Dit is niet die met Henny Huisman op de trommels toch? :pHieronimus schreef: ↑di nov 17, 2020 10:47 am Zeg, voor al die mensen die enthousiast worden van occultrock met een vrouw op zang: al bekend met Lucifer? Ik kwam ze op het spoor toen ik zocht naar bands waar Nicke Anderson (Entombed, Death Breath) in speelt. Heus niet mijn ding, maar ik denk dat het hier wel volk aanspreekt.
Releases 2020
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25319
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2020
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Releases 2020
Cool!!Hieronimus schreef: ↑di nov 17, 2020 7:15 pm De prijs voor beste imitatie-band gaat dit jaar naar Dissec- ik bedoel Sinira. Alsof de tijd heeft stilgestaan en we in '96 naar de directe opvolger van Storm of the Light's Bane zitten te luisteren. Goede kopie op het eerste gehoor, maar of het het niveau van Dissection haalt of overstijgt, ik betwijfel het, maar ik luister graag verder.
Heus, die riffs, die break op ongeveer de helft, de opbouw. Thulcandra is er niets bij.
Zelfs een Dissection cover.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band
Re: Releases 2020
Ja, dit wordt 'em wel denk ik:
01. Oceans Of Slumber - Oceans Of Slumber (prachtig)
02. Enslaved - Utgard (vervreemdend)
03. Imperial Triumphant - Alphaville (krankzinnig)
04. Ulcerate - Stare into death and be still (monsterlijk)
05. Gaerea - Limbo (allesverslindend)
06. The Ocean - Phanerozoic II (krachtig)
07. Katatonia - City Burials (bitterzoet)
08. Oranssi Pazuzu - Mestarin Kynsi (bedwelmend)
09. Pain Of Salvation - Panther (verrrassend)
10. Anaal Nathrakh - Endarkenment (smerig)
Al met al was het dus een prachtig vervreemdend krankzinnig monsterlijk allesverslindend krachtig bitterzoet bedwelmend verrassend smerig jaar.
01. Oceans Of Slumber - Oceans Of Slumber (prachtig)
02. Enslaved - Utgard (vervreemdend)
03. Imperial Triumphant - Alphaville (krankzinnig)
04. Ulcerate - Stare into death and be still (monsterlijk)
05. Gaerea - Limbo (allesverslindend)
06. The Ocean - Phanerozoic II (krachtig)
07. Katatonia - City Burials (bitterzoet)
08. Oranssi Pazuzu - Mestarin Kynsi (bedwelmend)
09. Pain Of Salvation - Panther (verrrassend)
10. Anaal Nathrakh - Endarkenment (smerig)
Al met al was het dus een prachtig vervreemdend krankzinnig monsterlijk allesverslindend krachtig bitterzoet bedwelmend verrassend smerig jaar.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- KoenM
- Berichten: 22235
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Merci! Mooi instrument om te kijken wat ik gemist of te weinig aandacht heb gegeven. Gelijk die Ulcerate (slechts 1 of 2 keer geluisterd dit jaar) en Oceans of Slumber nog es klaargezet.Amibor schreef: ↑ma nov 23, 2020 3:47 pm Ja, dit wordt 'em wel denk ik:
01. Oceans Of Slumber - Oceans Of Slumber (prachtig)
02. Enslaved - Utgard (vervreemdend)
03. Imperial Triumphant - Alphaville (krankzinnig)
04. Ulcerate - Stare into death and be still (monsterlijk)
05. Gaerea - Limbo (allesverslindend)
06. The Ocean - Phanerozoic II (krachtig)
07. Katatonia - City Burials (bitterzoet)
08. Oranssi Pazuzu - Mestarin Kynsi (bedwelmend)
09. Pain Of Salvation - Panther (verrrassend)
10. Anaal Nathrakh - Endarkenment (smerig)
Al met al was het dus een prachtig vervreemdend krankzinnig monsterlijk allesverslindend krachtig bitterzoet bedwelmend verrassend smerig jaar.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2020
Mooie lijst, Amibor! Enkel je nummer 1 moet ik nog beluisteren, verder een toffe top 10 (op Katatonia na).
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Releases 2020
Eens! Die nieuwe van katatonia vind ik maar een slap aftreksel van de vorige platen.
- KoenM
- Berichten: 22235
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Die Ulcerate is een donkere moloch, Immolation in het kwadraat. Wel niet voor elke dag. Oceans of Slumber; ik hoor de individuele kwaliteit, maar het pakt me nergens.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: Releases 2020
Dat Ulcerate album is met afstand het beste wat ik van 2020 heb gehoord. Wel een erg zware zit; niet iets wat je dagelijks in iedere situatie makkelijk op zet. Wanneer anderen nog meer death metal tips hebben die in 2020 uit zijn gekomen, hou ik me aanbevolen!
Re: Releases 2020
Graceless al gehoord?Ernst schreef: ↑wo nov 25, 2020 2:17 pm Dat Ulcerate album is met afstand het beste wat ik van 2020 heb gehoord. Wel een erg zware zit; niet iets wat je dagelijks in iedere situatie makkelijk op zet. Wanneer anderen nog meer death metal tips hebben die in 2020 uit zijn gekomen, hou ik me aanbevolen!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band
Re: Releases 2020
Nou zoiets denk ik.
Metal:
1 The Ocean- Phanerozoic II: Mesozoic | Cenozoic
2 Draconian- Under a godless veil
3 Caligula's horse- Rise Radiant
4 Myrkur- Folkesange
5 Crippled black phoenix- Ellengaest
6 Oceans of slumber- ST
7 Enslaved- Utgard
8 Auon- Vökudraumsins fangi
9 Trivium- what the dead men say
10 Orbit Culture- Nija
11 ulcerate- Stare into death and be still
12 Haken- Virus
13 H.E.A.T- II
14 Enter Shikari- Nothing Is True & Everything Is Possible
15 Dark Fortress- Spectres from the Old World
non metal
1 Smash into pieces- Arcadia
2 Nothing but thieves- moral panic
3 Gareth Emery- the lasers
grootste tegenvaller:
Ayreon
Katatonia
Long Distance Calling
Metal:
1 The Ocean- Phanerozoic II: Mesozoic | Cenozoic
2 Draconian- Under a godless veil
3 Caligula's horse- Rise Radiant
4 Myrkur- Folkesange
5 Crippled black phoenix- Ellengaest
6 Oceans of slumber- ST
7 Enslaved- Utgard
8 Auon- Vökudraumsins fangi
9 Trivium- what the dead men say
10 Orbit Culture- Nija
11 ulcerate- Stare into death and be still
12 Haken- Virus
13 H.E.A.T- II
14 Enter Shikari- Nothing Is True & Everything Is Possible
15 Dark Fortress- Spectres from the Old World
non metal
1 Smash into pieces- Arcadia
2 Nothing but thieves- moral panic
3 Gareth Emery- the lasers
grootste tegenvaller:
Ayreon
Katatonia
Long Distance Calling
Re: Releases 2020
Dat ik een top 13 kan samenstellen van releases uit 1 jaar die ik echt allemaal de moeite waard vind is echt heel bijzonder, wat een (muzikaal) jaar! En dat terwijl een aantal van mijn oude favorieten tegenvallers produceerden en de lijst dus niet eens gehaald hebben.
Albums:
1. COUNTING HOURS - The Will (9,5/10)
2. AND OCEANS - Cosmic World Mother (9/10)
3. DOOL - Summerland (9/10)
4. VAMPIRE - Rex (8,5/10)
5. GREEN CARNATION - Leaves of Yesteryear (8,5/10)
6. SOLILOQUIUM - Things We Leave Behind (8,5/10)
7. MÖRK GRYNING - Hinsides Vrede (8/10)
8. DESCEND - The Deviant (8/10)
9. DARK TRANQUILLITY - Moment (8/10)
10. DESOLATOR - Sermon of Apathy (8/10)
11. GOD DETHRONED - Illuminati (7,5/10)
12. HENRIK PALM - Poverty Metal (7,5/10)
13. TESTAMENT - Titans of Creation (7/10)
EP:
HINAYANA - Death of the Cosmic (8,5/10)
Eervolle vermeldingen:
REPUKED - Dawn of Re-intoxication (vette, ranzige death metal)
KATATONIA - Dead Air (fijne live-plaat, registratie van hun live-stream concert eerder dit jaar, goede set, goed spel, lekker geluid)
Er zit nog wat aan te komen wat de lijst mogelijk nog kan opschudden:
BLACKFIELD - For the Music
SERPENTS OATH - Nihil
SARVEKAS - Of Atavistic Fury & Visions EP
Ik had op (veel) meer gehoopt:
PARADISE LOST - Obsidian (hoor wel aardige dingen, maar toch de derde tegenvaller op rij voor mij)
KATATONIA - City Burials (gelukkig was daar Counting Hours dat ruimschoots aan mijn behoefte aan Scandinavische melancholie tegemoet kwam)
MY DYING BRIDE - The Ghost of Orion
NAGLFAR - Cerecloth (zó lang moeten wachten na het FANTASTISCHE Téras, en dan dit, jammer)
NECROPHOBIC - Dawn of the Damned (in alle opzichten 'meer van hetzelfde')
Albums:
1. COUNTING HOURS - The Will (9,5/10)
2. AND OCEANS - Cosmic World Mother (9/10)
3. DOOL - Summerland (9/10)
4. VAMPIRE - Rex (8,5/10)
5. GREEN CARNATION - Leaves of Yesteryear (8,5/10)
6. SOLILOQUIUM - Things We Leave Behind (8,5/10)
7. MÖRK GRYNING - Hinsides Vrede (8/10)
8. DESCEND - The Deviant (8/10)
9. DARK TRANQUILLITY - Moment (8/10)
10. DESOLATOR - Sermon of Apathy (8/10)
11. GOD DETHRONED - Illuminati (7,5/10)
12. HENRIK PALM - Poverty Metal (7,5/10)
13. TESTAMENT - Titans of Creation (7/10)
EP:
HINAYANA - Death of the Cosmic (8,5/10)
Eervolle vermeldingen:
REPUKED - Dawn of Re-intoxication (vette, ranzige death metal)
KATATONIA - Dead Air (fijne live-plaat, registratie van hun live-stream concert eerder dit jaar, goede set, goed spel, lekker geluid)
Er zit nog wat aan te komen wat de lijst mogelijk nog kan opschudden:
BLACKFIELD - For the Music
SERPENTS OATH - Nihil
SARVEKAS - Of Atavistic Fury & Visions EP
Ik had op (veel) meer gehoopt:
PARADISE LOST - Obsidian (hoor wel aardige dingen, maar toch de derde tegenvaller op rij voor mij)
KATATONIA - City Burials (gelukkig was daar Counting Hours dat ruimschoots aan mijn behoefte aan Scandinavische melancholie tegemoet kwam)
MY DYING BRIDE - The Ghost of Orion
NAGLFAR - Cerecloth (zó lang moeten wachten na het FANTASTISCHE Téras, en dan dit, jammer)
NECROPHOBIC - Dawn of the Damned (in alle opzichten 'meer van hetzelfde')
Laatst gewijzigd door MadTinus op zo nov 29, 2020 10:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: Releases 2020
Ja joh, dat zei ik al
Bleek No. 1 schreef: ↑ma nov 09, 2020 12:18 pm Oeh, Sólstafir, en Kylie Minogue hebben nieuwe platen. Ik weet wat ik vanmiddag ga beoordelen.
Hakkaa päälle pohjan poika!
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2020
Ik kwam er gisteren achter dat voor de MF Top 20 dit jaar slechts tot en met 16 december lijstjes ingestuurd kunnen worden. Nog twee weken dus, dames en heren!
https://www.metalfan.nl/top2020.php
https://www.metalfan.nl/top2020.php
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- KoenM
- Berichten: 22235
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2020
1. Dool
De rest moet ik nog even bekijken.
De rest moet ik nog even bekijken.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: Releases 2020
Je kunt zeggen wat je wilt over 2020, maar het was in ieder geval een opperbest muziekjaar. Swings and roundabouts! Dit is 'em geworden:
1. Winterfylleth – The Reckoning Dawn
2. Aeternam – Al Qassam
3. Paradise Lost – Obsidian
4. Anaal Nathrakh – Endarkenment
5. Havukruunu – Uinuos Syömein Sota
6. The Ocean – Phanerozoic II: Mesozoic / Cenozoic
7. Soliloquium – Things We Leave Behind
8. Ulcurate – Stare into Death and be Still
9. Ulver – Flowers of Evil
10. Counting Hours – The Will
Met eervolle vermeldingen voor ...And Oceans, Dawn of Solace, Vampire, Desolator, Caligula’s Horse, Hinayana (EP), en Invernoir. De EP's van Ihsahn mochten er ook wezen. De nieuwe Katatonia viel dan weer wat tegen, net als de nieuwe My Dying Bride na het meesterlijke Feel the Misery.
1. Winterfylleth – The Reckoning Dawn
2. Aeternam – Al Qassam
3. Paradise Lost – Obsidian
4. Anaal Nathrakh – Endarkenment
5. Havukruunu – Uinuos Syömein Sota
6. The Ocean – Phanerozoic II: Mesozoic / Cenozoic
7. Soliloquium – Things We Leave Behind
8. Ulcurate – Stare into Death and be Still
9. Ulver – Flowers of Evil
10. Counting Hours – The Will
Met eervolle vermeldingen voor ...And Oceans, Dawn of Solace, Vampire, Desolator, Caligula’s Horse, Hinayana (EP), en Invernoir. De EP's van Ihsahn mochten er ook wezen. De nieuwe Katatonia viel dan weer wat tegen, net als de nieuwe My Dying Bride na het meesterlijke Feel the Misery.
Re: Releases 2020
Mijn top 3 denk ik...
1.I gorrr – Spirituality And Distortion
2. Graceless - where vultures know your name
3. Macabre – Carnival Of Killers
1.I gorrr – Spirituality And Distortion
2. Graceless - where vultures know your name
3. Macabre – Carnival Of Killers
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band
- Krimhild
- Altijd welkom
- Berichten: 18582
- Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
- Locatie: Laag en vaag
Re: Releases 2020
Fijne tip, merci!MadTinus schreef: ↑zo okt 25, 2020 11:51 am Voor fans van (oude) Katatonia, October Tide en Rapture (Fin). COUNTING HOURS heeft afgelopen vrijdag (geniale timing, aan het begin van de herfst/winter) hun debuutalbum "The Will" uitgebracht. De hoofd-componist is Jarno Salomaa (Shape of Despair, ex-Rapture). Verder bestaat de band uit leden van o.a. Shape of Despair en The Chant.
Deze band weet zeldzaam goed en doeltreffend de gevoelige doom-snaar van de oude Katatonia (Discouraged Ones, Tonight's Decision), October Tide (eerste 2 albums) en Rapture te raken. De droefheid en melancholie druipen van de riffs en akkoorden af. Als groot fan van de inspiratiebronnen van deze band, ben ik echt helemaal stuk van het album en is de kans bijzonder groot dat het album aan het einde van het jaar bovenaan mijn jaarlijst prijkt. En dat is bijzonder in dit jaar waarin zoveel geweldige muziek is uitgekomen (vinnik dan).
LUISTEREN DUS!
Ik ben hier gewoon.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
- Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo
Re: Releases 2020
Wat zo even in me opkomt:
A. A. Williams - Forever Blue
Dool - Summerland
Secrets Of The Moon - Black House
Anaal Nathrakh - Endarkenment
Paradise Lost - Obsidian
Phoebe Bridgers - Punisher
Necrophobic - Dawn Of The Damned
The White Buffalo - On The Widow's Walk
Xibalba - Años en Infierno
A. A. Williams - Forever Blue
Dool - Summerland
Secrets Of The Moon - Black House
Anaal Nathrakh - Endarkenment
Paradise Lost - Obsidian
Phoebe Bridgers - Punisher
Necrophobic - Dawn Of The Damned
The White Buffalo - On The Widow's Walk
Xibalba - Años en Infierno
לֹא אעבוד
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25319
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Ik moet eerlijk toegeven dat ik die cd in het begin best veel gedraaid heb, maar de laatste maanden eigenlijk nauwelijks meer. Weet niet waar het aan ligt. Vind het nog steeds een van de betere releases, al moet ik er misschien voor in de stemming zijn.
Dit heb ik nu (De volgorde wisselt regelmatig)
1. Testament - Titans Of Creation
2. Sodom - Genesis XIX
3. Armored Saint - Punching The Sky
4. Mekong Delta - Tales Of A Future Past
5. Katatonia - City Burials
6. Fates Warning - Long Day Good Night
7. Psychotic Waltz - The God-Shaped Void
8. Enslaved - Utgard
9. Necrophobic - Dawn Of The Damned
10. The Killers - Imploding The Mirage
11. Pendragon - Love Over Fear
12. Evilfeast / Uuntar – Odes To Lands Of Past Traditions
13. Dool - Summerland
14. Havok - V
15. Ayreon - Transitus
16. Siren - Back From The Dead
17. The Flower Kings - Islands
18. Biff Byford - School Of Hard Knocks
19. Haken - Virus
20. Heathen - Empire Of The Blind
21. Echosoul - The End Of Darkness
22. Demons & Wizards - III
23. Iron Angel - Emerald Eyes
24. Rage - Wings Of Rage
25. Hittman - Destroy All Humans
26. Annihilator - Ballistic, Sadistic
27. Onslaught - Generation Antichrist
28. Hexx - Entangled In Sin
29. Destruction - Born To Thrash
30. Assassin - Bestia Immundis
Eervolle vermelding voor Anubis Gate - Covered In Colours. Een van de leukste coverplaten die ik heb gehoord. Anubis Gate giet die songs namelijk in een mooi eigen jasje.
Ik ben nog benieuwd naar de nieuwe cd's van Communic, Iron Savior, Evildead, Blackfield, The Tangent en Molasses. Nieuwe Onslaught moet ik ook nog hebben.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Releases 2020
You're welcome, blij dat ik ook hier enkele mensen heb kunnen overtuigen van hun kwaliteitenKrimhild schreef: ↑do dec 03, 2020 4:18 pmFijne tip, merci!MadTinus schreef: ↑zo okt 25, 2020 11:51 am Voor fans van (oude) Katatonia, October Tide en Rapture (Fin). COUNTING HOURS heeft afgelopen vrijdag (geniale timing, aan het begin van de herfst/winter) hun debuutalbum "The Will" uitgebracht. De hoofd-componist is Jarno Salomaa (Shape of Despair, ex-Rapture). Verder bestaat de band uit leden van o.a. Shape of Despair en The Chant.
Deze band weet zeldzaam goed en doeltreffend de gevoelige doom-snaar van de oude Katatonia (Discouraged Ones, Tonight's Decision), October Tide (eerste 2 albums) en Rapture te raken. De droefheid en melancholie druipen van de riffs en akkoorden af. Als groot fan van de inspiratiebronnen van deze band, ben ik echt helemaal stuk van het album en is de kans bijzonder groot dat het album aan het einde van het jaar bovenaan mijn jaarlijst prijkt. En dat is bijzonder in dit jaar waarin zoveel geweldige muziek is uitgekomen (vinnik dan).
LUISTEREN DUS!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
- Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo
Re: Releases 2020
Ben die van de week ook eens gaan checken, heel fijn inderdaad. Waarvoor dank.
לֹא אעבוד
- Krimhild
- Altijd welkom
- Berichten: 18582
- Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
- Locatie: Laag en vaag
Re: Releases 2020
Ik ben meer van de opvolgers van Katatonia (Agalloch enzo), maar de Vriend (je weet wel, die ene die zich nog aan het schamen is dat hij Rilke niet kent), is wel hartstikke fan van Katatonia. Hij was erg sceptisch toen ik beweerde dat er een band was die op Katatonia leek, want volgens hem wordt dat heel vaak gezegd maar klopt het nooit. Toch was hij onder de indruk van deze band, dus dat zegt wel wat. "Het klinkt erg Scandinavisch", was zijn eerste indruk. Dat is goed, blijkbaar.
Ik ben hier gewoon.
Re: Releases 2020
Tof! Graag gedaan.
Haha, hij heeft wel gelijk, het wordt inderdaad erg vaak beweerd, maar slechts zelden waargemaakt. En ja, Scandinavisch is altijd goed, geldt ook zeker voor mij, volgens mij is tweederde tot driekwart van de bands in mijn lijst Scandinavisch <3Krimhild schreef: ↑za dec 05, 2020 11:07 amIk ben meer van de opvolgers van Katatonia (Agalloch enzo), maar de Vriend (je weet wel, die ene die zich nog aan het schamen is dat hij Rilke niet kent), is wel hartstikke fan van Katatonia. Hij was erg sceptisch toen ik beweerde dat er een band was die op Katatonia leek, want volgens hem wordt dat heel vaak gezegd maar klopt het nooit. Toch was hij onder de indruk van deze band, dus dat zegt wel wat. "Het klinkt erg Scandinavisch", was zijn eerste indruk. Dat is goed, blijkbaar.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Re: Releases 2020
Die valt niet tegen, ik had er geen hoge verwachtingen van, maar ik vind het een prima album. Wel kort, 9 nummers in amper een halfuur.
En enigszins gerelateerd, de nummers die Steven Wilson tot nu toe heeft vrijgegeven van zijn nieuw album "The Future Bites", vind ik ook zeer goed klinken. En dat terwijl ik helemaal geen fan ben van bijna al zijn solowerk, dat belooft alvast wat voor 2021.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25319
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Ik vind t jammer dat Wilson zich minder bemoeit met de songwriting voor Blackfield. Die Geffen kan het ook wel, maar de beste Blackfield-liedjes zijn van Wilson.
Hij zingt nu ook maar drie nummers. Geffen is niet echt een geweldige zanger met dat krakende knerpje in zn stem.
Hij zingt nu ook maar drie nummers. Geffen is niet echt een geweldige zanger met dat krakende knerpje in zn stem.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Releases 2020
Dat geluid hoor je veel, die Geffen is inderdaad een splijtzwam onder de fans. De meeste fans moeten weinig van hem hebben. En hij heeft inderdaad een heel specifiek geluid, waarvan ik me goed kan voorstellen dat mensen het niet mooi vinden. Toch zijn ook veel Blackfield pareltjes door hem geschreven.Jeroen schreef: ↑zo dec 06, 2020 10:44 am Ik vind t jammer dat Wilson zich minder bemoeit met de songwriting voor Blackfield. Die Geffen kan het ook wel, maar de beste Blackfield-liedjes zijn van Wilson.
Hij zingt nu ook maar drie nummers. Geffen is niet echt een geweldige zanger met dat krakende knerpje in zn stem.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
-
- Berichten: 3088
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: Releases 2020
Dit zijn jouw inzendingen:
1. Communic - Hiding from the world
2. Trivium - What the dead men say
3. Judicator - Let there be nothing
4. Demons & Wizards - III
5. Operus - Score of Nightmares
6. Archon Angel - Fallen
7. Pyramaze - Epitaph
8. Persuader - Necromancy
9. Nils Patrick Johansson - The Great Conspiracy
10. Solitary Sabred - Fire & Brimstone
Communic, Trivium en Judicator hebben dit jaar hun beste album ooit uitgebracht wat mij betreft.
Grootste tegenvaller van het jaar vind ik toch wel Nightwish, hoewel het geen slecht album is, staan er weinig nummers op die ik nog luister. Ik vind het zeker in vergelijking met het vorige album een aantal stappen achteruit. Misschien waren mijn verwachtingen ook wel te hoog.
1. Communic - Hiding from the world
2. Trivium - What the dead men say
3. Judicator - Let there be nothing
4. Demons & Wizards - III
5. Operus - Score of Nightmares
6. Archon Angel - Fallen
7. Pyramaze - Epitaph
8. Persuader - Necromancy
9. Nils Patrick Johansson - The Great Conspiracy
10. Solitary Sabred - Fire & Brimstone
Communic, Trivium en Judicator hebben dit jaar hun beste album ooit uitgebracht wat mij betreft.
Grootste tegenvaller van het jaar vind ik toch wel Nightwish, hoewel het geen slecht album is, staan er weinig nummers op die ik nog luister. Ik vind het zeker in vergelijking met het vorige album een aantal stappen achteruit. Misschien waren mijn verwachtingen ook wel te hoog.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25319
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Nightwish is inderdaad een dikke tegenvaller. Saai album met een Floor Jansen die opnieuw veel te veel binnen de lijntjes kleurt. Dat zal niet aan haar liggen, aangezien zij daar niet de scepter zwaait. Maar Nightwish op cd en live is echt een wereld van verschil.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- KoenM
- Berichten: 22235
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2020
1. Dool - Summerland
2. Psychonaut - Unfold the God Man
3. Paradise Lost - Obsidian
4. Rope Sect - The Great Flood
5. Testament - Titans of Creation
De laatste 5 ben ik nog niet over uit. Deze 5 platen staken er voor mij qua luistertijd en kwaliteit ruimschoots bovenuit.
Dark Tranquillity verdenk ik er sterk van een groeiplaat te zullen zijn. Kvelertak is nog altijd niet gevallen bij mij. Candlemass was ene oor in, andere oor uit. Lamb of God kon me o.b.v. de singles niet boeien. Annihilator en Protest the Hero moet ik nog een paar keer luisteren.
2. Psychonaut - Unfold the God Man
3. Paradise Lost - Obsidian
4. Rope Sect - The Great Flood
5. Testament - Titans of Creation
De laatste 5 ben ik nog niet over uit. Deze 5 platen staken er voor mij qua luistertijd en kwaliteit ruimschoots bovenuit.
Dark Tranquillity verdenk ik er sterk van een groeiplaat te zullen zijn. Kvelertak is nog altijd niet gevallen bij mij. Candlemass was ene oor in, andere oor uit. Lamb of God kon me o.b.v. de singles niet boeien. Annihilator en Protest the Hero moet ik nog een paar keer luisteren.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25319
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Candlemass was toch een ep'tje met wat akoestische probeersels en één echt vet nummer? Dat kan ik niet als album zien. Meer een leuke extraatje. Vandaag nog gedraaid.
Testament vind ik echt geniaal. Ik raak er niet op uitgeluisterd. Heb er zeker al een een paar honderd kilometer op hardgelopen. Die opener alleen al. Bam!
Testament vind ik echt geniaal. Ik raak er niet op uitgeluisterd. Heb er zeker al een een paar honderd kilometer op hardgelopen. Die opener alleen al. Bam!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
- Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo
Re: Releases 2020
En uiteraard:AmnesJAn schreef: ↑do dec 03, 2020 7:00 pm Wat zo even in me opkomt:
A. A. Williams - Forever Blue
Dool - Summerland
Secrets Of The Moon - Black House
Anaal Nathrakh - Endarkenment
Paradise Lost - Obsidian
Phoebe Bridgers - Punisher
Necrophobic - Dawn Of The Damned
The White Buffalo - On The Widow's Walk
Xibalba - Años en Infierno
Steve Von Till - No Wilderness Deep Enough
לֹא אעבוד
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22667
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: Releases 2020
Zelfs ik als Testament hater moet toegeven dat ik dat album erg sterk vind.Jeroen schreef: ↑ma dec 07, 2020 3:46 pm Candlemass was toch een ep'tje met wat akoestische probeersels en één echt vet nummer? Dat kan ik niet als album zien. Meer een leuke extraatje. Vandaag nog gedraaid.
Testament vind ik echt geniaal. Ik raak er niet op uitgeluisterd. Heb er zeker al een een paar honderd kilometer op hardgelopen. Die opener alleen al. Bam!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25319
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Haha, je bent toch geen hater. Gezond kritisch mag best. Ik houd van Testament, maar hoor ook wel dat sommige platen wat mindere nummers bevatten.innuendo schreef: ↑di dec 08, 2020 9:49 amZelfs ik als Testament hater moet toegeven dat ik dat album erg sterk vind.Jeroen schreef: ↑ma dec 07, 2020 3:46 pm Candlemass was toch een ep'tje met wat akoestische probeersels en één echt vet nummer? Dat kan ik niet als album zien. Meer een leuke extraatje. Vandaag nog gedraaid.
Testament vind ik echt geniaal. Ik raak er niet op uitgeluisterd. Heb er zeker al een een paar honderd kilometer op hardgelopen. Die opener alleen al. Bam!
Ik zit trouwens elke keer in blijde afwachting het Thrashtopic in de gaten te houden, maar ik zie nog niets. Nog geen begin gemaakt? Kan niet wachten hehe.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22667
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: Releases 2020
Ik sta te popelen, maar iedere keer dat ik Lennert vraag, heeft of is hij op bezoek of heeft hij een D&D sessie
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- KoenM
- Berichten: 22235
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Vette plaat die Testament ja. Misschien wel de beste thrashplaat van een eighties band sinds Tempo of the Damned.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2020
Prima plaatje voor de Insomnium-fans onder ons die enigszins over-the-top cleane vocalen kunnen waarderen, Glow van Countless Skies. Mooi drieluik aan het eind van het album, lekker melodisch met een vrij optimistische sfeer.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- KoenM
- Berichten: 22235
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Laatste Pain of Salvation aan het checken. Bevalt een potje goed zeg!
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- KoenM
- Berichten: 22235
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Mijn top 10 zoals ingezonden op de frontpage:
1. Dool - Summerland
2. Psychonaut - Unfold the God Man
3. Paradise Lost - Obsidian
4. Testament - Titans of Creation
5. Rope Sect - The Great Flood
6. Pain of Salvation - Panther
7. Ulcerate - Stare into Death and be Still
8. Dark Tranquillity - Moment
9. Bütcher - 666 Goats Carry My Chariot
10. Night in Gales - Dawnlight Garden
1. Dool - Summerland
2. Psychonaut - Unfold the God Man
3. Paradise Lost - Obsidian
4. Testament - Titans of Creation
5. Rope Sect - The Great Flood
6. Pain of Salvation - Panther
7. Ulcerate - Stare into Death and be Still
8. Dark Tranquillity - Moment
9. Bütcher - 666 Goats Carry My Chariot
10. Night in Gales - Dawnlight Garden
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- paradigm shift
- Berichten: 4461
- Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
- Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia
Re: Releases 2020
Die nieuwe Pain of Salvation moet ik ook nog maar eens opzetten. Ik hoorde de eerste keer de kwaliteit, maar het kwam niet zo binnen als een BE of Scarsick.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”
G. K. Chesterton
G. K. Chesterton
- KoenM
- Berichten: 22235
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Laatste van Protest the Hero nu voor een eerste keer aan het luisteren. Klinkt niet verkeerd.
Sowieso komen die eindejaarslijstjes altijd te vroeg voor mij. Mijn favoriete albums van de laatste 10 jaar ontdekte ik heel vaak na het jaar waarin ze uitkwamen.
Sowieso komen die eindejaarslijstjes altijd te vroeg voor mij. Mijn favoriete albums van de laatste 10 jaar ontdekte ik heel vaak na het jaar waarin ze uitkwamen.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- KoenM
- Berichten: 22235
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2020
Bij mij was het precies andersom; hij kwam de eerste keer gelijk binnen en die 2 andere platen die je noemt niet.paradigm shift schreef: ↑do dec 10, 2020 11:54 am Die nieuwe Pain of Salvation moet ik ook nog maar eens opzetten. Ik hoorde de eerste keer de kwaliteit, maar het kwam niet zo binnen als een BE of Scarsick.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- Krimhild
- Altijd welkom
- Berichten: 18582
- Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
- Locatie: Laag en vaag
Re: Releases 2020
De eerste twee minuten doorkomen kostte me behoorlijke moeite, maar daarna word je goed beloond. Aw! De gelijkenis met Insomnium is erg sterk, ik word er welhaast melancholisch van!Hieronimus schreef: ↑di dec 08, 2020 10:55 am Prima plaatje voor de Insomnium-fans onder ons die enigszins over-the-top cleane vocalen kunnen waarderen, Glow van Countless Skies. Mooi drieluik aan het eind van het album, lekker melodisch met een vrij optimistische sfeer.
Ik ben hier gewoon.
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2020
Openingsnummer ACCELERATOR is de soundtrack van 2020.KoenM schreef: ↑do dec 10, 2020 12:10 pmBij mij was het precies andersom; hij kwam de eerste keer gelijk binnen en die 2 andere platen die je noemt niet.paradigm shift schreef: ↑do dec 10, 2020 11:54 am Die nieuwe Pain of Salvation moet ik ook nog maar eens opzetten. Ik hoorde de eerste keer de kwaliteit, maar het kwam niet zo binnen als een BE of Scarsick.
@Krimhild: hehe, geduld wordt beloond. Het contrast maakt dat de impact van het middenstuk des te dieper is.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Releases 2020
Die nieuwe Blackfield heeft zich ook in mijn lijst weten te wurmen. Ik was vooraf erg sceptisch, maar moet constateren dat ik met erg veel plezier naar het album luister.
1. COUNTING HOURS - The Will (9,5/10)
2. AND OCEANS - Cosmic World Mother (9/10)
3. DOOL - Summerland (9/10)
4. VAMPIRE - Rex (8,5/10)
5. BLACKFIELD - For the Music (8,5/10)
6. GREEN CARNATION - Leaves of Yesteryear (8,5/10)
7. SOLILOQUIUM - Things We Leave Behind (8,5/10)
8. MÖRK GRYNING - Hinsides Vrede (8/10)
9. DESCEND - The Deviant (8/10)
10. DARK TRANQUILLITY - Moment (8/10)
11. DESOLATOR - Sermon of Apathy (8/10)
12. GOD DETHRONED - Illuminati (7,5/10)
13. HENRIK PALM - Poverty Metal (7,5/10)
14. TESTAMENT - Titans of Creation (7/10)
1. COUNTING HOURS - The Will (9,5/10)
2. AND OCEANS - Cosmic World Mother (9/10)
3. DOOL - Summerland (9/10)
4. VAMPIRE - Rex (8,5/10)
5. BLACKFIELD - For the Music (8,5/10)
6. GREEN CARNATION - Leaves of Yesteryear (8,5/10)
7. SOLILOQUIUM - Things We Leave Behind (8,5/10)
8. MÖRK GRYNING - Hinsides Vrede (8/10)
9. DESCEND - The Deviant (8/10)
10. DARK TRANQUILLITY - Moment (8/10)
11. DESOLATOR - Sermon of Apathy (8/10)
12. GOD DETHRONED - Illuminati (7,5/10)
13. HENRIK PALM - Poverty Metal (7,5/10)
14. TESTAMENT - Titans of Creation (7/10)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Re: Releases 2020
Ook eens een duit in het zakje doen:
1) Wytch Hazel - III: Pentecost [hardrock/heavymetal] beste nummer: https://www.youtube.com/watch?v=4gxAM9qXZHA
2) Psychotic Waltz - The God-Shaped Void [prog/alternative] beste nummer: https://youtu.be/dKV1plhWHzI
3) Dark Forest - Oak, Ash &Thorn [power/heavymetal] beste nummer: https://youtu.be/gMsaSMgUqBo
4) Maggot Heart - Mercy Machine [punk/heavymetal] beste nummer: https://youtu.be/pJUC7wbYstU?list=OLAK5 ... rvd6mX8KnU
5) Demons & Wizards - III [powermetal] beste nummer: https://youtu.be/608CSdeFm_Q
6) Persuader - Necromancy [thrash/powermetal] beste nummer: https://youtu.be/t1p76zHovec
7) White Magician - Dealers Of Divinity [prog/hardrock] beste nummer: https://youtu.be/icUL1uAT3M8
8 ) Havukruunu - Uinuos syömein sota [epic/blackmetal] beste nummer: https://youtu.be/_KZopQlA7Mk
9) Henrik Palm - Poverty Metal [gothic/heavymetal] beste nummer: https://youtu.be/WqEs4HwFfJk
10) Molasses - Through The Hollow [prog/psychrock] beste nummer: https://youtu.be/TTGxrqSA9TI
Eervolle vermeldingen: Communic, Thy Catafalque, Malorkarpatan, Ulthar, Hittman, Dexter Ward, Enslaved, Eternal Champion, Armoured Saint, Manticora, Vampire, Expander en Cro-Mags.
Nog te beluisteren: Grayceon.
1) Wytch Hazel - III: Pentecost [hardrock/heavymetal] beste nummer: https://www.youtube.com/watch?v=4gxAM9qXZHA
2) Psychotic Waltz - The God-Shaped Void [prog/alternative] beste nummer: https://youtu.be/dKV1plhWHzI
3) Dark Forest - Oak, Ash &Thorn [power/heavymetal] beste nummer: https://youtu.be/gMsaSMgUqBo
4) Maggot Heart - Mercy Machine [punk/heavymetal] beste nummer: https://youtu.be/pJUC7wbYstU?list=OLAK5 ... rvd6mX8KnU
5) Demons & Wizards - III [powermetal] beste nummer: https://youtu.be/608CSdeFm_Q
6) Persuader - Necromancy [thrash/powermetal] beste nummer: https://youtu.be/t1p76zHovec
7) White Magician - Dealers Of Divinity [prog/hardrock] beste nummer: https://youtu.be/icUL1uAT3M8
8 ) Havukruunu - Uinuos syömein sota [epic/blackmetal] beste nummer: https://youtu.be/_KZopQlA7Mk
9) Henrik Palm - Poverty Metal [gothic/heavymetal] beste nummer: https://youtu.be/WqEs4HwFfJk
10) Molasses - Through The Hollow [prog/psychrock] beste nummer: https://youtu.be/TTGxrqSA9TI
Eervolle vermeldingen: Communic, Thy Catafalque, Malorkarpatan, Ulthar, Hittman, Dexter Ward, Enslaved, Eternal Champion, Armoured Saint, Manticora, Vampire, Expander en Cro-Mags.
Nog te beluisteren: Grayceon.
Laatst gewijzigd door Kees op wo dec 16, 2020 12:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan-Willem
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
- Locatie: Rotterdam
Re: Releases 2020
Niet zoveel kunnen onthouden van het afgelopen jaar behalve deze dan.
- Aara - En Ergô Einai
- Ulver – Flowers of Evil
- Akhlys - Melinoe
- My Dying bride - The Ghost of Orion
De nieuwe Solstafir vond ik tegenvallen
- Aara - En Ergô Einai
- Ulver – Flowers of Evil
- Akhlys - Melinoe
- My Dying bride - The Ghost of Orion
De nieuwe Solstafir vond ik tegenvallen
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2020
Ik was het alweer bijna zelf vergeten: tot en met morgen kun je nog lijstjes opsturen voor de Top 20 van de frontpage. Ik ga gewoon even namedroppen hier, dan heb ik alvast mijn eigen referentielijstje klaar:Hieronimus schreef: ↑do dec 03, 2020 10:57 am Ik kwam er gisteren achter dat voor de MF Top 20 dit jaar slechts tot en met 16 december lijstjes ingestuurd kunnen worden. Nog twee weken dus, dames en heren!
https://www.metalfan.nl/top2020.php
Fluisteraars
Violet Cold
Turia
Igorrr
Malokarpatan
Aether Realm
Hail Spirit Noir
Oranssi Pazuzu
Descend
Haken
Pain of Salvation
Gaerea
Ulver
Vous Autres
The Reticent
Panzerfaust
Uada
Odraza
The Ocean
Enslaved
Second to Sun
Silver Knife
Aversio Humanitas
Wills Dissolve
LIK
Wayfarer
Liturgy
Caligula's Horse
Countless Skies
Paysage d'Hiver
En dan heb ik nog niet eens een mening over Sólstafir, My Dying Bride, Akhlys, Oceans of Slumber e.v.a.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm