Roadburn 2017

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Ernst
Berichten: 5005
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Roadburn 2017

Bericht door Ernst » di apr 18, 2017 12:42 am

Ach, uiteindelijk is het gewoon een festival natuurlijk.

Anderzijds, ik reis er al jaren voor terug naar Nederland, dus het is in ieder geval voor mij, niet zomaar een festival.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Roadburn 2017

Bericht door Draconian » di apr 18, 2017 9:45 am

Wessel schreef: Ik ben heel benieuwd: het wordt mijn eerste Roadburn en naast dat het denk ik iets totaal anders gaat worden dan de evenementen waar ik eerder geweest ben, treed ik ook redelijk buiten mijn muzikale comfortzone. :)
Gewoon jezelf onderdompelen en 'go with the flow'. En jezelf ook laten verrassen door eens een willekeurig zaaltje in te lopen ;)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Roadburn 2017

Bericht door Marcel Hubregtse » di apr 18, 2017 11:42 am

Zaterdag:
Laster/Woe/Cobalt, Oranssi Pazuzu, Warning, Memoriam/Ahab, My Dying Bride/Ultha/Aluk Todolo, Disfear/Serpent Venom

Zondag:
Faal, Pallbearer, Sink, Turia/The Doomsday Kingdom, Stone In Egypt, COme To Grief, Inter Arma
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Roadburn 2017

Bericht door Sorcha » do apr 20, 2017 10:10 am

Ik heb er zin in! Gisteren Pinkish Black en Alaric was een leuke opwarmer. Veel plezier allemaal!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Roadburn 2017

Bericht door Dimas » vr apr 21, 2017 9:37 am

Nou, de 4 bands die ik zeker wilde zien gisteren ook gezien. Ash Borer ok, Vanum vet, WITTR ook vet (Two Hunters blijft een geniale plaat), Coven interessant. Daarna nog wat merch geshopt, hapje gegeten met een goede vriend en huiswaarts gekeerd. Nu nog even een ochtendje werken en dan op naar dag 2. Veel plezier allemaal!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2017

Bericht door innuendo » vr apr 21, 2017 9:51 am

Jullie ook veel plezier!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roadburn 2017

Bericht door Wessel » vr apr 21, 2017 11:56 am

Batushka maakte de hype waar gisteren, had ik eigenlijk niet verwacht. Verder genoten van Ash Borer, WITTR, Coven, Deafheaven en Bongzilla.
Verder is de sfeer inderdaad zo geniaal als iedereen altijd beweert, dus zin in ronde 2! :)

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22156
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Roadburn 2017

Bericht door KoenM » vr apr 21, 2017 6:38 pm

Morgen mijn Roadburn ontmaagding. Zin in.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Ernst
Berichten: 5005
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Roadburn 2017

Bericht door Ernst » za apr 22, 2017 1:02 am

Beste tot nu toe wat ik gezien heb:

Wolves in the Throne Room, Rome, Whores. , True Widow. Vooral Whores. Wat een verrassing was dat zeg!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Roadburn 2017

Bericht door MetalJan » za apr 22, 2017 11:22 am

Straks ook eens die kant op.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2017

Bericht door innuendo » za apr 22, 2017 11:33 am

Veel toffe dingen gezien inmiddels. Ben wel benieuwd of vandaag dat niveau gehaald wordt, want wat ik zo van de door John Baizly geboekte bands hoor, stemt me echt niet vrolijk.

Zeal and Ardor was wel erg bijzonder gisteren. Niet alleen vanwege de bijzondere combinatie tussen delta blues en extreme metal, maar ook dat de PA er twee keer uitklapte. De band bleef er wel vrij nuchter onder en reageerde leuk toen het publiek dan maar zelf Devil Is Fine inzette.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Roadburn 2017

Bericht door Siego » ma apr 24, 2017 12:59 pm

4 dagen Roadburn achter de kiezen. Genieten... en wat een uitputtingsslag :D

Op de donderdag waren de hoogtepunten voor mij Vanum, Esben And The Witch, Suma en Deafheaven. Met Deafheaven als absolute uitschieter. Geen spijt gekregen van mijn overweging om Batsheba te skippen. Wat is die zanger toch een s(l)icke baas. Ontzettend genoten van zijn moves en de kwalitatief hoogstaande show.

De vrijdag stond vooral in het teken van de 'grote' namen op het hoofdpodium. Uiteindelijk kon alleen Chelsea Wolfe mij daarvan echt overtuigen. Mooie show en een dijk van een geluid. Twee andere hoogtepuntjes waren True Widow en Whores. (na een half uur Amenra toch maar overgestapt) in de Green Room. Grote tegenvaller voor mij was Perturbator. Uiteindelijk 3 nummertjes volgehouden. Kon niet enthousiast worden van kijken naar een DJ met een voorgeprogrammeerd optreden.

De zaterdag was weer een geweldige dag die meteen goed begon met Laster. Erg vet! Daarna [D O L C H] geskipt voor de ingelaste show van Misphyrming, meteen weer een tweede hoogtepunt te pakken. Wat een fantastische show in de kleine Cul de Sac. Daarna me laten verrassen door Youth Code in het Patronaat. Holy shit! Hard, agressief en LUID. Denk Atari Teenage Riot, denk Alec Empire. Na Deafheaven misschien wel de beste show die ik op Roadburn heb gezien. Ultha in de Extase was vervolgens ook nog fantastisch en de dag werd afgesloten door de overweldigende show van Mysticum. Wat een gigantisch vet podium!

Drie dagen lang op je poten staan, van podium naar podium lopen, bier drinken en afterparty's hadden op de zondag z'n tol wel geëist. Zondag stukjes gezien van Oxbow, Temple of BBV, Pallbearer, Les Dicrets, Valborg en Ulver. Maar niks maakte indruk of bleef enigszins hangen. Maar gelukkig was daar nog Emma Ruth Rundle! Met alleen een gitaar en je stem een gevulde Green Room doodstil krijgen. Onder de indruk! Prachtige show. Na Emma Ruth Rundle was het mooi geweest en zijn we weer richting huis gegaan. De koek was op voor dit jaar maar volgend jaar zijn we er zeker weer!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roadburn 2017

Bericht door Wessel » ma apr 24, 2017 1:55 pm

Vrijdag was Nadra vernietigend, Zeal&Ardor de volgende band die de hype waarmaakte (en juist vanwege de technische perikelen werd het, zoals Ruud al zei, een heel bijzonder concert) en Audn een mooie dagafsluiter.
Zaterdag bleek al snel voor mij de beste dag te zijn met goede shows van Woe, Misphyrming, Cobalt, Oranssi Pazuzu en Memoriam. De avond werd een aaneenschakeling van hoogtepunten: zwelgen bij de kippenvelopwekkende Turn Loose The Swans-set van My Dying Bride, flink loos gaan bij de onweerstaanbare d-beat van Disfear (stagediven is toch wel erg leuk op z'n tijd) en compleet overdonderd worden door Mysticum, zowel muzikaal als visueel.
Op zondag was het wel te merken dat het de laatste dag was, maar wel wat leuke verrassingen gezien: Pallbearer, Sink, Gong, Valborg, Ulver en The Doomsday Kingdom. Om een uurtje of half tien helaas de trein naar huis gepakt ivm verplichtingen vandaag, dus Hypnopazuzu, Pillorian en Inter Arma helaas laten schieten.
Verder waren er veel te veel bekenden aanwezig waarmee het veel te gezellig was en is het inderdaad een erg bijzonder evenement. Of ik er een jaarlijks terugkerend gebeuren van ga maken weet ik nog niet, maar ik ben zeker blij het eens meegemaakt te hebben!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22156
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Roadburn 2017

Bericht door KoenM » ma apr 24, 2017 7:49 pm

Zaterdag mijn eerste keer een dagje Roadburn gedaan.

Om 2 uur gestart met Woe. Gelijk een undergroundsfeer te pakken in Extase, ik werd gelijk teruggegooid naar het oude Frontline-gevoel. Woe speelde het soort black metal dat ik graag hoor. Helder, voldoende melodie, maar toch dreigend en urgent genoeg. Vet.

Daarna naar de Green Room voor Cobalt. Geweldige muziek, maar die zanger stoorde me wel. Zeer puberale podiumpresentatie, terwijl ik de muziek zo volwassen en doordacht vond klinken. Kleine smet op een verder zeer goed optreden. Die gitarist is machtig goed, je had niet door dat hij alleen was.

Nadien Oranssi Pazuzu geprobeerd. 15 a 20 minuten volgehouden, maar ik kon er echt helemaal niks mee. Te vaag voor mij. Gnod for the sake of proberen geprobeerd, maar dit ging voor mij echt nergens over. Zoals Ernst treffend aangaf: daar heb je drugs voor nodig.

Vervolgens naar het Patronaat voor Youth Code, de omschrijving beviel mij wel. Wat was dát vet zeg! Lekker agressieve, maar toch speelse EBM met een toffe vocaliste. Dansen.

Warning even gekeken na wat gegeten te hebben, maar daar werd ik niet echt warm van. Wear your wounds begon veelbelovend met een soort Paradise Lost achtige muziek, maar verviel voor mij al snel in pretentieus geneuzel dat nergens heen ging. Het slechte geluid hielp ook echt niet.

Bij Ahab was er echt geen doorkomen aan. Eens ik me toch naar binnen gewurmd had weer weggegaan. Dit soort muziek kan ik niet van genieten als je zo opeen gepakt staat. Jammer. Memoriam was degelijk, maar wel héél standaard.

My Dying Bride speelde een briljante set, die ik jammer genoeg niet helemaal uitgekeken heb. Achteraf jammer, maar wilde zeker op tijd zijn voor Disfear. Intussen was de fut er wat uit bij mij en kon me wegens mijn beenblessure ook niet in het gedrang vlak voor het podium begeven; toch dé manier om zo'n band te beleven. Show duurde voor mij iets te lang.

Even naar Mysticum gekeken, maar daar kon ik echt helemaal niks mee. Stroboscopen, hoog podium en projecties als Satan en 666 terwijl ze gewoon rechtdoor rammen. Nee. Amusant voor vijf minuten at best. Dan maar de eerste helft van Carpenter Brut gecheckt, maar ook daar was de Green Room weer veel te vol. Wel langer volgehouden, want briljante show. Toffe lichtshow bij drumstel en gave visuals geprojecteerd die je helemaal meenemen in hun sfeertje. Wil wel eens een headlineshow van die gasten zien!

Al bij al een heel leuke eerste Roadburn-ervaring. Tof om nieuwe dingen te ontdekken, leuk sfeertje. Cul de Sac niet geraakt, maar daar binnen raken zal wel geen sinecure zijn geweest. Liet me vertellen dat het nog kleiner is dan extase. Geweldig concept, zo'n festival. Ik kom zeker nog es terug.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roadburn 2017

Bericht door Wessel » di apr 25, 2017 10:07 am

Trouwens, voor zowel de thuisblijvers als de nagenieters zijn de sfeerimpressies en interviews die mijn vriend Victor in opdracht van het festival maakt wellicht leuk om te zien (inclusief bijdrage van ondergetekende):

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Roadburn 2017

Bericht door Siego » di apr 25, 2017 3:31 pm

Leuke filmpjes ja. Waar ben jij te bewonderen?

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Roadburn 2017

Bericht door Dimas » di apr 25, 2017 4:32 pm

Donderdag: Begonnen bij Ash Borer, maar net als vorige keer kwam het weer niet helemaal over. Temeer daar hun landgenoten Vanum wel goed binnenkwamen. Vette, opzwepende black metal. Verwoed overgeslagen (want die zie ik nog wel bij de Dodecahedron shows/zo boeiend vind ik het nu ook weer niet/Cul de Sac) en door naar de grote zaal. Stukje SubRosa gezien maar niet aan mij besteed. Wolves in the Throne Room was leuk, maar niet meer zo overweldigend als vroeger. Drummer zat er volgens mij ook soms naast qua tempo. Two Hunters blijft een geniale plaat en die nummers staan als een huis maar echt enthousiast werd ik er niet meer van. Biertjes gedaan en toen naar Coven: fout maar kvlt, het had wat, maar was ook niet best. Uiteindelijk gewoon enigszins catchy rocknummers. Hapje gegeten met een goede vriend en toen richting huis, mooi geweest.

Vrijdag: Rustig aan gedaan en pas laat begonnen bij Zhrine. Vette show! De vreemde black/death kwam goed uit de verf in het Patronaat. Meegelopen met vrienden naar Chelsea Wolfe maar na drie nummers naar Zu gaan kijken. Geschifte math-jazz-metal-noise met bariton-sax! Leuke ontdekking maar na drie nummers en een kwartier verder wel weer genoeg geweest. Ruim op tijd aanwezig in Patronaat voor Nadra en holy fuck, wat gaaf! Een van de vetste shows van het festival en beter dan vorig jaar in de Extase. Strakker en meer to the point. Heerlijk. Poging gewaagd bij Gnod maar dat was niet aan mij besteed. Met m'n Amerikaanse gast naar de Cul de Sac voor Folteraar want dat wilde hij heel graag zien. Simpele lo-fi black metal, prima voor 20 minuten. Daarna met de laatste krachten Audn gekeken in de Extase. Hele gave show, toffe muziek maar ik moest moeite doen om wakker te blijven/te blijven staan. Wel uitgekeken.

Zaterdag: Laster gekeken voor een paar nummers. Geluid speelde ze wederom een beetje parten. Daarna goed bier gedronken. Overwogen om Woe en Misthyrming te gaan kijken maar dat maar laten hangen (2e komt nog in Leiden/1e interesseert me niet heel veel/vriendin kwam voor bier en had geen kaartje). Vooral heel veel bier gedronken. Mysticum gaan kijken. Heel erg gaaf. Hele optreden als een malle staan headbangen. Top einde.

Veels te weinig bands gezien, wel heel gezellig gehad. Ik heb mezelf voorgenomen om volgend jaar meer in te luisteren danwel wat nieuwe dingen te gaan ontdekken.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roadburn 2017

Bericht door Wessel » di apr 25, 2017 6:31 pm

Siego schreef:Leuke filmpjes ja. Waar ben jij te bewonderen?
In die van dag 1 én die van de zondag, welke vandaag online gezet is. :wink:

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Roadburn 2017

Bericht door Marcel Hubregtse » wo apr 26, 2017 12:51 am

Helaas alleen maar de zaterdag en zondag kunnen gaan ivm financiën. Maar was weer geweldig.

Laster trapte de zaterdag heerlijk af voor me. Daarna klein stukje No Spill Blood meegepikt, maar dat was totaal mijn ding niet. Cobalt was muzikaal geweldig, maar godsamme kunne ze die zanger niet zeggen minder aanstellerig te doen op het podium (ja, he t is die gast van Lord Mantis, maar tering zeg, hij verpestte het optreden best wel voor mij). Stukje Oranssi Pazuz wat lekker was maar bij lange na niet zo goed als dat ik ze oa in 2014 in dB's zag. Toen Warning... Holy fucking shit, wat was dat geweldig. Absoluut hoogtepunt. Ooit al in 2008 gezien maar toen als driemansformatie. Die extra gitaar die ze nu hebben werkte super. Ook de backdrops waren super. Memoriam was best wel ruk eigenlijk. Op EMM beviel de band me stukken beter.
Ahab geprobeerd binnen te komen maar dat was helaas onbegonnnen werk. Zonde want ik vind Call Of The Wretched Seas nog steeds hun beste plaat.
My Dying Bride met Turn Loose The Swans was super en kwam dichtbij de impact die Warning maakte.
Als laatste nog groot gedeelte Serpent Venom meegepakt en dat was heerlijk.

Zaterdag was van de keren dat ik Roadburn heb aangedaan (sinds 2008 9 maal en daarvoor nog een paar keer) bij verre de beste dag EVER!!!!

De zondag, tsja zou een rare dag worden aangezien ik die dag ook jarig was (ook tijdens RB 2009 was ik jarig hahaha). Faal opende de dag voor me met een heerlijke set die geweldig ontvangen werd met drie nieuwe nummers erin. Pallbearer gemist maar ik hoorde dat de zang weer megakut was, Turia ook gemist. Stukje The Doomsday Kingdom meegekregen ook al herinner ik me er niets meer van, net zoals Stone In Egypt trouwens. Come To Grief schijn ik ook nog even gesignaleerd te zijn net zoals bij Pillorian.
Ja, gezellig en leuk hoor je verjaardag vieren op Roadburn, maar in mijn geval dus ook levensgevaarlijk ivm al het bier dat je te drinken krijgt. Was trouwens een superdag. Na 8 uur kan ik me niets herinneren. Zelfs foto's op Facebook helpen daar niet aan mee. :P Superverjaardag dus. Blij dat volgend jaar als ik 50 wordt Roadburn net een dag voorbij is ;)
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Roadburn 2017

Bericht door MetalJan » do apr 27, 2017 9:13 pm

Zaterdag

Bij binnenkomst gelijk wat bekenden tegengekomen en de eerste band die ik zag was Cobalt. Muzikaal zeer oke, die zanger was best irritant met zijn 'fuck the law'. Niet helemaal afgekeken. Daarna Oranssi pazuzu. Beviel me prima, mooi opbouwend met een mooie climax. Klein stukje Hedonist gekeken in Cul de Sac, was wel oke. Daarna lekker gegeten op 'het plein'. Memoriam vond ik prima, maar ik wilde erg graag Ahab zien. Erg laat daar heen gegaan, stond eigenlijk al behoorlijk vol. Toch nog een plekje achteraan gevonden, al was het errug druk daar. Vier nummers uitgehouden, daarna weggegaan. Ultha was net zoals in Baroeg vorige week, erg tof! Stukje My Dying Bride was ook prima. Serpent Venom was oke.


Zondag

Vond het eigenlijk een stuk relaxter dat het niet zo druk was deze dag, kon alles prima zien. Begonnen met Author & Punisher. Was aardig, maar na 20 minuten had ik het wel weer gezien. Pallbearer beviel me stukken beter, ondanks de matige zang. Les Discrets was erg rustig en helaas weinig werk van Ariettes Oubliées. Ulver wilde ik wel graag zien, maar toch maar voor Turia gekozen in Cul De Sac. Geen spijt van gehad. Een intieme en intense set! The Doomsday Kingdom was oke. Come To Grief was een aangename verrassing met een beukende set van sludge en doom! Pillorian was een mooie afsluiter.

Plaats reactie