Sepultura

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 02, 2008 6:45 pm

Arise is voor mij ook de favoriet. Wat een heerlijk album is dat toch. Beneath the Remains volgt op de voet als tweede.
Chaos AD vind ik aardig, maar die verveelt mij nogal snel en Roots vind ik eigenlijk maar niks (hoewel het titelnummer wel swingt).
Het nieuwe werk ken ik eigenlijk niet, misschien maar eens een kans geven.

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » di dec 02, 2008 8:35 pm

Edwynn schreef:Morbid Visions is echt rommel.
Ben ik 't niet met je eens, kan er altijd prima van genieten. Lekker primitief plaatje, wellicht niet de meest diepgaande goed geproduceerde plaat, maar goudeerlijk zogezegd. :P
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » di dec 02, 2008 8:55 pm

innuendo schreef:Maar dat heeft met jouw fetish voor debuutalbums te maken :mrgreen:
haha ja dat zal het zijn

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » di dec 02, 2008 11:27 pm

hmm ik vind het echt lastig te zeggen wat ik het beste album vind van sepultura, juist omdat alles alles anders is

morbid visions en schizophrenia, zijn heerlijk duister en ik vind het beide goede albums
van beneath the remains en arise vind ik toch wel arise beter, omdat ik beneath the remains een beetje te droog vind, het blijft gewoon niet echt hangen bij mij, maar toch ook hele vette thrash
en ook Chaos AD heeft voor mij een groot aantal goede momenten

en op dit moment ben ik de nieuwe nummers aan het luisteren die heel erg in het verlengde liggen van Dante XXI, wat ik ook zeker geen slecht album vind!
Thrash till Death

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Bericht door enemy of reality » wo dec 03, 2008 7:50 pm

st. evil schreef:hmm ik vind het echt lastig te zeggen wat ik het beste album vind van sepultura, juist omdat alles alles anders is

morbid visions en schizophrenia, zijn heerlijk duister en ik vind het beide goede albums
van beneath the remains en arise vind ik toch wel arise beter, omdat ik beneath the remains een beetje te droog vind, het blijft gewoon niet echt hangen bij mij, maar toch ook hele vette thrash
en ook Chaos AD heeft voor mij een groot aantal goede momenten

en op dit moment ben ik de nieuwe nummers aan het luisteren die heel erg in het verlengde liggen van Dante XXI, wat ik ook zeker geen slecht album vind!
Ik blijf de albums Roorback en Dante XXI heel erg goede platen vinden. De nieuwe nummers liggen inderdaad in het verlengde van Dante XXI. Ik ben alvast wederom heel nieuwsgierig geworden naar de nieuwe plaat, want die twee nummers zijn ERG goed! Lekkere headbangers!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za jan 17, 2009 1:43 pm

Sepultura heeft het nieuwe album A-Lex in zijn geheel online gezet: http://sepultura.uol.com.br/a-lex/. Ik vind het een geslaagd album, met als persoonlijke favoriet de track Strike, al is het wel een typische conceptplaat die als geheel meer indruk maakt dan wanneer je losse songs beluistert.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za jan 24, 2009 7:52 pm

Ook maar eens beluisterd. Een heel album online streamen is erg sympathiek natuurlijk. En het klinkt veel beter dan ik had verwacht.

Nog steeds zijn er die korte springerige hardcore achtige momenten. Daar Maar de ouderwetse thrash komt zo links en rechts ook gelukkig weer om de hoed kijken. Zo zijn er weer heerlijke ouderwets melodieuze solo's in het geluid verweven.

Het concept lijkt mij ook erg interessant.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » za jan 24, 2009 8:35 pm

Beneath The Remains en Arise vind ik erg toffe platen.

Ik heb slechts enkele "nieuwere" nummers gehoord, en ik kon er niet veel mee. Ook het bekende "Roots Bloody Roots" vond ik drie keer niets. Misschien toch maar eens een nieuwe kans geven.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za jan 24, 2009 9:35 pm

Roots en alle platen daarna lagen ook niet in mijn straatje. Maar deze nieuwe tovert wel een glimlach op mijn gezicht.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » zo jan 25, 2009 2:59 pm

Gilbert schreef:Sepultura heeft het nieuwe album A-Lex in zijn geheel online gezet: http://sepultura.uol.com.br/a-lex/. Ik vind het een geslaagd album, met als persoonlijke favoriet de track Strike, al is het wel een typische conceptplaat die als geheel meer indruk maakt dan wanneer je losse songs beluistert.
Staat trouwens een spelfout op die pagina...is Koen nog niet op de site geweest?
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo apr 08, 2009 11:35 pm

Afbeelding

Onlangs had Edo nog een gesprek met gitarist Andreas Kisser, over ondermeer de nieuwe plaat:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=716
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Sepultura

Bericht door Cjmormon » zo mei 22, 2011 7:52 pm

Nieuwe Single van het Album Kairos dat in Juni 2011 Verschijnt is vandaag online gezet.


Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Sepultura

Bericht door Persistence » wo jun 08, 2011 3:51 pm

Cjmormon schreef:Nieuwe Single van het Album Kairos dat in Juni 2011 Verschijnt is vandaag online gezet.

Sounds niceeee [headbang].

Dat belooft wat voor het nieuwe album, ben benieuwd !

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Sepultura

Bericht door Cjmormon » zo jun 19, 2011 8:29 pm

Heb het nieuwe album op Youtube gezet voor de liefhebbers. De afspeellijst staat ook op goede volgorde van nummers



- mod edit: dat is niet de bedoeling -

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Sepultura

Bericht door Ernst-Jan » zo jun 19, 2011 8:37 pm



Afbeelding
Gave cover.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Sepultura

Bericht door EricMaiden » ma jun 20, 2011 12:44 am

Ben behoorlijk benieuwd.
Vond A-Lex 6x niks..

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Sepultura

Bericht door Cjmormon » ma jun 20, 2011 7:46 am

Cjmormon schreef: - mod edit: dat is niet de bedoeling -
Okee Sorry :oops:

Maar ff over de plaat. Die is zeer goed te pruimen en inderdaad 10x beter dan A-Lex

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sepultura

Bericht door Wessel » ma jan 16, 2017 10:10 pm

Vandaag het nieuwe album Machine Messiah eens opgezet en ik was behoorlijk verrast. Dit is voor Sepultura-begrippen een atypische, gevarieerde en bij vlagen behoorlijk avontuurlijk album geworden. Misschien is het zelfs wel progressief te noemen! Ik weet niet of ik er nog vaker naar zal luisteren, maar sommige bronnen spreken van 'de beste plaat sinds Chaos A.D.' of 'het beste album dat ze met Derrick Green gemaakt hebben'. Zijn er hier nog meer meningen?

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Sepultura

Bericht door Bastiaan » ma jan 16, 2017 11:20 pm

Ik vind de laatste albums sowieso goed te pruimen, met Machine Messiah voorlopig als beste, hoewel die nog moet bezinken. Met name de openingstrack is enorm gaaf, maar ook onder meer Phantom Self en Iceberg Dances mogen er zijn. Het progressieve element is inderdaad erg fijn. Het conceptuele laat ik aan me voorbij gaan, maar mooi om te horen dat de band zich blijft ontwikkelen. Ik vind Sepultura ook veel interessanter dan wat Max Cavalera bij Soulfly doet, daar is wat mij betreft Machine Messiah (andermaal) het bewijs van. Cool artwork overigens.

Afbeelding
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Sepultura

Bericht door yowannuzz » di jan 17, 2017 2:48 am

Drie keer geluisterd nu, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik behoorlijk onder de indruk ben.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Sepultura

Bericht door KoenM » di jan 17, 2017 8:01 am

Twee keer geluisterd nu en behoorlijk onder de indruk. Sterk album dat nog gaat groeien.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sepultura

Bericht door Wessel » di jan 17, 2017 2:50 pm

Bastiaan schreef:Ik vind Sepultura ook veel interessanter dan wat Max Cavalera bij Soulfly doet, daar is wat mij betreft Machine Messiah (andermaal) het bewijs van.
Daar is vrij weinig voor nodig. :P Dat de helft van de concerten die Max met (het alweer twintig jaar lang bestaande) Soulfly speelt uit (slordig afgewerkte) Sepultura-nummers bestaat, spreekt boekdelen.

Gebruikersavatar
Metalsaar
Berichten: 85
Lid geworden op: do mei 18, 2017 3:04 pm
Locatie: Ergens

Re: Sepultura

Bericht door Metalsaar » do jul 06, 2017 7:06 pm

Beneath the remeans is hun vetste album.
Roots vind ik het beste nummer, over het algemeen vind ik sepultura wel oke.
Vooral hun live optredens met hun trommels vind ik wel grappig [headbang]
Hell awaits...

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Sepultura

Bericht door MadTinus » zo dec 10, 2023 3:09 pm

Dus, ze hebben hun afscheid aangekondigd, ze gaan een afscheidstour doen. Ik vind persoonlijk dat een afscheid van Sepultura zonder Max en Igor niet kan, zij zijn een onlosmakelijk onderdeel van de erfenis van die band en de albums met Max en Igor behoren nog steeds (terecht) tot het populairste werk van de band. Dus, trots aan de kant en om de tafel samen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Sepultura

Bericht door Persistence » ma dec 11, 2023 12:10 pm

MadTinus schreef: zo dec 10, 2023 3:09 pm Dus, ze hebben hun afscheid aangekondigd, ze gaan een afscheidstour doen.
Jammer! Nooit een superfan geweest maar luisterde vroeger er weleens naar.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Sepultura

Bericht door MadTinus » ma dec 11, 2023 12:14 pm

Ik heb ze daags voor de split met Max in Ahoy gezien. Na zijn vertrek hebben ze me niet meer kunnen overtuigen, ook de paar bejubelde recente albums niet.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11319
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Sepultura

Bericht door Spawn999 » ma dec 11, 2023 12:30 pm

Ik heb ze een paar keer zonder Max gezien, de eerste keer was in de Statenhal in Den Haag samen met SOAD en Slayer. Was toen erg tof! Laatste keer volgens mij tijdens graspop 2008, was toen ook erg tof! Had toen wel het gevoel, "hee dat was de muziek die ik vroeger luisterde".
Na Against ben ik ze eigenlijk niet meer gaan volgen...
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: Sepultura

Bericht door zwarte krijser » ma dec 11, 2023 3:33 pm

Een leuke stelling dat het zonder Max en Igor niet kan. Hoewel ik begrijp dat ze als grondlegger van de band alsmede toch wel de bandleden die heel erg hun stempel gedrukt hebben op de succesformule van de band als essentieel worden gezien, vind ik dat het wel kan.

De reden is dan puur tijd. Het originele en zeer succesvolle Sepultura heeft een jaar of 12-13 bestaan, ik pak even '84 - '97 las tijdsframe, ook al kwam het echte succes voor de 'third world posse' natuurlijk pas in '89 met Beneath the Remains.
Anyway, niet lang na het Radiosucces van Roots sloeg de vlam al in de pan, zal vast wel algemeen bekend zijn maar het had er iets te maken dat ze Gloria, de vrouw van Max niet langer opportuun vonden als bandmager plus een kuthoer vonden. Het soloproject Soulfly werd een feit en Max tikte ook nog even Logan 'fly' Mader op de kop als gitarist, dit tot groot verdriet van MH.

Dat moment is nu meer dan 25 jaar geleden, en Sepultura heeft veel langer bestaan zonder Max/Igor dan met. Bovendien heeft de band zijn sporen verdiend zonder hen, het is anders, minder goed, maar nog steeds wel vrij aardig. Ze weten het op het podium goed te brengen en zijn toch een leuke band om te aanschouwen, toegegeven, voor een groot gedeelte terend op de oude nummers. Dat wel.


IN HET KORT: ze zijn lang genoeg zonder hen bezig om hen er niet bij te moeten of zelfs willen hebben, ook niet bij een afscheid.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Sepultura

Bericht door KoenM » ma dec 11, 2023 3:42 pm

Ben ik het godverdomme weer met je eens.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11319
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Sepultura

Bericht door Spawn999 » ma dec 11, 2023 4:06 pm

Godverdomme...
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Ernst
Berichten: 5013
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Sepultura

Bericht door Ernst » ma dec 11, 2023 4:29 pm

Ik luister al dik 20 jaar Sepultura, maar heb het gepresteerd ze nog nooit live te zien. Stom, had ik eerder moeten doen. Ze hebben een beetje de pech dat in ieder geval bij mij Schizophrenia - BTR - Arise er zo ver bovenuit steken, dat ik nooit de behoefte voelde om hun latere albums eens meer dan vluchtig te beluisteren. Zijn er hier mensen echt bekend met hun latere werk die me een beetje aan kunnen geven welke 1-2 platen ik echt nog eens moet beluisteren van het werk na 1996?

bakvet
Berichten: 284
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Sepultura

Bericht door bakvet » ma dec 11, 2023 6:32 pm

Sepultura en de metalcurve: underground begin jaren '80 (Morbid Visions en Schizophrenia); opwaartse trend populariteit eind jaren 80's (Beneath The Remains & Arise) met een piek begin jaren '90 (Chaos A.D.); dan koerswissel (Roots/Soulfly/ optreden op Pinkpop) die tegelijktijdig plaatsvond met de opkomst van grunge; dan de neergang van de metal mid-90's (Max vertrekt uit Sepultura); en daarna het langzaam opkrabbelen maar stagneren van de scene to nu (Sepultura de laatste 25+ jaren); en nu haken de oudjes af door de dood of omdat het mooi is geweest.

Sepultura rond Beneath The Remains, Arise en Chaos A.D. was een metalbeest en wat mij betreft met recht een van de populairste metalbands (feestjes gehad met Beck, Nirvana, Smashing Pumpkins én Chaos A.D.). Een van de bands die de underground waren ontstegen samen met Metallica, Megadeth en in mindere mate Anthrax. Díe Sepultura bestaat voor mij al niet meer sinds ik de teleurstelling hoorde die Roots was.

Het huidige Sepultura heeft niet meer zo veel met Max en Igor te doen. Mooi voor ze dat ze veel nummers hebben uit de oude gloriedagen. Laat ze 'Funeral Rites' spelen als laatste nummer.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sepultura

Bericht door Jeroen » ma dec 11, 2023 11:49 pm

Ik heb er nooit echt wat mee gehad. Roots draaide ik wel eens toen ik net naar metal luisterde, maar dat vond (en vind) ik al snel een eenvormige bak herrie. Die ouwe platen hebben het ook niet echt voor mij. Wel wat vette riffs, maar dat gebrul van Cavalera gaat me al heel snel tegenstaan. En daar zijn we bij de kern van de zaak. In mijn boekje is er geen irritanter metal icoon dan Max. Die houding, dat eeuwige gelul over familie (het gesleep met stiefzonen op het podium incluis) en niet te vergeten zijn zang en uitstraling; ik vind het maar een grote aansteller.

Is de band met Green dan zoveel beter? Dat niet, maar wel sympathieker. Tegenwoordig is het een hardwerkende band die louter goede shows neerzet. Dat is bij Soulfly toch echt meestal anders.

Door die hele Cavaleravete zou je haast vergeten dat Kisser de echte sterkhouder is. Daarvoor verdient hij een bak respect. Maar mijn band was, is en wordt het niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Sepultura

Bericht door innuendo » di dec 12, 2023 12:40 am

+1

Al leek Sepultura in de huidige bezetting me ook een vrij vervelend gezelschap, maar die heren bleken bij de signeersessie tijdens Dynamo Metalfest erg aardige lui te zijn. Niks geen kapsones.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie