Ihsahn

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Ihsahn

Bericht door Natasja » do aug 16, 2012 9:18 pm

Bij mij had Eremita ook wat luisterbeurten nodig maar ik vind 'm inmiddels geweldig.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Ihsahn

Bericht door Edwynn » ma aug 20, 2012 4:50 pm

Wat mij betreft bereikt Ihsahn met Eremita een voorlopig hoogtepunt in zijn solocarrière. Met aNGL vond ik Ihsahn qua sound en sfeer wat teveel richting Opeth afdrijven. After liet alweer wat meer avontuur en eigenzinnigheid horen en Eremita staat helemaal bol van de spannende, eigengereide composities. The Eagle And The Snake is een prachtig hoogtepunt. Een driftig kolkende progressieve metalpoel met een goede rol voor die saxofonist van Shining.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Ihsahn

Bericht door r1Co » wo aug 22, 2012 1:03 am

voorlopig kan ik meer met After dan Eremita, maar hijs nog aant groeien, wie weet :)

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Ihsahn

Bericht door Heidewolf » do aug 23, 2012 9:49 am

Ikzelf heb ook meer met After dan met Emerita. After luister ik altijd in zijn geheel terwijl me dat bij Emerita niet lukt, het materiaal boeit mij net niet genoeg. De nummers zijn opzich zelf erg goed, maar het is al geheel niet boeiend voor 50 min.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ihsahn

Bericht door Jeroen » za sep 08, 2012 9:44 pm

Goed. Genoeg. Ik heb Ihsahn te lang links laten leggen. Ik beschouw Emperor nog altijd als een van mijn favoriete bands (op alle fronten), maar de overstap naar Ihsahn heb ik eigenlijk nu pas gemaakt. Destijds vond ik The Adversary al een dijk van een plaat, een album dat enigszins voortborduurde op de laatste schijf van de Keizer, maar ik ben deze talentvolle muzikant en songschrijver een beetje uit het oog en oor verloren. Jammer zo blijkt nu, want na vanmiddag Emerita te hebben aangeschaft, ben ik alsnog verkocht. Wat een originele muziek maakt deze man nog steeds! Met Emperor werden er al grenzen verlegd, maar door de wazige jazzinvloeden (gave saxofoon), aparte akkoorden en sublieme (riff)structuren, gaat Ihsahn zelf nog even een stapje verder.

Met andere woorden, ik moet me maar eens verdiepen in de overige platen van deze geweldenaar. The Adversary kende ik al, maar het overige werk heb ik alleen vluchtig eens gehoord. Tijd om deze schande recht te zetten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Ihsahn

Bericht door Draconian » zo sep 09, 2012 3:47 pm

r1Co schreef:voorlopig kan ik meer met After dan Eremita, maar hijs nog aant groeien, wie weet :)
Hetzelfde geldt voor mij eigenlijk, ik vind Eremita af en toe echt iets té chaotisch overkomen. Maar ook After heeft bij mij wat langer nodig gehad, dus het zal wel goed komen ;)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Re: Ihsahn

Bericht door Walter » vr mar 11, 2016 12:31 pm

Volgende maand komt Arktis uit. https://www.youtube.com/watch?v=0VxbJb_Gs8w

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Ihsahn

Bericht door Heidewolf » vr mar 11, 2016 2:16 pm

Hmm, klinkt zo op t eerste gehoor niet onaardig, maar ook niet pakkend. De invloeden uit de 'traditionele' heavy metal zijn wat ik zoek in Ihshan. Ik heb emerita gekocht zonder te luisteren, maar dat zal bij deze plaat niet gebeuren.

Edit; Youtube-autoplay gaat door met een numer van 'das seelenbrechen'. Ik was die plaat helemaal vergeten. Ik zal er nog eens luisterbeurt aanwagen.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ihsahn

Bericht door Jeroen » vr mar 11, 2016 9:45 pm

Ihsahn is wat mij betreft erg goed bezig. Eremita vond ik erg sterk en Das Seelenbrechen was een gaaf experiment. Ben benieuwd naar het nieuwe album. Hoop binnenkort The Adversary nog een keer te scoren. Dat is de enige cd die ik nog mis.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Ihsahn

Bericht door Heidewolf » di okt 10, 2017 8:31 am

Toen de plat net uit was had ik er niet veel mee, maar de laatste paar dagen heb ik veel geluisterd en het kwartje is bij mij gevallen. Uiteindelijk is het een verdomd vernuftig album. Soms voelt als er wat hardere stukken met zachte stukken worden afgewisseld, maar er zit altijd wel een goede opbouw in de nummers. En vooral vele lagen. Een beetje zoals bij emperor, maar nu wat minder maniakaal.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ihsahn

Bericht door Jeroen » di okt 10, 2017 10:00 am

Laatste is heel gaaf ja. Erg goede nummers.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie