Avantasia-the Metal opera's part I and II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Jeroen » zo feb 28, 2016 5:31 pm

Die zanger is dan ook zo mogelijk nog slechter :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door MetalDelight » zo feb 28, 2016 5:39 pm

Hahaha, volledig mee eens. Ooit top, nu flop.

Gebruikersavatar
Bruce
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 25, 2016 11:08 am
Locatie: Dorp bij Utrèg..

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bruce » ma feb 29, 2016 7:24 am

Jeroen schreef:Gelukkig niet. Ik vind het een overgewaardeerde schijttoestand. Met name door die Sammett. Wat een verschrikkelijke diva is dat met z'n iele stemmetje en kinderrefreintjes. Erger me mateloos aan dat figuur. Zowel bij Avantasia als bij Edguy. Niet dat een band als Helloween vies is van catchy refreinen, maar daar doen ze het verder met ballen. Sammett niet.
Moet dat nou? Muziek die je niet aanstaat afzeiken? Schep je daar nou plezier in?
MetalDelight schreef:Het nieuwe album vind ik maar een slap en flauw aftreksel van voorgaande albums. Daarentegen geniet ik met volle teugen van The Mystery Of Time. Naar mijn mening een zeer volwassen album waarbij het K-3 gehalte ontbreekt. Van songs als Black Orchid (Biff) en Savior In The Clockwork (Jolanda Turner :-)) spat de energie af. Zelfs de onontbeerlijke ballad (Eric Martin) overtuigd.
Zó persoonlijk hè..m'n zwager heeft 'The Mystery Of Time' een keer geluisterd, gekocht en nooit uit het cellofaan gehaald..
Daarnaast is Avantasia i.m.h.o. live echt een verademing. Wat is een band als Dream Theater dan toch slaapverwekkend.
Doel je dan op het optreden in Carré of in het algemeen?
Jeroen schreef:Die zanger is dan ook zo mogelijk nog slechter :P
Nee die van Immortal (Abbath), Abbath Doom Occulta, zingt lekker..Tobias heet trouwens gewoon Sammet.
"Rock 'n Roll is better than music!"

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Rebellion666 » ma feb 29, 2016 2:36 pm

Bruce schreef:
Jeroen schreef:Gelukkig niet. Ik vind het een overgewaardeerde schijttoestand. Met name door die Sammett. Wat een verschrikkelijke diva is dat met z'n iele stemmetje en kinderrefreintjes. Erger me mateloos aan dat figuur. Zowel bij Avantasia als bij Edguy. Niet dat een band als Helloween vies is van catchy refreinen, maar daar doen ze het verder met ballen. Sammett niet.
Moet dat nou? Muziek die je niet aanstaat afzeiken? Schep je daar nou plezier in?
Welkom op een forum. Hij mag z'n (duidelijke) mening toch hebben? Aan jou om het te weerleggen. Over smaak valt niet te twisten overigens.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » ma feb 29, 2016 3:11 pm

Vreemde dooddoener, over smaak valt uitzonderlijk goed te twisten. De praktijk wijst dit goed uit.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » ma feb 29, 2016 3:16 pm

Ik dacht dat Jeroen normaal van de argumenten was? Dit is gewoon zeiken op iets wat blijkbaar niet zijn smaak is. Verschrikkelijke diva? Waarom? Omdat hij die platen allemaal van voor tot achter schrijft en het zijn project is? Dat je zijn zang niet trekt is je goed recht, maar verder klinkt het wel kinderachtig.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » ma feb 29, 2016 3:39 pm

Het divaverhaal is mij ook even onduidelijk.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door MetalDelight » ma feb 29, 2016 4:31 pm

Bruce schreef:[Zó persoonlijk hè..m'n zwager heeft 'The Mystery Of Time' een keer geluisterd, gekocht en nooit uit het cellofaan gehaald..
Vreemd dat hij hem dan überhaupt aanschaft.
Bruce schreef: Doel je dan op het optreden in Carré of in het algemeen?
Geen van beide. Ik doel op de ontwikkeling die de band heeft doorgemaakt en waar ze nu staan.
Heb DT behoorlijk vaak live gezien maar voor mij is de glans er al heel lang af.
Waar ze voorheen nog fris klonken en ook op de bühne zo acteerden vind ik ze nu dodelijk saai, zowel op plaat als live.

Prima, ik vermaak me inmiddels opperbest met bands als bijvoorbeeld Eumeria.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Rebellion666 » di mar 01, 2016 8:51 am

MetalDelight schreef: Geen van beide. Ik doel op de ontwikkeling die de band heeft doorgemaakt en waar ze nu staan.
Heb DT behoorlijk vaak live gezien maar voor mij is de glans er al heel lang af.
Waar ze voorheen nog fris klonken en ook op de bühne zo acteerden vind ik ze nu dodelijk saai, zowel op plaat als live.

Prima, ik vermaak me inmiddels opperbest met bands als bijvoorbeeld Eumeria.
Ik stond op afhaken bij Dream Theater na Black Clouds. Na het vertrek van Portnoy heeft Dream Theater zich echter hervonden en is gaan doen waar ze goed in zijn, goede liedjes schrijven met drie geweldige albums als gevolg. Een van de hoogtepunten vind ik de concerten in Carré vorige week.
Lennert schreef:Vreemde dooddoener, over smaak valt uitzonderlijk goed te twisten. De praktijk wijst dit goed uit.
Bovenstaande is een smaakkwestie. Hij vind dit, ik vind dat. Knap arrogant om te zeggen dat mijn smaak beter is dan die van hem of andersom. Dus nee, over smaakt valt wat mij betreft NOOIT te twisten omdat het iets persoonlijks is.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door MetalDelight » di mar 01, 2016 9:40 am

Ik hoor waarschijnlijk bij de minderheid die juist vind dat het vertrek van Portnoy averechts heeft gewerkt.
Goed, uiteindelijk begon naar mijn mening de misère al nadat Kevin Moore de band verliet.
De magie was er voor mij toen af.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » di mar 01, 2016 10:07 am

Crap. Te lang gewacht met kaartjes kopen en nu is Oberhausen uitverkocht! Mocht iemand nog kaartjes over hebben dan hoor ik het graag! Jeroen misschien??

Anders eens kijken of Saarbrücken een optie is.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door scorpion » di mar 01, 2016 10:21 am

uitverkocht?! Nou hierbij dan dezelfde vraag :D

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » di mar 01, 2016 10:50 am

Ja, het gaat hard. Inmiddels is de helft van de concerten uitverkocht en blijkbaar zijn er van de meeste andere concerten ook niet veel kaarten meer.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » di mar 01, 2016 6:10 pm

Rebellion666 schreef:Bovenstaande is een smaakkwestie. Hij vind dit, ik vind dat. Knap arrogant om te zeggen dat mijn smaak beter is dan die van hem of andersom. Dus nee, over smaakt valt wat mij betreft NOOIT te twisten omdat het iets persoonlijks is.
Of het zin heeft is iets anders, maar het is toch juist leuk om te roepen dat iemand's smaak inferieur is? Ik zal het nog een keer doen door te roepen dat Coldplayliefhebbers allemaal impotente botmongolen zijn en dat Sabaton leuk vinden gelijk staat aan je geslachtsorganen met een brok beton platmeppen! Dat constante gedoe van 'met alle respect, dat is jouw mening' haalt al het vuur toch uit discussies? Kom op, beledig elkaar's smaak eens een keer weer lekker. Jeroen vindt Tobias Sammett maar een vervelende diva, ik roep hierbij dat hij door al zijn Coldplay-luisterbeurten alle geloofwaardigheid verloren is! Kom op, into the ring mensen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door innuendo » di mar 01, 2016 11:48 pm

Je moeder staat in de ring!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Bruce
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 25, 2016 11:08 am
Locatie: Dorp bij Utrèg..

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bruce » wo mar 02, 2016 9:07 am

Rebellion666 schreef: Welkom op een forum.

Thanx..
Hij mag z'n (duidelijke) mening toch hebben? Aan jou om het te weerleggen. Over smaak valt niet te twisten overigens.
Een mening hebben is één, muziek afzeiken is wat anders..
MetalDelight schreef:
Bruce schreef:[Zó persoonlijk hè..m'n zwager heeft 'The Mystery Of Time' een keer geluisterd, gekocht en nooit uit het cellofaan gehaald..
Vreemd dat hij hem dan überhaupt aanschaft.
Hm, ja..misschien. Hij had 'em gewoon moeten uitpakken en een paar keer draaien, of inderdaad niet moeten kopen.
Bruce schreef: Doel je dan op het optreden in Carré of in het algemeen?
Geen van beide. Ik doel op de ontwikkeling die de band heeft doorgemaakt en waar ze nu staan.
Heb DT behoorlijk vaak live gezien maar voor mij is de glans er al heel lang af.
Waar ze voorheen nog fris klonken en ook op de bühne zo acteerden vind ik ze nu dodelijk saai, zowel op plaat als live.
Dat is denk ik een probleem waar iedere artiest mee worstelt..hoe hou je het leuk, interessant. Heb je nog wel inspiratie.
Soms is een artiest het helemaal kwijt en zitten wij opgezadeld met shit albums, soms is er inééns weer een pracht album omdat die artiest zich heeft hervonden, of zoiets.
Prima, ik vermaak me inmiddels opperbest met bands als bijvoorbeeld Eumeria.
Ach, daar heb ik eens wat clips van zitten kijken/luisteren! Daarna uit het oog verloren (stom, klasse band!), bedankt!
Johan schreef:Ja, het gaat hard. Inmiddels is de helft van de concerten uitverkocht en blijkbaar zijn er van de meeste andere concerten ook niet veel kaarten meer.
Zó! Zijn er toch aardig wat mensen die het leuk vinden..ik zou maar snel handelen :wink:
"Rock 'n Roll is better than music!"

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23009
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door dako » wo mar 02, 2016 3:48 pm

Lennert schreef:
Rebellion666 schreef:Bovenstaande is een smaakkwestie. Hij vind dit, ik vind dat. Knap arrogant om te zeggen dat mijn smaak beter is dan die van hem of andersom. Dus nee, over smaakt valt wat mij betreft NOOIT te twisten omdat het iets persoonlijks is.
Of het zin heeft is iets anders, maar het is toch juist leuk om te roepen dat iemand's smaak inferieur is? Ik zal het nog een keer doen door te roepen dat Coldplayliefhebbers allemaal impotente botmongolen zijn en dat Sabaton leuk vinden gelijk staat aan je geslachtsorganen met een brok beton platmeppen! Dat constante gedoe van 'met alle respect, dat is jouw mening' haalt al het vuur toch uit discussies? Kom op, beledig elkaar's smaak eens een keer weer lekker. Jeroen vindt Tobias Sammett maar een vervelende diva, ik roep hierbij dat hij door al zijn Coldplay-luisterbeurten alle geloofwaardigheid verloren is! Kom op, into the ring mensen!
Jij kon Kane waarderen, weg uit die ring jij.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door jeffrey » wo mar 02, 2016 3:52 pm

Eigenlijk zou iedereen één CoenV-reactie per dag mogen plaatsen zonder banconsequenties. Waren gouden tijden vroeger.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » wo mar 02, 2016 6:03 pm

dako schreef:
Lennert schreef:
Rebellion666 schreef:Bovenstaande is een smaakkwestie. Hij vind dit, ik vind dat. Knap arrogant om te zeggen dat mijn smaak beter is dan die van hem of andersom. Dus nee, over smaakt valt wat mij betreft NOOIT te twisten omdat het iets persoonlijks is.
Of het zin heeft is iets anders, maar het is toch juist leuk om te roepen dat iemand's smaak inferieur is? Ik zal het nog een keer doen door te roepen dat Coldplayliefhebbers allemaal impotente botmongolen zijn en dat Sabaton leuk vinden gelijk staat aan je geslachtsorganen met een brok beton platmeppen! Dat constante gedoe van 'met alle respect, dat is jouw mening' haalt al het vuur toch uit discussies? Kom op, beledig elkaar's smaak eens een keer weer lekker. Jeroen vindt Tobias Sammett maar een vervelende diva, ik roep hierbij dat hij door al zijn Coldplay-luisterbeurten alle geloofwaardigheid verloren is! Kom op, into the ring mensen!
Jij kon Kane waarderen, weg uit die ring jij.
Jij ook :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » do mar 03, 2016 1:49 pm

Hoppa! Dan gaan we Avantasia in Praag bekijken op 16 maart :D

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Jeroen » do mar 03, 2016 2:51 pm

Wow, gaaf :p Was even een paar dagen weg. Die Bruce is wel een kindeke teer of niet. Ik mag inmiddels wel zeggen dat ik over wat kennis van zaken beschik. Dus dan mag ik het ook zeggen als ik een band of artiest niet leuk vind. Sammett of Sammet vind ik niks. Zijn imago en stem spreken me niet aan. Als ik daarmee een kersvers forumlid aan het huilen maak, helaas.

En Coldplay? Laatste platen zijn inderdaad rommel. :p

Die opmerking over Abbath is wel priceless trouwens. Krimhild moest het eens horen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23009
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door dako » do mar 03, 2016 3:56 pm

Jeroen schreef:Ik mag inmiddels wel zeggen dat ik over wat kennis van zaken beschik. Dus dan mag ik het ook zeggen als ik een band of artiest niet leuk vind. Sammett of Sammet vind ik niks. Zijn imago en stem spreken me niet aan.
Misschien moet je die kennis van zaken even met ons delen dan, nu kom je (in dit topic althans) niet verder dan 'ik vind het een diva wegens zijn stem en kinderrefreinen'. Kunnen wij niet echt veel mee natuurlijk.

Als je daarmee een kersvers forumlid aan het huilen maakt, des te beter.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Jeroen » do mar 03, 2016 4:55 pm

Divagedrag. Imago. Met die hippe kleding, maniertjes. Etc. Lastig uit te leggen. Deze foto alleen al. Dude.. dat sjaaltje heeft de buurvrouw ook.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » do mar 03, 2016 6:03 pm

Jeroen schreef:Divagedrag. Imago. Met die hippe kleding, maniertjes. Etc. Lastig uit te leggen. Deze foto alleen al. Dude.. dat sjaaltje heeft de buurvrouw ook.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Welk divagedrag? Je hebt een cirkelredenering. Hippe kleren maken iemand geen diva. Een man van vrouwelijk gedrag/kleding betichten, toont alleen maar een eigen verknipt beeld van masculiniteit. Ik noem jij toch ook geen wijf omdat je geen gezichtsbeharing hebt? :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Jeroen » do mar 03, 2016 6:06 pm

Vlas is dat officieel ook niet :p

Zoals ik al zei . Het is lastig uit te leggen. Laten we het erop houden dat ik er niets mee heb. En als ie geen diva is, dan wel zo'n hinderlijke hipster.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » do mar 03, 2016 6:14 pm

Meh, hipster mag.

Het is verder uitzonderlijke kitsch allemaal, maar bij Avantasia vind ik dat echt geen probleem. Ik word op zijn tijd zeer blij van kitsch, zolang het maar bij de juiste bands zo is :P

Btw, vind je ook dit nummer niets?

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Jeroen » do mar 03, 2016 6:50 pm

Mwah, ik word er niet echt warm van. Er schiet me trouwens wel een nummer te binnen van Edguy waarop Mille van Kreator meezingt. Titel even kwijt. Dat was door de thrashinslag niet verkeerd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » ma mar 07, 2016 12:41 pm

Da's Disturbia geloof ik.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Jeroen » ma mar 07, 2016 3:40 pm

Hmm nee. Hysteria volgens mij
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » wo mar 09, 2016 10:36 am

Klopt. Ik haalde wat dingen door elkaar.

Gebruikersavatar
Bruce
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 25, 2016 11:08 am
Locatie: Dorp bij Utrèg..

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bruce » di mar 22, 2016 1:38 am

Jeroen schreef:Wow, gaaf :p Was even een paar dagen weg. Die Bruce is wel een kindeke teer of niet.
Alleen die opmerking al. Kan wel wat hebben hoor, maar mijn vraag heb je nog steeds niet beantwoord. Wat trekt jou überhaupt naar een topic als deze?
Blijkbaar schep je er dus plezier in om iets of iemand af te kraken, omdat je het niet leuk vindt. Ik stop nog steeds m'n energie liever in positieve zaken dus zul je me niet zo snel vinden in topics waarvan ik de muziek nix vind.
Ik mag inmiddels wel zeggen dat ik over wat kennis van zaken beschik. Dus dan mag ik het ook zeggen als ik een band of artiest niet leuk vind. Sammett of Sammet vind ik niks. Zijn imago en stem spreken me niet aan. Als ik daarmee een kersvers forumlid aan het huilen maak, helaas.
Een band of artiest niet leuk vinden zegt helemaal nix over je kennis van zaken, maar je kunt iets niet leuk vinden. Over je kennis van zaken kan ik verder nix zeggen. Dat zijn imago en stem je niet aanstaan heb ik begrip voor, dat heb ik met andere artiesten ook wel, maar nogmaals..wat brengt je er toe om dat te komen melden?
En huilen, haha..kom nou!
dako schreef:
Jeroen schreef:Ik mag inmiddels wel zeggen dat ik over wat kennis van zaken beschik. Dus dan mag ik het ook zeggen als ik een band of artiest niet leuk vind. Sammett of Sammet vind ik niks. Zijn imago en stem spreken me niet aan.
Misschien moet je die kennis van zaken even met ons delen dan, nu kom je (in dit topic althans) niet verder dan 'ik vind het een diva wegens zijn stem en kinderrefreinen'. Kunnen wij niet echt veel mee natuurlijk.

Als je daarmee een kersvers forumlid aan het huilen maakt, des te beter.
Huilen? Van het lachen zeker!
Jeroen schreef:Vlas is dat officieel ook niet :p

Zoals ik al zei . Het is lastig uit te leggen. Laten we het erop houden dat ik er niets mee heb. En als ie geen diva is, dan wel zo'n hinderlijke hipster.
Toets eens 'hipster' in op google en kijk eens goed...die lijken in de verste verte niet op Tobias Sammet..de eerste hipster zonder baard moet ik trouwens nog tegenkomen.
Jeroen schreef:Hmm nee. Hysteria volgens mij
'Aychim in Hysteria', maar dat is van Edguy (staat op de limited edition van 'Space Police').
Johan schreef:Hoppa! Dan gaan we Avantasia in Praag bekijken op 16 maart :D
Hé mooi! Paar daagjes Praag gepakt? Hoe vond je het?
Oberhausen was top. Was wel een klein podium, volgens mij niet groter dan de Melkweg, dan was het podium van de Grugahalle (Essen) een klap ruimer.
Die Turbinehalle is wel een cool complex voor concerten trouwens!

Ik had graag Geoff Tate of Dee Snider in de line up willen zien maar wist van tevoren dat dát er niet in zat. Kai Hanssen deed in 2010 'Death Is Just A Feeling' dat op het album wordt gezongen door Jon Olivia, deed 'ie toen écht goed!
"Rock 'n Roll is better than music!"

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Jeroen » di mar 22, 2016 9:29 am

Dude..


:' )
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Rebellion666 » wo mar 23, 2016 11:34 am

Lennert schreef:Meh, hipster mag.

Het is verder uitzonderlijke kitsch allemaal, maar bij Avantasia vind ik dat echt geen probleem. Ik word op zijn tijd zeer blij van kitsch, zolang het maar bij de juiste bands zo is :P

Btw, vind je ook dit nummer niets?

Ik vind het echt een van de beste powermetalsongs in jaren! :)
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » wo mar 23, 2016 5:11 pm

[quote="Bruce"
Johan schreef:Hoppa! Dan gaan we Avantasia in Praag bekijken op 16 maart :D
Hé mooi! Paar daagjes Praag gepakt? Hoe vond je het?
[/quote]

Prima concert en leuke stad dat Praag. We zijn er uiteindelijk van dinsdag tot en met zaterdag geweest. De Karlin Forum in Praag zat propvol: met 4500 man uitverkocht huis. Wel bizar om dan voor omgerekend 1,50 een halve liter fatsoenlijk bier bij zo'n concert te krijgen. De band was in prima vorm en speelde langer dan ooit: 3 uur en 15 minuten in Praag. Ik vond het wel geslaagd dat ze gitarist Ollie Hartmann weer wat meer lead laten zingen. Wel lijd ik een beetje aan Bob Catley-moeheid. De beste man kan heel mooi zingen, maar ik heb hem wel vaak genoeg gehoord op het Avantasia materiaal. Dat ie op het podium beweegt als een oud wijf staat daar overigens buiten. Hoogtepunten waren wat mij betreft Let the storm descend upon you, Draconian Love en The Wicked Symphony, al is het einde met Sign of the Cross met een stuk the Seven Angels ook altijd kippenvel.

Setlist Praag:
Mystery of a Blood Red Rose
Ghostlights (with Michael Kiske)
Invoke the Machine (with Ronnie Atkins)
Unchain the Light (with Ronnie Atkins and Michael Kiske)
A Restless Heart and Obsidian Skies (with Bob Catley)
The Great Mystery (with Bob Catley)
The Scarecrow (with Jørn Lande)
Lucifer (with Jørn Lande)
The Watchmakers' Dream (with Oliver Hartmann)
What's Left of Me (with Eric Martin)
The Wicked Symphony (with Oliver Hartmann, Jørn… more )
Draconian Love (with Herbie Langhans)
Farewell (with Amanda Somerville and Michael Kiske)
Stargazers (with Michael Kiske, Jørn… more )
Shelter from the Rain (with Michael Kiske and Bob Catley)
The Story Ain't Over (with Bob Catley)
Let the Storm Descend Upon You (with Jørn Lande and Ronnie Atkins)
Promised Land (with Jørn Lande)
Prelude
Reach Out for the Light (with Michael Kiske)
Avantasia (with Michael Kiske)
Twisted Mind (with Eric Martin and Ronnie… more )
Dying for an Angel (with Eric Martin)

Encore:
Lost in Space (with Amanda Somerville)
Sign of the Cross / The Seven Angels (with everyone on stage)

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » do sep 20, 2018 1:59 pm

Ik had het tot nu toe gemist, maar blijkbaar verschijnt in januari 2019 het nieuwe album van Avantasia: Moonglow.

Ook is er al een Europese tour aangekondigd voor komend voorjaar:

MOONGLOW WORLD TOUR 2019 - TICKETS AVAILABLE NOW
30.03. GER - Kaufbeuren, All Karthalle - TICKETS
31.03. IT - Milan, Alcatraz - TICKETS
02.04. CZ - Prague, Forum Karlin - TICKETS
03.04. GER - Berlin, Huxley´s - TICKETS
05.04. GER - Ludwigsburg, Arena - TICKETS
06.04. GER - Bamberg, Brose Arena - TICKETS
08.04. GER - Fulda, Esperanto Halle - TICKETS
09.04. GER - Saarbrücken, Saarlandhalle - TICKETS
10.04. FR - Paris, Olympia - TICKETS
12.04. GER - Osnabrueck, OsnabrueckHalle - TICKETS
13.04. GER - Hamburg, Mehr! Theater - TICKETS
14.04. GER - Oberhausen, Koenig Pilsener Arena - TICKETS
16.04. UK - London, The Forum - TICKETS
18.04. GER - Offenbach, Stadthalle - TICKETS
19.04. CH - Pratteln, Z7 - TICKETS
20.04. CH - Pratteln, Z7 - TICKETS
24.04. ES - Bilbao, Santana 27 - TICKETS
26.04. ES - Barcelona, Razzmatazz 1 - TICKETS
27.04. ES - Madrid, Palacio Vistalegre - TICKETS

More countries to be announced shortly!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » vr feb 22, 2019 4:23 pm

De tering, dat lied The Raven Child brengt me echt helemaal terug naar de middelbare school waar ik Warhammer 40K/D&D net had ontdekt en keihard power metal draaide tijdens het schilderen van de miniaturen. Dit hele nummer zou zo goed hebben gestaan op The Metal Opera pt 1 & 2. Ik ga zo meteen even het nieuwe album halen, want ik word hier echt helemaal blij van.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » vr mar 01, 2019 3:08 pm

Nieuwe album al gehoord? Bij mij ligt ie al weken in de brievenbus te wachten, aangezien ik door Zuidoost-Azië aan het trekken ben!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » vr mar 01, 2019 10:46 pm

Ja, prima album, helemaal het tweede nummer waarbij Hansi en Mille allebei meedoen. Ik begin binnenkort met Ruud even aan een marathon van Avantasia op chronologische volgorde, dan zal alles wel op de plaats vallen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » do aug 01, 2019 1:47 pm

Een half jaar later blijft Moonglow nog steeds vaste prik in mijn speler. En potverdrie als The Raven Child niet een van de mooiste symfonische powermetalsongs ooit is. Ik trip hier iedere keer op!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie