Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Lennert » vr jul 14, 2017 7:54 am

Oh fuck, ik had nog geen kaartje en zie nu dat de online verkoop gestopt is. Betekent dat ook geen kaarten meer of is er aan de deur nog wel?

Edit: nee niks meer, godverdomme wat stom van mezelf. Ook niets op ticket swap :(
Edit 2: als iemand nog iets heeft, ik houd me aanbevolen! Kan nu op werk slecht kijken, aangezien internetgebruik daar flink wordt gemonitord
Edit 3: alsnog gelukt!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Wessel » vr jul 14, 2017 11:10 am

Tijdens Exodus en Testament ben ik waarschijnlijk druk in de pit, maar daarbuiten gaan we elkaar zeker treffen! Ontzettend veel zin in! [headbang]

Gebruikersavatar
UrtuS
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 2:50 pm
Locatie: Spijkenisse

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door UrtuS » vr jul 14, 2017 11:49 am

Edit: bericht verwijderd

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Splijtzwam » vr jul 14, 2017 9:21 pm

Man man man, Devin Townsend en Testament en mijn aller grootste helden uit Frankrijk als headliner. En dat voor zo'n laag bedrag qua tickets... Baal echt dat ik morgen niet kan. Godver!!!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door yowannuzz » za jul 15, 2017 9:13 am

Zo. Half 11 treintje pakken.
Ben ik mooi op tijd voor de eerste band en het eerste biertje.
Zin in !! We gaan knallen !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22172
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door KoenM » za jul 15, 2017 10:27 am

Onderweg vanuit het verre Oost-Vlaanderen. Met zn twaalven.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door raymondK » za jul 15, 2017 12:17 pm

Veel plezier allemaal!!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door yowannuzz » zo jul 16, 2017 12:00 pm

Was een mooie dag gisteren, echter geheel kritiekloos ben ik niet.

Allereerst het feit dat de eerste pendelbus pas na 11 uur vertrok, waardoor we pas om 11:20 bij het ijsstadion aankwamen.
Lang leve metalbus. Typisch weer.
Vervolgens troffen we een rij aan van 45 minuten bij het stadion; de drukte leek een probleem te worden vandaag.
Uiteindelijk aan kunnen sluiten bij een bekende waardoor de wachttijd om binnen te komen meeviel en ik nog een deel van de eerste band kon zien en horen.

White Boy Wasted was de naam van dit gezelschap en ik vond er weinig aan.
Gelukkig kon ik daardoor socializen en waren vele mensen (de hele dag door) zo netjes me nog te condoleren, wat ik zeer waardeer.
Na een korte ombouwtijd was het dan tijd voor Anneke van Giersbergen en haar mannen van Vuur. Erg sterk optreden, met een matig geluid, waar de 2 liedjes van The Gathering de spreekwoordelijke kersen op de taart waren.
Toxik vond ik de slechtste band van de dag, het liet me volkomen koud.
Prong daarna was erg lekker, en tijd voor mijn eerste pitje; heerlijk om de nummers van o.a. Cleansing weer eens live te horen.
Entombed was ook leuk om weer eens gezien te hebben, niet meer en niet minder.
Datzelfde kan gezegd worden van Exodus.
Devin Townsend is mijn held, wat een fantastisch muzikant en entertainer. Uur lang kippenvel.
Dan het debacle dat Testament heette; Na een half uur langer soundchecken, kon de band amper 5 nummers spelen en was binnen een half uur weer vertrokken, om het publiek verbijsterd achter de laten.
Tenslotte de Franse goden van Gojira. Wat een pletwals, wat een absolute allesverpulverende machine. Mooier dan dit wordt metal niet. Punt.

Concluderend :
- Veel te druk
- Paar leuke bands gezien
- twee geniale bands gezien
- hoop bekenden
- mooi weer
- Verdomd gezellig

Volgend jaar ben ik er zeker weer bij, snel mijn earlybird-ticket eens aanschaffen. Met Annihilator is er al een mooie eerste naam bekend.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Rascul » zo jul 16, 2017 2:28 pm

Yeah, kan me wel in Yowa's verhaal vinden, aangetekend dat ik pas binnen was rond Entombed. Exodus goed maar niet boven verwachting, Devin meesterlijk, Testament goed maar te kort (naar ik begreep werkte de in-ear monitoring niet, dat is gewoon botte pech), Gojira vet maar soms iets te veel effectbejag. Ik wil ook echt een verbod op straffe van bierdouche zien op losse drumsolo's, voegde echt niets toe aan het optreden. Evenwel, als het vet was, was het ook echt heel vet, terechte afsluiter denk ik.

En tsja, omstandigheden, ik was er aan het begin niet dus kan weinig zeggen over de rijen. Toen ik er was was het goed te doen, beetje druk voor de patattenten op momenten maar dat is festival eigen. Het was wel jammer dat bij de tenten die níet standaard friet leverden, het beste eten vrij snel op was. Niet echt handig ingekocht, maar da's klein bier.

Verder massive om na een absentie van plusminus 10 jaar weer eens wat mede-MF'ers te zien, in het bijzonder Lennert en Ruud.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door MetalDelight » zo jul 16, 2017 3:38 pm

Weer thuis in het hoge noorden na een dag (en nacht) DMF.

Zaterdag vroeg in de middag kwamen we aan bij het Bastion Hotel op keurige loopafstand van het stadion.
Gelukkig konden we meteen inchecken zodat we niet later nog een keer terug moesten.
Wat meuk mee voor de signeersessies en hoppa die kant op.
Aangekomen bij het stadion behoorlijke wachtrijen die echter aan onze zijde verrassend snel doorstroomden.
Binnen eerst een kluisje geregeld (fijn dat die er waren) en de meuk er in.
Op naar de muntenhokjes. Er waren best veel kassa's maar ook lange rijen weer.
Totdat we zagen dat er bij de laatste 3 kassahokjes weinig tot geen mensen stonden, dus binnen een paar minuten hadden we de munten op zak.

Met zijn half overdekte binnenzijde is het ijsstadion natuurlijk perfect voor een festival als deze.
Merchandise en de eettenten staan mooi overdekt wat bij eventuele buien heerlijk is.
Gelukkig kwam het, op een spettertje na, niet tot regen.

De eerste band mistten we maar Vuur konden we nog deels meepikken.
De band rondom van Giersbergen maakt een ijzersterke indruk.
Aangezien de meeste mensen nog niet bekend zijn met hun materiaal kwamen de beide The Gathering songs wel goed uit.
Leuke show.

Toxik viel helaas, mede door het matige geluid, iets tegen.
Daarnaast was de keuze om, tijdens de toch al korte speeltijd, drie nieuwe nummers te brengen niet heel slim.
Men had sowieso beter met een kraker (World Circus) kunnen afsluiten. Gemiste kans.
Na afloop overigens nog wel een leuke ontmoeting gehad met gitarist Josh Christian en zanger Charles Sabin.
Beide Toxik platen blijven toch pareltjes.

Tijdens Prong en Entombed AD wat rondgeneust, bekenden ontmoet en merch gescoord.
Af en toe vanaf de zijkant een nummertje meegepikt van beide bands.

Gedurende de gehele Exodus show in de pit gestaan.
Zoals altijd eigenlijk, overtuigden de heren weer. Al worden die kletspraatjes over weed (net alsof 3/4 van de aanwezigen dat nog rookt) en dat alles in Holland begon (blahblah) wel wat standaard.
Het ging er overigens behoorlijk hard aan toe, ben bont en blauw uit de pit gekomen.
Mooi Exodus shirtje gescoord (Make Dynamo Great Again), was een slimme zet van ze. Deze shirtjes (in beperkte oplage) vlogen over de toonbank.

Devin Townsend was meesterlijk goed.
Alhoewel ik niet met al zijn materiaal bekend ben overtuigde de show wel degelijk.
Prima sound ook. Helaas geen shirts van DTP in de merch stand, op een paar hardloopshirts (?) na.

Testament heeft voor mij na gisteren officieel afgedaan.
Deze band krijgt van mij geen stuiver meer.
Wat een stelletje arrogante, egoïstische assholes zijn dat geworden.
Ik heb op dit forum al eens vaker ergens aangehaald dat er bij Testament altijd wel wat is.
Slecht geluid, shows cancelen, veel te laat beginnen (is al standaard), technische problemen, geen merchandise in de stand, er is altijd wel wat.
Gisteren was dan de druppel die voor mij de spreekwoordelijke emmer deed overlopen.
Mijn excuus aan het adres van de MF heren in de signeertent voor mijn "foul language" :-)
Het half uurtje wat men nog wel speelde heb ik aangehoord in een vinyl stand.
Eerste twee nummers waren niet om aan te horen. De slappe excuses van Chuck Billy sloegen nergens op.
Van mij mogen promoters/organizers deze band boycotten.

Muzikaal gezien is Gojira niet mijn pakkie an maar deze band zette wel een mooie show neer.
Prima sound (lange neus naar de vorige band) en mooie licht-, rook-, en vuurshow.
Een waardige afsluiter.

Min:
- Te lange wachttijden bij de (drink)bars. Te weinig personeel. De barmannen en vrouwen stonden soms te wachten op bier.
- Geluidsniveau (te luid i.m.h.o.)

Plus:
- Deels overdekte stadion met tribune
- pisbakken buiten
- gezellige sfeer

Legendarisch werd het niet (kan ook niet altijd) maar overall hebben we ons prima vermaakt. Volgend jaar, mede dankzij de eerste aankondiging voor volgende jaar (Annihilator), vast weer aanwezig.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Took » zo jul 16, 2017 4:06 pm

MetalDelight schreef:Mijn excuus aan het adres van de MF heren in de signeertent voor mijn "foul language" :-)
dat is niet erg, wij baalden er ook van. Zelfs toen we ze zeiden dat er al een hoop fans stonden te wachten, ging het nog van "jammer dan."
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Wessel » zo jul 16, 2017 4:18 pm

Mijn bevindingen:

We (ik was met een bus vanaf de Amsterdamse metalkroeg met een man/vrouw of 60) kwamen tijdens Vuur aan en dat viel niet tegen, leuk om twee The Gathering-nummers te horen ook.
Toxik beviel ook wel, vet dat ze openden met Spontaneous.
Prong is slappe excuusmetal voor mensen die stiekem liever dansen dan headbangen.
Entombed A.D. heb ik niet heel actief gevolgd, sinds ze als Entombed A.D. door het leven gaan vind ik het allemaal wat minder strak en ik ben altijd meer van de Amerikaanse dan van de Zweedse death metal geweest. Maar de nummers van Left Hand Path en Clandestine kregen mij toch wel aan het knikken.
Exodus gaf een heerlijk enthousiast optreden, voelde als een thuiswedstrijd. En wat een puinzooi was het voor het podium! Good friendly violent fun. :D
Ik ben serieus fan van Devin Townsend, maar het was op een festival als gisteren totaal misplaatst (of ik was er gewoon niet voor in de stemming). Wel leuk dat Annie net als eerder dit jaar in de Melkweg weer mee deed.
In mei zag ik Testament live in San Francisco, op de heilige grond van de Bay Area. Ik was benieuwd of het in hun tweede thuis Eindhoven even vet zou worden, maar dat werd een behoorlijke anticlimax doordat ze 40 minuten te laat begonnen. Tegelijkertijd stonden de zes nummers die ze wél gespeeld hebben als een bunker en als ze een hele set hadden gespeeld, had ik ze denk ik wel als hoogtepunt van Dynamo 2017 kunnen noteren. En ook hier een dikke pit!
Mijn twaalfde Gojira-optreden heb ik niet heel actief gevolgd, maar was weer erg gaaf, al hoeft al dat vuurwerk van mij niet zo. Wel leuk om hun ontwikkeling van voorprogramma van ons eigen Textures tot festivalheadliner gevolgd te hebben.

Verder stoorde ik me dit keer aan de lange rijen voor de poort alswel bij de bars. En een ander punt van kritiek: het eetaanbod was minder dan vorig jaar, waar waren bijvoorbeeld de erg goede Indonesische stand en de jalapenoburgers? :(
Verder was het weer onmeuiig gezellig met veel te veel bekenden. En een persoonlijk pluspuntje: ik heb het eens rustig aan gedaan, zou ik vaker moeten doen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door innuendo » zo jul 16, 2017 4:20 pm

Van tevoren nog gezegd dat ik verwachtte dat Testament niet zou komen signeren. Het is dat de show zelf eigenlijk best goed was, ondanks de helft korter, maar ik vraag me steeds meer af waarom de band nog zoveel krediet heeft. Dikke pluim voor Exodus die daarentegen twee keer zo lang bleef zitten als eigenlijk de bedoeling was.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Lennert » zo jul 16, 2017 6:58 pm

Vuur heb ik voor de helft moeten missen (net als de eerste band) omdat de rij echt voor geen meter liep. Wat ik hoorde beviel echter erg goed (bij vlagen best stevig), al waren de twee The Gathering songs stiekem toch het beste.
Toxik was fucking gaaf. Ik hoor heel veel gemengde verhalen hierover, maar vooraan waar wij stonden was het geluid goed en klonk het geheel lekker strak. Ben heel benieuwd naar de nieuwe cd als die eindelijk uitkomt.
Prong heb ik getracht niets van mee te krijgen, maar door de akoestiek van de ijshal hoor je de muziek overal (veel te) hard tenzij je ergens in het midden op het veld staat. Echt niet mijn ding.
Entombed A.D. heb ik nu al echt te vaak gezien. Vind het vrij saaie logge muziek, al was het allemaal wel lekker strak.
Exodus heb ik nog nooit slecht gezien, was vandaag dan ook niet anders.
Devin Townsend was een enorme verrassing en een welkome afwisseling tussen het doorgaans vrij snelle metalgeweld van eerder op de dag. Sympathiek en hilarische gast met magistrale nummers. Ik heb bijna trippend over het veld gelopen.
Testament was voor de periode die ze er waren verbazingwekkend goed. Nu ben ik niet goed bekend met het materiaal en heeft de band eerder op de dag door niet te signeren (en in de verhalen van anderen) al geen goede beurt gemaakt, maar het optreden was wat mij betreft voor zover het ging erg gaaf en riep echt om meer. Ik kan alleen het beeld dat het hier om een stelletje kapsoneslijers gaat echt lastig afschudden.
Gojira hebben we niet genoeg van meegekregen om echt veel over te zeggen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door MetalJan » zo jul 16, 2017 7:31 pm

Wessel schreef:Mijn bevindingen:

We (ik was met een bus vanaf de Amsterdamse metalkroeg met een man/vrouw of 60) kwamen tijdens Vuur aan en dat viel niet tegen, leuk om twee The Gathering-nummers te horen ook.
Hadden jullie allemaal hetzelfde t-shirt aangetrokken ofzo? :lol:

Ook ik heb me gisteren prima vermaakt.

Kwamen tijdens Vuur binnen en je kon zo doorlopen. Die band deed me niet zoveel, maar het nummer Strange Machines bezorgde me dan wel weer kippenvel.
Toxik vond ik weinig aan.
Prong was stukken beter en het geluid werd met deze band ook beter.
Entombed AD was ook weer dikke prima.
Exodus ook weer erg vet.
Devin Townsend ook goed.
Testament...tja, de nummers die ze speelden waren dan weer goed.
Gojira zette wederom een vette show neer!

Minpunt was de lange rij bij de bar.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Wessel » zo jul 16, 2017 8:27 pm

MetalJan schreef:
Wessel schreef:Mijn bevindingen:

We (ik was met een bus vanaf de Amsterdamse metalkroeg met een man/vrouw of 60) kwamen tijdens Vuur aan en dat viel niet tegen, leuk om twee The Gathering-nummers te horen ook.
Hadden jullie allemaal hetzelfde t-shirt aangetrokken ofzo? :lol:
Jazeker! :P

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Wessel » zo jul 16, 2017 9:43 pm

Eerder op de dag is Chuck Billy niet op komen dagen voor de signeersessie omdat hij geen zin had, dus vandaar.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door arjans » zo jul 16, 2017 9:51 pm

En wat betreft "technische problemen", dat overkomt Testament wel vaak blijkbaar. Ik draag de band een warm hart toe maar ben er na gisteren wel even klaar mee.

Verder heb ik trouwens een geslaagde dag gehad.
Heb me bijzonder goed vermaakt bij de optredens en genoten van de sfeer. Alleen het geluid vond ik veel te hard over het hele terrein. Ik was blij dat je bij de buiten wc s even wat "rust" kon vinden
Laatst gewijzigd door arjans op ma jul 17, 2017 5:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door MetalDelight » zo jul 16, 2017 9:58 pm

Neus schreef:Maar het korte optreden kwam gewoon door technische problemen en dat heb je echt niet altijd in de hand. Al die tijd waren een stel mannen druk bezig om de problemen op te lossen.
Je mist de clou in dit hele verhaal.
Als het nou een incident was bij Testament dan zou niemand er problemen mee gehad hebben.
In dit geval ligt dat dus een stuk genuanceerder en kun je dus van pech of technische problemen niet meer spreken.
Ontzettend onprofessioneel ook trouwens. De rest van de bands hadden hun zaakjes perfect voorelkaar en (op tijd) op de rit

Trouwens, de "ware" toedracht tot deze "klucht", Testament zou teleurgesteld zijn over het feit dat niet zij maar Gojira het festival headlinede is helemaal een lachertje.
Hebben die lui dan 2 maand liggen slapen?

De uitleg van DMF is wellicht nog wel de slagroom op de taart.
Politiek correct omschreven moor zo doorzichtig dat het om te janken is.
We zijn nog druk met de nasleep van Dynamo Metal Fest 2017, maar er zijn een enkele punten die we direct even op tafel willen gooien:

De bands op Dynamo Metal Fest 2017 gaven allemaal fantastische shows, waaronder ook Testament. Zoals jullie gemerkt hebben, was de set van de band korter dan gepland. Dit had de volgende reden: Testament had de techniek niet op orde waardoor alles langer duurde. Omdat Testament niet wilde dat het festival in problemen kwam met de strikte curfew van 23:00 uur en de headlinerset van Gojira, heeft de band het professioneel opgelost ook al ging het ten koste van de eigen speeltijd. Natuurlijk balen wij hier ook van en vinden we het vervelend voor de metalheads die de band graag wilden zien, maar helaas lag er geen andere oplossing voor handen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Jeroen » ma jul 17, 2017 7:12 am

Wat verbitterd. Vorig jaar heeft Testament nog op een minuscuul podium gestaan op Dokkem vanwege stroomuitval. En bij de show in Lucky was er vanuit de mannen geen onvertogen woord. Zelden zo'n makkelijke en pretentieloze groep meegemaakt. Ze zullen ongetwijfeld hun dag wel eens niet hebben en dat ze niet zijn komen signeren, is natuurlijk koren op de molen van alle critici. Dat lijken er tegenwoordig steeds meer. Terwijl ze prima cd's maken en geweldige optredens weggeven. Als je de muziek niet trekt, prima. Maar verder ben ik persoonlijk erg blij dat zo'n band nog zo actief is. Dat er dan eens een kutdag tussen zit en er fouten worden gemaakt, is jammer maar helaas.


En als ze daar teleurgesteld over waren, nou en. Testament draait al tig jaar mee. Een headliner positie verdienen ze op basis van hun staat van dienst. Maar ik heb zelf dan ook niets met Gojira. Dat gemekker over professionaliteit. Niets menselijks is ze vreemd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Took » ma jul 17, 2017 9:01 am

Jeroen schreef: Testament draait al tig jaar mee. Een headliner positie verdienen ze op basis van hun staat van dienst.
Je zou gelijk hebben als Testament na zoveel jaren dienst nog grote zalen weet te vullen, maar de realiteit is dat ze dat niet doen. Gojira verkoopt met gemak een TivoliVredenburg uit, Testament haalt de helft niet. Gojira heeft een plaat uitgebracht die op vele plekken de hemel in geprezen wordt, bij Testament is een nieuw album zeker niet slecht maar is toch gewoon weer een Testament album waarvan je al precies weet hoe het klinkt.
Dus nee, Testament had zeker geen headliner moeten zijn op een festival van deze grootte.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door scarymonster05 » ma jul 17, 2017 11:11 am

prima dag gehad. eigenlijk geen slecht optreden gezien.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Gilbert » ma jul 17, 2017 11:35 am

MetalDelight schreef:De uitleg van DMF is wellicht nog wel de slagroom op de taart.
Politiek correct omschreven moor zo doorzichtig dat het om te janken is.
We zijn nog druk met de nasleep van Dynamo Metal Fest 2017, maar er zijn een enkele punten die we direct even op tafel willen gooien:

De bands op Dynamo Metal Fest 2017 gaven allemaal fantastische shows, waaronder ook Testament. Zoals jullie gemerkt hebben, was de set van de band korter dan gepland. Dit had de volgende reden: Testament had de techniek niet op orde waardoor alles langer duurde. Omdat Testament niet wilde dat het festival in problemen kwam met de strikte curfew van 23:00 uur en de headlinerset van Gojira, heeft de band het professioneel opgelost ook al ging het ten koste van de eigen speeltijd. Natuurlijk balen wij hier ook van en vinden we het vervelend voor de metalheads die de band graag wilden zien, maar helaas lag er geen andere oplossing voor handen.
Ik zie persoonlijk niets vreemds of "doorzichtigs" in de uitleg van Dynamo Metal Fest. :?:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Jeroen » ma jul 17, 2017 12:03 pm

Took schreef:
Jeroen schreef: Testament draait al tig jaar mee. Een headliner positie verdienen ze op basis van hun staat van dienst.
Je zou gelijk hebben als Testament na zoveel jaren dienst nog grote zalen weet te vullen, maar de realiteit is dat ze dat niet doen. Gojira verkoopt met gemak een TivoliVredenburg uit, Testament haalt de helft niet. Gojira heeft een plaat uitgebracht die op vele plekken de hemel in geprezen wordt, bij Testament is een nieuw album zeker niet slecht maar is toch gewoon weer een Testament album waarvan je al precies weet hoe het klinkt.
Dus nee, Testament had zeker geen headliner moeten zijn op een festival van deze grootte.

Lucky was zo goed als uitverkocht, al is dat geen enorme zaal. Maar ik snap je commentaar wel en onderschrijf dat, vanuit rationeel opzicht ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Dimas » ma jul 17, 2017 1:28 pm

Kwamen binnen tijdens VuuR. Niet mijn ding klonk prima.
Toxik was ondanks wat geluidsperikelen erg tof, hoewel ik de show in Scum met Mike op zang toch wel iets beter vond.
Prong klonk aardig maar verder niet heel spannend.
Entombed A.D. klonk ok, maar ik mis wel een beetje de zompige Swedish Death metal sound. Het is toch minder geworden sinds de doorstart.
Exodus prima.
Devin Townsend vond ik wel erg veel langzame nummers spelen die, voor iemand die niet de hele discografie kent, wel erg veel op elkaar gingen lijken.
Testament klonk de kleine 25 minuten die ze speelden prima. Even alle hitjes er doorheen geblazen.
Gojira is goed in wat ze doen, maar ik word er niet heel warm van.

Bier halen was een tour de force door a) maar 1 bierpomp om de trays af te vullen en b) barmensen die zonder systeem werken waardoor het maar gokken was wanneer je aan de beurt bent.
Verder prima dagje.

Gebruikersavatar
Strife
Berichten: 272
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 11:18 pm
Locatie: Assen

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Strife » ma jul 17, 2017 5:23 pm

Opzich heb je gelijk over Testament Jeroen. Maar de manier van afzeggen en houding van Chuck Billy verdiende absoluut geen schoonheidsprijs en was zelfs ronduit lullig. Gewoon niet willen komen opdagen ook al staat er een dikke rij mensen op ze te wachten. En opzich snap ik al die technische problemen ook niet zo zeer. Ze waren al uren van te voren bezig achter.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22172
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door KoenM » ma jul 17, 2017 5:43 pm

"Staat van dienst" vind ik overigens een non-argument. Gojira knalde met recht en rede elke band van die dag naar huis. En dat komt van iemand die al 15 jaar alles van Testament in huis haalt. Over het technische verhaal kan ik weinig zinvol zeggen, maar dat Billy op Dynamo godbetert het vertikt om te komen signeren is wel een beetje droevig. Een band - en een metalband nog meer - bestaat bij de gratie van de fans.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Marcel Hubregtse » ma jul 17, 2017 5:54 pm

Het droevige is dat ik toen ik bier ging halen ik meneer Billy in de persbar Exodus vanaf net voordat ze begonnen heb zien staan bekijken. En hoe laat was de geplande eindtijd van de signeersessie en hoe laat begon Exodus?
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Took » ma jul 17, 2017 6:15 pm

Marcel Hubregtse schreef:Het droevige is dat ik toen ik bier ging halen ik meneer Billy in de persbar Exodus vanaf net voordat ze begonnen heb zien staan bekijken. En hoe laat was de geplande eindtijd van de signeersessie en hoe laat begon Exodus?
ja, precies dat dus.
Maar er werd rond het middaguur al gesproken van dat "ze van Testament" niet blij waren toen ze er achter kwamen dat ze geen headliner waren, want dat was ze blijkbaar wel beloofd. Uit zijn reactie richting mijn mensen bleek wel dat hij gewoon echt geen zin had om te gaan signeren.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Marcel Hubregtse » ma jul 17, 2017 6:23 pm

Ik betwijfel echt ten zeerste dat ze beloofd is dat ze headliner zouden zijn. Gojira trekt nu eenmaal veel meer mensen dan Testament.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Took » ma jul 17, 2017 6:32 pm

Marcel Hubregtse schreef:Ik betwijfel echt ten zeerste dat ze beloofd is dat ze headliner zouden zijn. Gojira trekt nu eenmaal veel meer mensen dan Testament.

dat is een beetje het pijnlijke.... want uit eerdere persberichten:
"Eerder bevestigde het festival de Amerikaanse thrashmetalband Testament als headliner."
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Marcel Hubregtse » ma jul 17, 2017 6:37 pm

Ik heb die berichten nergens gezien. En in ieder geval niet van de hand van het festival gehoord.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door MetalDelight » ma jul 17, 2017 6:43 pm

Dat ze de headlinerspot belooft zou zijn lijkt me onwaarschijnlijk.
Wat ik al eerder aanstipte, hebben die lui van Testament dan liggen slapen?
Overal en nergens stond Gojira al tijden als headliner aangekondigt.

Dat technische probleem van afgelopen zaterdag is gewoon een bullshitverhaal.
Als je bij een band kunt gaan voorspellen dat er ellende op komst is dan is het foute boel.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Joris » ma jul 17, 2017 6:45 pm

Super dag gehad, en alles is al wel gezegd.
Eerste keer voor mij dat Testament echt tegenviel, maar dat kwam puur door het korte optreden. Dat wat ze speelden was prima.
Testament is een van de bands die ik misschien het vaakst gezien heb en herken het niet zo, dat er altijd wel wat is met die band. Hebben voor mij altijd een goede show geleverd, al kun je over sommige setlists discusiëren.
Zal ze een volgende keer vast ook wel weer gaan bekijken.


Één punt van kritiek, dat ik nog niemand heb zien noemen: Die schandalig half getapte biertjes. Soms was het echt maar 60%. Ook een paar keer van een barman een gratis bier erbij gekregen, waar je de rest van de 6 bekers niet eens mee gevuld kreeg.

Ook het feit dat ik na de middag niet één keer meer een beker met print had, was jammer. Beker met print had ik nog wel (voor 2.50€!!!) mee naar huis genomen. Nu moest ik einde van de dag nog in rij om beker in te leveren en vervolgens in de rij om muntjes nog op te maken aan een frietje.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door MetalJan » ma jul 17, 2017 6:52 pm

Die half getapte biertjes waren idd erg irritant. Hopelijk nemen ze voor volgend jaar 0,4 liter bekers.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Took » ma jul 17, 2017 6:57 pm

Marcel Hubregtse schreef:Ik heb die berichten nergens gezien. En in ieder geval niet van de hand van het festival gehoord.
Het staat toch echt letterlijk in de persberichten.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Marcel Hubregtse » ma jul 17, 2017 6:58 pm

Geen last van half getapte biertjes gehad. Maar dat zal wel door de bar komen waar ik ze haalde. Heerlijk rustig daar.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Gilbert » ma jul 17, 2017 7:10 pm

Toen de komst van Testament werd aangekondigd, werd in persberichten inderdaad gezegd dat Testament de headliner zou zijn. Enige tijd later werd Gojira pas aan de line-up toegevoegd (en bovenaan de affiche geplaatst). Als de organisatie dat niet rechtstreeks aan (het management van) Testament heeft gecommuniceerd en die band tot zaterdag in de waan leefde dat ze de hoofdact waren, zou dat toch best slordig zijn. Waarmee ik het gedrag van Testament niet goed wil praten. Al zie ik in de formele toelichting van Dynamo Metal Fest dus gewoon niets meer staan dan dat technische problemen de reden waren voor het korte optreden van de thrashers, dus alle andere verhalen lijken me vooralsnog grotendeels speculatie.

Dat Chuck Billy (en zijn collega's) geen zin had om te signeren was overigens niet voor het eerst, dat was een jaar of vijf geleden op Alcatraz ook al eens zo, en hoeft dus niets te maken te hebben met de positie van Testament op de affiche.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Lennert » ma jul 17, 2017 7:21 pm

Took schreef:
Marcel Hubregtse schreef:Ik heb die berichten nergens gezien. En in ieder geval niet van de hand van het festival gehoord.
Het staat toch echt letterlijk in de persberichten.
Herinner me dit ook van hoe het in het begin gepromoot werd. Vind het vervelend, want buiten dat het afzeggen van een signeersessie niet heel sympathiek over komt vond ik het muzikaal erg tof.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door yowannuzz » ma jul 17, 2017 8:09 pm

MetalJan schreef:Die half getapte biertjes waren idd erg irritant. Hopelijk nemen ze voor volgend jaar 0,4 liter bekers.
Ja, dat schoot niet op, nee.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22172
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door KoenM » ma jul 17, 2017 8:39 pm

Pas tijdens Gojira zat het bier wat voller ja. Met die trage bar bleef je idd lopen. Ook geen halve liters, schiet ook niet op.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door yowannuzz » ma jul 17, 2017 8:42 pm

Waarom hebben wij trouwens dezelfde avatar, Koen, das raar.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Took » ma jul 17, 2017 8:49 pm

yowannuzz schreef:Waarom hebben wij trouwens dezelfde avatar, Koen, das raar.
omdat Photobucket sinds een week of twee $400 per jaar vraagt als je je foto's op andere sites wil laten zien.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door MetalDelight » ma jul 17, 2017 10:42 pm

Neus schreef: Jij denkt dat die technische man voor niets een half uur bezig was met pluggen (voor de kijkers rechts) naast het podium?
En dat er een paar man om de de beurt voor lul gaan staan op het podium met een microfoon waar niets uitkwam?
Daar verdenk ik ze inderdaad van ja.
Mijn beeld in deze is niet gebaseerd op afgelopen zaterdag alleen.
Ik heb Testament over de afgelopen 7 jaren zo vaak veel te lang zien soundchecken dat het gewoon belachelijk wordt.
Laatste keer Dokk'em duurde het ook veel te lang. Een paar jaar daarvoor op hetzelfde festival hetzelfde gebliksem en nog een niet te genieten sound ook.
Alcatraz laatste keer in de sporthal idem dito. Tel daarbij op de keren dat ze het publiek trakteerden op 1.5 uur stroboscoop geflits waardoor je op een gegeven moment gewoon niets meer zag.
De show in Rijssen was okay maar daar duurde de soundcheck ook lang.
De laatste keer dat ik Testament echt goed vond (en zonder gekloot) was in 2010 in Enschede.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Jeroen » di jul 18, 2017 11:50 am

Piep niet zo. Wees blij dat ze er nog zijn. Ik ben blij dat ze nu zo soundchecken, want ik heb ze in het verleden ook wel eens met een veel te hard kutgeluid zien optreden. De laatste jaren is echter heel erg goed. Als ze daar wat langer voor nodig hebben, so be it.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door MetalDelight » di jul 18, 2017 1:08 pm

Jeroen schreef:Piep niet zo. Wees blij dat ze er nog zijn. Ik ben blij dat ze nu zo soundchecken, want ik heb ze in het verleden ook wel eens met een veel te hard kutgeluid zien optreden. De laatste jaren is echter heel erg goed. Als ze daar wat langer voor nodig hebben, so be it.
Ik piep en kraak wanneer ik dat zelf wil.
Ze soundchecken nu te lang met nog een kutgeluid.
Daarnaast is het gewoon belachelijk als je op een festival nog geen half uur speelt. Zeker voor een band van dit formaat.
Wellicht is Testament wat voor op Stonehenge. Geef ze 20 minuten speeltijd, houd je 1 nummer over.
Als iedere band het wel voorelkaar kan krijgen maar jij voor de zoveelste keer niet blijf dan lekker thuis.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door Jeroen » di jul 18, 2017 3:10 pm

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22172
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door KoenM » di jul 18, 2017 7:23 pm

Took schreef:
yowannuzz schreef:Waarom hebben wij trouwens dezelfde avatar, Koen, das raar.
omdat Photobucket sinds een week of twee $400 per jaar vraagt als je je foto's op andere sites wil laten zien.
Idd, fucking rukkers. Weet jij een goede pic hosting site die automatisch resized zoals Photobucket? Al mijn Primal Creation topics naar de knoppen. :(
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door CoenV » di jul 18, 2017 10:27 pm

Alsof daar uberhaupt ooit iemand keek.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22172
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dynamo Metalfest 2017, 15 juli Eindhoven

Bericht door KoenM » wo jul 19, 2017 5:32 pm

Ga maar snel luisteren dikzak. Waarschijnlijk vind je het nog tof ook.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Plaats reactie