Vegetarisch eten

Voor al je normale zaken
Persistence

Re: Vegetarisch eten

Bericht door Persistence » do apr 15, 2021 11:13 am

Appelflap schreef:
do apr 15, 2021 11:11 am
Persistence schreef:
wo apr 14, 2021 6:59 pm
In de natuur vindt er, zolang het ecosysteem niet verstoord is door menselijk toedoen, geen massale destructie van levens en natuur plaats.
We hebben het niet over massale destructie, althans ik niet. Ik heb het oer individueel leed. Daarover vraag ik naar jouw belevenis
Persistence schreef:
wo apr 14, 2021 6:59 pm
Ik had het over onnodig leed, leed dat niet had hoeven plaatsvinden omdat we uitstekend kunnen leven als vegan en die kennis hebben wij. Bij een wolf of een leeuw in de wilde natuur, lijkt me dat niet van toepassing.
Snap ik allemaal, gaf ik al aan voordat je antwoorde. Maar kun je misschien mijn vraag beantwoorden? Als je t niet wilt of niet snapt hoor ik t wel. Ik zeg het maar weer erbij, ik loop niet te sarren of recalictrant te zijn, ik ben oprecht geinteresseerd
Leed is altijd tragisch ja, ongeacht waar en hoe. Waarom zou ik het niet tragisch moeten vinden. Snap je punt niet zo, maar goed.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do apr 15, 2021 11:15 am

EDIT sorry reageerde wat te fel denk ik. Coclusie: lama idd ;)
Laatst gewijzigd door Appelflap op do apr 15, 2021 11:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Flikker op met je homofobie

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do apr 15, 2021 11:18 am

LAMA!!

Afbeelding
This Is What You Want... This Is What You Get

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 15, 2021 11:25 am

Appelflap schreef:
do apr 15, 2021 11:12 am
Heyoka schreef:
wo apr 14, 2021 6:51 pm
Nou, ik denk dat ik het leed, ondanks de verbeteringen, juist wel heel boeiend vind. En jij zegt: ik vind verbetering goed genoeg, het leed boeit me niet meer.
Het is een kwestie van perspectief. Als jij denkt dat biologische legkippen een leuk leven hebben, dan heb je gewoon een heel ander idee van een leuk leven dan ik.
Man, waarom doe je dit nou? Nergens voor nodig. MAar ik pas er wel een beetje voor.
Dat had genuanceerder gemoeten natuurlijk. Iets van "het leed boeit je wel, maar niet in de mate dat de dieren er iets aan hebben" ;)
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 15, 2021 11:26 am

Persistence schreef:
do apr 15, 2021 11:04 am
Mollusk schreef:
do apr 15, 2021 10:59 am
Ik ga weer in het midden zitten. Veel tekst, niets mis mee, maar gebruik dan in ieder geval alinea’s.
Nee joh, typisch aan tirades is dat ze in een lange adem worden uitgesproken. Lees het met die toon en dat tempo, dan lijkt het alsof het een gedicht is, bijna.
[headbang]

Ik zou dichter moeten worden ja :lol:
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do apr 15, 2021 11:32 am

Heyoka schreef:
do apr 15, 2021 11:25 am
Appelflap schreef:
Heyoka schreef:
wo apr 14, 2021 6:51 pm
Nou, ik denk dat ik het leed, ondanks de verbeteringen, juist wel heel boeiend vind. En jij zegt: ik vind verbetering goed genoeg, het leed boeit me niet meer.
Het is een kwestie van perspectief. Als jij denkt dat biologische legkippen een leuk leven hebben, dan heb je gewoon een heel ander idee van een leuk leven dan ik.
Man, waarom doe je dit nou? Nergens voor nodig. MAar ik pas er wel een beetje voor.
Dat had genuanceerder gemoeten natuurlijk. Iets van "het leed boeit je wel, maar niet in de mate dat de dieren er iets aan hebben" ;)
Zelfs dat is mij woorden in de mond leggen. De dieren hebben er wel wat aan, De shredder of de slacht is inclusief transport etc hooguit een paar uur van hun leven, zoals jij al aangaf gaat het om het leven, de omstandigheden. Jij bent niet de autoriteit om te bepalen waar de dieren wel/niet iets aan hebben. Het verschil tussen een legbatterij een een goede biologische kippenhouderij is gigantisch. Mijn mening is dat de kippen daar wel heel veel aan hebben.

Dat gezegd hebbende is je bewering dat het daar stopt en het leed me niet boeit van dramatisch laag niveau. Triest. Met dit soort reacties ontneem je iedereen die zwakker van moraal is dan jou en openlijk worstelt met dierenleed beperken alle lust om de discussie met je aan te gaan. Dus bekijk het maar

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do apr 15, 2021 11:38 am

Dus eigenlijk zijn er nu stiekum 3 Vleesch topics....

Persistence

Bericht door Persistence » do apr 15, 2021 11:40 am

Appelflap schreef:
do apr 15, 2021 11:15 am
EDIT sorry reageerde wat te fel denk ik. Coclusie: lama idd ;)
Ik wilde net typen dat een correlatie met Heyoka niet per se ongezellig klinkt :lolup:

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 15, 2021 11:47 am

Appelflap schreef:
do apr 15, 2021 11:32 am
Heyoka schreef:
do apr 15, 2021 11:25 am
Appelflap schreef:

Zelfs dat is mij woorden in de mond leggen. De dieren hebben er wel wat aan, De shredder of de slacht is inclusief transport etc hooguit een paar uur van hun leven, zoals jij al aangaf gaat het om het leven, de omstandigheden. Jij bent niet de autoriteit om te bepalen waar de dieren wel/niet iets aan hebben. Het verschil tussen een legbatterij een een goede biologische kippenhouderij is gigantisch. Mijn mening is dat de kippen daar wel heel veel aan hebben.

Dat gezegd hebbende is je bewering dat het daar stopt en het leed me niet boeit van dramatisch laag niveau. Triest. Met dit soort reacties ontneem je iedereen die zwakker van moraal is dan jou en openlijk worstelt met dierenleed beperken alle lust om de discussie met je aan te gaan. Dus bekijk het maar
Net als ik geen autoriteit ben, ben jij dat ook niet. En ik ben meer van de strategie: als je het niet zeker weet, dan ook maar niet doen. Ik denk dat jij het ook niet zeker kan weten (of iets wat daar in de buurt van komt) en zolang je de twijfel hebt, er toch maar gebruik van maakt.

Verder hebben wij al genoeg discussies gevoerd en volgens mij weten we wel waar we staan in de discussie.
Jij vindt het leed als gevolg van slacht, eendagskuikens en transport niet zwaar genoeg wegen, of in ieder geval doe je alsof de kippen gelukkig zijn in de biologische sector en dat het leed dat ze toegebracht wordt ondergeschikt is aan het geluk dat zij ervaren tijdens hun leven en het geluk dat het jou oplevert. Ik ben van mening dat kippen, ook biologisch gehouden, niet een leven leiden dat goed voor ze is of waar ze zelf voor zouden kiezen. Bij dit soort ethische vraagstukken gebruik ik het idee van de Veil of ignorance: stel dat ik niet weet wie ik ben in dit geheel, zou ik het leven van een kip willen leiden? Mijn antwoord daarop is nee en als gevolg daarvan wil ik dus ook niet bijdragen aan de manier waarop kippen worden gehouden, biologisch of niet. Dat is voor jou een groot verschil, voor mij is het verschil niet groot genoeg om te zeggen: ik vind het leven van de kip ok in de biologische sector.

Ik weet niet of ik degene ben die jouw lust tot discussie moet opwekken. En hoe erg is het voor mij dat ik bij jou geen lust tot discussie opwek? Is dat niet juist een voordeel? ;)
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 15, 2021 11:48 am

Spawn999 schreef:
do apr 15, 2021 11:38 am
Dus eigenlijk zijn er nu stiekum 3 Vleesch topics....
ja, en 1 gifjes topic.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do apr 15, 2021 11:51 am

Ja schandalig he!

Ramsey belde net, hij zit te wachten op de fucking gras recepten....

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do apr 15, 2021 12:00 pm

Mijn laatste reactie hier aan jou want ik pas echt voor jouw ongefundeerde opmerkingen over wat mij raakt en of het goed genoeg is.
Heyoka schreef:
do apr 15, 2021 11:47 am
Net als ik geen autoriteit ben, ben jij dat ook niet.
Ik maak dan ook geen absolute uitspraken over wat wel/niet beter of goed is voor dieren.
Heyoka schreef:
En ik ben meer van de strategie: als je het niet zeker weet, dan ook maar niet doen. Ik denk dat jij het ook niet zeker kan weten (of iets wat daar in de buurt van komt) en zolang je de twijfel hebt, er toch maar gebruik van maakt
Zeker weten nee. Maar de discussie over leed in de natuur vs leed in een goede biologische houderij hebben we al tot in den treure gevoerd. Je kent mijn stanpunt daarin.
Heyoka schreef:
Jij vindt het leed als gevolg van slacht, eendagskuikens en transport niet zwaar genoeg wegen, of in ieder geval doe je alsof de kippen gelukkig zijn in de biologische sector en dat het leed dat ze toegebracht wordt ondergeschikt is aan het geluk dat zij ervaren tijdens hun leven en het geluk dat het jou oplevert.
Ga je weer. ' Je doet alsof kippen gelukkig zijn in de biologische sector'.

Ik wou nog verder typen binnen deze laatste post, maar laat dus als je er zo in zit. Als laatste wil ik nog meegeven dat ik ondanks dat ik eieren eet, (nog) melk drink, en (steeds minder) vlees eet, het helemaal niet genoeg vind. Ik worstel met reduceren van consumptie (hoop ooit weer vegetarier te worden), doneer met betrekking tot, stem relevant en volg en promoot dusdanig alternatieven dat je in ieder geval niet mij in de mond kunt leggen dat het voor mij genoeg is en het leed me niet boeit. Wat mij betreft ligt de toekomst volledig in lab prodcutie.

Doei.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do apr 15, 2021 12:03 pm

Spawn999 schreef:
do apr 15, 2021 11:51 am
Ja schandalig he!

Ramsey belde net, hij zit te wachten op de fucking gras recepten....
Spawn alles mag, maar je levert niet inhoudelijk een bijdrage en je hoeft in topics niet alleen maar je humoristische kant te forceren als je ziet dat er een pittige discussie gaande is. MAar doe wat je wilt. Over mijn forumgedrag is ook een boek te schrijven ;)

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 15, 2021 12:14 pm

Appelflap schreef:
do apr 15, 2021 12:00 pm
Ik wou nog verder typen binnen deze laatste post, maar laat dus als je er zo in zit. Als laatste wil ik nog meegeven dat ik ondanks dat ik eieren eet, (nog) melk drink, en (steeds minder) vlees eet, het helemaal niet genoeg vind. Ik worstel met reduceren van consumptie (hoop ooit weer vegetarier te worden), doneer met betrekking tot, stem relevant en volg en promoot dusdanig alternatieven dat je in ieder geval niet mij in de mond kunt leggen dat het voor mij genoeg is en het leed me niet boeit. Wat mij betreft ligt de toekomst volledig in lab prodcutie.

Doei.
Iedereen doet zijn best een goed leven te leiden. Jij doet jouw dingen en het is niet aan mij te oordelen of dat genoeg is, of je dat anders zou moeten doen. Ik laat je weten hoe ik denk en hoe de argumentatie in mijn hoofd gaat. Doe ermee wat je wilt en vooral ook niets mee als je dat niet wilt.
Dat dit niet altijd in lijn ligt met hoe ik dingen opschrijf is mijn tekortkoming.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do apr 15, 2021 12:16 pm

Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do apr 15, 2021 12:20 pm

Heyoka schreef:
do apr 15, 2021 12:14 pm
Appelflap schreef:
do apr 15, 2021 12:00 pm

Doei.
Iedereen doet zijn best een goed leven te leiden. Jij doet jouw dingen en het is niet aan mij te oordelen of dat genoeg is, of je dat anders zou moeten doen. Ik laat je weten hoe ik denk en hoe de argumentatie in mijn hoofd gaat. Doe ermee wat je wilt en vooral ook niets mee als je dat niet wilt.
Dat dit niet altijd in lijn ligt met hoe ik dingen opschrijf is mijn tekortkoming.
HEt gaat me vooral erom dat je me dingen in de mond legt en dingen invult .Daar kan ik niet goed tegen .Anwya

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do apr 15, 2021 12:22 pm

Spawn999 schreef:
do apr 15, 2021 12:16 pm
Afbeelding
Liever niet Spawn. Inclusief jouw bijdragen hier

Anyway: straks weer een heerlijke Sensational Burger met plakje jonge kaas, sambal, currysaus en knoflooksaus. De beste vegaburgers ooit. Wel al eens gezegd dat ik niet zo van de vleesvervangers ben, maar deze eet ik oprecht liever dan een echte burger. Lekkerder, smaakvoller, sappiger

Persistence

Bericht door Persistence » do apr 15, 2021 12:37 pm

Spawn is de good guy die de gemoederen probeert te bedaren maar vervolgens de eerste is die een klap krijgt te incasseren hier.

@Spawn, ik vind het gifje wel supertof. Lijkt een beetje op me vandaar denk ik. :mrgreen:

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 15, 2021 12:50 pm

In welk opzicht lijk jij op die geit?
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do apr 15, 2021 12:55 pm

Heyoka schreef:
do apr 15, 2021 12:50 pm
Is dat een geit?

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 15, 2021 1:03 pm

Appelflap schreef:
do apr 15, 2021 12:20 pm
HEt gaat me vooral erom dat je me dingen in de mond legt en dingen invult .Daar kan ik niet goed tegen .Anwya
Ik zal mijn best doen er op te letten het niet meer te doen, kippenbeul. ;)
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Spawn999

Bericht door Spawn999 » do apr 15, 2021 1:13 pm

Persistence schreef:
do apr 15, 2021 12:37 pm
Spawn is de good guy die de gemoederen probeert te bedaren maar vervolgens de eerste is die een klap krijgt te incasseren hier.

@Spawn, ik vind het gifje wel supertof. Lijkt een beetje op me vandaar denk ik. :mrgreen:
Merci!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do apr 15, 2021 1:16 pm

Persistence schreef:
do apr 15, 2021 12:37 pm

Ik ben nou eenmaal een zeikerd. Jou heb ik al afgezeken maar toen realiseerde ik me dat je een babe was en editte ik de tekst, Heyoka had zijn portie al ontvangen,en van Spawn vermoedde ik dat ie nog online was... duss....

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do apr 15, 2021 1:17 pm

Heyoka schreef:
do apr 15, 2021 1:03 pm
Appelflap schreef:
do apr 15, 2021 12:20 pm
Ik zal mijn best doen er op te letten het niet meer te doen, kippenbeul. ;)
Ik zal proberen wat rustiger te reageren en wat meer geduld te hebben

ECHT NIET VEGADEBIEL

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 15, 2021 1:59 pm

Naast kippenbeul ook nog een seksist. Je kunt wel dingen proberen, maar falen is wat de klok slaat bij jou. 😀
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do apr 15, 2021 2:07 pm

Afbeelding
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do apr 15, 2021 2:55 pm

Heyoka schreef:
do apr 15, 2021 1:59 pm
Naast kippenbeul ook nog een seksist. Je kunt wel dingen proberen, maar falen is wat de klok slaat bij jou. 😀
Hou ik me aan je onderschrift is het nog niet goed, inconsistente geitenewollensokkendebiel

Persistence

Bericht door Persistence » do apr 15, 2021 3:48 pm

Heyoka schreef:
Popcorn, ik vreet vrachtwagens vol met popcorn leeg zodra een topic hier weer eens escaleert. :mrgreen:

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 15, 2021 4:00 pm

Persistence schreef:
do apr 15, 2021 3:48 pm
Heyoka schreef:
Popcorn, ik vreet vrachtwagens vol met popcorn leeg zodra een topic hier weer eens escaleert. :mrgreen:
Het escaleert de laatste tijd veel te weinig vind ik, vind je ook niet? :lol:
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Mollusk

Bericht door Mollusk » do apr 15, 2021 4:15 pm

Ik weet het niet hoor, maar jullie weten dat jullie er bij dit soort thema’s nooit uit zullen komen. En toch beginnen jullie elke keer opnieuw. Jullie blijven een beetje in een loop hangen. Het is vermakelijk om het weer uit de hand zien lopen, maar ook voorspelbaar. Agree to disagree and move on.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Persistence

Bericht door Persistence » do apr 15, 2021 4:52 pm

We moeten dus nieuwe thema's gaan vinden waarover we het ONeens gaan worden.

Heyoka

Bericht door Heyoka » do apr 15, 2021 4:53 pm

Persistence schreef:
do apr 15, 2021 4:52 pm

Is het een idee om een fightclub topic te openen waarin we ongelimiteerd mogen zeiken op elkaar ;p.
Is er een topic waar dat niet mag dan?!
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Persistence

Bericht door Persistence » do apr 15, 2021 5:31 pm

Heyoka schreef:
do apr 15, 2021 4:53 pm
Persistence schreef:

Is het een idee om een fightclub topic te openen waarin we ongelimiteerd mogen zeiken op elkaar ;p.
Is er een topic waar dat niet mag dan?!
Je hebt gelijk, we doen niets anders ;)

Johan

Bericht door Johan » do apr 15, 2021 5:41 pm

Ondertussen straks maar de tweede helft van mijn taco's met seitan opeten..

Later in de week staat er ook nog een vegetarische Indiase curry met Paneer en bloemkool op het menu..

Zure room in exhibit A en de Paneer in exhibit B maken het overigens non-vegan, maar anders had ik het daar wel gepost ;)

Mollusk

Bericht door Mollusk » do apr 15, 2021 9:37 pm

Krimhild schreef:
wo apr 14, 2021 11:18 am
Ja, Oatly barista!
Vandaag geprobeerd. Niet slecht inderdaad!

Krimhild

Bericht door Krimhild » do apr 15, 2021 9:47 pm

Mollusk schreef:
do apr 15, 2021 9:37 pm
Krimhild schreef:
wo apr 14, 2021 11:18 am
Ja, Oatly barista!
Vandaag geprobeerd. Niet slecht inderdaad!
Ja. Het is gewoon goud, punt.

Soms is het leven heel simpel.
... into the endless ever after.

Krimhild

Bericht door Krimhild » do apr 15, 2021 9:49 pm

Mooi topic wel, verder.

Ik snap alleen Mollusk niet. “Agree to disagree”? Wat een klinkklare onzin. Praten! Discussiëren! Dat is ons hele bestaansrecht als MF zijnde!
... into the endless ever after.

Persistence

Bericht door Persistence » do apr 15, 2021 9:54 pm

Johan schreef:
do apr 15, 2021 5:41 pm
Mijn brein leest dit als "satan" met Gaahl's stem.

Mollusk

Bericht door Mollusk » do apr 15, 2021 10:18 pm

Krimhild schreef:
do apr 15, 2021 9:49 pm
Mooi topic wel, verder.

Ik snap alleen Mollusk niet. “Agree to disagree”? Wat een klinkklare onzin. Praten! Discussiëren! Dat is ons hele bestaansrecht als MF zijnde!
Duh, maar het is altijd dezelfde discussie in een net andere variant.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » vr apr 16, 2021 8:18 am

Persistence schreef:
do apr 15, 2021 9:54 pm
Johan schreef:
do apr 15, 2021 5:41 pm
Mijn brein leest dit als "satan" met Gaahl's stem.
Toffe film ook Sheitan!

Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr apr 16, 2021 10:04 am

Persistence schreef:
Ik ben het daar niet mee eens.

dako

Bericht door dako » vr apr 16, 2021 10:05 am

Ik ook niet.
Jullie meest amusante ruzietjes gaan over onderwerpen waarover jullie het in grote lijnen compleet eens zijn.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr apr 16, 2021 10:24 am

dako schreef:
vr apr 16, 2021 10:05 am
Ik ook niet.
Jullie meest amusante ruzietjes gaan over onderwerpen waarover jullie het in grote lijnen compleet eens zijn.
Dan ben ik het hier maar grotendeels mee eens denk ik.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr apr 16, 2021 12:56 pm

Dat ben ik niet eens. Ik vind t veschil tussen jou en mij in deze erg groot. Ik val in herhaling maar jij hebt verreweg de betere moraal in deze.

dako

Bericht door dako » vr apr 16, 2021 1:00 pm

Jullie minst amusante ruzietjes zijn dat gezever op meta-niveau.

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr apr 16, 2021 2:17 pm

En het meest amusant?

@Appelflap: lastig als je ineens allemaal hele zinnige dingen gaat zeggen. Het lijkt wel of je account gehackt is.
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

dako

Bericht door dako » vr apr 16, 2021 2:22 pm

Heyoka schreef:
vr apr 16, 2021 2:17 pm
En het meest amusant?
Lees even terug, je hebt er zelf nog op gereageerd. Moet te doen zijn.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » vr apr 16, 2021 2:25 pm

1 Grote Tyfus zooi hier!!

Heyoka

Bericht door Heyoka » vr apr 16, 2021 2:36 pm

dako schreef:
vr apr 16, 2021 2:22 pm
Heyoka schreef:
En het meest amusant?
Lees even terug, je hebt er zelf nog op gereageerd. Moet te doen zijn.
Dat was een bericht van gisteren!
Maak het sneu.
Hou het sneu.
Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr apr 16, 2021 4:27 pm

Heyoka schreef:
En het meest amusant?

@Appelflap: lastig als je ineens allemaal hele zinnige dingen gaat zeggen. Het lijkt wel of je account gehackt is.
Ach je betere moraal inzake dierenwelzijn wordt weer teniet gedaan door je nare gewoonte de ander die niet dezelfde moraal heeft allerlei dingen toe te dichten ;)

Plaats reactie