Jag Panzer

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Favoriete full length?

Ample Destruction
6
38%
Chain Of Command
0
Geen stemmen
Dissident Alliance
0
Geen stemmen
The Fourth Judgement
1
6%
The Age Of Mastery
2
13%
Thane To The Throne
3
19%
Mechanized Warfare
2
13%
Casting The Stones
2
13%
Ik zweer bij Tyrants!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Jag Panzer

Bericht door dako » zo aug 13, 2023 3:14 pm

Show op Alcatraz gister was ook steengoed. Die lui hebben het echt enorm naar hun zin. Band van het festival.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Jag Panzer

Bericht door Jeroen » zo aug 13, 2023 3:27 pm

Dik gegund.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

bakvet
Berichten: 284
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Jag Panzer

Bericht door bakvet » zo aug 13, 2023 7:33 pm

Goed om te lezen. Ga niet vaak naar concerten en vraag me dan af hoe het voor de band moet zijn om de halve wereld over te reizen om in een zaal voor 60 personen te spelen. Dat Jag Panzer plezier uitstralen is een goed teken.

Ben alleen niet zo onder de indruk van Ken Rodarte. Niet slecht, maar niet virtuoos. Als ik aan Jag Panzer denk, denk ik namelijk aan Joey Tafolla.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Jag Panzer

Bericht door Rene » ma aug 14, 2023 8:10 am

Jag Panzer maakte live inderdaad indruk op Alcatraz. Op cd weet de band me niet te pakken. Mede dankzij het enthousiasme was het een gave show om te zien.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Jag Panzer

Bericht door Jeroen » ma aug 14, 2023 10:29 am

bakvet schreef: zo aug 13, 2023 7:33 pm Goed om te lezen. Ga niet vaak naar concerten en vraag me dan af hoe het voor de band moet zijn om de halve wereld over te reizen om in een zaal voor 60 personen te spelen. Dat Jag Panzer plezier uitstralen is een goed teken.

Ben alleen niet zo onder de indruk van Ken Rodarte. Niet slecht, maar niet virtuoos. Als ik aan Jag Panzer denk, denk ik namelijk aan Joey Tafolla.
Als ik aan Jag Panzer denk, dan denk ik aan Mark Briody, Harry Conklin en Chris Broderick (ook weg). Tafolla is weliswaar een goede gitarist, maar bepaald geen snarenplukker met een eigen sound. Dat hoor je wel aan die soloplaten. Zodoende drukte hij ook niet echt een stempel op de (slechts) drie volledige albums waar hij op meespeelt.

Hoe dan ook wacht ik nog steeds op de nieuwe cd. Large schiet totaal niet op.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

bakvet
Berichten: 284
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Jag Panzer

Bericht door bakvet » ma aug 14, 2023 3:33 pm

Ik denk uiteraard ook aan de andere bandleden. Ik doelde in het bijzonder op de sologitarist.

De ep, Ample Destruction en de demo's van de mid jaren '80 hebben in mijn vroege tienerjaren veel indruk gemaakt. Dat waren de Tafolla jaren. Chris Broderick is technisch sterk, maar ik vind zijn solo's minder indringend (ook bij Megadeth). Ik vind juist de solo's van Tafolla weergaloos. Tafolla is niet de eerste die in slechts in een bepaalde setting tot een topprestatie komt of opvalt.

Plaats reactie