Coronavirus / COVID-19

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie
Heyoka

Re: Coronavirus / COVID-19

Bericht door Heyoka » di aug 04, 2020 7:39 am

Persistence schreef:
di aug 04, 2020 12:49 am
https://hln.be/nieuws/buitenland/who-to ... ~a3d6c6e3/

WHO-topman: “Er komt misschien wel nooit wondermiddel tegen Covid-19"

:shock:
Dat was toch al duidelijk? En volgens mij zijn ze zelf minder in shock dan jij: het zal wel beheersbaar blijven, mits goed bestuur.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 04, 2020 9:09 am

Persistence schreef:

Volgens viroloog Steven Van Gucht zal het coronavirus niet verdwijnen, maar de bijhorende ellende wel. “In de toekomst zal Covid-19 zich gedragen als een milde infectie. Als voldoende mensen immuun zijn - en dat gebeurt liefst na een vaccinatie - zal corona geen probleem meer zijn.”
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Persistence

Bericht door Persistence » di aug 04, 2020 2:08 pm

Heyoka schreef:
di aug 04, 2020 7:39 am
Persistence schreef:

Dat was toch al duidelijk? En volgens mij zijn ze zelf minder in shock dan jij: het zal wel beheersbaar blijven, mits goed bestuur.
Het is net een tikkeltje extra confronterend en hard om het nog eens van de baas der bazen te horen :mrgreen: .

Heyoka

Bericht door Heyoka » di aug 04, 2020 4:00 pm

Persistence schreef:
di aug 04, 2020 2:08 pm
Heyoka schreef:
di aug 04, 2020 7:39 am
Persistence schreef:

Het is net een tikkeltje extra confronterend en hard om het nog eens van de baas der bazen te horen :mrgreen: .
Eindbaas Heyoka bedoel je? 8)

Persistence

Bericht door Persistence » di aug 04, 2020 4:08 pm

Uiteraard, wie anders : )

Alleen eindbazen zuipen whiskey met cola. 8)

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 04, 2020 4:13 pm

Persistence schreef:
di aug 04, 2020 4:08 pm

De aarde is dan klein geworden, en op haar hipt de laatste mens, die alles klein maakt. Zijn geslacht is onuitroeibaar, als de aardvlo; de laatste mens leeft het langst.
‘Wij hebben het geluk uitgevonden’ – zeggen de laatste mensen en knipperen met hun ogen.
Men werkt nog, want arbeid is ontspanning. Maar men past op dat de ontspanning niet vermoeit.
Men wordt niet meer arm en rijk: beide zijn te bezwaarlijk. Wie wil nog regeren? Wie nog gehoorzamen? Beide zijn te bezwaarlijk.
En daar zit Heyoka dan tussen, nippend aan zijn Laphroaigh met cola. Wat een eindleven eigenlijk :mrgreen:

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Persistence

Bericht door Persistence » di aug 04, 2020 4:16 pm

Lennert schreef:
di aug 04, 2020 4:13 pm
Persistence schreef:
di aug 04, 2020 4:08 pm

De aarde is dan klein geworden, en op haar hipt de laatste mens, die alles klein maakt. Zijn geslacht is onuitroeibaar, als de aardvlo; de laatste mens leeft het langst.
‘Wij hebben het geluk uitgevonden’ – zeggen de laatste mensen en knipperen met hun ogen.
Men werkt nog, want arbeid is ontspanning. Maar men past op dat de ontspanning niet vermoeit.
Men wordt niet meer arm en rijk: beide zijn te bezwaarlijk. Wie wil nog regeren? Wie nog gehoorzamen? Beide zijn te bezwaarlijk.
En daar zit Heyoka dan tussen, nippend aan zijn Laphroaigh met cola. Wat een eindleven eigenlijk :mrgreen:
Ik zie het al helemaal voor me :lolup:.

Dit is dus hetgeen wat Heyoka bedoelt met "goed bestuur".

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr aug 07, 2020 3:49 pm

Nu die Willem Engel met zijn bakkes door Rotterdam danste toen woensdag in bepaalde gedeeltes een mondkapje verplicht werd, heb ik even gekeken wat Virus Waanzin/Waarheid nu allemaal zegt. Ik ben toch enigszins licht verward over het feit dat er alleen gehamerd wordt op aerosolen en goeie ventilatie, maar waarom zou dit dan een weerlegging zijn van anderhalve meter afstand houden? Waarom niet beiden?

Ik mijd overigens het centrum nu ook meer, maar dat was al enkele weken zo. Rotterdam is op het moment echt te druk.

Persistence

Bericht door Persistence » za aug 08, 2020 12:34 pm

Longverpleegkundigen Maaike (24) en Janine: 'Nederland mag dan coronamoe zijn, wij zijn moe gestreden’

https://www.ad.nl/utrecht/longverpleegk ... ~a78fcad7/

Jan1973

Bericht door Jan1973 » ma aug 10, 2020 2:41 pm

Lennert schreef:
vr aug 07, 2020 3:49 pm
Nu die Willem Engel met zijn bakkes door Rotterdam danste toen woensdag in bepaalde gedeeltes een mondkapje verplicht werd, heb ik even gekeken wat Virus Waanzin/Waarheid nu allemaal zegt. Ik ben toch enigszins licht verward over het feit dat er alleen gehamerd wordt op aerosolen en goeie ventilatie, maar waarom zou dit dan een weerlegging zijn van anderhalve meter afstand houden? Waarom niet beiden?

Ik mijd overigens het centrum nu ook meer, maar dat was al enkele weken zo. Rotterdam is op het moment echt te druk.
Die Engel (person) komt op mij over als zijnde iemand die (met een zelfverzonnen pseudowetenschappelijke term) ouwehoert met als enig doel ouwehoeren.

Net als Maurice de Hond, de Koning van het ouwehoeren om zichzelf in de media te zien/horen.

Er moet dus meer aandacht komen voor hun aerosolen verhaal omdat dat zogenaamd (volgens door hen opgevoerde wetenschapper X/Y/Z) het 1,5 meter verhaal "onderuit haalt" waardoor de "economie weer open kan" zolang de airco maar uit blijft.

Dit vind ik ouwehoeren om het ouwehoeren omdat het volgens mij allemaal maatregelen zijn waarbij alle kleine beetjes helpen en baat het niet, dan schaadt het ook niet op een vrij dodelijke schaal.

Vorige week heb ik 4 dagen in Berlijn rondgelopen, mondkapje op als dat moest (winkels/tankstations/toiletbezoek in horeca en OV niet te vergeten), ouwehoeren om het ouwehoeren zou betekenen dat je die maatregelen ter discussie stelt.

Ik heb in Duitsland letterlijk 4 recalcitrante personages gezien, 1 dronken idioot die spontaan iemand anders onder begon te niezen met hele theatrale nepniezen. Hadden ze van mij onder een trein mogen gooien ipv nu arrestatie. Ander geval was drie gasten in de U-bahn die zich niet hielden aan de geldende regels, die werden door 4 personen van de Sicherheitsdienst van het OV eruit gezet.

Voor de rest houdt 99,9999% van de mensen daar zich er gewoon aan

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 10, 2020 4:04 pm

terwijl ik juist deze vakantie in Nederland (pretpark, Zeeland, terras) vooral (veelal oude) duitsers zag, die het deden voorkomen alsof ze nog nooit van Corona hadden gehoord.
Met name Duitsers dus die voordrongen, geen afstand hielden en zich tussen mensen door wurmden.

Het meest vreemde vond ik, dat deze nog vaak tot de risico groep behoorden ook (oud en veel te dik). Dan zou je toch verwachten dat je voor jezelf al voorzichtiger bent.

Persistence

Bericht door Persistence » zo aug 16, 2020 4:51 pm

Kan iemand mij kort uitleggen waarom alleen niet-medische mondkapjes zijn toegestaan in de trein ? Waarom geen medische ? Vanwege tekorten of iets anders ?

Crises

Bericht door Crises » ma aug 17, 2020 8:39 pm

In een keer de reden te pakken.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di aug 18, 2020 9:29 am

Je zult inderdaad best in je volledige Haz Mat suit de trein in mogen, maar dat veroorzaakt misschien paniek (als een Belg met een stoffen mondkapje in een Nederlandse winkel dat al veroorzaakt) en het is een beetje overdone.

Ondertussen, dankzij alle illegale parties, barbecues en "Viruswaanzin" bewuste knuffelsessies gaat naar alle waarschijnlijkheid vandaag het aantal aanwezigen bij b.v. concerten en festivals weer worden teruggeschroefd.

Niet vanwege het complot van de regering, maar volgens het oude Gereformeerde "de goeden moeten maar onder de kwaden lijden" principe van doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Lekker allemaal weer.

Het oude normaal bij concerten en festivals keert nooit meer terug, niet zonder groepsimmuniteit en/of massa inenting.

Persistence

Bericht door Persistence » di aug 18, 2020 10:04 am

Crises schreef:
ma aug 17, 2020 8:39 pm
In een keer de reden te pakken.
Ach ja, dan maar met de auto. Liever een uur in de file staan dan met een nepmasker op de trein in.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 18, 2020 11:02 am

Waar staat dat je niet met een medisch masker in de trein mag zitten dan?

Nvm, dat is duidelijker te vinden dan ik dacht: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-vervoer

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 18, 2020 8:24 pm

Goed, iemand van mijn vrienden (waarvan ik de status steeds meer begin te betwijfelen) zegt nu "Maar t RIVM geeft zelf aan dat die tests niet betrouwbaar zijn en dat 90% van de "positieve testen" helemaal niet kloppen".

Ik vraag waar hij dit vandaan heeft. Hij zegt de website van het RIVM. Ik vraag om een link. Hij stuurt www.rivm.nl. Ik vraag om een link naar het artikel. Hij stuurt me het laatste rapport en zegt dat hij geen zin heeft in een discussie. Dat komt goed uit, want ik kan in dat hele artikel natuurlijk niets vinden van de onzin die hij zegt.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di aug 18, 2020 9:20 pm

'Bedankt, ik zal je mening meenemen in mijn toekomstige beslissingsprocessen.' En verder nooit meer met hem erover spreken.

Niets opzienbarends uit de persconferentie van vanavond gekomen overigens, lijkt het.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Heyoka

Bericht door Heyoka » di aug 18, 2020 11:14 pm

Mensen die eerder capabel leken, blijken nu compleet de weg kwijt te zijn.
Een Facebookpersoon die een connectie is zegt dat een bekende is overleden aan iets anders dan Corona, maar wel geteld is als overleden aan corona. En dat is vervolgens het bewijs dat het aantal doden door corona helemaal niet toeneemt en dat het een grote leugen is. En dat quasi diepzinnige, dat je opties openhoudt. Het RIVM zit er wetenschappelijk naast, want dit en want dat en vervolgens met een complete debiel op de proppen komen zetten die het woord wetenschap nog niet kan spellen en die zijn verhaal als mogelijk waar houden. En dat moet ik allemaal zelf zien te onderzoeken, want ik ben zeker niet kritisch.
Ik heb genoeg van dat soort mensen. Mondkappen vervangen door gag balls.
Ik hoor Rutte zeggen dat we geen feestjes meer thuis moeten vieren en dat wordt gebracht alsof er heel wat aan de hand is. Gewoon geen feestje met anderen. Nou en? Koop drank en zuip je lam. Waarom moeten daar anderen bij zijn?
Iedereen die zich niet aan de maatregelen houdt, krijgt verplicht een C op z'n voorhoofd getatoeëerd, zodat we ze herkennen. Dat soort mensen kunnen openbare plaatsen niet meer in en iedereen die verstand in zijn kop heeft blijft bij ze uit de buurt. Ook zijn er pas IC-bedjes voor ze als iedereen zonder C'tje die een bed nodig heeft, ook een IC-bedje heeft.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo aug 19, 2020 9:26 am

De schrijvers van grondwetten in democratische landen hoefden geen rekening te houden met het feit dat vrijheid van meningsuiting ook het uitkramen van totale bullshit zou gaan inhouden.

Toen de grondwetten werden samengesteld, liep het gepeupel in het gareel en was te dom om ergens een mening over te hebben.

Misschien hadden ze die wel, maar de mogelijkheid om die te uiten via het "sociale" stalker netwerk waarmee Zuckerberg alles over zijn mede studentes te weten kwam bestond nog niet, de Aldi bestond nog niet en verkocht dus ook nog geen laptops en tablets.

Nu zitten we met dit soort uitwassen, die ik ook meer dan zat ben.

Negeren zou kunnen, maar ik heb toch een morbide fascinatie om te lezen hoe diep mensen in een paar jaar hebben kunnen zinken.

Het toeval wil dat ook op de poel des verderfs die Nu.nl/Nu.jij heet, ook "ineens" dat verhaal van die "verkeerde diagnose" werd verkondigd. Alsof, ik val in herhaling, mensen minder dood of anders dood zijn gegaan hierdoor.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » wo aug 19, 2020 10:32 am

Er is weinig zo destructief als de half-opgeleide middelmatige geest.

“A little learning is a dangerous thing;
drink deep, or taste not the Pierian spring:
there shallow draughts intoxicate the brain,
and drinking largely sobers us again.”
“Alles is te zwaar, omdat alles te licht is” - Paul Celan

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo aug 19, 2020 11:16 am

paradigm shift schreef:
wo aug 19, 2020 10:32 am
Er is weinig zo destructief als de half-opgeleide middelmatige geest.

“A little learning is a dangerous thing;
drink deep, or taste not the Pierian spring:
there shallow draughts intoxicate the brain,
and drinking largely sobers us again.”
Het kutte is juist dat zelfs, misschien wel juíst, hoog-opgeleide mensen de meest debiele dingen denken en communiceren.
Wetenschap is zelfs voor wetenschappers soms nog een lastig ding.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo aug 19, 2020 12:15 pm

Stuitend idd. De onderbuik tiert weer welig. Een beta-wetenschapper die ik goed ken loopt helemaal weg met alles wat Maurice De Hond zegt.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo aug 19, 2020 12:18 pm

Wetenschapper, blijf bij je leest.
Front voor/der Matigheid
last.fm

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » wo aug 19, 2020 12:21 pm

Het voornaamste probleem is dat de hele term ‘hoog opgeleid’ amper nog iets betekent. Universiteiten zijn hooguit geavanceerde vakopleidingen geworden die de naam universiteit niet meer waardig zijn. Business studies op de universiteit - Humboldt draait zich om in zijn graf. Als je je alleen richt op mensen volstoppen met feitjes en vaardigheden die te gelde gemaakt kunnen worden in een beroep, en niet op dingen als Bildung, kritsch nadenken, filosofie, de humaniora, ethische vorming - kortom, alle dingen die geen doel hebben omdat ze een doel op zich zijn - eindig je met een generatie van hoogopgeleide leeghoofden. Maar goed, we been over this before.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo aug 19, 2020 12:43 pm

Ethische vorming vind ik nou typisch iets dat eigenlijk aan alle lagen van de bevolking geleerd zou moeten worden en dat niet alleen, ze zouden er ook bij betrokken moeten worden. Het idee dat intelligentie een voorwaarde is voor ethisch handelen is volgens mij helemaal geen directe relatie. En erger nog, omgekeerd blijkt dat de meest onethische dingen gedaan zijn door intelligente mensen.
Ik zit niet zo in de wetenschappelijke wereld, maar hoor links en rechts wel het nodige. Prestige, ellenbogenwerk, fraude, nutteloze hiërarchie (die kennisvergroting in de weg staat) etc.: het is de universiteiten allemaal niet vreemd. En het staat de ontwikkeling van kennis alleen maar in de weg.
En ook als het aankomt op de meest simpele dingen als kinderen opvoeden: ik ken alleen maar hoog opgeleiden die er debiele opvoedtechnieken op na houden en de mannen vallen helemaal vaak tegen.

Mollusk

Bericht door Mollusk » wo aug 19, 2020 1:38 pm

Kinderen opvoeden de meest simpele dingen noemen. Duidelijk door iemand geschreven die geen kinderen heeft. Grappenmaker.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo aug 19, 2020 1:51 pm

paradigm shift schreef:
wo aug 19, 2020 12:21 pm
Het voornaamste probleem is dat de hele term ‘hoog opgeleid’ amper nog iets betekent. Universiteiten zijn hooguit geavanceerde vakopleidingen geworden die de naam universiteit niet meer waardig zijn. Business studies op de universiteit - Humboldt draait zich om in zijn graf. Als je je alleen richt op mensen volstoppen met feitjes en vaardigheden die te gelde gemaakt kunnen worden in een beroep, en niet op dingen als Bildung, kritsch nadenken, filosofie, de humaniora, ethische vorming - kortom, alle dingen die geen doel hebben omdat ze een doel op zich zijn - eindig je met een generatie van hoogopgeleide leeghoofden. Maar goed, we been over this before.
Goeie post dit, ik merkte toen ik nog studeerde al op de Erasmus Universiteit dat hier een enorme scheiding was tussen de verschillende soorten studies. Nog een bepaald moment een rel in het Erasmus Magazine omdat een hoogleraar bedrijfskunde het nodig vond een 'alternatieve wetenschap' als intelligent design te promoten omdat volgens hem dit even legitiem was als evolutieleer.
Laatst gewijzigd door Lennert op wo aug 19, 2020 1:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo aug 19, 2020 1:52 pm

Veel mensen hebben e.o.a. drang om het beter te weten en zich te profileren als de mensen die "het wel doorhebben"; die antivaxxers zijn het beste voorbeeld. In "moeilijkere" tijden grijpt dat nog veel meer om zich heen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo aug 19, 2020 2:01 pm

Volgens mij is dat beter weten echt niet alleen maar aan fringe groeperingen als antivaccers toe te schrijven hoor. Kijk naar mij. Kijk naar ZM.
Flikker op met je homofobie

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo aug 19, 2020 2:07 pm

Mollusk schreef:
wo aug 19, 2020 1:38 pm
Kinderen opvoeden de meest simpele dingen noemen. Duidelijk door iemand geschreven die geen kinderen heeft. Grappenmaker.
Je zou met gezond verstand een eind moeten kunnen komen.
Al eeuwen voeden mensen hun kinderen op. Niet altijd met succes, maar een studie is er hopelijk niet voor nodig.
En ik heb niet gezegd dat het niet zwaar is, maar moeilijk is het niet. Of zou je denken. Je kunt het wel moeilijk maken of er gewoon zoveel mogelijk vanaf zien.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » wo aug 19, 2020 2:56 pm

Ik denk eerder dat de stelling is dat opvoeden moeilijk is ongeacht de opleiding die je hebt gevolgd.
Ik ben langer dan Lennert.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo aug 19, 2020 3:20 pm

Ja, het is goed. Straks is kakken ook nog moeilijk.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » wo aug 19, 2020 3:25 pm

Gezien de shit die jij hier ten toon spreidt, zou ik zeggen dat jij zeker geen moeite heb met kakken.

Mollusk

Bericht door Mollusk » wo aug 19, 2020 3:32 pm

Er zijn genoeg mensen die overtuigd zijn dat ze hun kinderen goed opvoeden. Ik absoluut niet. Het is zonder twijfel de grootste uitdaging die ik ooit ben aangegaan. Het is heel vaak ontzettend kut, maar ook net zo vaak erg gaaf. Ik ben de laatste die zegt dat ik het allemaal precies weet. Wat betreft is de nuchtere, common sense benadering best geschikt. Maar zeker niet toereikend.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo aug 19, 2020 3:35 pm

Mollusk schreef:
wo aug 19, 2020 3:32 pm
Er zijn genoeg mensen die overtuigd zijn dat ze hun kinderen goed opvoeden. Ik absoluut niet. Het is zonder twijfel de grootste uitdaging die ik ooit ben aangegaan. Het is heel vaak ontzettend kut, maar ook net zo vaak erg gaaf. Ik ben de laatste die zegt dat ik het allemaal precies weet. Wat betreft is de nuchtere, common sense benadering best geschikt. Maar zeker niet toereikend.
Ik was natuurlijk wat kort door de bocht. En iedereen heeft van de zijlijn makkelijk praten.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo aug 19, 2020 4:20 pm

Heyoka schreef:
wo aug 19, 2020 3:20 pm
Ja, het is goed. Straks is kakken ook nog moeilijk.
ik ben het eens met Heyoka eens!

heb twee kinderen. opvoeden is kei makkelijk. (niet altijd leuk, en soms ook zwaar, maar geen hogere wiskunde).
't is maar waar je je druk om maakt en hoe makkelijk je kinderen zijn, misschien.
- ze vinden school leuk en lopen voor (hoeven we niets voor te doen)
- ze luisteren niet altijd, maar dan is er de gang of hun kamer.
- we leggen uit wat wel en niet mag en wat netjes is. (normen en waarden) en corrigeren hierop. ('zeg eens dankjewel')
- niet lastig vallen met religie, moord, en andere wreedheden (dat komt nog wel). (al kwam die van 7 onlangs thuis van school met een tekening van een politieagent die op de nek van een bruin mannetje stond ond met daarbij "racisme is stom" geschreven. Ik denk dat ze jeugdjournaal ofzo had gezien of dat het op school is behandeld).
- en (misschien ook wel wreed) ze weten wel waar hun eten vandaan komt als ik zeg dat ze hun vlees op moeten eten, 'want dat lammetje/kalfje/varkentje is daar wel voor dood gemaakt'.

Verder is het gewoon eten geven, ritme erin houden, op tijd naar bed en schoon houden.

ze zijn al 5 en 7 en hun karakter is nu wel gevormd. Daar gaan we door middel van opvoeding niet zoveel meer in veranderen.

(overigens weet ik niet of mijn vriendin het hier ook mee eens is, dat het makkelijk is, hahaha.)
Laatst gewijzigd door Joris op do aug 20, 2020 9:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » wo aug 19, 2020 5:48 pm

Dat klinkt als een gezonde houding toch het opvoeden. Ik heb zelf geen kinderen of een kinderwens, maar ik ben ook zeker niet jaloers op mijn vrienden met kinderen. Ik kan van me zelf niet voorstellen hoe ik verantwoordelijk zou kunnen zijn voor een ander leven. Los daarvan snap ik niet hoe je kinderen wilt voortbrengen in deze wereld. Maar mijn pessimisme is niet het onderwerp van dit topic. Daar waar ik geen vreugde ervaar kunnen anderen mensen dat heel goed.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo aug 19, 2020 5:57 pm

Heidewolf schreef:
wo aug 19, 2020 5:48 pm
Dat klinkt als een gezonde houding toch het opvoeden. Ik heb zelf geen kinderen of een kinderwens, maar ik ben ook zeker niet jaloers op mijn vrienden met kinderen. Ik kan van me zelf niet voorstellen hoe ik verantwoordelijk zou kunnen zijn voor een ander leven. Los daarvan snap ik niet hoe je kinderen wilt voortbrengen in deze wereld. Maar mijn pessimisme is niet het onderwerp van dit topic. Daar waar ik geen vreugde ervaar kunnen anderen mensen dat heel goed.
Eindelijk zeg je eens wat verstandigs!
Behalve die laatste zin dan.
Pessimisme is realisme.
Je gevoel loopt parallel aan de waarheid, maar sommigen zijn verblind.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do aug 20, 2020 8:59 am

.... foutje

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do aug 20, 2020 9:09 am

Je neemt kinderen omdat je hoop hebt dat de volgende generatie het steeds een beetje minder ruk doet dan de huidige. Waarvan akte, want het gaat steeds beter, minder oorlog, minder honger etc etc. Klimaat/milieu is idd een enorme uitdaging maar relatief recent, en er zijn veel mensen die hard bezig zijn daar oplossingen voor te verzinnen

Heyoka

Bericht door Heyoka » do aug 20, 2020 9:58 am

Appelflap schreef:
do aug 20, 2020 9:09 am
Je neemt kinderen omdat je hoop hebt dat de volgende generatie het steeds een beetje minder ruk doet dan de huidige. Waarvan akte, want het gaat steeds beter, minder oorlog, minder honger etc etc. Klimaat/milieu is idd een enorme uitdaging maar relatief recent, en er zijn veel mensen die hard bezig zijn daar oplossingen voor te verzinnen
Er zijn absoluut ook verbeteringen. We zijn echter veel te laat wat betreft klimaat en milieu. De enige oplossing is dat een bepaald deel van de wereldbevolking dood gaat aan de gevolgen van de veranderingen. Gelukkig zijn dat de armen en hoogstwaarschijnlijk niet wij, maar je weet nooit. zo gunstig liggen we niet als Nederland zijnde en het is maar de vraag of omringende landen over een aantal jaar zitten te wachten op vluchtende Nederlanders.

Persistence

Bericht door Persistence » za aug 22, 2020 2:37 pm

Alsof een pandemie an sich nog niet erg genoeg is;

'Zeker vijftig accounts verspreidden nepnieuws over corona in Nederland'

https://nos.nl/artikel/2344875-zeker-vi ... rland.html

Jan1973

Bericht door Jan1973 » ma aug 24, 2020 9:57 am

Gisteren tegelijk high brow low brow tv gekeken, Zomergasten met Schrijver Ilja Leonard Pfeiffer en de Champions League finale tussen Paris Saint Germain en Bayern Munchen, Pfeiffer zei wel iets zinnigs over mensen die te ironisch of cynisch zijn, ik reken mezelf daar ook onder.

Je moet je in deze tijden af en toe nog kunnen verbazen over complot en nep nieuws gekkies volgens hem (hij liet o.a. een fragment van een zeer serieuze platte aarde idioot zien). Het is in bepaalde kringen populair om te ageren tegen de presentatrice, maar ze doet het redelijk, het meiske doet haar best.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » ma aug 24, 2020 10:51 am

Ja, mooie aflevering en interessant figuur ook. Zijn Grand Hotel Europa heb ik destijds verslonden. Prachtig boek over massatoerisme, vluchtelingen, Europa als continent met meer geschiedenis dan toekomst, en tegelijkertijd een meeslepend liefdesverhaal, en bij tijd en wijle ook heel erg grappig.

En Abbring doet inderdaad haar best, maar is duidelijk een paar maatjes te klein voor dit format. Al heeft het progamma al tijden niet meer de statuur en diepgang die het vroeger had. Er wordt duidelijk gemikt op een breder publiek, ook qua gastenkeuze. En waar de fragmenten destijds vooral dienden als illustratie van het verhaal dat als rode draad door de avond liep, is het nu toch meer een kwestie van fragmentjes aan elkaar praten.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma aug 24, 2020 12:57 pm

Heyoka schreef:
do aug 20, 2020 9:58 am
We zijn echter veel te laat wat betreft klimaat en milieu
Jij bent niet de aangewezen persoon etc etc

Maar serieus. Jij weet niet of t te laat is. Dat weet niemand.

Heyoka

Bericht door Heyoka » ma aug 24, 2020 1:31 pm

Appelflap schreef:
ma aug 24, 2020 12:57 pm
Heyoka schreef:
do aug 20, 2020 9:58 am
We zijn echter veel te laat wat betreft klimaat en milieu
Jij bent niet de aangewezen persoon etc etc

Maar serieus. Jij weet niet of t te laat is. Dat weet niemand.
Ik geloof wel in wetenschap en ik weet dat het te laat is. En ik bedoel niet dat de planeet geheel onbewoonbaar wordt, maar wel dat het op grote delen van de wereld heel erg niet fijn wordt voor mensen.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma aug 24, 2020 2:57 pm

Wat bedoel je met je "ík geloof wel in wetenschap"? En hoe exact is die relevante wetenschap dan wel niet?

Het ging erover of je kinderen neemt of niet. Ik ga er van uit, dat Nederland zelfs in een worst case scenario de komende 3 generaties nog een prima land is om te wonen. Vanuit die aanname verwijs ik je weer terug naar mijn mening over hoop en volgende generatie etc

Heyoka

Bericht door Heyoka » di aug 25, 2020 10:59 am

Appelflap schreef:
ma aug 24, 2020 2:57 pm
Wat bedoel je met je "ík geloof wel in wetenschap"? En hoe exact is die relevante wetenschap dan wel niet?

Het ging erover of je kinderen neemt of niet. Ik ga er van uit, dat Nederland zelfs in een worst case scenario de komende 3 generaties nog een prima land is om te wonen. Vanuit die aanname verwijs ik je weer terug naar mijn mening over hoop en volgende generatie etc
Je gelooft maar wat je wilt. Ik denk dat rond 2100 de zeespiegel 3 meter is gestegen en de helft van Nederland onbewoonbaar is. Elke voorspelling tot nu toe bleek te conservatief geweest te zijn. 3 meter zeespiegelstijging zou een meevaller zijn uiteindelijk, denk ik. In 2100.
Zie bijv. dit: https://decorrespondent.nl/10813/een-br ... 5-40e5635f

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 25, 2020 1:50 pm

Afbeelding

ik vraag me altijd af wat voor berekening er achter de lijntjes zit, en hoe ze dan 'zeer conservatief' noemen.

Daarnaast denk ik, dat als we vandaag stoppen met uitstoten van CO2, dit plaatje niet veel anders zou veranderen.
Wat heeft ons dit jaar gebracht? een jaar geleden had iedereen voor de behaalde uitstootdaling dit jaar getekend: 80% thuis werken, geen files voor enkele maanden in het jaar, veel bedrijven een tijdje dicht, geen cruise schepen meer.
En nu? hebben we een jaar uitstel? Of heeft het niets uitgemaakt (zolang de grote olietankers rond blijven varen)?

Ik heb overigens ook wel eens zo'n plaatje gemaakt, zeer conservatief, van mijn salaris en de groei de eerste paar jaar. Is uiteindelijk ook niet het rode, maar het blauwe lijntje geworden. Met nu een horizontale afvlakking. Dus wie weet gaat het toch weer allemaal meevallen. hahaha
en zo niet, dan gaan mijn kleinkinderen (al hoop ik dat mijn kinderen niet zo stom zijn om nog kinderen te nemen in deze wereld) lekker in Duitsland wonen.

Plaats reactie