In Flames

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste album?

Lunar Strain (1994)
15
10%
Jester Race (1995)
41
26%
Whoracle (1997)
35
22%
Colony (1999)
16
10%
Clayman (2000)
15
10%
Tokyo Showdown (2001)
3
2%
Reroute To Remain (2002)
27
17%
Soundtrack To The Escape (2004)
5
3%
 
Totaal aantal stemmen: 157

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo feb 14, 2010 1:38 pm

Ben benieuwd wat dat gaat geven. Misschien is Danhage van Evergrey wel een geschikte opvolger, gezien hij al getourd heeft met de band een aantal jaren geleden.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: In Flames

Bericht door Ernst-Jan » za jul 02, 2011 10:30 am

Na aanleiding van de recensie van de nieuwe cd, Reroute to remain maar weer eens opgezet. Mijn kennismaking met In Flames en voor mij nog steeds een geweldig album.

In het nummer Trigger komen de mannen van Soilwork langs. Volgens mij komt In Flames ook langs in een clip van Soilwordk. Weet iemand hoe dat nummer heet.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: In Flames

Bericht door Ernst-Jan » zo jul 03, 2011 10:01 pm

Niemand?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 10:02 pm

Geen flauw idee, ik ben gestopt In Flames te volgen na Reroute To Remain en Soilwork heb ik na Natural Born Chaos links laten liggen. Sorry, EJ, sorry.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: In Flames

Bericht door Flipjack » zo jul 03, 2011 10:33 pm

Wat simpel YouTube zoekwerk levert mij de titel Rejection Role op

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: In Flames

Bericht door Ernst-Jan » ma jul 04, 2011 2:20 pm

Tnx.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Lennert » do nov 12, 2015 12:06 am

Wow, dit topic is al lang niet meer gebruikt.

Ik herinner me een periode waarin je struikelde over de In Flames-shirts dragende skaters, maar kennelijk luistert er bijna niemand hier nog naar de band? Enkele weken heb ik puur op de gok Whoracle gekocht en aangezien dat album dermate goed beviel ben ik ook maar meteen gegaan voor The Jester Race. Godverdrie, die laatste is me toch een portie briljant. Ik heb Lunar Strain en Subterranean ook maar meteen in de bestelling gezet, maar vraag me wel af hoe het met de latere albums zit. Op de een of andere manier kan ik aan de hand van dit topic niet achterhalen hoe de band qua stijl veranderd zou zijn behalve 'het klinkt als al die Amerikaanse metalcore bandjes'. Nu zijn de meeste mensen het er iig nog wel over eens dat Colony en Clayman nog goed zijn (ik quote metal-archives hiervoor), maar hebben die albums ook nog steeds van die prachtige gitaarmelodiëen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Joris » do nov 12, 2015 12:53 am

Zoals de albumtitel al zegt zijn ze met 'reroute to remain' echt een andere (en mindere) richting ingeslagen.
Die en het album erna 'soubdtrack to your escape' waren nog te doen, maar daarna zijn ze mij kwijtgeraakt.
Ik hield juist van de gothenburg stijl van de oudere albums.

Ook live konden ze me niet meer bekoren, aangezien ze nagenoeg vooral werk van na Reroute spelen.

Maar afgelopen Wacken hebben ze me toch positief verrast. Verwachtte niet veel van de show, maar was toch erg goed!

Volgende keer op een festival zal ik ze iig niet overslaan, zoals ik een paar jaar heb gedaan, maar hun cd's koop ik niet meer.

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Laus » do nov 12, 2015 11:27 am

Lennert schreef:Wow, dit topic is al lang niet meer gebruikt.

Ik herinner me een periode waarin je struikelde over de In Flames-shirts dragende skaters, maar kennelijk luistert er bijna niemand hier nog naar de band? Enkele weken heb ik puur op de gok Whoracle gekocht en aangezien dat album dermate goed beviel ben ik ook maar meteen gegaan voor The Jester Race. Godverdrie, die laatste is me toch een portie briljant. Ik heb Lunar Strain en Subterranean ook maar meteen in de bestelling gezet, maar vraag me wel af hoe het met de latere albums zit. Op de een of andere manier kan ik aan de hand van dit topic niet achterhalen hoe de band qua stijl veranderd zou zijn behalve 'het klinkt als al die Amerikaanse metalcore bandjes'. Nu zijn de meeste mensen het er iig nog wel over eens dat Colony en Clayman nog goed zijn (ik quote metal-archives hiervoor), maar hebben die albums ook nog steeds van die prachtige gitaarmelodiëen?
Die mooie zalvende gothenburg stijl die ze hadden is helaas vervlogen. Iedereen wordt ouder en rustiger. Of juist niet. Je kunt iig niet jarenlang hetzelfde kunstje herhalen. Worden de nummers ook niet beter van. Denk dat ze vooral daarom zo verandert zijn. Van mij mogen ze beide richtingen meer met elkaar combineren. Laatste paar platen staat telkens 1 of 2 echt goede nummers op ofzo:
- 2006 Come clarity: Take this life en dat nummer met die zangeres(gaaf!)
- 2008 Sense of purpose: mwah laat maar
- 2014 Siren: in plain view (emo!)

maar zo mooi als de Jester race :?:

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: In Flames

Bericht door MadTinus » do nov 12, 2015 12:07 pm

Ik ben ze na Whoracle kwijtgeraakt, ik vond Colony al een stuk minder, Clayman net zo. Het werd allemaal veel meer poppy, met vooral chugga-chugga slaggitaren. Niet van die mooie twin-leads meer. Whoracle was het laatste echte 'Gothenburg' album. The Jester Race en Subterranean vind ik nog altijd hun mooiste werken. Check ook de Black-ash Inheritance EP, het nummers 'Goliaths Disarm Their Davids' alleen al is de aanschaf waard.

Nu we het over Gothenburg hebben, mensen hier bekend met Eucharist? Hun tweede album "Mirrorworlds" is echt een van de beste albums die de Gothenburg scene heeft voortgebracht, kan zich meten met een Jester Race en The Gallery.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MadTinus op vr nov 13, 2015 3:43 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Bastiaan » do nov 12, 2015 10:06 pm

Joris schreef:Zoals de albumtitel al zegt zijn ze met 'reroute to remain' echt een andere (en mindere) richting ingeslagen.
Die en het album erna 'soubdtrack to your escape' waren nog te doen, maar daarna zijn ze mij kwijtgeraakt.
Ik hield juist van de gothenburg stijl van de oudere albums.
Smaken verschillen, maar ik denk niet dat In Flames nog steeds zo gaaf zou zijn als ze nog steeds die typische Gotenburgstijl vast hadden gehouden. Ik denk dan aan Arch Enemy. Slechte albums maken ze niet. Maar iets origineels maken ze al lang niet meer. En zelfs al zijn de laatste albums uitstekend, het doet mij niets. Na vier of vijf albums, of wat is het, moet je toch eens je grenzen verleggen, denk ik, en In Flames heeft dat gedaan. Ik ben niet wild enthousiast van het 'nieuwe' In Flames, maar vooral Come Clarity, met de waanzinnige tracks Leeches en Take This Life, en het laatste album Siren Charms, dat per luisterbeurt groeit, mogen er wezen. De band geniet bovendien, zoals Joris waarschijnlijk heeft ervaren, een waanzinnig goede livereputatie en de setlist bestaat al jaren uit vrijwel alleen maar werk vanaf het 'ommekeeralbum' Reroute To Remain. Dat zegt ook wel iets. Veel van hun latere albums zijn niet geweldig, maar er staan, bijna onopgemerkt door de 'echte metalheads', steevast een aantal heel sterke songs op.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Lennert » do nov 12, 2015 10:31 pm

Colony en Clayman wilde ik iig nog proberen, heeft iemand tips voor twee nummers die in ieder geval goed weergeven hoe deze albums klinken?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Laus » vr nov 13, 2015 8:09 am

Bullet Ride en Only for the weak.
Satellites ook wel goed.

Colony moet je gewoon als een geheel zien.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: In Flames

Bericht door Wessel » vr nov 13, 2015 5:40 pm

De 'nieuwe' In Flames vind ik vrij vreselijk en belichaamt voor mij ook alles wat er mis is met modernere metal. Nu vind ik In Flames op de Gothenburg-klassiekers ook al erg (wellicht té) catchy, maar toen de focus van melodieuze twingitaren werd verlegd naar eentonige, laaggestemde slaggitaren vond ik het allemaal wat al te makkelijk worden. Tevens vind ik Anders Fridén geen al te beste zanger. Zijn ruige vocalen vind ik al niet al te sterk, maar zijn zuivere zang vind ik gewoon echt lelijk. Derhalve omschrijf ik (nieuwere) In Flames regelmatig als 'supermarktmetal': het komt op mij voorverpakt, kant en klaar en bijzonder gevoelloos over.

The Jester Race en Whoracle heb ik overigens naar aanleiding van Lennert's post in het luistertopic een paar weken terug weer eens geluisterd en die bevallen me dan weer prima. Moonshield vond ik altijd al een van de mooiere metalnummers die metalland Zweden voort heeft gebracht. De rest luistert erg lekker weg, maar heeft wellicht juist daardoor ook geen hele diepe indruk achter gelaten.

Over het hierboven genoemde album van Eucharist heb ik wel vaker gehoord maar ik ben er nooit aan toe gekomen, zal het eens luisteren.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Jeroen » vr nov 13, 2015 9:31 pm

Embody The Invisible is wat mij betreft het prijsnummer van Colony. Supercatchy.
Pinball Map is hét nummer van Clayman.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Lennert » za nov 14, 2015 9:55 am

Wow, ik had over The Lunar Strain vooral een hoop matige verhalen gehoord, maar dit is samen met The Jester Race so far echt het beste wat ik van de band heb gehoord!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Satyr » za nov 14, 2015 6:03 pm

Ik ken ze alleen van 'Bad Grrrl', ooit op de radio te beluisteren. Vond er toen vrij weinig aan, maar dat was met My Dying Bride en Opeth ook zo. Daar heb ik later pas waardering voor gekregen. Misschien deze band ook maar eens weer oppikken.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: In Flames

Bericht door MadTinus » zo nov 15, 2015 11:48 pm

Wessel schreef:Over het hierboven genoemde album van Eucharist heb ik wel vaker gehoord maar ik ben er nooit aan toe gekomen, zal het eens luisteren.
(y) (y) Just press play.. serieus, weergaloos album.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Lennert » za nov 21, 2015 10:58 am

Colony draait nu zijn eerste rondjes en ik heb er geen klachten over! Vette productie, de prachtige gitaarmelodiëen zijn nog steeds aanwezig en de composities pakken me stuk voor stuk. Ben benieuwd of dat bij Clayman ook het geval is, Only For The Weak vind ik in ieder geval wel een heerlijk nummer en doet me ook terugdenken aan de Wet & Wild tijd op TMF.

Edit: Clayman is het eerste album dat me niet volledig pakt. Geen idee waarom, want de kwaliteit is wel aanwezig en Only For The Weak is misschien toch mijn favoriete In Flames nummer, maar het blijft allemaal een stuk minder goed hangen. Nog steeds niet slecht, wel de minste so far.
Laatst gewijzigd door Lennert op za nov 21, 2015 10:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Lennert » za nov 21, 2015 12:33 pm





Is dit heel erg kenmerkend voor hun hedendaagse sound? Het valt me namelijk honderd procent mee. Ik hoor nog steeds mooie gitaarpartijen en de zang ergert me bij lange na niet zoveel als ik dacht. Misschien dat ik toch nog wat meer van de latere albums ook moet proberen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: In Flames

Bericht door Flipjack » zo nov 22, 2015 2:48 pm

Ja, dat is wel kenmerkend voor de latere (vooral Reroute to Remain en later) albums. Persoonlijk vind ik alles tot en met Sounds of a Playground Fading (de voorlaatste en jouw beide voorbeelden staan daar op) prima luisterbaar. Geen hoogvliegers, maar doen het prima op de achtergrond. Alleen de jongste telg Siren Charms doet me niks. Favoriet blijven toch The Jester Race en Whoracle.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Lennert » zo nov 22, 2015 3:01 pm

Mmm, ik denk dat ik dan gewoon even door ga met op chronologische volgorde aanschaffen. Ik zie hierboven in de poll nog genoeg mensen die Reroute To Remain erg goed vinden en ik ben toch benieuwd naar meer. Die twee clips die ik hierboven heb gepost vind ik ook gewoon prima.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: In Flames

Bericht door Flipjack » zo nov 22, 2015 3:07 pm

Goed voornemen. Je kunt zeggen wat je wilt, catchy is het wel :)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Lennert » zo nov 22, 2015 3:50 pm

Ik heb vooral niets op met metalcore aangelegenheden. Ik begrijp dat Soilwork wel een dergelijke sound is gaan najagen? Voorlopig hoor ik daar niets van terug bij In Flames. Het klinkt wat Amerikaans allemaal, maar daar is op zich niets mis mee.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: In Flames

Bericht door Flipjack » zo nov 22, 2015 4:00 pm

Een eerste zoektocht op YouTube wijst wel uit dat ik me er zeker niet verder in ga verdiepen ;) Alles met het -core achtervoegsel laat ik ook aan me voorbij gaan.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: In Flames

Bericht door MadTinus » ma nov 23, 2015 11:31 am

Lennert schreef:Ik heb vooral niets op met metalcore aangelegenheden. Ik begrijp dat Soilwork wel een dergelijke sound is gaan najagen?
Misschien heel even, een aantal jaren terug, de laatste 2 platen knallen echter weer als vanouds en staan bol van de melodie. Daarnaast is Strid een onmetelijk veel betere zanger dan Fridén. Voor zover het nog niet duidelijk was: check die laatste 2 platen van Soilwork, vooral die nieuwe is helemaal top.

Press play en geniet:

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Lennert » vr mar 18, 2016 7:51 pm

Heb van het weekend voor weinig A Sense Of Purpose aangeschaft en ik vind dat deze plaat toch best nog wel wat verwijzingen naar de oude sound heeft. Veel Maiden gitaarlijnen in ieder geval. The Chosen Pessimist is daarnaast echt een wereldnummer. Sounds Of A Playground Fading had ik ook nog liggen, zal die er later ook maar meteen ingooien.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: In Flames

Bericht door Nefarian » wo nov 16, 2016 9:58 am

Bah, die nieuwe van In Flames is nog slechter dan voorganger Siren Charms..... Wat is er toch gebeurd met deze band?!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Lennert » do sep 07, 2017 12:34 pm

Ik mis van die re-issues nu alleen Reroute To Remain en Come Clarity nog nadat ik net Soundtrack To Your Escape in Duitsland heb aangeschaft. Ik ga die er ook nog maar bijhalen, want om de een of andere reden trekt die latere sound me toch nog best wel. Van de laatstgenoemde bevallen tracks als Dead Alone en My Sweet Shadow in ieder geval prima. Over de laatste twee heb ik daarentegen van niemand nog wat goeds gehoord.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: In Flames

Bericht door Tox » do sep 07, 2017 11:24 pm

Reroute to Remain en Come Clarity zijn inderdaad best te pruimen, maar daarna is het écht hard bergaf gegaan.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: In Flames

Bericht door kneuz » vr sep 08, 2017 3:07 pm

Lennert schreef:Ik herinner me een periode waarin je struikelde over de In Flames-shirts dragende skaters
:lolup:

Yep, guilty as charged, daar was ik zeker ook een van in de periode 2003-2005.

Blijft een speciale band voor mij. Heb ze één keer live gezien toen ze samen met Slayer en Children of Bodom tourden in 2006.

Af en toe draai ik nog wel eens de (reissue) LP van The Jester Race. Toch blijft Soundtrack To Your Escape mijn favoriet, waarschijnlijk vanwege de hoge nostalgische waarde en herinneringen uit die tijd van m'n leven die dit album oproept. F(r)iend, The Quiet Place, My Sweet Shadow, Evil In A Closet... geweldige nummers!!

Heb nooit echt geluisterd naar hun werk dat uit kwam na Come Clarity.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Jeroen » zo sep 17, 2017 4:49 pm

Tot en met Clayman vind ik het leuk, met naderhand wat incidentele uitschieters, vooral op RtR. Toch heb ik ze allemaal weggedaan, behalve The Jester Race. Hoewel mijn favoriete nummers Embody The Invisible en Pinball Map niet op die cd staan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Joris » zo sep 17, 2017 10:18 pm

Maar waarom doe je ze dan weg? Je krijgt voor cds altijd een minimaal bedrag (max 5€), wat ook geen vetpot oplevert. Ik heb zooo veel cds die ik nu verschrikkelijk vind, maar toch wel grappig om ze af en toe tegen te komen en te denken: "wat de fuck bezielde me in die periode".
En heeeel soms draai ik weer eens zo'n cd na jaren en vind ik het uit nostalgisch oogpunt toch weer vet of zelfs vreemd dat ik het nooit meer geluisterd heb (bijv. Onlangs type o negative, na 10 jaar niet geluisterd te hebben).

Ik heb dus nog nooit een cd weg gedaan (op één na, en dat was 2unlimited, haha. En stiekem vind ik dat dan ook weer jammer).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Jeroen » ma sep 18, 2017 12:10 am

Weggegeven aan een vriend die het wel te gek vindt.

Ik doe zelden wat weg hoor. Afgezien van een bende krakkemikkige black metal en spul dat ik nooit meer draaide. Zoals het gros van In Flames.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Joris » zo aug 02, 2020 12:53 pm

Al lang geen fan meer van In Flames (alles na soundtrack To your escape), maar onlangs hebben ze een aantal Clayman nummers opnieuw opgenomen. Iemand al gehoord? Hiermee hebben ze al het venijn uit de nummers gehaald. M.i. Echt heel slecht en teleurstellend.
Als ik de band niet zou kennen en deze nummers zou horen zou ik denken ‘meh, laat die oude albums maar zitten’.
Laatst gewijzigd door Joris op ma aug 03, 2020 3:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: In Flames

Bericht door MadTinus » ma aug 03, 2020 12:12 am

Subterranean/The Jester Race zijn voor mij totale classics. Ik vind ook het debuut en Whoracle erg gaaf, na het laatstgenoemde album wordt de weg richting de latere sound al ingeslagen en was voor mij de lol eraf. Ik heb Soundtrack to Your Escape nog een kans gegeven, zelfs gekocht, maar vele jaren geleden alweer van de hand gedaan. Al het werk erna spreekt mij totaal niet aan. Toch zijn ze nog steeds erg populair, vraag me af wie er nog wel naar luistert, niemand die ik ken in ieder geval.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door KoenM » ma aug 03, 2020 7:47 am

Ik luister van In Flames eigenlijk alleen nog heel af en toe The Jester Race. Ook Whoracle kan me niet bekoren.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Jeroen » ma aug 03, 2020 9:00 am

Idem. Ik heb alleen The Jester Race en die draai ik af en toe. Goede melodieuze death metal met Iron Maiden-solo's. Waarschijnlijk de beste plaat uit het melodeath-tijdperk van In Flames, denk ik. Het debuut vind ik niet zo bijzonder (irritante zang) en wat erna komt is gewoon wat wisselvallig, ondanks de aanwezigheid van briljante liedjes als Pinball Map en Embody The Invisible. Reroute To Remain bevat mijns inziens de laatste stuiptrekkingen en daarna is voor mij afgelopen. Ik kan gewoon niets met die hinnikzang van Friden en alle emotie en agressie zijn er vakkundig uitgeproduceerd.

Aan heropnames van die oude songs waag ik me niet. Was niets mis met de oude versies.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Lennert » ma aug 03, 2020 9:05 am



Ik vind dit toch wel echt machtig mooi.

Come Clarity wil ik nog wel hebben om dat logo compleet te hebben, vind eigenlijk al die albums daarin wel iets hebben dat me aantrekt. The Jester Race en Whoracle blijven wel favoriet natuurlijk.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Joris » ma aug 03, 2020 3:19 pm

MadTinus schreef: ma aug 03, 2020 12:12 am .... Toch zijn ze nog steeds erg populair, vraag me af wie er nog wel naar luistert, niemand die ik ken in ieder geval.
Idd. Precies dat... iedereen die ik ken, is er al lang klaar mee. (Ook degenen die het na Soundtrack... nog een aantal albums hebben volgehouden.
Maar toch zijn ze nu veel groter dan voor Reroute....

Wat is de doelgroep nu precies? En welke bands zijn nog meer populair in die groep? (5 finger death punch, disturbed, ??)
Waarschijnlijk allemaal bands van 'na mijn tijd'...

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door KoenM » di aug 02, 2022 10:43 am





Wtf. Goede nummers. Dit had ik niet meer zien aankomen na 20 jaar ellende.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door KoenM » wo sep 21, 2022 7:52 pm



En weer een goed nr. In Flames, doe niet zo raar.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: In Flames

Bericht door Joris » zo sep 25, 2022 9:47 pm

Ik was ook erg verbaasd en positief verrast. Na zoveel jaar weer wat leuks… en zelfs meer dan 1 nummer.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: In Flames

Bericht door Jan-Willem » ma sep 26, 2022 3:03 pm

KoenM, je hebt gelijk deze nummers klinken erg lekker. Ik ben benieuwd naar het album.

Plaats reactie