Series om thuis voor te blijven (of zo).

Star Wars, The Simpsons, Harry Potter, Bambi, Game Of Thrones, etc...
Plaats reactie
Hieronimus

Re: Series om thuis voor te blijven (of zo).

Bericht door Hieronimus » ma aug 08, 2022 7:58 am

Johan schreef: do aug 04, 2022 1:52 pm
Hieronimus schreef: vr jul 08, 2022 9:31 am
Ik was even bang dat er nóg een seizoen hierna zou komen, maar het is in dit geval dus deel twee van seizoen zes. Ben ook wel goed klaar met die serie omdat er echt alleen maar onsympathieke karakters in zitten. :)
Alleen maar onsympathieke karakters? Ik vind het net zo mooi hoe bijna ieder karakter zo zijn goede en slechte kanten heeft! Nou, goed Fring is natuurlijk gewoon een kille berekende klootzak. Maar zowel Jimmy, als KIm als Mike zijn toch geweldige personages? Lalo is een piece of shit, maar wel geweldig om in scenes te zien! Nacho heeft ook zijn sympathieke kant.
De goede kanten van Saul zelf moet ik nog steeds ontdekken, ongelooflijke sociopaat dat-ie is. Nacho was inderdaad de enige die nog een beetje sympathiek is, Kim is niet te volgen in haar keuzes, Mikes relatie met zijn familie is vaag. Lalo is over-the-top en dat is wel prima. Maar Jimmy/Saul, sjonge jonge. Goed geacteerd, allicht, maar geen enkel greintje sympathie voor hem.
Front voor/der Matigheid
last.fm

dako

Bericht door dako » ma aug 08, 2022 8:25 am

innuendo schreef: zo aug 07, 2022 11:02 pm Jis en ik zijn begonnen aan Snowpiercer. Ik vond de film beter (en beduidend korter)
Mee eens dat de film beter was, maar de serie is ook erg de moeite waard. Ben compleet bij met de serie (seizoen vier ofzo?) en het verveelt nog steeds niet.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » ma aug 08, 2022 8:55 am

innuendo schreef: ma aug 08, 2022 7:13 am
Spawn999 schreef: zo aug 07, 2022 11:37 pm
innuendo schreef: zo aug 07, 2022 11:02 pm Jis en ik zijn begonnen aan Snowpiercer. Ik vond de film beter (en beduidend korter)
De comics zijn ook een dikke aanrader!!
Waarom ben ik niet verbaasd? :mrgreen:
Klassieker! Deel 1 komt uit 1982 geloof ik. Ze zijn 8 jaar geleden opnieuw uitgegeven ivm de film.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma aug 08, 2022 10:47 am

Appelflap schreef: ma aug 08, 2022 6:53 am
Bleek No. 1 schreef: zo aug 07, 2022 10:22 pm De serie is geweldig! Werd alleen geannuleerd na een paar seizoenen..
Het boek ligt in de berging, maar is de serie nou gebaseerd op t boek? Er klikt na 1 aflvering nog niet echt iets. Dus of ik ben de inhoud van t boek vergeten, of de serie is niet echt boekgetrouw? Anyway het is tot nu toe erg grappig en Adamsiaans

Volgens mij is het echt gebaseerd op de boeken, en The Salmon Of Death werd helaas niet compleet gemaakt omdat Douglas Adams overleed, en hij vond het zelf ook nog niet echt werken. Misschien dat er ook daarom maar 2 seizoenen zijn van de serie, in plaats van 3, als een soort halve grap.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma aug 08, 2022 10:53 am

Ah toch wel, dan moet ik ze maar weer eens lezen. Thanks!
Flikker op met je homofobie

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 09, 2022 9:08 pm

The Terror seizoen 1

The Terror is gebaseerd op het boek van Dan Simmons over de waargebeurde expeditie van John Franklin en Francis Crozier in 1845 over de Noordpool waarvan niet precies bekend is wat er gebeurd is. Deze interpretatie heeft in ieder geval een afwisseling tussen realistische zaken (kou, duister, waanzin, voedseltekorten, depressies) en bovennatuurlijke interpretaties (een monster dat de ijsvlaktes stalked). Het is een beklemmende, naargeestige serie waarbij goed geplaatste gore en spanning de aandacht constant vasthouden, terwijl acteerkanonnen als Tobias Menzies, Ciarán Hinds en Jared Harris alles geven. Zeker een van mijn favoriete ontdekkingen van het afgelopen jaar.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » di aug 16, 2022 2:20 pm

Trainwreck - Woodstock 1999 (Netflix)

Documentaire over dit festival dat in 1999 het Woodstockfestival van 1969 nog eens dunnetjes over wilde doen, maar eindigde als een Hieronimus Bosch-achtige hel van falende organisatie, gefrustreerde fratboys, rape culture, vernieling en brandstichting. Je bek valt er werkelijk van open. Het laatste beetje respect en waardering dat je voor nu-metal had, verdampt er ook totaal van. Jezus, wat een idioot, die Fred Durst. Nu-metal was altijd al de muzikale verklanking van de nihilistische incel/frat boy/stoner “let’s get fucked up, yeah!”-levensinstelling, dus de combinatie van een paar honderdduizend van dat soort types bij elkaar, slechte organisatie, gebrek aan beveiligingspersoneel, bizarre prijzen voor eten en drinken en intens smerige sanitaire voorzieningen zijn een onvermijdelijke ramp in wording. Trainwreck indeed.
…and the rest is rust and stardust

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di aug 16, 2022 2:36 pm

Ik moest ergens wel lachen om die student aka security dude die zijn shirt (en daarmee backstage pass) voor 400 dollar verkocht en rustig zei dat er in zijn tas nog een reserveshirt zat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » di aug 16, 2022 2:47 pm

Haha, ja, dat vatte de lelijke neoliberale wind die daar waaide wel mooi samen :P

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 16, 2022 4:34 pm

Ook gezien. Geweldig; hoeveel kan een echte kerel op Beavis lijken?

Ik vind het te kort door de bocht om Fred Durst verantwoordelijk te houden voor die rellen / sloperijen. De hoofdschuldigen waren imho die fucking promotor Scher en die eindeloos naïeve originele organisator van Woodstock 69. Durst is een artiest, die ga je toch niet verantwoordelijk houden voor wat er in het publiek gebeurt? Dat is typisch Amerikaanse blameshifting. Je hebt dingen niet doordacht, je weet niet wat voor bands je boekte en je weet niet wat er speelde bij de jeugd. En het belangrijkste: alles was gericht op plat winstbejag. Dat is de verantwoordelijkheid van de organisatie.

Ondanks alle ellende kreeg ik toch best wel warme gevoelens bij die Korn-show, een band die toen at the top of their game was.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » di aug 16, 2022 4:52 pm

Durst had wel degelijk invloed kunnen uitoefenen en de chaos en het geweld kunnen proberen te beperken, maar in plaats daarvan was hij alleen maar bezig zijn menselijke zoo nog verder op te zwepen met zijn “break some fucking shit!” retoriek. En de Red Hot Chili Peppers die terwijl het halve festivalterrein wordt afgebroken en in de fik staat, Fire van Jimi Hendrix gaan spelen… seriously?

Maar de hoofdverantwoordelijken zijn inderdaad Scher en Lang die in hun grenzeloze naïeve optimisme de hippie-idealen van ‘69 dachten te kunnen koppelen aan de neoliberale tijdgeest van de late ‘90s. Tijdens zo’n festival, na drie dagen chaos, een paar honderdduizend kaarsen uitdelen… Dat er vooraf niemand aan de handrem getrokken heeft is tegelijkertijd onbegrijpelijk en totaal in lijn der verwachting.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 16, 2022 11:00 pm

Ik zit er twee episodes in, nu op het punt dat Limp Bizkit speelt, en so far ervaar ik al zoveel walging naar de achterlijke gladiolen die er op dat festival terrein rondliepen. En wat blijft Limp Bizkit een verschrikkelijke kutband.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

dako

Bericht door dako » wo aug 17, 2022 7:27 am

Ik geloof niet dat je een artiest hier iets kwalijk kan nemen. Dat de toch al overal in falende organisatie dat wel doet verbaast me ook helemaal niks. Maar kom op, je weet wat je in huis haalt als je Limp Bizkit boekt, ja toch*?

Afgezien van de organisatie en de belabberde faciliteiten viel me vooral op dat grote menigtes kut zijn (en ik vraag me af in hoeverre dit nu nog kan gebeuren als bijvoorbeeld de watervoorzieningen op een hedendaags groot festival ermee nokken, zodat de plees ook niet werken en de sfeer omslaat) en dat de kwaliteit van huidige festivals echt veel beter is geworden qua alle voorzieningen.

