Avenged Sevenfold

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door Took » do sep 02, 2010 8:49 am

ik had de nieuwe cd een tijdje terug een keer gehoord, en toen deed het me niet zo heel veel.
Als voorbereiding op een telefoontje binnenkort heb ik 'm nog 's gedraaid gisteravond, en eigenlijk is het toch best goed. Zojuist weer gedraaid in de trein, en het kwartje begint te vallen. En het album doet me echt heel erg denken aan Scenes From A Memory. Niet alleen vanwege de drummer, maar gewoon het overall geluid.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door Sister September » do sep 02, 2010 7:20 pm

15 november staan ze in de Melkweg, kaartjes zijn 19 euro (+ lidmaatschap etc.).

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door yesferro » wo sep 22, 2010 5:27 am

Took schreef:ik had de nieuwe cd een tijdje terug een keer gehoord, en toen deed het me niet zo heel veel.
Als voorbereiding op een telefoontje binnenkort heb ik 'm nog 's gedraaid gisteravond, en eigenlijk is het toch best goed. Zojuist weer gedraaid in de trein, en het kwartje begint te vallen. En het album doet me echt heel erg denken aan Scenes From A Memory. Niet alleen vanwege de drummer, maar gewoon het overall geluid.
het is dat gong geluid zeker? :p

Ik vind dat ze flink volwassen klinken op dit album. Ik vind hem erg sterk, Mike drum werk moest even wennen, the Rev was net ietsje creatiever maar ik begin er gewoon aan te worden. Fantastisch hoe de zanger sterker is geworden, jammer toch dat ze nog steeds in het emo hoekje gedrukt worden.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door Joris » wo sep 22, 2010 10:59 am

yesferro schreef:
Took schreef: jammer toch dat ze nog steeds in het emo hoekje gedrukt worden.
gedrukt worden? Ze zijn er zelf ingestapt. Kijk hoe die gasten eruit zien.... juist, als emo's.
Kijk naar het publiek bij een concert...... alweer een erg groot aandeel aan emo's.
Ze worden er niet ingedrukt, maar gewillig door opgeslokt.

Verder heb ik de nieuwe pas 1 keer gehoord en kan er nog niet zo over oordelen. Ze worden jammer genoeg met het album softer.
Maar kwaliteit leveren ze op zich wel af.

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door Victor » wo sep 22, 2010 6:36 pm

Joris schreef:
yesferro schreef:
Took schreef: jammer toch dat ze nog steeds in het emo hoekje gedrukt worden.
gedrukt worden? Ze zijn er zelf ingestapt. Kijk hoe die gasten eruit zien.... juist, als emo's.
Kijk naar het publiek bij een concert...... alweer een erg groot aandeel aan emo's.
Ze worden er niet ingedrukt, maar gewillig door opgeslokt.

Verder heb ik de nieuwe pas 1 keer gehoord en kan er nog niet zo over oordelen. Ze worden jammer genoeg met het album softer.
Maar kwaliteit leveren ze op zich wel af.

Emo's???
Ik vind dat nog wel meevallen. Emo bandjes gaan niet als een stel tuig op de foto met honkbal knuppels en 9mm geweren en hebben al helemaal geen zanger met armen breder dan zijn hoofd...zo emo is die band niet.
Nieuwe plaat wordt inderdaad steeds fijner, het duurt even, maar dan heb je ook wat.
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door yesferro » vr sep 24, 2010 1:27 am

Joris schreef:
yesferro schreef:
Took schreef: jammer toch dat ze nog steeds in het emo hoekje gedrukt worden.
gedrukt worden? Ze zijn er zelf ingestapt. Kijk hoe die gasten eruit zien.... juist, als emo's.
Kijk naar het publiek bij een concert...... alweer een erg groot aandeel aan emo's.
Ze worden er niet ingedrukt, maar gewillig door opgeslokt.

Verder heb ik de nieuwe pas 1 keer gehoord en kan er nog niet zo over oordelen. Ze worden jammer genoeg met het album softer.
Maar kwaliteit leveren ze op zich wel af.

Ze waren misschien ooit emo maar ze zijn er toch mooi uit geevolueerd.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door Sister September » di nov 16, 2010 6:14 pm

Gisteren naar het concert geweest. Ik kende de muziek verder niet, maar het was best leuk, erg divers. Het publiek zong alleen elk woord zo hard mee dat ik geen idee heb hoe de zanger is, ik kon hem gewoon niet horen. Wel leuk hoor om weer eens een enthousiast publiek te zien, maar de gemiddelde leeftijd lag dan ook behoorlijk laag. Wat ook weer leuke taferelen oplevert wanneer er een pit ontstaat en kleine meisjes in paniek raken en gaan zeuren dat ze niets kunnen zien en dat er iemand tegen ze aan staat. Natuurlijk werd er een anekdote vertelt over the Rev, ik geloof dat hij ooit gearresteerd is voor het doden van een duif in Amsterdam (heb niet echt geluisterd), er werd gelukkig niet echt zielig gedaan.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door Joris » zo jun 04, 2023 2:59 pm

Erg oud topic zie ik. Terwijl die band toch niet echt heeft stil gezeten.

Nu net een nieuw album uit. Life is but a dream….
Wat een album….
Amper te verteren.
Dus ik kan er nog niet heel veel mee. Het gaat letterlijk alle kanten op, niet per nummer, maar in de nummers zelf ook.

Dit wordt er een in de categorie: het kwartje valt en dan wordt het een pareltje of ik luister het (na wat langer proberen) nooit meer.

Het is iig meer abstracte kunst dan een lekker muziekje. En dat moet je liggen, of niet.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door Jeroen » zo jun 04, 2023 3:17 pm

Dat heb ik eigenlijk al bij AS sinds The Stage. Die plaat heb ik op vinyl. De productie is geweldig, maar de nummers hebben een hoog 'los zand'-gehalte. Jammer, want ze kunnen het wel. De liedjes op oudere platen steken wat logischer in elkaar, maar toen zat er naar mijn smaak nog wat te veel metalcore in het geluid.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door Joris » zo jun 04, 2023 3:23 pm

Klopt. The stage heeft een geweldig (traditioneel) openingsnummer en de rest is idd stuk minder/moeilijker.

Maar vergeleken met dit album is The Stage nog heel conventioneel.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door Jeroen » zo jun 04, 2023 3:24 pm

Hm, wel dapper. Had toch altijd een beetje het idee alsof de wereld aan de voeten van de heren lag.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Avenged Sevenfold

Bericht door scorpion » ma jun 05, 2023 8:46 pm

Typisch, dit is het eerste album van hun dat ik erg goed trek. Al heb ik soms wel wat moeite met de zeurderige vocals, die gast klinkt soms alsof hij de 70 al een tijdje gepasseerd is..

Plaats reactie