Vader

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Beste album van Vader?

The Ultimate Incantation
2
4%
De Profundis
4
8%
Black To The Blind
2
4%
Litany
23
47%
Revelations
7
14%
The Beast
3
6%
Impressions In Blood
8
16%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Vader

Bericht door cataclysm child » za nov 12, 2016 1:13 am

Wessel schreef:Ik heb eigenlijk niet echt één favoriet, toch een kwalitatief vrij consistente band. Misschien zou ik, als ik per sé een schijfje moest kiezen, nog wel voor XXV gaan: een compilatiecd ter ere van het vijfentwintigjarig bestaan waarop veel van hun beste nummers voorzien zijn van een modervette productie!
Dit. Eén van de weinige compilatie-cd's die een echte meerwaarde heeft. Sommige oude nummers die op zich uiteraard al kwalitatief sterk waren, komen door die fantastische productie nog véél beter uit de verf.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Vader

Bericht door Satyr » za nov 12, 2016 12:47 pm

Ik ben niet zo'n volger van Vader, maar dit nummer hierboven had ook zo op Litany kunnen staan.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1577
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Vader

Bericht door Shreds of Sanity » zo nov 13, 2016 4:08 am

Als je meer wil weten over de ontstaansgeschiedenis van Vader is het boek Genesis of Chaos wat eerder dit jaar uitkwam ook echt een aanrader. Heb hem zelf gekocht via de store van Witching Hour Productions. www.witchinghour.pl Ze hebben op het moment een kortingsactie van 25% voor registered customers, dus als je je eerst inschrijft heb je een boek op lp formaat met full color pagina's over de geschiedenis van Vader voor het uitkomen van The Ultimate Incantation voor ongeveer 18 euro plus verzendkosten. Als je dat vergelijkt met de prijzen van de vergelijkbare releases van Peaceville van Candlemass, Autopsy en Darkthrone scheelt dat minstens 30 euro.

Die webstore heeft Poolse prijzen en is daarom interessant als je van wat obscuurdere death metal houdt, maar ze vergeten nog wel eens een cd bij je bestelling te doen en communicatie via email in gebrekkig Engels verloopt wat lastig, maar alles was wel prima verpakt bij mijn twee bestellingen en dat is wel eens anders bij sommige mailorders.

Verder vind ik XXV ook heel vet, vind alleen 2 verschillende versies van Dark Transmission op 1 album compleet overbodig. Als je dan toch een nummer van The Beast er op moet zetten, neem dan The Sea Came In At Last.

Ik denk dat ik wel aanwezig ben bij die show in Haarlem. Baroeg morgen gaat hem niet worden, maar ik heb Vader nog niet heel vaak gezien en de laatste keer dat ik ze zag waren ze erg goed live.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1577
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Vader

Bericht door Shreds of Sanity » wo jan 31, 2024 5:04 pm

Van de voorpagina:
https://www.metalfan.nl/article.php?sid=24755
Vader gaat album integraal spelen, met extra gitarist

De hardwerkende Poolse deathmetalband Vader onderneemt van eind mei tot begin juli een nieuwe Europese rondreis, die in het teken staat van het veertigjarig bestaan. De tournee bevat twee unieke elementen, die een nieuwsbericht waard zijn. Ten eerste zal het album Black To The Blind uit 1997 vanaf 13 juni integraal in de setlist worden opgenomen. Ten tweede zal de groep drie gitaristen bevatten, want Maurycy "Mauser" Stefanowicz keert (tijdelijk) terug en zal tijdens de gehele show meespelen. Hij maakte eerder van 1997 tot 2008 al deel uit van de formatie.

Vader krijgt bovendien gezelschap van de supportacts Bio-Cancer uit Griekenland en Warside uit Frankrijk. Deze drie groepen hebben onder meer vier gezamenlijke concerten in Nederland geboekt: op zondag 30 juni in Poppoadium Iduna te Drachten, op dinsdag 2 juli in Maassilo Rotterdam, de dag daarna in Fluor te Amersfoort en op zaterdag 6 juli in de Nijmeegse zaal Doornroosje, waar het laatste optreden van deze Europese veldtocht plaatsheeft. Een kaartje kost tussen de twintig en vijfentwintig euro, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Black to the Blind volledig en weer met Mauser mee op tour. Dat wordt een bezoekje aan Amersfoort voor mij. Die laatste 40 year anniversary show blies echt alles en iedereen weg. [headbang]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24865
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Vader

Bericht door Kriestof » wo jan 31, 2024 10:46 pm

vader bestaat ook al 40 jaar?
toch wel een verrassing

zal litany nog maar eens opzetten dan vanavond

tegenwoordig zijn er weinig belgische promoters van grotere metal concerten, enkel via kavka en biebob gebeurd er nog wat, maar veel tours stoppen nu twee of drie keer in nederland en niet meer in belgie....jammer genoeg
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11320
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Vader

Bericht door Spawn999 » do feb 01, 2024 9:04 am

Kriestof schreef: wo jan 31, 2024 10:46 pm vader bestaat ook al 40 jaar?
We zaten dat ook af te vragen, hoe the fuck oud is Piotr dan??

58 al weer damn...
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24865
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Vader

Bericht door Kriestof » vr feb 02, 2024 12:01 am

veel oude death metal helden zijn bijna 60, ben benieuwd hoe lang die generatie van oude death en black metal bands gaan optreden, net zoals ook heel wat oude hardcore punk gasten die naar de 60 gaan

barney van napalm death op zijn 70, laat ons hopen dat dat nog gaat gebeuren
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Plaats reactie