Dark Tranquillity

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Slasher
Berichten: 123
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 2:54 pm
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Bericht door Slasher » wo apr 11, 2007 4:31 pm

ik vind vooral the lesser faith goed
het is niet mijn favoriete band, maar het is heerlijk om naar te luisteren op de fiets
[img]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:aLeyp5tMqnfoKM:http://www.metalmessage.de/Logos/Bandlogos/mayhem-logo.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo apr 11, 2007 5:03 pm

Ah, goed om te lezen dat ze later dit jaar weer door Europa touren. Lag natuurlijk in de lijn der verwachting met het hagelnieuwe album, maar toch.

En dat plan voor een headliner tour heeft ook zeker mijn stem.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do dec 17, 2009 8:13 pm

Afbeelding

Tracklist:
1. At The Point Of Ignition
2. Dream Oblivion
3. The Fatalist
4. Life Without
5. Zero Distance
6. Her Silent Language
7. Shadow In Our Blood
8. Surface The Infinite
9. The Grandest Accusation
10. I Am The Void
11. Iridium

Op 26 februari komt de nieuwe plaat We Are The Void in de Benelux uit. Op de MySpace pagina van Dark Tranquillity kun je alvast naar een nieuw nummer luisteren, getiteld Dream Oblivion: http://www.myspace.com/dtofficial.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do dec 17, 2009 9:39 pm

Lelijke hoes...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » do dec 17, 2009 10:03 pm

Aan dat nieuw nummer is te horen dat hun sound nogal veranderd lijkt te zijn. Erg duister, helemaal niet verkeerd als je het aan mij vraagt.

Als ze gaan touren (haha ja hoor, "als"... tuurlijk gaat DT touren! :roll: ) denk ik dat ik maar weer even ga kijken, laatste keer dat ik ze zag is inmiddels al meer dan 4 jaar geleden.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do jan 14, 2010 10:37 pm

Op de MySpace pagina van Dark Tranquillity is weer een nieuwe track te horen, namelijk de opener At The Point Of Ignition: http://www.myspace.com/dtofficial

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » vr feb 05, 2010 8:47 pm

De promo versie kunnen horen vandaag. Dat klinkt echt geweldig. De eerste 2 nummers zijn echte harde thrash/death krakers, daarna komt er steeds meer melodie in de nummers

5. Zero Distance
6. Her Silent Language
7. Shadow In Our Blood

Dat zijn toch wel de betere songs van het nieuwe album. zover ik het heb kunnen horen althans, ben heel erg benieuwd!!!

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » di feb 09, 2010 1:47 pm

Ik heb ook een paar nummers van het nieuwe album gehoord en ze klinken veelbelovend. Ik hoorde voor de band ook enkele nieuwe invloeden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dark Tranquillity

Bericht door MadTinus » ma jun 03, 2013 12:03 pm

En inmiddels is er weer een nieuw album "Construct". De vorige 2 albums "Fiction" en "We Are the Void" konden mij niet enorm bekoren en heb ik niet aangeschaft. Dit nieuwe album "Construct" bevalt mij weer goed. Niets schokkends qua stijl. Gewoon weer een zeer degelijk DT album. Gaaf artwork ook.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dark Tranquillity

Bericht door MadTinus » wo jun 19, 2013 11:27 am

Inmiddels alweer vele luisterbeurten verder, Construct is echt een top plaat! Wat mij betreft echt een van de sterkste en meest consistente platen uit hun loopbaan. Doe jezelf een plezier en check deze plaat, staat inmiddels ook op Spotify.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Wessel » di nov 15, 2016 9:19 pm

Vandaag het nieuwe album Atoma de eerste twee luisterbeurten gegund en de eerste indruk is behoorlijk positief. De melancholie van Projector (1999) gecombineerd met de herkenbare sound van de albums sinds Fiction (2007). En waar het Projector -kwartje vooralsnog nooit gevallen is, werkt het in deze uitvoering wel. Nog meer mensen die 'm ook al gehoord hebben?

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Nefarian » di nov 15, 2016 9:37 pm

Wessel schreef:Vandaag het nieuwe album Atoma de eerste twee luisterbeurten gegund en de eerste indruk is behoorlijk positief. De melancholie van Projector (1999) gecombineerd met de herkenbare sound van de albums sinds Fiction (2007). En waar het Projector -kwartje vooralsnog nooit gevallen is, werkt het in deze uitvoering wel. Nog meer mensen die 'm ook al gehoord hebben?
Heb twee nummers gehoord (Forward Momentum en Atoma) en ik ben net zo positief gestemd. Heb gelijk nog even een exemplaar op rood vinyl besteld bij Century Media.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Wessel » wo nov 16, 2016 12:16 pm

Ik denk niet dat je teleurgesteld zal worden!
En zoals wel vaker, vormt het verschijnen van een nieuw album voor mij ook vaak een mooie aanleiding om eerder werk van desbetreffende band weer eens op te zetten. Zo draaide ik gisteravond Character en was vanmorgen Fiction aan de beurt. :)
Overigens sprak ik gisteren iemand die een grote DT-fan is maar Skydancer en The Gallery hun minste albums vind. Ik was toch wel even met stomheid geslagen. :shock:

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Progressive Jeff » do nov 17, 2016 12:49 am


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Jeroen » do nov 17, 2016 8:26 am

@Wessel, waren dat niet de platen waarop ze met Depeche Mode flirten? Die vielen niet overal in goede aarde...
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Hieronimus » do nov 17, 2016 9:19 am

Ik vind het tot nu toe wel een fijne plaat, de eerste paar nummers blijven in ieder geval goed hangen. Ik moet 'm nog wat meer tijd gunnen, maar ik denk dat deze beter gaat beklijven dan de vorige paar platen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Wessel » do nov 17, 2016 11:20 am

Jeroen schreef:@Wessel, waren dat niet de platen waarop ze met Depeche Mode flirten? Die vielen niet overal in goede aarde...
Eh, nee: Skydancer en The Gallery zijn de grote melodeath-klassiekers uit het begin van hun carriere in de jaren negentig, waar volgens mij iedereen al DT's overige werk mee vergelijkt. :wink:

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dark Tranquillity

Bericht door MadTinus » do nov 17, 2016 4:16 pm

Jeroen schreef:@Wessel, waren dat niet de platen waarop ze met Depeche Mode flirten? Die vielen niet overal in goede aarde...
Dat is Projector, die viel bij mij ook niet in goede aarde. Gelukkig hervonden ze zichzelf weer op het navolgende Haven.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door KoenM » do nov 17, 2016 5:25 pm

Ik vond Haven juist maar een half gelukte terugkeer naar het geluid van The Gallery en The Mind's I. Projector had tenminste een eigen smoelwerk. Zelf vooral fan van The Damage Done en Construct. De nieuwe is nog aan het groeien, benieuwd wat ervan komt...
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Nefarian » do nov 17, 2016 7:38 pm

Wessel schreef:Ik denk niet dat je teleurgesteld zal worden!
En zoals wel vaker, vormt het verschijnen van een nieuw album voor mij ook vaak een mooie aanleiding om eerder werk van desbetreffende band weer eens op te zetten. Zo draaide ik gisteravond Character en was vanmorgen Fiction aan de beurt. :)
Overigens sprak ik gisteren iemand die een grote DT-fan is maar Skydancer en The Gallery hun minste albums vind. Ik was toch wel even met stomheid geslagen. :shock:

Luister de plaat nu voor de derde keer vandaag en ik begin m steeds beter te vinden. De eerste 5-6 nummers zijn echt lekker. Hoewel ik de laatste 3 nummers beduidend minder vind dan de rest van de plaat, gaat dit album echt hoog eindigen in mijn jaarlijst. Heerlijk album weer van Dark Tranquillity!

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Bastiaan » do nov 17, 2016 9:30 pm

Wessel schreef:Overigens sprak ik gisteren iemand die een grote DT-fan is maar Skydancer en The Gallery hun minste albums vind. Ik was toch wel even met stomheid geslagen. :shock:
Zo ben ik er ook een. :mrgreen: Liever hoor ik Character of Fiction. De stijl, de songs, de geluids- en spelkwaliteit... Die invloedrijke oude platen klinken mij te gedateerd. Origineel, dat wel, maar toen ik ze hoorde - waarschijnlijk ruim tien jaar later - was het al een stuk minder fris.

Nieuwe plaat is hier goed bevallen. De sfeer van het album is erg fraai. Constant dreigend. Niks nieuws, maar met uitstekende songs die sfeervol ingevuld zijn. Atoma, Forward Momentum, The Pitiless en Clearing Skies doen het hier momenteel erg goed.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Wessel » vr nov 18, 2016 4:04 pm

Ben ik dan de enige die zodra hij de naam 'Dark Tranquillity' leest het heersende melodietje van Punish My Heaven in zijn hoofd hoort? :P

Character en Fiction vind overigens ook heel goed hoor, al laat de productie van eerstgenoemde wel te wensen over imo.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » vr nov 18, 2016 4:26 pm

Zeg ik iets heel vreemds als ik stel dat mijn vriendin en ik helemaal weg zijn van Haven?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Loja » vr nov 18, 2016 4:38 pm

Lennert schreef:Zeg ik iets heel vreemds als ik stel dat mijn vriendin en ik helemaal weg zijn van Haven?
Nee hoor, dat is zeker niet vreemd want Haven is gewoon een prima album.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dark Tranquillity

Bericht door MadTinus » za nov 19, 2016 12:22 am

Inderdaad, met Fabric en At Loss for Words staan er zelfs enkele van DT's beste track ooit op vind ik.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » ma nov 28, 2022 11:09 pm

Lennert schreef: vr nov 18, 2016 4:26 pm Zeg ik iets heel vreemds als ik stel dat mijn vriendin en ik helemaal weg zijn van Haven?
En dat was kennelijk het enige album dat ik toen geluisterd heb en daarna... niets? Zo vreemd, want DT gaf gisteren zo absurd veel kwaliteit, dat het me een raadsel is dat ik niet meteen al meer heb aangeschaft. Goed, terwijl ik een paar albums besteld heb, ga ik in de tussentijd even door met Paula's collectie door te nemen. Projector bevalt nu heel erg goed in ieder geval.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Draconian » di nov 29, 2022 11:02 am

Lennert schreef: ma nov 28, 2022 11:09 pm
Lennert schreef: vr nov 18, 2016 4:26 pm Zeg ik iets heel vreemds als ik stel dat mijn vriendin en ik helemaal weg zijn van Haven?
En dat was kennelijk het enige album dat ik toen geluisterd heb en daarna... niets? Zo vreemd, want DT gaf gisteren zo absurd veel kwaliteit, dat het me een raadsel is dat ik niet meteen al meer heb aangeschaft. Goed, terwijl ik een paar albums besteld heb, ga ik in de tussentijd even door met Paula's collectie door te nemen. Projector bevalt nu heel erg goed in ieder geval.
Luister vooral ook Damage Done en Character, dat is denk ik toch wel de beste fase van de band. Toegankelijk, supercatchy, uitstekende composities en met net wat meer felheid dan de bij vlagen wel erg statige latere platen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dark Tranquillity

Bericht door MadTinus » di nov 29, 2022 10:24 pm

Vergeet ook Construct niet, fantastisch album, misschien wel een van hun allerbeste, geen slecht nummer te bekennen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door KoenM » wo nov 30, 2022 10:06 am

MadTinus schreef: di nov 29, 2022 10:24 pm Vergeet ook Construct niet, fantastisch album, misschien wel een van hun allerbeste, geen slecht nummer te bekennen.
Dit. Geweldig goede flow in die plaat.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » wo nov 30, 2022 10:59 pm

De Lost To Apathy-ep is als eerste binnen! Titeltrack is voorlopig al fantastisch.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dark Tranquillity

Bericht door MadTinus » do dec 01, 2022 9:52 am

Dat is een nummer van Character, goed, maar niet het allerbeste nummer vind ik. Dus dat wordt nog wat als je dat hele album hoort. Ik vind zelf opener The New Build en het nummer One Thought heel sterk.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » do dec 01, 2022 7:55 pm

Atoma net binnen. Ik verwacht binnen enkele maanden alles wel in de kast te hebben staan. Als ik trouwens een beetje rondkijk naar hoe albums van deze band ontvangen worden, dan valt vooral een legioen matige cijfers op metal-archives op, maar op sites als RateYourMusic en musicmeter.nl dan weer gewoon allemaal mooie cijfers. Geen echte uitschieter naar beneden, is DT zo'n band die eigenlijk altijd wel iets goeds levert?

Edit: echt enkele momenten later heb ik Character ook maar besteld. The Gallery komt ergens tussen overmorgen en maandag binnen. Atoma is mooi.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Draconian » do dec 01, 2022 8:45 pm

Altijd leuk om te lezen hoe jij fan wordt van een nieuwe band en dan vol enthousiasme het hele oeuvre gaat ontdekken :)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » do dec 01, 2022 9:40 pm

Draconian schreef: do dec 01, 2022 8:45 pm Altijd leuk om te lezen hoe jij fan wordt van een nieuwe band en dan vol enthousiasme het hele oeuvre gaat ontdekken :)
Dit soort dingen zijn toch makkelijker als je een inkomen hebt :mrgreen:

Maar Dark Tranquillity was bij Amorphis het optreden van het jaar. Er zat zoveel kunde, enthousiasme en kwaliteit in dat optreden, niet te zuinig. En nog vreemder, ik voelde zoveel levenslust er in terugkomen. Echt een enorme verrassing!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dark Tranquillity

Bericht door MadTinus » vr dec 02, 2022 2:02 pm

Lennert schreef: do dec 01, 2022 9:40 pm
Draconian schreef: do dec 01, 2022 8:45 pm Altijd leuk om te lezen hoe jij fan wordt van een nieuwe band en dan vol enthousiasme het hele oeuvre gaat ontdekken :)
Dit soort dingen zijn toch makkelijker als je een inkomen hebt :mrgreen:

Maar Dark Tranquillity was bij Amorphis het optreden van het jaar. Er zat zoveel kunde, enthousiasme en kwaliteit in dat optreden, niet te zuinig. En nog vreemder, ik voelde zoveel levenslust er in terugkomen. Echt een enorme verrassing!
Grappig, ze hadden altijd een redelijk stabiele line-up, maar een jaartje geleden is het laatste oer-lid (drummer Jivarp) eruit gegaan en is alleen vocalist Stanne nog over van de begindagen. Blijkbaar doet het verse bloed ze goed!

Over de kwaliteit van de albums, ik heb zelf wel duidelijke favorieten en mindere albums. Projector is wat dat betreft wel een beetje een splijtzwam, ikzelf trek die cleane vocalen niet goed, daarom rank ik dat album laag in hun discografie. Voor velen (de meerderheid) is het echter juist een van de beste uit hun oeuvre. Ik vind het navolgende Haven erg sterk. Atoma vond ik na het fantastische Construct ook wat tegenvallen. Moment, de laatste, vond ik dan weer best genietbaar.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » za dec 03, 2022 1:09 pm

MadTinus schreef: vr dec 02, 2022 2:02 pmOver de kwaliteit van de albums, ik heb zelf wel duidelijke favorieten en mindere albums. Projector is wat dat betreft wel een beetje een splijtzwam, ikzelf trek die cleane vocalen niet goed, daarom rank ik dat album laag in hun discografie. Voor velen (de meerderheid) is het echter juist een van de beste uit hun oeuvre. Ik vind het navolgende Haven erg sterk. Atoma vond ik na het fantastische Construct ook wat tegenvallen. Moment, de laatste, vond ik dan weer best genietbaar.
Ik bedoel ook vooral dat er geen albums zijn die unaniem als 'slecht' worden aangemerkt, eerder dat mensen andere beter vinden of een bepaalde stijl minder vinden. Ik merk dat Projector bij mij echt heel goed er in gaat, juist door de afwisseling met cleane vocalen. Nu The Gallery voor de tweede keer op, en daar merk ik wel dat jeugdige enthousiasme/grensverleggende aspect van de vroege jaren '90 voor deze scene goed op. Atoma zet ik hierna weer eens op om even wat duidelijke verschillen op te merken (die beviel me ook prima voorlopig).

The Mind's I en Damage Done overigens ook maar alvast besteld heh, want dat mag allemaal niet te lang duren.

Ik hoor niet per se heel veel verschil in kwaliteit tussen Atoma en The Gallery overigens. Atoma is gestroomlijnder en mist die jonge-honden-energie, maar de sound spreekt me bijzonder goed aan nog steeds. Projector blijft wel nog steeds mijn favoriet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » za dec 03, 2022 2:58 pm

En waar is de poll hier? Hoe kan ik anders zien wat iedereen het beste album vindt?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dark Tranquillity

Bericht door MadTinus » zo dec 04, 2022 12:29 pm

Lennert schreef: za dec 03, 2022 1:09 pm
MadTinus schreef: vr dec 02, 2022 2:02 pmOver de kwaliteit van de albums, ik heb zelf wel duidelijke favorieten en mindere albums. Projector is wat dat betreft wel een beetje een splijtzwam, ikzelf trek die cleane vocalen niet goed, daarom rank ik dat album laag in hun discografie. Voor velen (de meerderheid) is het echter juist een van de beste uit hun oeuvre. Ik vind het navolgende Haven erg sterk. Atoma vond ik na het fantastische Construct ook wat tegenvallen. Moment, de laatste, vond ik dan weer best genietbaar.
Ik bedoel ook vooral dat er geen albums zijn die unaniem als 'slecht' worden aangemerkt, eerder dat mensen andere beter vinden of een bepaalde stijl minder vinden. Ik merk dat Projector bij mij echt heel goed er in gaat, juist door de afwisseling met cleane vocalen. Nu The Gallery voor de tweede keer op, en daar merk ik wel dat jeugdige enthousiasme/grensverleggende aspect van de vroege jaren '90 voor deze scene goed op. Atoma zet ik hierna weer eens op om even wat duidelijke verschillen op te merken (die beviel me ook prima voorlopig).

The Mind's I en Damage Done overigens ook maar alvast besteld heh, want dat mag allemaal niet te lang duren.

Ik hoor niet per se heel veel verschil in kwaliteit tussen Atoma en The Gallery overigens. Atoma is gestroomlijnder en mist die jonge-honden-energie, maar de sound spreekt me bijzonder goed aan nog steeds. Projector blijft wel nog steeds mijn favoriet.
Fiction en met name opvolger We Are the Void krijgen doorgaans wel de meeste kritiek. Maar op Fiction staan dan wel weer absolute publieksfavorieten als Terminus (Where Death Is Most Alive) en Misery's Crown. Persoonlijk doen deze albums mij weinig.

Over jonge-honden-energie gesproken, dan moet je ook zeker de "Of Chaos and Eternal Night" EP hebben, met name dat titelnummer is weergaloos, misschien wel het snelste/meest intense nummer uit hun oeuvre.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » ma dec 05, 2022 3:30 pm

Fiction krijgt op metal-archives een 83% en op Rateyourmusic een 3.66/5 met een van hoogste gemiddelde ratings, die zal toch wel meevallen? Scores voor We Are The Void zijn gemiddeld wel het laagste.

Ik heb nog niemand over Skydancer gehoord btw.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Joris » ma dec 05, 2022 5:16 pm

The halo effect ook al beluisterd? Ex in flames leden en zanger van DT. Qua stijl ligt het veel dichter bij DT dan bij in flames.

Damage done blijft overigens mijn eerste en (daardoor?) nog steeds mijn favoriete DT album.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » ma dec 05, 2022 8:00 pm

The Mind's I en Damage Done zijn net gebracht. Damage Done is voorlopig aan het wedijveren met Projector als favoriet, wat een heerlijk geproduceerd en opzwepende plaat! Grappig hoe in de Character recensie op de frontpage die plaat wordt benoemd als zwakste broeder uit de discografie, wat mij betreft hoort hij voorlopig echt bij de besten!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8396
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Dark Tranquillity

Bericht door AmnesJAn » ma dec 05, 2022 10:49 pm

Alleen al vanwege het nummer Monochromatic Stains is die plaat geweldig. The Gallery blijft voor mij nog wel altijd de favoriet, hoewel ik andere platen wel vaker opzet denk ik.

Je hebt denk ik iets met ideale schoonzonen metal Lennert. :mrgreen: Voor mij is DT net als Amorphis een band die je je nieuwe schoonouders laat horen als ze denken dat je naar Metallica luistert (aangezien dat het referentiekader qua metal is), maar ze niet gelijk wel wegjagen door Marduk of Deicide door de speakers te laten rammen.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » ma dec 05, 2022 11:50 pm

Ik houd nog steeds in essentie van mooie muziek, dus ja, dit werkt perfect. Maar hey, ik heb dit jaar met Death, Morbid Angel, Graceless en Bloodbath voor het eerst actief deathmetalalbums gekocht, dus er komt nog wel meer bij. Ik vind DT in dat opzicht overigens wel meer 'normale' metal dan Amorphis, in ieder geval de Amorphis vanaf Elegy.

The Mind's I was ook prachtig, helemaal door de afwisseling van zo'n wonderschonen track als Insanity's Crescendo. Character komt morgen binnen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dark Tranquillity

Bericht door MadTinus » di dec 06, 2022 9:52 am

Lennert schreef: ma dec 05, 2022 3:30 pm Fiction krijgt op metal-archives een 83% en op Rateyourmusic een 3.66/5 met een van hoogste gemiddelde ratings, die zal toch wel meevallen? Scores voor We Are The Void zijn gemiddeld wel het laagste.

Ik heb nog niemand over Skydancer gehoord btw.
Ik herinner me dat Fiction hier en daar wel wat kritiek kreeg, maar zoals wel vaker met platen die aanvankelijk wat stof doen opwaaien, zie je dat met de tijd mensen wennen aan zo'n plaat en hem toch gaan waarderen.

Skydancer heeft nog Anders Fridén op zang, Stanne doet alleen op een enkel nummer wat backings. Stanne is daar nog gitarist. Ook een heel goed album trouwens (uit het zeer vruchtbare jaar 1993), ook nog vol jonge-honden-energie. Volgens mij zijn er versies die de Of Chaos and Eternal Night EP als bonus erop hebben.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » wo dec 07, 2022 10:56 pm

Character binnen, nu alleen nog Skydancer, Fiction, Construct en Monument.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » wo dec 07, 2022 11:16 pm

Draconian schreef: di nov 29, 2022 11:02 am
Lennert schreef: ma nov 28, 2022 11:09 pm
Lennert schreef: vr nov 18, 2016 4:26 pm Zeg ik iets heel vreemds als ik stel dat mijn vriendin en ik helemaal weg zijn van Haven?
En dat was kennelijk het enige album dat ik toen geluisterd heb en daarna... niets? Zo vreemd, want DT gaf gisteren zo absurd veel kwaliteit, dat het me een raadsel is dat ik niet meteen al meer heb aangeschaft. Goed, terwijl ik een paar albums besteld heb, ga ik in de tussentijd even door met Paula's collectie door te nemen. Projector bevalt nu heel erg goed in ieder geval.
Luister vooral ook Damage Done en Character, dat is denk ik toch wel de beste fase van de band. Toegankelijk, supercatchy, uitstekende composities en met net wat meer felheid dan de bij vlagen wel erg statige latere platen.
Nu ik Character aan het doornemen ben voel ik wel dat DD en dat album voorlopig het beste bevallen als totaalplaatje.

Voorlopig sowieso nog niks slechts gehoord, al heb ik Atoma wel het minste geluisterd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Johan » za dec 10, 2022 12:21 pm

Ik vind het knap hoe je zoveel platen tegelijk leert kennen in zo'n korte tijd! Vallen de kwartjes al zo snel of gaat er serieus veel luistertijd op aan DT op het moment?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dark Tranquillity

Bericht door Lennert » za dec 10, 2022 2:44 pm

Mijn avonden bestaan nu uit schrijven en muziek luisteren en ik heb sinds 28 november eigenlijk bijna niets anders aangehad dan Dark Tranquillity en als afwisseling wat Amorphis, dus kwartjes vallen in combinatie met herhaling :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie