Releases 2016

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2016

Bericht door Hieronimus » vr okt 28, 2016 10:06 am

Appelflap schreef:Dit gaat vast ook de eindlijst worden, but then again... who knows :)

1. Voidless - Formless
2. The Black Pages - Restored Hatred
3. Into Obscure Lands - Netherstorms
4. Mass - Relative Tragedies
5. The Spheroid - Triangular Perception of Instilled Afterthoughts
6. Bāđřų§hą - Ýphtolmismia
7. Strong Minds' Equilibrium - Mental Overtures part III: the Return of the Inaugural Phantoms
8. Cyberdyne - Sepulchre
9. Mistakes - Forgotten
10. Other Worlds - The Quedgeley Sessions
:?
Het lijkt er eerder op dat je ons in de maling probeert te nemen. Geen enkele van die namen geeft hits op Google. Fijn underground of gewoon uit je duim gezogen? In ieder geval goed verzonnen namen, dat geef ik je wel. ;)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Releases 2016

Bericht door innuendo » vr okt 28, 2016 10:16 am

Ik stuitte er gisteren op via deze lijst. Klinkt erg goed ja! Album is net uit, dus ik zal er eens een review aan wijden.

https://daily.bandcamp.com/2016/10/27/n ... ands-list/
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Releases 2016

Bericht door innuendo » vr okt 28, 2016 10:17 am

Hieronimus schreef:Om de één of andere reden kon ik vorig jaar niet veel met Khemmis' debuut, Absolution, maar dit jaar is het kwartje gevallen met hun tweede plaat, Hunted. Maak er maar een volle euro van trouwens! Ik ben normaal niet zo van de doom, maar Khemmis giet er een laag stoner overheen en weet ook langere nummers interessant te houden. Maar... die riffs! Lekker. Dikke, vette aanrader! Stijgt met stip naar een nummer 3 in mijn top 10 voor dit jaar, met daarboven enkel nog Entropia en Cult of Luna & Julie Christmas.


Bump! Hier reageerde ik dus op
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Releases 2016

Bericht door KoenM » vr okt 28, 2016 10:36 am

Niet erg metal, maar ik meen het als ik zeg dat ik de nieuwe plaat van Sum 41, getiteld 13 Voices erg goed vind. Sterke poppunkplaat met catchy refreinen en sterke melodieën.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2016

Bericht door Hieronimus » vr okt 28, 2016 10:45 am

innuendo schreef:Ik stuitte er gisteren op via deze lijst. Klinkt erg goed ja! Album is net uit, dus ik zal er eens een review aan wijden.

https://daily.bandcamp.com/2016/10/27/n ... ands-list/
Bij voorbaat dank! Duidelijk een band die aandacht verdient. :)

Aanraders voor vergelijkbare bands zijn welkom, zulke doom trek ik goed.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18566
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Releases 2016

Bericht door Krimhild » vr okt 28, 2016 1:45 pm

Hieronimus schreef:
Appelflap schreef:Dit gaat vast ook de eindlijst worden, but then again... who knows :)

1. Voidless - Formless
2. The Black Pages - Restored Hatred
3. Into Obscure Lands - Netherstorms
4. Mass - Relative Tragedies
5. The Spheroid - Triangular Perception of Instilled Afterthoughts
6. Bāđřų§hą - Ýphtolmismia
7. Strong Minds' Equilibrium - Mental Overtures part III: the Return of the Inaugural Phantoms
8. Cyberdyne - Sepulchre
9. Mistakes - Forgotten
10. Other Worlds - The Quedgeley Sessions
:?
Het lijkt er eerder op dat je ons in de maling probeert te nemen. Geen enkele van die namen geeft hits op Google. Fijn underground of gewoon uit je duim gezogen? In ieder geval goed verzonnen namen, dat geef ik je wel. ;)
Nééé, dat doetie niet!

..
* googled *
..
Doetie dus wel. :shock:

Volgens mij is het gewoon een lijst van al zijn nooit-voltooide side-projects :lol:
Ik ben hier gewoon.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Releases 2016

Bericht door Kees » vr okt 28, 2016 5:30 pm

innuendo schreef:Ik stuitte er gisteren op via deze lijst. Klinkt erg goed ja! Album is net uit, dus ik zal er eens een review aan wijden.

https://daily.bandcamp.com/2016/10/27/n ... ands-list/
Goede lijst. Het nieuwe Khemmis-album heeft trouwens meer met epic doom van doen dan met stoner. Ik ben trouwens blij dat Hammers Of Misfortune tussen die bands staat: jammer alleen dat Roadburn dan net de minste band uit dat rijtje geboekt heeft: Wretch.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2016

Bericht door Hieronimus » vr okt 28, 2016 6:24 pm

Kees, lees me de les. Serieus! Welke andere epic doom band zou je mij aanraden als Khemmis bevalt?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Releases 2016

Bericht door innuendo » za okt 29, 2016 12:19 am

Kees schreef:
innuendo schreef:Ik stuitte er gisteren op via deze lijst. Klinkt erg goed ja! Album is net uit, dus ik zal er eens een review aan wijden.

https://daily.bandcamp.com/2016/10/27/n ... ands-list/
Goede lijst. Het nieuwe Khemmis-album heeft trouwens meer met epic doom van doen dan met stoner. Ik ben trouwens blij dat Hammers Of Misfortune tussen die bands staat: jammer alleen dat Roadburn dan net de minste band uit dat rijtje geboekt heeft: Wretch.

Nee joh, Wretch is juist heel tof. Vind hun nieuwe plaat zelfs best fris klinken. Minste band uit dat lijstje is zonder twijfel Magic Circle.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Releases 2016

Bericht door innuendo » za okt 29, 2016 12:22 am

Hieronimus schreef:Kees, lees me de les. Serieus! Welke andere epic doom band zou je mij aanraden als Khemmis bevalt?

Crypt Sermon, Sorcerer en black Oath. Meer stoner dan doom, maar probeer ook Elder.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Releases 2016

Bericht door Den » vr dec 09, 2016 8:33 am

Bij Khemmis staat die grunt me zo tegen dat ik er gewoon niet naar kan luisteren. Jammer, want verder klinkt het best goed. Kan me niet herinneren dat ik ooit zo hard afgeknapt ben op zang...

Waar ik pas geleden nog zat te klagen over een matig jaar heb ik de afgelopen maand een hoop mooi nieuw spul ontdekt. Denk bijvoorbeeld aan Ortega, Sect, Downfall of Gaia en nog veel meer van dat soort moois. Wordt het toch nog puzzelen om een top 10 te maken.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Releases 2016

Bericht door Kees » vr dec 09, 2016 11:08 am

innuendo schreef:
Hieronimus schreef:Kees, lees me de les. Serieus! Welke andere epic doom band zou je mij aanraden als Khemmis bevalt?

Crypt Sermon, Sorcerer en black Oath. Meer stoner dan doom, maar probeer ook Elder.
Goede namen van Ruud, maar de meest voor de hand liggende is Pallbearer. Dat is wel de band op dit vlak van de afgelopen zes jaar. In het verlengde zou je ook Spirits Adrift, Eight Bells en Wild Hunt kunnen proberen.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2016

Bericht door Hieronimus » vr dec 09, 2016 9:51 pm

Oh, maar die nieuwe plaat van Khemmis heeft veel minder grunts dan hun debuut, Den. Met die nieuwe Ortega kan ik ook wel uit de voeten.

Crypt Sermon is me iets te ouderwets, innuendo. Elder is ook heel erg genietbaar, top! De andere twee moet ik nog checken.

Pallbearer was inmiddels ook al langsgekomen, nogmaals dank, Kees. Ligt inderdaad voor de hand, maar Khemmis heeft toch nog net iets dat Pallbearer weer niet heeft. Kan het niet zo goed benoemen. Die andere bands komen ook op het te-luisteren-lijstje!

Hier staat nu op: Maladie - Symptoms, een EP, één nummer, bijna 42 minuten. Eigenlijk dus weer een album, maar goed. Het raakt me nog niet zo als ...still... van vorig jaar, maar dat was ook een heuse monsterplaat.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2016

Bericht door Hieronimus » za dec 17, 2016 1:51 pm

Voor iedereen die een dosis Agalloch nodig heeft: The Morningside! Luister bijvoorbeeld even naar Out of Nest: https://themorningside.bandcamp.com/album/yellow. Gaan ook alweer een tijdje mee, deze Russische band, maar dit is volgens mij het eerste wat ik van hun hoor. Zowel qua vocalen als qua gitaarwerk, drums en vooral de atmosfeer een overduidelijke Agalloch-sfeer. Tremolo-melodieën in overvloed, goede opbouw, afwisseling tussen hard en zacht. Aanrader! Mogelijk in mijn top-10.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Releases 2016

Bericht door Orklord » ma dec 19, 2016 3:53 pm

Hmm ik heb echt weinig muziek van dit jaar gehoord. Ik heb nogal wat in te halen.

Oathbreaker - Rheia is iig tot nu toe mijn plaat van het jaar.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6781
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Releases 2016

Bericht door Johan » wo dec 21, 2016 11:51 am

In willekeurige volgorde tot nu toe..

Devin Townsend Project - Transcendence
Avantasia - Ghostlights
Opeth - Sorceress
Fates Warning - Theories of Flight
Anthrax - For All Kings
Death Angel - The Evil Divide
Megadeth - Dystopia
Metallica - Hardwired..To Self-Destruct
Dream Theater - The Astonishing

Plaats reactie