Curieus Nieuws pt. VIII

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Jan-Willem

Re: Curieus Nieuws pt. VIII

Bericht door Jan-Willem » di aug 16, 2022 2:21 pm

Jan1973 schreef: di aug 16, 2022 1:24 pm Ik dacht dat de eerste aanvraag voor Forum scholen al gedaan was bij het ministerie van onderwijs.

Ouders mentaal uitgedaagd, kinderen ook les volgens het Ongehoord Nederland principe.

Generatie realiteitsuitgedaagd.

Ondertussen zijn er waar ik woon dermate veel omgekeerde vlaggen bij gekomen, dat ik al Luxemburgse gezien heb.

Zoals ik pas geleden zei, alsof er een revolutie op handen is. BBB en FVD met 76 zetels? Aantal bestelbussen en vrachtwagens met boerenzakdoeken is ook fors.

Enge gedachte, mensen zonder enig valide argument en uitgedaagde realiteitszin in de buurt van de macht.

Onmiddelijke Nexit, sowieso het meest achterlijke dat je als handelsnatie midden tussen je handelspartners kunt doen.

Premier Baudet en vice-premier Carolain van der Plas.

Ik ga emigreren, 100% zeker.

Waar ga je heen dan Jan? België?

Ik heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
Want dat taaltje is zo zacht
Ik stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
Ik stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
België, België, België, Bel-gi-ië

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 16, 2022 2:59 pm

Ik heb niet getwijfeld.

En Jan, het gaat heus niet zo'n vaart lopen hoor.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di aug 16, 2022 3:02 pm

Nou, ik weet niet of onze Zuiderburen dat appreciëren.

Afgelopen week drie verschillende dagen Lokerse Feesten geweest, nu is Lokeren een provinciestad (als in, een stadje in een Belgische provincie) en het LF festival heeft allerlei internationale acts dus ze zouden toch wel wat bezoek gewend moeten zijn, ik zeg overal beleefd a.u.b. en dankuwel, bestel pinten aan de bar, geef fooi op het terras, maar elke keer als ik mijn mond open trek (en ik praat sowieso nooit hard) zie je ze toch kijken: Ollander.

Als Duitsland niet ook de extreme kant op gaat zou die kant op wel wat zijn.

Of net als mijn zus/zwager, 1 of andere oude schuur in the middle of nowhere in Frankrijk.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » di aug 16, 2022 3:06 pm

Ik denk niet dat de middle of nowhere nu de place to be is gezien de reden van je vlucht. In ieder geval America is het hele buitengebied Trump aanhanger. En ook in Nederland zie je dat het vaker buiten de randstad mis gaat dan daarbinnen.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di aug 16, 2022 3:11 pm

Waar ik absoluut over twijfel is of ik wil naar iets dat al bijna 30 jaar vaste prik is bij ons om heen te gaan, het Normaal/Hokersweekend, bij cafe de Tol, eerste weekend september.

Bennie Jolink van Normaal komt ten eerste zelf niet eens en heeft ook al zijn portie bezoek gehad van de farmers, voor het hebben van het meest ultieme gevaarlijke iets: een weldoordachte genuanceerde mening.

Die heb ik zelf ook en dat is in die contreien al gevaarlijk tegenwoordig.

Ik wil gewoon slap ouwehoeren, bands kijken en bier drinken, maar ik verwacht een heel weekend alleen maar dat je een standpunt moet innemen en dan wel een ongenuanceerd, niet weldoordacht, niet met argumenten ondersteund standpunt.

dako

Bericht door dako » di aug 16, 2022 3:19 pm

Maak je het niet groter dan het is, Jan?

Echt niet iedereen buiten de Randstad heeft een rooie zakdoek om z'n auto, en echt niet iedereen die naar Normaal gaat staat de hele avond aan iedereen te vragen naar z'm mening over politieke gedoetjes.
Tussen mensen met een rode zakdoek zitten er ook echt wel een hele hoop die zelf ook een Genuanceerde Mening hebben, het zijn heus geen hordes die je op je neus tikken als je bij de ingang van het Hokersweekend niet door de meningcontrole komt.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 16, 2022 4:26 pm

Sterker nog. Ik was gisterennamiddag samen met mijn broer op een boerenbijeenkomst op een veld waar Sjaak Van Der Tak speechte om eens even de temperatuur op te nemen in onze regio zeg maar. En ik had daar redelijk genuanceerde gesprekken met bezorgde mensen. Idioten heb je overal, maar dat is niet de meerderheid. Zo was er wel een obesi-vee-boomer die wegwerpgebaren naar ons stond te maken toen we net aankwamen. Misschien omdat mijn broer o.a. een arafatsjaal omhad en we er niet bepaald als boeren uitzagen (kwamen net van een meeting met de verzekeraar). Maar die man negeer je en dan is dat na 30 seconden ook gewoon klaar.

Even daarvoor waren we al gestopt bij een viaduct waar een tractor of 10 stond waarvan sommige met omgekeerde vlag, ook om het gesprek aan te gaan. Zelfde outfit. Toen wel de jammere ervaring dat je het gesprek niet op gang kreeg en vrij snel met de rug werd aangekeken. Terwijl, hey, mijn familie boert 90% zekerheid al langer in deze contreien dan de jouwe. Maar als je niet informeert naar mij zoals ik dat bij jou wel doe ga je dat ook nooit weten natuurlijk. Beperkte leefwereld, vooroordelen, onverwerkte emoties. Droevig dat die vooroordelen dan wél bevestigd worden. Het is niet omdat ik lang haar heb dat ik geen planten teel, hork.

Tis een beetje en / en. Vanuit humanisme en sociaal constructivisme is w.m.b. het gesprek blijven aangaan echter de enige manier en ik ben blij dat Van Der Tak (ja, een politicus, ja redelijk conservatief) toch blijft hameren op de vreedzame communicatie.
Facebook band

Last.fm profiel

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di aug 16, 2022 8:23 pm

Wellicht vooroordelen aan mijn kant, zeer waarschijnlijk zelfs, maar ik snap de zorgen van Jan wel. Denk dat dat een beetje t hol van de leeuw is. Zelfs hier zie ik buiten de stadsgrenzen enorm veel omgekeerde vlaggen.
Flikker op met je homofobie

Persistence

Bericht door Persistence » wo aug 17, 2022 5:38 am

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo aug 17, 2022 8:51 am

Las het vorige week. Erg cool (historisch gezien).

dako

Bericht door dako » wo aug 17, 2022 8:57 am

Alsnog streep door extreemrechts muziekfestival in Ieper na ophef

Jan, dit is die bende die jij op FB tegenkwam toch?
Goed bezig van Iepernaren.

Persistence

Bericht door Persistence » wo aug 17, 2022 1:14 pm

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo aug 17, 2022 1:30 pm

Tyfusweer
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Aviatrix

Bericht door Aviatrix » wo aug 17, 2022 3:14 pm

:stupid:

Jan1973

Bericht door Jan1973 » do aug 18, 2022 9:21 am

dako schreef: wo aug 17, 2022 8:57 am Alsnog streep door extreemrechts muziekfestival in Ieper na ophef

Jan, dit is die bende die jij op FB tegenkwam toch?
Goed bezig van Iepernaren.
Ik moet n.a.v. dit artikel wel mijn mening over de IJzerbedevaart herzien, die is nog steeds vrij Vlaams nationalistisch of eigenlijk regionalistisch, maar de extreem rechtse elementen zijn er uit (m.a.w. er komen alleen nog een paar Vlaamse ouden van dagen met Vlaamse leeuw vlaggen zwaaien), die komen nu samen bij dit soort evenementen.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » do aug 18, 2022 10:07 am

Dat hele verhaal van het kopen van een hotel door de overheid om asielzoekers te huisvesten in de (weiger)gemeente Tubbergen heeft ook een nogal onfrisse NIMBY-geur.

Saignant detail is dat de gemeenteraad in Tubbergen voornamelijk bestaat uit CDA en VVD.

Die asielzoekers zijn waarschijnlijk gewoon gezinnen terwijl de overlastgevende veiligelanders ergens anders verblijven (waar ik ook niet voor ben, maar zie ze maar eens uit te zetten, de landen van herkomst zijn ze liever kwijt dan rijk). Veiligelanders schijnen sowieso maar 10% van de asielstroom te zijn

Ook het weer van megastal gehaalde "argument" dat het platteland al eeuwen extreem achtergesteld is en nu weer voor "de Randstad" de opvang moet opvangen, kan met 50 jaar VVD/CDA-kabinetten, EEG/EU-landbouwsubsidies en de Rabobank de prullenbak in.

dako

Bericht door dako » do aug 18, 2022 10:18 am

Ik heb geen verstand van 'veiligelanders', maar als die lui uit landen komen waar het veilig is en ze ook nog eens hier de boel verkutten, wat houdt 'ons' tegen om ze op een vliegtuig terug naar land van herkomst te tieften?

Jan1973

Bericht door Jan1973 » do aug 18, 2022 12:07 pm

Omdat Tunesië en Marokko die lui never nooit terug gaan nemen.

Ik heb net een ontluisterend artikel zitten lezen over Ter Apel (ook in de Volkskrant).

Veilige lander tuig dat dagelijks niet-veilige landers van hun weinige bezittingen berooft en de BOA's en politie doen hier niks aan, die komen alleen 200 gedoneerde tentjes weghalen wegens brandgevaar.....

Nederland op zijn allerslechtst, Ter Apel. Mensonterend dekt de lading niet eens.

Maar juist dat veilige landers tuig verhaal is waarom die CDA/VVD NIMBY's in Tubbergen dit niet willen. En zich achter boerenbe-drog (ludiek zijn kunnen we allemaal) redenen verschuilen.

dako

Bericht door dako » do aug 18, 2022 12:19 pm

(Domme vragen, maar) hoezo niet terugnemen? Die lui zijn toch staatsburger van waar de fuck ze vandaan komen? Als ze hier illegaal zijn, geen recht op asiel hebben en zich ook nog een als een mongool gedragen heeft het land van herkomst toch niet heel veel te willen?

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » do aug 18, 2022 12:22 pm

Ik denk dat dat mensenrechten de reden is waarom je ze niet de grens over kan flikkeren. Zodra iemand asiel aanvraagt heeft men volgens mij wel enige rechten. Hoe dat precies zit weet ik niet.

Procrustus

Bericht door Procrustus » do aug 18, 2022 12:52 pm

En hoe wil je ze terug sturen? Ik bedoel werkelijk fysiek terugsturen zonder medewerking. We hebben het hier immers niet over Duitsers of Belgen, waar we een grens mee delen. Ze over de grens zetten naar een derde land (dus Duitsland of België) zal Europees gezien waarschijnlijk niet mogen, maar in elk geval niet gewaardeerd worden.
Ik denk ook niet dat een ongeautoriseerd vliegtuig op Marokkaanse bodem gaat landen zonder medewerking van de plaatselijke autoriteiten (dito met scheepvaart). En geautoriseerd krijg je die vlucht niet.
Gezien de asielaanvragers in kwestie hier ook nog eens vaak zijn nadat ze hun papieren hebben vernietigd kun je zelfs niet zomaar bewijzen dat ze staatsburger zijn van Marokko en dat land zal met alle graagte ontkennen ooit van de specifieke persoon gehoord te hebben.

dako

Bericht door dako » do aug 18, 2022 12:56 pm

Ik weet het niet. Uiteraard kunnen we die lui niet zomaar bij Hazeldonk de grens oversmijten, maar de huidige situatie is zo fucked.

Aviatrix

Bericht door Aviatrix » do aug 18, 2022 2:30 pm

-Edit, verkeerd gequote.-

Alleen de kop gelezen over dat hotel en dat ze het willen kopen. Tenenkrommend vind ik dat.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » do aug 18, 2022 3:11 pm

Oef, die luu in Den Hoag stuurt 300 vr'emden op ons af, ziet oe wel dat zie ons al eeuwen achterstelt?
Belt oe de maokeloar?
Anders weet ie wel wat gebeurt met de boerderien priezen.

