Metalfans en sport.

Voor al je normale zaken
Plaats reactie
Hieronimus

Re: Metalfans en sport.

Bericht door Hieronimus » di aug 09, 2022 10:09 am

Zijn zoon was schijnbaar wel een prof, dus het zal daar wel iets mee te maken hebben. De route ligt er aardig goed bij, maar wel her en der veel remheuvels.

De Ardennen en Zuid-Limburg hebben nagenoeg geen singletracks, dat is inderdaad een heel andere ervaring. Ook gaaf, maar ik vind singletracks ook veel leuker rijden.

Tot een jaar geleden was ik wel vaker in het Drents-Friese Wold te vinden (te paard), maar heb ik nooit de atb-routes daar gepakt, daar heb ik nu wel een beetje spijt van. Ik zal binnenkort toch eens de moeite nemen die kant weer op te reizen als-ie zo goed is als je zegt!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » di aug 09, 2022 4:13 pm

Jan-Willem schreef: ma aug 08, 2022 9:39 pm
HighKing schreef: ma aug 08, 2022 3:13 pm Vooralsnog ga ik er inderdaad vanuit dat het door teveel zitten (op een slechte stoel) en tekort beweging is. Twee weken geleden was ik ziek en heb ik dagen in bed gelegen, een week daarna opeens dit. Kan geen toeval zijn. Dus idd minder zitten meer bewegen en dan hopen dat het snel beterder wordt. :)
Een goede fysio bezoeken is zeker een aanrader, voor je het weet maak je dingen erger dan dat ze nu zijn.

Sporten is ook stom tot dat je iets vind wat voor jou werkt. BJJ werkt voor mij omdat ik tot het uiterste ga om te winnen, daardoor kan ik na een goede training mezelf met moeite omkleden.

Daarnaast heb ik iets nodig waarbij iemand kan zeggen 'hey waar was je vorige week?' Anders stopt het bij mij vanzelf. Zoals zwemmen en fitnessen.

Maar wat ook helpt is gewoon op je fiets naar je werk gaan en dan op de terugweg zo snel mogelijk thuis proberen te zijn.

Overigens fiets ik eigenlijk momenteel alleen omdat de kinderen niet meer activiteiten toe laten.
WTF is BJJ?

Persistence

Bericht door Persistence » di aug 09, 2022 5:01 pm

:lolup:

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 09, 2022 5:33 pm

Krimhild schreef: di aug 09, 2022 4:13 pm
Jan-Willem schreef: ma aug 08, 2022 9:39 pm
HighKing schreef: ma aug 08, 2022 3:13 pm Vooralsnog ga ik er inderdaad vanuit dat het door teveel zitten (op een slechte stoel) en tekort beweging is. Twee weken geleden was ik ziek en heb ik dagen in bed gelegen, een week daarna opeens dit. Kan geen toeval zijn. Dus idd minder zitten meer bewegen en dan hopen dat het snel beterder wordt. :)
Een goede fysio bezoeken is zeker een aanrader, voor je het weet maak je dingen erger dan dat ze nu zijn.

Sporten is ook stom tot dat je iets vind wat voor jou werkt. BJJ werkt voor mij omdat ik tot het uiterste ga om te winnen, daardoor kan ik na een goede training mezelf met moeite omkleden.

Daarnaast heb ik iets nodig waarbij iemand kan zeggen 'hey waar was je vorige week?' Anders stopt het bij mij vanzelf. Zoals zwemmen en fitnessen.

Maar wat ook helpt is gewoon op je fiets naar je werk gaan en dan op de terugweg zo snel mogelijk thuis proberen te zijn.

Overigens fiets ik eigenlijk momenteel alleen omdat de kinderen niet meer activiteiten toe laten.
WTF is BJJ?
Brazilian Jiu-jitsu.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » di aug 09, 2022 6:28 pm

@Krim: Hadden we je dat al niet een keer uitgelegd?

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » di aug 09, 2022 10:51 pm

Tnx Lennert.
Jan-Willem schreef: di aug 09, 2022 6:28 pm @Krim: Hadden we je dat al niet een keer uitgelegd?
Ja, maar ik was het weer vergeten.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » di aug 09, 2022 11:07 pm

Krimhild schreef: di aug 09, 2022 10:51 pm Tnx Lennert.
Jan-Willem schreef: di aug 09, 2022 6:28 pm @Krim: Hadden we je dat al niet een keer uitgelegd?
Ga Reinier de Ridder volgen. Die kerel heeft inmiddels een indrukwekkende lijst aan overwinningen in MMA. Hij wurgt zijn tegenstanders op uiteenlopende wijzen en heeft een zwarte band in BJJ.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » wo aug 10, 2022 7:07 am

Bijna alle MMA vechters hebben een BJJ rang omdat het wordt gezien als de belangrijkste grapling discipline.
In feite is MMA eigenlijk begonnen als showcase voor BJJ. De Gracie broers hebben de eerste MMA toernooien in de VS georganiseerd om zo BJJ op de kaart te zetten en dat ze les konde geven in BJJ.

Zelf vind ik die eerste MMA gevechten een beetje stinken omdat de tegenstander werd uitgekozen door de Gracie familie, zodat ze zeker konden winnen.

dako

Bericht door dako » wo aug 10, 2022 7:36 am

Heyoka en z'n interesse voor vechtsport vind ik een van de leukere dingen hier trouwens.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo aug 10, 2022 8:43 am

Heyoka schreef: di aug 09, 2022 11:07 pm
Ga Reinier de Ridder volgen. Die kerel heeft inmiddels een indrukwekkende lijst aan overwinningen in MMA. Hij wurgt zijn tegenstanders op uiteenlopende wijzen en heeft een zwarte band in BJJ.
1. Waarom weet jij dit?
2. Waarom weet jij dit? :shock:
3. Waarom raad je me dit aan?

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo aug 10, 2022 8:44 am

dako schreef: wo aug 10, 2022 7:36 am Heyoka en z'n interesse voor vechtsport vind ik een van de leukere dingen hier trouwens.
Oh, dat was al algemeen bekend? Kan het me niet herinneren.

dako

Bericht door dako » wo aug 10, 2022 8:46 am

Naja, Krijst heeft het ooit een keer verteld, daar kun je best overheen gelezen hebben natuurlijk. Misschien kan hij het nog een keer doen. Is leuk.

Ontopic: 32 aan 24.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo aug 10, 2022 9:31 am

Krimhild schreef: wo aug 10, 2022 8:43 am

1. Waarom weet jij dit?
2. Waarom weet jij dit? :shock:
3. Waarom raad je me dit aan?
Van mensen die aan vechtsport doen, begrijp ik zo weinig. Het leek me daarom goed me er eens in te verdiepen. Ik kan heel slecht tegen wat die mensen elkaar aan doen. Sommige dingen hoef ik ook niet te zien. Maar het heeft ook iets fascinerends. Waarom doen die mensen dit zichzelf en anderen aan?
Ik vind het een zeer onverstandige sport, maar het is wat mij betreft prima als mensen zichzelf zo'n kooi in slepen. Blijkbaar is een bepaald deel van de mensen bereid om te vechten en is de noodzaak daartoe nogal groot. Het is ook heel vreemd dat een grote groep mensen staat te juichen als iemand de kop van een ander zo hard raakt, dat diegene buiten bewustzijn raakt. Het is ook een aparte gewaarwording dat mensen voor een bepaald bedrag een ring te krijgen zijn om elkaar met de blote vuisten te bewerken (zoek eens bare knuckle fighting op). Dat geeft een hoop bloed. Maar goed, bij MMA is het een vrij compleet scala aan technieken. Gevechten met Reinier de Ridder verlopen nooit op KO, maar eigenlijk altijd via verwurging. En dat is toch minder heftig om te zien vind ik. Dus een goede instapper zeg maar ;) Overigens gaan de gezichtjes nog wel met enige regelmaat open. Mocht je meer interesse hebben in de vrouwen, zoek dan eens op Hirata. Dat is meestal wel spektakel en eigenlijk nooit bloederig.
De Nederlander Nieky Holzken vind ik ook wel een mooi figuur. Goede vechter en altijd leunend op z'n schoonvader ("Sjef"). En tegenwoordig heeft hij een zoontje en die klapt ook al aardig rond in de ring. Hoe dat van vader op zoon gaat, is toch bijzonder. En dat je dat een goed idee vindt :)
Kortom: gaaf allemaal dus.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo aug 10, 2022 9:46 am

Nee, dankje.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo aug 10, 2022 9:49 am

Hij is erg goed ja. Zijn laatste titelgevecht toevallig gezien.
Flikker op met je homofobie

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo aug 10, 2022 9:51 am

Heyoka schreef: wo aug 10, 2022 9:31 am De Nederlander Nieky Holzken vind ik ook wel een mooi figuur. Goede vechter en altijd leunend op z'n schoonvader ("Sjef"). En tegenwoordig heeft hij een zoontje en die klapt ook al aardig rond in de ring. Hoe dat van vader op zoon gaat, is toch bijzonder. En dat je dat een goed idee vindt :)
Zeker, en net zoals Reinier en Rico, zijn het (relatief) normale figuren die op zijn minst buiten de ring zich normaal gedragen, en binnen de ring ook wel. Ik vind Nieky zelfs een erg sympathiek figuur. En heb een paar hele mooie wedstrijden van hem gezien. Hij is wel een tijdje geleden KO geslagen :(

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo aug 10, 2022 9:53 am

Appelflap schreef: wo aug 10, 2022 9:49 am Hij is erg goed ja. Zijn laatste titelgevecht toevallig gezien.
Ja absoluut! Ik kijk het altijd terug op youtube, vrijwel nooit live. Maar indrukwekkend weer.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo aug 10, 2022 9:57 am

Appelflap schreef: wo aug 10, 2022 9:51 am
Heyoka schreef: wo aug 10, 2022 9:31 am De Nederlander Nieky Holzken vind ik ook wel een mooi figuur. Goede vechter en altijd leunend op z'n schoonvader ("Sjef"). En tegenwoordig heeft hij een zoontje en die klapt ook al aardig rond in de ring. Hoe dat van vader op zoon gaat, is toch bijzonder. En dat je dat een goed idee vindt :)
Zeker, en net zoals Reinier en Rico, zijn het (relatief) normale figuren die op zijn minst buiten de ring zich normaal gedragen, en binnen de ring ook wel. Ik vind Nieky zelfs een erg sympathiek figuur. En heb een paar hele mooie wedstrijden van hem gezien. Hij is wel een tijdje geleden KO geslagen :(
Reinier de Ridder vind ik een leuk buitenbeentje, omdat hij niet zo gespierd lijkt, geen tattoo's heeft. Je krijgt bijna het gevoel hem zelf nog wel aan te kunnen.
Rico probeert een normale jongen te zijn, maar is dat uiteindelijk ook niet. Hij doet zijn best om buiten de ring het met woorden op te lossen, maar hij is wel erg gemakkelijk op zijn teentjes te trappen en dan kan hij zich toch weer een beetje laten gaan. Hoe vaker ik hem zie buiten de ring, hoe minder enthousiast ik van hem wordt. Bovendien vind ik zijn berichtjes op social ook niet zo sterk. Hij blijkt ineens gevechtjes buiten de ring, in het openbaar ineens ook prima te vinden.
Nieky is sympathiek inderdaad, jammer dat hij laatst inderdaad verloren heeft.

Wie ik ook erg sympathiek vind is Jorina Baars. Die heeft minstens zoveel als Rico Verhoeven gepresteerd, maar is helaas nauwelijks gezien. Zij verdient ook echt veel meer aandacht dan ze nu krijgt.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

dako

Bericht door dako » wo aug 10, 2022 10:01 am

Vind het vooral heel schattig dat ze elkaar dan altijd een dag van tevoren een kwartier lang verliefd aan gaan lopen te leggen te kijken :' )

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo aug 10, 2022 10:05 am

dako schreef: wo aug 10, 2022 10:01 am Vind het vooral heel schattig dat ze elkaar dan altijd een dag van tevoren een kwartier lang verliefd aan gaan lopen te leggen te kijken :' )
Het kan ook echt grappig zijn, vooral met Sean O'Connell:

⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo aug 10, 2022 10:18 am

Ik vind eigenlijk Muay Thai toch wel t mooist om te zien. En daar is het respect tussen de vechters vaak erg duidelijk merkbaar. In kickboksen en MMA lopen me te veel agressieve randdebielen rond. En vind ik idd t publiek vaak ook erg eng.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » do aug 11, 2022 8:02 am

Heyoka schreef: wo aug 10, 2022 9:31 am Van mensen die aan vechtsport doen, begrijp ik zo weinig. Het leek me daarom goed me er eens in te verdiepen.
Heb je zelf wel eens een vechtsport geprobeerd Krijst?

Judo of BJJ is misschien wel je ding, weet je meteen hoe het is om gewurgd te worden :mrgreen:

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » do aug 11, 2022 8:26 am

Jan-Willem schreef: do aug 11, 2022 8:02 am
Heyoka schreef: wo aug 10, 2022 9:31 am Van mensen die aan vechtsport doen, begrijp ik zo weinig. Het leek me daarom goed me er eens in te verdiepen.
Heb je zelf wel eens een vechtsport geprobeerd Krijst?

Judo of BJJ is misschien wel je ding, weet je meteen hoe het is om gewurgd te worden :mrgreen:
Ik heb het nooit overwogen. En ik denk niet dat ik ooit een vechtsport ga doen.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do aug 11, 2022 10:11 am

Ik heb nog nooit een gevecht van m gezien, maar ken bijna al zijn weigh-ins/stare-downs, dit soort mensen maakt de sport veel leuker

[youtube][/youtube]

Metalheank

Bericht door Metalheank » do aug 11, 2022 8:56 pm

Hieronimus schreef: di aug 09, 2022 10:09 am
Tot een jaar geleden was ik wel vaker in het Drents-Friese Wold te vinden (te paard), maar heb ik nooit de atb-routes daar gepakt, daar heb ik nu wel een beetje spijt van. Ik zal binnenkort toch eens de moeite nemen die kant weer op te reizen als-ie zo goed is als je zegt!
Filmpie!

En als bonus de route Vorden:

Met nog een stukje door Zutphen in het begin. Per ongeluk de lange versie gereden, ruim 40km denk ik. Het werd al donker en het begon me een beetje tegen te staan :P
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr aug 12, 2022 4:34 pm

https://www.manners.nl/push-ups-pull-up ... mariniers/

Das wel héél makkelijk zeg. Kan me niet voorstellen dat de US Marine Corps net zo'n lage lat heeft?

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » vr aug 12, 2022 4:40 pm

Kale link appelflap. Verklaar je nader.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr aug 12, 2022 4:44 pm

De fitness test van t Nederlandse Korps Mariniers

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » vr aug 12, 2022 4:49 pm

op welke manier is dat interessant?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr aug 12, 2022 6:15 pm

Zelfs ik zou dat kunnen halen. Allicht ben je daarna klaar om de echte training in te gaan als je in dienst bent, dat zal het hem zijn.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Persistence

Bericht door Persistence » vr aug 12, 2022 6:50 pm

30 push-ups in 2 minuten? Hoeveel méér is er fysiek mogelijk in 120 seconden :lol:

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr aug 12, 2022 8:03 pm

Hieronimus schreef: vr aug 12, 2022 6:15 pm Zelfs ik zou dat kunnen halen. Allicht ben je daarna klaar om de echte training in te gaan als je in dienst bent, dat zal het hem zijn.
Ik denk t. Maar iets zegt mij dat de toelatingseisen qua fitness in de VS 10x zo zwaar zijn

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo aug 21, 2022 9:00 pm

31.4 aan 24.4
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo aug 24, 2022 4:19 pm

Metalheank schreef: do aug 11, 2022 8:56 pm
Hieronimus schreef: di aug 09, 2022 10:09 am
Filmpie!

En als bonus de route Vorden:

Met nog een stukje door Zutphen in het begin. Per ongeluk de lange versie gereden, ruim 40km denk ik. Het werd al donker en het begon me een beetje tegen te staan :P
O, dat ziet er duidelijk onderhoudender uit in Drente/Friesland dan ik me had voorgesteld, nette singletrack. Je gaat hard van start in het begin, mooi man. Zoals gezegd: hij gaat op het lijstje. :)

Vanochtend heb ik Lochem gefietst: wat een vermaak wederom, singletracks met fijne flow, maar nu (net als bijna overal) pittiger door het mulle zand, vooral in de (kom)bochten.

Afgelopen week heb ik me gewaagd aan Rheden, inclusief de vijf technische trails (rode lussen) die zijn aangelegd in de laatste jaren. Daar is de echte pret te vinden en hebben ze kleine speeltuintjes gemaakt. Drops, trapjes, stukjes pumptrack, north shores, etc., zie hieronder. Niet alle elementen heb ik genomen, want sommigen waren wel degelijk pittig. Als je nog een pittige rit wilt maken is mijn tip: pak de zuidelijke lus met deze rode lussen en bespaar jezelf op die manier de noordelijke kilometers. Ik was 4½ uur onderweg over in totaal 77 km met 650 hm (incl. aanrijroute), waar ik wel trots op ben dat ik het gehaald heb. :)

Uitleg over de rode lussen hier (inmiddels is er nog één bij gekomen, de OERRR-trail, een paar kilometer kronkelende singletrack nabij Laag-Soeren).
Front voor/der Matigheid
last.fm

jeffrey

Bericht door jeffrey » do aug 25, 2022 11:25 am

Sinds vorige week begonnen met baantjes trekken. Jaren niet gezwommen buiten bommetjes doen. Was stiekem wel blij dat het buitenbad maar 1 meter 40 diep was...
Allemaal even normaal doen tegen djent

Metalheank

Bericht door Metalheank » vr aug 26, 2022 10:34 pm

@Hieronimus:

Ja Rheden ken ik! 2 Jaar geleden dat zuidelijke deel gefietst in de herfst met regenachtig weer. Heel dubbel gevoel erbij:

Plus: verdomd epische natuur, Schotse Hooglanders, hoogteverschil, uitdagende stukken.
Min: veel tweerichtingsverkeer (!), erg weinig flow omdat je vaak op bordjes de route moet zoeken, hoofdroute is wat saai terwijl de rode lussen soms tè uitdagend zijn (die enorme drop-off en dat bruggetje).

Maar binnenkort maar eens doen voordat er weer allemaal blad op het pad ligt :mrgreen:

De noordelijke lus (die noem ik gewoon Loenen) ken ik ook. Weinig uitdaging maar supermooie natuur, veel heide.

De laatste tijd heb ik Assen (bij een recreactieplas, leuk gedaan), Rolde (mooi maar kort), Zuidlaren (volwaardige route in mooie omgeving+hunnebed), Amerongen (kombochtwalhalla) en Zeist (kort klimmen kort klimmen) gefietst. Amerongen blijf toch ook wel één van de allerbesten. Machtig bos, lange klimmen en lange afdalingen met alleen maar kombochten.

En ik ben nog niet van mijn filmverslaving af helaas, dus hier is Assen+Zuidlaren alvast:

Edit: hier alvast Zeist, met een hert op het pad.

Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za aug 27, 2022 2:11 pm

Blij met een zeer compacte edoch prima bruikbare fitnessruimte op vakantie. Elke dag maar 20 tot 30 mij, maar wel zwaar trainen. Verder veel zwemmen dus heb hoop dat de vakantiekilo's beperkt blijven.

Metalheank

Bericht door Metalheank » ma sep 05, 2022 8:12 pm

Jij traint me er ook wat af, goed bezig.

Ik heb nog 2 aardige mountainbikefilmpjes in de aanbieding. Ik ga nu proberen te minderen! Maar deze zijn wel leuk denk ik.

Allereerst Nijverdal (overlapt in het midden met Hellendoorn). Eens geprobeerd om mijn vriendin mijn harses/tronie een stukje te laten filmen.

En Amerongen. Dit is met Hardenberg samen wel het snelste filmpje geworden denk ik. Fijne lange slingerende afdalingen. Volgens een hoop mensen de beste route van Nederland, voor mij de 5e.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » do sep 08, 2022 12:10 am

Zijn hier eigenlijk nog droeftoeters met een fitbit?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Welke fitbit heb je en waarom heb je voor die gekozen en zou je die een ander aanraden?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

dako

Bericht door dako » do sep 08, 2022 7:32 am

Je wilt weten welke goed is zodat je er zelf een kan kopen he?

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » do sep 08, 2022 8:09 am

Heyoka schreef: do sep 08, 2022 12:10 am Zijn hier eigenlijk nog droeftoeters met een fitbit?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Welke fitbit heb je en waarom heb je voor die gekozen en zou je die een ander aanraden?
Mollusk heeft deze geloof ik.

Afbeelding
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Aviatrix

Bericht door Aviatrix » do sep 08, 2022 8:38 am

Ik heb er een!
Het is mijn tweede al, eerst had ik een Fitbit Charge 3. Dat was een relatief simpele tracker, met de Fitbit app kun je dan allerlei gegevens uitgebreider bekijken.
Nu heb ik een Fitbit Versa 3, dat is iets meer een smart watch. Bij de aankoop kreeg ik gratis een half jaar de Premium app en die heeft veel interessante functies vind ik. Inzicht in je slaap, inzicht in je herstel na een training, trainingen die je dan zou kunnen doen. Ik gebruik denk ik maar de helft van de functionaliteit maar ben er wel blij mee en zou deze Fitbit zeker aanraden. Het is dus wel goed om te beseffen dat je echt die app erbij nodig hebt om er iets aan te hebben. Zonder app kun je net zo goed een goedkopere tracker kopen denk ik.

Ik vervang wel altijd heel snel die vieze kunststof bandjes want daar krijg ik enorme jeuk van.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » do sep 08, 2022 4:18 pm

dako schreef: do sep 08, 2022 7:32 am Je wilt weten welke goed is zodat je er zelf een kan kopen he?
Ja.
Of eigenlijk nee.
Ik heb het overwogen. En dan wil ik er een die van alles goed kan. En als je die dan hebt, dan ga je dus serieus bijhouden wat je aan het doen bent. En toen vroeg ik me af: waarom dan? En dat weet ik niet zo goed. Of eigenlijk wel: Ik ging dingen doen om in beweging te zijn en zwemmen om moe te worden. Of ik moe ben, daarvoor heb ik zo'n fitbit niet nodig, dat voel ik ook wel.
Mensen zien me door het water heen spartelen en komen daarna met tips, omdat ik niet efficient genoeg zwem. Iemand vroeg wat mijn doel was. Daar had ik even niet meteen antwoord op en toen later dacht ik: ja, ik wil eigenlijk alleen maar moe worden. Dus nu ben ik wel een beetje efficienter gaan zwemmen, maar ik ben ook bang dat ik straks nog langer moet gaan zwemmen om moe te worden, dus ik ben er ook een beetje terughoudend in.
Aviatrix schreef: do sep 08, 2022 8:38 am Ik heb er een!
Het is mijn tweede al, eerst had ik een Fitbit Charge 3. Dat was een relatief simpele tracker, met de Fitbit app kun je dan allerlei gegevens uitgebreider bekijken.
Nu heb ik een Fitbit Versa 3, dat is iets meer een smart watch. Bij de aankoop kreeg ik gratis een half jaar de Premium app en die heeft veel interessante functies vind ik. Inzicht in je slaap, inzicht in je herstel na een training, trainingen die je dan zou kunnen doen. Ik gebruik denk ik maar de helft van de functionaliteit maar ben er wel blij mee en zou deze Fitbit zeker aanraden. Het is dus wel goed om te beseffen dat je echt die app erbij nodig hebt om er iets aan te hebben. Zonder app kun je net zo goed een goedkopere tracker kopen denk ik.

Ik vervang wel altijd heel snel die vieze kunststof bandjes want daar krijg ik enorme jeuk van.
De meeste werken minder goed in het water heb ik begrepen.
Is het fijn om inzicht te hebben in je slaap?
Ik vind dat ik prima slaap, ik heb eigenlijk geen betweterige techniek om mij heen nodig die zegt dat mijn slaap niet ok is.

De apparaten die ik nu gezien heb, zijn ook redelijk duur. Is het het waard? En vanuit mij gezien?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » do sep 08, 2022 4:19 pm

Spawn999 schreef: do sep 08, 2022 8:09 am Mollusk heeft deze geloof ik.

Afbeelding
MOllusk is goed bezig zo te zien!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do sep 08, 2022 5:01 pm

Ik heb een Polar Vantage M, gaat een week mee op batterij met dagelijkse bezigheid, waterdicht, kan heel veel activiteiten tracken, prima ding. Ook hartslagmeting, slaaptracking, als je wilt. Verwacht dat je er snel op uitgekeken bent, Heyoka. Nuttigste functie vind ik na anderhalf jaar gebruik dat aangegeven wordt hoe zwaar je belasting is en dus hoe(veel) je wat beter (niet) kunt trainen zonder compleet kapot te gaan. Vergeet niet: trainen doe je door minimaal de helft van de tijd rust te nemen!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Aviatrix

Bericht door Aviatrix » do sep 08, 2022 10:06 pm

Heyoka schreef: do sep 08, 2022 4:18 pm
dako schreef: do sep 08, 2022 7:32 am Je wilt weten welke goed is zodat je er zelf een kan kopen he?
Ja.
Of eigenlijk nee.
Ik heb het overwogen. En dan wil ik er een die van alles goed kan. En als je die dan hebt, dan ga je dus serieus bijhouden wat je aan het doen bent. En toen vroeg ik me af: waarom dan? En dat weet ik niet zo goed. Of eigenlijk wel: Ik ging dingen doen om in beweging te zijn en zwemmen om moe te worden. Of ik moe ben, daarvoor heb ik zo'n fitbit niet nodig, dat voel ik ook wel.
Mensen zien me door het water heen spartelen en komen daarna met tips, omdat ik niet efficient genoeg zwem. Iemand vroeg wat mijn doel was. Daar had ik even niet meteen antwoord op en toen later dacht ik: ja, ik wil eigenlijk alleen maar moe worden. Dus nu ben ik wel een beetje efficienter gaan zwemmen, maar ik ben ook bang dat ik straks nog langer moet gaan zwemmen om moe te worden, dus ik ben er ook een beetje terughoudend in.
Aviatrix schreef: do sep 08, 2022 8:38 am Ik heb er een!

De meeste werken minder goed in het water heb ik begrepen.
Is het fijn om inzicht te hebben in je slaap?
Ik vind dat ik prima slaap, ik heb eigenlijk geen betweterige techniek om mij heen nodig die zegt dat mijn slaap niet ok is.

De apparaten die ik nu gezien heb, zijn ook redelijk duur. Is het het waard? En vanuit mij gezien?
Ik heb de mijne nog nooit in het water gebruikt.
Dat inzicht in je slaap vind ik wel nuttig. Ik denk weleens dat ik slecht heb geslapen, maar dan blijkt het toch wel mee te vallen, of andersom. En het is ook interessant om een patroon in je eigen slaap te ontdekken. Ik val bijvoorbeeld relatief snel in een kwalitatief goede slaap en daardoor is het minder erg om korter te slapen.

Qua prijs, sja. Ik heb deze voor de helft van de prijs, omdat de oude stuk ging in de garantieperiode. Ik mocht toen die oude compleet gratis vervangen of 50% korting op een nieuw model naar keuze. Ik heb geen spijt van mijn keuze, maar ik weet niet of ik zonder te weten hoe dit model beviel de volle prijs zou hebben betaald.

Metalheank

Bericht door Metalheank » vr sep 09, 2022 8:08 pm

Ik heb een simpele Garmin 35. Belangrijkste functies: tijd, huidige hartslag en hartslag afgelopen 4 uur. Gewoon leuk/leerzaam om tijdens het mountainbiken, slapen, mediteren, koud douchen te kijken hoe laag of hoog mijn hartslag gaat.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do sep 15, 2022 11:49 am

26,3 aan 22,5.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do sep 15, 2022 12:19 pm

Ik wil niet naar de sportschool. Toch ga ik maar. Kut.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » do sep 15, 2022 12:33 pm

Appelflap schreef: do sep 15, 2022 12:19 pm Ik wil niet naar de sportschool. Toch ga ik maar. Kut.
Gelukkig zijn we hier op de wereld om onszelf te kwellen. Dus niet janken en sporten jij, met je luie reet.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

Plaats reactie