Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door dako » do aug 10, 2023 7:32 am

Ah, toch.
Goeie zaak!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door KoenM » do aug 10, 2023 10:52 am

Hype-factor begint te stijgen hier. Eerste meerdaagse festival in 14 maanden. Straks nog een meeting van 11 tot 12 en na de middag nog twee gesprekken. We hopen tegen 5u aan te rijden.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door dako » do aug 10, 2023 11:11 am

KoenM schreef: do aug 10, 2023 10:52 am Hype-factor begint te stijgen hier.
Ja mooi, hier ook.
Nu klaar met werken, even voorraden inslaan en tuffen en dan slaan we voor vier uur de eerste open.

Zin an.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door Krimhild » do aug 10, 2023 4:29 pm

dako schreef: wo aug 09, 2023 10:55 pm Geen gratis drinkwater, mailen ze nu. Paupers.

Ik neem iig een zooi flessen mee naar de camping.
Serieus, die teringzooi weer?!

Ik hoop dat dat een ongeluk is en niet de bedoeling. Want zoiets kan je toch niet maken? Het wordt wederom zo’n 25+ graden-weekend, dan moet je iedereen toch van vocht voorzien jongens!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11320
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door Spawn999 » do aug 10, 2023 5:48 pm

Krimhild schreef: do aug 10, 2023 4:29 pm Het wordt wederom zo’n 25+ graden-weekend, dan moet je iedereen toch van vocht voorzien jongens!
Organisatie denkt: Done! (Alleen op de zaterdag...)

Afbeelding
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door dako » vr aug 11, 2023 8:55 am

Krimhild schreef: do aug 10, 2023 4:29 pm
dako schreef: wo aug 09, 2023 10:55 pm Geen gratis drinkwater, mailen ze nu. Paupers.

Ik neem iig een zooi flessen mee naar de camping.
Serieus, die teringzooi weer?!

Ik hoop dat dat een ongeluk is en niet de bedoeling. Want zoiets kan je toch niet maken? Het wordt wederom zo’n 25+ graden-weekend, dan moet je iedereen toch van vocht voorzien jongens!
Meh. In 2021 hadden ze drinkwater, vorig jaar niet maar kregen we die gratis flesjes en dit jaar moet je er voor betalen. Dat was vorig jaar een ongeluk maar nu uitknijperij.
Maar het zal wel. Flessen van 1,5 liter gaan op de camping voor een muntje en dat is dit jaar maar drie minuten lopen. Ik sjouw wel een keer op en neer.
Gister was al goud, Anthrax- en Status Quo-coverband staan kijken met KoenM en BroerM. Topavond.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door KoenM » vr aug 11, 2023 11:02 am

Camping is top. Douche en wc beste dat ik ooit al heb meegemaakt op festival. Ontbijt ook prima.

Maar die Primus. Hurgh.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door dako » vr aug 11, 2023 11:49 am

Overkill zegt af voor de zondag, Evil Invaders is de vervanger. Dit is echt puik.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door dako » zo aug 13, 2023 3:30 pm

Puik festival joh!
Jammer dat ik vrijdag en zaterdag redelijk ziek was, vooral gister wat een grote kutzooi. Gelukkig vandaag weer gewoon goud na een lange nacht maffen.

Jag Panzer was top, Sacred Reich net was ook heel leuk. KK's Priest gaf ook een prima optreden.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door KoenM » zo aug 13, 2023 4:04 pm

Ik vermaak me ook echt top hier. Voor herhaling vatbaar.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door Rene » ma aug 14, 2023 7:57 am

Ik ben zaterdagavond geweest. Leuke optredens gezien van o.a. Alestorm, Jag Panzer, Biohazard en Vicious Rumors. Wel veel overlap, dus vaak slechts delen gezien. Maar ik had wel weer eens zin in een festival met veel keuze qua optredens. Dat mis ik toch wel een beetje in Nederland.

Het beste optreden was veruit die van Riot V. Wat een sfeer en wat een zanger! Loepzuiver zoals op plaat en hij had er veel zin in, net als de rest van de band. Daarna KK's Priest, die ik graag wilde zien. Dat was echter een flinke domper, vooral na het onovertroffen Riot V. Ik ben fan van KK Downing bij Judas Priest, maar zijn eigen muziek is weinig aan. Ik hoopte dat het live andere koek zou zijn, maar de eigen songs sloegen nauwelijks aan. Tim Ripper Owens is maar een belabberde frontman. De songs van Judas Priest zijn natuurlijk wel om aan te horen, maar ik had het alweer gezien.

Gelukkig speelden er tegelijkertijd drie andere goede bands. Exciter was alweer stukken beter. Nr'tje van Heaven Shall Burn meegepikt & daarna lekker de hele show van Amorphis gezien. Altijd goed.

Volgend jaar maar eens wat vrienden overhalen naar Alcatraz te gaan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door KoenM » di aug 15, 2023 2:03 pm

Dat was vet.

Net kaartjes gekocht voor volgend jaar.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door arjans » di aug 15, 2023 4:53 pm

Top weekend gehad.

Ontzettend veel leuke optredens gezien.
Volgend jaar ben ik er zeker weer bij.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door dako » wo aug 16, 2023 10:42 am

Eindelijk weer achter de pc, dus mooie kans voor een iets langere reactie:
Ik vond het top allemaal. De organisatie is altijd erg in orde, de randzaken (die gasten die klieren met die vlammerwerpers, de buikschuifbaan die ineens midden op het festival werd gelegd) maken de sfeer alleen maar beter en de opzet is eigenlijk overal erg ruim.
Ook geen tegenvallende bands gezien. Alles wat ik vooraf al wilde zien speelde erg goed.

Zoals gezegd, Jag Panzer en Sacred Reich waren erg leuk. Verrassing van het festival was Blind Guardian, wat me op plaat niet echt kan boeien, maar wat live een groot feest was. Ook veel bands gezien waarvoor ik hier gecancelled word, dus over Alestorm, Gloryhammer, Powerwolf, Dynazty en HEAT zal ik maar niet zeggen dat ik me er kostelijk geamuseerd heb.
Complimenten ook voor het regelen van Evil Invaders als vervanger van Overkill. Niet alleen omdat ik extreem fanboy van die band ben, maar ook omdat het qua genre een mooie keuze is.

Paar kleine minpuntjes: iets meer plees op de Eagles Plaza mag komend jaar wel. Ik betaal niet een klap extra om alsnog in de rij te staan.
En ook, een normale broodjeskraam zou erg welkom zijn. Gewoon een broodje gezond ofzo. De nadruk lag zo erg op frituur dat het m'n neus uitkwam allemaal.

Volgend jaar wil ik zeker weer.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11320
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door Spawn999 » wo aug 16, 2023 11:11 am

Heppie Prong nog gezien?
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door arjans » wo aug 16, 2023 11:41 am

Ik heb Prong gezien. Was een leuk concert.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11320
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door Spawn999 » wo aug 16, 2023 11:43 am

Live vind ik ze stukken beter dan op de plaat.
Veel harder/sneller richting Thrash.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Alcatraz 2023 - Kortrijk - 11/12/13 augustus

Bericht door Kriestof » za aug 19, 2023 1:20 pm

ja, was een feestje
me vanaf donderdag tot zondag geamuseerd, mensen waren leuk en het weer was perfect

eerst over muziek, top 10 concerten:
1. Terror: ja, het is altijd hetzelfde, maar het is altijd super lekker, top setlist, geluid was goed en ik kreeg er heel veel energie van, zelf mijn karate kicks nog eens bovengehaald
2. Blind Guardian: 99,9999 procent van power metal vind ik gay, nouja, niet gay (want heb veel respect voor gays, die laten zich anaal nemen en klagen er niet over, integendeel die willen alleen maar meer en groter), dus eerder virgin hetero seksueel, iets als powerwolf of hammerfall, dat is voor 55 jarige dikke maagden, maar om lang verhaal kort te maken, blind guardian is gewoon kwaliteit, afwisselende setlist, nieuwe plaat is ook hun beste in lange tijd (ook al speelden ze er maar 1 nummer van), was nostalgie
3. Obituary: goed geluid, vette riffs en die grunt blijft vet
4. Forbidden: nieuwe zanger is een fanboy en had tijd van zijn leven en zong veel beter dan verwacht, dus wij ook, heel de eerste plaat gespeeld en dan nog wat zooi van twisted, ja, dat was vet
5. Dying Fetus, godver, dat was strak, ken geen enkele band die zo strak ritmes van 124 bpm, met 154 bpm en 88 bpm afwisselt, techniek meets brutaliteit, dat vinden we lekker
6, Mad Sin: heb ze bijna 10 keer gezien, favoriete band van mijn vrouw, en was weer zooitje, maar spelen wel goed, hoe ze dat toch telkens voor elkaar krijgen, dat vraag ik me af, tuig van de richel
7. Immolation: beetje te statisch, maar vind die songs, hoewel soms wat inwisselbaar, altijd goed, mogen van mij elk jaar wat brute songs komen spelen
8. brutal sphincter: party grind!!!!! obscene extreme-achtig, lekker dansen
9. Taake: zal nooit de beste black metal band zijn, maar wel lekkere riffs en leuk sfeertje
10. Agnostic Front: veel beter dan ze soms spelen, en roger was nog niet zo heel slecht bij stem

voor de rest vond ik slapshot, biohazard, do or die en the exploited ook weer eens leuk om te zien, en nog vlagen van andere dingen gezien


negatieve punten festival:
- dikke dennis zijn dj sets, man, speel eens metal en lach eens
- wc's waren er veel te weinig
- electric callboy snap ik niets van, wat een onzin
- powerwolf: vind ik nog geen headliner voor het plaatselijk jeugdhuis
- kk's priest, neen, neen, neen, volgend jaar wellicht kk's slayer, moet het nog gekker worden
- die zanger van metal church, dat kan je toch niet menen, ze zouden nog beter klinken met gordon die aan het afkicken is van coke en niet weet waar hij van miserie moet kruipen, dat zou serieus nog beter hebben geklonken

nouja, dat was het zo wat
samenvatting: goed weer, vette death metal, energieke hardcore, veel bier, veel in el presidio cafe gezeten, enkel ommegang tripels gedronken die ze voller dan 33 ccl inschonken, mooi appartement gezeten, goed gezelschap en veel bekenden terug gezien
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Plaats reactie