N.W.O.B.H.M. II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Orklord » di feb 19, 2013 11:20 pm

Eru Iluvatar schreef:De laatste, 'Thousand Man Strong', uit 2011 is wel de moeite waard. De eerste twee, 'Tokyo Blade' (1983) en 'Night of the Blade' (1984) zijn leuke NWOBHM-albums, net onder het niveau van Maiden, Angel Witch, Blitzkrieg, Satan, Holocaust, Diamond Head en Witchfinder General.
Niks Night of the Blade is geniaal. Top plaat! De rest is wat minder.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Jeroen » za feb 23, 2013 10:28 pm

Niks! Het debuut is geniaal. De meeste nwobhm bands zouden willen dat ze een geniale krachtpatser als If Heaven Is Hell kunnen schrijven. Superplaat ondanks dat de productie gruizig is en de zanger vrij matig. Night Of The Blade is ook top ja!

Ik heb hier nog een vage Metal Mania/Laserdisc uitgave van Ain't Misbehavin' onder de naam 'Tokyo Blade'. Origineel is uit 1987 en deze release uit '93. Best aardige hardrock uit de tijd dat Tokyo Blade zich op de Amerikaanse markt richtte (en faalde). Als je van Dokken en jaren tachtig Kiss houdt, is die schijf best te doen. Staan ook twee tracks van No Remorse bij op.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re:

Bericht door CoenV » ma feb 25, 2013 9:52 pm

jeffrey schreef:Ik dacht dat die in samenwerking was met High Roller Records, maar kan dat nergens meer vinden. Maar wat er uit gaat komen via High Roller Records is ook stijve piemel verantwoord.
Leuke releases hoor, van dat HRR, maar die prijzen van die gasten bezorgen je dusdanig pijnlijke balzakverschrompelingen dat Russisch roulette spelen aantrekkelijker is dan een LP'tje kopen bij dat tuig.

Tokyo Blade heb ik overigens nooit zo begrepen, mijns inziens allemaal maar middelmatige meuk. Heb wel een dvd'tje van die gasten, staan ze als een stel ADHD-ers te spelen die op het randje overdosis ritalin zitten, terwijl het publiek wel bij Madame Tussaud uit de opslagruimte weggehaald lijkt te zijn.

Nuttige tip: Het comebackalbum van Fist (uit 2005, oke), genaamd Storm. Lekkere primitieve catchy heavymetal.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door innuendo » ma feb 25, 2013 9:58 pm

Van Fist heb ik nog een plak vinyl liggen. Tijden niet meer geluisterd. itt Tokyo Blade, waarvan het debuut toch wel erg gaaf is!

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Jeroen » ma feb 25, 2013 9:59 pm

CoenV schreef:
jeffrey schreef:Ik dacht dat die in samenwerking was met High Roller Records, maar kan dat nergens meer vinden. Maar wat er uit gaat komen via High Roller Records is ook stijve piemel verantwoord.
Leuke releases hoor, van dat HRR, maar die prijzen van die gasten bezorgen je dusdanig pijnlijke balzakverschrompelingen dat Russisch roulette spelen aantrekkelijker is dan een LP'tje kopen bij dat tuig.

Tokyo Blade heb ik overigens nooit zo begrepen, mijns inziens allemaal maar middelmatige meuk. Heb wel een dvd'tje van die gasten, staan ze als een stel ADHD-ers te spelen die op het randje overdosis ritalin zitten, terwijl het publiek wel bij Madame Tussaud uit de opslagruimte weggehaald lijkt te zijn.

Nuttige tip: Het comebackalbum van Fist (uit 2005, oke), genaamd Storm. Lekkere primitieve catchy heavymetal.
Die opname op de dvd komt uit hun bubblegumrock periode. Die zanger doet er alles aan om op David Lee Roth te lijken, spastische en gymnastische bewegingen incluis.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Re:

Bericht door Eru Iluvatar » wo feb 27, 2013 12:49 pm

CoenV schreef:
jeffrey schreef:Ik dacht dat die in samenwerking was met High Roller Records, maar kan dat nergens meer vinden. Maar wat er uit gaat komen via High Roller Records is ook stijve piemel verantwoord.
Leuke releases hoor, van dat HRR, maar die prijzen van die gasten bezorgen je dusdanig pijnlijke balzakverschrompelingen dat Russisch roulette spelen aantrekkelijker is dan een LP'tje kopen bij dat tuig.
Jep, erg duur. Kreeg destijds bij een bestelling wel als bonus cd's van Urchin en BLAZE. Vooral de laatste, nieuwe Japanse NWOBHM-achtige metal, viel goed in de smaak. Toch met name de bezorgkosten erg duur.
Leuke dingetjes daar in de online-shop, maar ik zal niet zo snel een tweede keer een bestelling doen.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Eru Iluvatar » wo feb 27, 2013 12:56 pm

Wat vinden we hier trouwens van DAWN TRADER? In 2011 brachten ze nog een album met oud materiaal uit, ' Angel' :


Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Orklord » wo feb 27, 2013 4:32 pm

Die band zegt mij helemaal niks. Wat hebben ze uitgebracht in de hoogtij dagen?

@Jeroen, natuurlijk het Tokyo Blade debuut ook! Heerlijke plaatjes.

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door raymondK » wo feb 27, 2013 9:45 pm

Ken de band ook niet. Het begin vind ik persoonlijk niet zo veel aan, maar het instrumentale gedeelte klinkt wel aardig moet ik zeggen.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Re:

Bericht door jeffrey » di mar 05, 2013 4:22 am

CoenV schreef:
jeffrey schreef:Ik dacht dat die in samenwerking was met High Roller Records, maar kan dat nergens meer vinden. Maar wat er uit gaat komen via High Roller Records is ook stijve piemel verantwoord.
Leuke releases hoor, van dat HRR, maar die prijzen van die gasten bezorgen je dusdanig pijnlijke balzakverschrompelingen dat Russisch roulette spelen aantrekkelijker is dan een LP'tje kopen bij dat tuig.

Tokyo Blade heb ik overigens nooit zo begrepen, mijns inziens allemaal maar middelmatige meuk. Heb wel een dvd'tje van die gasten, staan ze als een stel ADHD-ers te spelen die op het randje overdosis ritalin zitten, terwijl het publiek wel bij Madame Tussaud uit de opslagruimte weggehaald lijkt te zijn.

Nuttige tip: Het comebackalbum van Fist (uit 2005, oke), genaamd Storm. Lekkere primitieve catchy heavymetal.
Comeback van Fist is een prima plaatje ja. Ook leuk dat de eerste zangert ook daarop speelt. Die DVD van Tokyo Blade met die Wrightt, is dat wat qua kwaliteit? Hun 2e plaat (de net-niet-originele-versie met hem dus) vind ik persoonlijk een erg goede plaat, dikke negen.

Koop de platen van High Roller Records nooit direct via het label maar meestal via andere mailorders. Special editions boeien mij meestal weinig dus met wat geduld scheelt het weer in de portemonnee. Dat Omega op hun label is dat het vervolg van de Apocalypse (demo) die op de nwobhm dvd stond die jij toentertijd via metalfan had verspreid?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Eru Iluvatar » do mar 21, 2013 9:21 am

Deze ochtend niet hoeven werken, dus tijd voor een megapost(je):

SARACEN

Misschien wel één van de beste NWOBHM-bands. Ze hebben niet of nauwelijks dat typische Angel Witch/Maiden-gallopeergeluid, maar bieden uitermate geslaagde progressieve hardrock. Erg pakkend. Best musical-achtig. Een must voor fans van Magnum, maar ook Yes. Een soort van combinatie van jaren '70 en begin jaren '80-geluiden. Schitterende keyboard-stukken. Aanradertje voor, Lennert!

Check het epische debuut, 'Heroes, Saints & Fools, uit 1981':



In 2003 kwam 'Red Sky' uit, met daarop enkele heropgenomen nummers van bovenstaand debuut. De moderne productie past als gegoten:



Op Keep It True waren ze ook erg goed. De zanger klinkt nog steeds erg fris, een beetje met zo'n AOR-stemgeluid als Cloven Hoof's Russ North:




En nu OMEGA

Ook weer zo'n progressieve heavymetalband uit Engeland. Voortgekomen uit APOCALYPSE, maar veel dromeriger, etherischer dan zijn voorganger, met net als bij Saracen veel introverte keyboardstukken. Check hun enige plaat 'The Prophet':



Voorganger APOCALYPSE mag ook niet vergeten worden!

Ik kwam de band tegen in een recensie van een Pagan Altar-plaat, dus maar direct opgezocht. Fijngevoelige NWOBHM, waar wel meer gerockt wordt dan bij Omega en Saracen.
High Roller Records bracht 'Blood Sacrifce' uit, een split van Omega en Apocalypse. Daarnaast bracht dit Duitse label ook het eerste volwaardige album van Apocalypse uit, genaamd 'Abandon Hope', in 2010:



Tenslotte kwam ik onlangs WIDOW tegen.

Slecht enkele demo-nummertjes, maar wel erg leuk voor fans van het wat latere, snellere nuwobum-spul, zoals Blitzkrieg en Satan:


Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Eru Iluvatar » do mar 21, 2013 9:24 am

Oh ja, die zanger van SARACEN klonk vroeger ook erg als Rob Halford, zelfs in de wat lagere registers. Een beetje zoals we Halford kennen op Sad Wings of Destiny.
Trouwens, de keyboardstukken van Saracen doen ook sterk denken aan die vroegere Priest-albums van midden jaren zeventig. Andere stukken doen dan weer sterk denken aan het verfoeide 'Nostradamus' (maar dan in 1981 ipv 2008).

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Mollusk » do mar 21, 2013 1:48 pm

En als je het debuut zoekt van Saracen: hij staat op markplaats voor 18 euro. Ga heen en zoek!
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Eru Iluvatar » do mar 21, 2013 4:36 pm

Er is ook een heruitgave, met Red Sky. Twee voor de prijs van één; dat lijkt mij wat aantrekkelijker.

Desalniettemin bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Metalheank » do mar 21, 2013 5:49 pm

Supergaaf spul! Soort ouderwetse combinatie van Symphony X, Grand Magus en een hele dikke laag Europe-keyboards.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Eru Iluvatar » di mei 07, 2013 5:36 pm

Tijdens de metal-disco die de eerste drie dagen van Roadburn aflsuitte, draaide DJ A.A. Nemtheanga van Primordial, een aantal interessante platen.
Deze hieronder viel mij meteen op, vanwege de aanstekelijke nostalgische sfeer. Even nagevraagd bij de beste Ier: het bleek de NWOBHM-band Dark Star te zijn! In de eerste instantie begreep ik dat ze maar één demootje hadden, maar volgens metal-archives hebben ze zelfs twee LP's afgeleverd.

Het nummer 'Lady Of Mars' is echt een must: superpakkende, melodieuze nuwobum met dat heerlijke dromerige randje dat zo typerend is voor begin jaren '80. Een beetje op de leest geschroeid van The Scorpions. Moderne bands als High Spirits en Blaze hebben hier zeker kaas van gegeten:



Dit nummer is verschenen op een singeltje uit 1980, maar ook op het gelijknamige debuutalbum van een jaar later.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Eru Iluvatar » di mei 07, 2013 6:16 pm

Als je Dark Star leuk vindt, beluister dan ook even dit: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... 5#p1975595

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » wo aug 26, 2015 8:52 pm

Van Dark Star heb ik de eerste plaat. Leuk, maar kan niet toppen aan het nummer van de Metal for Muthas plaat.

Ook een overkeken NWoBHM-parel vind ik Dark Heart, lp is vaak voor een prikkie te vinden:



Maar de reden waar ik voor kwam was dit voor mij sinds kort onbekende pareltje:


Met dank aan High Roller Records die dit nummer deelde. Hopelijk brengen ze hier een geremasterde versie van uit.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Eru Iluvatar » ma nov 02, 2015 8:02 pm

Leuk, frivool gitaarspel heeft dat Dark Heart, met gepaste rustmomenten, eens even in z'n geheel luisteren. Dat Phyne Thanquz klinkt heel archaïsch, als iets voor Fenriz of Ruuds 'Stenen Wortels'-column op de frontpage. Mooi spul.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Eru Iluvatar » ma nov 02, 2015 8:08 pm

Zo, RAM is ook weer terug, met het nieuwe album ''Svbversvm''. Qua stijl liggen ze altijd ergens tussen Enforcer enerzijds, en Portrait en In Solitude anderzijds. Een beetje zoals de oude, goede albums van Wolf. Toch wel wat ondergewaardeerd volgens mij, ten opzichte van hun landgenoten Enforcer en Noord-Amerikaanse bands als Cauldron en Skull Fist.

In februari komen ze naar Baroeg. Hier alvast een voorproefje van het nieuwe album:



Lekker refreintje, maar niet zo goed als dat van 'Death March', van de Canadese heavymetalband Black Tower. Een nieuwe band die een aanstekelijke, eigenzinnige mix maakt van heavy metal, punk en black metal. Soms heeft het een ietwat 'Ignite goes epic metal'-sfeertje:



De cultbeelden komen trouwens uit de Italiaanse 80s fantasyfilm 'Sorcerer' (origineel in kleur).

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door innuendo » ma nov 02, 2015 8:39 pm

De nieuwe RAM is ge-wel-dig! De promo ligt hier al 2-3 weken, maar door de drukte van de afgelopen weken, ben ik er niet aan toegekomen. Die sloeg vanmorgen dus in als een bom. Ik kan niks negatiefs noemen. Het zangwerk is geweldig en de muziek is pakkend, maar toch lastig te doorgronden. Een zeer sterke combinatie normaal gesproken. Qua sfeer deed het mij denken aan US metal uit de tweede helft van de jaren tachtig en dus aan bands als Vicious Rumors en Warrior. Af en toe deed het ook aan Hell denken. Kwalitatief trouwens net zo sterk. Deze plaat kan wel eens mijn top 3 halen en dat terwijl mijn verwachtingen eigenlijk niet eens zo hoog waren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » do nov 05, 2015 11:44 am

Eru Iluvatar schreef:Zo, RAM is ook weer terug, met het nieuwe album ''Svbversvm''. Qua stijl liggen ze altijd ergens tussen Enforcer enerzijds, en Portrait en In Solitude anderzijds. Een beetje zoals de oude, goede albums van Wolf. Toch wel wat ondergewaardeerd volgens mij, ten opzichte van hun landgenoten Enforcer en Noord-Amerikaanse bands als Cauldron en Skull Fist.

In februari komen ze naar Baroeg. Hier alvast een voorproefje van het nieuwe album:



Lekker refreintje, maar niet zo goed als dat van 'Death March', van de Canadese heavymetalband Black Tower. Een nieuwe band die een aanstekelijke, eigenzinnige mix maakt van heavy metal, punk en black metal. Soms heeft het een ietwat 'Ignite goes epic metal'-sfeertje:



De cultbeelden komen trouwens uit de Italiaanse 80s fantasyfilm 'Sorcerer' (origineel in kleur).
Ram belooft wat voor februari. Klinkt lekker. De grote winnaar van deze post is Black Tower. (Niet vanwege de clip, daar raak je bijna blind van.) Dit doet me toch een partij denken als Raging Storm! En dat is altijd goed.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Jeroen » do nov 05, 2015 7:46 pm

Ram is een prima bandje. Past goed naast Portrait en Skull Witch, wat mij betreft. Vrij goede songwriters. Met name Lightbringer doet het hier goed, afgezien van die vreselijke epic, waarvan de naam me even ontschoten is. Knip- en plakwerk van left-overs lijkt dat wel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » do nov 03, 2022 10:34 am

Voor de diehards, zaterdag 26 november spelen Tygers of Pan Tang en Praying Mantis in de Baroeg.
Laatst gewijzigd door jeffrey op do nov 03, 2022 10:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door dako » do nov 03, 2022 10:36 am

Lovell's Blade. Geen Praying Mantis.

En ToPT is een coverband en ik geloof het allemaal wel.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » do nov 03, 2022 10:39 am

Praying Mantis is gisteren bevestigd. Tygers zijn live net zo goed als de eerste en de laatste paar platen. Gelukkig snappen ze dat zelf ook :D.

Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door dako » do nov 03, 2022 10:45 am

Ah, dat had ik even gemist. Staat ook niet op de website van Baroeg.
Die waren op Alcatraz afgelopen jaar best in orde. Ik kijk tegen die tijd even. Zal heus niet uitverkopen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » do nov 03, 2022 10:47 am

Nee dat laatste lijkt me ook heel sterk. Praying Mantis moet ik voor die tijd nog eens aanzwengelen. Geloof niet dat die platen de laatste jaren überhaupt onder de naald gelegen hebben. Maar zal live vast een feestje worden.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » wo nov 09, 2022 9:14 am

Praying Mantis gaat een fikse bierpauze worden vermoed ik zo...
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door innuendo » wo nov 09, 2022 9:28 am

Dat zijn praktisch alle NWoBHM bands inmiddels. Allemaal bejaarden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » wo nov 09, 2022 2:00 pm

Gelukkig zijn er vrije zitplaatsen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11095
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Spawn999 » wo nov 09, 2022 2:03 pm

Is het dan niet O.W.O.B.H.M. ?
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » di nov 29, 2022 10:41 am

Bij Tygers ging het dak eraf! Wat een show weer.

Praying Mantis is live ook erg gezapig.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Jeroen » vr dec 02, 2022 7:21 pm

jeffrey schreef: wo nov 09, 2022 9:14 am Praying Mantis gaat een fikse bierpauze worden vermoed ik zo...
Gave band toch? Vind ze de laatste jaren prima met Jaycee Cuijpers op zang (als hij er nog bij zit). Natuurlijk altijd al meer een AOR/hardrockband geweest.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » zo dec 04, 2022 10:49 am

Buiten dat het goede muziekanten zijn, kan ik er helaas niet veel meer mee. Live deed het me ook weinig.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door dako » di feb 07, 2023 9:36 am



Kwam deze van Konquest tegen via de review op de frontpage.
Best prima dertienineendozijn-nwobhm, afgezien van de verschrikkelijke ballad The Light That Fades Again. nadruk ligt op gitaarpartijen uit de betere (7th son, SIT) periode van Maiden en dat is erg fijn om te horen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » di feb 07, 2023 3:18 pm

Ja leuk spul, live ook. Eerste plaat had ik wel lekkere Heavy Load vibes bij.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Joris » za feb 18, 2023 12:45 pm

Volgens mij nog niet genoemd op het forum maar erg vette band:
Kryptos

Al tijdje in mijn playlist en is nog niet (zoals veel nieuwe ontdekkingen) gaan vervelen.
Twee albums die ik tot nu toe heb beluisterd zijn Afterburner en Force of Danger.
Niet helemaal op de plek in het nwobhm topic, daarvoor net te rauwe vocalen en te modern. Maar toch…, weet niet welk sub-genre anders.

Past in het straatje van bands als Wolf. Niet superorigineel maar wel degelijk en lekker snel.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » wo feb 22, 2023 11:46 am

Afterburner was een prima plaatje. Ik zou het btw gewoon in het Heavy Metal topic gooien.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door dako » wo feb 22, 2023 1:36 pm

Kekke Goddess Of Desire-zang ook.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Ernst » do feb 23, 2023 12:47 pm

Je moet die verzamelplaten van On the Dole records eens checken, Dako. Dat is echt iets voor jou. Ik heb ze thuis in de kast staan en het zijn ronduit geweldige verzamelalbums, met heel veel geweldige one-hit-wonders die in kwaliteit niet of nauwelijks onder doen voor de grote NWOBHM namen.

Bijvoorbeeld deze plaat: https://lightintheattic.net/releases/50 ... -1980-1985

Ik geloof dat High Roller Records ze verkocht.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door jeffrey » vr feb 24, 2023 10:31 am

Iedereen die Sparta op een plaat zet is het waard om te volgen!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door dako » vr feb 24, 2023 10:38 am

Ziet er top uit, zou helemaal leuk zijn als ze die zooi ook digitaal zouden uitbrengen. Ik hoef geen fysiek spul meer.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door Ernst » vr feb 24, 2023 12:57 pm

Ja, dat zijn ze volgens mij niet, enkel op vinyl. Ik heb zeker 15 jaar gehoopt dat iemand zo'n initiatief nam voor die one-hit-wonder NWOBHM bands. Dus toen ik heb ze ook gelijk alle vier maar gekocht.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: N.W.O.B.H.M. II

Bericht door dako » vr feb 24, 2023 2:06 pm

Wat dat betreft staat wel het meeste van die andere NWOBHM-verzamelaars op Youtube:
Deel 2 & 3 (van de 8) ontbreken nu zie ik, maar dit staat ook bomvol bands die drie nummers hebben gemaakt.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Plaats reactie