Series om thuis voor te blijven (of zo).

Star Wars, The Simpsons, Harry Potter, Bambi, Game Of Thrones, etc...
Plaats reactie
Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Re: Series om thuis voor te blijven (of zo).

Bericht door Lennert » wo mei 17, 2023 8:52 pm

Wordt er nog goed in geneukt of is het lekkere tamme rugseks?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » wo mei 17, 2023 8:53 pm

Zo, laatste aflevering van Succession was één grote adrenalinetrip. Nog twee afleveringen en het zit erop. Dit moet toch wel tot de absolute serietop van de afgelopen jaren behoren. De geschiedenis van Ruper Murdoch, geschreven door Shakespeare, zoiets. Spannend, schrijnend, hilarisch, woede-opewekkend, geweldige dialogen, topacteurs, zelfs de soundstrack is goed.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » wo mei 17, 2023 8:54 pm

Krimhild schreef: wo mei 17, 2023 5:44 pm Pas op! Lang verhaal! Veel frustraties 🥵

Nu kom ik op de Volkskrant een lovende recensie tegen over Netflix’ “Bridgerton: Queen Charlotte”, en die lof, daar moet ik toch echt even tegenin gaan. Voorlopig is het soms wel amusant maar ook vaak tenenkrommend irritant. Wie schrijft die scripts?!

Edit: het is echt héél erg hoor… echt heeeeeeeeeeeeel slecht. Ok. Aflevering 3, middenstuk, een synopsis. Dit zijn letterlijk achtereenvolgende scènes:

Context: prinses is uitgehuwelijkt aan koning die lekkerder blijkt te zijn dan ze had verwacht maar wel excentriek is en geïsoleerd leeft. Ze hebben dus de hele tijd ruzie en een afstandelijk huwelijk. Dan deze scènes:

- Koningin staat vanuit huis naar de tuin te kijken. Hofdame probeert haar te vertellen dat het bal een drama wordt als zij en de koning niet komen. Koningin is alleen maar gefixeerd op de koning, die in de tuin bezig is, wat ze niet begrijpt. Hofdame tegen koningin: “Your palace walls are too high, je focust teveel op je eigen leven, terwijl: je moet voor ons opkomen!” (Refererend aan hun donkere huidskleur)(Het acteerwerk in deze scene is echt slecht. Het hele gesprek voelt leeg, nep.)

- Koningin is de kas en plukt haar eigen sinaasappel, in plaats van de bediende die dat normaal gesproken doet. (Die scene voelt gewoon heel willekeurig)

- De kamerheer van de Koning en die van de Koningin staan op wacht. Ze hebben een stiekeme verhouding maar nu semi ruzie. De een wil de hand van de ander aanraken, maar die ander wil niet, trekt z’n hand weg. Binnen 2 seconden wil ie dan ineens toch wél die hand aanraken en doet dat ook. (Veel te snel, raaar. Dat moet dan een gevoelige scene zijn ofzo? Ik kan er niks mee).

- Koningin ligt in bed met de koning na de vrijpartij die ze volgens afspraak om de dag hebben. Ze zegt: “je zult je wel eenzaam voelen door altijd Koning te moeten zijn. Je voelt je vast opgesloten. Vandaar dat je zoveel in de tuin zit.” Hij beaamt dat. (Dit is voor het eerst dat ze blijkt geeft van iets van inlevingsvermogen…). Hij: “ik ben altijd een tentoonstelling geweest in plaats van een mens.” Zij: “Voor mij ben je wel een mens!” Ze aait zijn hoofd, hij lacht wat, zij zegt: “Geen oneven en even dagen meer!”