Dat wereldberoemde naoberschap daar, dat geldt uiteraard niet voor moslims?

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do aug 18, 2022 3:59 pm

Haha, het hotel is al gekocht.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » do aug 18, 2022 4:20 pm

Goed, iets luchtigers:

Japanse belastingdienst wil dat jongvolwassenen meer alcohol gaan drinken om economie te versterken
Japan kampt met een alcoholprobleem, maar niet op de manier waarop je zou denken. In plaats van te veel, drinken de jongvolwassenen in het land juist te weinig alcohol, vindt de Japanse belastingdienst die hier verandering in wil brengen. Want hierdoor nemen de accijnsinkomsten af.

Persistence

Bericht door Persistence » do aug 18, 2022 4:24 pm

Hé wat jammer nou:

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » do aug 18, 2022 7:44 pm

Het organisme 'poepte' door de mond.

Nou ik ken zat lui die hetzelfde doen :lol:

Misschien dan toch?

Aviatrix

Bericht door Aviatrix » do aug 18, 2022 8:10 pm

Daar is toch een South Park aflevering van...

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » vr aug 19, 2022 6:40 pm

Bedoel je deze?

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » vr aug 19, 2022 7:51 pm

Nee die aflevering dat ze uit via hun anus eten en via de mond poepen.

When Stan tells his family about Cartman's reverse eating/defecating experiment, his dad decides to give it a try.

Aviatrix

Bericht door Aviatrix » vr aug 19, 2022 8:20 pm

Jan-Willem schreef: vr aug 19, 2022 6:40 pm Bedoel je deze?

Nee deze is zo mogelijk nog beter (/meer disturbing).

Aviatrix

Bericht door Aviatrix » vr aug 19, 2022 8:20 pm

Spawn999 schreef: vr aug 19, 2022 7:51 pm Nee die aflevering dat ze uit via hun anus eten en via de mond poepen.

When Stan tells his family about Cartman's reverse eating/defecating experiment, his dad decides to give it a try.
Uh-huh... Goor

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di aug 23, 2022 1:25 pm

Opinie: Het wordt tijd dat we andere mensen, dieren, planten en stenen beschouwen als een heilige eenheid
De boeren zullen hun bedrijven moeten inleveren, maar dan is de natuur in Nederland nog niet gered. Er is een totaal andere houding nodig ten opzichte van de natuur. Een van nieuwsgierigheid, verwondering en met een portie nederigheid, betoogt Tineke Bennema.

Tineke Bennema23 augustus 2022, 13:00

================================================================================================================
Nee, in randje extreem rechts anti-woke Nederland, een holistische zweefteven benadering, dat zal helpen.

Persistence

Bericht door Persistence » di aug 23, 2022 1:43 pm

:mrgreen:

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di aug 23, 2022 1:46 pm

Mijn eigen opinie hecht ik zelf geen waarde aan, die doet er dan ook nooit toe, behalve voor een zeer beperkte groep mensen.

Maar ik denk serieus dat de gemiddelde asbest boer of gluiperige politicus hiervan niet echt van gedachten veranderd.

Ik heb overigens iets gemeen met Tineke, ik heb niet het hele artikel gecopy/paste, verderop gaat ze bosbessen plukken en eet die gelijk op, dit wordt officieel afgeraden omdat vossen erop gepist kunnen hebben.

Ik moet toegeven dat ik dit holistische (als een vos erop gepist heeft dan is dat maar zo) bosbessen eten ook wel eens doe.

Dus ben meer Green Frog dan je misschien denkt.

Ben alleen realistisch over de realiteitszin van andere mensen in dit debat.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 23, 2022 2:36 pm

De gemiddelde asbestboer. :'-)
Facebook band

Last.fm profiel

Procrustus

Bericht door Procrustus » wo aug 24, 2022 3:44 pm

https://nos.nl/artikel/2441880-monument ... -apeldoorn
Ik weet niet of dit een 'gewetenloze daad' was, zoals de kunstenaar zegt. Ik snap dat hij aangedaan is maar het zou mij niet verbazen als dit wellicht een goed bedoelde misplaatste actie is. Onder het mom van 'het is goed dat er hier weer eens aandacht aan besteed wordt' is het misschien niet eens een verschrikkelijk slechte zaak dat het beeld gestolen is (mits het zeer tijdelijk is). De aandacht voor het onderwerp is leeft nu in ieder geval vast weer enigszins op.
Nu maar hopen dat het werk snel weer terecht is.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo aug 24, 2022 3:55 pm

Als je het beeld wil stelen moet je A) weten dat het daar staat B) het koper en tin van het brons scheiden van elkaar voordat je kan cashen voor het koper, weet niet of dat zo makkelijk is. Dus laten we hopen dat het mee valt.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » do aug 25, 2022 10:06 am

Artsen zonder Grenzen gaat medische hulp in Ter Apel aanbieden, voor het eerst in Nederland
Artsen zonder Grenzen (AzG) verleent vanaf donderdag medische en psychologische zorg aan asielzoekers buiten de poort van het aanmeldcentrum in Ter Apel. Het is de eerste keer dat AzG medische hulp biedt in Nederland.

Waar een klein land klein in kan zijn. Beschamend. Schokkend.

CDA-Christenunie gristelijke "naastenliefde", het sociale gezicht van D66.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr aug 26, 2022 8:00 am

Geruchten bevestigd: Nick & Simon stoppen als muzikaal duo

Nick Schilder en Simon Keizer stoppen vanaf het voorjaar van 2023 na een periode van zeventien jaar als muzikaal duo. Op deze manier ontstaat er ruimte voor ‘individuele creativiteit’ en ‘al langer gekoesterde solo-aspiraties’ die de zangers hebben, heeft het management van het duo bekendgemaakt in een verklaring. Wel blijven de twee nog samenwerken voor tv-programma’s die ze maken.

De laatste tijd gingen al geruchten rond dat Nick & Simon uit elkaar zouden zijn gegroeid en dat ieder z’n eigen weg wilde gaan. Begin augustus werd bevestigd dat er ’soloplannen’ waren, maar over de details werd niet verder uitgeweid. Komende maandag geven de zangers in de talkshow van Eva Jinek op RTL 4 eenmalig tekst en uitleg over hun beslissing om te stoppen als duo. Ook vertellen ze dan meer over de soloplannen die ze hebben.

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » vr aug 26, 2022 8:04 am

Ik wens pik & piemel veel succes met hun verdere carrière, als het maar geen zingen is.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr aug 26, 2022 8:29 am

Vooral die "individuele creativiteit" is om bang van te worden.

dako

Bericht door dako » vr aug 26, 2022 8:30 am

Jullie zijn niet verplicht ernaar te luisteren he?

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr aug 26, 2022 8:35 am

Klopt, en dat zal ik ook zonder pistool op mijn hoofd niet doen.

Ik voelde me alleen verplicht jullie dit curieuze en droevige "nieuws" te melden, mocht je het niet al bij 2000 andere "nieuws-outlets" hebben gehoord.

Sterkte.

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » vr aug 26, 2022 8:35 am

Ik heb daardoor diverse radio's uit het raam gegooid.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » vr aug 26, 2022 8:48 am

Jan1973 schreef: vr aug 26, 2022 8:00 amKomende maandag geven de zangers in de talkshow van Eva Jinek op RTL 4 eenmalig tekst en uitleg over hun beslissing om te stoppen als duo. Ook vertellen ze dan meer over de soloplannen die ze hebben.
Jinek heeft dit toch niet nodig om haar overbodigheid te bewijzen?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr aug 26, 2022 9:08 am

Ik vond hun Simon and Garfunkel tribute anders best aardig hoor

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » vr aug 26, 2022 9:26 am

innuendo schreef: vr aug 26, 2022 9:08 am Ik vond hun Simon and Garfunkel tribute anders best aardig hoor

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Afbeelding

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr aug 26, 2022 9:38 am

JEHOVA

Plaats reactie