Into The Grave 2016 - Twee dagen, met o.a. Slayer en Kreator

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Siego

Re: Into The Grave 2016 - Twee dagen, met o.a. Slayer en Kre

Bericht door Siego » zo aug 14, 2016 5:30 pm

Dat waren weer 2 dagen topvermaak.
Gruesome was heel erg vet. Lekker potje Death-worship!
Keek erg uit naar Vektor maar dat optreden viel helaas ontzettend tegen. Wel een shirtje gekocht, want ja. Vektor.
Slayer zoals altijd saai en inspiratieloos.

Kreator en Exodus lieten zaterdag even zien hoe het wel kan (en moet). Als we binnen het thrashstraatje blijven dan.
Carcass was voor mij de band van de dag.

MetalJan

Bericht door MetalJan » zo aug 14, 2016 5:45 pm

Was mijn eerste keer Into The Grave en ik heb me beide dagen prima vermaakt. Mooie locatie en keer wat anders dan tot je knieeën in de drek.

Vrijdag:

Gruesome: Goede opener!
Vektor: Vond ik wat minder.
Scar Symmetry: Ook niet heel erg boeiend.
Amaranthe: Leuk zangeresje, muzikaal wat minder , maar niet zo slecht als ik er van verwacht had.
Airbourne: Die weten wel hoe je een feestje moet neerzetten!
Slayer: Nagenoeg dezelfde setlist als op Graspop en erg veel automatische piloot werk weer, maar was toch wel prima.

Zaterdag:

Evil Invaders: Lekkere opener!
Tribulation: Kwam er niet echt uit, meer een band voor in een klein zaaltje.
Unearth: Niet onaardig.
The Black Dahlia Murder: Muzikaal dikke prima, maar na verloop van tijd gaan die screams mij wat vervelen. Wel gave cirkelpit om de PA heen.
Voivod: Apart bandje, niet helemaal mijn ding.
Korpiklaani: Totaal misplaatst, maar af en toe wel geinig.
Exodus: Wát een show! Band van het festival!
Carcass: Was wat minder dan Exodus, maar nog zeer oke!
Kreator: Duitse degelijkheid. Was leuk zo met die snippers en slingers. Lichtshow was irritant.

Op de camping in het Rengerspark overnacht. Camping zelf was prima geregeld met was cabines en ontbijttent. Helaas wel weer met dat typische campingvolk wat tot 4 uur in de nacht blijft ouwehoeren en die het nodig vind om elke 10 minuten Slayer te moeten roepen.

Misschien word ik oud :P

MetalDelight

Bericht door MetalDelight » zo aug 14, 2016 9:28 pm

Heerlijke 2-daagse gehad in Leeuwarden.
Prima weer, veel (oude) bekenden, fijne sfeer en een goede catering.

Op vrijdag helaas een deel van Vektor gemist door de lange wachtrij bij de ingang.
Het deel wat ik wel zag smaakte naar meer. Deze band speelt de toch behoorlijk technische songs schijnbaar moeiteloos en strak.

Scar Symmetry vond ik te gek. Al moet ik wel bekennen dat dat voor het grootste gedeelte werd veroorzaakt door het bovennatuurlijke spel van snarenplukker Per Nilsson, wat een gitarist!

Amaranthe= bier en metalmarket.

Airbourne spreekt me muzikaal dan wel niet zo erg aan, wat een feest maakte deze mannen er van, top.

Slayer was een regelrechte tegenvaller, zeker na het grandioze feest bij Airbourne.
Totaal geen inspiratie en ogenschijnlijk op de automatische piloot.

Voivod liet op mij een goede indruk achter. Spontane band die er schijnbaar zin in had en met een puike setlist was het genieten.

Korpiklaani= bier en metalmarket

Exodus was magistraal. Heerlijk vooraan gestaan, beuken, pitten, crowdsurfers duwen. Genieten geblazen en dat deed de band ook.

Carcass. Met het oude werk heb ik niet zoveel maar de band liet een goede show zien. Goed geluid, publiek ging ook hier uit haar dak.

Kreator. Voor mijn gevoel hadden we met Exodus en Carcass het hoogtepunt gehad.
Toch slaagde Kreator er weer in het publiek los te krijgen.
Het geluid was lekker rauw, zoals dat bij Kreator hoort, en de setlist bestond louter uit krakers.
Qua uitstraling en beleving stukken beter dan Slayer een dag eerder. Prima afsluiter van een geweldig festival.

korgul

Bericht door korgul » zo aug 14, 2016 10:39 pm

Into the grave was weer geweldig! Erg genoten geweldige sfeer.
Gruesome erg vet
Vektor onverwacht goed gaat ik meer van luisteren
Scar symmetry kon ik niets mee
Amaranthe oersaai en voospelbaar
Airbourne GEWELDIG!!
SLAYERRRRR: oké, voorspelbaar, gemakzuchtig en King werd weggespeeld door Holt. Maar altijd fijn om te zien en geweldig om ze midden in Leeuwarden te zien spelen. Helemaal lachen al die klagers.. ha ha

Evil Invaders ondanks de standaard gebaartjes, boze blikken, een fijne en strakke liveband
Tribulation lachwekkend en oninteressant
Unearth lekker hoor! Prima band
Black dahlia murder best oke kon ik van genieten. Die moshpit rond de pa was geweldig
VOIVOD hoofdletters ja want dit was voor mij het optreden van de dag! Strak spel, goed contact met publiek en gewoon overdonderend en bruut. En niet dat gezeik over het publiek die een moshpit moet maken..Erg afgezaagd dat. VOIVOD deed wat het moest doen. Een geweldige set spelen! Veel te kort en veelte laag op de bill.
Korpiklaani bah... En dat na voivod zonde hoor zo'n band
Exodus gewoon goed, strak en heersend
Carcass idem, geweldig om ze weer eens live te zien
Kreator best oké maar ook wat gekunsteld met die confetti etc. Eigenlijk vielen ze me wat tegen. Weer dat geschreeuw om een wall of death en een cirkelpit.. maarrrrr verder wel strak natuurlijk en lekker meeschreeuwen met PLEASURE TO KILL

Mooi festival hoor, al mag het bier wel wat goedkoper..moet mijn bankrekening weer ff van bijkomen
Alle lof voor de organisatie verder, bedankt mannen!
Helemaal voor Voivod natuurlijk. Band van de dag!

Metalheank

Bericht door Metalheank » do aug 18, 2016 9:51 pm

Afgelopen zaterdag ben ik naar de tweede dag van Into the Grave gegaan. Inmiddels traditie, omdat het het enige metalfestival is waar ik geen risico hoef te nemen op gehoorschade (ik heb al fikse oorsuizen, speciaal geval). Maar ook omdat het gezellig en betaalbaar is en altijd een degelijke line-up heeft. En Into the Grave is sowieso de beste reden om Leeuwarden te bezoeken.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Goed, de optredens dan.

De aftrap was voor Evil Invaders. De aanval is de beste verdediging. Jonge Belgische honden die vuige speed metal maken. Heerlijk explosief begin! Energieke, enthousiaste show, met nu al het nodige headbangen. Zo moet een Agent Steel-optreden in hun hoogtijdagen geweest zijn. Na het laatste nummer was ik een beetje bang dat ik het beste optreden van de dag al had gezien.

Maar dat was niet zo. De volgende band, Tribulation was in ieder geval de opvallendste band van de dag. Aanvankelijk dacht ik dat het een occulte melodieuze deathmetalband was, maar dat is het slechts deels. Alle nummers waren namelijk doorweeft met de typische galm van twee gothicrockgitaren. Type: Fields of the Nephilim, The Cult. Heel erg fijn, virtuoos, bezwerend gitaarspel. Met melodieën die zelfs aan Queen deden denken. Ook een goede show. De band leek wel uit een expressieve Duitse film uit de jaren '20 gestapt. En dan vooral die hele androgyne gitarist. Die leek wel in trance, met zijn danspasjes. Als een faun uit een parallelle dimensie. Tribulation eindigde trouwens lekker bruut met When the sky is black with devils.

