Genesis

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » ma nov 13, 2006 6:16 pm

mja, maar nauwelijks minder slecht
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 13, 2006 6:16 pm

Zeker wel, persoonlijk vind ik de hits als Land Of Confusion en Mama ook leukere nummers dan het oude werk.

We Can't Dance word nogal vaak gebashed, maar ik vind het persoonlijk het beste album met Collins. I Can't Dance en Jesus He Knows Me zijn geniale parodieen terwijl het epische Driving The Last Spike en het droevige No Son Of Mine krachtig en emotioneel over komen. Nee, niks mis met de Collins tijd. (Vanzelfsprekend vind ik ze met Gabriel ook goed)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do nov 16, 2006 11:38 pm

http://www.youtube.com/watch?v=wgLA_E0yfbw

No Son Of Mine blijft toch wel een prachtig nummer
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » vr nov 17, 2006 3:46 pm

De periode nadat Hackett vertrok doet me niet zo veel, alhoewel ik Mama wel een goed nr vind.
Mijn favo Genesis albums blijven Nursery Cryme, Foxtrot en Selling England by the Pound.
Dat Gabriel wegging vond ik nog niet eens zo erg, A Trick of the Tail is een zeer geslaagd album, imho beter dan The Lamb...
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » ma feb 26, 2007 1:24 am

Ik vind zelf de laatste albums minstens zo goed als de eerdere albums met Peter Gabriel. Niet in de laatste plaats omdat ik Phil Collins een betere zanger vind dan Peter Gabriel. En de laatere albums zoals Invisible Touch en We Can't Dance bevatten gewoon een perfecte mengeling van pop en progressief. Nummers als Tonight, Tonight, Tonight of Land of Confusion zijn toch geweldig?
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » do sep 06, 2007 10:28 pm

Is het jullie ook opgevallen dat die oude Genesis nergens meer verkrijgbaar is?
Ik was laatst opzoek naar 'Selling England by the Pound' en 'Foxtrot' enzo, ik heb toch behoorlijk wat cdwinkels gehad maar naast the platinum collection, best of, greatest hits en duke was er niks te vinden van het oude Genesis.
erg jammer allemaal aangezien nummers als 'Cinema Show, Firth of Fifth, Suppers Ready, the Musical Box en Watcher of the skies (mn favoriete genesis nummer) gewoon door iedereen gehoord moet worden
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » vr sep 07, 2007 10:24 am

king_pin schreef:Is het jullie ook opgevallen dat die oude Genesis nergens meer verkrijgbaar is?
Ik was laatst opzoek naar 'Selling England by the Pound' en 'Foxtrot' enzo, ik heb toch behoorlijk wat cdwinkels gehad maar naast the platinum collection, best of, greatest hits en duke was er niks te vinden van het oude Genesis.
erg jammer allemaal aangezien nummers als 'Cinema Show, Firth of Fifth, Suppers Ready, the Musical Box en Watcher of the skies (mn favoriete genesis nummer) gewoon door iedereen gehoord moet worden
bol.com of een goede cd-zaak
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » do sep 20, 2007 1:37 am

Jup, in de FRS of de MediaMarkt zul je ze echt niet vinden. Maar da's volgens mij het geval met vrijwel alle prog uit begin jaren '70 (op misschien Pink Floyd na).
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » zo sep 23, 2007 7:51 pm

nee indd, maar je zou toch wel verwachten dat ze in winkels als Fame of Boudisque (beide in amsterdam) het wel zouden hebben.
ik zoek niet eens in FRS e.a omdat ik weet dat ze het daar toch niet hebben
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo sep 26, 2007 7:21 pm

Ha, Selling England By The Pound heb ik gewoon bij de FRs vandaan. Uit de 3 voor €25,00 bak nog wel!
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo sep 26, 2007 11:21 pm

D'oh!

(ik heb SEBTP inmiddels wel al hoor :P)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo jun 11, 2008 4:30 pm

Vandaag the lamb dies down on broadway aangeschaft. Terechte prog-klassieker!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » wo apr 08, 2009 11:42 am

...and then there were three... maakt nu zijn rondjes, mooi spul.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo apr 08, 2009 1:07 pm

Dan maar minder elitair genoemd worden, maar na lang luisteren ben ik toch echt tot de conclusie gekomen dat de Collins era, en dan helemaal het Genesis, Invisible Touch en We Can't Dance gedeelte, me echt tig keer meer trekt dan het hele Gabriel oeuvre.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Genesis

Bericht door leonard » vr apr 10, 2009 12:00 pm

Er zijn ook mensen die beide periodes wel kunnen waarderen (zoals ik).
Die Gabriel jaren liggen nogal zwaar op de maag maar daar zijn toch 3 album klassiekers uit voortgekomen.
De latere Genesis kon weer hele goede singles maken (Follow You follow me, Mamma, Abacab, No son of mine).

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » vr apr 10, 2009 2:26 pm

Ik heb het meeste met de Gabriel Era-platen. Foxtrot, Selling England By The Pound, The Lamb Lies Down On Broadway, A Trick Of The Tail...

Maar SEBTP is toch wel mijn favoriet, al was het alleen maar voor Firth Of Fifth.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » do apr 16, 2009 10:07 am

The Lamb Lies down.. vind ik ook een vette plaat, maar over ´t algemeen vind ik de 'gabriel-periode' toch minder gaaf dan de Collins periode. Albums zoals Abacab
& Duke, maar vooral Invisible Touch, geniaal. Dan nog 'Genesis' d'r bij, met toppers als Mama, That's All, Home By The Sea & 2ndHome By The Sea.

Iets speciaals vind ik wel hun beginwerk, zoals From Genesis To Revelation. Die A-side kan mij erg bekoren, fijn plaatje.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Genesis

Bericht door innuendo » zo mar 01, 2015 11:27 pm

BUMP


Vandaag als laat verjaardagscadeau twee platen van Genesis gekregen: Foxtrot en Winds & Wuthering. Gewoon de eerste van de stapel gepakt en zo is W&W op de draaitafel beland. Vreselijk soft en zweverig, maar ik trek het stiekem best goed. Het smaakt naar meer en ik verwacht eigenlijk ook dat deze plaat gaat groeien. Stom eigenlijk als ik me bedenk dat de ST, The Lamb Lies Down On Broadway, ...And Then There Were Three en Trick Of The Tail al langer in de kast staan. Meer mensen die Winds & Wuthering goed vinden?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Genesis

Bericht door Jeroen » wo aug 12, 2015 9:23 pm

Nadat ik vorig jaar zomer al het werk van Yes zo'n beetje heb aangeschaft, is het deze zomer de beurt aan Genesis. Ik wacht alleen nog op The Lamb Lies Down On Broadway, Trick Of The Tail, And Then There Were Three en Duke. De rest heb ik inmiddels in huis. Een woord. Ge-wel-dig! Zowel de eerste sixtiesplaat en de complexe prog als het popwerk vind ik heerlijk. Ook Calling All Stations vind ik een heerlijke rockplaat. Draai nu Abacab, een plaat die ik zou omschrijven als progpop. Vooral Keep It Dark vind ik een lekker nummer, waarin een paar mooi gemixte zanglijnen zitten. Ik vind Genesis vooral gaaf door Banks. Geweldige toetsenist is dat. Helemaal in combinatie met Hackett. Qua zang heb ik geen voorkeur, zeker omdat Collins op de eerste albums waar hij op zingt exact zo klinkt als Gabriel. En het toegankelijkere werk doet ie ook gewoon goed. Heerlijke band. Hebben niet echt zwakke platen gemaakt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Genesis

Bericht door Lennert » za aug 15, 2015 12:52 am

Vandaag heb ik Selling England By The Pound geprobeert, maar ik kan gewoon niet dezelfde klik met het materiaal scheppen als ik heb met een album als Invisible Touch. De oude Genesis is mij, vooral door Gabriel, te gemaakt. Technische snufjes die soms goed werken, maar vaak alleen maar afdwalen van een goed nummer. Gabriel's stem is helemaal niet zo sterk en krachtig als die van Collins en hoe goed zijn teksten ook zijn, ze zijn vaak dermate druk aanwezig, dat het botst met de muziek. Ik hoor vele malen liever een poppier prognummer als Domino dan een The Battle Of Epping Forest en ik begrijp nu ook waarom de bandleden Banks en Rutherford zelf ook in interviews claimen dat ze met Collins tenminste eindelijk eindelijk in vier minuten konden zeggen wat ze met Gabriel in twaalf konden.

Ik ben zoals Gadamer verwacht echter wel van goede wil om meer Gabriel werk te gaan aanschaffen en wil in ieder geval Foxtrot en The Lamb Lies Down At Broadway hebben om pas echt een goede vergelijking te kunnen maken. Slecht is het allemaal bij lange na niet, maar zo goed als de meeste critici het vinden vind ik het bij lange na niet. Te pretentieus wat mij betreft.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Genesis

Bericht door Jeroen » za aug 15, 2015 8:19 am

Ah dat past dan goed bij me. Ik vind die plaat buitengewoon mooi!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Genesis

Bericht door paradigm shift » za sep 05, 2015 11:49 am

Lennert schreef:Vandaag heb ik Selling England By The Pound geprobeert, maar ik kan gewoon niet dezelfde klik met het materiaal scheppen als ik heb met een album als Invisible Touch. De oude Genesis is mij, vooral door Gabriel, te gemaakt. Technische snufjes die soms goed werken, maar vaak alleen maar afdwalen van een goed nummer. Gabriel's stem is helemaal niet zo sterk en krachtig als die van Collins en hoe goed zijn teksten ook zijn, ze zijn vaak dermate druk aanwezig, dat het botst met de muziek. Ik hoor vele malen liever een poppier prognummer als Domino dan een The Battle Of Epping Forest en ik begrijp nu ook waarom de bandleden Banks en Rutherford zelf ook in interviews claimen dat ze met Collins tenminste eindelijk eindelijk in vier minuten konden zeggen wat ze met Gabriel in twaalf konden.

Ik ben zoals Gadamer verwacht echter wel van goede wil om meer Gabriel werk te gaan aanschaffen en wil in ieder geval Foxtrot en The Lamb Lies Down At Broadway hebben om pas echt een goede vergelijking te kunnen maken. Slecht is het allemaal bij lange na niet, maar zo goed als de meeste critici het vinden vind ik het bij lange na niet. Te pretentieus wat mij betreft.
Foxtrot is wat mij betreft het beste album van de vroege Genesis (al vind ik dat Selling England… met 'Dancing with the moonlit knight' wel hun beste nummer heeft). Maar 'The Battle Of Epping Forest' is inderdaad veel te lang. 'Supper's ready' van Foxtrot is nog een stukje langer, maar die oustayed zijn welcome niet, om er maar een lelijk anglicisme in te gooien. The Lamb lies down on Broadway had bij mij helaas niet zo'n heel lange houdbaarheidsdatum, was er uiteindelijk vrij snel op uitgeluisterd, al hoor je al wel de eerste sporen van de latere Genesis in de nummers.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Genesis

Bericht door Eru Iluvatar » za sep 05, 2015 1:04 pm

paradigm shift schreef:
Lennert schreef:Vandaag heb ik Selling England By The Pound geprobeert, maar ik kan gewoon niet dezelfde klik met het materiaal scheppen als ik heb met een album als Invisible Touch. De oude Genesis is mij, vooral door Gabriel, te gemaakt. Technische snufjes die soms goed werken, maar vaak alleen maar afdwalen van een goed nummer. Gabriel's stem is helemaal niet zo sterk en krachtig als die van Collins en hoe goed zijn teksten ook zijn, ze zijn vaak dermate druk aanwezig, dat het botst met de muziek. Ik hoor vele malen liever een poppier prognummer als Domino dan een The Battle Of Epping Forest en ik begrijp nu ook waarom de bandleden Banks en Rutherford zelf ook in interviews claimen dat ze met Collins tenminste eindelijk eindelijk in vier minuten konden zeggen wat ze met Gabriel in twaalf konden.

Ik ben zoals Gadamer verwacht echter wel van goede wil om meer Gabriel werk te gaan aanschaffen en wil in ieder geval Foxtrot en The Lamb Lies Down At Broadway hebben om pas echt een goede vergelijking te kunnen maken. Slecht is het allemaal bij lange na niet, maar zo goed als de meeste critici het vinden vind ik het bij lange na niet. Te pretentieus wat mij betreft.

Foxtrot is wat mij betreft het beste album van de vroege Genesis
(al vind ik dat Selling England… met 'Dancing with the moonlit knight' wel hun beste nummer heeft). Maar 'The Battle Of Epping Forest' is inderdaad veel te lang. 'Supper's ready' van Foxtrot is nog een stukje langer, maar die oustayed zijn welcome niet, om er maar een lelijk anglicisme in te gooien. The Lamb lies down on Broadway had bij mij helaas niet zo'n heel lange houdbaarheidsdatum, was er uiteindelijk vrij snel op uitgeluisterd, al hoor je al wel de eerste sporen van de latere Genesis in de nummers.
+ 1, hoewel ik ook bij ''Nursery Cryme'' zweer, alleen al vanwege het volgende nummer:



Eigenlijk een heel 'metal' nummer qua gitaarspel van Steve Hackett, en qua opbouw, spanning en dramatiek. Een grote inspiratiebron voor vroegere Queen, latere Iron Maiden (Lennert, luister in ieder geval vanaf 05:46 - net Maiden!), en een band als Savatage.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Genesis

Bericht door innuendo » do mar 01, 2018 11:45 am

Altijd wel gedacht dat Genesis wel mijn ding kon zijn, maar dat ik het zo goed vind niet. Een paar jaar geleden bumpte ik deze topic al vanwege Winds & Wuthering. Nu ik dat album net weer geluisterd heb, besef ik me inmiddels wel dat ik echt fan van deze band ben. Het debuut is nog wel aardig, maar Nursery Cryme, Selling England By The Pound en A Trick Of The Tail zijn echt om te smullen. De andere albums die daartussen uitgebracht zijn, mogen er ook zeker wezen. Met The Lamb Lies Down On Broadway heb ik wel in die zin moeite dat het zo verdomd lang is en eigenlijk weinig hoogtepunten heeft. Ik kijk ook wel uit naar het latere werk, hopende dat het een soort schakel is tussen oude Genesis en het solowerk van Phil Collins dat ik ook wel goed vind. Ben ook wel benieuwd naar hoe het met die man gaat. Als ik de nieuwsberichten mag geloven, ligt hij zowat op sterven.


Om nog even op Kees' bericht in te haken: geweldig nummer ja. Ik denk dat ik The Cinema Show net wat beter vind. Ik denk dat Rush hier ook veel naar geluisterd heeft. Ik vind sowieso wel dat Genesis en Rush veel overeenkomsten hebben.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Genesis

Bericht door paradigm shift » do jan 26, 2023 3:51 pm

Peter Gabriel komt voor het eerst in twintig jaar met een album met volledig nieuw materiaal! De plaat moet i/o gaan heten en ergens in de loop van dit jaar uitkomen. Tot nu toe is er één single uit - Panopticom. Of eigenlijk twee singles, want er is een 'light side mix' en een 'dark side mix', en dat gaat blijkbaar gelden voor alle singles die uit gaan komen. Iedere volle maan komt er een bright side mix en iedere nieuwe maan een dark side mix.

Als deze single een indicatie is van hoe het album gaat klinken, kan dat wel eens heel erg goed worden. Het is nog steeds de typische Gabriel-sound, maar dan ontdaan van het 80's geluid, het klinkt heel erg als progressieve pop/rock van nu. Ik moet een beetje denken aan Marillion, en ook wel aan het solowerk van Steven Wilson.



“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Genesis

Bericht door paradigm shift » wo feb 08, 2023 4:38 pm

Nieuwe single:




Mij pakt het net wat minder dan Panopticom, mAr nog steeds veelbelovend voor het nieuwe album.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Plaats reactie