Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door POS » za mar 25, 2017 10:00 pm

Gilbert schreef:
POS schreef:Ik denk dat dat komt omdat ze eindelijk weer in een zaal spelen. Beter geluid, zicht en sfeer.
Ja joh. Als je met 17.000 man in een immense zaal gepropt wordt, heb je zóveel beter geluid, zicht en sfeer dan met (ruim) 20.000 man in het Goffertpark of de Gelredome. :roll:
Nou ja dat is mijn ervaring in ieder geval. Het Gofferpark is van een troosteloos niveau en ook met het Gelredome heb ik louter matige ervaringen. Het kan ook zijn dat jij nog nooit in de Ziggo Dome bent geweest ? Het is niet voor niets denk ik dat concerten in de Ziggo snel uitverkopen.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22199
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door KoenM » zo mar 26, 2017 11:07 am

POS schreef:
yowannuzz schreef:Ik snap de de ophef en belangstelling niet zo goed.

In 2009 trokken ze op Sonisphere met moeite 20.000 man, en toen werden ze ook nog eens vergezeld door gave bands als Korn,Slipknot en Lamb of God.
Bovendien was de ticketprijs lager.
Nu , 8 jaar later,trekken ze moeiteloos 2 maal het Ziggo Dome vol (=34.000 man), slechts vergezeld van het allesbehalve wereldschokkende Kvelertak.

Is Metallica in 8 jaar tijd echt zo veel populairder geworden ?!
Dat verhaal dat al die H&M chickies nu opeens naar de band komen kijken waag ik toch ook te betwijfelen.
Ik denk dat dat komt omdat ze eindelijk weer in een zaal spelen. Beter geluid, zicht en sfeer. Voor een festivaloptreden was ik geeneens mijn bed uitgekomen. Ik denk dat er meerderen zo over denken. Metallica in het Gelredome is al tig keer minder interessant.
Dit ja. Het is 8 jaar geleden en hier in België komen ze tussendoor altijd op Werchter, waar ik echt niet naartoe ga.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door Rene » wo aug 30, 2017 4:33 pm

Metallica gaat volgens Ziggo Dome twee en een half uur spelen. Dat is in ieder geval waar voor je geld.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door Dimas » vr sep 01, 2017 9:36 am

Rene schreef:Metallica gaat volgens Ziggo Dome twee en een half uur spelen. Dat is in ieder geval waar voor je geld.
En dan maar hopen dat ze niet stiekem Lulu integraal spelen :D

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door Wessel » ma sep 04, 2017 3:42 pm

Ik ga het beleven vanavond! :)

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door Rene » di sep 05, 2017 11:45 am

Het was zeker een vette show, qua podium presentatie totaal niks op aan te merken. De setlist... te veel nieuwe nummers. Zes maar liefst! Een aantal is best goed. Maar Halo Of Fire en Dream No more.... ik viel bijna in slaap.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
No_Remorse
Berichten: 443
Lid geworden op: di apr 29, 2003 2:01 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door No_Remorse » di sep 05, 2017 12:51 pm

Rene schreef:Het was zeker een vette show, qua podium presentatie totaal niks op aan te merken. De setlist... te veel nieuwe nummers. Zes maar liefst! Een aantal is best goed. Maar Halo Of Fire en Dream No more.... ik viel bijna in slaap.
Sinds jaren weer eens ingelogd op het forum omdat ik erg benieuwd was hoeb andere over de show dachten van gisteren.

Je slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop. Te veel van Hardwired. Buiten de platen van hardwired viel me sowieso op dat ze veelal het tragere werk hebben gespeeld. The day that never comes, the memory remains en Sad but true zijn een paar voorbeelden van de midtempo nummers.

Van Kill em all alleen maar Seek & Destroy (ok en de geweldige bas solo van Burton). Van Ride the lightning alleen maar for whom the bell tolls en van Master of Puppets alleen maar de (verplichte) titelsong.