* Ja, waarschijnlijk wisten ze dat niet, klopt

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » wo aug 17, 2022 10:14 am

Ik heb het vannacht allemaal bekeken, en echt holy moly.. ik wist van bepaalde dingen af, want ik leef niet onder een steen, maar dat er zoveel mis ging is enorm bizar.
Nee, het is logisch dat er zoveel dingen mis gingen, want er was naïviteit, en arrogantie, en gretigheid vanuit de organisatie, maar dat het tot zover heeft kunnen komen is bizar.

Zowel de organisatie als bands hadden het publiek kunnen sussen, dus ook zeker een Limp Dipshit had het publiek in bedwang kunnen houden, maar nee, break some fucking shit!
Ja, het is Durst en co., maar dan toch, gaat 'ie crowdsurfen op een fucking plank die hem net kan houden want beveiliging en mensen moeten hem wel recht houden, ook al zouden het niet hebben gewild.
Bij Korn was het nog de eerste dag, nog geen echte chaos, maar vanuit dat punt werd het erger en meer.

De organisatie/vendors mogen zich ook diep schamen. Water voor 4 dollar in 1999? Piss off!

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo aug 17, 2022 12:05 pm

Afgelopen week The Stranger gekeken op Netflix. Zeer goed! Miniserie wat gaat over het onthullen van geheimen waardoor er voor een hoop mensen de wereld op zn kop wordt gezet. Het is een miniserie van 8 deeltjes. Leuk voor conspiracy fans!!

Trailer niet kijken, er zitten spoilers in...

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » wo aug 17, 2022 2:14 pm

Op jullie aanraden heb ik ook de docu over Woodstock '99 gekeken en wat een pleuris zooi.

Ik heb mij mateloos geïrriteerd aan de promotor Scher. Die gast heeft geen enkele gevoel van verantwoordelijkheid en die snapt volgens mij nog steeds niet waar het fout is gegaan.
Aan het einde geeft hij als oorzaak voor de rellen dat de jongeren (vooral mannen denk ik) bang waren om op te groeien en voor een leven met een gezin en een vaste baan. Echt ongelooflijk hoe hij zo de schuld buiten zichzelf legt.

Ook Lang was verantwoordelijk en heeft dat nooit helemaal ingezien lijkt het. Hoewel hij zich geloof ik wel meer verantwoordelijk voelde dan Scher.

Het is een wonder dat er geen doden gevallen zijn.
Ik verbaasde me ook over het feit dat er zoveel drug te krijgen was en dan als klap op de vuurpijl een gerucht dat er iets speciaals gaat gebeuren aan het einde van het festival en dat zijn dan kaarsen epic fail!

Uitaard heb ik ook geen goed woord over voor alle daders.

Wel vind ik dat de bands weinig te verwijten valt omdat die gewoon hebben gedaan waar ze voor zijn ingehuurd namelijk een goede show neerzetten. Het is aan het festival om de orde te bewaken en indien nodig een concert stil te leggen mocht dat nodig zijn.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo aug 17, 2022 2:20 pm

Er zijn drie doden gevallen

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » wo aug 17, 2022 2:35 pm

Dank voor je opmerking, dat zal vast in de docu hebben gezeten, dat heb ik dan gemist.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo aug 17, 2022 3:28 pm

Ik geloof ook niet dat het in de docu genoemd wordt. Ik heb het iig van wikipedia

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » wo aug 17, 2022 3:43 pm

Dat valt relatief nog mee, drie stuks. Met al die pleuriszooi.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » wo aug 17, 2022 3:52 pm

innuendo schreef: wo aug 17, 2022 3:28 pm Ik geloof ook niet dat het in de docu genoemd wordt. Ik heb het iig van wikipedia
Ik las het inderdaad ook op Wikipedia net. Een van de doden is soort van tijdens het optreden van Metallica gevallen en Metallica wordt bijna niet genoemd in de docu wat opzich wel opvallend is aangezien ze ook de nadruk leggen op de metalbands.
Bleek No. 1 schreef: wo aug 17, 2022 3:43 pm Dat valt relatief nog mee, drie stuks. Met al die pleuriszooi.
Inderdaad, je zou verwachten dat door alles wat daar gebeurt is, dat er meer dodelijke slachtoffers zouden zijn.
Laatst gewijzigd door Jan-Willem op wo aug 17, 2022 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo aug 17, 2022 3:54 pm

Klinkt als Dynamo 1999 :lol:

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » wo aug 17, 2022 4:03 pm

Jan-Willem schreef: wo aug 17, 2022 3:52 pm
Bleek No. 1 schreef: wo aug 17, 2022 3:43 pm Dat valt relatief nog mee, drie stuks. Met al die pleuriszooi.
Inderdaad, je zou verwachten dat door alles wat daar gebeurt is, dat er meer dodelijke slachtoffers zouden zijn.

Ik heb half gelogen dat ik alles heb gezien, ik moet nog 20 minuten, maar ik zou wel hebben verwacht dat ze op het einde een kleine 'memorial' zouden laten zien aan de gesneuvelde festivalgangers, en in mijn gedachten moesten dat echt minstens 30 zijn geweest.

En wat te denken van verkrachtingen.. Ze hebben het over grijpen tijdens crowdsurfing, maar ik wil bijna niet weten hoeveel dames op de camping, en elders op het festivalterrein, zijn aangerand/verkracht.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » do aug 18, 2022 12:14 am

Fuck Michael Lang, en fuck John Scher. Fucking tyfushonden.

Nee, ik neem dat terug, dat is een belediging voor de tyfushonden. Maar fuck 'em. Walgelijke mannetjes.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do aug 18, 2022 11:38 am

Spawn999 schreef: wo aug 17, 2022 3:54 pm Klinkt als Dynamo 1999 :lol:
Mijn eerste festivalbezoek ooit. Was best heftig toen als 14 jarig mannetje. :lol:
לֹא אעבוד

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » do aug 18, 2022 11:40 am

Dixies in de fik, ME, Manowar, Metallica, Marduk, Sodom oh my :lol:

Ik was 19

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do sep 01, 2022 7:17 pm

Better Call Saul: prima om afgekeken te hebben, aardig einde.

Cowboy Bebop: heus vermakelijke scifi-komedie, ben nu ook wel benieuwd naar de anime, want de offbeat humor spreekt me wel aan.

The Sandman: halverwege aflevering twee gewoon stopgezet, wat een kutserie, doodsaai.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » vr sep 02, 2022 10:36 am

Hieronimus schreef: do sep 01, 2022 7:17 pm Better Call Saul: prima om afgekeken te hebben, aardig einde.

Cowboy Bebop: heus vermakelijke scifi-komedie, ben nu ook wel benieuwd naar de anime, want de offbeat humor spreekt me wel aan.

The Sandman: halverwege aflevering twee gewoon stopgezet, wat een kutserie, doodsaai.

Ten eerste: hoe durf je? Aardig einde? Je bent gek!

Ten tweede: ja, de anime. Díe moet je kijken.

Ten derde: nog niet gezien, máár als het ook maar een beetje lijkt op de comics, dan moet het goedkomen.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za sep 03, 2022 6:43 pm

Grappig, zo'n 'kutserie' als omschrijving. Dat dit niet voor de massa is, was al vanaf het begin duidelijk, dus dat het zo goed aanslaat onder kijkers verbaast me alsnog. Het mist misschien wat urgentie, maar ik heb net even goed gehuild bij de episode "The Sound Of Her Wings" en vind echt dat ze de comic eer bewijzen met deze versie.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » za sep 03, 2022 8:27 pm

The rings of power…. (LotR prequel serie).
Na twee afleveringen nog niet echt een mening. Niet heel slecht, ook niet super boeiend. Maar kan nog komen. heb me niet laten storen door de multiculti woke invalshoek met elven, dwergen en hobbits met alle huidskleuren. Ook niet aan de dwerg vrouwtjes die te vrouwelijk zijn en geen baard hebben, beetje jammer.

Ik hoop dat het geheel nog wat boeiender wordt dan nu na 2 afleveringen.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za sep 03, 2022 8:46 pm

Bleek No. 1 schreef: vr sep 02, 2022 10:36 am
Hieronimus schreef: do sep 01, 2022 7:17 pm Better Call Saul: prima om afgekeken te hebben, aardig einde.

Ten eerste: hoe durf je? Aardig einde? Je bent gek!

Ten tweede: ja, de anime. Díe moet je kijken.

Ten derde: nog niet gezien, máár als het ook maar een beetje lijkt op de comics, dan moet het goedkomen.
Hehe, meningen verschillen. Cowboy Bebop ga ik kijken. Gisteren een aflevering Guardians of Justice gekeken, dat was dan wel weer naar smaak. Alsof iemand Watchmen probeert te imiteren maar alle gekke ideeën die in zijn/haar hoofd opborrelen tegelijkertijd ook een kans geeft.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 04, 2022 11:34 am

Joris schreef: za sep 03, 2022 8:27 pm The rings of power…. (LotR prequel serie).
Na twee afleveringen nog niet echt een mening. Niet heel slecht, ook niet super boeiend. Maar kan nog komen. heb me niet laten storen door de multiculti woke invalshoek met elven, dwergen en hobbits met alle huidskleuren. Ook niet aan de dwerg vrouwtjes die te vrouwelijk zijn en geen baard hebben, beetje jammer.

Ik vind tot nu toe wel gaaf. Het ziet er in elk geval oogverblindend uit. Over huidskleuren maak ik me niet druk. Was mij totaal ontgaan (en zo zou het ook moeten zijn, niet?).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 04, 2022 11:37 am

Lennert schreef: za sep 03, 2022 6:43 pm Grappig, zo'n 'kutserie' als omschrijving. Dat dit niet voor de massa is, was al vanaf het begin duidelijk, dus dat het zo goed aanslaat onder kijkers verbaast me alsnog. Het mist misschien wat urgentie, maar ik heb net even goed gehuild bij de episode "The Sound Of Her Wings" en vind echt dat ze de comic eer bewijzen met deze versie.
Ik vind The Sandman wel een gave serie, al viel het me hier dus wel op dat er meer same-sex koppeltjes zijn dan hetero's en het woke-gehalte is hier wel erg geforceerd.

Vind overigens wel dat die Morpheus tergend langzaam praat. Dat wordt goed gemaakt door de briljante aflevering in de hel. Die ziet er echt fenomenaal uit, al hadden ze voor de grap Tom Ellis (uit de serie Lucifer) wel mogen casten voor de rol van duivel. Niet dat er iets mis is met Gwendoline Christie, maar dit is dus zo'n keuze die er weer net te dik bovenop ligt.

Is het jou trouwens ook opgevallen dat de afleveringen veel antagonisten best zorgvuldig opbouwen en dat er dan vervolgens heel makkelijk mee afgerekend wordt? David Thewlis kwam er zo toch wat bekaaid vanaf (wel een gave aflevering in dat café trouwens).

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » zo sep 04, 2022 12:02 pm

Wij kijken momenteel: Never have I ever

Gaat over een Indiase tienermeisje dat net haar vader heeft verloren en hoe ze daarmee omgaat met de klassieke highschool drama erbij.

Het is grappig en het kijkt lekker weg. Geen idee of het enigszins accuraat is.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo sep 04, 2022 12:20 pm

Jeroen schreef: zo sep 04, 2022 11:37 amIk vind The Sandman wel een gave serie, al viel het me hier dus wel op dat er meer same-sex koppeltjes zijn dan hetero's en het woke-gehalte is hier wel erg geforceerd.

Vind overigens wel dat die Morpheus tergend langzaam praat. Dat wordt goed gemaakt door de briljante aflevering in de hel. Die ziet er echt fenomenaal uit, al hadden ze voor de grap Tom Ellis (uit de serie Lucifer) wel mogen casten voor de rol van duivel. Niet dat er iets mis is met Gwendoline Christie, maar dit is dus zo'n keuze die er weer net te dik bovenop ligt.

Is het jou trouwens ook opgevallen dat de afleveringen veel antagonisten best zorgvuldig opbouwen en dat er dan vervolgens heel makkelijk mee afgerekend wordt? David Thewlis kwam er zo toch wat bekaaid vanaf (wel een gave aflevering in dat café trouwens).
Tom Ellis is niet los te zien van zijn Lucifer-serie persona die echt niet overeen komt met de comics. Gwendoline Christie klopt zoveel meer, helemaal met het besef dat Lucifer juist fluide in de comics is weergegeven. Ik was eerder initieel geïrriteerd door Joanna Constantine (ik ben dol op Matt Ryan's versie) omdat Lady Constantine (zoals te zien in episode 6) gewoon een character is dat men had kunnen gebruiken. Toen begreep ik dat Netflix de rechten voor dit personage niet heeft en dat men daarom Joanna gebruikt heeft en zodoende ergert het me nu minder. Ze is alleen erg clean in vergelijking met de sleazy dirtbag die John is, maar soit. Ik zou de serie eerder verwijten dat het allemaal erg clean is.

Sandman is overigens altijd al erg woke geweest zoals al het materiaal van Neil Gaiman, het ergert me hier zodoende echt niet. Die villains waar makkelijk mee afgerekend wordt vielen mij ook op, maar op zich laat het wel de kracht van Morpheus duidelijk zien. De reis er naartoe boeit me genoeg in ieder geval.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di sep 06, 2022 9:42 pm

Nu ik Disney+ heb is het Mayans MC bingen geblazen.
Had al eerder het eerste seizoen van deze Sons Of Anarchy spin off gezien en ben inmiddels in seizoen 3. Topserie, door de stijl kun je de hitte van Californië en Mexico zowat door je beeldscherm voelen. Goeie verhaallijnen en interessante karakters met allen hun eigen verhaal/problemen. Aanrader.
לֹא אעבוד

dako

Bericht door dako » wo sep 07, 2022 7:29 am

Ah, tof. SoA vond ik goud.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo sep 07, 2022 11:11 am

Outlander, seizoen 6

Het is nog wel ok, maar deze serie begint serieus dood te bloeden. Veel gave personages zijn inmiddels weg en het nieuwe grut maakt niet veel indruk. Tegelijkertijd zie je verhaaltechnisch gewoon een herhaling van zetten om het spannend te houden. Van mij had het mogen stoppen na seizoen 3.

Nobucta

Bericht door Nobucta » wo sep 07, 2022 2:32 pm

Ik wilde de boeken eerst lezen, ben nu bij deel 5 en merk hetzelfde. De laatste delen kabbelen maar wat door. De laatste heb ik 2 maanden over gedaan (1500fakkingbladzijden) en toen hij uit was, was er voor mijn gevoel niet echt veel gebeurd.

Aviatrix

Bericht door Aviatrix » do sep 08, 2022 10:08 pm

Ik ben Heartstopper aan het kijken, op aanraden van Krimhild.
Het is echt te schattig!

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » zo sep 11, 2022 9:59 am

Jeroen schreef: zo sep 04, 2022 11:34 am
Joris schreef: za sep 03, 2022 8:27 pm The rings of power…. (LotR prequel serie).

Ik vind tot nu toe wel gaaf. Het ziet er in elk geval oogverblindend uit. Over huidskleuren maak ik me niet druk. Was mij totaal ontgaan (en zo zou het ook moeten zijn, niet?).
Het wordt er niet beter op bij de derde aflevering. Halverwege ben ik in slaap gevallen, hahaha.

Weinig emotie of medeleven met de personages iig. En er wordt nergens spanning opgebouwd (iedereen weet dat Galadriel niets gaat overkomen).

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo sep 11, 2022 11:10 am

Tussen al het seriegeweld met nieuw materiaal van GoT en LoTR zou je bijna vergeten dat Cobra Kai seizoen 5 uit is. Het hele seizoen is beschikbaar en Chozen zit erin. Chozen is een baas!

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » zo sep 11, 2022 12:30 pm

Aah leuk. Ook eens een serie die je ook leuk met de kids kan kijken. Die vinden het ook leuk.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 11, 2022 4:53 pm

innuendo schreef: zo sep 11, 2022 11:10 am Tussen al het seriegeweld met nieuw materiaal van GoT en LoTR zou je bijna vergeten dat Cobra Kai seizoen 5 uit is. Het hele seizoen is beschikbaar en Chozen zit erin. Chozen is een baas!
Jep. Flink aan het bingen. Geweldige serie.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma sep 12, 2022 7:13 pm

Spawn999, heb jij al The Guardians of Justice gezien? Volgens mij is die serie op alle fronten wat voor jou! Over-the-top superhelden, talloze verwijzingen naar de jaren '80, synthwavedeuntjes, brute actie, ongelooflijk hoog tempo, heel veel stijlen (real life action, animatie, claymation, 16-bit), etc.

Front voor/der Matigheid
last.fm

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » ma sep 12, 2022 7:20 pm

Ja ziet er goed uit, thanks voor de tip! Hoog Watchmen gehalte zo te zien.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma sep 12, 2022 8:22 pm

Heeft het inderdaad aardig wat van weg, maar is nog een tikkel aparter. Ik heb me er ernstig goed mee vermaakt!
Front voor/der Matigheid
last.fm

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » di sep 13, 2022 7:51 am

Cool, lijkt me ook een leuke om te onthouden. :)
KFFR, old-school metal!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo sep 28, 2022 3:06 pm

All of Us Are Dead ziet er jummie uit!
Flikker op met je homofobie

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » do sep 29, 2022 8:54 am

Aviatrix schreef: do sep 08, 2022 10:08 pm Ik ben Heartstopper aan het kijken, op aanraden van Krimhild.
Het is echt te schattig!
Jaaaa <3

Plaats reactie