Kamelot

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Kamelot

Bericht door Iron Maiden » ma okt 29, 2012 9:33 am

Het is inderdaad meer van hetzelfde, vrij inspiratieloos. Jammer.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Took » ma okt 29, 2012 2:38 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Kamelot

Bericht door Cjmormon » ma okt 29, 2012 8:05 pm

Lennert en Jeroen, baseren jullie, jullie oordeel op de hele plaat of alleen op dat nummer? Ik weet dat jullie net als ik groot fan zijn van Seventh Wonder en ik heb nu de nieuwste Kamelot aan staan, en ik vind niet dat Tommy niet duidelijk zijn stempel op deze plaat heeft gedrukt! Hij zingt op een aantal nummers wel hetzelfde als Roy Kahn maar hij gebruikt ook zeker zijn eigen kwaliteiten. Bijvoorbeeld op Falling Like The Fahrenheit, ook meteen de beste track van de plaat. Verder verwacht ik dat Kamelot het uit commerciële redenen heeft gedaan om zo veel mogelijk het oude geluid te behouden, ik denk echter wel dat Tommy zijn stempel op de volgende platen nog meer gaat drukken.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25587
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Lennert » ma okt 29, 2012 8:11 pm

Vanzelfsprekend alleen op dat nummer, ik vind Kamelot met goeie zang nog steeds een gezapige kutband en heb weinig interesse om er een compleet album van aan te schaffen/te beluisteren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Kamelot

Bericht door Cjmormon » ma okt 29, 2012 8:16 pm

hahahaha okee, dat nummer is ook meteen het grootste zaad nummer wat op de plaat staat!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25587
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Lennert » ma okt 29, 2012 8:20 pm

Als er ergens nog nummers op staan waar Tommy zanglijnen heeft zoals hij ze heeft op Angelmaker of Breaking The Silence dan mag je het natuurlijk altijd laten weten :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Kamelot

Bericht door Cjmormon » ma okt 29, 2012 8:32 pm

Ik vind dat er 2 briljante nummers op staan waarin hij zijn stem goed gebruikt en dat zijn Falling Like The Fahrenheit en Solitaire. hij gebruikt zijn stem dan vooral goed in de refreinen. zelf zit ik echt te wachten op de nieuwe sw, want ze zitten weer in de studio

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25587
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Lennert » vr sep 25, 2015 11:29 am



Hmmm... Ik vind dit nummer eigenlijk nog best gaaf, mede ook door de vrouwelijke vocalen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit kennelijk.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Kamelot

Bericht door wyrm » za mar 31, 2018 4:44 pm

Ik zag de nieuwe clip op de frontpage, oerdegelijk maar.... Ik kan me echt geen enkele reden bedenken waarom iemand die het eerdere werk kent hier enthousiast van wordt. Hoe is het toch mogelijk dat deze band met zichtbaar veel talent keer op keer dezelfde platen blijven maken. Met een (steengoede) zanger die zich slechts beperkt tot zo goed mogelijk Kahn nadoen. Ik denk terug aan de tijd dat ik ze zag tijdens de tour voor The Fourth Legacy, met Evergrey en Crimson Glory in het voorprogramma (!). Ze klonken fris, hongerig en ambitieus. Die tijden zijn heel heel ver weg helaas. Jammer de bammer...
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Kamelot

Bericht door MetalDelight » za mar 31, 2018 7:02 pm

Ik vond Silverthorn best nog een leuke plaat maar Haven en wat ik heb gehoord van de nieuwe, zijn gewoon kopieën daarvan.
Vrijwel dezelfde opbouw van nummers, dezelfde sound, idem voor het artwork.
Overigens ervaar ik hetzelfde bij Epica.

Plaats reactie