Pestilence

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Wat is het beste Pestilence album?

Malleus Maleficarum
14
18%
Consuming Impulse
33
41%
Testimony of the Ancients
22
28%
Spheres
11
14%
 
Totaal aantal stemmen: 80

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » za feb 28, 2009 6:56 pm

Consvming Impvlse it is,op de voet gevolgd door TotA. :twisted:
***

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za feb 28, 2009 6:58 pm

Ik ga lekker voor Spheres. Ondanks de wat aparte productie een gaaf album, waarop de muzikale kwaliteiten het beste naar voren komen. Lekker jazzy bovendien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma mar 02, 2009 4:26 pm

De tweede. Vind overigens bands als Asphyx en met name Pentacle stukken beter dan Pestilence. Zeker geen verkeerde band. De eerste 2 schijven zijn nog regelmatig in me speler te vinden. Testimony vind ik ook nog goed te pruimen maar Spheres trek ik helaas niet.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

inhuman Form
Berichten: 1139
Lid geworden op: wo mar 10, 2004 6:54 am
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door inhuman Form » do mar 05, 2009 3:30 pm

Testimony...op de voet gevolgd door Consuming Impulse

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mar 05, 2009 4:27 pm

Ik vind testimony als een 13 in een dozijn early 90's morrisound death metal plaat klinken. geef mij de thrashy sound van de eerste twee albums maar, tussen die zou ik moeilijk kunnen kiezen maar denk dat ik net voor consuming impulse zou gaan.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di mar 17, 2009 9:29 pm

Zo, het nieuwe album is uit, ik heb het vandaag ontvangen en inmiddels 1 keer geluisterd.

Het eerste dat me opvalt is het vele herhalen van dezelfde riff in de meeste nummers, daardoor klinken de nummers wat eentonig. Ook de zanglijnen vind ik nogal matig. Waarom werkelijk in ieder fokking nummer die songtitel tig keer lopen herhalen?! :roll: Zooo saai en voorspelbaar. Dat had wel wat creatiever gekunt.

Pluspunt vind ik de vette sound en de drums van Wildoer, ook erg vet!

Goed, eens verder luisteren...
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » di mar 17, 2009 9:37 pm

nooit veel gevonde, pestilence, teveel gefreak..en er waren veel coolere death metal bands van eigen bodem...
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 17, 2009 9:40 pm

Dat gefreak vind ik juist gaaf, tenminste wat meer afwisseling dan de hoeveelheid standaard death metalbandjes die hier rondlopen. Vaak veel gerag en weinig nuance. Terwijl het toch vaak wel degelijke muzikanten zijn.

Nee, dan Pestilence. Met Spheres bewezen ze bovendien van veel meer markten thuis te zijn. Gave plaat vind ik dat nog altijd, stiekem zelfs hun beste. De eerste paar zijn uiteraard ook lekker, maar what can I say, dat jazzy spul in combinatie met snerende death metal, ideaal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Kledur
Berichten: 146
Lid geworden op: zo jun 25, 2006 2:42 pm
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Bericht door Kledur » di mar 17, 2009 9:47 pm

Consuming Impulse, it is.
Yttligare Ett Steg Närmare Total Jävla Utfrysning

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » di mar 17, 2009 9:47 pm

Toch jammer dat ze nu zelf toegeven spheres gemaakt te hebben om onder een contract uit te komen en dat ze er zelf niet achter staan meer....
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 17, 2009 9:50 pm

Twijfelachtig verhaal is dat ja. Maar goed, dat maakt de cd voor mij niet minder genietbaar, ookal is het qua spel wel een 'show of' plaat. Toch knap dat er dan nog zulke toffe nummers uitrolden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » di mar 17, 2009 10:01 pm

Consuming Impulse!
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gebruikersavatar
Marissie
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 05, 2006 9:58 pm
Locatie: Best, Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Marissie » di mar 17, 2009 10:19 pm

NONDEJU!! WAT ROST DIE NIEUWE ALBUM!!! :o
[url=http://www.last.fm/user/o0Nefertem0o/?chartstyle=basicrt10][img]http://imagegen.last.fm/basicrt10/recenttracks/5/o0Nefertem0o.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Bericht door Magic666 » wo mar 18, 2009 12:31 pm

Beukt inderdaad aardig!!!
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » do mar 19, 2009 8:49 pm

Maar voegt het ook echt wat toe aan het pestilence materiaal? ik zelf vind het niet zo geweldig allemaal. neigt meer naar lompe brute us death metal dan naar de oude pestilence stijl, vind ik...
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » do mar 19, 2009 8:51 pm

Man, die nieuwe plaat is geweldig! Techniek, groove en goede nummers..jaarlijstmateriaal!
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » vr mar 20, 2009 10:30 am

Mr Brownstone schreef:Man, die nieuwe plaat is geweldig! Techniek, groove en goede nummers..jaarlijstmateriaal!
Nog niet geluisterd maar dat komt vanavond wel! Ik ben benieuwd.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » di mar 24, 2009 12:06 pm

Hij begint te groeien....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » zo mar 29, 2009 2:59 pm

Ik ben eruit en hou het bij het oude werk, deze schijf voegt geen drol toe aan het oude, gave werk..... jammer, maar gemiste kans van de heren pestilence...
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo apr 01, 2009 9:45 pm

Volgende week live in Atak. Het zal me benieuwen.
Ik denk ook dat ik het album daar ga aanschaffen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za apr 04, 2009 9:37 pm

Ik vind de nieuwe wel lekker klinken. Catchy, groovend en technisch.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » ma apr 06, 2009 4:09 pm

Ik heb het nieuwe album een keer geluisterd, maar deze laat ik mooi links liggen. Ik vind er niks aan.

put_lucht
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 3:54 pm

Bericht door put_lucht » wo apr 08, 2009 3:55 pm

Pestilence echt he, als er een band is die heel veel deathmetal liefhebbers weer levend wilden zien is dat deze wel.

Helaas komen ze terug zoals vaker gebeurt bij dit soort reunies, nieuw album leuk grappig maar komt in de verste niet in de buurt van het oude werk.

Van drunen zit er uiteraard niet meer bij en patrick ze strot is behoorlijk verandert, gevolg authentieke geluid is helemaal weg. Nee ik had ze liever als een ''legende'' in me achterhoofd dan als de band die weer bij elkaar kwam en verder ging.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » za apr 11, 2009 11:07 pm

Het eerste Pestilence-reünieconcert op Nederlandse bodem was een thuiswedstrijd: in de goed gevulde nieuwe Atak in Enschede waren Mameli en Co. vrijdagavond in elk geval meer dan overtuigend. Nieuw werk werd gespeeld, maar ook van de oude albums stond genoeg op het menu om de supporters van toen tevreden te stellen. Uitstekend geluid ook, en wat kan Choy nog altijd bassen met grimassen. :)

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo apr 12, 2009 9:38 am

Metal79 schreef:en wat kan Choy nog altijd bassen met grimassen. :)

Deed hij een paar jaar geleden met Atheist ook al. Daar hebben we nog goed om gelachen toen :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr apr 17, 2009 9:02 pm

Hoog tijd voor mij om ook maar eens wat over dit album te zeggen.

Om maar even met de deur in huis te vallen: ik ben geen fan van het oude Pestilence werk. Ik ben nooit zo'n grote old school death metal fan geweest (bands als Asphyx en Dismember vormen een aantal uitzonderingen). En bij Pestilence kon ik nooit door het geluid heen bijten. En daarnaast vond ik het drumwerk ronduit saai.

Uit pure nieuwsgierigheid ben ik vorige week vrijdag naar de Atak geweest om Pestilence eens live te zien. Die show wist me sterk te overtuigen (understatement!) Dus daar heb ik Resurrection macabre direkt maar aangeschaft. En hij is tot nu toe nog amper uit m'n CD-speler geweest. Ik vind 'em te gek!

Goed, ik snap het puntje van kritiek dat Lana op de frontpage gaf. Het is inderdaad geen super brute knaller. Maar ik ben vooral gek op de drive en de groove die dit album heeft. Elk nummer is herkenbaar en dendert toch als een stoomwals over de luisteraar heen. Nummers als In sickness and death en Hangman geven mij old school headbang neigingen en laten me uit volle borst meebrullen. En dat zijn dingen die "normale" technische metal cd's maar sporadisch voor elkaar krijgen.

Het enige kleine puntje van kritiek dat ik heb is dat sommige riffs wel erg vaak worden herhaalt. Dat werkt op de meeste songs gewoon goed maar op sommige songs irriteert het een beetje.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » zo apr 19, 2009 1:32 am

teren op oude glorie. die nieuwe is gewoon kut. matig gespeelde us death metal. beter had die een andere band gestart ivm de naam pestilence door het slijk te halen met deze nieuwe shit. benieuwd hoe een van drunen hier over denkt....
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » zo apr 19, 2009 5:10 pm

Over de kwaliteit van het materiaal kun je van mening verschillen, maar dat het 'matig gespeeld' zou zijn is natuurlijk klinklare onzin.

Anyway, is er nou echt niemand anders die zich stoort aan het feit dat in bijna alle nummers de songtitel een beetje doelloos tig keer wordt 'opgezegd'? Dat was echt het eerste dat me opviel.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma apr 20, 2009 9:53 am

Volgens mij klampen veel fans zich vast aan de nostalgische waarde van de band. Zet Testimony.. op en je hoort riffs veel herhaald worden en songtitels veelvuldig in nummers opgedreund worden.

Zonde, want de nieuwe plaat is gigantisch vet ingespeeld, mijns inziens vooral ter verdienste van drummer Wildoer. Een perfecte plaat is het zeker niet, maar als je de minpunten wat verdoezeld met geschreeuw en bier heb je een goed beukende plaat.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di apr 21, 2009 10:09 am

Soulcollector schreef:Volgens mij klampen veel fans zich vast aan de nostalgische waarde van de band. Zet Testimony.. op en je hoort riffs veel herhaald worden en songtitels veelvuldig in nummers opgedreund worden.
Inderdaad op Testimony deed 'ie dat songtitel-herhalen ook al, daarom vind ik het een beetje jammer dat 'ie het tig jaar later op een nieuwe plaat nog steeds en zelfs nog erger/vaker doet. Daarnaast verpakte 'ie het op Testimony in de meeste gevallen nog een beetje in het refrein of couplet, waardoor het functioneler was en minder opviel. Op de nieuwe plaat is het echt opdreunen, beetje saai en voorspelbaar.
Soulcollector schreef:Zonde, want de nieuwe plaat is gigantisch vet ingespeeld, mijns inziens vooral ter verdienste van drummer Wildoer. Een perfecte plaat is het zeker niet, maar als je de minpunten wat verdoezeld met geschreeuw en bier heb je een goed beukende plaat.
:lol:
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Pestilence

Bericht door Wessel » wo jul 09, 2014 11:24 am

Patrick Mameli trekt de stekker (weer) uit Pestilence: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=13018

Lijkt me een prima besluit, gezien het zouteloze optreden op Neurotic Deathfest en het matige plaatwerk van de laatste jaren.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Pestilence

Bericht door Gilbert » ma jul 14, 2014 7:18 pm

Vanwege het stoppen van Pestilence, luidt de pollvraag op de frontpage de komende dagen: "Wat is jouw favoriete Pestilence-song?" Stemmen en reageren kan via de volgende link: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=351.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Pestilence

Bericht door Wessel » di jul 15, 2014 7:14 pm

Gestemd op Out Of The Body, wat toch het eerste nummer is dat zich in mijn hoofd afspeelt als ik aan Pestilence denk. Op Testimony staan echter ook zat gave nummers.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Pestilence

Bericht door Sentinel » di jul 15, 2014 9:24 pm

Nooit kapot geweest van deze band, maar Consuming Impulse mag er wezen
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Pestilence

Bericht door Wessel » di jul 15, 2014 9:52 pm

Ik zal ze ook niet missen, maar Consuming Impulse en Testimony luister ik wel eens. Ook het experimentele Spheres vond ik eigenlijk wel wat hebben.
Ik hoop trouwens dat Jeroen Paul Thesseling zich nu weer op een interessantere band zal storten, geniale bassist! Er zijn zojuist toch bandleden vertrokken bij Obscura? :D

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Pestilence

Bericht door MadTinus » di jul 22, 2014 11:25 am

Gilbert schreef:Vanwege het stoppen van Pestilence, luidt de pollvraag op de frontpage de komende dagen: "Wat is jouw favoriete Pestilence-song?" Stemmen en reageren kan via de volgende link: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=351.
Presence of the Dead en Stigmatized.. en Out of the Body natuurlijk. Eerste 2 staan niet in de pol, dus niet gestemd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Pestilence

Bericht door Wessel » do jan 11, 2018 11:21 am

Goh, dit is eigenlijk zo gek nog niet:

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Pestilence

Bericht door MetalDelight » do jan 11, 2018 5:06 pm

Ik heb hem al in bestelling staan (lp). Jammer dat Hypnotic Terror er niet op komt te staan.

Plaats reactie