TOP 10 van 2018
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
TOP 10 van 2018
Lijstjestijd!
10. De Jeugd van Tegenwoordig - Anders (Different)
9. Judas Priest - Firepower
8. Unknown Mortal Orchestra - Sex and Food
7. The Voidz - Virtue
6. Nine Inch Nails - Bad Witch
5. Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs - King of Cowards
4. Fu Manchu - Clone of the Universe
3. God is An Astronaut - Epitaph
2. Heidevolk - Vuur van Verzet
1. Ivar Bjørnson & Einar Selvik - Hugsjá
10. De Jeugd van Tegenwoordig - Anders (Different)
9. Judas Priest - Firepower
8. Unknown Mortal Orchestra - Sex and Food
7. The Voidz - Virtue
6. Nine Inch Nails - Bad Witch
5. Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs - King of Cowards
4. Fu Manchu - Clone of the Universe
3. God is An Astronaut - Epitaph
2. Heidevolk - Vuur van Verzet
1. Ivar Bjørnson & Einar Selvik - Hugsjá
Hakkaa päälle pohjan poika!
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22663
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: TOP 10 van 2018
Die Hugsja is inderdaad erg goed. Die gaat mijn lijst ook wel halen. Wat mensen zien in de laatste Judas Priest vind ik nog altijd verbijsterend. Het mag dan wel iets beter zijn dan Redeemer Of Souls, maar dat is geen prestatie an sich. Firepower laat eigenlijk gewoon andermaal horen dat JP echt al een tijd met pensioen had moeten gaan. Echt een heel zwak album zonder een greintje inspiratie.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2018
innuendo schreef:Die Hugsja is inderdaad erg goed. Die gaat mijn lijst ook wel halen. Wat mensen zien in de laatste Judas Priest vind ik nog altijd verbijsterend. Het mag dan wel iets beter zijn dan Redeemer Of Souls, maar dat is geen prestatie an sich. Firepower laat eigenlijk gewoon andermaal horen dat JP echt al een tijd met pensioen had moeten gaan. Echt een heel zwak album zonder een greintje inspiratie.
Betreffende JP heb je gelijk, ja. Maar ik heb dit jaar misschien net 12 albums beluisterd uit 2018. Heb voornamelijk dingen herontdekt, zoals de wat meer 'recentelijke' werken van Fields of The Nephilim.
EDIT: je gaat 30 jan. ook naar Tivoli voor Bjørnson en Selvik?
Hakkaa päälle pohjan poika!
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22663
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: TOP 10 van 2018
Nee, met twee kinderen doe ik het noodgedwongen rustig aan qua concerten. Bovendien heb ik Hugsja al op Roadburn gezien afgelopen jaar en stiekem vind ik deze muziek relaxter in de huiskamer dan in een zaal.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Marcel Hubregtse
- Berichten: 638
- Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2018
Mijn top 10 x 2:
1. Chapel Of Disease - ...And As We Have Seen The Storm, We Have Embraced The Eye
2. Pale Divine - Pale Divine
3. Horrendous - Idol
4. Funeral Mist - Hekatomb
5. Varathron - Patriarchs Of Evil
6. Burial Invocation - Abiogenesis
7. Solstice - White Horse Hill
8. Tribulation - Down Below
9. Corpsessed - Impetus Of Death
10. Primordial - Exile Among The Ruins
11. Satan - Cruel Magic
12. Chaos Echoes - Mouvement
13. Vanhelgd - Deimos Sanktuarium
14. Convocation - Scars Across
15. Faal - Desolate Grief
16. Obliteration – Cenotaph Obscure
17. Mournful Congregation - The Incubus Of Karma
18. Ataraxy – Where All Hope Fades
19. Hooded Menace – Ossuarium Silhouettes Unhallowed
20. Atavisma – The Chthonic Rituals
1. Chapel Of Disease - ...And As We Have Seen The Storm, We Have Embraced The Eye
2. Pale Divine - Pale Divine
3. Horrendous - Idol
4. Funeral Mist - Hekatomb
5. Varathron - Patriarchs Of Evil
6. Burial Invocation - Abiogenesis
7. Solstice - White Horse Hill
8. Tribulation - Down Below
9. Corpsessed - Impetus Of Death
10. Primordial - Exile Among The Ruins
11. Satan - Cruel Magic
12. Chaos Echoes - Mouvement
13. Vanhelgd - Deimos Sanktuarium
14. Convocation - Scars Across
15. Faal - Desolate Grief
16. Obliteration – Cenotaph Obscure
17. Mournful Congregation - The Incubus Of Karma
18. Ataraxy – Where All Hope Fades
19. Hooded Menace – Ossuarium Silhouettes Unhallowed
20. Atavisma – The Chthonic Rituals
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Re: TOP 10 van 2018
Mijn top 3 ben ik wel uit voor dit jaar. De rest moet nog even gerangschikt worden.
1. The Ocean - Phanerozoic I: Paleozoic
2. Obscura - Diluvium
3. Conjurer - Mire
Svartidaudi - Revelations of the Red Sword
Mare - Ebony Tower
Ováte - Ováte
Whoredom Rife - Nid – Hymner Av Hat
Khemmis - Desolation
Harakiri For The Sky - Arson
Wormlight - Wrath Of The Wilds
Vvilderness- Devour The Sun
Ultha - The Inextricable Wandering
Sulphur Aeon _ The Scythe Of Cosmic Chaos
Amorphis - Queen Of Time
Slugdge - Esoteric Malacology
Parius - The Eldritch Realm
Sojourner - The Shadowed Road
Primordial - Exile Amongst The Ruins
Bloodbath - The Arrow Of Satan Is Drawn
Tribulation - Down Below
1. The Ocean - Phanerozoic I: Paleozoic
2. Obscura - Diluvium
3. Conjurer - Mire
Svartidaudi - Revelations of the Red Sword
Mare - Ebony Tower
Ováte - Ováte
Whoredom Rife - Nid – Hymner Av Hat
Khemmis - Desolation
Harakiri For The Sky - Arson
Wormlight - Wrath Of The Wilds
Vvilderness- Devour The Sun
Ultha - The Inextricable Wandering
Sulphur Aeon _ The Scythe Of Cosmic Chaos
Amorphis - Queen Of Time
Slugdge - Esoteric Malacology
Parius - The Eldritch Realm
Sojourner - The Shadowed Road
Primordial - Exile Amongst The Ruins
Bloodbath - The Arrow Of Satan Is Drawn
Tribulation - Down Below
-
- Berichten: 3088
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: TOP 10 van 2018
Een top 10 er uit filteren moet nog lukken, maar om een nummer 1 aan te wijzen wordt echt lastig. Ik vind meerdere albums heel erg goed.
Chris Caffery - The Jester’s Court
Michael Romeo – War of the Worlds pt. 1
Powerwolf – The Sacrament of Sin
Shadowkeep – Shadowkeep
Savage Machine – Abandon Earth
Kamelot – The Shadow Theory
Nils Patrik Johansson – Evil Deluxe
Tad Morose – Chapter X
Lords of Black – Icons of the New Days
Manticora – To Kill to Live to Kill
Mob Rules – Beast Reborn
Warrel Dane – Shadow Work
Ashes of Ares – Well of Souls
Ghost Ship Octavius – Delirium
Redemption – Long Night’s Journey Into Day
Metal Church – Damned If You Do
Witherfall – A Prelude to Sorrow
Brainstorm – Midnight Ghosts
Chris Caffery - The Jester’s Court
Michael Romeo – War of the Worlds pt. 1
Powerwolf – The Sacrament of Sin
Shadowkeep – Shadowkeep
Savage Machine – Abandon Earth
Kamelot – The Shadow Theory
Nils Patrik Johansson – Evil Deluxe
Tad Morose – Chapter X
Lords of Black – Icons of the New Days
Manticora – To Kill to Live to Kill
Mob Rules – Beast Reborn
Warrel Dane – Shadow Work
Ashes of Ares – Well of Souls
Ghost Ship Octavius – Delirium
Redemption – Long Night’s Journey Into Day
Metal Church – Damned If You Do
Witherfall – A Prelude to Sorrow
Brainstorm – Midnight Ghosts
Re: TOP 10 van 2018
Ik hou het bij een top 4:
1. ALICE IN CHAINS - Rainier Fog
2. IN VAIN - Currents
3. FUNERAL MIST - Hekatomb
4. HINAYANA - Order Divine
1. ALICE IN CHAINS - Rainier Fog
2. IN VAIN - Currents
3. FUNERAL MIST - Hekatomb
4. HINAYANA - Order Divine
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Re: TOP 10 van 2018
01. Alkaloid - Liquid Anatomy
02. Oceans Of Slumber - The Banished Heart
03. Ihsahn - Amr
04. Augury - Illusive Golden Age
05. Voivod - The Wake
06. Dimmu Borgir - Eonian
07. Warrel Dane - Shadow Work
08. Obscura - Diluvium
09. Behemoth - I loved you at your darkest
10. Anaal Nathrakh - A new kind of horror
02. Oceans Of Slumber - The Banished Heart
03. Ihsahn - Amr
04. Augury - Illusive Golden Age
05. Voivod - The Wake
06. Dimmu Borgir - Eonian
07. Warrel Dane - Shadow Work
08. Obscura - Diluvium
09. Behemoth - I loved you at your darkest
10. Anaal Nathrakh - A new kind of horror
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Re: TOP 10 van 2018
Allereerst een eervolle vermelding voor de split van Fluisteraars & Turia. Voor mij het beste wat er dit jaar op metalgebied is uitgekomen. Voor mijn top 10 heb ik gehouden bij full lengths.
1. The Body – I Have Fought Against It, But I Can’t Any Longer
2. Deafheaven – Ordinary Corrupt Human Love
3. Regional Justice Centre – World Of Inconvenience
4. Svartidauði - Revelations of the Red Sword
5. Vanishing Kids – Heavy Dreamer
6. Dödsit – Spirit Crusher
7. Marissa Nadler – For My Crimes
8. Erdve – Vaitojimas
9. Emma Ruth Rundle – On Dark Horses
10. Candy – Good To Feel
11. Vile Creature – Cast Of Static & Smoke
12. Turnstile – Time & Space
13. Vile Gash - Nightmare In A Damaged Brain
14. Conjurer – Mire
15. Sleep – The Sciences
16. Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed III
17. Urfaust – The Constellatory Practice
18. Phantom Winter – Into Dark Science
19. LLNN – Deads
20. Sinistro – Sangue Cássia
1. The Body – I Have Fought Against It, But I Can’t Any Longer
2. Deafheaven – Ordinary Corrupt Human Love
3. Regional Justice Centre – World Of Inconvenience
4. Svartidauði - Revelations of the Red Sword
5. Vanishing Kids – Heavy Dreamer
6. Dödsit – Spirit Crusher
7. Marissa Nadler – For My Crimes
8. Erdve – Vaitojimas
9. Emma Ruth Rundle – On Dark Horses
10. Candy – Good To Feel
11. Vile Creature – Cast Of Static & Smoke
12. Turnstile – Time & Space
13. Vile Gash - Nightmare In A Damaged Brain
14. Conjurer – Mire
15. Sleep – The Sciences
16. Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed III
17. Urfaust – The Constellatory Practice
18. Phantom Winter – Into Dark Science
19. LLNN – Deads
20. Sinistro – Sangue Cássia
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2018
Klopt. Hetzelfde gedaan.Siego schreef:Allereerst een eervolle vermelding voor de split van Fluisteraars & Turia. Voor mij het beste wat er dit jaar op metalgebied is uitgekomen. Voor mijn top 10 heb ik gehouden bij full lengths.
2. Deafheaven – Ordinary Corrupt Human Love
En fuck, Deafheaven heeft een nieuwe? Onder welke steen heb ik geleefd...
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: TOP 10 van 2018
01. Queen of Time - Amorphis
02. Manor of infinitive Forms - Tomb Mold
03. Procreation - Xenoblight
04. Cult of a Dying Sun - Uada
05. Invasion of Privacy - Cardi B
06. Desolation - Khemmis
07. A New Kind of Horror - Anaal Nahthrak
08. Ghostface Killah - Ghost Files
09. Pig Destroyer - Head Cage
10. Tha Carter V - Lil Wayne
02. Manor of infinitive Forms - Tomb Mold
03. Procreation - Xenoblight
04. Cult of a Dying Sun - Uada
05. Invasion of Privacy - Cardi B
06. Desolation - Khemmis
07. A New Kind of Horror - Anaal Nahthrak
08. Ghostface Killah - Ghost Files
09. Pig Destroyer - Head Cage
10. Tha Carter V - Lil Wayne
- KoenM
- Berichten: 22203
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2018
01. Between the Buried and Me - Automata II
02. Ghost - Prequelle
03. Riverside - Wasteland
04. Alice in Chains - Rainier Fog
05. Zeal & Ardor - Stranger Fruit
06. Horrendous - Idol
07. At the Gates - To Drink from the Night itself
08. Tribulation - Down Below
09. Rivers of Nihil - Where Owls know my Name
10. Conjurer - Mire
11. Judas Priest - Firepower
12. Gama Bomb - Speed between the Lines
13. Behemoth - I loved you at your Darkest
14. Amorphis - Queen of Time
15. Between the Buried and Me - Automata I
02. Ghost - Prequelle
03. Riverside - Wasteland
04. Alice in Chains - Rainier Fog
05. Zeal & Ardor - Stranger Fruit
06. Horrendous - Idol
07. At the Gates - To Drink from the Night itself
08. Tribulation - Down Below
09. Rivers of Nihil - Where Owls know my Name
10. Conjurer - Mire
11. Judas Priest - Firepower
12. Gama Bomb - Speed between the Lines
13. Behemoth - I loved you at your Darkest
14. Amorphis - Queen of Time
15. Between the Buried and Me - Automata I
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: TOP 10 van 2018
1. Abstracter - Cinereous Incarnate - Sludgy, crusty duisternis. Deze band lijkt elke release wel zwaarder te worden. Deze derde is het toppunt. Op hun vorige release, een split sloegen ze een wat zwaardere, duistere weg in. Ik hoopte dat ze die door zouden pakken, want wat ze daar deden beviel me nog beter dan de twee full lengths van daarvoor. En ze hebben verder doorgepakt. Zo'n 40 minuten duisternis druipt uit je speakers als je dit aanzet. Heerlijk!
2. Wake - Misery Rites - Dit is een van de grindbands die ik erg hoog heb zitten. Ze proberen nieuwe dingen uit. Op hun vorige plaat mixten ze bv al wat sludge-invloeden door de pure grind. Dat hebben ze wat verder doorgetrokken. Met veel hulp van de zanger van Primitive Man. Wat een loeizwaar en slopend geluid levert dat op!
3. Natterers - Head In Threatening Attitude - Punk met heel wat invloeden uit de hoek van Dead Kennedys. In dezelfde hoek als Night Birds dus. Maar dan Engels en met een zangeres. De teksten liegen er niet om. Ook dat staat me wel aan.
4. Svalbard - It's Hard To Have Hope - nog een Engels bandje. Een mooie mix van metal, hardcore en wat post-rock invloeden. Ook hier zeer uitgesproken teksten. Niet mis te verstaan. Dat levert ze ook wel het nodige commentaar op, maar ik mag het wel.
5. The Crimson Ghosts - Yet Not Human - Ik heb domweg een zwak voor horrorpunk. Dus als een van de toppers uit dat genre een plaat uitbrengt kun je er donder op zeggen dat het in mijn jaarlijst terechtkomt. Bij deze!
6. Rata Negra - Justicia Cosmica - En toen zaten we ineens in Spanje. Rata Negra is een zijtak van La URSS. Beide bandjes heb ik recent ontdekt. En beide zijn pareltjes. Supermelodieuse DIY punk. Met een zangeres. Ook daar lijk ik een zwak voor te ontwikkelen.
7. Faux Depart - Au Pied Du Mur - Door naar Frankrijk. Ik heb me laten vertellen dat deze scene fantastisch is. Deze band is dat in ieder geval. Het klinkt heerlijk old-school. Jaren 70 old-school zou ik denken. En ook heel eigen. Heerlijke plaat!
8. Clutch - Book Of Bad Decisions - Hoewel ik me voor kan stellen dat veel mensen dit niet de stap voorwaarts vinden waar ze op hoopten vind ik dit een te gekke plaat. De toeters die erop terug komen zijn precies goed. Niet teveel, niet te weinig. En het klinkt zo heerlijk fris! Enige commentaar: een paar nummers schrappen had wat meer scherpte op de plaat aangebracht.
9. Youth Avoiders - Relentless - Nog een Franse punkplaat. Er bloeit daar iets. Deze keer zingt de band wel in het Engels. Zonder vreselijk accent gelukkig. En wat een fantastische productie (zelfde producer als Natterers overigens; die hebben ook een heerlijk geluid)! Qua geluid zit dit meer in dezelfde hoek als Regimen (als je deze Zweedse band niet kent, zoek het eens op (en stuiter door de kamer)). Een verslavend plaatje!
10. Blaze Bayley - The Redemption Of William Blake (Infinite Entanglement part III) - zoals ik een zwak heb voor horrorpunk heb ik ook een zwak voor Blaze. Live altijd geweldig en de laatste drie platen vind ik ook zeker de moeite waard. Ik luister ze alledrie nog regelmatig. In maart staat hij weer in Leiden. Reken maar dat ik daar weer bij ben!
De verdere lijst (maar dan zonder verhaaltjes):
11 The Interrupters - Fight The Good Fight
12 Gaerea- Unsettling Whispers
13 I Against I - Small Waves
14 Amorphis - Queen Of Time
15 American Nightmare - s/t
16 Sinistro - Sangue Cassia
17 Primordial - Exile Among The Ruins
18 Dodsrit - Spirit Crusher
19 Astpai - True Capacity
20 Nag - Nagged To Death
21 Orange Goblin - The Wolve Bites Back
22 Mahlstrom - Maender
23 Iskandr - Euprosopon
24 Slaegt - The Wheel
25 Solstice - White Horse Hill
2. Wake - Misery Rites - Dit is een van de grindbands die ik erg hoog heb zitten. Ze proberen nieuwe dingen uit. Op hun vorige plaat mixten ze bv al wat sludge-invloeden door de pure grind. Dat hebben ze wat verder doorgetrokken. Met veel hulp van de zanger van Primitive Man. Wat een loeizwaar en slopend geluid levert dat op!
3. Natterers - Head In Threatening Attitude - Punk met heel wat invloeden uit de hoek van Dead Kennedys. In dezelfde hoek als Night Birds dus. Maar dan Engels en met een zangeres. De teksten liegen er niet om. Ook dat staat me wel aan.
4. Svalbard - It's Hard To Have Hope - nog een Engels bandje. Een mooie mix van metal, hardcore en wat post-rock invloeden. Ook hier zeer uitgesproken teksten. Niet mis te verstaan. Dat levert ze ook wel het nodige commentaar op, maar ik mag het wel.
5. The Crimson Ghosts - Yet Not Human - Ik heb domweg een zwak voor horrorpunk. Dus als een van de toppers uit dat genre een plaat uitbrengt kun je er donder op zeggen dat het in mijn jaarlijst terechtkomt. Bij deze!
6. Rata Negra - Justicia Cosmica - En toen zaten we ineens in Spanje. Rata Negra is een zijtak van La URSS. Beide bandjes heb ik recent ontdekt. En beide zijn pareltjes. Supermelodieuse DIY punk. Met een zangeres. Ook daar lijk ik een zwak voor te ontwikkelen.
7. Faux Depart - Au Pied Du Mur - Door naar Frankrijk. Ik heb me laten vertellen dat deze scene fantastisch is. Deze band is dat in ieder geval. Het klinkt heerlijk old-school. Jaren 70 old-school zou ik denken. En ook heel eigen. Heerlijke plaat!
8. Clutch - Book Of Bad Decisions - Hoewel ik me voor kan stellen dat veel mensen dit niet de stap voorwaarts vinden waar ze op hoopten vind ik dit een te gekke plaat. De toeters die erop terug komen zijn precies goed. Niet teveel, niet te weinig. En het klinkt zo heerlijk fris! Enige commentaar: een paar nummers schrappen had wat meer scherpte op de plaat aangebracht.
9. Youth Avoiders - Relentless - Nog een Franse punkplaat. Er bloeit daar iets. Deze keer zingt de band wel in het Engels. Zonder vreselijk accent gelukkig. En wat een fantastische productie (zelfde producer als Natterers overigens; die hebben ook een heerlijk geluid)! Qua geluid zit dit meer in dezelfde hoek als Regimen (als je deze Zweedse band niet kent, zoek het eens op (en stuiter door de kamer)). Een verslavend plaatje!
10. Blaze Bayley - The Redemption Of William Blake (Infinite Entanglement part III) - zoals ik een zwak heb voor horrorpunk heb ik ook een zwak voor Blaze. Live altijd geweldig en de laatste drie platen vind ik ook zeker de moeite waard. Ik luister ze alledrie nog regelmatig. In maart staat hij weer in Leiden. Reken maar dat ik daar weer bij ben!
De verdere lijst (maar dan zonder verhaaltjes):
11 The Interrupters - Fight The Good Fight
12 Gaerea- Unsettling Whispers
13 I Against I - Small Waves
14 Amorphis - Queen Of Time
15 American Nightmare - s/t
16 Sinistro - Sangue Cassia
17 Primordial - Exile Among The Ruins
18 Dodsrit - Spirit Crusher
19 Astpai - True Capacity
20 Nag - Nagged To Death
21 Orange Goblin - The Wolve Bites Back
22 Mahlstrom - Maender
23 Iskandr - Euprosopon
24 Slaegt - The Wheel
25 Solstice - White Horse Hill
Re: TOP 10 van 2018
1 Amorphis- Queen of time
2 orphaned land- Unsung Prophets and Dead Messiahs 3 3 Ghost- prequelle
4 Seventh wonder- tiara
5 in vain- currents
6 the ocean- Phanerozoic I: Palaeozoic
7 the night flight orchestra- sometimes the world ain't enough
8 Behemoth- I loved you at darkest
9 crippled black phoenix- great escape
10 parkway drive- reverence
11 zeal and ardor- stranger fruit
12 shinedown- attention attention
13 rivers of nihill- where owls know my name
14 miles kennedy- year of the tiger
15 alice in chains- rainier fog
16 vola- applause of a distant crowd
17 architects- holy hell
18 drudkh- Їм часто сниться капіж
19 riverside- wasteland
20 funeral mist- hekatomb
2 orphaned land- Unsung Prophets and Dead Messiahs 3 3 Ghost- prequelle
4 Seventh wonder- tiara
5 in vain- currents
6 the ocean- Phanerozoic I: Palaeozoic
7 the night flight orchestra- sometimes the world ain't enough
8 Behemoth- I loved you at darkest
9 crippled black phoenix- great escape
10 parkway drive- reverence
11 zeal and ardor- stranger fruit
12 shinedown- attention attention
13 rivers of nihill- where owls know my name
14 miles kennedy- year of the tiger
15 alice in chains- rainier fog
16 vola- applause of a distant crowd
17 architects- holy hell
18 drudkh- Їм часто сниться капіж
19 riverside- wasteland
20 funeral mist- hekatomb
Re: TOP 10 van 2018
1: SLEEP - THE SCIENCES
2: Devilish Trio - Collection II / Volume 3
3: Cypress Hill - Elephants On Acid
4: Somali Yacht Club - The Sea
5: The Orb - No Sounds Are Out Of Bounds
6: Manes - Slow Motion Death Sequence
7: Weedpecker - III
8: Eminem - Kamikaze
9: Bongripper - Terminal
10: Forming The Void - Rift
Niet gehaald maar ook wel het vermelden waard:
Eagle Twin - The Thundering Heard
Sunn O))) – Downtown LA Rehearsal / Rifftape March 1998
Dylan Carlson - Conquistador
Dead Can Dance - Dionysus
VNV Nation - Noire
Orbital - Monsters Exist
Mississippi Bones - Radio Free Conspiracy Theory
Spaceslug – Eye The Tide
Nadja - Sonnborner
2: Devilish Trio - Collection II / Volume 3
3: Cypress Hill - Elephants On Acid
4: Somali Yacht Club - The Sea
5: The Orb - No Sounds Are Out Of Bounds
6: Manes - Slow Motion Death Sequence
7: Weedpecker - III
8: Eminem - Kamikaze
9: Bongripper - Terminal
10: Forming The Void - Rift
Niet gehaald maar ook wel het vermelden waard:
Eagle Twin - The Thundering Heard
Sunn O))) – Downtown LA Rehearsal / Rifftape March 1998
Dylan Carlson - Conquistador
Dead Can Dance - Dionysus
VNV Nation - Noire
Orbital - Monsters Exist
Mississippi Bones - Radio Free Conspiracy Theory
Spaceslug – Eye The Tide
Nadja - Sonnborner
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S
Re: TOP 10 van 2018
Here we go:
1. Slugdge – Esoteric Malacology
2. Sulphur Aeon – The Scythe of Cosmic Chaos
3. Ihsahn – Ámr
4. Winterfylleth – The Hallowing of Heirdom
5. Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed III
6. In Vain - Currents
7. Burial Invocation – Abiogenesis
8. Horrendous – Idol
9. Hate Eternal – Upon Desolate Sands
10. Tribulation – Down Below
11. Haken – Vector
12. Carnation – Chapel of Abhorrence
13. Bloodbath – The Arrow of Satan is Drawn
14. Rivers of Nihil – Where Owls Know My Name
15. Funeral Mist - Hekatomb
16. Hinayana – Order Divine
17. Oubliette – The Passage
18. VOLA – Applause of a Distant Crowd
19. Crescent – The Order of Amenti
20. The Pineapple Thief – Dissolution
1. Slugdge – Esoteric Malacology
2. Sulphur Aeon – The Scythe of Cosmic Chaos
3. Ihsahn – Ámr
4. Winterfylleth – The Hallowing of Heirdom
5. Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed III
6. In Vain - Currents
7. Burial Invocation – Abiogenesis
8. Horrendous – Idol
9. Hate Eternal – Upon Desolate Sands
10. Tribulation – Down Below
11. Haken – Vector
12. Carnation – Chapel of Abhorrence
13. Bloodbath – The Arrow of Satan is Drawn
14. Rivers of Nihil – Where Owls Know My Name
15. Funeral Mist - Hekatomb
16. Hinayana – Order Divine
17. Oubliette – The Passage
18. VOLA – Applause of a Distant Crowd
19. Crescent – The Order of Amenti
20. The Pineapple Thief – Dissolution
-
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
- Locatie: Wijlre
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2018
Judas Priest - Firepower
Amorphis - Queen of Time
Riverside - Wasteland
Lik - Carnage
Metal Church - Damned If You Do
A Perfect Circle - Eat the Elephant
Saxon - Thunderbolt
Borealis - The Offering
Antimatter - Black Market Enlightenment
Barren Earth - A Complex of Cages
Amorphis - Queen of Time
Riverside - Wasteland
Lik - Carnage
Metal Church - Damned If You Do
A Perfect Circle - Eat the Elephant
Saxon - Thunderbolt
Borealis - The Offering
Antimatter - Black Market Enlightenment
Barren Earth - A Complex of Cages
Re: TOP 10 van 2018
Ik kan eigenlijk geen rangorde maken, maar er is wel één album dat er voor mij bovenuit springt:
Daughters - You Won't Get What You Want
De sfeer die van dit album afdruipt is echt geniaal. Wat een heerlijk beklemmende nachtmerrie!
Daughters - You Won't Get What You Want
De sfeer die van dit album afdruipt is echt geniaal. Wat een heerlijk beklemmende nachtmerrie!
NOT MY FUCKING TEMPO
Re: TOP 10 van 2018
01. Hate Eternal - Upon Desolate Sands
02. Mammoth Grinder - Cosmic Crypt
03. Black Mirrors - Look Into The Black Mirror
04. Evoken - Hypnagogia
05. Mortuous - Through Wilderness
06. Varathron - Patriarchs of Evil
07. Primordial - Exile Amongst The Ruins
08. Usurpress - Interregnum
09. Tribulation - Down Below
10. Pestilence – Hadeon
11. Dead Bronco - Driven By Frustration
12. Funeral Mist - Hekatomb
13. Terrorizer - Caustic Attack
14. Ultha - The Inextricable Wandering
15. Watain - Trident Wolf Eclipse
16. Violation Wound - With Man In Charge
17. Of Feather and Bone - Bestial Hymns Of Perversion
18. Alien Weaponry – Tu
19. Conan - Existential Void Guardian
20. Immortal - Northern Chaos Gods
02. Mammoth Grinder - Cosmic Crypt
03. Black Mirrors - Look Into The Black Mirror
04. Evoken - Hypnagogia
05. Mortuous - Through Wilderness
06. Varathron - Patriarchs of Evil
07. Primordial - Exile Amongst The Ruins
08. Usurpress - Interregnum
09. Tribulation - Down Below
10. Pestilence – Hadeon
11. Dead Bronco - Driven By Frustration
12. Funeral Mist - Hekatomb
13. Terrorizer - Caustic Attack
14. Ultha - The Inextricable Wandering
15. Watain - Trident Wolf Eclipse
16. Violation Wound - With Man In Charge
17. Of Feather and Bone - Bestial Hymns Of Perversion
18. Alien Weaponry – Tu
19. Conan - Existential Void Guardian
20. Immortal - Northern Chaos Gods
Re: TOP 10 van 2018
1. Mammoth Grinder – Cosmic Crypt
2. Devouring Star – The Arteries of Heresy
3. Craft – White Noise and Black Metal
4. Necros Christos – Domedon Doxomedon
5. Lubbert Das – De Plagen
6. Deitus – Via Dolorosa
7. Sulphur Aeon – Scythe of Cosmic Chaos
8. Akitsa – Credo
9. Elfsgedroch – Dwalend bij nacht en ontij
10. Funeral Mist – Hekatomb
2. Devouring Star – The Arteries of Heresy
3. Craft – White Noise and Black Metal
4. Necros Christos – Domedon Doxomedon
5. Lubbert Das – De Plagen
6. Deitus – Via Dolorosa
7. Sulphur Aeon – Scythe of Cosmic Chaos
8. Akitsa – Credo
9. Elfsgedroch – Dwalend bij nacht en ontij
10. Funeral Mist – Hekatomb
-
- Berichten: 3088
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: TOP 10 van 2018
1. Witherfall - A Prelude to Sorrow
2. Warrel Dane - Shadow Work
3. Ashes of Ares - Well of Souls
4. Ghost Ship Octavius - Delirium
5. Michael Romeo - War of the Worlds pt. 1
6. Savage Machine - Abandon Earth
7. Powerwolf - The Sacrament of Sin
8. Brainstorm - Midnight Ghosts
9. Lords of Black - Icons of the New Days
10. Nils Patrik Johansson - Evil Deluxe
2. Warrel Dane - Shadow Work
3. Ashes of Ares - Well of Souls
4. Ghost Ship Octavius - Delirium
5. Michael Romeo - War of the Worlds pt. 1
6. Savage Machine - Abandon Earth
7. Powerwolf - The Sacrament of Sin
8. Brainstorm - Midnight Ghosts
9. Lords of Black - Icons of the New Days
10. Nils Patrik Johansson - Evil Deluxe
- Draconian
- Lult over cdtjes
- Berichten: 11068
- Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
- Locatie: De Geitenberg
Re: TOP 10 van 2018
1. Wolvennest – Void
2. Funeral Mist – Hekatomb
3. Harakiri For The Sky – Arson
4. Ghost – Prequelle
5. Panopticon - The Scars Of Man On The Once Named Wilderness I And II
6. Deafheaven - Ordinary Corrupt Human Love
7. Wiegedood - De Doden Hebben Het Goed III
8. Spiders - Killer Machine
9. Primordial - Exile Amongst The Ruins
10. Mesarthim – The Density Parameter
11. Kriegsmaschine - Apocalypticists
12. Kalmah – Palo
13. Audrey Horne – Blackout
14. Maggot Heart - Dusk To Dusk
15. The Exploding Eyes Orchestra - II
16. Monolithe - Nebula Septem
17. Shining - X: Varg Utan Flock
18. Carpenter Brut - Leather Teeth
19. Amorphis - Queen Of Time
20. Craft – White Noise And Black Metal
Beste nummer:
Neal Morse - He Died At Home
Ghost – Miasma
Beste concert:
Pain Of Salvation @ De Muziekgieterij Maastricht
Godspeed You! Black Emperor @ Roadburn 2018 (2x)
Mono @ De Nieuwe Nor Heerlen
2. Funeral Mist – Hekatomb
3. Harakiri For The Sky – Arson
4. Ghost – Prequelle
5. Panopticon - The Scars Of Man On The Once Named Wilderness I And II
6. Deafheaven - Ordinary Corrupt Human Love
7. Wiegedood - De Doden Hebben Het Goed III
8. Spiders - Killer Machine
9. Primordial - Exile Amongst The Ruins
10. Mesarthim – The Density Parameter
11. Kriegsmaschine - Apocalypticists
12. Kalmah – Palo
13. Audrey Horne – Blackout
14. Maggot Heart - Dusk To Dusk
15. The Exploding Eyes Orchestra - II
16. Monolithe - Nebula Septem
17. Shining - X: Varg Utan Flock
18. Carpenter Brut - Leather Teeth
19. Amorphis - Queen Of Time
20. Craft – White Noise And Black Metal
Beste nummer:
Neal Morse - He Died At Home
Ghost – Miasma
Beste concert:
Pain Of Salvation @ De Muziekgieterij Maastricht
Godspeed You! Black Emperor @ Roadburn 2018 (2x)
Mono @ De Nieuwe Nor Heerlen
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
-
- Berichten: 529
- Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm
Re: TOP 10 van 2018
Voldoende goede platen in 2018 maar ik mis 1 titel in dit gehele topic;
Oceans of slumber - The banished heart.
Heerlijk, spannend en uitdagend album.
Oceans of slumber - The banished heart.
Heerlijk, spannend en uitdagend album.
Geen.
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2018
Kneuz, mag ik je naam overnemen?
Sleep, en Somali Yacht Club helemaal gemist, terwijl ik wél die platen heb gehoord! Sleep komt dan op 5, dus Pigs Pigs etcetera etcetera weg, en SYC op 2, en dan de rest opschuiven, en De Jeugd weg.
Bah, zomaar die twee over het hoofd zien. Godverdomme.
Sleep, en Somali Yacht Club helemaal gemist, terwijl ik wél die platen heb gehoord! Sleep komt dan op 5, dus Pigs Pigs etcetera etcetera weg, en SYC op 2, en dan de rest opschuiven, en De Jeugd weg.
Bah, zomaar die twee over het hoofd zien. Godverdomme.
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: TOP 10 van 2018
Dit lijstje heb ik ingezonden, maar het is eerder een lijstje van albums die een stem verdienen en bij veel stemmers wellicht niet bekend zijn (naast dat ik ze uiteraard heel goed vind), dan een absolute top 10 van favoriete albums van dit jaar.
1. Deceased – Ghostly White
2. Funeral Mist - Hekatomb
3. Hate Eternal – Upon Desolate Sands
4. Horrendous - Idol
5. Monstrosity - The Passage Of Existence
6. Outer Heaven – Realms Of Eternal Decay
7. Panopticon - The Scars of Man on the Once Nameless Wilderness I and II
8. Uada – Cult Of A Dying Sun
9. Varathron – Patriarchs Of Evil
10. Wayfarer - World's Blood
1. Deceased – Ghostly White
2. Funeral Mist - Hekatomb
3. Hate Eternal – Upon Desolate Sands
4. Horrendous - Idol
5. Monstrosity - The Passage Of Existence
6. Outer Heaven – Realms Of Eternal Decay
7. Panopticon - The Scars of Man on the Once Nameless Wilderness I and II
8. Uada – Cult Of A Dying Sun
9. Varathron – Patriarchs Of Evil
10. Wayfarer - World's Blood
Laatst gewijzigd door Wessel op ma jan 21, 2019 5:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
- Locatie: Wijlre
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2018
Toch nog twee nieuwem inclusief een nieuwe nummer 1 die ik om onbegrijpelijke reden vergeten had:
Watain - Trident Wolf Eclipse
Judas Priest - Firepower
Amorphis - Queen of Time
Riverside - Wasteland
Lik - Carnage
Metal Church - Damned If You Do
A Perfect Circle - Eat the Elephant
Saxon - Thunderbolt
Bloodbath - The Arrow of Satan Has Drawn
Borealis - The Offering
Watain - Trident Wolf Eclipse
Judas Priest - Firepower
Amorphis - Queen of Time
Riverside - Wasteland
Lik - Carnage
Metal Church - Damned If You Do
A Perfect Circle - Eat the Elephant
Saxon - Thunderbolt
Bloodbath - The Arrow of Satan Has Drawn
Borealis - The Offering
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am
Re: TOP 10 van 2018
Mooi man! Buiten Hate Eternal kan ik het volledig volgen.Wessel schreef:Dit lijstje heb ik ingezonden, maar het is eerder een lijstje van albums die een stem verdienen en bij veel stemmers wellicht niet bekend zijn (naast dat ik ze uiteraard heel goed vind), dan een absolute top 10 van favoriete albums van dit jaar.
1. Deceased – Ghostly White
2. Funeral Mist - Hekatomb
3. Hate Eternal – Upon Desolate Sands
4. Horrendous - Idol
5. Monstrosity - The Passage Of Existence
6. Outer Heaven – Bestial Hymns Of Perversion
7. Panopticon - The Scars of Man on the Once Nameless Wilderness I and II
8. Uada – Cult Of A Dying Sun
9. Varathron – Patriarchs Of Evil
10. Wayfarer - World's Blood
Dominion of Darkness.
-
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
- Locatie: Wijlre
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2018
Helemaal gemist Ga ik dan snel maar eens luisteren, normaal gezien ook top-10 materiaal voor mij.Wessel schreef: 5. Monstrosity - The Passage Of Existence
Re: TOP 10 van 2018
Thanks! Zie wel dat ik een verkeerde titel (die van het album van Of Feather And Bone, ook leuk) bij Outer Heaven had gezet, haha.iron_dennis schreef:Mooi man! Buiten Hate Eternal kan ik het volledig volgen.Wessel schreef:Dit lijstje heb ik ingezonden, maar het is eerder een lijstje van albums die een stem verdienen en bij veel stemmers wellicht niet bekend zijn (naast dat ik ze uiteraard heel goed vind), dan een absolute top 10 van favoriete albums van dit jaar.
1. Deceased – Ghostly White
2. Funeral Mist - Hekatomb
3. Hate Eternal – Upon Desolate Sands
4. Horrendous - Idol
5. Monstrosity - The Passage Of Existence
6. Outer Heaven – Bestial Hymns Of Perversion
7. Panopticon - The Scars of Man on the Once Nameless Wilderness I and II
8. Uada – Cult Of A Dying Sun
9. Varathron – Patriarchs Of Evil
10. Wayfarer - World's Blood