Marillion

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marillion

Bericht door Jeroen » zo feb 06, 2022 9:44 pm

Ik heb het nummer nog niet beluisterd. Denk dat ik gewoon wacht op het album. Houden we het nog even spannend :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Marillion

Bericht door Lennert » ma mar 14, 2022 9:25 am

Wat een prachtig album weer, niet te zuinig. Makkelijker in te komen dan F.E.A.R. omdat het hier meer gaat om losse nummers dan om meerdere songs die een concept vormen met net iets meer muzikaal vuurwerk. Hogarth is overduidelijk ouder geworden, maar de oprechtheid in zijn stem is zo overtuigend. Wonderbaarlijk genoeg is het redelijk simpele Murder Machines een van mijn favoriete songs. Zo doeltreffend met 'I put my arms around her and I killed her with love'. The Crow And The Nightingale heeft ook prachtig gitaarwerk. Het album voelt ook lekker compact aan waardoor ik graag steeds opnieuw de play knop in wil drukken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marillion

Bericht door Jeroen » vr sep 09, 2022 8:08 pm

Lennert schreef: ma mar 14, 2022 9:25 am Wat een prachtig album weer, niet te zuinig. Makkelijker in te komen dan F.E.A.R. omdat het hier meer gaat om losse nummers dan om meerdere songs die een concept vormen met net iets meer muzikaal vuurwerk. Hogarth is overduidelijk ouder geworden, maar de oprechtheid in zijn stem is zo overtuigend. Wonderbaarlijk genoeg is het redelijk simpele Murder Machines een van mijn favoriete songs. Zo doeltreffend met 'I put my arms around her and I killed her with love'. The Crow And The Nightingale heeft ook prachtig gitaarwerk. Het album voelt ook lekker compact aan waardoor ik graag steeds opnieuw de play knop in wil drukken.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het album pas sinds deze week serieus ben gaan luisteren. Heb je soms, dat je gewoon even niet in de stemming bent om in een plaat van een bepaalde band te duiken. Vermaak me overigens uitstekend met het nieuwe album. Toonzetting, sfeer en thematiek zijn inderdaad niet zo topzwaar als bij F.E.A.R. (nog steeds meesterlijk goed trouwens), maar wel ontzettend prettig luisterbaar. Hogarth is in topvorm. Die man heb ik bijna nooit slecht horen zingen. Ook niet op de tientallen live-albums die ze op eigen houtje uitbrengen. Alleen de akoestische versie van If My Heart Were a Ball It Would Roll Uphill op Less Is More is net voorbij de pijngrens. Dat geheel terzijde.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie