Cannibal Corpse

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

wat vinden we ervan?

heers
47
51%
ergens ertussenin
30
32%
kloteband
16
17%
 
Totaal aantal stemmen: 93

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Cannibal Corpse

Bericht door cataclysm child » ma jan 16, 2012 11:40 pm

Informatie over de nieuwe Cannibal Corpse plaat + nieuw nummer:

http://www.metalstorm.net/events/news_c ... s_id=15599

Nummer bevalt me enorm. Vuilere en minder gepolijste sound dan de laatste releases, wat maniakaler ook. Goedgekeurd.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Cannibal Corpse

Bericht door KoenM » di jan 17, 2012 12:15 am

Klinkt vet zeg! De vorige twee platen had ik vaak zoiets van 'goede CC plaat', maar meer ook niet. Dit knalt er als een idioot in zeg. En wat je zegt, een stuk minder gepolijst ook, meer als een dolle hond.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Cannibal Corpse

Bericht door EricMaiden » di jan 17, 2012 12:50 am

Dat nummer klinkt inderdaad erg goed!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Cannibal Corpse

Bericht door MetalJan » di jan 17, 2012 2:03 pm

Klinkt wel oke.

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Cannibal Corpse

Bericht door FinnTroll » di jan 17, 2012 5:26 pm

Dit klinkt weer lekker!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cannibal Corpse

Bericht door Wessel » wo okt 22, 2014 9:46 pm

Heeft iemand hier de nieuwe, A Skeletal Domain getiteld, reeds een slinger gegeven? Ik ben aangenaam verrast: Torture was al een stap in de goede richting (veel pakkende uptempo nummers en een stuk gepassioneerder dan menig voorgaande cd) maar dit album heb ik nu al een keer of tien met genoegen gedraaid. Alles klopt aan dit album en maakt het tot een bovengemiddeld goede deathmetalplaat (en dat kan zeker niet van alle CC-releases gezegd worden): sterke, memorabele en gevarieerde nummers, pakkende hooks, veel thrashy snelheden, heldere doch stevige productie en hier en daar zelfs een stukje sfeer. Kill Or Become, Funeral Cremation en de titeltrack zijn vooralsnog de favorieten hier. Luistertip voor de deathmetalfans, ook voor degenen die het wel gezien hadden met Cannibal Corpse!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Cannibal Corpse

Bericht door cataclysm child » do okt 23, 2014 12:36 am

Inderdaad ja, prima plaat. Opener High Velocity Impact Splatter toont meteen hoe het moet en die lijn wordt op heel de plaat verder gezet. Enkel Asphyxiate To Resuscitate vind ik een misser, vooral door de constant herhalende lyrics. Voor de rest weinig tot geen klagen. Een écht trage kraker in de stijl van Festering In The Crypt mis ik wel, ook op de vorige platen trouwens.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Cannibal Corpse

Bericht door Satyr » do okt 23, 2014 10:51 am

Ik ben voor het eerst sinds Vile weer eens enthousiast. Wat mij opviel was dat er vooral in het begin van de cd veel Deicide naar voren komt.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Cannibal Corpse

Bericht door Dufniall » do okt 23, 2014 12:13 pm

Grappig, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een album luister van Cannibal Corpse. En ik vond het zeer aardig, maar voor mijn gevoel zijn er veel betere death metal platen. Wat zijn de beste platen van CC om eens te luisteren?

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Cannibal Corpse

Bericht door Satyr » do okt 23, 2014 12:18 pm

Dufniall schreef:Grappig, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een album luister van Cannibal Corpse. En ik vond het zeer aardig, maar voor mijn gevoel zijn er veel betere death metal platen. Wat zijn de beste platen van CC om eens te luisteren?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cannibal_C ... iscography: Album 2 tot en met 4 zijn de classics, daarna is het nogal verschillend over wat goed en minder is.

Ze hebben trouwens een hele goede DVD (geen show, maar echt een docu), ook voor de niet liefhebber erg geschikt: https://www.youtube.com/watch?v=aGPot3rP53o

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Cannibal Corpse

Bericht door ketter » do okt 23, 2014 2:29 pm

Naar aanleiding van alle positieve reviews heb ik het nog eens geprobeerd, maar na twee keer luisteren kom ik tot de conclusie dat het niets bijzonders is: aan elkaar geplakte riffs die het ene oor ingaan, het andere uit. Die nummers (en riffs) van de laatste drie platen zijn imo vrij inwisselbaar, begint een beetje de McDonalds van DM te worden...

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cannibal Corpse

Bericht door Wessel » do okt 23, 2014 5:42 pm

Ik heb zelf niet echt een favoriet album dat boven de rest uitsteekt. De albums die Satyr noemt zijn inderdaad de klassiekers met de typische diepe grafsound en Chris Barnes achter de microfoon (waarvan ik Tomb Of The Mutilated zelf de leukste vind, met I Cum Blood en natuurlijk Hammer Smashed Face), maar ook met George Fisher op zang hebben ze meerdere vette platen uitgebracht: ik noem bijvoorbeeld een Gallery Of Suicide, Bloodthirst of Kill.
Wel lijken de albums met Fisher behoorlijk op elkaar, zoals ketter al aangeeft hierboven. De nieuwe onderscheid zich echter in mijn oren, het heeft net dat beetje meer, ik ervaar mening riff als zeer pakkend en zeker in Funeral Cremation en de titeltrack begeeft de band zich buiten gebaande paden. De link met Deicide las ik op ZM trouwens ook al, maar hoor ik er niet zo in terug.

En nee, de meest interessante band die de death metal rijk is zijn de kannibalen niet. Maar zoals ik elders eens schreef:
Cannibal Corpse is (at least to me) the epitome of death metal, the band that embodies the essence of the genre, both musicwise and lyricwise. They may not be my favorite, the most inventive or the best band in the genre, but when someone would ask me what death metal is, I’d play that person a Cannibal Corpse-album.
En vooral als liveband zijn ze wat mij betreft nog altijd 'in a league of their own'.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cannibal Corpse

Bericht door Wessel » wo nov 15, 2017 12:49 pm

Review van de nieuwe: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=10191
Beste sinds Kill imho!

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Cannibal Corpse

Bericht door Rascul » wo nov 15, 2017 5:22 pm

Wayo, je was er wel enthousiast over he.
Makkers staakt uw wild geraas

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cannibal Corpse

Bericht door Wessel » do nov 16, 2017 12:36 pm

Zeker. Jij minder?

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Cannibal Corpse

Bericht door Satyr » vr nov 17, 2017 12:57 pm

Goed album, misschien wel top-10 materiaal

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Cannibal Corpse

Bericht door Rascul » vr nov 17, 2017 2:03 pm

Wessel schreef:Zeker. Jij minder?
Haha, niet per se hoor, maar het was gewoon heel leesbaar in de recensie. Ik weet niet of ik hem zó goed vind, daarvoor mist hij een beetje tracks die lang in m'n hoofd blijven hangen maar hij is wel echt tof. Relaxter, leuker dan A Skeletal Domain. Als een goede B-horror, maar wel eentje die je echt op je muil stampt. Zoals het hoort.
Makkers staakt uw wild geraas

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Cannibal Corpse

Bericht door Wessel » vr nov 17, 2017 3:27 pm

Exact!

Plaats reactie