Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » vr jul 07, 2017 7:02 pm

Stoeptegel schreef: Een halve liter blik bier was maar liefst 7,50 euro!

was het je 1e keer in Scandinavië/Finland ofzo?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Stoeptegel » vr jul 07, 2017 7:14 pm

Neen, vorig jaar naar Copenhell geweest.
Maar daar was een halve liter 5.60
Ik weet dat de alcohol in Scandinavië duur is.
Geen.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Mollusk » vr jul 07, 2017 11:41 pm

Leuk verslag Stoeptegel :-)
En inderdaad; gnomen, trollen en kabouters bestaan echt.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Stoeptegel » za jul 08, 2017 1:35 pm

Thanx!
Geen.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » di aug 15, 2017 2:29 am

Voor het eerst naar Alcatraz geweest. Fijn festival, (nog) niet te groot, maar toch al een sterke en gevarieerde affiche met behoorlijk grote namen als headliners (Ghost, Saxon, Venom, Korn, Amon Amarth). Het hoogtepunt was zoals verwacht Sleep. Bijna even sterk als in de Trix enkele jaren geleden, toen was het nog nét wat intenser omdat ze een groot deel van Dopesmoker speelden, waar nu helaas geen tijd voor was. Maar toch, fantastisch optreden! Voor het overige waren ook Korn, I Am Morbid (strak, en David Vincent had er zin in), Paradise Lost, Moonspell, Asphyx, High on Fire en zowaar Abbath (in een schijnbaar relatief nuchtere toestand) zeer de moeite. Enige tegenvaller was Enslaved, dat werkelijk een oersaai optreden neerzette. Enkel bij het afsluitende Heimdallr en deels bij Ethica Odini zat er wat energie in de setlist. En de nieuwe keyboardspeler is ook niet bepaald een meerwaarde voor de band, vanwege zo goed als de hele tijd tenenkrommend valse cleane zang.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » di aug 29, 2017 5:51 pm

Zondagavond naar Amorphis in Drachten geweest. Ik ben niet de allergrootste fan maar heb wel van hun show genoten.
Met name het oudere werk vond ik live prima te pruimen. Prima belangstelling deze avond en mooie Amorphis shirtjes!

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door wyrm » zo sep 10, 2017 3:04 pm

Gisteren het Noorse Shining in Nijmegen gezien. Het was mijn eerste keer dat ik de band live zag. Indrukwekkend, overrompeld en energiek! Het was wel flink aan de korte kant, net iets meer dan een uurtje, maar heb daar vrede mee: ze gaven in die korte tijd echt alles. De grote verrassing was dat ze veel nieuwe muziek van het nog te verschijnen album speelden. Die plaat wordt een knaller en is (wederom) in niets te vergelijken met eerder werk.

Het was een mooi avondje...
I drink therefore I am

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » do sep 21, 2017 5:22 pm

Gisteren de week doormidden gezaagd in dB's te Utrecht, met een heerlijk smerige bak death metal van de Deense band Undergang. Een band die ik al een tijdje volg en voor de derde keer live zag, dit keer met het vette nieuwe album Misantropologi onder de arm. Opener Rectal Smegma was zoals altijd wel geinig en afsluiter Lord Gore had zijn (snelle momenten) maar was niet al te bijzonder: totaal geen podiumpresentatie en ik vind het nooit een goed teken als het leukste nummer van een set een cover is (in dit geval Pull The Plug). Ondanks dat het niet erg druk was en er (daardoor) een nogal 'doordeweekse' sfeer heerste, een leuk avondje gehad in een van mijn favoriete concertzalen.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Stoeptegel » vr nov 03, 2017 2:57 pm

Afgelopen woensdag 1 november naar Dying fetus plus 3 andere bands in Doornroosje geweest.
Doornroosje (nieuwbouw) was ik al wel 1 keer geweest (Gojira) maar dat was in de grote zaal.
Dit concert was is de kleine zaal, maar wat ben ik gecharmeerd van dit pand.
Het pand heeft, ondanks dat het modern is, een warme, vriendelijke uitstraling.
En dat kan natuurlijk niet, dus daarom waren de boze mannen uit Baltimore, Maryland in het pand om alle warme gevoelens eruit beuken!

We kwamen binnen bij Beyond creation en dat klonk best vet. Jammer genoeg kwamen we aan het eind van de show binnen.
Next up was Psycroptic en dat was zeer overtuigend! De drummer (die ook o.a. in The Amenta speelt en kort 'lid' is geweest van Pestilence) rost de vellen van de bassdrums eraf. Onwijs.
Ik benoemde nog dat de drum echt een wezenlijk onderdeel van deze band is, waar ik het vaak genoeg meer een ondersteunende partij vind.

En de band die met met hun extreem energieke podiumpresentatie en gimmicks de show compleet steelt..........Dying fetus!
Nee, van gekkigheid hoeven de heren het niet te hebben....
Maar als Sean en met name John zijn strot open trekt, man man man, berg je dan maar.
Ik vond de heren (uiteraard) snaarstrak spelen en doordat het publiek in de voorste regionen voor Nederlands begrippen enthousiast mee deed kregen de heren er zelf ook meer en meer zin in. Een van de betere optredens die ik van ze heb gezien (begin dit jaar in Munster gezien, maar dat was niet zo heel denderend. Maar toen was het geluid ook niet zo heel best, dun.
Geen.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » za nov 04, 2017 11:53 am

Een aantal weken terug naar Epica in Hedon/Zwolle geweest. Ik had ze een tijdje niet meer gezien. Waar ik het een aantal jaren geleden nog wel kon waarderen knapte ik nu volledig af.
Wat een circus act is Epica geworden zeg. Het zit allemaal wel goed inelkaar maar live vindt ik het totaal niet meer geloofwaardig overkomen op de één of andere manier.
Een toetsenist die zijn keyboard op een winkelwagentje over het podium rijdt, bleehhh, niet meer aan mij besteed.
Voorprogramma Mayan, idem. Hier zwaait de Epica scepter ook zwaar natuurlijk.
Op een gegeven ogenblik 10 man op het podium, laat maar.

Nog voor de toegiften hollend de zaal uitgesneld.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » za nov 04, 2017 6:30 pm

Gisteren een of ander nieuw bandje gezien in Antwerpen. Metallica ofzo. Ze doen het wel goed, de zaal stond aardig vol en er werd hier en daar wel wat meegezongen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » za nov 04, 2017 7:48 pm

Ik ken ze alleen van hun kledinglijn...

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » ma nov 06, 2017 3:57 pm

Stoeptegel schreef:Afgelopen woensdag 1 november naar Dying fetus plus 3 andere bands in Doornroosje geweest.
Doornroosje (nieuwbouw) was ik al wel 1 keer geweest (Gojira) maar dat was in de grote zaal.
Dit concert was is de kleine zaal, maar wat ben ik gecharmeerd van dit pand.
Het pand heeft, ondanks dat het modern is, een warme, vriendelijke uitstraling.
En dat kan natuurlijk niet, dus daarom waren de boze mannen uit Baltimore, Maryland in het pand om alle warme gevoelens eruit beuken!

We kwamen binnen bij Beyond creation en dat klonk best vet. Jammer genoeg kwamen we aan het eind van de show binnen.
Next up was Psycroptic en dat was zeer overtuigend! De drummer (die ook o.a. in The Amenta speelt en kort 'lid' is geweest van Pestilence) rost de vellen van de bassdrums eraf. Onwijs.
Ik benoemde nog dat de drum echt een wezenlijk onderdeel van deze band is, waar ik het vaak genoeg meer een ondersteunende partij vind.

En de band die met met hun extreem energieke podiumpresentatie en gimmicks de show compleet steelt..........Dying fetus!
Nee, van gekkigheid hoeven de heren het niet te hebben....
Maar als Sean en met name John zijn strot open trekt, man man man, berg je dan maar.
Ik vond de heren (uiteraard) snaarstrak spelen en doordat het publiek in de voorste regionen voor Nederlands begrippen enthousiast mee deed kregen de heren er zelf ook meer en meer zin in. Een van de betere optredens die ik van ze heb gezien (begin dit jaar in Munster gezien, maar dat was niet zo heel denderend. Maar toen was het geluid ook niet zo heel best, dun.
Ik zag deze package dit weekend in Engeland, waar men ook goed op dreef was. Goed genoeg om me voor het eerst in lange tijd weer eens de pit in te trekken ieder geval. :)
En Psycroptic inderdaad, wat een energie en instrumentbeheersing!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » di nov 07, 2017 11:49 am

Saga, afgelopen zaterdag in de Metropool. IJzersterk optreden van een stel rasmuzikanten dat er na 40 jaar nog altijd plezier in heeft. En oh ja, gitarist Ian Crichton lijkt steeds meer op een langere versie van Game Of Thrones-acteur Peter Dinklage.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Stoeptegel » di nov 07, 2017 5:24 pm

Wessel schreef:
Stoeptegel schreef:Afgelopen woensdag 1 november naar Dying fetus plus 3 andere bands in Doornroosje geweest.
Doornroosje (nieuwbouw) was ik al wel 1 keer geweest (Gojira) maar dat was in de grote zaal.
Dit concert was is de kleine zaal, maar wat ben ik gecharmeerd van dit pand.
Het pand heeft, ondanks dat het modern is, een warme, vriendelijke uitstraling.
En dat kan natuurlijk niet, dus daarom waren de boze mannen uit Baltimore, Maryland in het pand om alle warme gevoelens eruit beuken!

We kwamen binnen bij Beyond creation en dat klonk best vet. Jammer genoeg kwamen we aan het eind van de show binnen.
Next up was Psycroptic en dat was zeer overtuigend! De drummer (die ook o.a. in The Amenta speelt en kort 'lid' is geweest van Pestilence) rost de vellen van de bassdrums eraf. Onwijs.
Ik benoemde nog dat de drum echt een wezenlijk onderdeel van deze band is, waar ik het vaak genoeg meer een ondersteunende partij vind.

En de band die met met hun extreem energieke podiumpresentatie en gimmicks de show compleet steelt..........Dying fetus!
Nee, van gekkigheid hoeven de heren het niet te hebben....
Maar als Sean en met name John zijn strot open trekt, man man man, berg je dan maar.
Ik vond de heren (uiteraard) snaarstrak spelen en doordat het publiek in de voorste regionen voor Nederlands begrippen enthousiast mee deed kregen de heren er zelf ook meer en meer zin in. Een van de betere optredens die ik van ze heb gezien (begin dit jaar in Munster gezien, maar dat was niet zo heel denderend. Maar toen was het geluid ook niet zo heel best, dun.
Ik zag deze package dit weekend in Engeland, waar men ook goed op dreef was. Goed genoeg om me voor het eerst in lange tijd weer eens de pit in te trekken ieder geval. :)
En Psycroptic inderdaad, wat een energie en instrumentbeheersing!
Altijd leuk om een concert in het buitenland te bezoeken!
Ik had Psycroptic al wel via Spotify geluisterd en toen vond ik het aardig, maar live kwam het stukken beter bij me binnen.
Geen.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Stoeptegel » di nov 07, 2017 5:24 pm

Jeroen schreef:Saga, afgelopen zaterdag in de Metropool. IJzersterk optreden van een stel rasmuzikanten dat er na 40 jaar nog altijd plezier in heeft. En oh ja, gitarist Ian Crichton lijkt steeds meer op een langere versie van Game Of Thrones-acteur Peter Dinklage.
Afscheidstour toch?
Was het nog een beetje druk dan?
Geen.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » di nov 07, 2017 6:54 pm

Stoeptegel schreef:
Altijd leuk om een concert in het buitenland te bezoeken!
Ik had Psycroptic al wel via Spotify geluisterd en toen vond ik het aardig, maar live kwam het stukken beter bij me binnen.
Zeker leuk om elders de sfeer te proeven! Zo is het Britse metalpubliek enerzijds een stuk meer tokkie dan dat van ons, maar lopen er tegelijkertijd wel meer vrouwen rond. :wink:

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » za nov 11, 2017 10:22 am

Gisteravond mooi feestje met Sawthis, Corroded en Pain in Hengelo. Energieke package: ondanks een halfvolle zaal bracht Sawthis zijn death/thrash/groove/nu metal erg enthousiast. Corroded was me een partijtje droge Zweden, mijn god; een beetje à la Akerfeldt qua humor, maar zware heavy metal met een fikse groove qua geluid. Pain was strak en een mooie reden voor het voorste gedeelte van de zaal om goed los te gaan: feestnummers als Dance with the Dead, Zombie Slam, On and On en afsluiter Shut Your Mouth. Peter Tägtgrens zoon Sebastian van 19 op drums (met verve!), bleek na even googlen. :)

(Waarom staat dit topic eigenlijk in Algemeen en niet in Festivals & Concerten?)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » ma nov 13, 2017 7:00 pm

Afgelopen zaterdag naar Doro in Drachten geweest. Prima show, met name door de uitstekende band. Wat me opvalt aan het Doro materiaal is dat de songs maar van middelmatige kwaliteit zijn. Nergens slecht maar er zijn ook geen echte uitschieters.
De Warlock songs doen het dan nog het best. Maar verder prima vermaakt. Ook leuk, de Nederlandse inbreng van Bas Maas.

Gisteravond Battle Beast in Groningen. Voor mij de 2e keer nadat ik ze jaren geleden, met de eerste zangeres, in het voorprogramma van Nightwish zag.
Ongelofelijk waar men die zangeressen vandaan haalt. Inmiddels zijn ze toe aan de derde en ook deze dame heeft een gouden strot. Heb ze zo in NL nog niet gehoord.
De show was een aaneenrijging van hoogtepunten. Wat in mijn opinie Battle Beast zo sterk maakt is dat ze ontzettende catchy metalsongs zo weten te brengen dat het nergens kinderachtig of te jolig wordt.
Er wordt gestrooid met gitaarsolo's en de ruige strot van vocaliste Noora geven het geheel een volwassen karakter. Heerlijke show in een lekkere "intieme" setting.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » ma nov 13, 2017 7:55 pm

Noora is de tweede zangeres hoor. Zit er al vanaf het tweede album bij.


maaarrrrr dan moet je Beast In Black gaan luisteren. Dat is precies Battle Beast, wat niet zo raar is want dat is de nieuwe band van de voormalig Battle Beast bandleider (die ze eruit gekickt hadden, omdat hij alles onder controle moest hebben). Zonder die dude heeft Battle Beast een uitstekend album afgeleverd, en nu met Beast IN Black maakt die dude gewoon nog dezelfde muziek maar nu met een vent op zang. En klinkt ook goed.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » ma nov 13, 2017 8:56 pm

Klopt, dame heeft uiterlijk een redelijke metamorfose ondergaan :-)
Beast In Black al een aantal keren beluisterd maar zang pakt me nog niet. Wellicht heeft dat nog wat tijd nodig.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » di nov 14, 2017 8:25 am

Stoeptegel schreef:
Jeroen schreef:Saga, afgelopen zaterdag in de Metropool. IJzersterk optreden van een stel rasmuzikanten dat er na 40 jaar nog altijd plezier in heeft. En oh ja, gitarist Ian Crichton lijkt steeds meer op een langere versie van Game Of Thrones-acteur Peter Dinklage.
Afscheidstour toch?
Was het nog een beetje druk dan?
Ja, al weet je dat nooit. Zaal was stampvol. En terecht.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » di nov 14, 2017 2:03 pm

Enslaved in Tivoli de Helling, Utrecht gisteravond.
Nu is Enslaved uiteraard al lange tijd geen pure blackmetalband meer, maar Hidden Trails was als voorprogramma wel erg misplaatst: progressieve rock die me hier en daar aan Ozric Tentacles deed denken en daar houd ik op zich wel van, maar het viel nu totaal uit de toon.
Enslaved is een van mijn favorieten en heeft me nog nooit teleur gesteld, zo ook gisteravond niet. Het geluid was goed, het spel en de setlist (met natuurlijk veel nieuwe nummers van het knappe nieuwe album E, alsook enkele favorieten zoals Return To Ygdrassil en hele oude nummers Vetranott en Alfaor Odinn) al helemaal. De mannen hadden er zelf ook veel zin in en namen na het optreden nog uitgebreid de tijd om een praatje te maken met de aanwezigen, ondanks de niet al te uitbundige maandagavondsfeer die in de zaal hing. Enige smet was de nieuwe toetsenist/zanger, die niet al te toonvast is.... All in all niet de beste keer dat ik ze zag, maar ik had het ook niet willen missen!
Was volgens mij trouwens een jaar of acht geleden dat ik in de Helling was, maar ik vind het beslist een leukere locatie dan TivoliVredenburg!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » wo nov 15, 2017 8:10 am

Ff gecheckt op setlist.fm; wat een vette lijst! Return To Yggdrasil, Isa, Roots of the Mountain, ...
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » wo nov 15, 2017 12:54 pm

Ja he? :) Review op de frontpage volgt nog!

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalTuupLimburg » wo nov 15, 2017 2:15 pm

Zondag 20-jarig bestaan van lokale helden Born From Pain. Samen met Madball, daar was het me eigenlijk om te doen. Nog steeds m'n favoriete hardcore band, heerlijke intensiteit. Had ze al sinds Metalcamp 2012 niet meer gezien, dus dat werd wel weer eens tijd. Was ook al lang geleden dat ik me nog eens in een mosh pit gestort had.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door dako » do nov 16, 2017 12:40 pm

Zondag naar WASP geweest. Enorm rustig (bakon en zelfs die fucking trappen afgesloten, nog nooit meegemaakt), maar dat kwam vast door het voorprogramma denk ik dan maar.
WASP zelf was geweldig, heel Crimson Idol gespeeld, ondersteund door erg toffe videobeelden.
Een van de betere concerten van het jaar.

sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » do nov 16, 2017 11:27 pm

dako schreef:Zondag naar WASP geweest. Enorm rustig (bakon en zelfs die fucking trappen afgesloten, nog nooit meegemaakt), maar dat kwam vast door het voorprogramma denk ik dan maar.
WASP zelf was geweldig, heel Crimson Idol gespeeld, ondersteund door erg toffe videobeelden.
Een van de betere concerten van het jaar.

Oh wow, is dat de grote zaal? Dat is verbazingwekkend weinig publiek. Zonde, Blacky klinkt zelfs erg goed bij stem!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » za nov 18, 2017 9:09 pm

Woensdag naar Russian Circles, Red Fang en Mastodon in de AB Brussel. Allemachtig, wat was dat goed. Alledrie de bands.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » zo nov 19, 2017 12:23 pm

Ik ben vrijdag in de melkweg geweest en het helemaal met je eens. Geweldige avond gehad!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » zo nov 19, 2017 12:26 pm

gisteren Helldorado.
Een waardige opvolger voor Speedfest. Redelijk dezelfde sfeer, wat meer bizarre shit, maar wel erg leuk.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » zo nov 19, 2017 1:19 pm

KoenM schreef:Woensdag naar Russian Circles, Red Fang en Mastodon in de AB Brussel. Allemachtig, wat was dat goed. Alledrie de bands.
Ik had mijn kaartje voor de Melkweg verkocht omdat Mastodon en ik nogal uit elkaar zijn gegroeid, maar toen ik de setlist zag (inclusief nummers met Scott Kelly) had ik wel even spijt!

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Rene » zo nov 19, 2017 6:28 pm

Ik was er ook bij in de Melkweg. Niet als liefhebber van de Mastodon, maar vooral voor de gezelligheid met vrienden, die wel groot fan zijn. De één vond het weer geweldig, maar de ander vond het juist tegenvallen. Gaaf om een keer gezien te hebben, maar ben bang dat Mastodon mij nooit echt zal gaan grijpen.