Miste wel wat meer snelheid. Geen creeping death, geen regelrechte beukwerk van Kill em All. Het leek allemaal een beetje gematigd daardoor.

De nummers die ze speelde waren gewoon strak uitgevoerd, niks op aan te merken! Prima avond gehad!

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door POS » di sep 05, 2017 3:00 pm

Verder nog een toch ook wel redelijk snel nummer als Blackened. Maar inderdaad redelijk veel nieuw werk. Klonk overtuigend en heavy hoor. Prima al blijft het jammer dat je nummers mist die ze heel recentelijk ook gewoon in de set hadden als Fade to Black, Battery, Motorbreath, Whiplash, Welcome Home Sanitarium of Fight Fire with Fire. Maar verder een topavondje gehad. Mooie show en ook in de 2e ring een uitstekend geluid. Voorprogramma hadden ze thuis mogen laten. Neem dan of niks mee of gewoon een gave redelijk onbekende band als Meshiaak die vast in de smaak van het publiek valt.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door Wessel » di sep 05, 2017 9:34 pm


sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door sterben muss » do sep 07, 2017 6:31 am

Nou de setlist gisteravond was beter! Leper Messiah, Blitzkrieg, Damage Inc. en Fade to Black.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door POS » do sep 07, 2017 9:05 am

sterben muss schreef:Nou de setlist gisteravond was beter! Leper Messiah, Blitzkrieg, Damage Inc. en Fade to Black.
Dat is ook wel weer het mooie van Metallica. Fade to Black zouden ze wat mij betreft altijd moeten spelen. Volgende maand ga ik nog een keer naar Antwerpen. Wellicht daar dan. Maar goed nog een keer Blackened is ook geen straf hoor. Fuel hebben we in ieder geval mooi ontlopen [headbang]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door MadTinus » do sep 07, 2017 9:46 am

Heb ook een leuke avond gehad gisteravond, Leper Messiah en Damage Inc. waren leuke verrassingen :D Verder vond ik het spel rommelig, en dat is voor het overgrote deel te wijten aan het spel van Lars (One..), soms was ik daardoor gewoon de draad kwijt, terwijl ik de nummers door en door ken. Geluid vond ik redelijk, maar niet top. Inderdaad veel nieuwe nummers, maar ik ben wat ouder spul betreft toch ook goed aan m'n trekken gekomen. Ik vond het wel opvallend dat Death Magnetic volledig werd overgeslagen (maar daar hadden ze maandag dus een nummer van gespeeld), net als Load en St. Anger. Ze mogen best eens Until It Sleeps of Ain't My Bitch in de set opnemen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door Rene » do sep 07, 2017 11:03 am

Het ReLoad-nummer The Memory Remains werd maandag luidkeels meegezongen, dus het zit tegenwoordig wel goed met de bekendere nummers van die albums. Ik verbaasde me wel een beetje dat Nothing Else Matters wat lauwtjes werd ontvangen. Ik meende dat die ook wel volop was geaccepteerd door de fans.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door Wessel » do sep 07, 2017 12:15 pm

Fade To Black en Damage Inc. waren niet verkeerd geweest nee!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door MadTinus » do sep 07, 2017 1:43 pm

Die speelden ze dus allebei gisteren :)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door Wessel » vr sep 08, 2017 9:54 am

Daarom zeg ik het ook. :P
En van Hardwired had ik Spit Out The Bone toch ook wel leuk gevonden om live te horen.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Metallica twee keer naar Amsterdam en Antwerpen

Bericht door Rene » vr sep 08, 2017 12:40 pm

In een interview met NRC zegt Lars dat ze dat nummer nog niet goed onder de knie hebben:

„Iedereen vraagt naar dat nummer. Maar we houden het nog even voor onszelf. Dat nummer is complex, daarvoor moeten we ons eerst helemaal op ons gemak voelen op dit podium.”
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Plaats reactie