Bloodbath

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 14, 2008 7:11 pm

Oh, maar dat ben ik ook 100% met je eens.
Maar er zijn toch andere dingen om kwaad over te zijn en andere gebieden waar je je agressie uit kunt halen lijkt me. Wees eens creatief.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo dec 14, 2008 7:15 pm

True.

Maar blijkbaar zit het veel mensen dwars, of ze zijn gewoon te lui om iets beters te verzinnen. Verander nooit een winnende formule zeggen ze weleens, maar bij een kunstvorm zoals muziek kan ik dit niet echt waarderen nee.

Was het maar zoals in de jaren 70 toen bijna alles nog verfrissend en nieuw was. Het is dan wel weer zo dat we nu steeds betere muzikanten hebben als we nog verder komen op muzikaal vlak.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma dec 15, 2008 12:07 am

Bloodbath streeft er dan ook absoluut niet naar om origineel te zijn. Het is een ode aan het Death Metal genre, en dat willen ze in z'n puurste vorm neerzetten, inclusief de bijbehorende tekstuele onderwerpen. Op eerdere releases hadden ze het gore concept al 'behandeld' nu hebben ze voor het occulte/anti-christelijke concept gekozen.

En daarnaast, Bloodbath moet je toch ook altijd met een lichte knipoog zien.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » di sep 16, 2014 12:34 pm

Verrassend: Nick Holmes van Paradise Lost is de nieuwe frontman van Bloodbath!

http://metalhammer.teamrock.com/news/20 ... w-vocalist

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Took » di sep 16, 2014 1:02 pm

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Sgapekop » di sep 16, 2014 2:02 pm

Die had ik niet zien aankomen. Ik ben benieuwd hoe hij het zal doen op cd en op Neurotic Deathfest.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door KoenM » di sep 16, 2014 6:37 pm

Benieuwd naar het resultaat.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » wo sep 17, 2014 9:47 pm

Ik ben wel benieuwd hoe dit in zijn werk is gegaan: zou de band Holmes gecontacteerd hebben, of zou hij een uitlaatklep gezocht hebben voor extreme aspiraties die hij tegenwoordig niet meer bij Paradise Lost kwijt kan? Het eerste lijkt me waarschijnlijker, aangezien Bloodbath eerder bijvoorbeeld David Vincent heeft gecontacteerd om mee te werken, maar rond het uitkomen van de cd lees ik er graag een interview over.
En ook ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken: met PL trok Holmes afgelopen zomer zijn grunt ook weer tevoorschijn, maar het zal mij benieuwen of hij een nummer als Soul Evisceration tot een goed einde kan brengen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Took » wo sep 17, 2014 9:49 pm

Wessel schreef:maar rond het uitkomen van de cd lees doe ik er graag een interview over.
zo, ik heb het even voor je verbeterd.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » wo sep 17, 2014 10:35 pm

Dat zou mooi zijn!

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Sgapekop » wo sep 24, 2014 5:22 pm


Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door KoenM » wo sep 24, 2014 8:17 pm

Ik weet na de eerste luisterbeurt nog even niet wat ik ervan moet denken.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Bloodbath

Bericht door Gilbert » wo sep 24, 2014 8:52 pm

Sgapekop schreef:Wat een tegenvaller zeg!

http://metalhammer.teamrock.com/news/20 ... ain-stream
Mij bevalt dit nieuwe nummer juist prima. Maar het is lang geleden dat ik naar eerder Bloodbath-werk geluisterd heb, dus ik durf het niet te vergelijken.

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: Bloodbath

Bericht door Progressive Jeff » wo sep 24, 2014 9:04 pm

Ik vind Unite In Pain een fantastisch nummer waarin je tijdens de tragere stukken weer iets van de oude Paradise Lost hoort terugkomen, geweldig. Ben heel benieuwd naar het album.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Dimas » wo sep 24, 2014 9:08 pm

Qua zang misschien toch wat minder dan een Akerfeldt maar muzikaal weer een stuk beter te pruimen dan The Fathomless Mastery naar mijn smaak.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » wo sep 24, 2014 9:21 pm

De stem van Nick Holmes klinkt helaas voor geen meter (en steekt vooral asgrauw af tegen de monsterlijke grunt van Akerfeldt) maar de riffs vind ik erg goed en weer wat 'Zweedser' klinken dan The Fathomless Mastery en de Unblessing The Purity-ep.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Bloodbath

Bericht door Hieronimus » wo sep 24, 2014 9:43 pm

Niet onprettig. Inderdaad, Åkerfeldt als grunter was immens genieten, Holmes is maar zwakjes. The Fathomless Mastery is mijn favoriete plaat van Bloodbath tot nu toe en zoveel verschil in stijl hoor ik toch niet in dit nummer. Het is ook zeker niet vervelend, maar ik word niet zo omver geblazen als bijvoorbeeld door een Process of Disillumination.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » wo sep 24, 2014 10:00 pm

The Fathomless Mastery neigde muzikaal veel meer naar een band als Morbid Angel (blastbeats en natuurlijk een dikke knipoog in de vorm van Mock The Cross). Dit vind ik veel meer teruggrijpen naar Entombed en Dismember (en de eerste twee Bloodbath-albums natuurlijk), inclusief het typische gitaargeluid.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Bloodbath

Bericht door Hieronimus » wo sep 24, 2014 10:02 pm

Hmm. Me dunkt dat ik niet goed genoeg ingewijd ben in deze takken van death metal; tijd dat daar verandering in komt dan, want ik trek het goed. Dank!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Sgapekop » wo sep 24, 2014 10:30 pm

Muzikaal gezien is het goed te doen, maar die zang van Nick Holmes is gewoon te triest voor woorden!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » wo sep 24, 2014 10:59 pm

Hieronimus schreef:Hmm. Me dunkt dat ik niet goed genoeg ingewijd ben in deze takken van death metal; tijd dat daar verandering in komt dan, want ik trek het goed. Dank!
Graag gedaan! :) Een paar klassiekers waar Bloodbath zijn stijl op gebaseerd heeft zijn:

Dismember - Like An Everflowing Stream
Entombed - Left Hand Path (maar ik vind opvolger Clandestine eigenlijk beter)
Grave - Into The Grave

Maar stiekem vind ik zelf dat Bloodbath 95% van hun inspiratiebronnen compleet tot gruis vermaalt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Bloodbath

Bericht door cataclysm child » do sep 25, 2014 12:27 am

Niks mis met die vocals, imo. Ja, het is geen diepe grunt, maar dat viel van hem toch ook niet te verwachten. Had perfect bij een band als Dismember kunnen passen, en hierboven wordt de Zweedse sound toch aangehaald? Wel, bij die sound past imo deze stijl van grunt nog steeds perfect, net als vroeger. Old school en smerig. Niet helemaal zo ruig als misschien zou 'moeten', maar zeker goed genoeg wat mij betreft.

Het nummer zelfs, tja... dat boeit me dan weer voor geen meter. Maar dat heb ik wel vaker gehad met Bloodbath, op enkele uitzonderingen na :)
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door KoenM » do sep 25, 2014 8:25 am

Resurrection Through Carnage is mijn favoriete plaat van Bloodbath. Voorlopig is het enige aan dit nr wat daar naar refereert het gitaargeluid dat idd weer typisch klassieke Dismember/Entombed is. Ik ga het nog wel een paar kansen gunnen, misschien groeit het nog op me.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Sgapekop » do sep 25, 2014 9:53 am

KoenM schreef:Resurrection Through Carnage is mijn favoriete plaat van Bloodbath. Voorlopig is het enige aan dit nr wat daar naar refereert het gitaargeluid dat idd weer typisch klassieke Dismember/Entombed is. Ik ga het nog wel een paar kansen gunnen, misschien groeit het nog op me.

Resurrection Through Carnage is ook mijn favoriet, wat een bazenplaat! [headbang]

Ik ga dit nummer nog een kans geven en als de plaat uitkomt zal ik die ook kritisch beluisteren en dan een eindoordeel vellen. Misschien is alleen dit nummer een miskleun en valt de rest reuze mee. Het gitaargeluid is weer prima in orde, het heeft weer die lekkere oldschool vibe die refereert naar de bands die jij al benoemde.

Ik ben ook reuze benieuwd hoe het live zal klinken, want dit is wel 1 van de bands die ik op Neurotic Deathfest moet zien.

Ernst
Berichten: 4998
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Bloodbath

Bericht door Ernst » do sep 25, 2014 10:30 am

Resurrection through carnage is ook met afstand mijn favoriete Bloodbath album.

Dit nummer smaakt absoluut naar meer voor mij. Maar ik ben dan ook een groot fan van het oude Dismember/Entombed geluid.

De productie had nog wel wat vunziger gemogen van mij wat dat betreft. Het nummer doet me nog het meeste denken aan Clandestine-Entombed, met een vleugje Like an Ever Flowing Stream.

Niet zo goed als Death Breath, maar toch een fijne nostalgie-act en voor mij iig vele malen leuker om te luisteren dan de voorgaande Bloodbath-platen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Lennert » do sep 25, 2014 10:26 pm

Godverdomme, dit klinkt eigenlijk nog erg gaaf ook!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Bloodbath

Bericht door Tox » do sep 25, 2014 10:43 pm

Het gitaargeluid is fijn, het nummer redelijk maar niet hoogstand. De vocals vind ik op zich niet slecht, maar ze missen kracht. Jammer.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Bloodbath

Bericht door MadTinus » za sep 27, 2014 3:08 pm

Nieuwe nummer nu 2 keer gehoord, nummer op zich goed, maar ik moet nog aardig wennen aan de vocalen. Komt niet in de buurt van de buldergrunts van Akerfeldt en Tagtgren op de vorige platen. Het wordt een opgave om The Fathomless Mastery te overtreffen of zelfs maar te evenaren, dat was toch wel een van de vetste Death Metal platen van de laatste jaren. Ik wordt er nog steeds compleet door omver geblazen. Toch ben ik erg benieuwd naar de plaat en heb ik er wel vertrouwen in dat hij de moeite waard zal zijn. De CD heb ik al gepre-ordered.

Het wordt interessant om te zien/horen hoe Nick de oude nummers live ten gehore gaat brengen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » zo sep 28, 2014 4:44 pm

The Fathomless Mastery is inderdaad moker. Slaughtering The Will To Live! [headbang]

Na het nieuwe nummer nog een paar keer opgezet te hebben moet ik concluderen dat ik de vocals op zich niet eens zo slecht vind, maar meer totaal niet vind passen bij de ontzettend zware en brute muziek: bij een primitieve thrash/blackmetalband had het denk ik niet misstaan maar nu stoort het 'gekreun' me enkel. Het is dus afwachten hoe dit op de rest van de plaat en live gaat uitpakken.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Dimas » wo okt 01, 2014 9:12 pm

Ik moet zeggen dat ik over het hele album de vocalen van Nick toch wel vindt passen bij de muziek.
Overigens is het wel een stuk meer old-school dan TFM maar ik denk dat ook mensen die dat album geweldig vonden dit wel kunnen waarderen.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Bloodbath

Bericht door MadTinus » vr okt 03, 2014 9:50 am

Jij hebt het hele album dus al gehoord?
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » vr okt 03, 2014 12:37 pm

Ik heb het album nu ook voor de tweede keer opstaan. Muzikaal inderdaad veel Zweedser/meer oldschool dan The Fathomless Mastery en over de hele linie genomen stoort de zang van Holmes me eigenlijk veel minder dan ik op het eerste gehoor dacht. Voorlopig oordeel: vette plaat!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » ma okt 06, 2014 4:49 pm

Dubbelpost, maar zijn er nog prangende vragen voor gitarist Anders Nyström?

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Dimas » ma okt 06, 2014 9:04 pm

Was de terugkeer naar een wat meer old school sound een bewuste break met de vorige langspeler of was het meer toevallig dat na TFM er weer meer ouderwets gecomponeerd werd?
En natuurlijk: hoe en waarom Nick Holmes?

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Bloodbath

Bericht door MadTinus » wo nov 26, 2014 10:43 am

Dus, wat vinden we van Grand Morbid Funeral? Ik was en ben nog steeds enorm fan van de vorige 2 releases Unblessing the Purity en The Fathomless Mastery, allebei zo godsgruwelijk onbeschoft bruut dat alleen door dit te typen, het adrenalineniveau in mijn aderen alweer stijgt. Voor mij persoonlijk met afstand de gaafste en meest interessante Bloodbath releases.

De nieuwe heb ik nu zo'n 6 keer gehoord en ik vind het allemaal best vermakelijk, maar het komt wat mij betreft qua impact bij lange na niet in de buurt van die 2 eerder genoemde releases.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Bloodbath

Bericht door iron_dennis » wo nov 26, 2014 11:10 am

De plaat heb ik nu een aantal keren kunnen beluisteren en ik ben uiteindelijk enorm positief. Er zit een grote diversiteit in en het aantal blastbeats zijn teruggebracht waardoor ze nu extra hard aankomen wanneer er gebruik van wordt gemaakt. Persoonlijk vind ik het fantastisch om Nick Holmes te horen op dit album. Hij heeft weer een totaal andere grunt dan Mikael en Peter en ik hoop dat ze dit door gaan zetten en over een tijdje weer met een totaal andere zanger komen. Verder kun je horen dat er niet te lang aan de composities gesleuteld is, het is allemaal lekker snel geschreven en opgenomen wat de spontaniteit zeker ten goede komt.
Op dit moment geef ik hem 85 punten.
Dominion of Darkness.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » wo nov 26, 2014 6:52 pm

Ik vind het wel gaaf hoe Bloodbath op de nieuwe cd eerder 'smerig' dan bruut klinkt. Daar past de verotte grunt van Nick Holmes ook goed bij. Met de brutere nummers, zoals het eerste vrijgegeven nummer, vloekt zijn stemgeluid echter nogal. Bij een compositie die aankomt als een dreun in je gezicht wil je gewoon een vette buldergrunt als die van Akerfeldt horen. Gemengde gevoelens over de samenwerking met Holmes dus, maar uiteindelijk ben ik overwegend positief over het album. Muzikaal klinkt het allemaal weer erg vet zonder in herhaling te vallen en Grand Morbid Funeral is zeker jaarlijstwaardig, al zal dit niet mijn favoriete Bloodbath-werk worden. Ik ben wel razend benieuwd naar het optreden op Neurotic Deathfest!

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Sgapekop » ma dec 01, 2014 7:10 pm

Ik heb nu meerdere nummers meerdere malen beluisterd en ik begin steeds meer overtuigd te raken. De zang van Nick Holmes was even wennen, maar uiteindelijk moet ik concluderen dat ik het er prima bij vind passen.

Ik ga dit weekend maar eens naar de lokale platenboer om hem op te halen, want ik heb hem vandaag besteld.

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Sgapekop » vr dec 12, 2014 6:37 pm

Ik heb de nieuwe plaat nu 3x gehoord en ik vind hem erg tof.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » za mei 23, 2015 3:48 pm

Grand Morbid Funeral net weer eens met veel plezier beluisterd, voor mij is het, ondanks de aanvankelijke teleurstelling over Holmes' vocale kwaliteiten, een blijvertje gebleken!

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door arjans » ma mei 25, 2015 7:59 pm

Helemaal mee eens!

Vond het op Neurotic Deathfest ook een sterk optreden trouwens.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Wessel » wo mei 27, 2015 12:55 pm

Het optreden was genietbaar ja, al kwam het met Akefeldt op GMM 2010 toch beter uit de verf. Maar als er tracks als Breeding Death, Weak Aside en Like Fire gespeeld worden hoor je mij sowieso niet klagen! [headbang] Zie ze aanstaande zomer trouwens nog eens in Tsjechië! :D

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1520
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Bloodbath

Bericht door Shreds of Sanity » do sep 29, 2022 8:29 pm

Survival of the Sickest ragt heel erg lekker. Doet mij qua geluid en songwriting het meeste denken aan Nightmares Made Flesh. Wat meer Amerikaanse death metal invloeden, maar niet zo klinisch als de band die op The Fathomless Mastery toepaste.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Bloodbath

Bericht door Jan-Willem » vr sep 30, 2022 3:03 pm

Ik vind Survival of the Sickest echt vet! Vooral het nummer Carved weet mij echt te pakken. Die gitaarriff die er in zit blijft echt hangen.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Bloodbath

Bericht door MadTinus » za okt 01, 2022 1:20 pm

Ik vind het de tofste Bloodbath plaat sinds ze Nick op vocalen hebben. The Fathomless Mastery/Unblessing the Purity blijven met afstand hun vetste releases wat mij betreft.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bloodbath

Bericht door Lennert » za okt 01, 2022 1:34 pm

Ik zocht de nieuwste Stratovarius bij de Velvet en ben naar huis gegaan met de nieuwste Bloodbath. Het kan raar lopen. Maar het is wel Nick Holmes en ik ben dol op Nick Holmes.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: Bloodbath

Bericht door zwarte krijser » za jan 21, 2023 2:05 pm

Lennert schreef: za okt 01, 2022 1:34 pm Ik zocht de nieuwste Stratovarius bij de Velvet en ben naar huis gegaan met de nieuwste Bloodbath. Het kan raar lopen. Maar het is wel Nick Holmes en ik ben dol op Nick Holmes.
Ok. Is het vrij goed of meer een zesje?

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1520
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Bloodbath

Bericht door Shreds of Sanity » di apr 18, 2023 1:24 pm

Ik draai Survivalof the Sickest weer eens en dit blijft toch wel een knaller van een plaat.

Plaats reactie