Muse
- stuk drijfhout
24 of 28 november meen ikMMayo schreef:Las een advertentie in de Spits van de week, iets over een concert van Muse in NL (nee geen lowlands) ergens in oktober? Maar kan het op de Muse site niet vinden, iemand enig idee? Was geloof ik rond de 35 euro entree.
Dr. Strangelove: "Of course, the whole point of a Doomsday Machine is lost, if you *keep* it a *secret*! Why didn't you tell the world, EH?"
-
- KoenM
- Contacteer:
Re: Muse
Het was gisteren in het Goffertpark erg te genieten. Luister de band al sinds Origin of Symmetry uit is, maar gisteren pas voor het eerst live gezien. Een lange best of set met veel aandacht voor het visuele aspect, redelijk overdonderd!
Facebook band
The end is not the end you see - it's just the recognition of a memory
Last.fm profiel
Last.fm profiel
-
- Fucker
- Contacteer:
Gister voor het eerst gezien en wat een geweldig veelzijdige band. Het kwaliteitsverschil met het voorprogramma was schrijnend.
Interessant om te zien dat de bassist ondanks alle focus op Bellamy stiekem in alle bescheidenheid de hoofdrol speelt. Dat heb ik nog niet eerder een bassist zien doen.
Megavette stonerrock-achtige tussenstukjes ook. Als ze daar ooit echte nummers van maken dan heeft Kyuss eindelijk een meer dan waardige opvolger.
Interessant om te zien dat de bassist ondanks alle focus op Bellamy stiekem in alle bescheidenheid de hoofdrol speelt. Dat heb ik nog niet eerder een bassist zien doen.
Megavette stonerrock-achtige tussenstukjes ook. Als ze daar ooit echte nummers van maken dan heeft Kyuss eindelijk een meer dan waardige opvolger.
- Rebellion666
Ook ik ben gisteren naar Nijmegen afgereist en het was absoluut een memorabel concert. Prachtig podium en dito setlist. Jammer dat de interactie met het publiek (ik las bijna 60.000!) heel minimaal was.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- goddethroned
Daar ben ik het helemaal mee eens. Prachtige show en prima setlist. Poium opzet vond ik op z'n zachtst gezegd indrukwekkend.KoenM schreef:Het was gisteren in het Goffertpark erg te genieten. Luister de band al sinds Origin of Symmetry uit is, maar gisteren pas voor het eerst live gezien. Een lange best of set met veel aandacht voor het visuele aspect, redelijk overdonderd!
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Hoewel ik eigenlijk helemaal geen liefhebber ben van de muziek van Muse, vond ik de show in Nijmegen echt ontzettend gaaf.
Live trek ik dat soort band blijkbaar stukken beter dan op cd, plus dat je natuurlijk ook een prettige ambiance geniet en de band heeft geen valse noot gespeeld. Het was echt een geweldig muzikaal en visueel spektakel.
Live trek ik dat soort band blijkbaar stukken beter dan op cd, plus dat je natuurlijk ook een prettige ambiance geniet en de band heeft geen valse noot gespeeld. Het was echt een geweldig muzikaal en visueel spektakel.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- KoenM
- Contacteer:
Editors is nochtans een ijzersterke band, het geluid was echter veel te zacht waardoor het wegwaaide. Jammer dat hun show niet zo overkwam.Fucker schreef: Het kwaliteitsverschil met het voorprogramma was schrijnend.
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
- Festivalbus
- Contacteer:
Unnatural Selection, Hysteria, Assassin, New Born, Micro Cuts, Futurism, Stockholm Syndrome... en VELE anderen.... die zijn grotendeels opgebouwd op dat soort 'stonerrock' jam-riffs, maar door het gevoel voor drama en bombasme zal deze band altijd blijven combineren uit alle beschikbare invloeden.Fucker schreef: Megavette stonerrock-achtige tussenstukjes ook. Als ze daar ooit echte nummers van maken dan heeft Kyuss eindelijk een meer dan waardige opvolger.
Ik denk dat de meeste Muse-luisteraars van dit forum voornamelijk van Goth en Black zullen houden. niet van Kyuss of Motorhead.
busreizen naar Wacken en Summer Breeze!
- KoenM
- Contacteer:
Progmetal vooral denk ik.
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
Ik ga ze volgende week op Rock Werchter eindelijk live zien. Ben erg benieuwd, helemaal na bovenstaande reacties gelezen te hebben.
Vrijkaarten gekregen voor Werchter (lang leve het gemeentebestuur) voor de donderdag! De vorige keer heb ik ze op Werchter ook gezien en daar speelden ze iedere band van de dag met gemak weg. Wat een band!
Muse blijft mooi, luister er nu ook weer naar. Word er altijd zo sad van, oude Muse that is, dus slinger het weer uit zodra het te erg word! Heb ze samen met Placebo in 2001 in de Heineken Music Hall gezien.
Oh en om super music-gerelateerd te blijven waar Jeroen zo van houdt; Showbizz is mijn favoriete album!
Zo en nu is het tijd voor iets vrolijkers!
Oh en om super music-gerelateerd te blijven waar Jeroen zo van houdt; Showbizz is mijn favoriete album!
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!
Ik ben verliefd op Muse en in deze allesbehalve objectief.
Deze band kan bij mij eigenlijk niks fouts doen, al moet ik toch wel knarsentandend toe zien hoe het na Absolution in rap tempo minder is geworden qua albumwerk.
Showbiz, Origin Of Symmetry en Absolution vind ik echt pareltjes. Live, volgens mijn bescheiden mening, onovertroffen. De keren dat ik ze heb gezien stonden altijd wel garant voor een kippenvel- en/of tot-tranen-toe-geroerd momentje.
Deze band kan bij mij eigenlijk niks fouts doen, al moet ik toch wel knarsentandend toe zien hoe het na Absolution in rap tempo minder is geworden qua albumwerk.
Showbiz, Origin Of Symmetry en Absolution vind ik echt pareltjes. Live, volgens mijn bescheiden mening, onovertroffen. De keren dat ik ze heb gezien stonden altijd wel garant voor een kippenvel- en/of tot-tranen-toe-geroerd momentje.
Met het bericht hierboven eens ja, heb ze nu 3 keer gezien en 3 keer niets meer uit kunnen brengen ja. Alleen ik ben het er niet mee eens dat de laatste 2 albums slecht zijn. Muse heeft gewoon geen slecht nummer uitgebracht, en ik zeg altijd dat Origin of Symmetry het beste album is maar eigenlijk zou ik geeneens kunnen kiezen.
www.last.fm/user/robenroll
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Jij leert snel.Wendy schreef:Muse blijft mooi, luister er nu ook weer naar. Word er altijd zo sad van, oude Muse that is, dus slinger het weer uit zodra het te erg word! Heb ze samen met Placebo in 2001 in de Heineken Music Hall gezien.
(overrated kutband overigens, maar dat is echt puur mijn mening)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Muse blijft geweldig, hoewel ik meer fan ben van het eerdere werk dan van de laatste 2 albums.
En ik vind jou maar overrated, Jeroen. Maar dat is puur mijn mening.
En ik vind jou maar overrated, Jeroen. Maar dat is puur mijn mening.
Als genoeg mensen aangeven genoeg van je te hebben, de moderators.
Nu we dat ook weer gehad hebben, kunnen we het weer over de band Muse hebben.
Ik volg de band sinds Origen Of Symmetry, en daar heb ik nooit spijt van gehad. Wat een soundscapes zijn de liedjes. Je wordt compleet overdonderd door de muziek. Je moet er inderdaad van houden, maar overrated, dat zijn ze zeker niet; ik vind dat meer op zijn plaats voor een band als Coldplay.
Nu we dat ook weer gehad hebben, kunnen we het weer over de band Muse hebben.
Ik volg de band sinds Origen Of Symmetry, en daar heb ik nooit spijt van gehad. Wat een soundscapes zijn de liedjes. Je wordt compleet overdonderd door de muziek. Je moet er inderdaad van houden, maar overrated, dat zijn ze zeker niet; ik vind dat meer op zijn plaats voor een band als Coldplay.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
En jij denkt dat ik daar wakker van lig? Nou nou, mijn wereld stort in zegCrises schreef:Als genoeg mensen aangeven genoeg van je te hebben, de moderators.
- cataclysm child
Nu ging het hier zowaar eens over muziek, kom jij weer af met een zinnetje als 'Ach en jij bent ook overrated Jeroen, maar dat is puur mijn mening'... geweldig
Anyway, Muse dus. Muzikaal is het niet echt m'n ding meer tegenwoordig, al zal ik het niet meteen afzetten als ik er een nummer van hoor. De enige plaat die ik ervan in m'n kast heb is Absolution, waarvan ik toch nog steeds een groot aantal nummers kan appreciëren. Live heb ik ze eenmaal mogen aanschouwen, op Werchter 2004 was dat. Indrukwekkende show.
Anyway, Muse dus. Muzikaal is het niet echt m'n ding meer tegenwoordig, al zal ik het niet meteen afzetten als ik er een nummer van hoor. De enige plaat die ik ervan in m'n kast heb is Absolution, waarvan ik toch nog steeds een groot aantal nummers kan appreciëren. Live heb ik ze eenmaal mogen aanschouwen, op Werchter 2004 was dat. Indrukwekkende show.
Faustian Spirit of the Earth
Ja Muse wil ik ook absoluut nog eens zien.
Tjah, een heuse trailer voor het nieuwe album.
Laten we maar hopen dat het qua muzikale richting niet veel zegt over het nieuwe werk...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IqFZGnfM ... ture=share[/youtube]
Laten we maar hopen dat het qua muzikale richting niet veel zegt over het nieuwe werk...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IqFZGnfM ... ture=share[/youtube]
uhh.... tja
wat zal ik zeggen.. Raarrrrrrr
Niet echt wat ik gewend was van de band. maar het lijkt me vreemd als ze qua stijl hier iets heel anders zouden laten horen dan hoe het nieuwe album gaat klinken.
wat zal ik zeggen.. Raarrrrrrr
Niet echt wat ik gewend was van de band. maar het lijkt me vreemd als ze qua stijl hier iets heel anders zouden laten horen dan hoe het nieuwe album gaat klinken.
"I DON'T WANT TO BELONG TO ANY CLUB THAT WILL ACCEPT ME AS A MEMBER."
- Lindarctica
muse vind ik op zich best een geinige band. Mn broer is er helemaal verslaafd aan, en draait het dus ook grijs dus dan hoef ik het eigenlijk nooit op te zetten
Vind nummers zoals Butterfly's and Hurricanes, Uprising, Supermassive Black Hole en Plug in Baby wel lekker, maar ik pruim niet alles van ze.
Vind nummers zoals Butterfly's and Hurricanes, Uprising, Supermassive Black Hole en Plug in Baby wel lekker, maar ik pruim niet alles van ze.
Metal in my little life. Music in my confused mind. Melodies in my lost soul. Love for you and for all.
WWW.WINGSOFDEATH.NET
Metal webzine with reviews, latest news and more!
WWW.WINGSOFDEATH.NET
Metal webzine with reviews, latest news and more!
Ik heb Muse jarenlang afgedaan als overgewaardeerde klote popband. Maar sinds ik me enige tijd in wat muziek van deze heren heb verdiept, moet ik deze menig toch zwaar bijstellen.
Tot nu toe zijn er 3 nummers van het nieuwe album vrijgegeven... en die zijn me toch een partij driewerf-kut!
Blij dat ik dit keer niet de limited edition box-set heb besteld.
Afijn, oordeel zelf:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EF_xdvn5 ... ure=relmfu[/youtube]
Blij dat ik dit keer niet de limited edition box-set heb besteld.
Afijn, oordeel zelf:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EF_xdvn5 ... ure=relmfu[/youtube]
The 2nd Law staat ondertussen op Spotify, dus ik heb hem gisteren eens geluisterd. Ik vind hem duidelijk minder catchy dan The Resistance, maar dat komt misschien omdat het pas de eerste keer was dat ik hem hoorde. Wat er zo uitsprong waren Survival en Madness, maar puur omdat dat de twee singles zijn (en ik Survival wel een erg gaaf nummer vind). Daarnaast is het afsluitingsblok The 2nd Law: Unsustainable en The 2nd Law: Isolated System ook best gaaf gedaan. En er was een nummer wat ontzettend veel op Invincible leek (van Black Holes and Revelations), alleen weet ik niet meer precies welke dat was. Ik denk niet dat hij gaat tippen aan Black Holes and Revelations, wat mijn favoriet blijft, en om te kijken of ie beter is dan The Resistance moet ik hem toch nog een paar keer horen.
-
- Contacteer:
Het album verraste me! Ik ben een grote fan, maar ik verwachtte niet veel, omdat ik de eerste albums voorkeur.
- KoenM
- Contacteer:
Al paar keer geluisterd, nog niet overtuigd.
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
-
- Contacteer:
Eigenlijk het ook kostte me flink wat tijd...KoenM schreef:Al paar keer geluisterd, nog niet overtuigd.
Laatst gewijzigd door Metaalachtig op di okt 02, 2012 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- KoenM
- Contacteer:
Probeer het straks nog eens.
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
- KoenM
- Contacteer:
Nieuwe single die vorige week uitkwam. Eerste keer twijfelde ik nog, maar ik ben om; wat een vet nr. Na een paar behoorlijk lauwe albums de laatst 12 jaar heb ik echt weer zin in een nieuw Muse-album!
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
- KoenM
- Contacteer:
Zo. Nu de tweede keer het volledige nieuwe album aan het luisteren. Ik werd sinds Resistance niet meer zo enthousiast van nieuw Muse-werk. Vermaak me met elk nummer, gaaf!
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel