De nieuwe Sabaton

Heyoka schreef: ↑wo jul 22, 2020 5:46 pmDit kon je zeggen, omdat je zeker wist dat ik het niet had aangedragen.Bleek No. 1 schreef: ↑wo jul 22, 2020 4:38 pmWie Heidevolk heeft ingeleverd krijgt oneindige liefde van mij.
Ongeacht wie het zijt.
Wat vind jij fijn dan?Persistence schreef: ↑wo jul 22, 2020 6:27 pmEven serieus, dit is volgens mij de beste lijst tot dusver !
Hieronimus schreef: ↑wo jul 22, 2020 5:44 pmHiermee maak je een hoop goed. Dat andere Fluisteraars-nummer is één van mijn inzendingen (daarover later meer).Bleek No. 1 schreef: ↑wo jul 22, 2020 3:26 pmFluisteraars - Kuddedier.
Beste black metal band uit Nederland. Ze hebben fijne melodieën, (hoor die fucking main riff dan!), sterke boodschappen, FIJNE LENGTES!
Dromers is geheid hun beste werk, en hun nieuwe plaat, Bloem, een hele hele sterke nummer twee.
Psychotron schreef:Zonder wrijving geen glans! (Zonder komma's, geen cadans!)
Dit ja.
Swazafix heb ik ook nog aan gedacht. Lekker rauwe death metal. Kende het alleen niet goed genoeg om een nummer uit te kiezen. Gaaf dat het er toch in staat!Appelflap schreef: ↑wo jul 22, 2020 3:12 pmDank KoenM en allen!
Mijn inzendingen:
Swazafix - Anthem of Apostasy Gave underground band met alleen maar vrienden erin. Één van mijn grote vrienden uit die tijd helaas overleden. Zijn teksten, hoewel soms antichristelijk, schreeuwden het soms uit van zijn pijn en worstelingen. En dat hoor je ook aan zijn stem.
Pestilence - Twisted Truth Wat een nummer. Een 'hitje'. Wat een openingsriff. Wat een solo. Wat een gave, gecontroleerde grunt van PAtrick zelf.
Vengeance - Arabia Geweldig die riff steeds op t eind van t refrein, mooie laagjes, goede zanger, Oosters motief beetje uitgemolken in general maar o zo goed utgewerkt hier. Kraker!
Op basis hiervan de boel es gaan nalopen, bleek dat ik 1 lijstje vergeten was. Toegevoegd bij deze.Johan schreef: ↑wo jul 22, 2020 3:46 pmIk heb ook ingestuurdKoenM schreef: ↑wo jul 22, 2020 2:08 pmEn we draaien weer door met lijst nummer 8, waarin 48 nummers van Nederlandse artiesten terug te vinden zijn.
Met bijdrages van:
- Persistence
- Bleek No.
- Draconian
- Jeroen
- Hieronimus
- Lennert
- Appelflap
- Heidewolf
- Shreds of Sanity
- Metalheank
- Crises
- Heyoka
- innuendo
- Spawn999
- KoenM
- Krimhild
Spotify: https://open.spotify.com/playlist/0Prdb ... ciYm74Qz1w
YouTube: https://music.youtube.com/playlist?list ... vm7d_YIvYP
Aantal artiesten dubbel, het laatste lijstje van Krimhild zorgde ervoor dat er een paar artiesten toch niet afwezig zouden zijn omdat iedereen dacht dat een ander die wel zou insturen. Veel black. En - wéér - veel lange nrs.
Ik PM de lijst platte tekst aan Hieronimus, dus wellicht komt er naar goede gewoonte snel weer een sheets beschikbaar met de mogelijkheid te raten i.f.v. meer statistieken en lijstjes. <3
Veel plezier ermee!. De nummers staan er gelukkig wel in. Da's het belangrijkste!
Ik vind het ook het minste nummer op die plaat. Waan en Hoon echter, behoren tot het beste in dat genre.Heyoka schreef: ↑wo jul 22, 2020 11:07 pmBij een titel als "het smerige kleed van de ziel" krijg ik heel erg het gevoel dat het Engelse tekst is die door een heel slechte vertaalmachine heen is gegaan. Wat is een kleed van de ziel? en dan ook nog smerig. Waarvan smerig? Het is een titel van niks. Quasi diepzinnig.
De drie die ik gisteravond toevoegde moeten nog bijgezet worden in de sheets.
Het was ook niet echt een héél moeilijk concept hoor. Geen rocket science, as they say.
Hahahaha. Mooi.Persistence schreef: ↑wo jul 22, 2020 11:50 pmIk word serieus melig van Ayreon. De teksten, de hysterische geluiden, de vele schommelingen in het tempo van de nummers. Op een gegeven moment haken mijn oren en mijn verstand af en hoor ik alleen maar trilililieeee lalalalaaaa. Met alle respect voor mensen die dit tof vinden uiteraard, maar dit is helaas niet mijn cup of thee.
Hahah, waarom ? Iets te veel blek zeker ? ;P
Ik vind dit één van de zwakkere AF-nummers. Het loopt gewoon niet lekker en ik stoor me hier echt aan de kale sound die het hele album kenmerkt. Tegen het einde wordt het allemaal erg chaotisch. Drumgeluid is ook niet prettig. Prison Of Desire is zeker wel een goede cd, laat daar geen misverstand over bestaan, maar je kunt vaak wel duidelijk horen dat de band nog aan het begin stond.Metalheank schreef: ↑do jul 23, 2020 3:13 pm
After Forever - Yield to Temptation: lang zitten dubben over welk After Forever-nummer ik zou nemen. Deze gedaan omdat er Iced Earth-riffs in zitten (Mark Jansen is fan).
Blek is niet zo'n probleem, maar veel lànge bleknummers wel
Ik ken een behoorlijke hoeveelheid bandleden van de bands in deze lijst... dat maakt het scoren best wel een ding.
Live werkt dat nummer ook als een malle. Die ritualistische chants afgewisseld met die harde riffs. Vooral als ze de geluidsinstallatie hebben om die sonic boom in te laten vallen in het midden. Heel vet. Ik had ook The Monolith Deathcult ingestuurd.Heidewolf schreef: ↑wo jul 22, 2020 10:33 pmMijn bijdrages:
The Monolith Deathcult - Wrath of the Ba'ath
Ik vind die soort van breakdown op t eind zo lekker. Sowieso een lekker nummer in zijn geheel met beukende riffs. Thematisch is het ook TDMC op z'n best: tikkeltje politiek incorrect, maar wel doordacht. Triumvirate is een erg lekkere plaat, waarvan zowel alle nummers als de plaat als geheel goed in elkaar zit. Alle elementen zoals het bombasme, vette riffs en snufje electronica worden creatief afgewisseld.
Op alfabetische volgorde is het ook erg toepasselijk dat Powervice en Selim Lemouchi & His Enemies elkaar opvolgen. Zijn band voor The Devil's Blood en zijn band erna achter elkaar.Bleek No. 1 schreef: ↑wo jul 22, 2020 3:35 pmOp alfabetische volgorde is het erg lekker dat TDB Death Alley opvolgt. Zeker met crossfade.
Van mij mag het gros ook meer Nederlandstalig zijn.Shreds of Sanity schreef: ↑wo jul 22, 2020 11:05 pmAls je deze lijst ziet krijg je wel het idee dat Nederlandse bands vooral goed zijn in ellenlange nummers schrijven inderdaad.
Ik dacht meer aan een Meshuggah vibe, sowieso een veelzijdige band.Bleek No. 1 schreef: ↑vr jul 24, 2020 12:42 amHad iemand al gezegd dat Textures een Devin Townsend vibe heeft? Ik dacht het wel, but I like it. Misschien bij dat nummer het stukje na twee minuten vind ik iets minder door de zang, maar over het algemeen mag dat de pret niet bederven.
Welnee !Bleek No. 1 schreef: ↑vr jul 24, 2020 10:25 am
En dit moge gezegd worden; dit is echt de minst leuke lijst.
Het eerste nummer is anders alvast dikke prima, hoor! BloYaTop is best gezellig en lobbig.Bleek No. 1 schreef: ↑vr jul 24, 2020 11:48 am
Je mist niks, naast herrie, en pretentieuze gewauwel.
Mee eens. Eindelijk wat meer blackPersistence schreef: ↑vr jul 24, 2020 12:05 pmWelnee !Bleek No. 1 schreef: ↑vr jul 24, 2020 10:25 am
Afgezien van het gore/grindcore geneuzel is het een fantastische lijst geworden.
Gore/Grindcore geneuzel? Waar dan?Persistence schreef: ↑vr jul 24, 2020 12:05 pmWelnee !Bleek No. 1 schreef: ↑vr jul 24, 2020 10:25 am
Afgezien van het gore/grindcore geneuzel is het een fantastische lijst geworden.