Blind Guardian

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Blind Guardian

Bericht door Kees » do sep 08, 2022 11:16 am

Al meer mensen die het nieuwe album hebben gehoord?

De recensies op ZwareMetalen en LordsofMetal zijn nog positiever dan die van deze site. Lang geleden dat ik een powermetalplaat zo alom positief ontvangen zag worden.

Inmiddels kan ik trouwens ook 'Destiny' prima waarderen. 'Let It Be No More' is ook te verteren en dient als fijn rustmomentje tussen 'Architects..' en 'Blood..'.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Blind Guardian

Bericht door Johan » vr sep 09, 2022 10:46 am

Ja! Geweldig album. Gemakkelijk hun beste sinds A Night in the Opera! Ik heb geen problemen met Destiny en Let it be no more, al zijn het wel de mindere broeders. Zeker Blood of the Elves, Violent Shadows en Deliver Us to Evil zijn fantastisch, maar die kende ik dan ook al iets langer dan de rest, dus misschien groeit de rest ook nog wel meer. Secrets of the American Gods bleef maar in mijn hoofd spoken gisteravond.

Zin in 12 oktober live in die minizaal in Sittard!!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Blind Guardian

Bericht door dako » vr sep 09, 2022 11:19 am

Ik denk dat ik te dom ben voor deze band, ofzo. Vind er, afgezien van drie nummers, geen fuck aan.
Kan niet echt omschrijven waarom. Het is objectief allemaal erg goed, natuurlijk, maar ik vind het meestal gewoon heel erg saai. Misschien omdat de meeste nummers wel erg gericht zijn op de bombastische elementen en/of erg uitgesponnen zijn omdat het meer om het verhaal erachter gaat dan om de muziek zelf, ofzo. Denk dat ik het al beter zou vinden als het allemaal 30% korter en wat meer recht toe recht aan was geweest.

Nieuwe album heb ik twee keer geprobeerd, geinig allemaal en ik denk dat de fans er zeker blij van worden (de hoge beoordelingen verbazen me niet), maar ik laat het er verder bij.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Blind Guardian

Bericht door Iron Maiden » vr sep 09, 2022 11:43 am

Het nieuwe album nu een aantal keer geluisterd en het bevalt mij erg goed. Alleen Let it be no more vind ik niet zo bijzonder. Blind Guardian is voor mij op zijn best als ze het gaspedaal intrappen en dat doen ze veelvuldig op dit album gelukkig.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Blind Guardian

Bericht door Johan » vr sep 09, 2022 3:39 pm

dako schreef: vr sep 09, 2022 11:19 am Ik denk dat ik te dom ben voor deze band, ofzo. Vind er, afgezien van drie nummers, geen fuck aan.
Kan niet echt omschrijven waarom. Het is objectief allemaal erg goed, natuurlijk, maar ik vind het meestal gewoon heel erg saai. Misschien omdat de meeste nummers wel erg gericht zijn op de bombastische elementen en/of erg uitgesponnen zijn omdat het meer om het verhaal erachter gaat dan om de muziek zelf, ofzo. Denk dat ik het al beter zou vinden als het allemaal 30% korter en wat meer recht toe recht aan was geweest.

Nieuwe album heb ik twee keer geprobeerd, geinig allemaal en ik denk dat de fans er zeker blij van worden (de hoge beoordelingen verbazen me niet), maar ik laat het er verder bij.
Jij moet gewoon de eerste vier albums gaan luisteren. Da's veel meer jouw ding!

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11091
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Blind Guardian

Bericht door Spawn999 » vr sep 09, 2022 4:03 pm

De eerste zijn meer speedmetal, errug tof!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Blind Guardian

Bericht door Kees » vr sep 09, 2022 6:47 pm

dako schreef: vr sep 09, 2022 11:19 am Ik denk dat ik te dom ben voor deze band, ofzo. Vind er, afgezien van drie nummers, geen fuck aan.
Kan niet echt omschrijven waarom. Het is objectief allemaal erg goed, natuurlijk, maar ik vind het meestal gewoon heel erg saai. Misschien omdat de meeste nummers wel erg gericht zijn op de bombastische elementen en/of erg uitgesponnen zijn omdat het meer om het verhaal erachter gaat dan om de muziek zelf, ofzo. Denk dat ik het al beter zou vinden als het allemaal 30% korter en wat meer recht toe recht aan was geweest.

Nieuwe album heb ik twee keer geprobeerd, geinig allemaal en ik denk dat de fans er zeker blij van worden (de hoge beoordelingen verbazen me niet), maar ik laat het er verder bij.
Mooie beschrijving dako. Ik snap je wel. Blind Guardian wilde dat bombastische, uitgesponnene juist beperken, enigszins temmen op dit album en meer vervangen door meer uitgeklede, snelle harde composities. Je bent niet de enige die vind dat dat nog niet gelukt is.

Als je oude Blind Guardian al kent, is het misschien leuk om naar de albums van Savage Circus te luisteren, de band die Thomen Stauch oprichtte nadat die Blind Guardian verliet vanwege de bombastische, progressieve koers waarin hij zich niet kon vinden. Andere bandleden zijn Piet Selck van Iron Savior en een paar jongens van Persuader, een Zweedse harde powermetalband met dikke oldschool-era BG-invloeden:



Oude Persuader is ook zeker de moeite waard:

Laatst gewijzigd door Kees op vr sep 09, 2022 6:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Blind Guardian

Bericht door Kees » vr sep 09, 2022 6:54 pm

Johan schreef: vr sep 09, 2022 10:46 am Ja! Geweldig album. Gemakkelijk hun beste sinds A Night in the Opera! Ik heb geen problemen met Destiny en Let it be no more, al zijn het wel de mindere broeders. Zeker Blood of the Elves, Violent Shadows en Deliver Us to Evil zijn fantastisch, maar die kende ik dan ook al iets langer dan de rest, dus misschien groeit de rest ook nog wel meer. Secrets of the American Gods bleef maar in mijn hoofd spoken gisteravond.

Zin in 12 oktober live in die minizaal in Sittard!!
Ja, vind ik ook wel. 'A Twist in the Myth' vind ik wat ondergewaardeerd, 'Wheel Of Time' is heel sterk en 'Beyond The Red Mirror' is over de gehele lengte vrij sterk, maar als je de andere post-ANATO nummers mixt met die van 'The God Machine' in een afspeellijstje springen de nummers van dat laatste album er wel uit.

'A Night At The Opera' is voor mij onderdeel van de 'golden streak' van Blind Guardian, als laatste album in een reeks van vijf opeenvolgende albums vanaf 'Lost In The Twilight World' (vergelijkbaar met Metallica t/m 'The Black Album' en Maiden t/m 'Seventh Son'). Over de hele lengte is ANATO supergoed en rost eigenlijk best hard, mede dankzij die vaak bekritiseerde, maar toch wel erg stevige productie.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Joris » za apr 01, 2023 7:51 pm

Nieuw project van Hansi:

Persuador, album: necromancy.

Tenminste dat dacht ik, toen ik het net voor het eerst hoorde

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Blind Guardian

Bericht door Iron Maiden » zo apr 02, 2023 8:30 pm

Ik vind The Fiction Maze beter. Zanger heeft inderdaad veel weg van Hansi. Helaas bestaat de band niet meer, volgens mij.

Plaats reactie