(Dus even voor de duidelijkheid: binnen TWEE zinnen hebben ze een half jaar aan woede en gebakkelei overwonnen en gaan ze opeens over op liefde en vrede. WAT THE FUCK! En dan gaat dit geweldige gesprek zo verder, serieus:)

Hij: “Mag ik vragen waar dit vandaan komt?”
Zij: “Ik heb mijn eigen sinaasappel geplukt”

(Hahahahahahahahaha wat SLECHT. En dan deze legendarische zin:)

Zij: “George, ik weet dat je me niks schuldig bent, zeker niet na hoe debiel ik gedaan heb, en ik weet dat je er niet van houdt om je onder de mensen te begeven, maar ik móet je iets vragen!
Hij: wat heb je nodig?
Zij: Our palace walls are too high.
Hij kijkt samenzweerderig vastberaden strijdlustig. (Alsof ie al weet dat ze de wereld ten goede gaan veranderen. Terwijl ie nog helemaal niet weet wat zijn vrouw bedoelt EN net 30 jaar lang zichzelf van alles en iedereen heeft afgezonderd in zijn astronomiehok, door een telescoop turend.)

Volgende scene:
Ze gaan uiteraard naar het bal, de moeder van de Koning (gespeeld door de actrice die ook de vrouw van Ned Stark speelt in GoT, met dezelfde energie, dus tering-eng en tering-intens) loopt tering-intens naar het paar te kijken en zegt dan tering-intens: “Look! He has never been so happy!!” (Kijk zelf dan ook eens blij mens! Wat is er mis met jou…)

Koning en Koningin gaan dansen. Geen idee welke emoties daarmee getracht wordt over te brengen. De muziek is een klassieke versie van “If I aint got you babe”, dus het zal wel romantisch moeten zijn, maar die band is totaal niet voelbaar.

Dan volgt dit gesprek:

Zij: “Dankjewel”
Hij: “Je hoeft me nooit te bedanken!”
Zij:

(Hoe?! Wat?!?!!??!37>~~##^|>!! Ik weet niet of dit aan mij ligt maar dit is toch compleet mesjogge? 1 zin met inlevingsvermogen, en meteen is hun hele relatie anders EN meteen daarna gaat ze over op shit eisen EN hij doet er aan mee
:lolup:
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo mei 17, 2023 9:02 pm

Ik heb mijn eigen sinaasappel geplukt. Haha 😂

Holle frasen, holle frasen.
Ik ben hier gewoon.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo mei 17, 2023 9:05 pm

Lennert schreef: wo mei 17, 2023 8:52 pm Wordt er nog goed in geneukt of is het lekkere tamme rugseks?
Nee ook niet, of amper. Een en al ellende, echt waar. Nouja die koning is wel mooi (een soort Britse lange versie van Tom Cruise) maar hij heeft geen persoonlijkheid. WEG.
Ik ben hier gewoon.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo mei 17, 2023 9:08 pm

paradigm shift schreef: wo mei 17, 2023 8:54 pm :lolup:
Ik zie dat je mijn bericht heb gelezen toen ik pas op driekwart van mijn schrijven zat. Ik heb het toen even gepost voor de zekerheid omdat ik bang was alles kwijt te raken, dat gebeurt soms.

Maar dat betekent dat je de laatste stukjes gemist hebt, mogelijks. Zie vorige pagina voor de laatste versie. ^^

Wat vind je trouwens leuk aan mijn tekst?
Ik ben hier gewoon.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo mei 17, 2023 9:19 pm

En dan nog de verhaallijn van de hofdame met de bejaarde echtgenoot :( Dat ze de hele tijd ongelukkig is omdat hun (vele) seks (heel) slecht is, en hun relatie ook, maar dat ze dan toch lief tegen hem doet soms, maar wel gaat staan springen van blijdschap op de gang als ie dood is.

Er mist normale menselijkheid in die serie, ik weet niet wat het is. Er kloppen allerlei dingen niet. Is dit geschreven door ChatGPT? Is dit een experiment? Het is echt maffe troep.
Ik ben hier gewoon.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » wo mei 17, 2023 9:19 pm

Krimhild schreef: wo mei 17, 2023 9:08 pm
paradigm shift schreef: wo mei 17, 2023 8:54 pm :lolup:
Ik zie dat je mijn bericht heb gelezen toen ik pas op driekwart van mijn schrijven zat. Ik heb het toen even gepost voor de zekerheid omdat ik bang was alles kwijt te raken, dat gebeurt soms.

Maar dat betekent dat je de laatste stukjes gemist hebt, mogelijks. Zie vorige pagina voor de laatste versie. ^^

Wat vind je trouwens leuk aan mijn tekst?
Het is als de trailer van een film waarvan je kunt zien hoe slecht die is en die je never nooit zou willen zien, maar waarbij de bizarre opeenvolging van beelden toch een onwillekeurige grinnik bij je losmaakt.

G. K. Chesterton

Aviatrix

Bericht door Aviatrix » do mei 18, 2023 6:00 pm

Er zijn ook boeken van, toch? Ik heb ooit een stukje van een aflevering gezien en kon er niks mee. Ik snap de setting ook niet, maar goed, heb me daar ook niet in verdiept

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » do mei 18, 2023 6:24 pm

Ja geloof het wel.. vraag me af of die dan ook zo dramatisch slecht zijn. Waarschijnlijk niet. TV-producers hebben de bijzondere eigenschap zeer goed te zijn in het verneuken van boeken wanneer die tot tv-product worden omgevormd.

Hoe zouden hun examens er uit zien, vraag ik me af..

“Ja goedzo! Alle essentiële stukken uit het boek zijn in dit script VOLLEDIG verdwenen, je krijgt een 9.5!”
Ik ben hier gewoon.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » do mei 18, 2023 9:16 pm

Wij hebben er ook een aflevering van gezien, ik vond het maar rare serie eigenlijk. Ik snap die huidskleur tegenstellingen die er eigenlijk wel zijn of toch maar niet, niet.

Vooral irriteerde ik me aan het feit dat de Koningin zo afstandelijk doet met haar kinderen, WAAROM???

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » do mei 18, 2023 10:32 pm

Jan-Willem schreef: do mei 18, 2023 9:16 pm Wij hebben er ook een aflevering van gezien, ik vond het maar rare serie eigenlijk. Ik snap die huidskleur tegenstellingen die er eigenlijk wel zijn of toch maar niet, niet.

Vooral irriteerde ik me aan het feit dat de Koningin zo afstandelijk doet met haar kinderen, WAAROM???
Exact, exact! Allebei valide punten.

Ik ergerde me ook die koningin (voor het geval dat nog niet duidelijk was 😛). Ze komt ook extreem dom over, en onstrategisch, en gevoelloos. Best heel vreemd voor een Koninigin, zeker voor haar leeftijd. Haar personage komt over als een soort karikatuur bijna, maar lijkt toch serieus bedoeld. Heel vreemd allemaal.
Ik ben hier gewoon.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » do mei 18, 2023 10:48 pm

Nou wat ik het rare vond is dat toen ze jong was juist leek of ze juist heel erg slim en begaan was met iedereen en wanneer ze oud is, is ze afstandelijk enz.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » vr mei 19, 2023 7:12 am

Heb je wel goed gekeken? Toen ze jong was was ze ook super egocentrisch en kortaf, tegen haar broer, tegen haar bedienden, tegen haar man ook. Slim komt ze dan ook niet over, wel een beetje omdat ze wel beseft dat er vast iets met die koning aan de hand moet zijn. En ook wel eigengereid, omdat ze weg probeert te lopen van haar eigen bruiloft. Maar wijs en begaan met anderen? Nee.
Ik ben hier gewoon.

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » vr mei 19, 2023 7:26 am

Bezig met Die Kaiserin die een stuk beter is dan Queen Charlotte.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » vr mei 19, 2023 8:18 am

Krimhild schreef: vr mei 19, 2023 7:12 am Heb je wel goed gekeken? Toen ze jong was was ze ook super egocentrisch en kortaf, tegen haar broer, tegen haar bedienden, tegen haar man ook. Slim komt ze dan ook niet over, wel een beetje omdat ze wel beseft dat er vast iets met die koning aan de hand moet zijn. En ook wel eigengereid, omdat ze weg probeert te lopen van haar eigen bruiloft. Maar wijs en begaan met anderen? Nee.
Ik heb maar 1 aflevering gezien, dus veel kan ik er niet over zeggen. Het kwam wel op mij over dat de jongere versie minder afstandelijk was dan de oudere versie.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr mei 19, 2023 8:48 am

Iemand al aan Silo begonnen? Isdawa? Ben nu bezig met aflevering 6 van seizoen 1 van Battlestar Galactica. Onderhoudend, terwijl t niet echt mijn ding is eigenlijk.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Nobucta

Bericht door Nobucta » vr mei 19, 2023 9:52 am

De boeken van Bridgerton zijn slechter dan de serie. Ik heb ze op de camping gelezen omdat ik me daar slecht kan concentreren met destijds een peuter en dreumes die in 20 sloten tegelijk liepen. Heel hoofdstuk over ruzie om een roze hockeystick, want de heren voelen zich daar te mannelijk voor. Anyway, ergens zal het me toch aangetrokken hebben, anders zou ik ze niet uitgelezen hebben.

De serie van Queen Charlotte kijk ik nu ook. Ik kan wel genieten van series met mooie beelden en daar voldoet dit wel aan. Toch een aantal keer terug moeten spoelen omdat er gekke sprongen zijn en inderdaad raar veranderende verhoudingen, waardoor ik het idee had dat ik iets miste. Misschien ben ik ook nog niet ver genoeg, maar ik verbaas me het meeste over die 15 kinderen van haar. Het doet helemaal niks met de verhaallijn en ik vraag me af in welke tijdsspanne ze 15 kinderen heeft gekregen, zeker omdat de dochters al allemaal te oud zijn om te baren.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr mei 19, 2023 11:28 am

Is het Netflix die de serie heel inclusief heeft gemaakt, of zijn de boeken al een soort van alternatieve geschiedenis? Ik heb weinig interesse om het te gaan kijken, maar de populariteit van deze show maakt het wel interessant genoeg om het proberen te begrijpen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » vr mei 19, 2023 11:50 am

Nobucta schreef: vr mei 19, 2023 9:52 am De boeken van Bridgerton zijn slechter dan de serie. Ik heb ze op de camping gelezen omdat ik me daar slecht kan concentreren met destijds een peuter en dreumes die in 20 sloten tegelijk liepen. Heel hoofdstuk over ruzie om een roze hockeystick, want de heren voelen zich daar te mannelijk voor. Anyway, ergens zal het me toch aangetrokken hebben, anders zou ik ze niet uitgelezen hebben.

De serie van Queen Charlotte kijk ik nu ook. Ik kan wel genieten van series met mooie beelden en daar voldoet dit wel aan. Toch een aantal keer terug moeten spoelen omdat er gekke sprongen zijn en inderdaad raar veranderende verhoudingen, waardoor ik het idee had dat ik iets miste. Misschien ben ik ook nog niet ver genoeg, maar ik verbaas me het meeste over die 15 kinderen van haar. Het doet helemaal niks met de verhaallijn en ik vraag me af in welke tijdsspanne ze 15 kinderen heeft gekregen, zeker omdat de dochters al allemaal te oud zijn om te baren.
Nog slechter? Heftig!

Ik vind het best knap hoe je iets zo slecht kan krijgen. Ik wil het ook begrijpen: hoe kan dat nu? Wat maakt het zo slecht? En wat maakt iets dan juist goed? In die zin is het wel een interessante serie maar ik weet niet of ik het trek om verder te kijken.

Mooie beelden, ja OK, maar met zo’n weerzinwekkende inhoud houd ik het echt niet vol. Ik krijg te veel frustratie-energie :mrgreen:

Die verhaallijn met die kinderen is heel raar ja. Ik ga dat stukje misschien nog een keer terugkijken om nog eens goed te bekijken waarom het nou precies zo wanstaltig overkomt.
Ik ben hier gewoon.

Nobucta

Bericht door Nobucta » vr mei 19, 2023 8:39 pm

Goed, dit stukje zit me toch een beetje dwars, dus ik ben gaan Googlen hoe oud ze is. 52 in seizoen 2. Nou, zeg dan 55 in haar eigen reeksje. Over het algemeen neemt de vruchtbare leeftijd af na je 40e, al is het dan zeker niet onmogelijk om nog kinderen te krijgen, maar 40 aanhouden in dit geval lijkt me prima. Dan moet ze dus haar dochters gebaard hebben voor haar 15e, maar dat kan niet, want haar eerste kind kreeg ze met 17.

Ik ga verder kijken.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za jun 03, 2023 10:28 am

Nice, klinkt intrigerend genoeg, benieuwd

https://www.netflix-nederland.nl/dit-zi ... seizoen-6/

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo jun 04, 2023 9:53 am

Black mirror is altijd wel tof. Best veel afleveringen die de moeite waard zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » zo jun 04, 2023 11:30 am

Vet. Kan me niet veel slechte afleveringen herinneren uit voorgaande seizoenen. Dus een nieuw seizoen is wel welkom.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo jun 04, 2023 1:47 pm

Spawn999 schreef: vr mei 19, 2023 7:26 am Bezig met Die Kaiserin die een stuk beter is dan Queen Charlotte.
Ik zag ooit een film van Private of een soortgelijk bedrijf over Cleopatra en die schijnt ook een stuk gedienstiger te zijn geweest.

dako

Bericht door dako » di jun 06, 2023 9:47 am

Ik wou Netflix eigenlijk opzeggen deze week, maar denk dat ik het dan toch maar een maand langer hou als BM er binnenkort opstaat.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di jun 06, 2023 10:12 am

Ik zit nu al halverwege seizoen twee van de 2004 Battlestar Galactica, vermaak me er prima mee, boven verwachting eerlijk gezegd

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jun 06, 2023 11:01 am

Dat is echt een heel goede serie.

Netflix graaft haar eigen graf met de gestegen kosten voor account delen. Alle belangrijke concurrenten zijn goedkoper en hebben een beter aanbod en dan ook nog vier euro extra betalen om iemand extra te laten meekijken? Ik wens ze veel succes.

dako

Bericht door dako » di jun 06, 2023 11:08 am

Ja.
Ik zat er al een tijdje aan te denken om Netflix op te zeggen omdat ik na jaren steeds meer moeite kreeg om wat leuks te vinden, maar de account werd gedeeld met drie andere mensen. Nu is het voor hen net zo duur om zelf een account te regelen, dus succes ermee.

Geen idee wat het dan wordt, geloof ook niet dat een andere dienst rechtstreeks op de tv kan, dus dat wordt nog een gedoetje.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jun 06, 2023 12:48 pm

Streamen vanuit je telefoon/tablet

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » di jun 06, 2023 2:59 pm

Ik vond dat tegenbericht van Prime wel heel grappig -> Netflix pesten :mrgreen:

Afbeelding
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » di jun 06, 2023 3:06 pm

Die deelde ik met mijn schoonouders. Meteen een kleine ruzie tussen hen veroorzaakt. :shock: :mrgreen:
KFFR, old-school metal!

dako

Bericht door dako » di jun 06, 2023 3:08 pm

Vertel!

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » di jun 06, 2023 3:08 pm

Wel irritant. Eerst keken we veel Star Trek op Netflix, maar na een paar seizoenen Discovery ging de boel naar een dienst die er in NL niet is (ik meen nu eindelijk wel). Nu zitten we Gotham te kijken, gaat dat er verdomme ook al af (maar gaat/is meen ik op Disney en dat hebben we ook).
KFFR, old-school metal!

HighKing
Contacteer:

Bericht door HighKing » di jun 06, 2023 3:10 pm

dako schreef: di jun 06, 2023 3:08 pmVertel!
Niet zo spannend hoor. Schoonvader is doof. Schoonmoeder had het bericht geïnterpreteerd als: check Netflix ff. Dat zei ze tegen m'n schoonvader maar hij begreep haar geloof ik niet helemaal en toen ze nog eens probeerde uit te leggen werd ie boos omdat ze dat wel eerder had mogen zeggen... ofzo.
KFFR, old-school metal!

Aviatrix

Bericht door Aviatrix » di jun 06, 2023 3:57 pm

Het ligt uiteraard wat genuanceerder :')

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » di jun 06, 2023 8:56 pm

:lolup:

dako

Bericht door dako » di jun 06, 2023 10:12 pm

:')

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » vr jun 09, 2023 6:56 pm

Verhip t 2e seizoen van "From" is allang begonnen, maar kijken even

Kees

Bericht door Kees » za jun 10, 2023 3:34 pm

Ooh heerlijk! Ik ga weer kijken. Wordt downloaden, wat niet beschikbaar op een streamingdienst in NL als ik het goed heb.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za jun 10, 2023 4:29 pm

Ben al weer vergeten hoe r eindigde seizoen 1. Ze gingen op pad toch?

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo jun 14, 2023 9:49 pm

Midnight Mass

Geweldige serie! Sterke personages, goed verhaal. Zo mag Mike Flanagan ze wel meer maken. Beste horror van de laatste jaren

Vikings: Valhalla

De glans is wel heel erg weg van deze serie. Het laatste seizoen van Vikings was, op een handvol momenten na, al tamelijk ruk. Valhalla begon wel ok, maar inmiddels mag wel duidelijk zijn dat deze spinoff maar een mager aftreksel is. Ik kijk dat tweede seizoen nog wel af, maar alles wat hierna komt, laat ik links liggen.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jun 16, 2023 1:10 pm

Kees schreef: za jun 10, 2023 3:34 pm Ooh heerlijk! Ik ga weer kijken. Wordt downloaden, wat niet beschikbaar op een streamingdienst in NL als ik het goed heb.
Nee, slechte zaak. Ben hier heel erg benieuwd naar. Maar heb niet zo'n zin om te downloaden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » vr jun 16, 2023 1:44 pm

innuendo schreef: wo jun 14, 2023 9:49 pm Midnight Mass

Geweldige serie! Sterke personages, goed verhaal. Zo mag Mike Flanagan ze wel meer maken. Beste horror van de laatste jaren

Vikings: Valhalla

De glans is wel heel erg weg van deze serie. Het laatste seizoen van Vikings was, op een handvol momenten na, al tamelijk ruk. Valhalla begon wel ok, maar inmiddels mag wel duidelijk zijn dat deze spinoff maar een mager aftreksel is. Ik kijk dat tweede seizoen nog wel af, maar alles wat hierna komt, laat ik links liggen.
Midnight Mass was zeker fantastisch! Ik twijfel eigenlijk of ik het horror zou noemen. Qua vormtaal is het dat wel natuurlijk, maar ik had niet het idee dat Flanagan inzette op het aanjagen van angst of laten huiveren van het publiek, of in ieder geval niet alleen maar. Het was uiteindelijk een diep doorvoeld onderzoek naar sterfelijkheid, groepsdenken, rouw, schuld, zingeving… Prachtserie in ieder geval.

G. K. Chesterton

dako

Bericht door dako » do jun 22, 2023 7:52 am

Eerste twee afleveringen van de nieuwe Black Mirror gekeken. Top.

Zal het verhaal niet verklappen maar toch even een spoilert:
De eerste aflevering is steengoed, in de stijl van BM zoals we die al kennen. Tweede wijkt af en is eigenlijk gewoon een prima korte horrorfilm.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do jun 22, 2023 7:58 am

Zag ergens een soort van rating/top 30 (meen ik ne te herinneren of 25 oid) van alle afleveringen van alle seizoenen van Black Mirror, en daar zaten toch zeker 3 of 4 afleveringen van t laatste seizoen tussen. Velen vonden t een na laatste seizoen slap maar ik vond eigenlijk alles best goed

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do jun 22, 2023 7:59 am

Ik inmiddles halverwege seizoen 3 va Battlestar Galactica, maar de laatste 2 afleveringen die ik keek krijgen opeens een soort van soap gehalte, even aankijken, maar anders switch ik wel naar "Silo" of "From" :)

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do jun 22, 2023 9:35 am

Snap ik wel, maar in seizoen drie is de serie wel lekker op dreef. Voor mij kwam het na een goede start een beetje traag op gang door alle side quest afleveringen.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do jun 22, 2023 10:56 am

De twee afleveringen die ik net achter de kiezen heb gingen zo goed als exclusief over relatieperikelen (die aflevering met die bokswedstrijd op de Galactica). Prima, geen probleem, maar het moet wel bij 2 afleveringen blijven hehe. Maar nogmaals, boven verwachtingen goed

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » vr jun 23, 2023 11:52 pm

Hoe is het eigenlijk met de serie Undercover afgelopen, met die man van de Jumbo reclame? Je hoorde daar een paar jaar terug erg veel over, maar is het gestopt of na een paar seizoenen vanzelf niet het aangluren waard geworden, hoe zit het?

Plaats reactie