Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Lennert » di sep 19, 2023 10:57 pm

Paradise Lost, Primordial, Omnium Gatherum en Harikiri For The Sky in de Ronda zaal. Dit alles voor een luttele €38,34 inclusief reserveringskosten. Vorig jaar was de eerste editie met oa Moonspell, Insomnium en Borknagar al fantastisch, dus ik kijk er naar uit om weer te gaan. Primordial al te lang niet meer live gezien en Paradise Lost was vorig jaar al fantastisch in de kleinere zaal. Nog meer liefhebbers?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9503
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Heyoka » di sep 19, 2023 11:24 pm

Ja! Ik ben er ook!
Ik neem aan dat je er ook bij bent?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Lennert » wo sep 20, 2023 10:53 am

Natuurlijk, ticket aangeschaft! Kun je meteen mijn vriendin ontmoeten, die heeft ook een schurfthekel aan mensen :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9503
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Heyoka » wo sep 20, 2023 11:59 am

Lennert schreef: wo sep 20, 2023 10:53 am Natuurlijk, ticket aangeschaft! Kun je meteen mijn vriendin ontmoeten, die heeft ook een schurfthekel aan mensen :mrgreen:
Kijk! Dat klinkt goed!
Even lekker een avondje haten!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door dako » wo sep 20, 2023 12:31 pm

Klinkt gezellig, misschien kom ik ook wel.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9503
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Heyoka » wo sep 20, 2023 1:00 pm

dako schreef: wo sep 20, 2023 12:31 pm Klinkt gezellig, misschien kom ik ook wel.
Lijkt me een goed plan!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1577
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Shreds of Sanity » wo sep 20, 2023 5:58 pm

Nou, met die line up ben ik er ook zeker bij.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9503
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Heyoka » wo sep 20, 2023 6:37 pm

Dit wordt een groepshug!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Draconian » wo sep 20, 2023 7:37 pm

Fantastische line-up inderdaad, dus ook aanwezig. Ik denk dat ik alleen Lennert herken overigens :P
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1577
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Shreds of Sanity » do sep 21, 2023 6:28 pm

Geen probleem. Ik ben die gast met lang haar en een zwart shirt.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Johan » za sep 23, 2023 6:44 pm

Ik ben er ook weer bij!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door KoenM » zo okt 01, 2023 8:44 am

Ik ga waarschijnlijk woensdag wel ff kijken in Antwerpen. Setlists van Primordial en Paradise Lost zijn om van te smullen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Tuska » ma okt 02, 2023 5:17 pm

Ohja dit is inmiddels al bijna!
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door KoenM » wo okt 04, 2023 10:05 am

KoenM schreef: zo okt 01, 2023 8:44 am Ik ga waarschijnlijk woensdag wel ff kijken in Antwerpen. Setlists van Primordial en Paradise Lost zijn om van te smullen.
Ticket gescoord, zin in.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Lennert » wo okt 04, 2023 11:33 am

KoenM schreef: zo okt 01, 2023 8:44 am Ik ga waarschijnlijk woensdag wel ff kijken in Antwerpen. Setlists van Primordial en Paradise Lost zijn om van te smullen.
Oh, echt wel! Ik heb hier echt zoveel zin in! Paradise Lost was vorig jaar echt al fantastisch, het is gewoon een echte zaalband in dat opzicht. En ik ben echt blij hoe goed Ghosts al gewaardeerd wordt in de setlist, heerlijk nummer!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door KoenM » wo okt 04, 2023 11:42 am

Vorig jaar gezien in Sint-Niklaas, was toen ook top. Ik vind het fantastisch hoe een band zo ver in hun carriere nog 1 van hun beste platen uitbrengt en die ook in de setlist zo'n prominente plaats gunt. Obsidian is een nagenoeg perfecte synthese van hun discografie van zware doom / death tot catchy gothrock / electro.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Hieronimus » vr okt 06, 2023 3:11 pm

Goed, als jullie zo aandringen, dan ben ik er ook bij.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9503
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Heyoka » vr okt 06, 2023 3:56 pm

Hieronimus schreef: vr okt 06, 2023 3:11 pm Goed, als jullie zo aandringen, dan ben ik er ook bij.
Braaf
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door arjans » zo okt 08, 2023 9:12 pm

Ik ben er ook bij

Zaterdag veneration of the dead en het weekend afsluiten met paradise lost. Zin in

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9503
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Heyoka » zo okt 15, 2023 11:11 am

Tot vanavond! Mocht je me zien, kom dan gerust even een biertje brengen!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9503
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Heyoka » ma okt 16, 2023 8:27 am

Heyoka schreef: zo okt 15, 2023 11:11 am Tot vanavond! Mocht je me zien, kom dan gerust even een biertje brengen!
0 bier ontvangen!
Bedankt.

Verder heb ik me prima vermaakt, maar ik had wel wat later kunnen komen.
Harakiri for the sky was prima. Muziek is zeer goed te doen, zanger kan wat mij betreft vervangen worden, is me veel te eentonig.
Daarna kwam Omnium Gatherum, een belediging voor het publiek. Een band die een band probeert na te doen. Alle clichés werden aan elkaar geknoopt, er is er niet 1 overgeslagen. Dit is gewoon anti-muziek/anti-kunst. Je krijgt het vermoeden dat de kosten zijn gedrukt door deze band mee te nemen, die daar waarschijnlijk veel geld voor heeft moeten betalen. De toetsenist had thuis kunnen blijven, zijn belangrijkste bijdrage was het filmen van het publiek denk ik. Ik snap ook niet waarom je met 6 man op een podium gaat staan voor dit. Eigenlijk was alles ongepast en gênant. En toch waren er mensen die dit gingen filmen. Je zag de smartphones het moeilijk hebben, ze gaven het bijna op. Opslaan lukte nauwelijks en de camera's rolden bijna uit de apparaten. Het is omdat mijn lul goed vastgenaaid zit, anders was ik die na gisteravond kwijt geweest.
Goed, daarna begon wat mij betreft uiteindelijk het hoogtepunt van de avond werd: Primorrdial. Wat een contrast met wat zich daarvoor afspeelde! Wat een heerlijk geluid, wat een goede zanger en een prima podiumpresentatie! Voor dit soort dingen wil ik mijn huis wel even verlaten.
Daarna nog Paradise Lost. Het was mijn eerste live ervaring met deze band. Een aantal heerlijke nummers en wat mij betreft was het hoogtepunt No Hope In Sight.
Al met al een prima avond.

Leuk om Lennert nog even gesproken te hebben!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Lennert » ma okt 16, 2023 9:46 am

Ik heb links vooraan gestaan omdat Greg Mackintosh daar uiteindelijk zou komen en ik die solo's moest kunnen zien.
Harikiri For The Sky heb ik voor een paar nummers meegekregen. Goeie show, mij te hip en 'post-'.
Omnium Gatherum was duidelijke en Finse band. Onder de schreeuwzang, zat gewoon een band die power metal wilde spelen. Mooie solo's en melodieen. Eentonige schreeuwzang. Erg gelikt, als een mindere Insomnium. Stiekem wel leuk, maar zoals bij Heyoka te lezen is overduidelijk niet voor iedereen.
Pimordial was fenomenaal. A.A. Nemtheanga is gewoon een van de beste metalvocalisten ooit en een fantastisch frontman. Nieuwe nummers passen met gemak tussen de oude songs, al had ik graag toch iets gehoord van bijvoorbeeld Spirit The Earth Aflame (want echt oude songs hebben ze ook weer niet gespeeld). The Coffin Ships geeft altijd kippenvel.
Paradise Lost was nog iets beter dan vorig jaar in de kleinere zaal. Topsfeer, Nick Holmes vrij goed bij stem en de setlist was enorm goed. En als je vooraan kunt staan tijdens de solo van Ember's Fire, is je avond eigenlijk al meteen geslaagd.

Livet spullen afgegeven aan ShredsOfSanity, leuk om daar even kennis mee te maken, en natuurlijk is Heyoka in real life net zo grimm en boos als hij hier op het forum ook is!

Dat de NS besloot om geen treinen tussen Utrecht en Rotterdam te laten rijden is een ding, maar dit zou pas de 16e ingaan, niet de 15e in de avond. De busrit was lang en frustrerend, ik lag pas om 2 uur op bed en het is vandaag een werkdag.

Worth it though.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1577
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Shreds of Sanity » ma okt 16, 2023 10:50 am

Ik dacht aan het begin van de avond bij de kluisjes een wilde Heyoka gespot te hebben, maar dat zijn schichtige wezens en hij was verdwenen toen ik weer opkeek van het "scan de QR code om het kluisje te openen" proces waar ik mij doorheen aan het worstelen was.

Na Harakiri for the Sky stond ik wel opeens pal naast Lennert. Bedankt voor de persoonlijke levering van Livet! Leuk je even te ontmoeten!

Band van de avond was voor mij Primordial. Die set had van mij nog wel een nummer of drie langer mogen duren.

Paradise Lost was ook erg goed. Greg blijft een geweldige gitarist en de hele band was erg goed in vorm.

Omnium Gatherum was vooral heel anoniem. Geen enkel fragment van de muziek trok de aandacht. Goede muzikanten, maar echt het ene oor in en het andere uit. De manier waarop de zanger het publiek erbij probeerde te betrekken kwam heel erg gemaakt over. Tijdens die set dacht ik telkens "Europe speelt vanavond in hetzelfde gebouw en doet dit waarschijnlijk tien keer beter."

Harakiri for the Sky was gaaf. Ik ben niet echt bekend met de band, maar het was erg sfeervolle muziek.

Mooie avond. Ik heb me erg geamuseerd.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1577
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Shreds of Sanity » ma okt 16, 2023 12:50 pm

Ik had dit filmpje nog geschoten. Primordial was echt heel erg goed.


Gebruikersavatar
Aviatrix
Berichten: 1182
Lid geworden op: di mei 17, 2022 9:09 pm
Locatie: Hier

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Aviatrix » ma okt 16, 2023 9:29 pm

Ik word jaloers van jullie verhalen!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9503
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Heyoka » ma okt 16, 2023 9:49 pm

Aviatrix schreef: ma okt 16, 2023 9:29 pm Ik word jaloers van jullie verhalen!
Terecht! :wink:
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Johan » di okt 17, 2023 9:46 am

Primordial sowieso het hoogtepunt van de avond. Jammer dat ze niet zoveel speeltijd hadden. Verder heb ik ook prima genoten van Paradise Lost en Harakiri for the Sky. Omnium Gatherum vond ik ook maar matige power metal met grunts.

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Ultimate Ratio Fest II - Paradise Lost + Primordial - Tivoli, 15 oktober 2023

Bericht door Tuska » ma nov 06, 2023 1:18 pm

Ahahah ben ik weer die enige mongool zeker die deels voor OG ging?
Misschien omdat het voor mij nostalgisch is en ik vroeger vol voor de Melo Death ging, maar ik vond (vind?) het altijd juist een heel unieke stijl van songwriting en geluid. Misschien moet je er meer gedetailleerd naar luisteren. Ze komen zo übersympathiek over, die zanger is zo'n ontzettend poepie. Het leek mij dat als je dit op plaat niets vindt, je het live alsnog heel leuk kunt vinden. Grappig om te lezen dat dat hier totaal anders ervaren werd haha.
Ik vond het wel een achterlijke setlist trouwens. Maar ik gunde ze mijn support alsnog van harte.

Zowel OG als PL de laatste tijd wel vaak gezien maar doet geen afbreuk. Op Graveland vond ik ze ook al zo ontzettend goed maar deze avond ook heerlijk genoten van PL. Op zich gaat er bij mij altijd een nostalgieknopje aan waardoor het eigenlijk per definitie goed is, maar ik heb ze ook echt wel eens slecht gezien dus altijd fijn als ze op peil zijn. Sowieso heel chill dat die laatste platen weer zo goed zijn.

Kwam laat binnen dus HftS grotendeels gemist, maar ik vond het wel heel mooi (zat er gelijk wel even in). Over Primordial ben ik het eens met de meeste reacties hier; ik ken nog wel wat liedjes van vroeger dus ik dacht prima om te zien maar wordt misschien een beetje saai - maar dat was het zeker niet! Inderdaad, wat een epische stem heeft die man toch. Er werd zo'n intrigerende sfeer neergezet, ik werd echt vervoerd. Meevaller/verrassing van de avond.

Het was een voor mijn doen vroeg gekocht kaartje maar dit jaar ben ik gewoon overal heengegaan dus toen ik Paradise Lost zag was dat ook direct klikken. Toen het eenmaal zo ver was dacht ik 'pfff moet ik?' maar achteraf zeker blij dat ik gegaan ben! Gewoon muziekjes die redelijk in de ziel zitten, de Ronda vind ik ook echt een fantastische zaal en het is weer wat anders dan alleen de bruutste Death. Door het gevarieerde programma ook een leuke verscheidenheid aan publiek, echt allerlei gezichten, dat vond ik wel weer even leuk.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Plaats reactie