Neerlandsche politiek

Is er nog wat gebeurd in de wereld?
Plaats reactie

Wat ga je stemmen op 22 november?

VVD
1
10%
D'66
0
Geen stemmen
PvdA/GL
5
50%
NSC
0
Geen stemmen
BBB
1
10%
PVV
0
Geen stemmen
FvD
0
Geen stemmen
PvdD
1
10%
CDA
0
Geen stemmen
SP
0
Geen stemmen
CU
0
Geen stemmen
VOLT
0
Geen stemmen
JA21
0
Geen stemmen
SGP
2
20%
Denk
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 10

Heyoka
Krijst von Telg

Re: Neerlandsche politiek

Bericht door Heyoka » do mar 23, 2023 9:58 pm

Vandaag in HLF8 werd er ook over gesproken: https://www.kijk.nl/programmas/hlf8/zUazkJJvUFI
Vanaf 12:25
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » do mar 23, 2023 11:18 pm

Ik zie het. Er vallen me een paar dingen op:

1) Het leek me toch duidelijk dat het vooral een motie van afkeur is, en dat ze het echt niet allemaal meent wat ze daar zegt, maar gewoon een beetje pissed off is dat het zo gelopen is met de verkiezingen en dan een beetje polariserend gaat lopen doen, of niet soms?
2) Je haalt haar columns wel vaker aan. Is zij een directe collega van je of heb je een andere binding, of ben je gewoon een bewonderaar van haar voordrachten?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr mar 24, 2023 6:49 am

Hij doet vieze dingen met haar.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

Last.fm profiel

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » vr mar 24, 2023 7:10 am

KoenM schreef: vr mar 24, 2023 6:49 am Hij doet vieze dingen met haar.
Weer van een bedenkelijk niveau....

zwarte krijser schreef: do mar 23, 2023 11:18 pm Ik zie het. Er vallen me een paar dingen op:

1) Het leek me toch duidelijk dat het vooral een motie van afkeur is, en dat ze het echt niet allemaal meent wat ze daar zegt, maar gewoon een beetje pissed off is dat het zo gelopen is met de verkiezingen en dan een beetje polariserend gaat lopen doen, of niet soms?
2) Je haalt haar columns wel vaker aan. Is zij een directe collega van je of heb je een andere binding, of ben je gewoon een bewonderaar van haar voordrachten?
Ik denk dat het niet zo zeer afkeur was, maar eerder een teleurstelling. Die woensdag van de verkiezingen kwam ik s avonds thuis en toen keek ze niet vrolijk (wat natuurlijk vreemd was, want IK kwam thuis). Ik vroeg wat er was en ze vertelde dat ze zo teleurgesteld is in mensen. Ik heb het nog een beetje proberen te relativeren, maar dat is duidelijk niet gelukt :D

En wat betreft 2: ja, ik ben ook haar bewonderaar ;)

Oh, en ik hoop niet dat jullie het als teveel ervaren wat ik van haar deel hier.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » vr mar 24, 2023 7:45 am

Tuurlijk niet, we zijn hier toch allemaal fan van Janneke! :)
Mooi dat ze een hoop stof doet opwaaien. :D
KFFR, old-school metal!

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » vr mar 24, 2023 7:48 am

Nee joh meeeeeer meeeerrrr!!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » vr mar 24, 2023 6:50 pm

Ha leuk Heyoka, ik ging er niet van uit dat de band zo close was :p
Anyway, goeie column op zich want niet saai of voorzichtig plus ze heeft geen irritante stem of de populaire afwijking om vanalles zonder reden snoeihard te beklemtonen.
Wat apart is dat het zoveel stof doet opwaaien.
BBB-ers mogen tot op het bot afgezeken worden, die norm is wat mij betreft gelegd door de houding van alle media partij t.a.v. FvD. De gedane uitingen hun kant op mogen ook best op BBB of voor mijn part GroenLinks afgevuurd worden.
Niet dat ik voor FvD ben, maar het gaat om het principe.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » vr mar 24, 2023 9:13 pm

Wat probeer je te zeggen? Ik begrijp het niet.
Ik ben hier gewoon.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » vr mar 24, 2023 11:28 pm

Dat het afzeiken van mensen die op de BBB (of welke andere partij die je tegenstaat dan ook) stemmen het nieuwe normaal is, en ook dat de mainstream media daar een platform voor biedt.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » za mar 25, 2023 8:54 am

… (verkeerde topic)

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za mar 25, 2023 9:14 am

Het nieuwe normaal. Gast. Overdrijven much.
Facebook band

Last.fm profiel

Persistence

Bericht door Persistence » za mar 25, 2023 10:28 am

Theo Maassen en Hans Teeuwen zeiken aan de lopende band mensen af, daar lachen we (gelukkig!) hartelijk om en tellen veel geld neer voor hun shows. Maar zodra een bekende vrouwelijke professionele comedian het over ons heeft, dan is het land te klein.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » za mar 25, 2023 11:24 am

Van der Plas deelde de column van Janneke ook. Ze schreef erbij:
Liever Noord-Korea of andere dictatuur (waar mensen gemarteld en vermoord worden omdat ze andere mening hebben), dan democratisch gekozen volksvertegenwoordiging in een vrij land. Na de Holocaust vergelijking van Marcel van Roosmalen over BBB, opnieuw een wonderlijk vergelijk
Marcel van Roosmalen had het in een andere tweet over 'gespeelde gekwetstheid". Dat vind ik wel een mooie term.

Het is allemaal zo makkelijk: je gaat eerst roepen dat het niet grappig is of erger: dat Janneke niet grappig is. En vervolgens ga je doen alsof de tekst letterlijk bedoeld is. En dan maak je er ook nog een stroman van.
De column is een bepaald type tekst en op de en of andere manier gaan mensen doen alsof het een partijprogramma is ofzo.

Ondanks de vele negatieve berichten op Twitter etc, zijn er ook heel wat positieve berichten geweest.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » za mar 25, 2023 3:01 pm

Nou ja, we hebben allemaal het recht om iets niet grappig te vinden. Heb je eergisteren die Lubach show gezien waar die vrouwelijke cabaretière even haar gelijk kwam halen t.o.v. J vh Hek die gezegd zou hebben dat ze niet grappig was of iets in die strekking?

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » za mar 25, 2023 4:32 pm

zwarte krijser schreef: za mar 25, 2023 3:01 pm Nou ja, we hebben allemaal het recht om iets niet grappig te vinden. Heb je eergisteren die Lubach show gezien waar die vrouwelijke cabaretière even haar gelijk kwam halen t.o.v. J vh Hek die gezegd zou hebben dat ze niet grappig was of iets in die strekking?
Dat is ongeveer het punt dat ik wilde maken: Mensen gaan roepen dat iets niet grappig IS. Alsof ze dat absoluut kunnen vaststellen. En er is niemand die gezegd heeft dat je het grappig moet vinden. Als je het niet grappig vindt, prima, dat is jammer en misschien in dat opzicht niet geslaagd, maar dat betekent niet dat je daarom een tekst anders moet interpreteren dan het (overduidelijk) bedoeld is. Bovendien, op de een of andere manier, als men gezegd heeft dat het niet grappig is, mogen opeens ook alle remmen los. Je mag niet een beetje suggereren dat stemmen op de BBB niet tot de meest slimme dingen behoord, maar vervolgens zijn de reacties daarop van zo'n bedenkelijk niveau dat in ieder geval die mensen eigenlijk te dom zijn om mee te mogen doen in de democratie. Maar goed.

Ik heb Soundos niet gezien bij Lubach, maar ik heb er wel wat van teruggelezen. In het algemeen vind ik dat Soundos niet helemaal de juiste toon te pakken heeft voor de dingen die ze aan de kaak wil stellen. In dat opzicht vind ik bijvoorbeeld Raven van Dorst wel een hele goede. Die heeft het toch voor elkaar gekregen om dingen bespreekbaar te maken en ook haar sympathie behouden heeft. Ik vind het overigens wel heel ernstig dat voor de acceptatie van dingen er iemand op moet staan die heel sympathiek is en precies de juiste toon weet aan te slaan. Dat zou helemaal niet nodig moeten zijn. Maar goed, het is Raven vind ik heel erg goed gelukt en ik vind dat Soundos het niet goed lukt.

Volgens mij heeft van T Hek iets gezegd over dat programma waar Soundos in de jury zat. Ik denk dat iedereen het erover eens is dat het programma niet zo goed uit de verf is gekomen. Als het dan al zo aan het mislukken is, waarom moeten BN-ers er dan nog een keer overheen? Niet zo sympathiek. Maar de reactie van Soundos daarop bij Lubach is natuurlijk ook weer laag bij de grond.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za mar 25, 2023 5:45 pm

Youp van 't Hek is al jaren niet meer grappig. Soundos zegt mij verder ook niets, maar op basis van haar optreden bij Lubach kan ik ook stellen dat dit ook niet mijn humor is. Verre van.

Janneke vind ik wel hilarisch.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Persistence

Bericht door Persistence » za mar 25, 2023 5:55 pm

Ik vind het geouwehoer op nationaal niveau over wie wèl of juist absoluut niet grappig is an sich erg grappig. Mooi toch dat dat je enige kopzorgen kan zijn, haha!

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » za mar 25, 2023 5:57 pm

Lennert schreef: za mar 25, 2023 5:45 pm Youp van 't Hek is al jaren niet meer grappig. Soundos zegt mij verder ook niets, maar op basis van haar optreden bij Lubach kan ik ook stellen dat dit ook niet mijn humor is. Verre van.

Janneke vind ik wel hilarisch.
Kijk! [headbang]
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » zo mar 26, 2023 4:11 pm

Youp had deze week wel in zijn column in de NRC een klein statement tegen de vee-industrie gemaakt, dat dan weer wel!
Ik ben hier gewoon.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo mar 29, 2023 7:30 am

Nou, ventje Rutte gaat aan de slag met de "onvrede" in de samenleving, zoals daar is:

(1) Dossier Groningen, raakt een paar % van de BBB-stemmers. Had al lang opgelost kunnen zijn. Moeten zijn.
(2) Dossier toeslagenschandaal. Had hij al lang voor met pek en veren door zijn eigen kring Den Haag voor moeten worden uitgejaagd, als zijn eigen kring en de kring van zijn coalitiepartners fatsoen hadden. Hebben ze dus niet. Heeft bovendien 0,0 invloed op de portemonnee van BBB-stemmers. Die paar promille mensen die er echt tot op het bot door gedupeerd zijn stemmen toch nooit meer, zou ik niet doen althans.
(3) Asielzoekers: volledig opgeklopt verhaal voor vermeend electoraal gewin ten opzichte van extreem- en boerenrechts, gemixt met spectaculaire Hollandse zuinigheid en de onwil om dit op te lossen (ook weer voor vermeend electoraal gewin, voor vooral de VVD). Backfired spectacularly. Heeft alleen maar huisjesmelkers en omvolkingstheoretici in de hand gewerkt.
(4) Stikstofproblematiek: wederom iets dat door 30-40 jaar van vooral pappen en nathouden van het CDA is veroorzaakt, hebben bovendien het merendeel van de kinderen en kleinkinderen van de BBB-stemmers last van, nu er niks gebouwd kan worden tot in lengte van jaren.
(5) De vermeende achterstelling van regio's. Mensen kwamen er een dag voor de verkiezingen "ineens" achter dat het voorzieningen niveau best wel achteruit gelopen was en dat die basisschool met 6 leerlingen en die buslijn met (dit zijn exacte cijfers uit mijn geboortedorp) per dag 30 passagiers en die dorpssupermarkt voor vergeten boodschappen best wel behouden had moeten blijven. Carolain to the rescue met wat holle frasen.

Dus, Rutte gaat er mee aan de slag.

Veel succes.

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo mar 29, 2023 7:54 am

Rutte loop niet te kutte

Persistence

Bericht door Persistence » wo mar 29, 2023 1:41 pm

Offtopic maar waarom zegt iedereen Carolain tegen de frontvrouw van BBB? Heet ze niet gewoon Caroline?

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo mar 29, 2023 2:24 pm

Ze lopen te kutte

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo mar 29, 2023 3:37 pm

Amerikaanse ouders, geloof ik.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo mar 29, 2023 3:40 pm

Spawn999 schreef: wo mar 29, 2023 2:24 pm Ze lopen te Rutte
Het hele kabinet doet dat :(
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

dako

Bericht door dako » do mar 30, 2023 7:37 am

Jan1973 schreef: wo mar 29, 2023 7:30 am Nou, ventje Rutte gaat aan de slag met de "onvrede" in de samenleving, zoals daar is:

(1) Dossier Groningen, raakt een paar % van de BBB-stemmers. Had al lang opgelost kunnen zijn. Moeten zijn.
(2) Dossier toeslagenschandaal. Had hij al lang voor met pek en veren door zijn eigen kring Den Haag voor moeten worden uitgejaagd, als zijn eigen kring en de kring van zijn coalitiepartners fatsoen hadden. Hebben ze dus niet. Heeft bovendien 0,0 invloed op de portemonnee van BBB-stemmers. Die paar promille mensen die er echt tot op het bot door gedupeerd zijn stemmen toch nooit meer, zou ik niet doen althans.
(3) Asielzoekers: volledig opgeklopt verhaal voor vermeend electoraal gewin ten opzichte van extreem- en boerenrechts, gemixt met spectaculaire Hollandse zuinigheid en de onwil om dit op te lossen (ook weer voor vermeend electoraal gewin, voor vooral de VVD). Backfired spectacularly. Heeft alleen maar huisjesmelkers en omvolkingstheoretici in de hand gewerkt.
(4) Stikstofproblematiek: wederom iets dat door 30-40 jaar van vooral pappen en nathouden van het CDA is veroorzaakt, hebben bovendien het merendeel van de kinderen en kleinkinderen van de BBB-stemmers last van, nu er niks gebouwd kan worden tot in lengte van jaren.
(5) De vermeende achterstelling van regio's. Mensen kwamen er een dag voor de verkiezingen "ineens" achter dat het voorzieningen niveau best wel achteruit gelopen was en dat die basisschool met 6 leerlingen en die buslijn met (dit zijn exacte cijfers uit mijn geboortedorp) per dag 30 passagiers en die dorpssupermarkt voor vergeten boodschappen best wel behouden had moeten blijven. Carolain to the rescue met wat holle frasen.

Dus, Rutte gaat er mee aan de slag.

Veel succes.
Lekker bezig Jan. Applaus.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do mar 30, 2023 8:42 am

innuendo schreef: wo mar 29, 2023 3:37 pm Amerikaanse ouders, geloof ik.
Ierse moeder.
Facebook band

Last.fm profiel

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do mar 30, 2023 9:02 am

Nou kijk, heb ik het ergens toch wel goed onthouden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » do jun 01, 2023 10:55 am

Ik lach me een breuk!

Met de VVD het bos in: ‘Prachtig toch? En hier valt nog geld mee te verdienen ook’

“Midden in de bossen op de Veluwe kijkt Thom van Campen om zich heen, naar de uitgelopen lariksen en de beuken in hun frisse groene lenteblad. Hier houdt hij van, zegt het VVD-Kamerlid genietend. ‘Dit moet je niet aan links overlaten.’”

:lolup: :lolup: :lolup:

“Dus is hij naarstig op zoek naar een middenweg in het volgens hem ‘totaal gepolariseerde debat over de natuur’.”
Hahahaha doe normaal.

Prima dat de vvd geld aan de natuur wil gaan geven (onder dwang van de wet). “We kunnen er geld aan verdienen” is wel echt een belachelijke reden natuurlijk. Vooral omdat ie daarmee doet alsof de vvd “de boeren” is die geld verdienen. Terwijl de vvd juist overheidsgeld weggeeft nu 😂 En hij moet niet doen alsof dat een nieuw plan is, of een vvd-plan… Mgoed die lui moeten het toch in een vorm gieten om hun zwichten een houding te geven. Ik vind het wel knap hoe ze het verhaal zo spinnen dat ze toch slim lijken.
Ik ben hier gewoon.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » do jun 01, 2023 11:38 am

Teun zegt:
Eigenlijk is het een dom artikel
"Natuurnitwit VVD doet borrelpraat in het bos"
Ik ben hier gewoon.

dako

Bericht door dako » do jun 01, 2023 11:43 am

Wat toevallig dat de VVD net pro-natuur is geworden nu de rechter een uitspraak heeft gedaan.

Hypocriete tyfusbende.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » do jun 01, 2023 8:20 pm

Ze stijgen wel meteen 5 zetels in de peilingen, dus het werkt wel. En eigenlijk heeft ie ook gewoon wel gelijk natuurlijk.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » do jun 01, 2023 8:40 pm

zwarte krijser schreef: do jun 01, 2023 8:20 pm Ze stijgen wel meteen 5 zetels in de peilingen, dus het werkt wel. En eigenlijk heeft ie ook gewoon wel gelijk natuurlijk.
Wie? De rechter ja
Ik ben hier gewoon.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » do jun 01, 2023 8:45 pm

Nee Thom van Campen toch?

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » do jun 01, 2023 8:51 pm

Waar heeft ie gelijk in?
Ik ben hier gewoon.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » vr jun 02, 2023 2:06 am

Dat je ook geld kan verdienen aan een stukje natuur als je het goed aanpakt dan toch?

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za jun 03, 2023 10:19 am

Ik ben bang dat alles een verdienmodel moet worden voor de mens massaal geïnteresseerd raakt.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » za jun 03, 2023 1:14 pm

Daarom, en dat is dus het verschil tussen de 'VVD' aanpak en de "GroenLinks" aanpak. Zo gek is het toch allemaal niet?

Ik zie ook meer draagvlak voor een VVD aanpak 'ieder zijn eigen stukje bos/duin/veengrond' dan een GroenLinks 'wetenschapper' die zenuwachtig naar een brandnetel wijzend aangeeft dat er snel veel geld vrijgemaakt moet worden ten gunste van de stikstofbestrijding.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » za jun 03, 2023 8:16 pm

Jezus. Dat geld verdienen aan natuur IS een groenlinks-idee, het is niet nieuw ofzo.

Stuitend dat de VVD doet alsof zij het wiel hebben uitgevonden.
Ik ben hier gewoon.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » zo jun 04, 2023 11:39 am

Grappig, onlangs na veel zoekwerk een zgn. landschapsbiografie over de Veluwe besteld waarbij ik k deze review las:
https://bondbeterleefmilieu.be/artikel/ ... an-neefjes, waarin het mooie begrip ZEN wordt benoemd -- zonder economisch nut. Beheer van natuur zou grotendeels inherent en maatschappelijk nut moeten hebben.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo jun 04, 2023 12:06 pm

Druk t uit in invloed op gezondheid en voedingsketen etc en bam, zorgkosten, bam, verdie model, bam, draagvlak

Jan1973

Bericht door Jan1973 » ma jun 05, 2023 8:58 am

Die VVD-pipo praat louter en alleen in soundbytes, "links" dit, "Timmermans" dat.

Zouden er nu echt geen mensen meer zijn die normaal taalgebruik verwachten van politici?

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » ma jun 05, 2023 4:06 pm

Normaal is boring. En dat moet je maar aan oude heren overlaten, daar heeft de VVD er ook genoeg van. Hij doet het goed vind ik, je mag best wel wat polariseren en tegen wat dingen aanschoppen zolang het maar in lijn is met het partijbeleid. En de oude heren kunnen het dan weer wat nuanceren. Zo voorkom je dat de partij stoffig overkomt.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » wo jun 07, 2023 8:11 am

We zullen zien wat voor letsel "polarisering" oplevert en zullen even eens zien wat het louter spuien van soundbytes doet met de bestuurbaarheid van het land, het "verfrissend" uiten van soundbytes om de "ik vint wat Geip en Johan vint want dat is VVM" mensen (met stemrecht) te paaien.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo jun 07, 2023 10:48 am

“Ok”
Ik ben hier gewoon.

Persistence

Bericht door Persistence » wo jun 07, 2023 10:59 am

Soundbytes?

Persistence

Bericht door Persistence » wo jun 21, 2023 2:11 pm

Bluf en PvdA-connecties waren voldoende voor coronadeals: zo haalde een onervaren ondernemer miljoenenorders binnen

Het ministerie van VWS legde tijdens de coronacrisis een vip-lijst aan met ‘politiek gevoelige leads’. Eén van de namen op de lijst: de zoon van de partner van ex-PvdA-minister Guusje ter Horst. Via PvdA-connecties en bluf kreeg hij binnen enkele dagen miljoenenorders van VWS.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bafdc2c1/

Will the real Slim Shady please stand up

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » wo jun 21, 2023 2:30 pm

Om te kotsen dat politici daar zo aan meewerken

Persistence

Bericht door Persistence » wo jun 21, 2023 4:33 pm

Appelflap schreef: wo jun 21, 2023 2:30 pm Om te kotsen dat politici daar zo aan meewerken
Extra zakcentje zeker, lol.

Persistence

Bericht door Persistence » do jul 06, 2023 9:22 pm

Another day, another crisis

Cruciaal asiel-overleg begonnen, Rutte is volgens coalitiepartners ‘ruig’ op ramkoers: ‘Kabinet kan zo vallen’

Het kabinet Rutte IV hangt aan een zijden draadje. Partijen staan lijnrecht - ‘hard tegen hard’ - tegenover elkaar in de zwaar beladen asieldiscussie. Om 21:00 uur vanavond is het cruciale kabinetsoverleg over asiel begonnen, betrokkenen willen vooraf niks kwijt over hun verwachtingen. VVD-leider Mark Rutte is volgens coalitiepartners ‘ruig’ op ramkoers.

https://www.ad.nl/politiek/cruciaal-asi ... ~a6227136/

Plaats reactie