Dungeons and Dragons

D&D, Warhammer, Fortnite, Warcraft, Minecraft, CraftCraft, of gewoon het klassieke ganzenbord
Plaats reactie
Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Re: Dungeons and Dragons

Bericht door Lennert » ma aug 08, 2011 4:36 pm

Laatste keer was het meer actie georienteerd, prompt vinden de mensen die het roleplayen de vorige keer het leukste vonden nu de actie ineens het leukste :P

Al moet ik de encounters wel iets zwaarder maken, de wolf van de druid is behoorlijk sterk en de groep vecht behoorlijk tactisch (zorgt dat ze nooit geflanked worden, anti-toxin drinken voor encounters met Ettercaps en monstrous spiders, juiste buff spells etc.), waardoor de combat behoorlijk vlot voorbij gaat. Nu waren de enemies tot nu toe voornamelijk humanoids en abberations (lage hitpoints, lage AC), dus de volgende keer kunnen we best kijken of de groep iets meer slagkracht ook aan kan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

thomaster87
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » wo aug 10, 2011 5:06 pm

Lennert schreef:In de Abyss tegen een EL 20 boss? Wat heb je voor ze in petto, een Balor of een Pit Fiend? :P
Een 'homebrew' half succubus, dochter van een demon lord. Het ging wel goed, de encounter. Ze had nog wat vrienden mee, dus het was lang en interessant. Uiteindelijk hebben de PC's iedereen gedood, behalve de eindbaas zelf, die er maar vandoor is geteleport :P
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 15, 2011 11:04 pm

Hehe, nice. Wat voor effect heeft het casten van spells in de Abyss voor characters in jouw groep btw?

Afgelopen week twee keer gespeeld met mijn groep, de eerste keer dacht ik een zware encounter te hebben met een level 6 cleric en wat minions (skeletons en evil fighter/monks), maar een spell als Entangle gooit echt altijd roet in het eten als het op spannende gevechten aan komt, de groep van 4 level 4 spelers had amper moeite met de encounter. Zelfs toen de ranger een blindness over zich heen kreeg lukte het hem nog om alles af te maken.

Goed, de groep had genoeg XP voor een hoger level, dus de volgende sessie kon iedereen rustig omhoog. Tenminste, ik liet de BBEG (big bad evil gal) naar de plaats teleporten waar zij nog de loot van de cleric's lijk aan het oprapen waren (blij dat ze haar niet meteen aanvielen). Ze becomplimenteerde de groep met het feit dat ze hen onderschat had, maar liet wel tussen neus en lippen door weten dat dit de volgende keer niet het geval zal zijn. Vervolgens werd duidelijk dat ze een NPC vriendin van de groep (level 3 bard) gevangen had, omdat die achter belangrijke plotinformatie was gekomen, die ze naar de autoriteiten wilde brengen. De party kon haar als ze snel waren oppikken in de catacomben onder de begraafplaats.

Vanzelfsprekend schreeuwde dit om een val, maar aangezien de helft good aligned is (en de enige mannelijke speler in de groep steeds probeert de bard te versieren) ging iedereen er natuurlijk op in, om vervolgens ingesloten in een ondergrondse kamer te eindigen met een Drider die op momenten dat ze teveel schade deden onzichtbaar werd, zichzelf healde en hen vervolgens weer aanviel. De eerste keer dat dit gebeurde dacht men nota bene dat het een illusie was (nadat zowel de druid als de psion 27 punten lightning damage over zich heen hadden gekregen in een beurt). Spellcasters die ver buiten bereik van de wapens zijn, zijn in ieder geval een mooi zwaktepunt van de groep, ze overleefden het wel, maar niet van harte.

Volgende sessie is de ranger er niet bij (vakantie van de speler), maar in-game zal hij gaan trainen voor een tournament onder leiding van een cleric van Kord. Dat betekent dat de melee fighter dus even niet aanwezig is, dat kan nog leuke dingen opleveren bij de volgende sessie waar ik een fighter/ranger/dervish combinatie voor ze heb ingepland.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr nov 04, 2011 12:49 pm

Sessie van gisteren was zeer interessant voor mij als DM, daar de groep gewoon een keertje gigantisch verloor! De fighter/ranger/dervish combinatie waar ik het hier boven al over had bleek uiteindelijk de lover van de BBEG te zijn (ze zorgde overigens ook voor een hoop hoofdpijn, ik wil ook een dervish gaan spelen) en nadat de groep haar na een lange, slopende strijd had afgemaakt, werden ze betrapt door een groep evil monks die in plaats van de strijd aan te gaan, meteen vluchtten om de baas te waarschuwen. Sindsdien is de groep constant op de vlucht, terwijl de ranger (die er die keer niet bij was) rustig aan het trainen blijft voor wedstrijden in de tempel van Kord.

De groep bounty hunters die achter de groep aanzit bestaat uit een level 5 bounty hunter zelf (alternatieve class, doet non-lethal damage en heeft de mogelijkheid om iemand in een geslaagde grapple meteen in hogtie te leggen), een level 1 barbarian/2 fighter, een level 4 ranger en een level 3 wizard. De spelers (nu bestaande uit een druid met wolf, een rogue, een psion en een NPC bard die ze bevrijd hadden) hadden ergens een schuilplaats in het bos gevonden, maar vanwege superieure trackskills van de bounty hunter werden ze alsnog gevonden. Nadat de bard in de verte een paard had gehoord ging de rogue in zijn eentje op onderzoek uit en werd meteen gevangen genomen. Nadat de bard 30 minuten later de rest van de groep wakker maakte waren ze al praktisch omsingeld door de bounty hunters. Een rampzalige poging tot diplomacy van de kant van de druid ('we zijn echt onschuldig!' en 'als we jullie nu meer goud bieden, wat dachten jullie van 400 gp?') en een hoop ondermaatse saves later lagen zowel de animal companion als de bard te slapen door sleep arrows van de vijandige ranger, kon de druid niet meer ophouden met lachen van een Tasha's Hideous Laughter en gaf de psion haarzelf uiteindelijk maar gewoon over aan de bounty hunter en barbarian die allebei toch wel erg grote zwaarden droegen. De groep ligt nu geketend en gekneveld in een huifkar, op weg naar een onbekende toekomst.

Op zich leuk als DM om ook eens te 'winnen', in de zin dat de groep zich niet meteen redt door superieur denkwerk en hoge rollen, vanaf het moment dat de rogue besloot er op zichzelf op uit te gaan zat ik al met 'never split the party! - MUHAHAHAHAHA' in mijn hoofd. Lachen.

Crises

Bericht door Crises » vr nov 04, 2011 6:22 pm

Eh... Bij ons is het eerder regel dat de party gesplit is dan niet...
Het zorgt echter wel voor veel kopzorgen bij de DM, meedere verhaallijnen en complicaties. Lachen man.
Ik ben wel benieuwd naar wat je ze aan wil doen in de volgende sessie, want hoe komen ze uit deze penibele situatie.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za nov 05, 2011 11:56 pm

Vandaag gedaan, was de meest hilarische sessie die ik tot nu toe met ze heb gehad! Het plot draaide er uiteindelijk om dat de groep gevangen genomen werd uit naam van een wizard die door de BBEG was ingehuurd om haar te helpen met wat zaken in haar cultus die ze zelf niet kon (zij is een lvl4 monk/lvl 4 fighter) en het feit dat ze vervolgens ervoor zorgde dat zijn vriendin door deze zelfde badgirl ook in de cultus belandde en daar haar dood heeft gevonden in de handen van de spelers. In plaats van boos te zijn op de spelers, wil hij wraak hebben op haar omdat zij degene was die zijn geliefde van hem had weggetrokken. Hoe dan ook, uit angst voor de spelers, wilde hij hen dit voorstel doen zonder dat zij de mogelijkheid hadden hem meteen aan te vallen.

Maar goed, voordat de spelers hier achter kwamen was het voornamelijk een bijzonder grappige situatie van 4 spelers die onderling zonder dat de bounty hunters het door zouden hebben bezig waren uit hun boeien te ontsnappen en de badguys tegen elkaar op te zetten. Situatie is een beetje als volgt:
- Saravas, elven rogue, geketend met masterwork shackles en niet gekneveld omdat hij geen magie heeft (en omdat de halfling ranger die hen moest bewaken ook erg praatgraag was). Ook de enige van de groep die nog een verstopte dolk had.
-Chloe, human druid, met magie ontdaan van haar wildshape ability voor 24 uur, vastgebonden met silken rope en gekneveld omdat ze een spellcaster is.
-Taraxandra, human psion, geketend met anti-magic shackles, iets wat leuk zou zijn als het zou werken op psions die krachten werken anders dan de standaard magie en vallen zodoende niet onder de regels van de ketenen. Daarnaast heeft ze ook een psi-crystal, welk dingetje ook nog een stem heeft die hij kan gebruiken in de hoofden van andere mensen. Tevens gekneveld, maar ze kan haar krachten zonder somatic en verbal components gebruiken, dus dat was geen probleem. Bijna niemand begrijpt iets van psions, dus eigenlijk was iedereen er van uit gegaan dat ze een sorceres was. Leukste van het psi-crystal was eigenlijk nog dat ze allemaal een eigen persoonlijkheid hebben en mijn vriendin die de psion speelt had voor 'bully' gekozen. In feite zat dat ding dus continu binnen een straal van 30ft. mensen voor van alles en nog wat uit te schelden.
-Seyanne, human bard (NPC) waar de rogue en psion een hekel aan hebben ondanks het feit dat ze haar een paar sessies geleden wel gered hebben. Minst gevaarlijke personage uit de groep (ook echt gemaakt voor bepaalde plotlijnen ipv combat, maar ze kan in ieder geval goed zingen) en daarom met silken rope vastgebonden.
Badguys:
-Alton, human bounty hunter met greatsword en de mogelijkheid zijn wapen zonder penalties te gebruiken voor non-lethal damage en ook nog eens 2d6 extra schade non-lethal per beurt te doen. Leider van het groepje.
-Gromm, barbarian/fighter en half orc, te dom voor woorden maar verdomd sterk. Hij hield de wagen onder controle.
-Alysse, human sorceress, nogal een kreng
-Helen, halfling ranger, zeer vriendelijk tegen de spelers

De eerste discussie ontstond nadat de halfling ranger en de human sorceress die de groep moesten bewaken ruzie kregen over het feit of een bard nu wel of niet veel onder de definitie van spellcaster viel en dus wel of niet gekneveld moest worden. De rogue bemoeide zich met de discussie en (tot groot ongenoegen van de bard) was het er mee eens dat ze ook gekneveld diende te worden omdat ze irritant is. Terwijl de ranger verbaast de bard het zwijgen oplegde, probeerde de rogue zijn mes uit zijn schoen te krijgen en nadat de ranger weer terug op haar plaats zat schakelde de psion haar psi-crystal in om de sorceress te gaan pesten met kreten als 'je bent dik en lelijk!' Terwijl de sorceress opsprong en pissig vroeg wie dat zei, schoof de rogue snel zijn mes door naar de bard (die hem nog steeds vernietigende blikken toewierp) die vervolgens ging proberen haar touwen door te snijden. In de tussentijd werd de sorceress meer en meer paranoide, terwijl de rogue probeerde de halfling over te halen dat haar vriendin toch echt gestoord was. Terwijl de bard het mes per ongeluk liet vallen, sprong de rogue hier daarna op in door ineens een hilarisch geroleplayede (maar succesvol gerolde) poging te doen de halfling te verleiden, die prompt vergat om het geluid te controleren.

Na een succesvolle diplomacy check om de bard's knevel toch maar weer af te doen (de spelers vergeten nog al eens dat bards nog steeds de mogelijkheid hebben om via bardic music extra bonussen op rollen te geven) begonnen zowel de bard als rogue nu via bluffchecks te beweren dat de sorceress aan het flippen was die steeds harder begon te schreeuwen dat ze niet gek was, zo hard dat de baas zelf naar achteren kwam om te kijken wat er aan de hand was, waarop het psi-crystal over begon te gaan tot 'hij wil je dood maken!', waarop de sorceress het uiteindelijk niet meer trok en een hold person spreuk probeerde op haar baas, die verbaasd reageerde door haar knock out te meppen. De bard had net de touwen rond haar handen los en probeerde het mes door te schuiven zonder gezien te worden, maar dit viel de bounty hunter dan weer wel op. Op dit moment begon het psi-crystal de half-orc lastig te vallen met verhalen over hoe zijn baas hem zou gaan afmaken, waarop de wagen werd stilgezet en het beste figuur naar achteren kwam om verhaal te halen bij zijn baas die net bezig was om de bard weer vast te binden. De half-orc maakt verbaasd de sorceress wakker, die woedend nog een hold person op haar werkgever gooit, die zijn save dit keer wel faalt en daarbij ook het mes wat hij had opgepakt weer laat vallen, iets wat de druid goed uitkwam. De halfling schrok hiervan en schoot de sorceress neer met een sleep arrow, waarop de hold person spreuk ook niet meer werkte. Om de chaos compleet te maken probeerde de half-orc zijn baas te grijpen, die hierop reageerde met een elleboog in het gezicht.

in de tussentijd was de druid geslaagd met het doorsnijden van de touwen om haar handen en begon ze voorzichtig haar voeten los te maken, terwijl de half-orc zijn bijl trok en zijn baas aanviel (en hem hierbij behoorlijk hard raakte, dit keer met de scherpe kant). De halfling ziet dit, raakt in paniek en springt op de druid, maar faalt door haar geringe lengte om de druid er onder te krijgen. De baas scoort vervolgens een critical hit op zijn eigen werknemer en slaat hem tegen de vlakte met zijn zwaard, terwijl het psi-crystal nu in ieders hoofd over moord en doodslag aan het krijsen is. De halfling besluit niet nog eens over te gaan op een grapple met de druid en schiet een sleep arrow op de bard, die haar save ook faalt en ook knock out gaat. De druid slaagt er vervolgens in om haar voeten los te maken en maakt zich klaar om op te staan, terwijl de leider van de huurlingen een helder moment heeft en de psion knock-out slaat, waarop prompt de stemmen in ieders hoofden verstommen. De rogue, die compleet hulpeloos in dit alles is door zijn ketens, blijft in de tussentijd schreeuwen naar de halfling dat haar baas aan het flippen is. De baas reageert met een diplomatiek antwoord door hem 'per ongeluk' een echte klap tegen het hoofd te geven, waardoor de rogue nu met -1 hitpoint tegen de vlakte gaat. De druid staat eindelijk op, komt tot de conclusie dat haar wapens vanzelfsprekend zijn afgenomen, dat ze geen spells ter beschikking heeft en dat ondanks het feit dat haar handen en voeten los zijn, haar armen nog steeds vastgesnoerd zijn aan haar bovenlijf. Voor de laatste maal proberend de halfling aan haar kant te krijgen, geeft ze het uiteindelijk ook maar op om vervolgens door een woeste bendeleider neergeslagen te worden.

Toen de characters twee uur later weer wakker werden waren ze allemaal geketend, gekneveld en wonderbaarlijk genoeg lagen er nog steeds een bewusteloze half-orc en sorceress tussen hen in, terwijl een bleek weggetrokken halfling de wacht hield met de opdracht naar niemand te luisteren, met niemand te praten en er zeker van te zijn dat die twee bewusteloze figuren tot ze op de bestemming waren aangekomen ook bewusteloos bleven. Toen ze eenmaal bij het huis van de wizard waren aangekomen kregen ze ook al een verbaasde blik van hem toen hij het aantal gewonde en bewusteloze figuren in de huifkar :mrgreen:

Maar goed, de groep is akkoord gegaan met zijn voorstel na een verhitte discussie over het nut van bounty hunters sturen als ze mogelijkerwijs zelf wel naar hem geluisterd zouden hebben. De sessie sloot af met een paar lage DC listen checks om de groep getuige te laten zijn van een hevige ruzie tussen de bounty hunters en het 'waarom heeft wie wie geslagen' :mrgreen:

Hilarisch, zulke sessies wil ik er wel vaker hebben.

Crises

Bericht door Crises » zo nov 06, 2011 2:34 am

Het klinkt als een sessie waar iedereen wel plezier heeft kunnen hebben.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do nov 10, 2011 4:36 pm

Oh, dat was absoluut het geval! :P

http://www.adequacy.org/stories/2001.8. ... .1158.html

Even een mooi stukje waar ik op terecht kwam op de een of andere manier. Ik ben dol op Amerikanen! :mrgreen:

Crises

Bericht door Crises » do nov 10, 2011 6:13 pm

Eh, nog een mooi stukje of 2:
http://www.chick.com/articles/dnd.asp
http://www.chick.com/articles/frpg.asp

Behoorlijk in hetzelfde straatje...

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 31, 2012 4:43 pm

Laatste week eindelijk weer eens een sessie met de complete groep gehad. De 3 spelers en NPC die gevangen waren genomen zijn akkoord gegaan met het voorstel van de wizard om zijn voormalig werkgever af te maken. Het blijkt dat de dervish waar ze al eerder tegen gevochten hadden, een onderdeel van zijn groep van mercenaries was, maar dat zij gecorrumpeerd was de BBEG (lvl 4 monk/lvl 4 fighter) om de cultus van Inkabulos aan te vullen. Hij is woedend over haar dood, maar wil liever dat de verantwoordelijke die haar heeft weggetrokken uit zijn groep aangepakt wordt, in plaats van dat de echte moordenaars (die zichzelf alleen verdedigden) de dood zouden vinden. Hij heeft hen verschillende potions en scrolls gegeven, terwijl de groep de halfling ranger over heeft gehaald om met hen mee te gaan (omdat zij de weg weet naar de geheime tempel van de cultus). Na via een portal vlakbij de stad te zijn uitgekomen (en wat trollen te hebben bevochten) ontmoette ze de ranger weer (die de kampioenschappen gewonnen heeft, hij heeft een belt met +2 strength gekregen, met het uiterlijk van zo'n gruwelijk lelijke worstel champion's belt).

Het blijkt dat de ranger de clerics van de tempels van Pelor, Kord en Obad-Hai heeft overgehaald om de cultus te bevechten (waar zij van tevoren nog geen idee over hadden), waardoor er in de stad ook al een grote slachting tussen corrupte guards en tempelbewakers aan de gang was. Zij gingen echter meteen op pad naar de geheime tempel, omdat het wel bekend was, dat de tijd nu aangekomen lijkt te zijn, waarop de cultisten genoeg levensenergie verzameld hebben om hun god naar de material plane te halen. Via een sluiproute in de heuvels naar een geheime ingang vocht de groep eerst nog tegen 2 gauths (die uiteindelijk toch te weinig hitpoints hebben om echt gevaarlijk te zijn) en daarna in de grot tegen een groep lemures, een imp en een bearded devil. Qua challenge rating hoorden ze dit prima aan te kunnen, maar het probleem is wel dat niemand van de groep a la een wizard, fighter of paladin echt in staat is een shitload aan schade te doen in 1 keer. Goed, de psion enigszins, maar zij moet dan heel veel powerpoints gebruiken, en de rogue kan wel sneaken, maar hij kon moeilijk een goeie plek vinden. Aangezien devils damage reduction 5/silver hebben, was het voor velen moeilijk om snel af te rekenen met de vijanden, terwijl de bearded devil toch behoorlijk hard in het rond aan het slaan was. Uiteindelijk met een animal companion en een bard praktisch dood (nog net niet) lukte het wel, maar het heeft een hoop resources gekost.

Donderdag zullen ze de BBEG treffen met een cleric en wat evil monks om haar heen, terwijl ze aan het proberen zijn om een poort naar de vlakte van hun god te openen. Als de groep niet binnen enkele beurten de cleric uitschakelt zullen er nog wat lesser devils door de poort komen om het leuk te houden. De BBEG ziet er als volgt uit:

Cailyn CR 8
Human Fighter 4/Monk 4 LE
Init +5 Senses Listen +8, Spot +8
Languages Common, Elven
AC 21, touch 20, flat-footed 15; Combat Expertise (swap base attack bonus for AC)
Hp 68
Fort +10 Ref +10 Will +8
Speed 40 ft. (8 squares)
Melee flurry of blows with unarmed strike +11/+11/+6 (2d6+4) or flurry of blows with +1 keen kukri +11/+11/+6 (1d4+3/15-20 x2) or unarmed strike +13/+8 (2d6+4) or +1 keen kukri +13/+8 (1d4+3/15-20 x2)
Ranged mwk sling +13/+8 (1d4+2) 50ft.
Base Atk +7/+2 Grp +9
Atk Options Improved Trip, Stunning Fist (Fort DC 16, 1 round stunned)
Abilities Str 14, Dex 20, Con 14, Int 13, Wis 16, Cha 15
Feats Combat Expertise, Improved Trip, Improved Unarmed Strike, Stunning Fist, Weapon Finesse, Weapon Focus (Unarmed), Quick Draw, Evasion, Deflect Arrows, Superior Unarmed Strike, Weapon Specialization (Unarmed)
Skills Bluff +8, Diplomacy +12, Disguise +7, Intimidate +9, Hide +10, Jump +10, Listen +8, Sense Motive +8, Spot +8, Tumble +13
Possessions Sling + 10 bullets, +1 keen kukri, gloves of dexterity +2, ring of protection +1, bracers of armor +1, hempen rope, 2 potions of cure moderate wounds, monk's belt
Appearance She has long black hair and green eyes and wears a crimson corset, covered by a brown cloak. Appears to be in her early thirties.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma apr 16, 2012 11:53 am

Is er dan echt niemand vandaag de dag die nog speelt? :mrgreen: Voor het eerst van mijn leven een prestige class gehaald, ben nu een level 8 scout en lvl 1 order of the bow initiate, wat betekent dat, zolang ik maar wat beweeg per beurt, ik op een standard action 1d8+3 (normale longbow damage) plus 4d6 (improved skirmish) plus 1d8 (precision shot van de prestige class) mag doen. In combinatie met een bardsong van onze combatbard gisteren 2d8+3+8d6 mogen gooien om een wyvern in een keer kapot te schieten. Damn, op lvl 9 begint het spel eindelijk echt episch te worden!

Crises

Bericht door Crises » di apr 17, 2012 2:53 am

Nou ja, Ik speel elke twee weken...
Wij hebben inmiddels weer de regels gestroomlijnd om nog meer richting roleplaying te gaan. Powerplay is zo langzamerhand echt onmogelijk aan het worden in onze gameplay.

Op dit moment zijn we even bezig met een side quest om wat geld te verdienen. Dat missen we nog een beetje. Een andere keer vertel ik wel wat we aan het doen zijn precies...

thomaster87
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » do apr 19, 2012 8:12 pm

Ik speel nog steeds. Mijn 'sorcerer' is inmiddels level 18 (na een jaar of 6) en kan nu Mordenkainen's Disjunction. Die spell is nu ongeveer mijn rol in de party geworden :P
Ik ben nu aan een tweede prestige class begonnen (na 10 levels Charmer), de Circle Leader. Kortgezegd iemand die de spell Aura of One (book of enchantment) als spell-like ability kan er daar nog een aantal kleine bonussen bij krijgt.

We spelen alleen niet vaak, 1 keer per 1 á 2 maanden. Met de party die ik DM ongeveer even vaak, die zijn nu rond level 14-15 :) Over een week spelen we weer, ik ben een leuke encounter aan het bedenken voor ze :)
Laatst gewijzigd door thomaster87 op do apr 26, 2012 8:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dunne_Hein

Bericht door Dunne_Hein » za apr 21, 2012 12:34 pm

Ik heb vroegah wel D&D en AD&D gespeeld (jaja héél vroeger). Maar het was altijd lastig om genoeg serieuze mensen te vinden die met enige regelmaat kunnen spelen. Ik heb een een club in Schiedam geprobeerd maar die lui waren echt rijp voor de psychiater (onderlinge verkrachtingen? wtf?). Een paar jaar terug nog eens een groepje in Rotterdam geprobeerd. Aardige lui maar de speelstijl lag niet in mijn straatje. Geef mij maar combat georienteerde dungeon crawls, role playing in steden is mij te traag/saai.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za jun 29, 2013 8:44 pm

Mijn scout heeft het begeven. Nou ja, hij is niet dood, maar roleplay technisch gezien was het niet handig om hem nog langer aan te houden. Op het moment bestond de groep uit een lvl 10 cleric, een lvl 9 paladin, een lvl 8 scout/lvl 2 order of the bow initiate en een lvl 8 beguiler. De cleric is een priester van The Artisan (eigen wereld van de DM) en mijn personage is door hem bekeerd en volgde hem als een trouwe metgezel overal om het woord van deze god te verspreiden. Door een onfortuinlijke opeenhoping van omstandigheden is het echter zo gebeurd dat de groep op een chaotic aligned plane van drie chaotic goden terecht kwamen (CG, CN en CE). Terwijl we probeerden een weg terug te vinden van deze plane, raakte mijn scout via magie onder de invloed van een soort psychologische lycanthropy (via het lezen van een bepaalde tekst die bedoeld was voor volgelingen van de chaotic good god begon hij langzaam in een weerwolf te veranderen), waarop ik met de persoon die de cleric speelt al overlegde dat dit een probleem zou opleveren voor de verhoudingen binnen de groep. Immers, de cleric (Babbage) is al meerdere volgelingen binnen de groep verloren en zodra zijn enige link met The Artisan in de groep weg is, zou hij zelf waarschijnlijk ook de groep verlaten.

De DM dacht dat het wel een leuk extraatje zou zijn om mijn personage lycanthropy te geven, maar dit veronderstelde wel dat mijn scout zodra hij een weerwolf zou worden, ook meteen zijn alignment naar CG zou moeten veranderen en een aanhanger van deze bepaalde god zou worden. Zodoende toch maar voor de zekerheid een nieuw personage gemaakt voor het geval dat ik saves zou gaan falen in de vorm van een favored soul met profession brewer en de craft potion feat (en dus in feite een Duitse dronkenlap die magische bieren brouwt die werken als cure potions). We hadden de portal naar onze eigen plane praktisch bereikt toen de DM me vroeg om nog een laatste will save te maken tegen de effecten, waarop ik er prompt een 1 uitgooide terwijl enkele demonen ons aanvielen die de poort bewaakten. Resultaat: een paladin die er op afrent, mijn scout die aan het transformeren slaat en de cleric die huilend naast zijn vriend stort en hem smeekt niet toe te geven. Vervolgens kwam er een deus ex machina effect in de vorm van een twintigtal andere weerwolven die uit de storm neerkwamen op de demonen om vervolgens mijn personage in hun rangen toe te laten als een nieuwe broeder.

De arme cleric is nu getraumatiseerd, maar wordt er weer op geholpen door mijn nieuwe character Hans von Zwinckelheim, de bierbrouwer die ooit door de cleric is gered toen hij nog jong was en aangeklaagd werd wegens het vergiftigen van de graaf van zijn stad ('ja edelachtigbare, er zit rattengif in het bier vanwege de sterke anijssmaak, maar ik heb er ook tegengif door gebrouwen!'). Zodoende heeft de cleric weer een medegelovige om het woord van The Artisan te verspreiden en heb ik ook eens de kans om deze class uit te proberen. Voorlopig heb ik hem zo ingesteld dat hij (op level 8 helaas nu, ik mocht niet op lvl 10 verder) gespecialiseerd is in offensieve en buff-spells, de eerste sessie sloeg hij in ieder geval al behoorlijk wat aan gort!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za jan 11, 2014 11:17 pm

Dat ging sneller dan verwacht! Deze week besloten weer te DnD'en en dinsdag mag ik meedoen in een groep die dan pas hun tweede sessie heeft. Ze spelen Pathfinder, maar wat ik er zo van lees op internet is het gewoon 3.5 met enkele kleine aanpassingen. Ben erg benieuwd!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jan 17, 2014 3:47 pm

En, hoe was het? Wat voor character gespeeld en op wat voor level?

Crises

Bericht door Crises » za jan 18, 2014 3:16 am

Mijn character Djuri heeft trouwens de coolste god ooit. In mijn party speel ik een priester. In combat kan hij werkelijk helemaal niets. Ja, Banishment (zoals wij tegenwoordig Turn Undead noemen), een light casten in de ogen van een tegenstander (belachelijk moeilijk) en de party healen. Zelfs boosten van partymembers is lastig.

Maar zijn god is dus geweldig: Eerst blijkt dus dat hij vrijwillig zich heeft gevangen laten zetten in een hel dimensie om de mensheid te beschermen. Toch kan hij de prayers van mij character beantwoorden. En zo af en toe heeft mijn character echt vol contact met hem. Zelfs toen een onmogelijke keuze zich presenteerde om of zijn partygenoot of een ruimte vol met onschuldige mensen te redden, maakte hij door het verwoede bidden van mijn character een einde aan de dreiging. Een einde dat Djuri zich nooit had kunnen voorstellen. Opoffering was wel Djuri's deel. Hij loopt tegenwoordig mank als gevolg van de enorme kracht van de god die door hem stroomde. Mijn DM heeft echt de god die ik me had voorgesteld ook echt gecreëerd. Het is gewoon geweldig. Wat een held. :)

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za jan 18, 2014 9:47 pm

Lennert schreef:En, hoe was het? Wat voor character gespeeld en op wat voor level?

Behoorlijk schokkend, maar erg vermakelijk!

ik speel Belian, een halfelf ranger, wiens menselijke vader kort voor het avontuur op brute wijze vermoord is. Zijn moeder heeft hij al jaren niet meer gezien. viavia heb ik dan nog te horen gekregen dat mijn nicht (vaders kant) ontvoerd is. Dat staat verder los van de moord, maar het heeft verband met het terreurbewind dat de goblins in de omgeving uitoefenen. Na informatie verzameld te hebben, is de groep naar het oosten vertrokken om de moerassen daar te verkennen. Halverwege kwamen we bij een herberg waar we graag wat wilden eten. De deur was gesloten en daarom besloot de nogal impulsieve dwarf barbarian deze open te hakken. Resultaat: deur naar de filistijnen en een stomverbaasde herbergier. Hij nam geen genoegen met geld, maar wees ons op de gereedschapskist en wat bomen waarvan een nieuwe deur gemaakt kon worden. Zo liepen we twee dagen vertraging op. Tijdens de laatste nacht veranderde de herbergier in een weerwolf en bleek het huis een temple van Gruumsch te zijn. Omdat het de regels van de herberg, waren onze wapens opgeborgen. We zijn allemaal lvl 1, dus ik heb zowat de hele sessie ongewapend gerend voor mijn leven. Mijn reisgenoten pakten het minder slim aan. De druid was in 1 ronde dood, de dwerg bijna (ik kwam toevallig een keer langs en heb hem op -9 hitpoints gestabiliseerd) en de gnome alchemist en ik hebben ons uiteindelijk verstopt in het toilet, omdat het de enige plek was waar de weerwolf ons niet kon vinden. Onze wapens waren met magie in een kamer opgesloten en de herberg stond op een kale vlakte. De volgende ochtend, bleek de dwerg nog te leven en de herbergier snapte er niets van dat zijn vrouw (die met middernacht undead bleek te zijn) dood was. De alchemist heeft hem vervolgens afgemaakt. Geen klap uitgedeeld, maar wel veel treasure gevonden. Dinsdag gaat het verder.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma feb 10, 2014 4:15 pm

Zondag zal ik beginnen met een tweede groep waarvoor we een level 10 personage voor mochten maken:

Character build:
Gwendolyn 'Gwen' Livet (human, female, neutral)
Cleric 5/Ordained Champion 5

Initiative +1
Senses Listen/Spot: +5
Languages Common, Elven, Dwarven
AC +18, touch +2, flat-footed +16
Str 16 (incl. Belt of Ogre Power +2) Dex 12 Con 16 Int 14 Wis 20 (incl. Headband of Wisdom +2) Cha 13
Hp 87
Saves Fort +14, Ref +5, Will +16 (all including Cloak of Resistance +2)
Skills Concentration +16, Diplomacy +18, Heal +12, Knowledge (History) +10, Knowledge (Nobility & Royalty) +10, Knowledge (Religion) +10, Sense Motive +10 (CC)
Feats Die Hard (Class Feat), Extra Turning, Holy Warrior, Profane Boost (human bonus feat), Shield Specialization (Combat Feat), Spontaneous Healer, Spontaneous Wounder, Weapon Focus (Battleaxe)(Domain)
Base attack +8/+3
Melee +1 flaming Battleaxe +13/+8 (1D8+4 +1D6 fire (+Holy Warrior feat)), +12/+7 mwk Spiked Gauntlet (1D4+3 (+Holy Warrior feat))
Special domain attack:
1/day Smite (Su) +4 to hit, +10 to damage
Special prestige class attack:
Smite (Su): Spend one daily use of your turn/rebuke undead ability as a swift action to turn your next melee attack into a smite. +1 to hit, +10 to damage.
Channel Spell (Su)
Fist of the Gods (Su)
Magical Gear: Amulet of Natural Armor +1, Bag of Holding, Belt of Ogre Power +2, Cloak of Resistance +2, +1 Flaming Battleaxe (incl. Lesser Crystal of Life Drinking) Headband of Wisdom +2, Mithral Full Plate +2, Mithral Heavy Steel Shield +2, Ring of Protection +1

Cleric powers:
Domains Competition, Destruction, War
Domain powers
Competition: Swapped for Combat Feat
Destruction: You gain the smite power, the supernatural ability to make a single melee attack with a +4 bonus on attack rolls and a bonus damage equal to your cleric level (if you hit). You must declare the smite before making the attack. This ability is usable once per day
War: Free Martial Weapon Proficiency with deity's favored weapon (if necessary) and Weapon Focus with deity's favored weapon.
Rebuke undead 8 times/day, turn check 1D20 +3, turning damage 2D6 +11
Spells As level 8 cleric (incl. bonus spells):
Level 0 (DC 15): 6
Level 1 (DC 16): 6+1
Level 2 (DC 17): 4+1
Level 3 (DC 18): 4+1
Level 4 (DC 19): 3+1

Ordained Champion powers:
Combat Feats: You can permanently sacrifice one or two of your domain granted powers to acquire an equal number of feats from the list of fighter bonus feats, as long as you meet the prerequisites for them. You may not sacrifice your War domain ability for this purpose. You must choose whether or not to make this exchange when you first become an ordained champion, and you cannot later change your mind.
Continued Advancement: Levels in ordained champion stack with levels of other appropriate classes for the purpose of turning or rebuking undead, and for all level-dependent domain granted powers.
Modified Spontaneous Casting (Ex): If you have cleric levels, you lose the ability to spontaneously cast cure or inflict spells. Instead, you can swap out previously prepared cleric spells for any spells of equal or lower level from the War domain. This alteration applies even to levels you gain as a cleric after becoming an ordained champion. If you are not a cleric, modified spontaneous casting does not apply to you, even if you can spontaneously cast some other kind of spell, such as summon nature's ally.
Smite (Su): At 2nd level, you can spend one daily use of your turn/rebuke undead ability as a swift action to turn your next melee attack into a smite. You gain a bonus equal to your Charisma modifier on attack rolls, and you deal extra damage equal to your total effective turning or rebuking level. Your smite attack is not limited by alignment or race; you can attempt to smite any foe. Except as noted here, this ability functions like the paladin's smite evil ability.
Channel Spell (Su): At 3rd level, you can channel any spell available to you that has one creature or more as its target into your melee weapon. Doing so requires a move action and uses up a spell slot or prepared spell of casting time no greater than one standard action. The channeled spell affects the next target you successfully attack with that weapon, though saving throws and spell resistance still apply normally. Even if the spell normally affects an area or is a ray, it still affects only the target in this case. On a successful hit, the spell is discharged from the weapon, which can then hold another spell. You can channel your spells into only one weapon at a time. A spell channeled into a weapon is lost if not used within 8 hours.
Divine Bulwark (Su): At 3rd level, you can sacrifice a prepared spell or spell slot as a swift action to gain damage reduction. The value of the damage reduction equals 1 + spell level sacrificed, and it can be overcome by a chaotic aligned strike. Thus, a 3rd-level ordained champion who sacrificed a flame strike spell would gain damage reduction 6/chaotic for 3 rounds. The damage reduction gained from multiple uses of this ability does not stack. This protection lasts for a number of rounds equal to your ordained champion level.
Fist of the Gods (Su): At 4th level, you can sacrifice a prepared spell or spell slot as a swift action to deal extra damage. Doing so grants you a bonus equal to 1 + spell level sacrificed on your damage rolls for melee attacks. This benefit lasts for a number of rounds equal to your ordained champion level.
Rapid Spontaneous Casting (Ex): When you attain 4th level, any spell from the War domain that you spontaneously cast requires only a swift action if its normal casting time is no more than 1 standard action, or a standard action if its normal casting time is 1 full-round action. A spontaneous spell that you modify with a metamagic feat requires only its normal casting time rather than the extra time such a spell normally requires.
Holy Warrior (Su): At 5th level, you can spend one daily use of your turn/rebuke undead ability as a swift action to bring your Wisdom into play in combat. For 5 rounds after you activate this ability, you can use your Wisdom modifier in place of your Strength modifier on attack rolls and damage rolls.
War Caster (Ex): At 5th level, you gain a +2 bonus to your effective caster level when casting spells that appear on the War domain spell list.

Ik heb er flink zin in. De DM is een goede vriend van me met wie ik al in een andere groep zit (waar hij speler is) en hij schotels zijn spelers doorgaans erg gave roleplay georienteerde settings voor. Mijn vriendin zal een barbarian/scout/avenging executioner spelen en een andere maat een shugenja/rogue/spellwarp sniper. Er loopt nog een Dragon Shaman mee die we om de beurt zullen spelen (en hiervoor hebben we hem ook een multiple personality disorder gegeven).

thomaster87
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » wo mar 12, 2014 4:36 pm

Lachen :)

Ik heb van het weekend weer eens gespeeld met mijn party, nu level 16 allemaal en met nog 3 spelers (nummer 4 is gestopt, er komt misschien iemand anders bij)

Ik had een moeilijke encounter voorbereid en de 'bad guy' tot in detail uitgewerkt. Slaan ze hem met wat geluk al stuk voordat hij ook maar aan de beurt komt. Daar ging mijn grote battle...
Scheelt dat het een 'lich' was en ze zijn Phylactery nog niet hebben gevonden. Dus we kunnen het altijd nog eens over doen, en dit keer zal hij wel voorbereid zijn!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do mar 13, 2014 10:58 am

Dat met grote badguys werd bij mijn andere groep met mijn favored soul ook al erg snel duidelijk afgelopen week. Een hold monster op een 11-koppige hydra en een coup de grace later ging een monster neer waar we volgens de DM toch zeker nog een half uur aan moeten besteden. De eerstvolgende encounter met een paar low level mages die ray of enfeeblements gooiden, waarna de cleric en de paladin wel meteen neergingen met een strength van 0. Die encounter was de helft van wat de hydra zou moeten zijn :P

Mijn cleric/ordained champion heeft nu twee sessies van niets anders dan diplomacy rollen achter haar. Erg frappant voor een level 10 personage dat strijd als concept aanhangt en nog geen enkele attack roll heeft moeten maken. Mijn vriendin en haar scout/barbarian/avenging executioner en mijn personage hebben tot nu toe een good cop/bad cop principe gehanteerd om in de slums van een stad informatie in te winnen over verscheidene facties die met elkaar om de macht strijden binnen de stad waar we nu zitten. Haar personage heeft alleen een gigantische intimidate score, die van mij een uitzonderlijke diplomacy score, zodoende hebben we bloedvergieten ook nog kunnen vermijden, terwijl de wu jen/rogue/spellwarp sniper wat aan het rond sneaken is. De DM beloofde dat hij ons volgende keer wat combat zal geven, al moet ik toegeven dat het roleplay aspect voor de verandering ook weer eens leuk is. De DM in de groep met de Favored Soul doet alleen combat en hoe leuk en quirky mijn Duits sprekende favored soul ook is, roleplayen is lastig als de DM er gewoon niet in mee gaat.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do mar 13, 2014 12:34 pm

Mijn character is inmiddels lvl 3, en dan is de verdeling Ranger 2 / Rogue 1. Op lvl 3 heb ik toch maar voor multiclassen naar de rogue besloten, omdat de (nieuwe class)skills wel erg handig zijn, zeker omdat onze echte rogue wel erg vaak de neiging heeft om moeilijkheden te ontlopen. Ik weet niet wat ze precies gedaan heeft, maar ik ben nu al beter in het onschadelijk maken van traps dan zij. Ook al probeer ik het nog wel vaak aan haar over te laten. Waarschijnlijk denkt de groep er aardig hetzelfde over, want van een andere character kreeg ik al de masterwork thieves tools en een magic item dat een leuke bonus geeft op disable device.

Waar ik nog versteld van sta, is dat ik een specific magical weapon heb gekregen dat Nature's Fury heet. Gekregen van een Centaur op een kleine plane na goede diplomacy checks en wat goede antwoorden. Het is een +3 composite longbow (wordt zelfs een +5 tegen favoured enemies) waar ik strength en dexterity bonussen mag optellen voor zowel attack als damage rolls. Naja, lees zelf maar:

Nature's Fury

Item type: Magical artifact.

Description: Nature's Fury is an intricately carved recurve-longbow crafted by the Centaur ranger Sindacollo, he was one of the chief guardians of forest surrounding the City of Cormanthor just before the Weeping War.

The destruction of the forest and the city of Cormanthor and it's corruption by forces of Drow and daemons (causing it to become known by it's now feared name of Myth Drannor) wiped out most of the Centaurs, Elves and Humans in the area.

The refugees, lead by Sindacollo himself, managed with Eleven magic to realign the daemon portal to a random plane of existence and escape, leaving the destruction behind them.

Sindacollo is ancient and the last of his tribe and guards the forests of the plain of neutrality from incursion while the Elves and Humans rebuild their lives on the demi-plane.

He is looking to pass on the responsibility of guardianship to another ranger and will gladly do so.

Restrictions:

The bow will only function for a ranger who has Centaur or Elven blood, no one else can pull the string.

The bow will not fire at an Elf or Centaur (with the exception of Drow).

Abilities:

The bow is a +3 magical weapon (+3 to hit/+3 to damage)

The bow becomes a +5 magical weapon vs a Ranger's favoured enemies (+5 to hit/+5 to damage)

Strength of the wild: The bow acts as a composite longbow (without restrictions) allowing you to add your strength to both attack and damage.

Deadly Precision: The bow allows you to add your dexterity bonus to both your attack and damage.

Protection of the Woods: If caught in melee the bow can be used to parry blows, as a full round action the Ranger may use the magical bonus of the bow as an AC bonus so long as (s)he makes no attacks at all that round. (S)he can make a full move action (defensive retreat) without penalty.

Note: As with all magical bows, the bow is magical the arrows are not and although the bow confers all of the bonuses and benefits to the Ranger any creature hit by a normal arrow still only counts as being hit by a non- magical item as far as damage reduction is concerned.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do mar 13, 2014 12:40 pm

Als ik lvl 6 heb gehaald, kom ik in aanmerking voor de prestige class Sylvan Sharpshooter, waarmee ik weliswaar melee weapons afzweer, maar prachtige bonussen krijg voor archery. In plaats van fysieke pijlen kan ik elemental arrows casten. Later kan ik in een ronde een pijlenregen afvuren :)

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » vr mar 14, 2014 2:27 pm

Pffff, al die cijfertjes: zo had een alfa als Tolkien het niet bedoeld jongens! Ik krijg er nu al hoofdpijn van....

Waarom rekenen als je ook al sjoelend je kerker-holocaust kan volbrengen?

Neem van mij aan: als je dit niet te serieus (win-gericht) speelt is het briljant!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma apr 07, 2014 2:56 pm

Lennert schreef:Dat met grote badguys werd bij mijn andere groep met mijn favored soul ook al erg snel duidelijk afgelopen week. Een hold monster op een 11-koppige hydra en een coup de grace later ging een monster neer waar we volgens de DM toch zeker nog een half uur aan moeten besteden. De eerstvolgende encounter met een paar low level mages die ray of enfeeblements gooiden, waarna de cleric en de paladin wel meteen neergingen met een strength van 0. Die encounter was de helft van wat de hydra zou moeten zijn :P
Dit was gisteren toch een stuk anders. MIjn favored soul heeft een minuut met druipende oogleden en handen op de grond gelegen nadat een groep gargoyle achtige wezens 'wrack' op hem castte (faal fortitude save: val prone op de grond, geldt als helpless zolang de spell duurt (1/level). Ik vond het alsnog aardig dat de DM besloot om mij niet te coup de gracen, maar gewoon een luttele full attack en fireballs over me heen te gooien. De beguiler kwam niet door de spell resistance van de monsters heen, dus het was vooral aan de paladin en de cleric om over mijn krijsende lijf heen te stappen en me te beschermen. De skeletal dragon die we daarna bevochten was ook intrigerend. Wij raakten hem iedere keer, maar hij ons ook (en 6 aanvallen van een huge creature doen toch meer schade dan ik dacht).

Aan de pluskant, ik heb een vrouwelijke yuan-ti het licht laten zien van mijn godheid en haar nu als volgeling, diplomacy check op basis van een divine insight spell (5+character level op een skill check) zorgde voor een uiteindelijke score van 52, wat haar van hostile naar helpfull bracht.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mei 12, 2014 10:52 am

300 xp te kort komen om een level te stijgen, terwijl we 2 weken downtime hadden om onze gear te updaten in de tempel van onze cleric. Ik kon niet even snel een sidequest doen om dit te laten stijgen en eindigde tegen half dragon ninja's met -2 hitpoints op de grond, met een extra level erbij was dit geen probleem geweest :P Maar goed, we hebben alsnog gewonnen, ben nu een level 10 favored soul, hoger dan level 10 ben ik tot nu toe nog nooit geweest!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma mei 12, 2014 12:45 pm

Ik heb vanavond een sessie op de planning staan. Nog 2000 xp en ik ga naar lvl 5. Dat zal er wel niet in zitten. Ik hoop alleen dat ons avontuur in de underdark er snel op zit. Onze DM overlaadt ons met ongelooflijk sterke magic items, maar de encounters zijn verschrikkelijk moeilijk soms.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jun 03, 2014 1:53 pm

Zo, weer een toffe sessie gehad gisteren. We zitten al enige weken in een erg pittige dungeon waar het stikt van de traps. De bedoeling is dat we een Beholder gaan afmaken. De traps vind ik niet erg, want mijn character is erg goed in het vinden en onschadelijk maken van ervan. Daar was ik dan ook vrolijk (in mijn eentje) mee bezig toen onze GM een goblin de gang instuurde die alle traps liet afgaan. Mijn ranger sterft op precies op 1 punt schade. Mijn lijk wordt meegenomen door de party en komen op den duur een commune van fungus men tegen. Zij worden al jaren gevangen gehouden door de beholder, maar leven in daar heel rustig en relaxt. De Beholder komt wekelijks langs om paddestoelen te oogsten. Op die plaats wekken de fungus mijn karakter weer tot leven, al waarschuwen ze mijn party dat het niet zonder gevolgen is. Na geplant te worden en de nodige sporen in mijn lichaam te krijgen, ontwaak ik. Het gevolg is dat ik wekelijks tien liter regenwater moet drinken of anders weer sterf, maar ik ook de blindsight en fungal regrowth als feats waarmee ik in totale duister kan zien en 1d6 per ronde hitpoints herstel. Daar kan ik uiteraard wel mee leven!

Vervolgens gaan we weer op pad en worden we aangevallen door Rust Monsters waarbij iedereen er wel bekaaid van af komt. De paladin verliest zijn plate mail, de gnome zijn mythril armor en de witch en de monk een magic item. Alleen ik haal mijn saves en kom praktisch ongeschonden uit de strijd. Een leuk vooruitzicht in de komende strijd tegen een Beholder.

Dea Pecuniae
Contacteer:

Bericht door Dea Pecuniae » zo jun 07, 2015 11:31 pm

Ik ben bezig met mijn eerste 'episode', of hoe je dat ook noemt. Maar dat gaat volgens een simpeler versie dan wat ik hier zie, met zoveel XP etc. De DM heeft bepaald dat je standaard een level omhoog gaat na een sessie en ook de gevechten gaan volgens een simpeler principe. Maar erg leuk om te doen in ieder geval. Ik ben een soort magische ridder die gericht is op de healing van het team met bonus aura's en zo. Ontzettend gaaf spel in ieder geval!

thomaster87
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » vr jun 12, 2015 4:17 pm

Ik ben ook weer een beetje aan het spelen. Het level 18 character dat ik zo'n 7 jaar heb gespeeld is in de ijskast gegaan, en we zijn weer bij level 2 begonnen.

Ik speel nu een LG Grey Elven Swashbuckler 2/Fighter 1 met hoge intelligentie, en we spelen in de World's Largest Dungeon, een gigantische dungeoncrawl die blijkbaar tot level 20 doorgaat. Erg combat oriënted, maar toch wel erg vermakelijk omdat alles en iedereen in die dungeon wel iets van elkaar en jou wil en moet. Veel vechten, maar ook veel 'encounters' die met praten aflopen, veel raadsels en regelmatig verdwaald raken.

We spelen met maar liefst zes characters, een Goblin Warlock/Scout, Human Paladin, Elven Ranger, Human Cleric, Elven Rogue en Elven Swashbuckler/Fighter. En ze kunnen ook niet allemaal even goed met elkaar overweg. Dat levert ook weer vermakelijke situaties op. De Elven Ranger in onze party heeft Humans als favored enemy en haat constant op de Paladin en Cleric die mensen zijn. De Goblin Warlock heeft het ook niet op mensen. En laat mijn character het nou net goed met de Paladin en Cleric (of Pelor) kunnen vinden... Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat, er zijn tot nu toe alleen nog maar 'non-lethal' attacks en spells tegen partymembers gebruikt, maar de Ranger heeft al een keer een pijl in een human geschoten terwijl wij hem aan het ondervragen waren (gelukkig overleefde die het...), waarna de Paladin hem bij zijn keel greep en ik mijn zwaard naast hem hield. Leuke situaties :D Alleen ben ik bang hoe 'stabiel' die party op de lange termijn blijft.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di mei 24, 2016 5:41 pm

Ik ben sinds begin dit jaar de DM van onze huidige groep geworden. Een pittige klus, daar er twee spelers in zitten die erg goed op de hoogte zijn van de regels. Met de ene kan ik goed overweg, al moet ik hem er soms nog wel van overtuigen dat IK de DM ben en IK de regels bepaal. Van de ander ben ik inmiddels zeker dat hij vals speelt met zijn character. Sowieso twijfelde ik al of hij wel een Aasimar Oracle mocht spelen (Aasimar is een soort celestial human en een oracle zit tussen de cleric en de paladin in, zeg maar. We spelen Pathfinder). Nu vertrouw ik de spelers er in het algemeen op dat ze via de regels spelen, maar zijn character kan dingen die ik niet kan plaatsen, zoals lay on hands, het dragen van heavy armor, en aantal hitpoints die opvallend hoog zijn. Hij had op lvl 6 al een belachelijke bonus op zijn saves (tussen de 12 en de 15), maar inmiddels is duidelijk dat hij een feat 'verkeerd' begrepen heeft. Goede kans dat hij binnenkort een nieuwe character mag rollen.

Metalsaar

Bericht door Metalsaar » do jul 06, 2017 7:13 pm

Ik heb nu een aantal keer DnD gedaan en vond het echt lachen.
Ook de discussies over hoe duur het bier is in de lokale kroeg en hoe de vijandelijke half-orc ruikt waren lachen.
Over het algemeen vind ik het een leuke game je kan er helemaal je eigen input in mengen, alleen vind ik het wel ingewikkeld met de scorebladen en puntenverdelingen.
Hell awaits...

Crises

Bericht door Crises » vr jul 07, 2017 2:08 pm

Gelukkig geen last van: we hebben de regels van D&D zo vereenvoudigd dat we betrekkelijk weinig meer hoeven rollen. Alles voor het roleplay zogezegd.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jul 18, 2022 4:29 pm

Ik heb een kleine D&D revolutie ontketend in Son en Breugel. Op de BSO waar ik werk, gaan we iedere donderdag twee uurtjes D&D’en. Collega’s vinden het prima, want er doen zes kinderen mee waar anders niks mee aan te vangen is. Win-win dus. Inmiddels zijn er in Son al twee groepen gestart op initiatief van mijn spelers.

En ondanks dat ze 8-11 jaar zijn, blijven ze me verbazen met al hun plannen. Zo zijn ze op dit moment in een “verlaten” dwergenklooster in de bergen. Daar zijn ze samen met Gaff op zoek naar het rode vuuropaal. Deze glanst omdat er een ziel in zit, maar dat weten ze niet. Wat ze wel weten is dat Gaff niet echt te vertrouwen is. Hij heeft een rood vuuropaal van glas laten maken en deze inmiddels al verwisseld met de echte. Hij heeft zich er echter al uit weten te bluffen. Ze zijn inmiddels in de kelders waar een roversbende zich schuilhoudt (in het klooster zelf zat een basilisk en de kelders zijn redelijk makkelijk bereikbaar via ondergrondse rivieren). Daar hebben ze vrij snel geheime ruimtes gevonden waar het vuuropaal was. Daar zaten ook skeletten van zwaarbewapende dwergen die door speciale magie in actie komen bij indringers. De cleric heeft ze opgeroepen in het gevecht tegen de rovers. Of beter gezegd: iedereen met een onzuiver geweten. Gaff is hun eerste slachtoffer en nu zijn ze heel treurig dat hij dood is. Volgende sessie zullen ze vast de echte vuuropaal vinden in zijn zakken, maar verder vind ik hun reacties wel heel leuk. :mrgreen:

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jul 18, 2022 4:44 pm

Zeg me alsjeblieft dat je er verschrikkelijk veel rare stemmetjes bij opzet!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jul 18, 2022 4:45 pm

Lennert schreef: ma feb 10, 2014 4:15 pmTeveel cijfers die niemand boeien.
Wow, dat is in de tussentijd echt enorm lang geleden dus dat ik dit personage voor het eerst schreef. Nu enkele levels verder en nog steeds vooral heel erg veel roleplay en dit soort dingen komen er dan ook uit:

Afbeelding

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » do jul 21, 2022 12:56 pm

innuendo schreef: ma jul 18, 2022 4:29 pm Ik heb een kleine D&D revolutie ontketend in Son en Breugel. Op de BSO waar ik werk, gaan we iedere donderdag twee uurtjes D&D’en. Collega’s vinden het prima, want er doen zes kinderen mee waar anders niks mee aan te vangen is. Win-win dus. Inmiddels zijn er in Son al twee groepen gestart op initiatief van mijn spelers.
😃😃😃

Wat geniaal Ruud! Dit maakt m’n dag.

Plaats reactie