Releases 2021
- KoenM
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Bezig aan een inhaalbeweging ifv het jaarlijstje. Zowel Khemmis als Cradle of Filth maken indruk.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: Releases 2021
Ik vind hem minder verzengend dan Hekatomb, die is nog een tandje intenser en doeltreffender.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Re: Releases 2021
Ken je deze al:
https://youtu.be/KukSL9zwU78 ([youtube]link[/youtube] werkt bij mij niet)
en
https://youtu.be/oIOGUOH_xk4?list=PLMze ... ieSmsr1YBv
- KoenM
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Vanavond es kijken. Je moet de volledige desktop youtube links gebruiken overigens;
Code: Selecteer alles
https://www.youtube.com/watch?v=codevanhetfilmpje
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- KoenM
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2021
De Everytime I Die staat al in mijn jaarlijst! Die Turnstile ga ik straks checken.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- Draconian
- Lult over cdtjes
- Berichten: 11068
- Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
- Locatie: De Geitenberg
Re: Releases 2021
Die nieuwe Unanimated katapulteert zich toch ook wel met kracht richting bovenste regionen van mijn jaarlijst zeg! Perfect uitgevoerde, vlijnmscherpe melodieuze black/death in de beste Dissection-, Watain- en Necrophobic-traditie.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Re: Releases 2021
Groot fan van de band sinds het begin, het nieuwe album moet nog een beetje indalen, maar dat kan eventjes duren, was ook zo bij de Annihilation EP en die vind ik nu ook geweldig.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25340
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Daar ben je dan vlot achter. FM kost mij meestal fors wat tijd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Releases 2021
Ik ben zeker niet vies van Hekatomb, maar hier staan ook een paar knallers op. Dat nummer met dat kinderkoor is geweldig en van de laatste track gaat een bijna hypnotiserende werking uit. De tijd zal leren wat mijn favoriet is, maar voorlopig slaat dit album in als een bom.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Re: Releases 2021
Het betreft mijn indruk na enkele luisterbeurten. Ook na een of enkele luisterbeurten kun je vaak al wel zeggen of je nieuwsgierigheid is gewekt om het album vaker te luisteren. Inmiddels heb ik het album 5 keer gehoord en ben ik nog steeds niet wild enthousiast. Ik hoor wel goede stukken, maar ik word nergens echt verrast. FM heeft alle trucjes die op Deiform voorbij komen al eens eerder en beter gebruikt. Kindervocalen zoals in Children of the Urn vind ik op Hekatomb veel beter werken. Kerkkoren zoals in Twilight of the Flesh werden op Salvation al toegpast en hadden daar meer effect. Zo'n vreemd openingsriffje als in Apokalyptikon werd op het eerste nummer van Hekatomb ook al toegepast en wederom, veel effectiever en doeltreffender.
Een lichte teleurstelling kan ik dus niet onderdrukken, maar ik ben duidelijk in de minderheid als ik alle reacties lees, die zijn overwegend euforisch.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Re: Releases 2021
Zo op de valreep nog iets heel smerigs greppelachtigs opgedregd, genaamd The Temple. Dissonante death/black met spastische knipoogjes naar Portal en Ulcerate. He bah wat vies, heerlijk.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Re: Releases 2021
Tot zover is dit mijn lijstje, maar ik wacht nog met lamineren, je weet maar nooit.
01. Converge & Chelsea Wolfe - Bloodmoon: I
02. Der Weg Einer Freiheit - Noktvrn
03. Portal - Avow
04. Mastodon - Hushed And Grim
05. Dream Theater - A View From The Top Of The World
06. Funeral Mist - Deiform
07. Gojira - Fortitude
08. Cryptosis - Bionic Swarm
09. Pupil Slicer - Mirrors
10. The Temple - The Temple
Verder kijk ik alvast uit naar o.a. Hath, Rolo Tomassi, Star One, Voivod, Porcupine Tree, Immolation en Persefone.
01. Converge & Chelsea Wolfe - Bloodmoon: I
02. Der Weg Einer Freiheit - Noktvrn
03. Portal - Avow
04. Mastodon - Hushed And Grim
05. Dream Theater - A View From The Top Of The World
06. Funeral Mist - Deiform
07. Gojira - Fortitude
08. Cryptosis - Bionic Swarm
09. Pupil Slicer - Mirrors
10. The Temple - The Temple
Verder kijk ik alvast uit naar o.a. Hath, Rolo Tomassi, Star One, Voivod, Porcupine Tree, Immolation en Persefone.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Jan-Willem
- Berichten: 2383
- Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
- Locatie: Rotterdam
Re: Releases 2021
Geen Ossaert, Amibor?
Re: Releases 2021
Die zit in de top 20.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Re: Releases 2021
Dit komt aardig in de buurt denk ik:
1. ARCHSPIRE - Bleed the Future (9,5/10)
2. JERRY CANTRELL - Brighten (9/10)
3. VOLA - Witness (9/10)
4. DÖDSRIT - Mortal Coil (8,5/10)
5. HÄXKAPELL - Eldhymner (8,5/10)
6. IRON MAIDEN - Senjutsu (8/10)
7. STEVEN WILSON - The Future Bites (8/10)
8. ROOSEVELT - Polydans (8/10)
9. UNANIMATED - Victory in Blood (7,5/10)
10. OFERMOD - Mysterium Iniquitatis (7,5/10)
11. TRIBULATION - When the Gloom Becomes Sound
12. FUNERAL MIST - Deiform
13. ABSCESSION - Rot of Ages
14. ENDEZZMA - The Archer, Fjord and the Thunder
15. DOLD VORDE ENS NAVN - Mørkere
16. JARI LINDHOLM - Trajectories
17. IN MOURNING - The Bleeding Veil
1. ARCHSPIRE - Bleed the Future (9,5/10)
2. JERRY CANTRELL - Brighten (9/10)
3. VOLA - Witness (9/10)
4. DÖDSRIT - Mortal Coil (8,5/10)
5. HÄXKAPELL - Eldhymner (8,5/10)
6. IRON MAIDEN - Senjutsu (8/10)
7. STEVEN WILSON - The Future Bites (8/10)
8. ROOSEVELT - Polydans (8/10)
9. UNANIMATED - Victory in Blood (7,5/10)
10. OFERMOD - Mysterium Iniquitatis (7,5/10)
11. TRIBULATION - When the Gloom Becomes Sound
12. FUNERAL MIST - Deiform
13. ABSCESSION - Rot of Ages
14. ENDEZZMA - The Archer, Fjord and the Thunder
15. DOLD VORDE ENS NAVN - Mørkere
16. JARI LINDHOLM - Trajectories
17. IN MOURNING - The Bleeding Veil
Laatst gewijzigd door MadTinus op wo dec 29, 2021 11:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- Jan-Willem
- Berichten: 2383
- Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
- Locatie: Rotterdam
Re: Releases 2021
Aah kijk lijstjes waar toch nog albums staan die ik kan gaan luisteren de komende tijd. Bedankt Martinus en Amibor!
- KoenM
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Die Jerry Cantrell nog eens opgezet, bedankt voor de reminder.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: Releases 2021
1 Empyrium- Über den Sternen
2 Soen- imperial
3 Spiritbox- Eternal Blue
4 Can Bardd- Devoured By the Oak
5 Rivers of Nihil- The Work'
6 Architects- For those that wish to Exist
7 Gojira- Fortitude
8 Wolves In The Throne Room- Priordial Arcana
9 Ice Nine Kills- Welcome to Horrorwood
10- Deafheaven- Infinite Granite
11 Kauan- Ice Fleet
12 Beast in Black- Dark Connection
13 Slaughter to Prevail- Kostolom
14 Negura Bunget- Zau'
15 Archspire- Bleed the Future
16 Aquilus- Bellum I
17 Firienholt- By the waters of awakening
18 Wardruna- Kvitravn
19 Mastodon- hushed and grim
20 thy Catafalque- Vadak
prima jaar!
2 Soen- imperial
3 Spiritbox- Eternal Blue
4 Can Bardd- Devoured By the Oak
5 Rivers of Nihil- The Work'
6 Architects- For those that wish to Exist
7 Gojira- Fortitude
8 Wolves In The Throne Room- Priordial Arcana
9 Ice Nine Kills- Welcome to Horrorwood
10- Deafheaven- Infinite Granite
11 Kauan- Ice Fleet
12 Beast in Black- Dark Connection
13 Slaughter to Prevail- Kostolom
14 Negura Bunget- Zau'
15 Archspire- Bleed the Future
16 Aquilus- Bellum I
17 Firienholt- By the waters of awakening
18 Wardruna- Kvitravn
19 Mastodon- hushed and grim
20 thy Catafalque- Vadak
prima jaar!
- KoenM
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2021
1. Mastodon - Hushed & Grim
2. Between the Buried and Me - Colors II
3. Steven Wilson - The Future Bites
4. Evergrey - Escape of the Phoenix
5. Dune - Etemen Aenka
6. Archspire - Bleed the Future
7. Gojira - Fortitude
8. At the Gates - The Nightmare of Being
9. Khemmis - Deceiver
10. Enforced - Kill Grid
11. Monolord - Your Time to Shine
12. Panopticon - And Again Into The Light
13. Tribulation - Where the Gloom Becomes Sound
14. Pestilence - Exitivm
15. Exodus - Persona Non Grata
16. Rivers of Nihil - The Work
17. Wheel - Resident human
18. Soen - Imperial
19. Everytime I Die - Radical
20. Dream Theater - A View From the Top of the World
21. Hypocrisy - Worship
22. Cannibal Corpse - Violence Unimagined
23. Red Fang - Arrows
24. Wolves in the Throne Room - Primordial Arcana
25. The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires
Nog (beter) te beluisteren in de laatste paar dagen van het jaar: Cynic, Vola, Converge, Witherfall. Puik jaar!
2. Between the Buried and Me - Colors II
3. Steven Wilson - The Future Bites
4. Evergrey - Escape of the Phoenix
5. Dune - Etemen Aenka
6. Archspire - Bleed the Future
7. Gojira - Fortitude
8. At the Gates - The Nightmare of Being
9. Khemmis - Deceiver
10. Enforced - Kill Grid
11. Monolord - Your Time to Shine
12. Panopticon - And Again Into The Light
13. Tribulation - Where the Gloom Becomes Sound
14. Pestilence - Exitivm
15. Exodus - Persona Non Grata
16. Rivers of Nihil - The Work
17. Wheel - Resident human
18. Soen - Imperial
19. Everytime I Die - Radical
20. Dream Theater - A View From the Top of the World
21. Hypocrisy - Worship
22. Cannibal Corpse - Violence Unimagined
23. Red Fang - Arrows
24. Wolves in the Throne Room - Primordial Arcana
25. The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires
Nog (beter) te beluisteren in de laatste paar dagen van het jaar: Cynic, Vola, Converge, Witherfall. Puik jaar!
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: Releases 2021
Oh ja, At the Gates. Oh ja, Hypocrisy. Oh ja, Pestilence.
At the Gates heeft me toch weer niet écht kunnen overtuigen zoals At War With Reality dat wel deed.
Nooit een enorme Hypocrisy fan geweest, maar dit album klonk op het eerste gehoor wel gaaf. Alleen de tekst van het nummer Greedy Bastards stootte me een beetje tegen de borst en daardoor het album verder links laten liggen.
Het Pestilence album 1 keer gehoord, dat bleef niet echt hangen. Ben steeds van plan het nog eens te luisteren, alleen dat komt er maar niet van omdat er te veel andere muziek is die mijn aandacht opeist.
At the Gates heeft me toch weer niet écht kunnen overtuigen zoals At War With Reality dat wel deed.
Nooit een enorme Hypocrisy fan geweest, maar dit album klonk op het eerste gehoor wel gaaf. Alleen de tekst van het nummer Greedy Bastards stootte me een beetje tegen de borst en daardoor het album verder links laten liggen.
Het Pestilence album 1 keer gehoord, dat bleef niet echt hangen. Ben steeds van plan het nog eens te luisteren, alleen dat komt er maar niet van omdat er te veel andere muziek is die mijn aandacht opeist.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Re: Releases 2021
VOLA is écht geweldig, eerder deze week weer geluisterd en het maakte weer diepe indruk.
Jerry Cantrell heeft de lijst niet gered?
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- KoenM
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Ja, Vola klikt dus niet bij mij, dit jaar al 3 x geprobeerd, ook op aanraden van een collega. Ik geef het nog 1 kans deze week. Cynic nu aan het luisteren, maakt ook geen indruk zoals hun comebackplaat uit 2008 dat wel deed. Jerry Cantrell vind ik aardig, maar te generisch en het mist absoluut de magie van AiC.
Hypocrisy vond ik erg gaaf; vette mix tussen Abducted en Arrival, mijn twee favoriete Hypocrisy platen.
At the Gates ben ik fanboy van. Vond dit een veel betere plaat dan de vorige. Kudo's voor de experimentjes, een nr als Cosmic Pessimism treedt behoorlijk van de gekende paden en vind ik erg vet.
Pestilence stilt mijn honger naar jaren '90 techdeath met goede songwriting.
Hypocrisy vond ik erg gaaf; vette mix tussen Abducted en Arrival, mijn twee favoriete Hypocrisy platen.
At the Gates ben ik fanboy van. Vond dit een veel betere plaat dan de vorige. Kudo's voor de experimentjes, een nr als Cosmic Pessimism treedt behoorlijk van de gekende paden en vind ik erg vet.
Pestilence stilt mijn honger naar jaren '90 techdeath met goede songwriting.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: Releases 2021
Ik heb best wta platen gehoord dit jaar, maar er waren er niet veel die er echt bovenuit staken voor me. Dream Unending en Worm deden dat wel met hun albums, net als Emma Ruth Rundle.
-
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: Releases 2021
1. Witherfall - Curse of Autumn
2. Trivium - In the Court of the Dragon
3. Iron Maiden - Senjutsu
4. Legions of the Night - Sorrow is the Cure
5. Epica - Omega
6. Blaze Bayley - War Within Me
7. Brainstorm - Wall of Skulls
8. Pharaoh - The Powers That Be
9. Helloween - Helloween
10. Warrior Path - The Mad King
Dit is het geworden dit jaar. Met name Witherfall en Trivium steken met kop en schouders boven de rest uit, wat een geweldige albums zijn dat! Legions of the Night had ik nog nooit van gehoord, maar dichter bij Savatage komt het niet, verassing van het jaar voor mij.
2. Trivium - In the Court of the Dragon
3. Iron Maiden - Senjutsu
4. Legions of the Night - Sorrow is the Cure
5. Epica - Omega
6. Blaze Bayley - War Within Me
7. Brainstorm - Wall of Skulls
8. Pharaoh - The Powers That Be
9. Helloween - Helloween
10. Warrior Path - The Mad King
Dit is het geworden dit jaar. Met name Witherfall en Trivium steken met kop en schouders boven de rest uit, wat een geweldige albums zijn dat! Legions of the Night had ik nog nooit van gehoord, maar dichter bij Savatage komt het niet, verassing van het jaar voor mij.
- KoenM
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Maar dus; die Khemmis. Wat een plaat. Album voelt erg consistent aan. Mooie afwisseling tussen cleane vocalen (soms samenzang) en grunts / screams, telkens i.f.v. het nr. Sowieso excelleert de plaat in songwriting. Nergens wordt het langdradig, terwijl dat in dit genre snel op de loer ligt.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- KoenM
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Even gelezen en die is nogal simpel en dom ja.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: Releases 2021
Mijn uiteindelijke top 10, met veel last-minute verrassingen:
01. Converge & Chelsea Wolfe - Bloodmoon: I
Wat mij betreft een van de meest interessante samenwerkingen van de afgelopen jaren.
Converge neemt voor de verandering eens de tijd om nummers op te bouwen waardoor
het een stuk intenser en bedwelmender wordt, en de vocalen van Wolfe zijn hierop een
betoverende toevoeging. Je zou bijna denken aan een liefdesbaby van Dool en Neurosis.
Een magisch album.
02. Der Weg Einer Freiheit - Noktvrn
Black Metal met een open blik, een verfrissende plaat die leeft op dynamiek.
Van buitengewoon ingetogen stukken tot erupties met giftige tremolo’s, ja, deze
Duitsers schaffen het wel hoor. Fantastisch album.
03. Portal - Avow
Aan dit logge reptiel hoef je niet veel woorden meer vuil te maken. Het glibbert
wervelend door, kruipt als altijd door de spelonken van je geest om er nare eieren
te leggen, hele nare eieren. Dikke, vadsige duisternis. Formidabel.
04. Plebeian Grandstand - Rien Ne Suffit
Er zijn weinig sinistere subgenres die deze band niet even aantikt. Welke grens
je in de metal ook tegenkomt, die wordt hier bruut overschreden. Naargeestig en
krankzinnig zijn te kleine woorden voor deze plaat. Debemur Morti heeft een neusje
voor dit spul, zoveel is duidelijk, denk maar aan Akhlys en Ulcerate, maar gooi er
vooral nog een sausje van math en industrial overheen, en je hebt nog geen idee
wat dit is. Luister maar gewoon, met de lichten uit in je Teletubbie pyjama, en huiver.
05. Pupil Slicer - Mirrors
Nee, bijkomen doen we in deze lijst niet. Dit grind/math ensemble bijt zich vast in je
nek om niet meer los te laten. Of je een vrouw hoort? Ja, je hoort een vrouw. Een hele boze.
Zo giftig ken ik ze niet, gelukkig. Muziek als geslepen messen in je aorta, maar allesverzengend
sterk.
06. Ossaert - Pelgrimsoord
Uit Zwolle komt dit BM-dier, en het raast als een klassieker. Prachtige Black, die dan weer episch
dan weer furieus uit de hoek komt, met een dikke knipoog naar bijv. Nemesis Divina, alsof het
niks is. Kundige plaat, indrukwekkende sfeer.
07. The Temple - The Temple
Het iets troebelere broertje van Portal, met een log debuut zonder concessies. Het kan niet anders
dat ze in Nieuw-Zeeland een boel grotten hebben, hoe kom je hier anders op. Afijn, trek je laarzen
maar aan en hup de drek in. Wel boos kijken he.
08. Funeral Mist - Deiform
Eigenlijk een vrij simpele benadering van Black Metal die ik doorgaans oversla in mijn jaarlijstjes,
maar toch doet deze band het stiekem weer net een beetje anders, waardoor het toch oplaait
als een brandhaard. Kinderkoortjes, altijd goed. En geweldige riffs. Sowieso een stuk interessanter
dan Marduk. Gave band.
09. Ad Nauseam - Imperative Imperceptible Impulse
Deze band kronkelt rammelend door je huiskamer als een gehandicapt monster. Niet zo dense en
dichtgeplamuurd als je normaal tegenkomt in dit genre, maar dat ze goed naar grootvadertje
Gorguts hebben geluisterd is zeker. Waar zouden we zijn zonder dissonantie.
Oja, niet in een dwangbuis.
10. Cryptosis - Bionic Swarm
Alweer uit Nederland, gaat lekker hier. Vrij epische neo-thrash met een belachelijk dikke productie
en een voorliefde voor dat technische dystopische sfeertje dat je ook bij Vektor of Voivod vindt.
Erg dik.
01. Converge & Chelsea Wolfe - Bloodmoon: I
Wat mij betreft een van de meest interessante samenwerkingen van de afgelopen jaren.
Converge neemt voor de verandering eens de tijd om nummers op te bouwen waardoor
het een stuk intenser en bedwelmender wordt, en de vocalen van Wolfe zijn hierop een
betoverende toevoeging. Je zou bijna denken aan een liefdesbaby van Dool en Neurosis.
Een magisch album.
02. Der Weg Einer Freiheit - Noktvrn
Black Metal met een open blik, een verfrissende plaat die leeft op dynamiek.
Van buitengewoon ingetogen stukken tot erupties met giftige tremolo’s, ja, deze
Duitsers schaffen het wel hoor. Fantastisch album.
03. Portal - Avow
Aan dit logge reptiel hoef je niet veel woorden meer vuil te maken. Het glibbert
wervelend door, kruipt als altijd door de spelonken van je geest om er nare eieren
te leggen, hele nare eieren. Dikke, vadsige duisternis. Formidabel.
04. Plebeian Grandstand - Rien Ne Suffit
Er zijn weinig sinistere subgenres die deze band niet even aantikt. Welke grens
je in de metal ook tegenkomt, die wordt hier bruut overschreden. Naargeestig en
krankzinnig zijn te kleine woorden voor deze plaat. Debemur Morti heeft een neusje
voor dit spul, zoveel is duidelijk, denk maar aan Akhlys en Ulcerate, maar gooi er
vooral nog een sausje van math en industrial overheen, en je hebt nog geen idee
wat dit is. Luister maar gewoon, met de lichten uit in je Teletubbie pyjama, en huiver.
05. Pupil Slicer - Mirrors
Nee, bijkomen doen we in deze lijst niet. Dit grind/math ensemble bijt zich vast in je
nek om niet meer los te laten. Of je een vrouw hoort? Ja, je hoort een vrouw. Een hele boze.
Zo giftig ken ik ze niet, gelukkig. Muziek als geslepen messen in je aorta, maar allesverzengend
sterk.
06. Ossaert - Pelgrimsoord
Uit Zwolle komt dit BM-dier, en het raast als een klassieker. Prachtige Black, die dan weer episch
dan weer furieus uit de hoek komt, met een dikke knipoog naar bijv. Nemesis Divina, alsof het
niks is. Kundige plaat, indrukwekkende sfeer.
07. The Temple - The Temple
Het iets troebelere broertje van Portal, met een log debuut zonder concessies. Het kan niet anders
dat ze in Nieuw-Zeeland een boel grotten hebben, hoe kom je hier anders op. Afijn, trek je laarzen
maar aan en hup de drek in. Wel boos kijken he.
08. Funeral Mist - Deiform
Eigenlijk een vrij simpele benadering van Black Metal die ik doorgaans oversla in mijn jaarlijstjes,
maar toch doet deze band het stiekem weer net een beetje anders, waardoor het toch oplaait
als een brandhaard. Kinderkoortjes, altijd goed. En geweldige riffs. Sowieso een stuk interessanter
dan Marduk. Gave band.
09. Ad Nauseam - Imperative Imperceptible Impulse
Deze band kronkelt rammelend door je huiskamer als een gehandicapt monster. Niet zo dense en
dichtgeplamuurd als je normaal tegenkomt in dit genre, maar dat ze goed naar grootvadertje
Gorguts hebben geluisterd is zeker. Waar zouden we zijn zonder dissonantie.
Oja, niet in een dwangbuis.
10. Cryptosis - Bionic Swarm
Alweer uit Nederland, gaat lekker hier. Vrij epische neo-thrash met een belachelijk dikke productie
en een voorliefde voor dat technische dystopische sfeertje dat je ook bij Vektor of Voivod vindt.
Erg dik.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- KoenM
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Wat zeg je dat allemaal lekker. En, hallo, nu moet ik op 3 dagen tijd ineens weer een hoop releases gaan luisteren. Bedankt man. Die Cryptosis was ik alweer vergeten idd, verdomd lekker. Der Weg Einer Freiheit, Portal en Ossaert klinken ook wel als iets dat ik moet gaan checken.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: Releases 2021
Een gepubliceerde dichter op ons forum is geen slechte zaak.KoenM schreef: ↑di dec 28, 2021 4:12 pm Wat zeg je dat allemaal lekker. En, hallo, nu moet ik op 3 dagen tijd ineens weer een hoop releases gaan luisteren. Bedankt man. Die Cryptosis was ik alweer vergeten idd, verdomd lekker. Der Weg Einer Freiheit, Portal en Ossaert klinken ook wel als iets dat ik moet gaan checken.
Laatst gewijzigd door Heidewolf op di dec 28, 2021 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerlijk Helder Taalloeder
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2021
Inderdaad, goed gesproken, Amibor. Die nieuwe Der Weg Einer Freiheit is inderdaad iets bijzonders, die heb ik nog niet compleet kunnen verwerken. Mooie opvolger van Finisterre met een deels onverwachte wending.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Albums die ik afgelopen jaar in fysieke vorm of op Bandcamp heb aangeschaft:
Brainstorm - Wall Of Skulls
Dream Theater - A View From The Top Of The World
Epica- Omega
FireForce - Rage Of War
Gamma Ray - 30 Years Live Anniversary
Helloween – Helloween
Iotunn - Access All Worlds
Iron Maiden – Senjutsu
Krilloan – Stories Of Time Forgotten
Marco Garau’s Magic Opera – The Golden Pentacle
Moonspell – Hermitage
Orden Ogan - Final Days
Paradise Lost - At The Mill
Pharaoh – The Powers That Be
Primal Creation - Newsfeed
Portrait – At One With None
Ravenous – Hubris
Silver Talon – Decadence And Decay
Temperance - Diamanti
The Night Eternal – Moonlit Cross
Thyrfing – Vanagandr
Tuskmøre – Nordisk Krim
Wardruna – Kvitravn
Vandor – On A Moonlit Night
Warrior Path - The Mad King
Wheel – Preserved In Time
Top 10:
1. Wheel - Preserved In Time
2. Iotunn - Access All Worlds
3. Ravenous - Hubris
4. Helloween - Helloween
5. Moonspell - Hermitage
6. Silver Talon - Decadence And Decay
7. Warrior Path - The Mad King
8. Epica - Omega
9. Orden Ogan - Final Days
10. Iron Maiden - Senjutsu
Voor mij een jaar waarin ik een hoop moois heb gehoord en oudgediende artiesten (Maiden, Dream Theater, Moonspell, Helloween) eigenlijk nergens teleurstelden, maar het vooral de nieuwe garde (Wheel, Iotunn, Ravenous) is die met de winst er vandoor gaat. Verder buiten Wheel en een beetje Iotunn geen albums waar ik echt emotioneel door werd geraakt zoals afgelopen jaren bands als Atlantean Kodex of A Forest Of Stars dat wel deden, dus in dat opzicht wel een kleine tegenvaller.
Jammer dat ik Witherfall en de laatste Cradle Of Filth niet tot me heb genomen. Die komen in 2022 wel.
Brainstorm - Wall Of Skulls
Dream Theater - A View From The Top Of The World
Epica- Omega
FireForce - Rage Of War
Gamma Ray - 30 Years Live Anniversary
Helloween – Helloween
Iotunn - Access All Worlds
Iron Maiden – Senjutsu
Krilloan – Stories Of Time Forgotten
Marco Garau’s Magic Opera – The Golden Pentacle
Moonspell – Hermitage
Orden Ogan - Final Days
Paradise Lost - At The Mill
Pharaoh – The Powers That Be
Primal Creation - Newsfeed
Portrait – At One With None
Ravenous – Hubris
Silver Talon – Decadence And Decay
Temperance - Diamanti
The Night Eternal – Moonlit Cross
Thyrfing – Vanagandr
Tuskmøre – Nordisk Krim
Wardruna – Kvitravn
Vandor – On A Moonlit Night
Warrior Path - The Mad King
Wheel – Preserved In Time
Top 10:
1. Wheel - Preserved In Time
2. Iotunn - Access All Worlds
3. Ravenous - Hubris
4. Helloween - Helloween
5. Moonspell - Hermitage
6. Silver Talon - Decadence And Decay
7. Warrior Path - The Mad King
8. Epica - Omega
9. Orden Ogan - Final Days
10. Iron Maiden - Senjutsu
Voor mij een jaar waarin ik een hoop moois heb gehoord en oudgediende artiesten (Maiden, Dream Theater, Moonspell, Helloween) eigenlijk nergens teleurstelden, maar het vooral de nieuwe garde (Wheel, Iotunn, Ravenous) is die met de winst er vandoor gaat. Verder buiten Wheel en een beetje Iotunn geen albums waar ik echt emotioneel door werd geraakt zoals afgelopen jaren bands als Atlantean Kodex of A Forest Of Stars dat wel deden, dus in dat opzicht wel een kleine tegenvaller.
Jammer dat ik Witherfall en de laatste Cradle Of Filth niet tot me heb genomen. Die komen in 2022 wel.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- KoenM
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Heb nog niet alles zoveel kunnen luisteren als ik wil, maar je moet een keer afkloppen.
1. Mastodon - Hushed & Grim
2. Between the Buried and Me - Colors II
3. Steven Wilson - The Future Bites
4. Evergrey - Escape of the Phoenix
5. Dune - Etemen Aenka
6. Archspire - Bleed the Future
7. Gojira - Fortitude
8. At the Gates - The Nightmare of Being
9. Khemmis - Deceiver
10. Enforced - Kill Grid
11. Monolord - Your Time to Shine
12. Panopticon - And Again Into The Light
13. Tribulation - Where the Gloom Becomes Sound
14. Pestilence - Exitivm
15. Exodus - Persona Non Grata
16. Converge - Blood Moon
17. Rivers of Nihil - The Work
18. Wheel - Resident human
19. Cradle of Filth - Existence is Futile
20. Soen - Imperial
21. Everytime I Die - Radical
22. Dream Theater - A View From the Top of the World
23. Hypocrisy - Worship
24. Cannibal Corpse - Violence Unimagined
25. Red Fang - Arrows
1. Mastodon - Hushed & Grim
2. Between the Buried and Me - Colors II
3. Steven Wilson - The Future Bites
4. Evergrey - Escape of the Phoenix
5. Dune - Etemen Aenka
6. Archspire - Bleed the Future
7. Gojira - Fortitude
8. At the Gates - The Nightmare of Being
9. Khemmis - Deceiver
10. Enforced - Kill Grid
11. Monolord - Your Time to Shine
12. Panopticon - And Again Into The Light
13. Tribulation - Where the Gloom Becomes Sound
14. Pestilence - Exitivm
15. Exodus - Persona Non Grata
16. Converge - Blood Moon
17. Rivers of Nihil - The Work
18. Wheel - Resident human
19. Cradle of Filth - Existence is Futile
20. Soen - Imperial
21. Everytime I Die - Radical
22. Dream Theater - A View From the Top of the World
23. Hypocrisy - Worship
24. Cannibal Corpse - Violence Unimagined
25. Red Fang - Arrows
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- Draconian
- Lult over cdtjes
- Berichten: 11068
- Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
- Locatie: De Geitenberg
Re: Releases 2021
Ik ben niet zo van de death metal, maar die Archspire plaat doet het toch heel goed bij menigeen. Toch maar eens een keer luisteren binnenkort!
Mijn top 25 van afgelopen jaar:
1. The Ruins Of Beverast – The Thule Grimoires
2. Violet Cold – Empire Of Love
3. Transatlantic – The Absolute Universe
4. Wolvennest – Temple
5. Unanimated – Victory In Blood
6. Amenra – De Doorn
7. Duskmourn – Fallen Kings And Rusted Crowns
8. Déhà – A Luminous Constant
9. Iotunn – Access All Worlds
10. Thyrfing – Vanagandr
11. Rhapsody Of Fire – Glory For Salvation
12. Hate – Rugia
13. Panopticon - …And Again Into The Light
14. Anneke Van Giersbergen – The Darkest Skies Are The Brightest
15. The Neal Morse Band – Innocence & Danger
16. Jess And The Ancient Ones – Vertigo
17. Wizardthrone – Hypercube Necrodimensions
18. Alastor – Onwards And Downwards
19. Can Bardd – Devoured By The Oak
20. Hypocrisy – Worship
21. Thulcandra – A Dying Wish
22. Dream Theater – A View From The Top Of The World
23. Evergrey – Escape Of The Phoenix
24. Sur Austru - Obârșie
25. Harakiri For The Sky - Maere
Maar te veel platen nog niet voldoende beluisterd, waaronder Deafheaven, Hate, In Mourning, Trna en Unanimated...
Mijn top 25 van afgelopen jaar:
1. The Ruins Of Beverast – The Thule Grimoires
2. Violet Cold – Empire Of Love
3. Transatlantic – The Absolute Universe
4. Wolvennest – Temple
5. Unanimated – Victory In Blood
6. Amenra – De Doorn
7. Duskmourn – Fallen Kings And Rusted Crowns
8. Déhà – A Luminous Constant
9. Iotunn – Access All Worlds
10. Thyrfing – Vanagandr
11. Rhapsody Of Fire – Glory For Salvation
12. Hate – Rugia
13. Panopticon - …And Again Into The Light
14. Anneke Van Giersbergen – The Darkest Skies Are The Brightest
15. The Neal Morse Band – Innocence & Danger
16. Jess And The Ancient Ones – Vertigo
17. Wizardthrone – Hypercube Necrodimensions
18. Alastor – Onwards And Downwards
19. Can Bardd – Devoured By The Oak
20. Hypocrisy – Worship
21. Thulcandra – A Dying Wish
22. Dream Theater – A View From The Top Of The World
23. Evergrey – Escape Of The Phoenix
24. Sur Austru - Obârșie
25. Harakiri For The Sky - Maere
Maar te veel platen nog niet voldoende beluisterd, waaronder Deafheaven, Hate, In Mourning, Trna en Unanimated...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Re: Releases 2021
Doen! Ik ben zelf ook helemaal niet van de moderne en technische death metal (wel van de melodieuze en old-school death metal), maar Archspire is echt something else. Het is niet alleen over-the-top, maar ook zó catchy.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Re: Releases 2021
Lijstje van mijn favoriete releases van 2021:
1 Converge and Chelsea Wolfe - Bloodmoon: I
2 Mastodon - Hushed and Grim
3 Helloween - Helloween
4 Dvne - Etemen Aenka
5 Moonspell - Hermitage
6 Gojira - Fortitude
7 Wolvennest - Temple
8 The Ruins Of Beverast – The Thule Grimoires
9 Cryptosis - Bionic Swarm
10 Iron Maiden - Senjutsu
11 Tribulation - Where the Gloom Becomes Sound
12 Steven Wilson - The Future Bites
13 Soen - Imperial
Te weinig gehoord om veel over te zeggen:
Dream Theater - A View From the Top of the World
Exodus - Persona Non Grata
1 Converge and Chelsea Wolfe - Bloodmoon: I
2 Mastodon - Hushed and Grim
3 Helloween - Helloween
4 Dvne - Etemen Aenka
5 Moonspell - Hermitage
6 Gojira - Fortitude
7 Wolvennest - Temple
8 The Ruins Of Beverast – The Thule Grimoires
9 Cryptosis - Bionic Swarm
10 Iron Maiden - Senjutsu
11 Tribulation - Where the Gloom Becomes Sound
12 Steven Wilson - The Future Bites
13 Soen - Imperial
Te weinig gehoord om veel over te zeggen:
Dream Theater - A View From the Top of the World
Exodus - Persona Non Grata
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Ik moet toegeven dat wat ik van de laatste Mastodon en Gojira gehoord heb ook daadwerkelijk goed klonk, die nummer 1 en 2 positie in de jaarlijst op de frontpage lijkt nog geeneens onterecht. Ik zal ze eens aanschaffen als Velvet weer open mag.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25340
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2021
Mastodon is inderdaad heel erg goed bezig op de laatste. Ook mijn album van het jaar, op de voet gevolgd door de soloplaat van Todd La Torre (Queensrÿche en ex-Crimson Glory) waar ik hier werkelijk helemaal niemand over gehoord heb. Zonde, want die soloplaat is beter dan alle albums die hij tot nu toe met Queensrÿche opnam. Moet jou ook wel aanspreken, Lennert.
Nog een leuke luistertip is de cd Sky Destroyer van Midnight Spell. Uitstekende (niet blije) power metal met een erg goede zanger en sterke songs. Een van de betere nieuwkomers in het New Wave of Traditional Heavy Metal verhaal.
Nog een leuke luistertip is de cd Sky Destroyer van Midnight Spell. Uitstekende (niet blije) power metal met een erg goede zanger en sterke songs. Een van de betere nieuwkomers in het New Wave of Traditional Heavy Metal verhaal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!