Annihilator

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste full length?

Alice in Hell
27
48%
Never, Neverland
11
20%
Set the World on Fire
1
2%
King of the Kill
1
2%
Refresh the Demon
2
4%
Remains
0
Geen stemmen
Criteria for a Black Widow
0
Geen stemmen
Carnival Diablos
2
4%
Waking the Fury
5
9%
All for You
0
Geen stemmen
Schizo Deluxe
1
2%
Metal
2
4%
Kutband!
4
7%
 
Totaal aantal stemmen: 56

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Annihilator

Bericht door Johan » do jun 04, 2015 1:37 pm

Ik stem ook voor! Tijd dat the Ripper weer eens in een wat bekendere band aan het zingen toe komt!

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » wo sep 30, 2015 3:13 pm

Grappig dat filmpje met Tim Owens. Geweldige zanger, maar voor Annihilator? Hij wil mijns inziens iets te veel gillen, wat ik niet echt bij Annihilator vind passen. Persoonlijke smaak.

Wat vinden we van "Suicide Society"? Ik was positief gestemd dat Jeff Waters zelf weer zou gaan zingen, maar moet zeggen dat de eerste luisterbeurten me niet echt meevallen... erg poppy allemaal.
Overigens via Spotify op de achtergrond terwijl ik aan het werk ben, dus geen heel serieuze luistersessie.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » wo sep 30, 2015 6:14 pm

Prima plaat. Dat zeg ik na één luisterbeurt. Weinig nieuws onder de zon en inderdaad wat meer gericht op het liedje, maar dat ervaar ik niet als een euvel. Na die bikkelharde voorganger vind ik een melodieuzere (of commerciëlere, zo je wilt) plaat allerminst een probleem. Waters zingt mijns inziens een stuk beter dan vroeger. Zijn bereik is niet groots, maar zijn stem is toch wat veelzijdiger dan de dreunende manier van zingen die Dave Padden er op nahield. Als die melodieus probeerde te zingen, werd het mij altijd wat te zoet. De nieuwe plaat doet me vooralsnog denken aan een mix van King Of The Kill en de commerciële koers van Set The World On Fire. Briljante hoes trouwens. Jugulator in het kwadraat. Vooral de ltd. 3D hoes is een plaatje.

Is het trouwens meer luisteraars opgevallen dat Waters zo nu en dan als Mustaine zingt? En dan bedoel ik zoals Mustaine op z'n beste momenten. Dat felle, snerende zit er wel een beetje in. Misschien toch een open sollicitatie? :P (Al zou dat nóóit langer dan één cd werken).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Joris » wo sep 30, 2015 10:23 pm

Ik hoor qua gitaarwerk niets nieuws meer, de laatste albums. Sinds metal klinkt alles min of meer hetzelfde.
Ik kan ook bijna geen onderscheid meer maken tussen feast, annihilator en deze laatste als deze op shuffle staan. Die laatste herken ik dan nog aan de zang, maar verder vind ik het (na een luisterbeurt) maar erg saai. Die vorige drie schijven (metal en verder) luisterde ik ook nog maar zelden.
Jammer...

Vroeger stond ik te springen om de band live te zien, maar ook dat heb ik niet meer zo (sinds ook de tegenvallende show op Wacken).

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » do okt 01, 2015 9:20 am

Jeroen schreef:Prima plaat. Dat zeg ik na één luisterbeurt. Weinig nieuws onder de zon en inderdaad wat meer gericht op het liedje, maar dat ervaar ik niet als een euvel.
Sommige platen moeten even groeien, c'est moi gaat nog eens luisteren. Er staan overigens zeker een paar te gekke nummers op maar het geheel vond ik na 2x luisteren wat flauwtjes.

Die bikkelharde voorganger ken ik niet echt. De stem van Padden heb ik nooit een succes gevonden waardoor ik met name de vorige 2 platen een beetje links heb laten liggen.
Waters zingt mijns inziens een stuk beter dan vroeger. Zijn bereik is niet groots, maar zijn stem is toch wat veelzijdiger dan de dreunende manier van zingen die Dave Padden er op nahield. Als die melodieus probeerde te zingen, werd het mij altijd wat te zoet.
Beter zou ik het niet kunnen omschrijven. Inderdaad de harde stukken zingt 'ie naar mijn smaak veel te eentonig en de rustigere stukken te zoet. Daarom was ik blij te lezen dat Waters zelf weer ging zingen. Een album als "King of the Kill" (ook niet bijzonder hard te noemen...) draai ik nog vrij regelmatig.
Joris schreef:Vroeger stond ik te springen om de band live te zien, maar ook dat heb ik niet meer zo (sinds ook de tegenvallende show op Wacken).
Ik hoor van een vriend dat ze vorig jaar op Dokk'em erg goed waren. Zit er wel aan te denken 5 november naar Haarlem te rijden.
KFFR, old-school metal!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Annihilator

Bericht door Wessel » za okt 03, 2015 5:39 pm

Ik heb de nieuwe nu voor het eerst opstaan en ben verre van enthousiast. Weinig spetterende songs en Jeff Waters klinkt mij te eentonig in de oren. Jammer, vond de twee voorgangers erg lekker! En afgelopen zomer met Waters op zang (Brutal Assault) was het ook veel minder spetterend dan de recente keren met Dave Padden (Enschede 2013 en Graspop 2014).
Vinden jullie My Revenge trouwens ook zo op Damage Inc. (jeweetwel, dat nummer van Slayer) lijken?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » za okt 03, 2015 5:42 pm

Hier is ie net afgelopen en ik ben zeer enthousiast. Wat een vette plaat. Eindelijk weer songs met hooks en goede refreinen. Heerlijk. Ook de productie is goed. Laat de cd keihard knallen. Wat mij betreft de beste plaat sinds Carnival Diablos. Sfeertje doet me wel een beetje denken aan Criteria For A Black Widow, grappig genoeg een van mijn favoriete platen van Annihilator.

En die verwijzing hoor ik ook. Elke plaat kent wel een knipoog naar Metallica, Megadeth of Slayer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » za okt 03, 2015 5:46 pm

Overigens vind ik Annihilator en Feast ook prima albums, laat dat duidelijk zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Annihilator

Bericht door Wessel » za okt 03, 2015 5:48 pm

Jeroen schreef: En die verwijzing hoor ik ook. Elke plaat kent wel een knipoog naar Metallica, Megadeth of Slayer.
Da's waar, het eerste nummer van de vorige klonk haast hetzelfde als Chemical Warfare.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Annihilator

Bericht door Stoeptegel » do mei 12, 2016 10:12 pm

6 november komen ze naar Enschede.
Verplicht nummertje.
Geen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » vr mei 13, 2016 11:02 am

Daar heb ik ze de laatste keer ook gezien. Was een erg vet optreden. Denk dat ik wel weer aanwezig ben.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Lennert » za mei 14, 2016 1:57 am

Ik besef me net dat ik na Schizo Deluxe echt helemaal niets meer van de band geluisterd/aangeschaft heb. Ik mis verder All For You ook nog, misschien toch maar eens kijken wat er in de tussentijd nog is uitgekomen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Annihilator

Bericht door Stoeptegel » za mei 14, 2016 11:03 am

@Jeroen; de afgelopen keer dat Annihilator in Atak stond heb ik voor ze gekookt. Jeff Waters; aardige en grappige gast!
Was jij jaren geleden ook niet met Radio Berkelstroom ofzo in Atak om Overkill te interviewen?
Kortom; fanboy uithangen :wink:

@Lennert; All for you is mijn inziens niet bepaald hun beste werk.

Feast daarentegen...... uiteraard weer een ballad hier en daar, maar een nummer als Smear campaign.... Fantastisch!
Metal....vind ik een machtige plaat! Maar wel heel erg smaak gebonden. Is wat meer poppy....
Annihilator is ook een typische Annihilator plaat. Prima te pruimen!
Geen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » za mei 14, 2016 5:10 pm

Nope, was ik niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » ma nov 15, 2021 3:57 pm

Grappig dat "Metal" een heruitgave gaat krijgen waarbij de drums en vocalen zijn vervangen voor die van respectievelijk Dave Lombardo en Stu Block.
https://www.metalfan.nl/article.php?sid=22100

Moet ik zeggen dat het nummer Downright Dominate me nog niet perse over de streep trekt om deze heruitgave te kopen maar ik ben wel erg benieuwd naar de rest.
Met name de vocalen van Dave Padden konden mij nooit zo bekoren.

Ben ik wel benieuwd of Block ook op nieuw materiaal gaat zingen. Die heeft immers tijd over nu Iced Earth even bevroren is. :P
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » ma nov 15, 2021 4:38 pm

Ik vind de vrijgegeven track heel erg gaaf klinken. Lekker lompe drumsound en Block klinkt gewoon veel krachtiger dan de altijd nogal iele Dave Padden (die het wel steeds beter in de vingers kreeg op latere albums). Block hoeft zichzelf zo te horen ook niet zo te forceren, zoals bij Iced Earth vaak het geval was.

Goede keuze om dit album aan te pakken trouwens. Denk dat Metal een beetje vergeten is, ondanks de enorme hoeveelheid gave gastmuzikanten.

De keuze voor Lombardo op de drums vind ik trouwens opmerkelijk, want de oorspronkelijke cd is ingedrumd door Mike Mangini (nu Dream Theater). Bepaald geen misselijke drummer, al had ik altijd het idee dat Metal net als de meeste latere Annihilator-albums (behalve Ballistic, Sadistic) met een drumcomputer was opgenomen. Drums klinken bij Annihilator altijd mat en digitaal.

Overigens gaan er meer albums van Annihilator opnieuw verschijnen, al dan niet herbewerkt. Is nog weinig over vrijgegeven, maar ik vind het wel een tof idee. Als ze de zang van Joe Comeau op Carnival Diablos en Waking The Fury maar wel intact laten. Beste zanger die Annihilator ooit gehad heeft. Luister voor de aardigheid maar eens naar Double Live Annihilation, waarop hij vakkundig gehakt maakt van al zijn voorgangers.

Ik denk dat All For You het meest baat heeft bij een herbewerking (met eventueel Block op zang). Die plaat bevat echt wel vette songs, maar Dave Padden klinkt daarop als een tweederangs metalcore-schreeuwerd. Erg jammer. Schizo Deluxe is beter, al kan die plaat eveneens wel een upgrade (en echte drums) gebruiken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » ma nov 15, 2021 4:49 pm

Als ik de discografie van Annihilator zo eens doorneem, zie ik toch best wel ondergesneeuwde/ondergewaardeerde platen. Ik vind bijvoorbeeld Criteria For A Black Widow (ondanks de werkelijk belachelijke hoes) echt een ijzersterke plaat, waarop Randy Rampage glansrijk terugkeert. Die plaat is tegenwoordig volledig vergeten en wordt ondanks de positieve reacties destijds nu veelal de grond in geboord. Onbegrijpelijk, want ondanks wat vreemde invloeden is die plaat op en top ouwe Annihilator.

Aan Remains heb ik zelf ook bepaald geen hekel. Dat was de eerste plaat met een drumcomputer, maar je hoort het er niet echt aan af, omdat die hele plaat een industrieel tintje heeft. Ondanks dat wederom: best wel typisch Annihilator. Kan ook niet anders met die herkenbare gitaarsound.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » ma nov 15, 2021 7:40 pm

Jeroen schreef: ma nov 15, 2021 4:49 pm Ik vind bijvoorbeeld Criteria For A Black Widow (ondanks de werkelijk belachelijke hoes) echt een ijzersterke plaat, waarop Randy Rampage glansrijk terugkeert. Die plaat is tegenwoordig volledig vergeten en wordt ondanks de positieve reacties destijds nu veelal de grond in geboord. Onbegrijpelijk, want ondanks wat vreemde invloeden is die plaat op en top ouwe Annihilator.
Ja die mogen ze wel opnieuw uitbrengen, want euh...
Afbeelding
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » ma nov 15, 2021 8:18 pm

Dat zegt niets. Bogamo is altijd te duur. Is er op Marktplaats geen exemplaar?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » ma nov 15, 2021 8:30 pm

Oh vast wel, maar nieuw niet meer verkrijgbaar en zowel bij bol als amazon >35 euro, bij Dodax (die hebben nogal eens iets wat slecht verkrijgbaar is...) helemaal niet te vinden.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Annihilator

Bericht door innuendo » ma nov 15, 2021 8:45 pm

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » ma nov 15, 2021 10:39 pm

Zie daar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » di nov 16, 2021 10:23 am

Jajaja, krasjes... en ik heb al even genoeg uitgegeven van m'n salaris van deze maand. :head:

Zet 'm wel op m'n lijssie op discogs voor een volgende keer. ;)
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Annihilator

Bericht door Johan » wo nov 17, 2021 4:25 pm

HighKing schreef: ma nov 15, 2021 3:57 pm Grappig dat "Metal" een heruitgave gaat krijgen waarbij de drums en vocalen zijn vervangen voor die van respectievelijk Dave Lombardo en Stu Block.
https://www.metalfan.nl/article.php?sid=22100

Moet ik zeggen dat het nummer Downright Dominate me nog niet perse over de streep trekt om deze heruitgave te kopen maar ik ben wel erg benieuwd naar de rest.
Met name de vocalen van Dave Padden konden mij nooit zo bekoren.

Ben ik wel benieuwd of Block ook op nieuw materiaal gaat zingen. Die heeft immers tijd over nu Iced Earth even bevroren is. :P
Dat album heb ik toen nog meteen gekocht toen ie uitkwam. Niks mis mee verder! Eigenlijk ben ik het nieuwe studiowerk daarna redelijk uit het oog verloren. Alles waarbij Padden vervangen wordt door een betere zanger is sowieso al snel een verbetering!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » zo jan 30, 2022 4:49 pm

Kennelijk heeft Waters Stu Block (Into Eternity, ex-Iced Earth) bereid gevonden om in elk geval mee te gaan voor de komende liveshows, nadat ie ook al wat had ingezongen voor de herbewerking van 'Metal'. Hoewel zangers bij Annihilator veranderlijk zijn als het weer, hoop ik dat Block blijft. Ik neem aan dat hij zich bij Annihilator niet hoeft te forceren, zoals bij Iced Earth. Daar zong ie zeker goed, maar het was gewoon heel vaak een maniertje, niet echt.

Met Block kun je natuurlijk ook zo nu en dan weer eens wat ondergewaardeerde songs uit het Joe Comeau-tijdperk (Carnival Diablos en Waking The Fury) live spelen. Comeau (vocalist op de geniale 'Master Control'-plaat van Liege Lord) is wat mij betreft zeker in technisch opzicht de beste zanger die Annihilator ooit gehad heeft.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Joris » ma jan 31, 2022 5:32 pm

Denk vooral live een verbetering. Vond Jeff op zang live nooit geweldig en Annihilator was voorheen ook beter met Padden erbij. Block is een veel betere zanger, dus ik vind het wel goed nieuws.

Waters moet zich gewoon lekker op zijn gitaarwerk kunnen concentreren. Had ook het idee (misschien onterecht aangezien ikzelf annihilator in die periode ook veel vetter vond) dat hij met Padden toen ook veel meer lol uitstraalde dan de laatste shows die ik gezien heb.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » ma jan 31, 2022 8:13 pm

Padden werd wel steeds beter, maar echt geweldig vind ik het nergens. Nogal monotoon.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Annihilator

Bericht door Rene » di feb 01, 2022 7:13 am

Jeff is vooral een showman. In dat opzicht vond ik de mix van zingen en gitaarspelen hem wel goed liggen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Lennert » di feb 01, 2022 8:43 am

Heb ze slechts een enkele keer live gezien (als support van Iced Earth of Megadeth...) met Padden op zang en daar heb ik toen behoorlijk van genoten. Block op zang lijkt me echter nog steeds een stuk beter, eindelijk weer iemand die de uithalen op Alison Hell kan halen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » di feb 01, 2022 9:06 am

Haha, ja dat stuk hoge kopstem dat live dan opeens 6 octaven lager gezongen wordt...
En ik die dan in het nummer opgaat en gewoon sta te gillen...
En gasten om me heen die me dan aankijken van: wut!?

:P
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » vr feb 18, 2022 5:14 pm

Oh, cool, Metal II is uit! Effe luisteren. :D

Edit: nou, ik weet niet of ik het de moeite waard vind om te kopen. Leuk om eens te horen maar het is niet perse allemaal beter. Ik heb het idee dat Stu hier en daar zanglijnen net iets anders legt omdat het anders moet klinken, niet omdat het perse beter is. Drums klinken wel lekker maar ook daarvoor zou ik de nieuwe versie niet zonodig in de kast hoeven hebben.

Had er eigenlijk meer van verwacht.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » za mar 12, 2022 7:29 pm

Ik kwam Metal II vandaag tegen op vinyl. Bijna 40 euro!! Lijkt me wat overdreven. Wacht wel tot het cd'tje in de aanbieding is.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » zo mei 22, 2022 8:10 pm

Ik dacht: kom, laat ik eens een vocal covertje opnemen! Nou, hier! :lol:
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Jeroen » zo mei 22, 2022 8:26 pm

HighKing schreef: vr feb 18, 2022 5:14 pm Oh, cool, Metal II is uit! Effe luisteren. :D

Edit: nou, ik weet niet of ik het de moeite waard vind om te kopen. Leuk om eens te horen maar het is niet perse allemaal beter. Ik heb het idee dat Stu hier en daar zanglijnen net iets anders legt omdat het anders moet klinken, niet omdat het perse beter is. Drums klinken wel lekker maar ook daarvoor zou ik de nieuwe versie niet zonodig in de kast hoeven hebben.

Had er eigenlijk meer van verwacht.
Ik vind het een uitstekende herbewerking. De vette drums voegen in mijn optiek wel wat toe en de voordracht van Block is vele malen vuriger. Met de muziek was verder al niet veel mis. De nummers waren en zijn prima en de vonken vliegen van het gitaarwerk af, dat nu overigens stukken spetterender klinkt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Aviatrix
Berichten: 1151
Lid geworden op: di mei 17, 2022 9:09 pm
Locatie: Hier

Re: Annihilator

Bericht door Aviatrix » zo mei 22, 2022 9:01 pm

HighKing schreef: zo mei 22, 2022 8:10 pm Ik dacht: kom, laat ik eens een vocal covertje opnemen! Nou, hier! :lol:
Fiet fieuw!

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9029
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Appelflap » ma mei 23, 2022 7:00 am

Goed gedaan man. Fijne stem. Goede opname. De tweede stem op t eind komt niet lekker uit de verf vind ik.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » ma mei 23, 2022 8:40 am

Dank je! Die tweede stem aan het einde vond ik eerst zelf ook niet goed, maar na nog eens luisteren vond ik het toch wel prima. Voortaan toch m'n eerste ingeving navolgen haha
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11091
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Annihilator

Bericht door Spawn999 » ma mei 23, 2022 9:07 am

Tof!! 🤘🤘🤘
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Annihilator

Bericht door dako » ma mei 23, 2022 10:35 am

Lekker bezig man, gaaf.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door Lennert » ma mei 23, 2022 11:06 am

Awesome! Sowieso een gaaf nummer van een best aardige plaat. Maar als er een ding is waar dat album profijt van zou hebben, dan is het een echte zanger :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » ma mei 23, 2022 11:12 am

Dank dank! :D

Wie weet nemen ze die ook wel op met Block. Zou niet gek zijn. :)

Jeroen schreef: zo mei 22, 2022 8:26 pm
HighKing schreef: vr feb 18, 2022 5:14 pm Oh, cool, Metal II is uit! Effe luisteren. :D

Edit: nou, ik weet niet of ik het de moeite waard vind om te kopen. Leuk om eens te horen maar het is niet perse allemaal beter. Ik heb het idee dat Stu hier en daar zanglijnen net iets anders legt omdat het anders moet klinken, niet omdat het perse beter is. Drums klinken wel lekker maar ook daarvoor zou ik de nieuwe versie niet zonodig in de kast hoeven hebben.

Had er eigenlijk meer van verwacht.
Ik vind het een uitstekende herbewerking. De vette drums voegen in mijn optiek wel wat toe en de voordracht van Block is vele malen vuriger. Met de muziek was verder al niet veel mis. De nummers waren en zijn prima en de vonken vliegen van het gitaarwerk af, dat nu overigens stukken spetterender klinkt.
Ik vond het wel goed, maar niet zoveel beter dat ik er 2 versies van in de kast zou zetten. Misschien moet ik er nog eens goed naar luisteren. :)
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22084
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door KoenM » ma mei 23, 2022 1:02 pm

HighKing schreef: zo mei 22, 2022 8:10 pm Ik dacht: kom, laat ik eens een vocal covertje opnemen! Nou, hier! :lol:
Gaaf gedaan!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Annihilator

Bericht door Johan » ma mei 23, 2022 3:17 pm

Prima uitvoering, lekker bezig!

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Annihilator

Bericht door HighKing » ma mei 23, 2022 4:32 pm

Dank dank! :D
KFFR, old-school metal!

Plaats reactie