Yob, Midnight, Spirit Adrift, Night Demon - Effenaar 24 Mei

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Yob, Midnight, Spirit Adrift, Night Demon - Effenaar 24 Mei

Bericht door Ernst » vr mei 06, 2022 8:47 pm

Zoals in de topictitel - mooi package, me dunkt.

Ik kijk voornamelijk uit naar Yob en Midnight, maar het moet gezegd worden dat Spirit Adrift ook niet slecht klinkt.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Yob, Midnight, Spirit Adrift, Night Demon - Effenaar 24 Mei

Bericht door Johan » za mei 07, 2022 12:26 am

Het waren eigenlijk aparte shows van YOB met voorprogramma enerzijds en Midnight met voorprogramma anderzijds. Ik keek vooral uit naar een headline show van Midnight, maar YOB is ook geen straf.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Yob, Midnight, Spirit Adrift, Night Demon - Effenaar 24 Mei

Bericht door iron_dennis » di mei 24, 2022 11:55 pm

Wat een dikke show was dit!
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Yob, Midnight, Spirit Adrift, Night Demon - Effenaar 24 Mei

Bericht door innuendo » wo mei 25, 2022 12:06 am

Welke?

Vrouwlief was pas laat thuis, waardoor ik door snel te fietsen gelukkig nog een paar nummers van Spirit Adrift kon meepakken. Van de bill voor mij uiteindelijk de interessantste band. Midnight pakte erg aangenaam uit. Op plaat vind ik het vaak niet heel boeiend, maar live was het energiek en lekker smerig. Dat de frontman tussendoor wat gortdroge humor uit zijn mouw schudt, is een mooie bonus. Erg genoten van alle capriolen van zowel het publiek als de band. Mag trouwens ook gezegd worden: ook qua show deed Midnight het geweldig!

Yob pakte me nooit zo en ik was bang dat het na twee gave shows al bij voorbaat tegen zou vallen. Het begin was vrij matig ook. Het geluid was slecht, maar eenmaal op dreef (en na genoeg gedraai aan het mengpaneel) werd het een vet optreden. Dan weer sfeervol, dan weer loodzwaar. Ik begin Yob inmiddels beter te begrijpen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Yob, Midnight, Spirit Adrift, Night Demon - Effenaar 24 Mei

Bericht door iron_dennis » wo mei 25, 2022 7:18 am

iron_dennis schreef: di mei 24, 2022 11:55 pm Wat een dikke show was dit!
Night Demon net op tijd binnen met mijn (bonus) zoontje die zijn eerste concert zou gaan beleven. Energieke, sympathieke band. Nummers hadden veel Iron Maiden invloeden en gingen er goed in. Mooie opwarmer!

Spirit Adrift was ik niet zo bekend mee maar wat een fenomenale band. Echt een prachtig optreden met de ene hymn na de andere. Klassieke heavy metal, doom het zit er allemaal in verweven. Genoten, zeker toen mijn zoontje ook nog eens het podium op mocht voor een foto. Wat een toffe band, zeg!

Midnight de band waar ik voor gekomen was en met mij vele anderen. Voor een dinsdagavond was de grote zaal van de Effenaar ineens toch behoorlijk gevuld en Midnight knalde er direct in met een mix van Motorhead, Venom en Exciter. Mooie is aan Midnight dat ook hier een ontzettende energie van af spat wat je ook terugziet op het podium. Midnight kwam, zag en overwon.

YOB Slecht geluid en na twee nummers lekker naar huis gereden. Niet mijn ding.

Ondanks de vele klachten dat dit twee samengevoegde shows waren en Night Demon daardoor al om 19.00 uur begon en door vele mensen noodgedwongen gemist werd pakte het m.i. toch goed uit. Midnight heeft uiteindelijk toch een uur speeltijd gehad en de verassing van de avond; Spirit Adrift hebben we mooi ontdekt.
Dominion of Darkness.

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Yob, Midnight, Spirit Adrift, Night Demon - Effenaar 24 Mei

Bericht door Ernst » wo mei 25, 2022 10:07 am

Eerlijk gezegd is het wel typisch Nederlands om te gaan zitten zeiken over een extra gevulde avond voor hetzelfde geld....en tegenwoordig is 24.5 voor deze bands een zeer goede prijs/kwaliteit, zeker gezien ze gewoon volledige sets speelden. Ik was er alleen maar blij mee in ieder geval.

Dan over de bands: Midnight was echt ontzettend gaaf en speelden de zaal plat. Het contrast met de toch wat complexere nummers van Yob was groot. Yob was desalniettemin ook erg goed. Ik was ook blij om te zien dat Spirit Adrift heel goed ontvangen werd. Zo'n band waar ik wel hoor waarom mensen die dat soort heavy metal een warm hart toedragen er enthousiast van raken, ook al is het voor mijzelf wat minder interessant.

Volgende keer dat Midnight of Yob in de buurt spelen ben ik er in ieder geval weer bij.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Yob, Midnight, Spirit Adrift, Night Demon - Effenaar 24 Mei

Bericht door innuendo » do mei 26, 2022 11:29 pm

iron_dennis schreef: wo mei 25, 2022 7:18 am
iron_dennis schreef: di mei 24, 2022 11:55 pm Wat een dikke show was dit!
Night Demon net op tijd binnen met mijn (bonus) zoontje die zijn eerste concert zou gaan beleven. Energieke, sympathieke band. Nummers hadden veel Iron Maiden invloeden en gingen er goed in. Mooie opwarmer!

Spirit Adrift was ik niet zo bekend mee maar wat een fenomenale band. Echt een prachtig optreden met de ene hymn na de andere. Klassieke heavy metal, doom het zit er allemaal in verweven. Genoten, zeker toen mijn zoontje ook nog eens het podium op mocht voor een foto. Wat een toffe band, zeg!

Midnight de band waar ik voor gekomen was en met mij vele anderen. Voor een dinsdagavond was de grote zaal van de Effenaar ineens toch behoorlijk gevuld en Midnight knalde er direct in met een mix van Motorhead, Venom en Exciter. Mooie is aan Midnight dat ook hier een ontzettende energie van af spat wat je ook terugziet op het podium. Midnight kwam, zag en overwon.

YOB Slecht geluid en na twee nummers lekker naar huis gereden. Niet mijn ding.

Ondanks de vele klachten dat dit twee samengevoegde shows waren en Night Demon daardoor al om 19.00 uur begon en door vele mensen noodgedwongen gemist werd pakte het m.i. toch goed uit. Midnight heeft uiteindelijk toch een uur speeltijd gehad en de verassing van de avond; Spirit Adrift hebben we mooi ontdekt.

Ah, was dat jouw knul? Ik stond naast hem toen hij die fist bumb kreeg
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Yob, Midnight, Spirit Adrift, Night Demon - Effenaar 24 Mei

Bericht door Johan » vr mei 27, 2022 1:14 pm

Was een fijne dinsdagavond zo! Ik was het eigenlijk vergeten, maar op de dag zelf alsnog besloten om te gaan. Ik moet YOB helaas missen vanwege logistieke problemen (en dus al om 22:00 de trein), maar ik kwam toch voor Midnight die weer een topshow neerzetten!

Plaats reactie