Unearth en Black Dahlia Murder - geskipt. Krachten en nekspieren sparen.

Fijn om eindelijk zo'n legendarische cultband als Voivod te zien. Viel niets tegen. Één van de weinige metalbands met nonchalance. Het optreden was daarom ook "los", energiek en vrolijk.

Korpiklaani - geskipt.

Exodus. Goed optreden, niets op af te dingen. Je kon zien dat de band er erg zin in had en Souza maakte ook wat praatjes met het publiek. De nodige klassiekers kwamen langs. En een crowdsurfende rolstoeler."Only in Holland". Friendly violent fun (Toxic Waltz), was het motto van de dag.

En toen kwam Carcass. Sympathieke Britten die de ultieme livemuziek maken: rauw, krachtig, met heerlijke gitaarmelodieën en een vette, monsterlijke groove. Ik begon ergens achteraan, maar als een magneet werd ik naar het podium gezogen. Stilstaan bij Carcass lukt alleen diepvriezen. Een erg verwarrend optreden trouwens, want dit was echt één van de beste optredens die ik ooit heb gezien.

Enigszins vermoeid hoopte ik dat Kreator een beetje zou tegenvallen, dan kon ik op adem komen. Ik had beter moeten weten, want Kreator is de strakste liveband ooit en valt nooit tegen. Wat een vernietigend en spectaculair optreden! Àlles werd uit de kast gehaald: confettikanonnen, glitters, pyro's, een soort sliertkannon en een rookspuit. Vooral toen Mille die spuit op het publiek richtte, kon je de band zien genieten, haha! Het publiek was ook euforisch.

De edities met Hell en Bolt Thrower waren geweldig, maar deze editie was toch wel de beste Into the Grave tot nu toe! De adrenaline gierde nog dagen door me heen 8) Geen enkel slecht of matig optreden. Nu weer een jaartje wachten. Oh, en die wandelende Grolschrugzakjes waren handig! Hoogtepunten: Evil Invaders, Tribulation, Carcass, Kreator.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

MetalJan

Bericht door MetalJan » vr aug 19, 2016 9:36 pm

Metalheank schreef: Oh, en die wandelende Grolschrugzakjes waren handig!
Die waren idd erg handig. Zouden meer festivals moeten doen.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » za aug 20, 2016 11:36 pm

Leuk om te lezen dat het een geslaagd gebeuren was. In Tsjechië waren Gruesome, Vektor, Voivod en Exodus ook allemaal goed op dreef!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma aug 22, 2016 7:08 pm

MetalJan schreef:
Metalheank schreef: Oh, en die wandelende Grolschrugzakjes waren handig!
Die waren idd erg handig. Zouden meer festivals moeten doen.
Was op Dynamo Metal Fest ook. Hebben ze op Hellfest al jaren. Daar heet het de désoiffeur.

Als je het daarover had tenminste...
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

MetalJan

Bericht door MetalJan » di aug 23, 2016 7:55 pm

Op Appelpop heb ik ze ook wel eens gezien, maar dat is alweer even geleden dat ik er voor het laatst was. Ik denk dat het ook wel werkt bij grote indoor festivals.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di aug 23, 2016 8:07 pm

Bedoelen jullie van die rondlopende bierverkopers met een tap op hun rug? Die heb je op het Rock Hard festival al zolang ik me kan herinneren en volgens mij ben ik ze ook op diverse andere festivals tegengekomen. Weet niet meer of dat Duitse festivals waren of in de Benelux.

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » di aug 23, 2016 8:48 pm

Die mobiele taprugzakjes bedoelen ze....

Ideaal! Heb er ook graag gebruik van gemaakt.
Geen.

Rene

Bericht door Rene » di aug 23, 2016 8:50 pm

In de HMH heb je ze ook.

Op Into the grave was bier halen niet zo'n probleem, dus eigenlijk nooit gebruik van hoeven maken.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Plaats reactie