Coronavirus / COVID-19

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie
Hieronimus

Re: Coronavirus / COVID-19

Bericht door Hieronimus » di aug 25, 2020 2:22 pm

Als je vragen hebt, check je de bron: https://repository.library.noaa.gov/vie ... 99_DS1.pdf.

De impact van het beetje thuiswerken en vermindere transportsector is te verwaarlozen, want die is lang niet zo groot als geschetst wordt.

De algemene consensus is echter wel dat de leefbaarheid van de mensheid een groot risico heeft en heftige uitdagingen te overwinnen heeft. Het beeld is wat dat betreft best pessimistisch. Een aanname dat Nederland nog drie generaties leefbaar blijft, lijkt mij niet per se aannemelijk gezien de temperatuursveranderingen en klimaatwijzigingen de afgelopen drie generaties.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Heyoka

Bericht door Heyoka » do aug 27, 2020 11:26 pm

Het is net of sommige mensen geen hersens in hun kop hebben.
Ik vind dit zo onnozel. Het vakje "ongeschikt" kan nu volledig ingekleurd worden.
Maandenlang iedereen oproepen om 1,5 m afstand te houden, later zelfs dat vooral ook in thuissituaties te doen en dan doe je vervolgens dit. Gewoon wieberen nu. Stel een willekeurig persoon aan om hem op te volgen, de kans is groot dat het beter zal gaan met de geloofwaardigheid.

https://www.nu.nl/algemeen/6073657/excu ... 286e-rcpb4
Excuses Grapperhaus voor niet-naleving 1,5 meter afstand op eigen bruiloft

Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) heeft zijn excuses aangeboden, omdat gasten op zijn bruiloft niet altijd de verplichte 1,5 meter afstand hebben gehouden. Na vragen van media over de naleving van de coronaregels op zijn huwelijksfeest gaf de minister toe dat de afstandsregel niet altijd is nageleefd. "Dat spijt me, juist een minister moet altijd het goede voorbeeld geven", aldus de bewindsman.

Grapperhaus trouwde afgelopen zaterdag en vierde dat naar eigen zeggen "in kleine kring". De minister, die op de coronapersconferentie het niet houden van afstand nog "slordig" en "asociaal" noemde, schrijft in de brief maatregelen te hebben getroffen om zijn huwelijksdag in lijn met de coronaregels te doen verlopen. "Ondanks alle genomen maatregelen zijn er helaas momenten geweest waarop de 1,5 meter afstand niet in acht genomen is."

De excuses zijn saillant, juist omdat het kabinet in de afgelopen maand hamerde op de naleving van de coronaregels. Vooral in familieverband en bij feesten en partijen zou het aantal besmettingen toenemen.

Premier Rutte stelde bij de laatste coronapersconferentie nog expliciet dat mensen zich ook tijdens bruiloften echt aan de regels moeten houden. Dat betekent afstand houden, registratie van gasten en checkgesprekken. "En wat ook blijft gelden: de gasten moeten wel een vaste zitplaats hebben en geen fysiek contact. Dus niet van plek wisselen tussen de gangen. Geen polonaises. En feliciteren op afstand. En ik zeg weer: dat is niet leuk maar het moet gewoon", zei de premier. "Dit is dus een verplichting."

Grapperhaus: "Ik begrijp dat mensen kritisch kijken naar de beelden die gemaakt zijn en vragen hebben over de naleving van de coronamaatregelen. Juist ook omdat ik als minister van Justitie en Veiligheid het belang van de naleving van de maatregelen continu benadruk."

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr aug 28, 2020 7:43 am

Gewoon weg. Stuitend. Zo zorg je alleen maar voor meer verzet. Wat een antisociale eikel.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr aug 28, 2020 10:29 am

Ik ben hier ook geneigd om 'oprotten' te zeggen.

Mijn vriendin laat zich op het moment testen, nadat ze toch flink verkouden is geworden. Acht van haar collega's zijn ook getest en die hadden niets, dus ik heb goede hoop (en ik heb nergens last van), maar ik werk ook maar weer thuis tot het bij haar duidelijk is. Benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » za aug 29, 2020 9:30 am

Ach, als elke politicus die niet doet wat hij zegt op zou moeten rotten, zouden er nog 3 man in de kamer zitten.
Als je een bruiloft hebt in deze tijd.... wat verwacht je dan.
We zijn allemaal hypocriet. Ik vind het ook stom om te zien als mensen geen afstand houden. Anderzijds kijk ik ook bij mijn collega’s over de schouder op hun scherm en wandelen we tussen de middag zonder anderhalve meter ertussen.

Daarnaast gaan wel meer mensen Een snotneus krijgen In deze periode. Moeten daar dan ook niet in doorslaan en opeens allemaal in paniek gaan raken....

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » za aug 29, 2020 3:18 pm

Van een bestuurder mag je toch wel een voorbeeldfunctie verwachten. Zeker als het een bestuurder betreft die ons meermaals streng heeft toegesproken de anderhalve meter afstand in acht te nemen.
“Alles is te zwaar, omdat alles te licht is” - Paul Celan

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za aug 29, 2020 4:50 pm

Mijn vriendin is in ieder geval Covid-19 vrij (zoals verwacht en gehoopt).

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Heyoka

Bericht door Heyoka » za aug 29, 2020 8:29 pm

Joris schreef:
za aug 29, 2020 9:30 am
Ach, als elke politicus die niet doet wat hij zegt op zou moeten rotten, zouden er nog 3 man in de kamer zitten.
Als je er zo lauwtjes op reageert, dan heb je wel heel weinig verwachtingen van een politicus. En ja, iedere schijnheilige machtswellusteling zou zo snel mogelijk van het politieke toneel moeten verdwijnen wat mij betreft. Dan heb ik toch liever dat het door 3 man/vrouw wordt bestuurd, dan dat het land afhankelijk is van een grote achterbakse kliek.
Joris schreef:
Ja, dat had die lamlul nou net moeten bedenken. Zijn oplossing was om iedereen slordig en asociaal te noemen en te bekeuren met een hoge geldboete.
Nu blijkt hij achter onze rug om feestjes te vieren en zijn eigen regels aan zijn laars te lappen. En nu denkt ie het ook nog af te kunnen kopen nadat hij betrapt is. Maar zo werkt het niet he. Een beetje geld storten aan een goed doel om zijn smoel te redden. Er waren geen handhavers op zijn feestje en hij was ermee weggekomen, maar je gaat mij toch niet vertellen dat de minister van justitie en veiligheid zijn eigen regels aan zijn laars mag lappen? Hij, juist hij, moet die regels precies opvolgen. Als hij die 30 man/vrouw op zijn bruiloft al niet in het gareel kan houden, hoe wil hij dat dan op landsniveau gaan doen? Echt, volledig ongeschikt. De volgende keer dat een handhaver mij komt beboeten voor wat dan ook, dan kan ik er gewoon voor kiezen om een geld bedrag naar een goed doel over te maken? Ga toch weg, het is belachelijk tot en met. Hij heeft zich compleet ongeloofwaardig gemaakt en hij vormt zo wel het grootste gevaar voor mij: half debiel Nederland denkt nu dat het allemaal niet hoeft, waardoor de kans dat ik besmet veel groter wordt.
Joris schreef:
We zijn allemaal hypocriet.
Dit zeg je vast, omdat je vindt dat het van toepassing is op jezelf en je hoopt dat het iets algemeens is, zodat je er zelf niet meer op aangesproken kan worden. Jammer, maar ik ben niet hypocriet en als je wel hypocriet bent, dan wordt het tijd om er iets aan te gaan doen.
Joris schreef:
Ik vind het ook stom om te zien als mensen geen afstand houden. Anderzijds kijk ik ook bij mijn collega’s over de schouder op hun scherm en wandelen we tussen de middag zonder anderhalve meter ertussen.
Maar jij bent dan ook geen minister van justitie en veiligheid.
Lennert schreef:
za aug 29, 2020 4:50 pm
Goed nieuws!
Toch altijd fijn om het ook zwart-op-wit te hebben.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » za aug 29, 2020 11:22 pm

Heyoka schreef:
za aug 29, 2020 8:29 pm
Joris schreef:
Als je er zo lauwtjes op reageert, dan heb je wel heel weinig verwachtingen van een politicus. En ja, iedere schijnheilige machtswellusteling zou zo snel mogelijk van het politieke toneel moeten verdwijnen wat mij betreft. Dan heb ik toch liever dat het door 3 man/vrouw wordt bestuurd, dan dat het land afhankelijk is van een grote achterbakse kliek.
Joris schreef:
Ja, dat had die lamlul nou net moeten bedenken. Zijn oplossing was om iedereen slordig en asociaal te noemen en te bekeuren met een hoge geldboete.
Nu blijkt hij achter onze rug om feestjes te vieren en zijn eigen regels aan zijn laars te lappen. En nu denkt ie het ook nog af te kunnen kopen nadat hij betrapt is. Maar zo werkt het niet he. Een beetje geld storten aan een goed doel om zijn smoel te redden. Er waren geen handhavers op zijn feestje en hij was ermee weggekomen, maar je gaat mij toch niet vertellen dat de minister van justitie en veiligheid zijn eigen regels aan zijn laars mag lappen? Hij, juist hij, moet die regels precies opvolgen. Als hij die 30 man/vrouw op zijn bruiloft al niet in het gareel kan houden, hoe wil hij dat dan op landsniveau gaan doen? Echt, volledig ongeschikt. De volgende keer dat een handhaver mij komt beboeten voor wat dan ook, dan kan ik er gewoon voor kiezen om een geld bedrag naar een goed doel over te maken? Ga toch weg, het is belachelijk tot en met. Hij heeft zich compleet ongeloofwaardig gemaakt en hij vormt zo wel het grootste gevaar voor mij: half debiel Nederland denkt nu dat het allemaal niet hoeft, waardoor de kans dat ik besmet veel groter wordt.
Joris schreef:
We zijn allemaal hypocriet.
Dit zeg je vast, omdat je vindt dat het van toepassing is op jezelf en je hoopt dat het iets algemeens is, zodat je er zelf niet meer op aangesproken kan worden. Jammer, maar ik ben niet hypocriet en als je wel hypocriet bent, dan wordt het tijd om er iets aan te gaan doen.
Joris schreef:
Ik vind het ook stom om te zien als mensen geen afstand houden. Anderzijds kijk ik ook bij mijn collega’s over de schouder op hun scherm en wandelen we tussen de middag zonder anderhalve meter ertussen.
Maar jij bent dan ook geen minister van justitie en veiligheid.
Lennert schreef:
za aug 29, 2020 4:50 pm
Goed nieuws!
Toch altijd fijn om het ook zwart-op-wit te hebben.
Klopt, ik heb lage verwachtingen van politici. Kan me niet voorstellen dat de mate van onbekwaamheid in die bevolkingsgroep lager is dan wat ik in het dagelijks leven meemaak. Daarmee wil ik niet zeggen dat de meeste mensen niet DENKEN dat ze zelf met de goede dingen bezig zijn.
En uit ervaring weet ik dat mensen met de grootste bek (heb je nodig als politicus) het maar al te vaak bij het rechte eind denken te hebben en zich erdoorheen bluffen, terwijl ze gewoon onzin uitkramen.

Maar klopt dat als je sancties op gaat leggen, je zelf het goede voorbeeld zou moeten geven. Maar verbaasd ben ik niet, dat het niet gebeurd....

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo sep 02, 2020 11:34 am

Wat je nu krijgt is dat mensen die tot een paar dagen geleden nog het nut van de maatregelen inzagen (en dat doe ik nog steeds, al was het maar uit zeer egoïstisch zelfbehoud) er nu misschien niet meer het nut van inzien. Niet iedereen heeft een boete gehad voor het moedwillig overtreden van de regels, en Grapperhaus was waarschijnlijk zo dolletjes gelukkig op de Grote Dag dat hij de regels vergat, maar dat is in zijn positie onvergeeflijk.

Door heel Europa zijn er politici voor minder afgetreden en deze meneer meent te moeten aanblijven omdat hij zo hard nodig zou zijn?
Weg met die vent!

De man of vrouw die erna komt zal ongetwijfeld weer aan mij bevestigen waarom ik in maart volgend jaar weer niet het stemhok ga betreden. Incompetentie en denken dat je iets goeds doet, gevaarlijke combinatie.

Heyoka

Bericht door Heyoka » wo sep 02, 2020 12:00 pm

Het is nog weer erger geworden dan het al was. Er zijn nog meer foto's uitgelekt. Grapperhaus heeft gezegd dat de rest van de avond iedereen zich aan de regels hield, maar nu blijkt iedereen in een rijtje gestaan te hebben, met nog geen 10 cm afstand, hij omarmd zijn schoonmoeder en iemand legt zijn hand op zijn schouder. Niet alleen heeft hij zijn eigen regels overtreden, maar hij blijkt ook nog eens een leugenaar te zijn. Een hypocriete leugenaar, die het volk slordig en asociaal durft te noemen en zijn eigen gedrag denkt te kunnen afkopen.

Mooi ook dat de fotograaf van Shownieuws daar in de bosjes is gaan liggen, een aantal foto's heeft genomen en er eerst 1 heeft uitgelekt en voorafgaand aan de dag dat Grapperhaus aan de tand gevoeld gaat worden in de kamer, met de rest van de foto's naar buiten komt. En hoe dom ben je als Grapperhaus om te beweren dat het de rest van de dag goed is gegaan na die eerste foto. Dacht hij nou echt dat die fotograaf maar 1 foto had geschoten?

Dom, hypocriet en leugenachtig. Ik zoek eigenlijk andere capaciteiten bij een volksvertegenwoordiger.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do sep 03, 2020 11:38 am

Jan1973 schreef:
wo sep 02, 2020 11:34 am
....

De man of vrouw die erna komt zal ongetwijfeld weer aan mij bevestigen waarom ik in maart volgend jaar weer niet het stemhok ga betreden. Incompetentie en denken dat je iets goeds doet, gevaarlijke combinatie.

precies dat... mij interesseert het niets of die vent af moet treden of niet. Je weet toch niet wat je ervoor terug krijgt.
Daarnaast, nieuw persoon, moet weer een jaar zichzelf goed inwerken.... brengt alleen maar inefficientie, en waarschijnlijk geen verbetering van de kwaliteit van het op te leveren werk.

Dus als hij blijft zitten is het niet goed, maar gaat het werk wel door. Weet niet waar 'het land' het meeste baat (of de minste schade) bij heeft.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do sep 03, 2020 11:51 am

Heyoka schreef:
wo sep 02, 2020 12:00 pm
Mooi ook dat de fotograaf van Shownieuws daar in de bosjes is gaan liggen,...

BTW, dat soort mensen zijn ook echt verschrikkelijk! Wat een walgelijke beroepsgroep is dat dan. Verspilling van lucht.
(en men slurpt het allemaal lekker naar binnen elke avond voor de buis bij Shownieuws en via die blaadjes.
Laatst gewijzigd door Joris op do sep 03, 2020 4:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do sep 03, 2020 4:28 pm

...
fuck. (Edit ipv quote)

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do sep 17, 2020 12:14 pm

https://nos.nl/artikel/2348613-belgie-e ... nd-af.html

Waarom zitten we niet in Lockdown net zoals in maart?....
Swiss Woman Doctor: You killed him.
Herbert West: No, I did not. I gave him life.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do sep 17, 2020 12:26 pm

Omdat democratie uitgehold werd tot "wat de meeste mensen willen".
Facebook band

Last.fm profiel

Persistence

Bericht door Persistence » do sep 17, 2020 12:49 pm

.

Mollusk

Bericht door Mollusk » do sep 17, 2020 2:18 pm

Goed punt
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » do sep 17, 2020 2:25 pm

Mwoah, ik zie dat punt wel eens vaker voorbij komen op dit forum. Wellicht goed, maar verre van origineel.
Heerlijk Helder Heidewolf

Mollusk

Bericht door Mollusk » do sep 17, 2020 3:46 pm

Daar heeft ze een punt?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Persistence

Bericht door Persistence » do sep 17, 2020 4:26 pm

Mollusk schreef:
do sep 17, 2020 3:46 pm
Daar heeft ze een punt?
:mrgreen:

Ja sorry, ik denk achteraf weleens: laat maar. Dan komt een punt. :mrgreen:

Persistence

Bericht door Persistence » wo sep 23, 2020 1:26 pm

In het AD vandaag: 81 procent van het Nederlandse ic-personeel staat op omvallen, stelt het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-out. Die dreigende uitval zal, volgens voorzitter Theo Immers, zijn weerslag hebben op het overheidsbeleid en de hele samenleving.

Vreselijk dit. Ik heb enorm medelijden met het zorgpersoneel.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo sep 23, 2020 1:38 pm

Persistence schreef:
wo sep 23, 2020 1:26 pm
In het AD vandaag: 81 procent van het Nederlandse ic-personeel staat op omvallen, stelt het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-out. Die dreigende uitval zal, volgens voorzitter Theo Immers, zijn weerslag hebben op het overheidsbeleid en de hele samenleving.

Vreselijk dit. Ik heb enorm medelijden met het zorgpersoneel.

laat de 'ik doe niet meer mee' BN'ers meehelpen!

Spawn999

Bericht door Spawn999 » wo sep 23, 2020 2:25 pm

Power to the Pipo!

Afbeelding

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo sep 23, 2020 4:45 pm

"ik heb heel veel respect voor corona"

Ja, het gaat de goeie kant op.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo sep 23, 2020 10:01 pm

https://www.nu.nl/coronavirus/6079356/z ... actie.html

Mijn reactie / rant hierop toen een maat dit artikel postte in een WhatsApp groep:

Net even gelezen. Ik ken heel die knuppel niet, maar dit is 2020 op zijn lelijkst; anti-wetenschap, "jamaarikvinddusmoetenhunhunbekhouden", totaal geen kaas gegeten van logica en argumentatie, wensdromen, ik ik ik, kritisch waar het onnodig is en naïef waar kritiek vereist is, etc. T zal je broer maar zijn.
Facebook band

Last.fm profiel

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo sep 23, 2020 10:58 pm

Kritisch zijn is prima, maar ik vraag me af in hoeverre men zich heeft ingelezen en de beschikbare informatie goed heeft doorgenomen. Afgaande op de vragen en de antwoorden die al deels beschikbaar zijn, lijkt het van niet. Ik las van het weekend een artikel over ouderwets en nieuwerwets complotdenken: vroeger ging het over uitgebreide complottheorieën, die in ieder geval op een (vergezochte) manier onderbouwd waren. Tegenwoordig is het simpelweg: 'Ja, alsof zij gelijk hebben? Wat denken ze wel niet? Iedereen moet kritisch zijn en op zoek naar antwoorden.' Inhoudelijk wordt er weinig gezegd of gepretendeerd dat er kennis van zaken is...
Front voor/der Matigheid
last.fm

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do sep 24, 2020 8:36 am

Joris schreef:
wo sep 23, 2020 1:38 pm
Wat ik even net gelezen heb gaat t die BNers vooral om t vragen stellen bij t nut van niet-medische mondkapjes en de 1.5m. Daar kan wel mee instmemm. Ik verdiep me er niet heel diep meer in, maar wat ik zo meekrijg kun je je idd bij beide maatregelen zeker afvragen wat t nut is
Flikker op met je homofobie

Heyoka

Bericht door Heyoka » do sep 24, 2020 8:50 am

Appelflap schreef:
do sep 24, 2020 8:36 am
Joris schreef:
Wat ik even net gelezen heb gaat t die BNers vooral om t vragen stellen bij t nut van niet-medische mondkapjes en de 1.5m. Daar kan wel mee instmemm. Ik verdiep me er niet heel diep meer in, maar wat ik zo meekrijg kun je je idd bij beide maatregelen zeker afvragen wat t nut is
Bullshit. Die actie komt bij die groep viruswaanzin vandaan en die hebben een aantal hersenloze b-bn'ers zo ver gekregen dat ze riepen niet meer mee te willen doen. En omdat ze continu hongerig zijn naar aandacht doen ze mee. Inmiddels heeft een groot deel van hen die filmpjes al weer van hun sociale media afgehaald omdat het niet zo goed is voor hun reputatie. Ze proberen hun reet nog een beetje te redden door de boodschap enorm af te zwakken, maar daar was het viruswaanzin niet om te doen. Die boodschap was echt niet anders bedoelt dan: ik doe niet meer mee aan de maatregelen tegen corona.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do sep 24, 2020 8:56 am

Frie de piepel!

Afbeelding

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 24, 2020 9:05 am

Appelflap schreef:
Joris schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... neusmasker'

"1 Onderwerp en toepassingsgebied
Deze NEN-spec geeft een voorbeeld van het ontwerp, het maakproces, het gebruik en het onderhoud
van niet-medische mondkapjes.
De specificaties voor het maakproces zijn geschikt voor zelfgemaakte mondkapjes (hoofdstukken
1 t/m 5) en voor in serieproductie gemaakte mondkapjes (hoofdstukken 1 t/m 8).
De niet-medische mondkapjes zijn bedoeld:
om de overdracht van virussen te beperken, doordat andere personen of voorwerpen in de
omgeving van de drager minder makkelijk in aanraking komen met besmette druppels uit neus of
mond van de drager.
— om besmette druppels uit de omgeving minder makkelijk direct in mond en neus van de drager te
laten komen. Doordat je een mondkapje draagt, kan je minder makkelijk met je handen aan mond
en neus komen.
— om het coronavirus minder makkelijk via de handen naar mond en neus over te dragen.

Een niet-medisch mondkapje werkt alleen bij juist gebruik.
Het niet-medisch mondkapje is bedoeld voor gebruik door mensen die geen klinische symptomen van
een infectie hebben en/of vertonen en die niet in contact komen met mensen met dergelijke
symptomen.
Het gaat hierbij specifiek om gebruik op plekken waar:
— het niet altijd mogelijk is om 1,5 m afstand te houden, en
— waar niet vooraf gevraagd kan worden aan mensen of:
a) ze symptomen van een infectie hebben;
b) ze in contact zijn geweest met bewezen of vermoedelijk geïnfecteerde mensen.
Het gaat hierbij in deze publicatie niet om het gebruik door werknemers. In bijlage B is de relatie met
arbeidsomstandighedenwetgeving beschreven.
Richtlijnen voor het juiste onderhoud van de mondkapjes zorgen ervoor dat het meerdere keren kan
worden gebruikt.
Het niet-medisch mondkapje mag niet worden gebruikt door kinderen jonger dan 3 jaar. Kinderen van
4 t/m 12 jaar wordt geadviseerd het mondkapje alleen onder begeleiding te dragen"

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do sep 24, 2020 9:29 am

Het lijkt er nu inderdaad op dat veel B-BN'ers (mooie samenstelling, Heyoka) er enorm op terugkomen, waarschijnlijk ook omdat ze niet het beoogde effect zien optreden (fans en mensen in het algemeen die hun steunen).
https://nos.nl/artikel/2349584-famke-lo ... s-aan.html
Front voor/der Matigheid
last.fm

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do sep 24, 2020 9:34 am

Hahaha domme doos!!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do sep 24, 2020 9:55 am

Heyoka schreef:
do sep 24, 2020 8:50 am
Appelflap schreef:
Joris schreef:
Bullshit. Die actie komt bij die groep viruswaanzin vandaan en die hebben een aantal hersenloze b-bn'ers zo ver gekregen dat ze riepen niet meer mee te willen doen. En omdat ze continu hongerig zijn naar aandacht doen ze mee. Inmiddels heeft een groot deel van hen die filmpjes al weer van hun sociale media afgehaald omdat het niet zo goed is voor hun reputatie. Ze proberen hun reet nog een beetje te redden door de boodschap enorm af te zwakken, maar daar was het viruswaanzin niet om te doen. Die boodschap was echt niet anders bedoelt dan: ik doe niet meer mee aan de maatregelen tegen corona.
Wellicht. Ik volg t allemaal niet. Ken de groep niet ken de BNers niet en dat hou ik allemaal graag zo. All I'm saying is dat ik voo qua die al dan niet cetraal staande vragen begrip heb. Voor meer niet.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do sep 24, 2020 10:06 am

Lennert schreef:
do sep 24, 2020 9:05 am

Deze NEN-spec geeft een voorbeeld van het ontwerp, het maakproces, het gebruik en het onderhoud
De specificaties voor het maakproces zijn geschikt voor zelfgemaakte mondkapjes (hoofdstukken
om de overdracht van virussen te beperken, doordat andere personen of voorwerpen in de
omgeving van de drager minder makkelijk in aanraking komen met besmette druppels uit neus of
mond van de drager.
— om besmette druppels uit de omgeving minder makkelijk direct in mond en neus van de drager te
laten komen. Doordat je een mondkapje draagt, kan je minder makkelijk met je handen aan mond
en neus komen.
— om het coronavirus minder makkelijk via de handen naar mond en neus over te dragen.

Het niet-medisch mondkapje is bedoeld voor gebruik door mensen die geen klinische symptomen van
een infectie hebben en/of vertonen en die niet in contact komen met mensen met dergelijke
symptomen.
Het gaat hierbij in deze publicatie niet om het gebruik door werknemers. In bijlage B is de relatie met
Richtlijnen voor het juiste onderhoud van de mondkapjes zorgen ervoor dat het meerdere keren kan
worden gebruikt.
Het niet-medisch mondkapje mag niet worden gebruikt door kinderen jonger dan 3 jaar. Kinderen van
4 t/m 12 jaar wordt geadviseerd het mondkapje alleen onder begeleiding te dragen"
van de WHO (WHO-2019-nCov-IPC_Masks-2020.4-eng.pdf)

"Non-medical (also referred to as “fabric” in this document)masks are made from a variety of woven and non-woven fabrics, such as polypropylene. Non-medical masks may be made of different combinations of fabrics, layering sequences and available in diverse shapes. Few of these combinations have been systematically evaluated and there is no single design, choice of material, layering or shape among the nonmedical masks that are available. The unlimited combination of fabrics and materials results in variable filtration and breathability. A non-medical mask is neither a medical device nor personal
protective equipment. However, a non-medical mask standard has been developed by the French Standardization
Association (AFNOR Group) to define minimum performance in terms of filtration (minimum 70% solid particle filtration or droplet filtration) and breathability
(maximum pressure difference of 0.6 mbar/cm2 or maximum"

Voor zover ik weet zijn er nog geen verplichte standaarden geen controles daarop en nauwelijks onderzoek naar de vele combinaties van stoffen, vormen, aantal laagjes etc. Mar het zal ongetwijfeld wel helpen tegen verspreiding van t virus.

Persistence

Bericht door Persistence » do sep 24, 2020 10:49 am

Activisten die het oneens zijn met het Nederlandse testbeleid hebben wachtenden bij een corona-teststraat in Eindhoven lastiggevallen. De twee demonstranten namen daarbij foto's van mensen in de wachtrij. De politie is op de hoogte gesteld.

https://www.ad.nl/binnenland/tegenstand ... ~a3d82f94/
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 24, 2020 10:50 am

Appelflap schreef:
do sep 24, 2020 10:06 am
Lennert schreef:
do sep 24, 2020 9:05 am

mond van de drager.
en neus komen.

symptomen.
worden gebruikt.
van de WHO (WHO-2019-nCov-IPC_Masks-2020.4-eng.pdf)

"Non-medical (also referred to as “fabric” in this document)masks are made from a variety of woven and non-woven fabrics, such as polypropylene. Non-medical masks may be made of different combinations of fabrics, layering sequences and available in diverse shapes. Few of these combinations have been systematically evaluated and there is no single design, choice of material, layering or shape among the nonmedical masks that are available. The unlimited combination of fabrics and materials results in variable filtration and breathability. A non-medical mask is neither a medical device nor personal
protective equipment. However, a non-medical mask standard has been developed by the French Standardization
Association (AFNOR Group) to define minimum performance in terms of filtration (minimum 70% solid particle filtration or droplet filtration) and breathability
(maximum pressure difference of 0.6 mbar/cm2 or maximum"

Voor zover ik weet zijn er nog geen verplichte standaarden geen controles daarop en nauwelijks onderzoek naar de vele combinaties van stoffen, vormen, aantal laagjes etc. Mar het zal ongetwijfeld wel helpen tegen verspreiding van t virus.
Wat mij betreft zijn onze bronnen gewoon compatibel.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do sep 24, 2020 11:02 am

Lennert schreef:
do sep 24, 2020 10:50 am
Wat mij betreft zijn onze bronnen gewoon compatibel.
Ze zijn niet persé incompatibel nee. Maar dat zegt nog niet zo veel. Het ontbreken van gedegen, geforceerde standaarden en bijbehorende gegevens over effectiviteit is wel typisch. Ik kan me wel voor stellen dat dat onrust geeft. Wellicht speelt een geringe beschikbaarheid van medische mondkapjes toch mee. Volgens mij noemt RIVM dat ook.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do sep 24, 2020 11:26 am

Gegevens over effectiviteit zijn er genoeg, het is meer een kwestie van de mogelijkheden aanreiken om geïnformeerd te raken.
https://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/acsnano.0c03252
https://bmjopen.bmj.com/content/5/4/e006577
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20584862/

Ik vind de site van de Rijksoverheid daarin wel tekort schieten, als ik er zo doorheen klik: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... mondkapjes. Vrijwel geen opmerkingen over effectiviteit. Daarin kan een goede slag gemaakt worden, maar mensen moeten zelf ook serieus naar informatie op zoek gaan, en niet zo maar roepen dat ze het onzin vinden.
Front voor/der Matigheid
last.fm

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » do sep 24, 2020 11:31 am

KoenM schreef:
wo sep 23, 2020 10:01 pm

Mijn reactie / rant hierop toen een maat dit artikel postte in een WhatsApp groep:

Net even gelezen. Ik ken heel die knuppel niet, maar dit is 2020 op zijn lelijkst; anti-wetenschap, "jamaarikvinddusmoetenhunhunbekhouden", totaal geen kaas gegeten van logica en argumentatie, wensdromen, ik ik ik, kritisch waar het onnodig is en naïef waar kritiek vereist is, etc. T zal je broer maar zijn.
Het is lachwekkend en triest in gelijke mate. En het ergste is nog wel dat deze onderontwikkelde, laaggeletterde non-valeurs blijkbaar zo’n groot podium hebben en dat de voornaamste tijdsbesteding van onze jeugd bestaat uit het swipen van plaatjes van rappers en influencers. Het verval is overal.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do sep 24, 2020 11:38 am

Hieronimus schreef:
do sep 24, 2020 11:26 am
Vrijwel geen opmerkingen over effectiviteit. Daarin kan een goede slag gemaakt worden, maar mensen moeten zelf ook serieus naar informatie op zoek gaan, en niet zo maar roepen dat ze het onzin vinden.
Dit. Oneens. Eens. Ik vind dat de gemiddelde burger die niet de ervaring, educatie en woorschat heeft om dt soort artikelen te vinden, lezen, snappen en onderling te vergelijken en zo een conclusie te trekken van RIVM mag verwachten dat dat voor ze gedaan wordt. MAar zomaar " onzzin" roepen is nogal onziing idd

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do sep 24, 2020 11:40 am

Precies, en dan komt het uiteindelijk neer op 'vertrouw je de expert?'
Front voor/der Matigheid
last.fm

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do sep 24, 2020 11:43 am

paradigm shift schreef:
do sep 24, 2020 11:31 am
KoenM schreef:

Het is lachwekkend en triest in gelijke mate. En het ergste is nog wel dat deze onderontwikkelde, laaggeletterde non-valeurs blijkbaar zo’n groot podium hebben en dat de voornaamste tijdsbesteding van onze jeugd bestaat uit het swipen van plaatjes van rappers en influencers. Het verval is overal.
Zeg, ouwe cynicus, niet zo praten over 'de jeugd'. :mrgreen:
https://nos.nl/video/2349554-jongeren-o ... bezig.html
Daarin komt toch een aantal vrij genuanceerde meningen naar voren van jongeren, en meteen ook een verklaring dat al die influencers zich nu terugtrekken.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do sep 24, 2020 12:14 pm

Hieronimus schreef:
do sep 24, 2020 11:40 am
Precies, en dan komt het uiteindelijk neer op 'vertrouw je de expert?'
In het geval van RIVM heb ik te vaak "achter de feiten aanlopend" of "niet helemaal correct" of "te weinige nuance of uitleg" moeten concluderen. Ik vertrouw dus niet blindelings op ze nee. Maar goed, ik had desijds dan ook wel de basis om die conclusies te mogen trekken. Ik begrijp dat die BNers die basis ontbeert.

Persistence

Bericht door Persistence » do sep 24, 2020 1:11 pm

paradigm shift schreef:
do sep 24, 2020 11:31 am
KoenM schreef:

Het 'vak' influencen is wat mij betreft een crime; (kwetsbare) mensen overhalen om iets te doen wat niet per se in hun eigen voordeel is (maar in het voordeel van de influencers). Bah.

Ongelofelijk dat bepaalde influencers meer verdienen dan artsen en chirurgen.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » do sep 24, 2020 4:12 pm

Misschien moeten wij maar, in navolging van Cato de Oude, al onze posts afsluiten met de zin “voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden”.

Daaraan mogen overigens de bio-industrie, extreemrechts, radicaal woke, tatoeages van Chinese karakters, mensen van boven de 20 met hoodies, de woorden “verbinden”, “samen” en “in gesprek gaan met”, Jan Roos, op nut gebaseerd onderwijs, neoliberalisme, modernistische architectuur, Home-bordjes, de Gooische R, all-you-can-eat restaurants, leggings, corpsballen, dikke mensen op brommers, “chill” en Hugo de Jonge worden toegevoegd.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do sep 24, 2020 4:26 pm

Hoodies moet toch wel kunnen?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do sep 24, 2020 4:31 pm

Ook mensen uit Waddinxveen, Castricum en Alblasserdam daar gelijk maar aan toevoegen? Immers; kom daar nooit, ken daar niemand.
Facebook band

Last.fm profiel

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » do sep 24, 2020 4:49 pm

WEG :mrgreen:

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 24, 2020 5:07 pm

paradigm shift schreef:
do sep 24, 2020 4:12 pm
Misschien moeten wij maar, in navolging van Cato de Oude, al onze posts afsluiten met de zin “voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden”.

Daaraan mogen overigens de bio-industrie, extreemrechts, radicaal woke, tatoeages van Chinese karakters, mensen van boven de 20 met hoodies, de woorden “verbinden”, “samen” en “in gesprek gaan met”, Jan Roos, op nut gebaseerd onderwijs, neoliberalisme, modernistische architectuur, Home-bordjes, de Gooische R, all-you-can-eat restaurants, leggings, corpsballen, dikke mensen op brommers, “chill” en Hugo de Jonge worden toegevoegd.
Ik voel me zo verbonden met deze post.

Plaats reactie