Stratovarius

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Bericht door enemy of reality » zo mar 15, 2009 9:25 pm

Ik heb er eveneens een hoop vertrouwen in! En gave hoes inderdaad!!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mar 16, 2009 10:11 am

Ik blijf roepen dat het vertrek van Timo Tolkki een zegen is.


Alleen heeft Jens Johansson niemand meer om tegenaan te zeiken :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma mar 16, 2009 12:52 pm

Goh, wat een optimisme, ondanks (of dankzij) het vertrek van de bandleider. Ik vraag me nu opeens af hoe men bijvoorbeeld zou reageren als Jon Schaffer bij Iced Earth of Steve Harris bij Iron Maiden zou weggaan, en de andere bandleden zonder hen die groepen zouden voortzetten. Zou daar ook zo positief op gereageerd worden?

Anyways, de tracklist voor het nieuwe album is:
1. Deep Unknown
2. Falling Star
3. King Of Nothing
4. Blind
5. Winter Skies
6. Forever Is Today
7. Higher We Go
8. Somehow Precious
9. Emancipation Suite: I Dusk
10. Emancipation Suite: II Dawn
11. When Mountains Fall

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma mar 16, 2009 12:59 pm

Gilbert schreef:of Steve Harris bij Iron Maiden zou weggaan
Misschien dat de IM dan meer richting Bruce z'n solo platen zou gaan. Gaaf!

Als Jon bij IE weg gaat houd je geen band meer over, dus dat is een ander verhaal.

Ik ben trouwens meer benieuwd naar het nieuwe album van de oude Stratovarius.
It's the end of time

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » ma mar 16, 2009 1:36 pm

Gilbert schreef:Goh, wat een optimisme, ondanks (of dankzij) het vertrek van de bandleider. Ik vraag me nu opeens af hoe men bijvoorbeeld zou reageren als Jon Schaffer bij Iced Earth of Steve Harris bij Iron Maiden zou weggaan, en de andere bandleden zonder hen die groepen zouden voortzetten. Zou daar ook zo positief op gereageerd worden?
Nee, maar dat zijn ook hele andere bandleiders dan Timo. Die kerel is lichtelijk gestoord, wat alleen maar een belemmering is voor de band. Steve en Jon zijn echt de ruggegraat van de band en Timo, zo te horen, niet. Ik vind het trouwens een belediging om Steve en Jon te vergelijken met Timo. Ik bedoel, de ene bandleider is de andere niet.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mar 16, 2009 2:14 pm

Daarbij denk ik ook dat de muziek van Stratovarius veel interessanter gaat worden, omdat ik vind dat Jens Johansson een veel betere songwriter is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di apr 21, 2009 3:18 pm

Bij het openingsnummer van de nieuwe cd heeft Stratovarius een videoclip gemaakt, die je hier kunt bekijken en beluisteren.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di apr 21, 2009 5:48 pm

Het is een aardig nummer, maar echt bijzonder vind ik het niet. Het is een typisch Stratovarius-nummer.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di aug 25, 2009 12:01 pm

Autobiografie van Timo Tolkki op komst

Timo Tolkki, de voormalige bandleider van Stratovarius, publiceert op 2 november zijn (Engelstalige) autobiografie Hymn To Life - Entr'acte. Het boek behandelt de periode van 1976 tot 2009. Onder meer de zelfmoord van zijn vader, de bipolaire stoornis waaraan Tolkki leidt, zijn eerste bands, de produktie van elk album uit zijn discografie en de beruchte publiciteitsstunt van Stratovarius zullen aan bod komen. Het 200 pagina's tellende boek wordt op verzoek van Timo Tolkki vertaald in zeven talen, maar het is nog niet bekend of daar ook een Nederlandse versie bij zal zitten. Meer informatie vind je op een aparte MySpace pagina voor het boek: http://www.myspace.com/hymntolifethebook

Persoonlijk lijkt het me wel een interessant boek te worden, maar of je van Tolkki zelf de waarheid kunt verwachten over wat er zoal gebeurd is?

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » di aug 25, 2009 1:16 pm

Iron Maiden schreef:Het is een aardig nummer, maar echt bijzonder vind ik het niet. Het is een typisch Stratovarius-nummer.
Ende clip is oersaai.
***

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » di aug 25, 2009 1:16 pm

godver.dubbel..
***

Gebruikersavatar
NochdFaol
Berichten: 7664
Lid geworden op: ma nov 08, 2004 3:34 pm
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di aug 25, 2009 1:17 pm

Nou ja hopelijk kan hij het hierna enigzins afsluiten maar ik ben bang dat het zijn waarheid zal zijn.

Stratovarius blijft toch wel 1 van mijn favoriete bands in de "power" metal. Vooral de album Infinite vind ik erg goed. Wat ik wel heel erg jammer vind is dat ze TE vaak de snelheid clichés gebruiken waardoor een hoop nummers hetzelfde klinken maar verder dan dat super.

Moet zeggen dat ik Kotipelto solo ook erg goed vind.
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di aug 25, 2009 2:55 pm

Gilbert schreef:Autobiografie van Timo Tolkki op komst

Timo Tolkki, de voormalige bandleider van Stratovarius, publiceert op 2 november zijn (Engelstalige) autobiografie Hymn To Life - Entr'acte. Het boek behandelt de periode van 1976 tot 2009. Onder meer de zelfmoord van zijn vader, de bipolaire stoornis waaraan Tolkki leidt, zijn eerste bands, de produktie van elk album uit zijn discografie en de beruchte publiciteitsstunt van Stratovarius zullen aan bod komen. Het 200 pagina's tellende boek wordt op verzoek van Timo Tolkki vertaald in zeven talen, maar het is nog niet bekend of daar ook een Nederlandse versie bij zal zitten. Meer informatie vind je op een aparte MySpace pagina voor het boek: http://www.myspace.com/hymntolifethebook

Persoonlijk lijkt het me wel een interessant boek te worden, maar of je van Tolkki zelf de waarheid kunt verwachten over wat er zoal gebeurd is?
Ik heb echt geen idee wat ze bedoelen met de beruchte publiciteitsstunt :?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di aug 25, 2009 3:18 pm

De hele soap van een paar jaar terug? Je hebt ze er zelf over geïnterviewd! De zangeres, foto's van Tolkki onder het bloed, de aanslag, het was allemaal nep.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di aug 25, 2009 3:58 pm

Ja goed, maar om dat nou allemaal een publiciteitsstunt te noemen vind ik zelf wat ver gaan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di aug 25, 2009 5:49 pm

Heeft iemand hier trouwens Polaris al geluisterd? Persoonlijk vind ik het maar een matig album, er staan een paar redelijke nummers op, maar bijzonder is het niet. Daarnaast vind ik het album een beetje aan de rustige kant, maar dat kan aan mij liggen.

Dat boek van Tolkki lijkt me een beetje een schreeuw om aandacht. Heeft hij nou echt zo'n boeiend leven dat een autobiografie boeiend kan zijn? Daarnaast heb ik het idee dat het een beetje een verhaal vol zelfmedelijden gaat worden en een flink trap na in de richting van Stratovarius.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di aug 25, 2009 7:09 pm

Rene schreef:[..]Ik heb echt geen idee wat ze bedoelen met de beruchte publiciteitsstunt :?
Het persbericht noemt het een "beroemde publiciteitsstunt" (famous publicity stunt), zonder verdere uitleg. Ik neem aan dat ze daarmee inderdaad die belachelijke in scene gezette aanslag bedoelen, vandaar dat ik er "berucht" van heb gemaakt. "Beroemd" lijkt mij namelijk zeker niet het juiste woord in dit geval. "Publiciteitsstunt" ook niet, maar goed...

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Stratovarius

Bericht door Iron Maiden » zo mar 03, 2013 6:06 pm

Dit topic verdient een grote schop omhoog. De band heeft vorige week hun nieuwe album uitgebracht, genaamd 'Nemesis'. De kritieken zijn vrij lovend, althans degene die ik gelezen heb, en ik sluit me er bij aan. Dit is volgens mij het beste Stratovarius-album sinds vele jaren.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stratovarius

Bericht door Lennert » do dec 04, 2014 12:28 pm

Ok, mijn eerdere mening over Stratovarius begin ik langzaamaan te herzien. Na lange tijd alleen Infinite te hebben gehad, heb ik nu ook enkele weken geleden voor weinig Visions en Episode gevonden en ik moet toegeven dat ik dit soort standaard europower metal op het moment na alle ´intelligentere´ metal die ik de laatste tijd heb geluisterd, op zich weer eens een verademing vind. Vooral Kiss Of Judas en Father Time zijn echt heerlijke nummers! Elements Pt. 1 en 2 heb ik vorig jaar nog voor enkele euro´s gevonden, maar daar herinner ik me niet veel van. Morgen ook maar eens opzetten.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Stratovarius

Bericht door innuendo » vr dec 23, 2016 7:25 pm

In de afgelopen twee weken hebben Lennert en ik de Stratovarius collectie van voor naar achter beluisterd. Het was een heel interessante reis waarin ik de band in elk geval behoorlijk goed heb leren kennen. Vijftien albums, waarvan het grootste deel eigenlijk toch behoorlijk goed is. Enerzijds leuk om de band te horen groeien van een stel fans van Helloween, Queensryche en Europe tot een solide gezelschap met redelijk eigen smoel, tot zwalkend schip en uiteindelijk weer een trotse band. Ik heb heel wat waardering gekregen voor Timo Tolkki en het doorzettingsvermogen van Kotipelto en Jens Johansson. De grootste verrassing is toch wel het vorig jaar verschenen Eternal, wat gewoon een modern power metalpareltje is. Infinite blijft voor mij het hoogtepunt, maar verder echt veel genoten van Destiny, Episode, Visions, Stratovarius (snap niet waar de haat vandaan komt), Elysium en Dreamspace.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie