Agent Steel

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste studiowerk?

Skeptics Apocalypse
12
38%
Mad Locust Rising
2
6%
Unstoppable Force
11
34%
Omega Conspiracy
3
9%
Order of the Illuminati
2
6%
Alienigma
1
3%
Klote band
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Agent Steel

Bericht door Lennert » di nov 14, 2023 12:51 pm

In 2003 met Bruce Hall gezien en dat was toen ook fantastisch. Omega Conspiracy en Order Of The Illuminati vind ik ook beter dan de Cyris albums.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agent Steel

Bericht door Jeroen » di nov 14, 2023 7:05 pm

Nou ja, ze staan zeker op gelijke hoogte met de eerste twee. Al is Skeptics wel buitencategorie.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Agent Steel

Bericht door jeffrey » wo nov 15, 2023 11:18 am

dako schreef: di nov 14, 2023 9:55 am Ik blijf erbij dat No Other Godz Before Me gewoon dikke prima is. De zanger forceert af en toe teveel natuurlijk, maar ik geloof dat ik de enige ben die me daar niet echt aan stoort. Zeker muzikaal vind ik het allemaal erg fijn klinken, het plezier wat ze erin hebben is hoorbaar en ik amuseer me er ook best mee. Ik denk dat dit live ook gewoon een feestje is.

*duikt weg*
Ik vind het ook een prima plaat. Met andere woorden: ik ga naar Musicon. Verder interesseert die hele Goede Tijden Slechte Agent Steel Tijden me dermate weinig dat ze maar lekker doen. En als het kut is ben je met het avondeten weer lekker thuis ;).
Allemaal even normaal doen tegen djent

bakvet
Berichten: 285
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Agent Steel

Bericht door bakvet » ma nov 27, 2023 10:24 pm

jeffrey schreef: wo nov 15, 2023 11:18 am Ik vind het ook een prima plaat. Met andere woorden: ik ga naar Musicon. Verder interesseert die hele Goede Tijden Slechte Agent Steel Tijden me dermate weinig dat ze maar lekker doen. En als het kut is ben je met het avondeten weer lekker thuis ;).
Ben je nog geweest? Ik kon zonder meer niet, maar weet ik ook niet of ik zou zijn gegaan. Stel me voor zo'n kleine zaal en dan ook nog amper gevuld, ik zou me geen houding weten. Sta graag beetje anoniem in het midden met mijn handen over elkaar.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Agent Steel

Bericht door jeffrey » di nov 28, 2023 10:59 pm

bakvet schreef: ma nov 27, 2023 10:24 pm
jeffrey schreef: wo nov 15, 2023 11:18 am Ik vind het ook een prima plaat. Met andere woorden: ik ga naar Musicon. Verder interesseert die hele Goede Tijden Slechte Agent Steel Tijden me dermate weinig dat ze maar lekker doen. En als het kut is ben je met het avondeten weer lekker thuis ;).
Ben je nog geweest? Ik kon zonder meer niet, maar weet ik ook niet of ik zou zijn gegaan. Stel me voor zo'n kleine zaal en dan ook nog amper gevuld, ik zou me geen houding weten. Sta graag beetje anoniem in het midden met mijn handen over elkaar.
Ja man. Maarrrr de tent was afgeladen! De band was erg goed. Niet alleen oude nummers maar ook een paar van de nieuwe plaat. John Cyriis had alleen keelontsteking ofzo dus dat klonk niet al te best bij vlagen. Gelukkig herpakte hij zich naar omstandigheden vrij aardig, het volume van de microfoon een beetje verhogen legt ook geen windeieren..

Al met al een erg gave show. Goed vermaakt.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agent Steel

Bericht door Jeroen » di nov 28, 2023 11:05 pm

Kondigt ie tegenwoordig al in het Nederlands aan? Man woont al jaren in Amsterdam.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

bakvet
Berichten: 285
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Agent Steel

Bericht door bakvet » wo nov 29, 2023 9:24 am

Toch een volle zaal. Ik kan dat tegenwoordig niet meer inschatten bij bands, daarvoor ga ik veel te weinig naar concerten. Achteraf was ik er graag bij geweest, maar ik kon niet. Aan de andere kant vond ik Omen in Amstelveen recent tegenvallen. Ze waren niet slecht, maar het deed me gewoon niks.

Algemene vraag: zijn jullie wel eens bij concerten geweest dat er weinig publiek was? Wat vinden jullie daar van? Vind je dat niet ongemakkelijk? Ik was bij The Lord Weird Slough Feg in de Baroeg in 2005 voor best weinig publiek. Ik was met een maat samen, maar anders had ik het ongemakkelijk gevonden. En ik luisterde in die periode Traveller dagelijks, dus ik vond het concert geweldig. Maar ik ben als niet frequente concertbezoeker en metalsolist altijd in het ongewisse over hoe druk een concert zal zijn.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agent Steel

Bericht door Jeroen » wo nov 29, 2023 9:35 am

Die US metalbands trekken wel vaker kleine aantallen publiek. Ik kan me een verhaal herinneren van forumgenoot Kees die bij Attacker in Groningen was. Ook totaal niet druk, maar band ging er wel keihard tegenaan. Dat vind ik tof.

Ik heb zelf Helstar een keer in Almelo gezien voor enkele tientallen bezoekers. Dat scheen de heren niets te deren en ze zetten een geweldige show neer met heel Burning Star. Ik vond het te gek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Agent Steel

Bericht door innuendo » wo nov 29, 2023 9:52 am

Ik heb Cage wel eens zien spelen voor 20 man, Masterplan voor een mannetje of 50. Ik voel me nooit echt ongemakkelijk, maar ik vind het over het algemeen wel lullig voor de band. Wucan reisde vorig jaar speciaal af naar Roermond en staan dan in een zaal die honderden mensen kan hebben, maar er stonden er hooguit 30. Persoonlijk favoriet is Spirits of the Dead. Speelden voor 6 man in de Little Devil. Ik was de enige die de band kende. Ik vond het een uitstekend optreden, maar je proeft de teleurstelling en ik voel me dan ook wel lullig voor hen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Agent Steel

Bericht door KoenM » wo nov 29, 2023 9:56 am

Ongemakkelijk voel ik me daar ook niet bij. Toen ik nog in Gent woonde heb ik in de Frontline regelmatig meegemaakt dat er maar 10 betalende bezoekers waren bij tourende packages door de week.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Agent Steel

Bericht door jeffrey » wo nov 29, 2023 10:03 am

bakvet schreef: wo nov 29, 2023 9:24 am Toch een volle zaal. Ik kan dat tegenwoordig niet meer inschatten bij bands, daarvoor ga ik veel te weinig naar concerten. Achteraf was ik er graag bij geweest, maar ik kon niet. Aan de andere kant vond ik Omen in Amstelveen recent tegenvallen. Ze waren niet slecht, maar het deed me gewoon niks.

Algemene vraag: zijn jullie wel eens bij concerten geweest dat er weinig publiek was? Wat vinden jullie daar van? Vind je dat niet ongemakkelijk? Ik was bij The Lord Weird Slough Feg in de Baroeg in 2005 voor best weinig publiek. Ik was met een maat samen, maar anders had ik het ongemakkelijk gevonden. En ik luisterde in die periode Traveller dagelijks, dus ik vond het concert geweldig. Maar ik ben als niet frequente concertbezoeker en metalsolist altijd in het ongewisse over hoe druk een concert zal zijn.
Ik ben eens bij The Gates of Slumber geweest met een mannetje of 6, en Elixir met een mannetje of 7. Boeit mij persoonlijk geen poot, ik vermaak me wel. Plus geen ongelikte beren die je rose uit je klauwen beuken. Sneu voor de band is het overigens wel.
Jeroen schreef: di nov 28, 2023 11:05 pm Kondigt ie tegenwoordig al in het Nederlands aan? Man woont al jaren in Amsterdam.
Nee, alle speeches over aliens, straaljagers die vliegende schotels achtervolgen, en aluhoedjes waren allen in het Engels.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Agent Steel

Bericht door Metalheank » wo nov 29, 2023 5:59 pm

Weet iemand trouwens iets over zijn vermeende alien ontvoering? Heeft hij dat een keer in een oud verdwaald interview gezegd? Zo ja, waar? Er wordt veel aan gerefereerd online, maar ik kan nergens de oorspronkelijke bron vinden. (Zal vast een grap van hem zijn, maar niet bepaald een leuk onderwerp om de draak mee te stekken, doe je ook niet over vietnam/KNIL-veteranen)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

bakvet
Berichten: 285
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Agent Steel

Bericht door bakvet » wo nov 29, 2023 8:30 pm

Metalheank schreef: wo nov 29, 2023 5:59 pm Weet iemand trouwens iets over zijn vermeende alien ontvoering? Heeft hij dat een keer in een oud verdwaald interview gezegd? Zo ja, waar? Er wordt veel aan gerefereerd online, maar ik kan nergens de oorspronkelijke bron vinden. (Zal vast een grap van hem zijn, maar niet bepaald een leuk onderwerp om de draak mee te stekken, doe je ook niet over vietnam/KNIL-veteranen)
Waarom mag je geen grappen maken over mensen die ontvoert zijn geweest door aliens? En wat heeft dat met veteranen te maken?

bakvet
Berichten: 285
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Agent Steel

Bericht door bakvet » wo nov 29, 2023 8:33 pm

Concerten met minder dan 10 man. Ik zou dat ongemakkelijk vinden. Zeker als ik teleurstelling bij de band zou zien. Hoe kan het dat het sommige van jullie niet deert?

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Agent Steel

Bericht door jeffrey » wo nov 29, 2023 11:25 pm

Ja als je de teleurstelling bij de band ziet is het natuurlijk wat anders. Maar als ze er gewoon voor gaan doe ik mee. Heb toch het grootste deel van de show haar voor mijn ogen hangen. Dan zie je ook niet dat de zaal leeg is ;).
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1577
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Agent Steel

Bericht door Shreds of Sanity » do nov 30, 2023 12:53 am

bakvet schreef: wo nov 29, 2023 8:30 pm
Metalheank schreef: wo nov 29, 2023 5:59 pm Weet iemand trouwens iets over zijn vermeende alien ontvoering? Heeft hij dat een keer in een oud verdwaald interview gezegd? Zo ja, waar? Er wordt veel aan gerefereerd online, maar ik kan nergens de oorspronkelijke bron vinden. (Zal vast een grap van hem zijn, maar niet bepaald een leuk onderwerp om de draak mee te stekken, doe je ook niet over vietnam/KNIL-veteranen)
Waarom mag je geen grappen maken over mensen die ontvoert zijn geweest door aliens? En wat heeft dat met veteranen te maken?
Ik heb sowieso niet het idee dat Cyriis daar grappen over maakt. Volgens mij is die man daar bloedserieus over.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11322
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Agent Steel

Bericht door Spawn999 » do nov 30, 2023 7:52 am

bakvet schreef: wo nov 29, 2023 8:33 pm Concerten met minder dan 10 man. Ik zou dat ongemakkelijk vinden. Zeker als ik teleurstelling bij de band zou zien. Hoe kan het dat het sommige van jullie niet deert?
Ik heb 1 keer meegemaakt dat er 8 man publiek was, waarvan 3 man de andere band....

Vooral dat geklap na elk nummer is ongemakkelijk....
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6594
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Agent Steel

Bericht door HighKing » do nov 30, 2023 7:59 am

Het was op Rocktoberfest goed te merken aan Evil Invaders. Bij Alvader nog best druk. Bij Bütcher nog aardig wat volk. Bij Evil Invaders, heel veel volk al vertrokken.
Ze zette op zich een prima set neer maar waren opeens een kwartier eerder klaar...
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Agent Steel

Bericht door Lennert » do nov 30, 2023 8:45 am

Ragnarock 2005 in Goes met allemaal power metal als Wizard, Heavenly en Virgin Steele. Festivalterrein voor 8000 man, maximaal 200 aanwezig (bij Virgin Steele). Optreden van mijn leven, maar dat was minstens even vreemd als 8 man bij de Baroeg.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Agent Steel

Bericht door KoenM » do nov 30, 2023 9:01 am

Enforcer (SWE) in de Pit in Terneuzen in 2010. Met Cauldron, Steelwing en headliner Suicidal Angels. Bij de headliner 30 man ofzo, maar tijdens Enforcer misschien 6 man in de zaal. Raar, maar heb me daar weinig van aangetrokken... wat een show!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

bakvet
Berichten: 285
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Agent Steel

Bericht door bakvet » do nov 30, 2023 10:20 am

Voor velen is het spelen in een underground metalband een 'hobby' (bij gebrek aan een beter woord) en dan is een optreden een samenspel tussen wederzijdse hobbyisten. In die zin zou het niet moeten uitmaken als er weinig publiek is, want je deelt een hobby. Dan maakt het wel uit wat de verwachtingen zijn van de band, die het meest bepalen of er teleurstelling is of niet.

Als ik mezelf op een podium zou plaatsen als band(lid), dan zou ik blij zijn met eenieder die komt kijken. Een band die vereerd wil worden zal snellen balen van weinig publiek.

En ik kan me ook voorstellen dat een band met weinig publiek niet uit de kosten komt en dat zien we tegenwoordig regelmatig (afzeggen toer van Loudness). Uiteindelijk is het zo dat als er weinig publiek is, je dan als band ook gewoon niet zo populair bent, en daar is de toeschouwer dan niet verantwoordelijk voor.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Agent Steel

Bericht door Metalheank » do nov 30, 2023 10:32 am

Shreds of Sanity schreef: do nov 30, 2023 12:53 am
bakvet schreef: wo nov 29, 2023 8:30 pm
Metalheank schreef: wo nov 29, 2023 5:59 pm Weet iemand trouwens iets over zijn vermeende alien ontvoering? Heeft hij dat een keer in een oud verdwaald interview gezegd? Zo ja, waar? Er wordt veel aan gerefereerd online, maar ik kan nergens de oorspronkelijke bron vinden. (Zal vast een grap van hem zijn, maar niet bepaald een leuk onderwerp om de draak mee te stekken, doe je ook niet over vietnam/KNIL-veteranen)
Waarom mag je geen grappen maken over mensen die ontvoert zijn geweest door aliens? En wat heeft dat met veteranen te maken?
Ik heb sowieso niet het idee dat Cyriis daar grappen over maakt. Volgens mij is die man daar bloedserieus over.
De meeste mensen die dat beweren vertonen de verschijnselen van post traumatische stress, net als oorlogsveteranen of mensen die verkracht zijn.



Ik heb trouwens wel een keer met een kleine 20 mensen bij Thunderstone in Hellendoorn gestaan. Inderdaad ongemakkelijk, maar maak er het beste van.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

bakvet
Berichten: 285
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Agent Steel

Bericht door bakvet » do nov 30, 2023 12:31 pm

Metalheank schreef: do nov 30, 2023 10:32 am
Shreds of Sanity schreef: do nov 30, 2023 12:53 am
bakvet schreef: wo nov 29, 2023 8:30 pm

Waarom mag je geen grappen maken over mensen die ontvoert zijn geweest door aliens? En wat heeft dat met veteranen te maken?
Ik heb sowieso niet het idee dat Cyriis daar grappen over maakt. Volgens mij is die man daar bloedserieus over.
De meeste mensen die dat beweren vertonen de verschijnselen van post traumatische stress, net als oorlogsveteranen of mensen die verkracht zijn.



Ik heb trouwens wel een keer met een kleine 20 mensen bij in Hellendoorn gestaan. Inderdaad ongemakkelijk, maar maak er het beste van.
Nu is het al; ontvoering door aliens, oorlogsveteraan en slachtoffer van verkrachting geworden, met als gemene deler PTSS. Zo kun je alles wel aan elkaar linken; iets te associatief voor me. Cyriis is gewoon een vreemde snuiter, dat is de eenvoudigste verklaring.

Ik ben gelukkig niet de enige die het ongemakkelijk vind in een matig gevulde zaal te staan.

bakvet
Berichten: 285
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Agent Steel

Bericht door bakvet » do nov 30, 2023 1:35 pm

Ik luister nu The Burning van Thunderstone. Best een goede plaat is mijn eerste indruk. En goede zanger. Doet me denken aan Jioti Parcharidis van Defenders of the Crown en Loyal to None met een hint van Roberto Tiranti van Labyrinth.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agent Steel

Bericht door Jeroen » do nov 30, 2023 4:05 pm

Pasi Rantanen ja, uitstekende zanger. Thunderstone heeft alleen maar goede albums. Ook Dirt Metal (met andere zanger) mag er zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie