Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Metalheank » zo mar 05, 2017 1:28 pm

Echt gaaf dat Helstar in Nijverdal stond! Is die zaal nog een beetje wat? Kan niet erg groot zijn toch?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » zo mar 05, 2017 3:06 pm

Max 250 man, begreep ik. Qua geluid was er weinig te klagen. Met name Overruled had een erg goed geluid. Helstar een tikje te hard. Jammer van de opkomst. Je zou toch verwachten dat er ook van dit forum wel wat meer mensen zouden zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » wo mar 08, 2017 5:33 pm

Vrijdag Kreator/Sepultura/Soilwork/Aborted. Ouderwets vet/ouderwets vet/saai/amusant.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » zo mar 12, 2017 4:50 pm

Ik was vrijdag bij Leprous/Between the Buried and Me en Devin Townsend in de melkweg.

Drie uitstekende shows en een gezellige avond gehad.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » zo mar 12, 2017 6:51 pm

Woensdag Sum 41. Helemaal af, wat een show, dikke heavy metal.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door sterben muss » zo mar 12, 2017 9:39 pm

KoenM schreef:Woensdag Sum 41. Helemaal af, wat een show, dikke heavy metal.
Meen je dat? Van mij staat alleen "The Bitter End" bekend als 'heavy' nummer.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Bastiaan » zo mar 12, 2017 10:21 pm

Dan mis je de beste heavy metalsong aller tijden: pain for pleasure. [headbang]

Was vrijdag ook in de Melkweg. Gave avond. Devin deed voor hoe je een zaal moet bespelen. Daar kunnen die andere twee saaie bands nog wat van leren, maar toffe shows waren het wel.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » ma mar 13, 2017 4:19 pm

Grab the devil by the horns and &!è§ up the a§§!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » vr mar 24, 2017 7:12 pm

Ik was gisteren bij Conan in de Baroeg.

Ondanks de lage opkomst een goede avond gehad. De eerste band moesten we helaas missen ivm werk. Hark gaf een degelijke stoner rock show. Downfall of Gaia deed mij persoonlijk wat minder met zijn (post) black. Conan was, als altijd, hard en intens.

Prima vermaakt. Zondag Gojira!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » vr mar 24, 2017 9:16 pm

Lage opkomst ja? Vreemd, ik heb Conan nu 2 keer gezien (Baroeg en 013) en beide keren was het behoorlijk vol. Moet ik wel zeggen dat ze in 013 in het voorprogramma van High On Fire speelden, maar toch. Gisteren kon ik helaas niet gaan ivm werk.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » za mar 25, 2017 6:05 pm

Donderdag was het voorste gedeelte van de zaal gevuld. Schat een man of 70 binnen.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » ma mar 27, 2017 1:31 am

Gisteren ook naar Conan geweest in Brussel, waar naar schatting toch een man of 150 aanwezig was. Harde show weer.
Faustian Spirit of the Earth

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » wo mar 29, 2017 5:37 pm

Ik was gisteren bij Mayhem in de patronaat, Haarlem.

Dragged into Sunlight klonk prima als support.
Mayhem gaf ook een prima concert. Beide acts hadden een wel heel minimale lichtshow waardoor er weinig van de acts te zien was. Sfeervol was het wel maar iets meer licht was wel op prijs gesteld hoorde ik een flink aantal keer in de zaal.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » ma mei 15, 2017 7:46 pm

Monolord, Charlatan, Gent.

Hedonist als support, nog 2 nummers van gezien. Best leuke stonermetal. Goed hard en uptempo. Aardige zanger.

Monolord speelde een sterke set. Goede podiumpresentatie, die bassist is echt een beest. Kudo's voor de geluidsman ook. Niet vanzelfsprekend om zo een band uit te versterken, maar het was heel helder en gedefinieerd allemaal.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » zo mei 21, 2017 2:24 am

Gisteravond naar Testament, Sepultura en Prong in de Regency Ballroom te San Francisco geweest!
Prong was best leuk, maar ik blijf het toch een beetje excuusmetal vinden voor mensen die stiekem liever dansen dan headbangen.
Sepultura bewees wederom nog steeds bestaansrecht te hebben en met strak en gedreven spel ome Max makkelijk het nakijken te geven. De set bestond uit gelijke delen Derrick- en Max-materiaal en toen Desperate Cry en Inner Self langskwamen kon het wat mij betreft al helemaal niet meer stuk.
Testament op de heilige grond van de Bay Area: dat kon eigenlijk niet fout gaan en dat deed het ook niet. Chuck Billy en de zijnen speelden een enthousiaste thuiswedstrijd. De setlist bevatte heel veel nummers die zelden tot nooit gespeeld worden en opvallend veel midtempo nummers: Low, Throne Of Thorns, Eyes Of Wrath en Electric Crown. Maar uiteraard ook veel van Brotherhood Of The Snake en vaste krakers als Rise Up, Into The Pit en Practice What You Preach mochten ook niet ontbreken. Vet!

Verder vond ik het ook wel erg interessant om de sfeer in de Amerikaanse metalscene eens te proeven. Zo is de man/vrouw ratio hier (nog) sterker uit balans, hebben ze van een fatsoenlijke pit geen kaas gegeten (alleen maar van die aanstellerige circlepits zonder echte actie) en lijkt het Europese metalpubliek me op het eerste gezicht zowel wat uitbundiger als vriendelijker en serieuzer.
Tevens stonden er behoorlijk wat 'celebrities' in de zaal, waaronder lui van Forbidden, heel Death Angel en Rob Flynn van Machine Head en was de zeer fancy locatie, met kroonluchters en al, ook wel heel bijzonder!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » zo mei 21, 2017 8:23 am

Gaaf man!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door yowannuzz » zo mei 21, 2017 9:37 am

Ja, das vet, Wessel.

Mijn verhaal is iets minder spectaculair maar ook ik heb erg genoten.
Ik zag gisteren Anneke van Giersbergen een akoestische set geven waarbij ze o.a. liedjes van Iron Maiden en Pink Floyd zong.
En daarna zag ik Dirty Denims, die mij positief verrasten..

Het was een fijne middag , waar leuke meisjes leuke liedjes zongen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door raymondK » zo mei 21, 2017 9:46 pm

@Wessel gaaf man!!

Toch een keer mooi om een concert 'anders' mee te maken. En ook leuk dat er dan een paar celebreties bij zijn.

Offtopic, nog naar Muir Woods geweest of Sausalito?

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » do mei 25, 2017 8:02 am

Ja, was zeker gaaf.
Over celebrities gesproken: naderhand liep ik met iemand waarmee ik voor de deur aan de praat was geraakt naar een café voor een afzakkertje, besef ik me pas na tien minuten dat het niemand minder dan Steve DiGiorgio is. :lol:

Off-topic: toevallig stond ik de ochtend na dit concert om half 8 al naast mijn bed voor een hike door Muir Woods! Inderdaad erg mooi. Maar de afgelopen dagen heb ik doorgebracht in Yosemite en dat slaat werkelijk alles wat natuurschoon en uitdagend terrein betreft.

On-topic: gisteravond zou ik naar Taake gaan, maar die zijn het land niet in gekomen ivm visumproblematiek. Morgenavond wel naar Candlemass! :)

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » do mei 25, 2017 8:45 am

gisteravond naar Kiss geweest in de Ahoy. Machtige show weer, en lekker de vele songs ongegeneerd meebrullen. En dan nog klink ik beter dan Paul Stanley.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Mollusk » do mei 25, 2017 8:21 pm

Is het zo erg, die zang van Stanley. Kan vast niet erger dan de cleane zang van Burton C. Bell
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » do mei 25, 2017 9:16 pm

Stanley is een goede zanger!

Vandaag Dauwpop. Naast een geinig Doe Maar ook Dool gezien. Lekker optreden. Inderdaad een stuk energieker dan op cd. Die vind ik beslist oké, maar live gaat deze muziek er nog een stuk beter in.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » do mei 25, 2017 10:23 pm

Mollusk schreef:Is het zo erg, die zang van Stanley. Kan vast niet erger dan de cleane zang van Burton C. Bell
beetje dat niveau. En zijn stem slaat steeds over...
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » vr mei 26, 2017 9:58 am

Riverside in de Boerderij, Zoetermeer. Eerste tour na overlijden van gitarist Piotr. Intens. Erg mooi.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » zo mei 28, 2017 10:15 am

Donderdagavond naar Candlemass in de DNA Lounge geweest. Erg toffe zaal: formaat oude zaal van de Melkweg, maar dan met een meer Baroeg-achtige vibe én met pizzeria in het pand, wat wil een mens nog meer? :)
In het voorprogramma stonden bijzonder misplaatste locale singer/songwriter, Demon Lung (goede doom met vrouw op zang, maar ook weer niet zo goed dat ik het thuis nog na zal luisteren) en Holy Grail (foute heavy metal waar ik toch echt meer beschonken voor had moeten zijn).
Candlemass sluit morgenavond Maryland Deathfest af met een integrale uitvoering van Nightfall en doet voorafgaand enkele losse shows op het continent, waarbij er een 'gewone' set wordt gespeeld en dat vond ik eigenlijk wel leuk. Veel favoriete nummers kwamen langs (Mirror Mirror, A Cry From The Crypt, The Well Of Souls, Dark Are The Veils Of Death en uiteraard Bewitched en Solitude), het klonk allemaal als een klok en ik heb (itt sommigen) ook geen problemen met Mats Levén als zanger.
Wel een rare gewaarwording om dikke moshpits en stagedivers bij een doomband te zien. Het zullen de Bay Area-thrashgenen wel zijn? :P

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » do jun 08, 2017 1:17 am

Dit weekend 2 dagen naar Throne Fest geweest. Het was alweer een uitstekende editie, met als absolute hoogtepunten Cult of Fire, Misþyrming, Alkerdeel en Absu. Ook Nargaroth was zowaar redelijk sterk, net als Dark Funeral in tegenstelling tot hun optreden op Graspop vorig jaar. Het feit dat ze The Secrets of The Black Arts integraal speelden hielp wel. Marduk speelde dan weer Heaven Shall Burn... integraal, maar jammer genoeg aan een te hoog tempo waardoor de nummers niet echt goed uit de verf kwamen. De toegiften daarentegen (oa Wolves, The Levelling Dust, The Blond Beast) overtuigden wel. Voor het overige degelijke optredens van Deströyer 666, Gaahl's Wyrd (had wel op meer Trelldom nummers gehoopt) en Wiegedood. Enkel The Committee en Hate deden me helemaal niks. Jammer genoeg Nadra (ook zo'n veelbelovende Ijslandse band) moeten missen.
Faustian Spirit of the Earth

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » do jun 08, 2017 12:44 pm

Dikke line up zeg! Als ik niet weg was geweest, had ik wel mijn best gedaan om erbij te zijn.
Jammer van Nadra, die verscheurden Roadburn laatst!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za jun 10, 2017 5:31 pm

Gisteren in de Melkweg naar de Return To Roots-show van de gebroeders Cavalera geweest en daar kreeg ik, eerlijk gezegd geheel naar verwachting, een behoorlijk vergane glorie-gevoel van. De set werd zonder al te veel overtuiging afgewerkt, het geluid was niet best, Max speelde nauwelijks gitaar en het was weer fijn Cavalera-bingo spelen met alle clichématige aankondigingen. Helemaal raar werd het toen ze nummers van Beneath The Remains en Arise gingen spelen, om de een of andere reden zonder tweede gitarist en bassist, wat dus nergens naar klonk! Nee, ik was blij dat ik hier geen 30 euro voor neergelegd had en als het niet gratis voor jaarleden en om de hoek was geweest was ik hier sowieso niet heen gegaan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » di jun 13, 2017 9:04 pm

En de sympathiekelingen van Sepultura oogsten mooi wel wat succes met hun laatste plaat. Net goed voor die pretentieuze zakkenwasser met z'n wildgroei rond de kop. Ik heb nog nooit een overtuigend optreden gezien van Max. Nog irritanter vind ik dat gesleep met familieleden. Kinderen die mogen drummen bijvoorbeeld. Bah.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » di jun 13, 2017 11:24 pm

Bah +1. Ik was er al jaren klaar mee en was hier zoals gezegd ook alleen maar bij omdat het gratis en dichtbij was. Sepultura zette laatst in San Francisco wél een strakke, overtuigende en actuele set neer en speelt welk project van Max ook zoals bekend weg. Kortom, komend weekend op Graspop blijf ik tijdens hun set lekker in de Belgian Beer Bar hangen. :P

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » zo jun 18, 2017 10:50 am

Gisteravond getuige geweest van een, naar mijn mening, magische Psychotic Waltz show in Fluor Amersfoort.
Ten eerste was de publieke opkomst veel groter dan verwacht, de zaal was echt goed gevuld.
We kregen een volwaardige set van circa 1.5 uur voorgeschoteld met louter hoogtepunten en zelfs een nieuw nummer!
De band was prima op dreef en genoot zichtbaar van het enthousiasme. Voor een band als PW is Devon Graves de perfecte hoofdrolspeler.
Met zijn mimiek, bewegingen en uitstraling weet hij het publiek te beroeren, dat in combinatie met de unieke PW sound zorgt voor de magie.
Songs die o.a. voorbij kwamen:
Ashes
Faded
Another Prophet Song
Into The Everflow
Nothing
I Remember (kippevel + dwarsfluit)
Northern Lights
And The Devil Cried
...

Het publiek was lovend en zeer enthousiast.
Na de set bleef men nog minutenlang scanderen om meer, helaas kwam de band niet terug.
Maar het was prima zo.
Deze avond blijft nog wel even hangen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » zo jun 18, 2017 12:32 pm

ik ging naar Evanescence maar ben uiteindelijk op We Are Electric beland.... en ook dat was toch wel een keer leuk.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Marcel Hubregtse » zo jun 18, 2017 1:13 pm

MetalDelight schreef:Gisteravond getuige geweest van een, naar mijn mening, magische Psychotic Waltz show in Fluor Amersfoort.
Ten eerste was de publieke opkomst veel groter dan verwacht, de zaal was echt goed gevuld.
We kregen een volwaardige set van circa 1.5 uur voorgeschoteld met louter hoogtepunten en zelfs een nieuw nummer!
De band was prima op dreef en genoot zichtbaar van het enthousiasme. Voor een band als PW is Devon Graves de perfecte hoofdrolspeler.
Met zijn mimiek, bewegingen en uitstraling weet hij het publiek te beroeren, dat in combinatie met de unieke PW sound zorgt voor de magie.
Songs die o.a. voorbij kwamen:
Ashes
Faded
Another Prophet Song
Into The Everflow
Nothing
I Remember (kippevel + dwarsfluit)
Northern Lights
And The Devil Cried
...

Het publiek was lovend en zeer enthousiast.
Na de set bleef men nog minutenlang scanderen om meer, helaas kwam de band niet terug.
Maar het was prima zo.
Deze avond blijft nog wel even hangen.
Superoptreden gisteren. Het nieuwe nummer klonk super, trouwens. Jammer alleen dat ze Butterfly niet speelden. En persoonlijk minpuntje was dat ik de hele set zittend bekeken heb vanwege jicht in mijn linkervoet. Maar verder was het geweldig.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » zo jun 18, 2017 2:12 pm

Fijn om te lezen dat je eenzelfde ervaring had als mij :-)
Jammer van je lichamelijk ongemak, heb je zitten gekeken vanaf de verhoging achterin?

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door POS » zo jun 18, 2017 3:21 pm

Marcel Hubregtse schreef:
Superoptreden gisteren. Het nieuwe nummer klonk super, trouwens. Jammer alleen dat ze Butterfly niet speelden. En persoonlijk minpuntje was dat ik de hele set zittend bekeken heb vanwege jicht in mijn linkervoet. Maar verder was het geweldig.
Je zat toch niet in een rolstoel links voor het podium ? Dan stond ik wel erg vlak naast je :)
Maar inderdaad een geweldig Psychotic Waltz concert. Eindelijk een volwaardige show nadat ik ze enkele jaren terug in de Melkweg heb gezien openend voor Symphony X. Leuke zaal dat Fluor een een prima enthousiast publiek. Wat een geweldig onderschat bandje is het toch zeg.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Marcel Hubregtse » zo jun 18, 2017 8:47 pm

MetalDelight schreef:Fijn om te lezen dat je eenzelfde ervaring had als mij :-)
Jammer van je lichamelijk ongemak, heb je zitten gekeken vanaf de verhoging achterin?
Inderdaad zittend vanaf de verhoging achterin.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door raymondK » zo jun 25, 2017 5:12 pm

Afgelopen donderdag naar Guns n' Roses geweest in Hannover en man wat was dat gaaf!!! Eerst met de auto naar Hannover met 40 graden en een rit van 4 uur, normaal rijd je in 2 uur naar Hannover van mijn woonplaats maar goed. Eenmaal aangekomen om 17:00 naar binnen. Het was goed druk maar ondanks alle veiligheidsmaatregelen ging het allemaal zeer vlot.

Om 18:15 begon Phil Cambpell en de Bastard Sons en die waren lekker energiek. Gave Rock and Roll. Op het eind nog Ace of Spades dus dat was helemaal mooi. Daarna Killing Joke en dat is niet echt mijn ding. Dus niet veel van mee gekregen.

En toen om ongeveer 20:30 begon Guns en het ging direct goed te keer, het was uitverkocht met 75.000 man. Maar toen na 2 nummers en het intro van Welcome to the Jungle sloeg het noodlot toe het concert werd afgebroken door zware onweersbuien en werd iedereen verzocht om in de nabijgelegen hallen onderdak te zoeken. Gelukkig verliep alles zeer goed. Het weer werd beter en toen begon het wachten maar na anderhalf uur kwamen ze gelukkig weer het podium op! Ik was er al bang voor dat ze het zouden aflasten. Daarna nog een geweldige show gezien van 2,5 uur. Zelfs Axl was aardig goed bij stem en ook Slash was fantastisch, geweldige gitarist blijft het toch. Al met al een gedenkwaardige avond met mijn jeugdhelden!!

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door raymondK » zo jun 25, 2017 5:28 pm

Oh ja wat trouwens ook geweldig was dat Angus Young nog 2 nummers meespeelde! Whole Lotta Rosie en Riff Raff

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Appelflap » zo jun 25, 2017 7:47 pm

MetalDelight schreef:Gisteravond getuige geweest van een, naar mijn mening, magische Psychotic Waltz show in Fluor Amersfoort.
Ten eerste was de publieke opkomst veel groter dan verwacht, de zaal was echt goed gevuld.
We kregen een volwaardige set van circa 1.5 uur voorgeschoteld met louter hoogtepunten en zelfs een nieuw nummer!
De band was prima op dreef en genoot zichtbaar van het enthousiasme. Voor een band als PW is Devon Graves de perfecte hoofdrolspeler.
Met zijn mimiek, bewegingen en uitstraling weet hij het publiek te beroeren, dat in combinatie met de unieke PW sound zorgt voor de magie.
Songs die o.a. voorbij kwamen:
Ashes
Faded
Another Prophet Song
Into The Everflow
Nothing
I Remember (kippevel + dwarsfluit)
Northern Lights
And The Devil Cried
...

Het publiek was lovend en zeer enthousiast.
Na de set bleef men nog minutenlang scanderen om meer, helaas kwam de band niet terug.
Maar het was prima zo.
Deze avond blijft nog wel even hangen.
Gaaf man. Staat ook hoog in mijn lijstje met magische live bands. Blij dat je genoten hebt
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jun 26, 2017 4:45 pm

Zaterdag Midsummer Prog Festival in Valkenburg. Gave bands op een locatie die zich daar heel goed voor leent. Anathema en Pain of Salvation kwamen hier veel beter tot hun recht dan bv. op de parkeerplaats van een voetbalstadion. Vooral Anathema was echt magisch, Pain of Salvation had wel last van slecht geluid. Gazpacho grotendeels ook heel goed, maar bij vlagen net iets te langdradig. De eerste twee bands helaas gemist.
Nadelen vond ik de hoge entreeprijs en de lange ombouwpauzes. Maar bij een vergelijkbaar programma ben ik er volgend jaar ook weer bij.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Mollusk » zo jul 02, 2017 1:19 pm

Gisteren naar Mark Lanegan Band geweest in Eindhoven in een praktisch uitverkochte Effenaar. Ontzettend gave show gezien met een fantastisch muur van geluid. Tja en dan die stem van Lanegan, op plaat al jaren een genot om naar te luisteren, maar live ook feilloos , Ook lekker veel nummers gespeeld met de nadruk op het songmateriaal van de laatste drie albums.
Het publiek was wel opvallend gemêleerd; van hipster tot metal, van goth tot alto.
In november staat de beste man in mijn woonplaats te spelen. Tickets zijn al geregeld, want dit smaakte naar meer.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » ma jul 03, 2017 12:09 am

Vanmiddag/vanavond Beyond Creation uit Canada en Virvum uit Zwitserland gezien in dB's, Utrecht: twee maal technische death metal van de hoogste plank en allebei niets minder dan indrukwekkend. :)

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Appelflap » ma jul 03, 2017 9:59 am

@Mollusk: "Dollarbill" neem ik aan?
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Mollusk » ma jul 03, 2017 10:42 am

Dollar Bill heeft hij niet gespeeld. Sowieso geen Screaming Trees-nummers.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Appelflap » ma jul 03, 2017 4:21 pm

Ah, okay, had ik wel verwacht. Misschien geen rechten ofzo?
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » ma jul 03, 2017 5:12 pm

Vorige week Cryptopsy met None So Vile integraal in Roeselare, De Verlichte Geest. Opener Moker (jaren geleden dat ik die zag) knalde al flink, Outcast kon ik niks mee, maar Cryptopsy was allesverwoestend strak en hard. Blijft toch 1 van de beste extreme metalplaten ooit gemaakt. En die Flo is een octopus eerste klas.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » ma jul 03, 2017 7:27 pm

Zaterdag voor het eerst naar het Rosrock festival te Rossum (Gelderland) geweest. Fijn festival!

Leuk opgezet, goedkoop bier, lekker eten. Bands waren ook prima met oa Bob Wayne, Dead Bronco, Mullet Monster Mafia en Dikke Dennis band.

Terugweg was wat minder, met in Tilburg drama met busvervoer, pas om 5 uur 's ochtends thuis.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Mollusk » ma jul 03, 2017 8:54 pm

Appelflap schreef:Ah, okay, had ik wel verwacht. Misschien geen rechten ofzo?
Dat is het niet. Ze spelen ook praktisch alleen maar nummers die onder de naam Mark Lanegan Band zijn uitgebracht. De eerste paar Mark Lanegan-solo albums worden ook compleet overgeslagen in de setlist. Van het Screaming Trees-oeuvre heb ik alleen Halo Of Ashes voorbij zien komen in setlists van de afgelopen jaren. Meer ook niet. Het is dus meer een gevalletje afgesloten tijdperk volgens mij.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Appelflap » di jul 04, 2017 3:32 pm

Ah oké, koel. NIet de hele tijd teren op vroegah
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Stoeptegel » vr jul 07, 2017 6:31 pm

Dit jaar zijn we naar het Tuska festival in Helsinki geweest.

Het festival werd op een voormalig industrieterrein gehouden, naast een gigantische energiecentrale. Wat met name opviel is dat het terrein op sommige punten alles behalve egaal was, losliggende stenen en dergelijke. Ik geloof nooit dat zoiets in ‘regeltjesland’ Nederland überhaupt mag. Verder was het terrein logisch van opzet en voldoende ruimte om je te kunnen bewegen, zelfs op de uitverkochte zaterdag. Het terrein lag aan de rand van de stad en voor ons binnen een kilometer loopafstand van ons appartementje, prima dus. Er waren 3 podia; mainstage, tentstage en een zaal die sowieso voor concerten wordt gebruikt; maar hier traden nagenoeg alleen maar Finse, onbekendere bands op, dus hier zijn we niet geweest (behalve even nieuwsgierig binnen gekeken).

Vrijdag 30 juni was de eerste festival dag en het viel ons op dat het eten wel flink aan de prijs was. Een bordje nasi/bami voor 12 euro en een bakje zoete aardappel friet voor 6 euro.... Dat gaan we niet doen..... Maar er was ook een supermarktketen met een omgebouwde pipowagen waar een selectie van hun producten te koop was, tegen dezelfde prijzen als in de ‘normale’ supermarkten. Voor de eerste festival dag dikke prima dus. De andere 2 dagen mooi gegeten in ons appartement voordat we naar het festival gingen.

Wat verder zeer opviel; er waren 3 afgezette grote plekken op het festivalterrein welke door middel van een in en uitgang werden gecontroleerd door beveiligingspersoneel. Alleen binnen die afgezette plekken mocht alcohol worden gekocht en genuttigd! Een halve liter blik bier was maar liefst 7,50 euro! Maar wel lekker koud! Dat dan weer wel. Op elk blik/glas werd een euro statiegeld geheven, waardoor iedereen zijn lege blik echt wel ging inleveren.

Tevens mocht je eigen snacks meenemen en ook een 1,5 liter fles non-alcoholische drank (nog afgesloten) of een lege fles. Er waren meerdere, gratis, watertappunten. Top dus!

En het festivalterrein was zeer, zeer, zeer schoon! Die Finnen gooien hun rotzooi netjes in de bakken; zoals het hoort.

De muziek;

Vrijdag 30 juni;

Brother firetribe;

Lekkere, no-nonsense, niet-originele AOR. Met Nightwish gitarist Emppu. Wel lekker!

Vuur;

Aangekondigd als ‘VOER’! Mevrouw van Gierbergen gaat niet voor voorspelbaarheid en gemakkelijk in het gehoor liggende deuntjes. Het deed mij Opeth-achtig aan. Uiteraard The Gathering nummers en ook The Gentle storm. Sterk optreden met een geïnteresseerd publiek. Edje deed niet aan lachen en Anneke mag wat mij betreft de gitaar, die ze bij sommige nummers hanteert, gerust weg doen.

Wintersun;

Niet veel van meegekregen. Deed me weinig.
Brujeria;

Hier had ik zin in! Maar na een nummer of 6 gaat het toch wel erg op elkaar lijken.... Wel vermakelijk.

Suicidal tendencies;

De meesters van het nummer-oprekken-tot-in-de-fokking-eeuwigheid. Toch wel tof! De bandleden hadden er zin in. En Mike heeft zijn fitnessrondje ook weer mooi kunnen afwerken.

Insomnium;

Niet gekeken, maar gehoord. Kan me er geen drol van herinneren, dus.......

Devin!;

Devin! De nadruk lag op het laatste album. En Anneke was er! Samen deden ze Ih-ah, maar dat liep voor geen meter. Dat liep VOOR GEEN METER. Dus, wat doet meneer Devin; heel natuurlijk ermee kappen, interactie met het publiek zoeken, met het publiek enkele malen een deathgrunt inzetten, want een metalfestival en met een 2e poging alsnog een redelijke vertolking van Ih-ah inzetten. Die man (en band, want erg strak op elkaar ingespeeld) weet echt wat entertainen is (en hoe ‘problemen’ op het podium professioneel moeten worden aangepakt).

Mayhem;

Even gewacht op Freezing moon en toen mooi naar het appartement gegaan. Wel goed geluid!

Sabaton;

Niet gezien, gehoord. Want, Sabaton.

Zaterdag 1 juli;

Soilwork;

Dit heeft me nooit echt kunnen bekoren en zo ook vandaag niet. Ik trek die stem van Strid niet zo goed.

Electric wizard;

Die waren er ook. White noise.

Amorphis;

Wat heeft die kabouter toch een strot! Godallemachtig! Je weet wat je krijgt, maar het is altijd genieten.

Triptykon;

Heel even gekeken, maar niet aan ons besteed. Uiteraard wel Circle of the tyrants gehoord.

Him;

DE HEADLINER. Want ze zijn zeer populair, komen uit Helsinki en ze hadden nog nooit in 20 jaar tijd op Tuska opgetreden. En ze zijn bezig met hun afscheidstour. Ville Valo zingt aardig, maar zijn imago is toch wel zeer ongeïnteresseerd en arrogant. De zware accenten van zijn stem zijn echt wel vet trouwens. Er kwam een incestueuze familie van 5 personen als een mongool door de mensenmassa gedrukt en die werden vlak voor ons duidelijk tegengehouden door andere bezoekers. Het leken vader, moeder, puberdochter, vriendin van puberdochter en nog een kerel van in de 20. De vader zat toch erg ongepast aan zijn dochter en moeders vond de muziek zeer emotioneel, want ze vond het om te janken. Maar dat vonden wij en vele andere bezoekers ook van hun gedrag; om te janken. Naast ons stond een niet onaantrekkelijke jongedame die niet meer op haar eigen benen kon staan en waarvan het leek of ze de GHB voorraad van heel Helsinki en omstreken naar binnen had gewerkt. Ze was zeer aanhankelijk naar de kerels om haar heen, ook de kerels die het na een 3 kwartier helemaal de strot uitkwam.

Zondag 2 juli;

Battle beast;

Ze hebben waarschijnlijk een gehele week bij elkaar in een vakantiehuisje gezeten en de vhs speler met allerlei jaren 80 metalbandjes uren lang laten snorren want goed gejat is beter dan slecht verzonnen. Maar het was wel aanstekelijk en mevrouw de zangeres had een krachtige stem.

Dirkschneider;

Ook duur bier verdient het om gedronken te worden. Zonder uitzicht op het podium. De meeuwen die eten van borden jatten waren toch echt vermakelijker.

Baroness;

WAUW! Die John Baizley IS muziek! Die man genoot en ik ook! Wat een heerlijke nummers en wat een bezieling! Ondanks dat ik 1 album heb, luister ik het nooit, maar dat gaat wel veranderen.

Apocalyptica plays Metallica;

Ik kan er niks mee. Mooie coverband.

Sonata arctica;

Ook al niet voor mij weggelegd.

Mastodon;

En ook deze band vind ik niet zo denderend.

Wat verder opviel;

Wij Nederlanders zijn echt wel een langer volk dan de Finnen. En ik ben ‘maar’ 1.86 meter.
Gnomen, trollen en kabouters bestaan.
Finnen zijn niet bepaald knap.
Veel vrouwen op het festival zijn ook geen model in wording.

Het Finse volk is zeer behulpzaam en vriendelijk. Ook wel nieuwsgierig waar wij vandaan kwamen.

Kortom; het was een leuke ervaring.
Geen.

Plaats reactie