Scott Kelly vond ik nauwelijks iets toevoegen aan het concert. Hij stond er een beetje verlaten bij achter zijn microfoonstandaard. Maar voor de fans natuurlijk wel cool.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door yowannuzz » zo nov 19, 2017 8:44 pm

Helldorado.
Ook ik was er gisteren bij, al stond ik achter de bar en kreeg derhalve slechts flarden van bands mee.
Mambo Kurt heb ik helemaal gezien en The Darkness voor 80%.

Ik heb het ervaren als een briljant concept met prachtige vormgeving.
Een aanwinst voor het festivalaanbod in Nederland.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Rene » zo nov 19, 2017 9:02 pm

Was het qua bezoekersaantal een succes?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door yowannuzz » zo nov 19, 2017 9:30 pm

Ik heb geen cijfers gezien, Rene, maar het was lekker druk.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dimas » ma nov 20, 2017 1:26 pm

Zaterdag naar de Asphyx 30-jaar show geweest met Pentacle en Soulburn in Turock, Essen.

Op wat organisatorische problemen met het hotelletje voor, en betalen voor de drankkaart na de show (alleen Duitse pinpassen, wie verzint dat) een topavond.
Pentacle was uitermate vermakelijk. Nooit geluisterd eigenlijk, maar het is alsof iemand Celtic Frost, Motorhead en death metal grunts in de blender gestopt heeft.
Soulburn wederom prima.
De Asphyx-show zou 2,5 uur duren. Gelukkig niet zoals de Satyricon-show laatst, duurde dit optreden dan ook ruim 2 uur. Allerlei oud-bandleden passeerden de revue (Wannes Gubbels op bas/zang, Bob Bagchus/Roel Sanders achter de drums, Eric Daniëls/Tony Brookhuis/Ron van der Wey op gitaar) en ondertussen dus een set die de hele discografie doorging (in meer of mindere mate). Zwaartepunt lag natuurlijk op de eerste twee platen (Vermin, Wasteland of Terror, Ode to a Nameless Grave, Pages in Blood & The Rack/M.S. Bismarck, The Krusher, Last One on Earth, Food for the Ignorant & Asphyx (Forgotten War)) maar van zowel de s/t (Abomination Echoes) als On the Wings of Inferno (Summoning the Storm) werd wat gespeeld, veelal met de mensen die op die plaat in de band zaten. Van de Crush the Cenotaph-demo kwam nog 'Rite of Shades' langs en uiteraard werd er van de laatste drie full-length wat gespeeld (Death... The Brutal Way, Black Hole Storm / Deathhammer, The Flood, Reign of the Brute / Forerunners of the Apocalypse, It Came From The Sky en Candiru (dacht ik). En nu ben ik vast nog nummers vergeten. Al met al een goed feestje. DVD-opnames erbij, dus er werd natuurlijk wat slap geouwehoerd en mensen bedankt in het Duits en Engels, en heel soms in het Nederlands. De show was uitverkocht maar het was minder druk dan de laatste keer met de releaseshow van Primordial.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » ma nov 20, 2017 7:05 pm

Was een mooi feestje in Eindhoven bij Helldorado. Goeie bands gezien!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » di nov 21, 2017 12:41 am

Alan Parsons Project in Luxor

Fenomenaal goed. Beste optreden van het jaar met stip. Ook al is het bij vlagen aalgladde symfopop/rock, de negen-koppige band onder leiding van dhr. Parsons zelf was ijzersterk. Compleet I Robot gespeeld en vanzelfsprekend andere klassiekers als Eye In The Sky, Don't Answer Me, Primetime en Old And Wise. Uitverkochte zaal, fantastisch geluid en twee uur fantastische muziek.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » di nov 21, 2017 6:38 am

Pumpkins United, oftewel Helloween met Kiske en Hansen erbij. En het was gaaf.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Rascul » di nov 21, 2017 11:51 am

arjans schreef:Ik ben vrijdag in de melkweg geweest en het helemaal met je eens. Geweldige avond gehad!
Yap, same here. Red Fang was erg tof en ik was benieuwd hoe Mastodon er overheen zou komen, maar dat bleek achteraf een loze vraag. Gitaargeluid moest een beetje op gang komen, maar tegen de tijd dat Megalodon en Mother Puncher door de zaal vlogen was dat helemaal goed. Ook gaaf om te zien dat het materiaal van Emperor of Sand het live goed doet, blijft beter hangen dan de nummers van OMRTS. En Scott Kelly... Ja, het hangt van je verwachting af. Ik ben groot fan van Neurosis en vinde Mastodon-nummers waar hij op meedoet tot de top van hun repertoire behoren, dus ik vond het de shit om het live met hem te zien. Maar ik geef toe, het legde er niet het soort extra laag bovenop die de bill vooraf suggereerde.
Makkers staakt uw wild geraas

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Nefarian » di nov 21, 2017 2:20 pm

Afgelopen vrijdag in Dublin naar Opeth en Enslaved geweest. Helaas speelde Enslaved maar een half uur, want dat smaakte echt wel naar meer. Opeth was natuurlijk helemaal geniaal. Wat een muziekmanschap zeg, en de interactie van Åkerfeldt met het publiek was ook weer bijzonder amusant. Gelukkig speelden de heren maar 2 songs van het laatste album en kwamen ook oudere albums als Still Life, Deliverance, Damnation en Watershed aan bod. Twee uur en 10 songs verder was het feest al weer afgelopen, dus daarna mijn dorst naar meer muziek (en bier) maar gelest in een van de vele pubs met live muziek.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » za nov 25, 2017 7:23 pm

Gisteravond Helloween gezien in het Ruhrcongress te Bochum.
Gezellig met 9 man in een busje die kant op gereden inclusief hotelovernachting.
De zaal ging circa 18.00 open, show begon 20.00. Dat lijkt wat vreemd maar was juist een prima opzet.
Er was nu voldoende tijd om voor aanvang binnen te komen, merch te kopen en nog een paar biertjes te scoren.
De show was stijf uitverkocht toch was er voldoende ruimte in de gigantische zaal.
Minpunt was wederom (dat organisatoren daar maar niet goed op in kunnen spelen) de veel te lange wachtrijen bij de bars. Ging je een biertje halen mistte je zo 3 nummers, belachelijk.

Enfin, waar we echt voor kwamen, Helloween, leverde een geweldige prestatie.
Je kwam ogen en oren tekort om alles in je op te nemen. In de achtergrond werden voortdurend afwisselende beelden getoond die een relatie hadden met albums/songs.
Daarnaast werden tijdens de drumsolo van Dani Loble beelden van Ingo Schwichtenberg getoond wat zowaar uitmondde een drumduel tussen beide, fantastisch.
Kiske was goed bij stem maar wat mij betreft waren Andi Derris en Kai Hanssen de mannen van de avond. Ik heb Derris zelden zo goed bij stem gehoord en hij sleurde Kiske mee naar een hoog niveau.
Kai Hanssen oogde heel relaxed en hij genoot zichtbaar met volle teugen, regelmatig excellerend met heerlijke solo's.
Deze show maakte indruk en zal waarschijnlijk hoog gaan eindigen in mijn top 10 shows.

Setlist:
Halloween
Dr. Stein
I'm Alive
If I Could Fly
Are You Metal
Kids Of The Century
Waiting For The Thunder
Perfect Gentleman
Medley
Forever And One
A Tale That Wasn't Right
I Can
Drumsolo
Livin' Ain't No Crime/ A Little Time
Sole Survivor
Power
How Many Tears
Eagle Fly Free
Keeper Of The Seven Keys Pt II
Future World
I Want Out

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » vr dec 01, 2017 11:47 am

Ik ga straks naar Manowar in Essen. 33 jaar en de eerste (en waarschijnlijk ook de enige) keer dat ik ze live ga zien!

Met een bus met 40 andere Manowarriors.

Als dat maar goedkomt.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » vr dec 01, 2017 12:23 pm

Gaaf (en goed fout) man. Een goede vriendin van me heeft ze woensdag in Berlijn gezien en was heel enthousiast.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Krimhild » za dec 02, 2017 7:56 am

Dool, in 't Beest in Goes, en het was báás. Ik hou van 't Beest, en van Dool, dus dat is een goeie combo.

Twee nieuwe nummers klonken dikke prima. In het lied dat ik me herinner, werd het redelijk rechtlijnige begin goedgemaakt in een zinderend en psychedelisch einde.
Ze spelen tegenwoordig ook een cover: Love like Blood. Past perfect tussen de andere nummers.

Enige pijnpunt: ik mis TDB. Heel erg. Vooral als ik Golden Serpents hoor. Heeft iemand anders dat ook?
Ik ben hier gewoon.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za dec 02, 2017 12:06 pm

Gisteravond naar het Concertgebouw geweest, alwaar het Nederlands Philharmonisch Orkest de filmmuziek van Star Wars ten gehore bracht en dat was voor deze hele grote geek een onvergetelijke ervaring. :)

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » ma dec 04, 2017 12:59 am

Gaahl's Wyrd, The Great Old Ones en Audn in de Biebob.
Van Audn helaas maar anderhalf nummer meegekregen, maar wat ik hoorde was zéér overtuigend en passioneel gebracht. Alweer een interessante Ijslandse band om te volgen.

Van The Great Old Ones had ik hoge verwachtingen, gezien hun prestaties op plaat, maar viel dat even tegen. Zwak geluid, zwakke podiumpresentatie (het leek wel of ze gewoon alledaagse joggings droegen) en de nummers die op plaat wel boeien kwamen live totaal niet uit de verf waardoor het optreden van 40 minuten toch langdradig aanvoelde. Jammer.

Gaahl's Wyrd daarentegen speelde maar liefst 1u40, maar verveelde geen seconde. Gaahl was in tegenstelling tot de voorbije jaren zéér goed bij stem en de setlist bestond zowaar uit 6 Trelldom nummers, die bij mij toch wel wat teweeg brachten, zeker Min Död Til Ende en Slave Til en Kommende Natt van het weergaloze Til Et Annet. De Gorgoroth songs doen het altijd wel goed bij mij, enkel de God Seed nummers boeien me niet volledig maar werden wel zeer goed gebracht.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dimas » ma dec 04, 2017 4:06 pm

Audn is erg tof inderdaad.

Zelf naar Wolves in the Throne Room geweest 29 november.
Aluk Todolo was het voorprogramma, en dat was prima. Lekker doomy en licht spacy.
Wolves zelf werd voor mij danig verstiert door werkelijk belabberd klinkende drums, met name de bass drums klonken alsof iemand een mep op een kipfilet gaf en dat 1000x versterkt had. Waardeloos.
Daarnaast in relatie tot de rest van de muziek stond dat veels te veel op de voorgrond. Het viel me meteen op, en vervolgens kon ik niet meer van de nummers genieten. Uitermate vervelend.
En dat terwijl ze doodleuk bijna heel Two Hunters speelden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » di dec 05, 2017 10:33 am

KoenM schreef:Ik ga straks naar Manowar in Essen. 33 jaar en de eerste (en waarschijnlijk ook de enige) keer dat ik ze live ga zien!

Met een bus met 40 andere Manowarriors.

Als dat maar goedkomt.
+++ wat een setlist https://www.setlist.fm/setlist/manowar/ ... 003f2.html
++ erg hard, maar erg goed geluid, oordoppen wel vereist
++ goede Manowar show, DeMaio is een legende
++ geweldig gezelschap
+ sjieke zaal
+/- relaxte betaalbare busreis naar Essen, wel erg traag naar huis, pas om half vijf thuis terwijl de show netjes om 23u was afgelopen
- geen bar in de zaal en beneden te traag tappen
-- €40,- voor een t-shirt, dahaag
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Plaats reactie