AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door Rene » ma feb 12, 2024 12:18 pm

AC/DC gaat weer optreden en komt 5 juni naar de Johan Crijff Arena. Ticketprijs begint bij 84 euro en loopt op tot 168 euro voor een sta-plaats.

AC/DC is een band die ik nog gezien moet hebben. Maar mijn god, wat een prijzen! Dan is het concert ook nog eens in een slechte locatie en zijn alleen Brian Johnson en Angus Young van de originele line-up aanwezig. Vorig jaar op het Amerikaanse Power Trip-festival stond niet bepaald een band die de energie van vroeger uitstraalde. Logisch, want Young (68) en vooral Johnson (76) zijn aardig op leeftijd.

Allemaal factoren die mij zwaar doen twijfelen, maar ik neig ernaar om niet te gaan. Wat jullie?
Laatst gewijzigd door Rene op ma feb 12, 2024 12:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door innuendo » ma feb 12, 2024 12:25 pm

Zelfs als ik de band leuk vond, zou ik niet gaan. Achterlijke prijzen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11321
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door Spawn999 » ma feb 12, 2024 12:27 pm

Al krijg ik geld toe!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door dako » ma feb 12, 2024 12:40 pm

Rene schreef: ma feb 12, 2024 12:18 pm168 euro voor een sta-plaats.
Ja, zoek het fucking uit met je veredelde coverband in die kutarena.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door KoenM » ma feb 12, 2024 12:54 pm

In België op het terrein van Graspop tijdens Alcatraz. 159€ voor een kaart en 25€ voor parking.

Ja, nee.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door dako » ma feb 12, 2024 1:08 pm

Twintig jaar geleden mocht je voor dat geld drie dagen op het Graspopterrein blijven.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door KoenM » ma feb 12, 2024 1:18 pm

Tien jaar geleden nog denk ik. Tis echt gestoord wat dit moet kosten. Mij niet gezien, want zoals je terecht aangeeft is het een veredelde coverband met twee bejaarde originele leden. Zou hier nog geen €60 voor lappen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door Rene » ma feb 12, 2024 2:34 pm

Aan de andere kant moet een AC/DC-concert een waar spektakel zijn, met vaak een lange set vol met klassiekers en een gave sfeer (afhankelijk van het kletsende Nederlandse publiek dan). Daar zal de ouderdom van de oerleden waarschijnlijk niets aan afdoen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door Johan » ma feb 12, 2024 2:38 pm

Ik heb ze gelukkig in 2014 of 2015 een keer gezien in bijna de volledige 'klassieke' line-up en in 2016 ook nog een keer in de uitermate gave AXL/DC variant.

Beide keren was niet goedkoop maar toch waren staanplaatsen toen hoogstens 90 euro. Geen 159 of 168 euro.

Om het in modern perspectief te zetten: voor ongeveer datzelfde geld ging ik afgelopen april 2 keer naar Metallica met 2 totaal verschillende sets van ruim 2 uur.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door innuendo » ma feb 12, 2024 3:23 pm

Ik ga rond die tijd naar Bruce Dickinson en Blind Guardian. Dan betaal ik veel minder en ben ik beide keren wel redelijk verzekerd van een goede plek.


Komaan, dit is gewoon ordinair cashen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door zwarte krijser » ma feb 12, 2024 4:49 pm

Ik ga zeker niet, omdat de tijd om AC/DC te zien wat mij betreft in het verleden ligt. De reden is dan dat ze inderdaad zo oud zijn, het gaat gewoon niet zo uit de verf komen als toen ze begin/half de 40 waren. Destijds koste een optreden van AC/DC 50 gulden, wat ook al niet echt goedkoop was hoor (en komt dan alsnog wel overeen met 130 euro nu qua koopkracht).

Ik ga dus niet omdat ik het niets vind toevoegen. De prijs vind ik wel normaal, zeker als ze tegen de twee uur gaan spelen. Het is gewoon een grote bekende band, die niks meer hoeft.

bakvet
Berichten: 284
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door bakvet » ma feb 12, 2024 9:52 pm

Moet altijd denken aan die keer dat, ik meen, Götz Kühnemund Brian Johnson mocht interviewen. Hartstikke nerveus was hij, want jeugdheld. Had allemaal vragen voorbereid. Bleek dat Brian Johnson alleen maar wilde praten over welke nieuwe, luxe sportwagen hij zou gaan kopen.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door zwarte krijser » di feb 13, 2024 3:46 pm

Niet gezien maar wel leuk dat soort zaken. Ik heb zo ook vaak mogen gniffelen om dat interview met Corpsegrinder n.a.v. het optreden op Wacken en ik geloof de Bloodthirst cd, en dat Corpsegrinder alleen maar over World of Warcraft begon te praten inclusief een monoloog van een halve minuut over alts ganken, protwarriors en raids, en die interviewer had werkelijk geen flauw idee waar die het allemaal over had. Leuk is dat. Abbath deed ooit iets soortgelijks. Lachen is dat altijd.

bakvet
Berichten: 284
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door bakvet » di feb 13, 2024 5:45 pm

zwarte krijser schreef: di feb 13, 2024 3:46 pm Niet gezien maar wel leuk dat soort zaken. Ik heb zo ook vaak mogen gniffelen om dat interview met Corpsegrinder n.a.v. het optreden op Wacken en ik geloof de Bloodthirst cd, en dat Corpsegrinder alleen maar over World of Warcraft begon te praten inclusief een monoloog van een halve minuut over alts ganken, protwarriors en raids, en die interviewer had werkelijk geen flauw idee waar die het allemaal over had. Leuk is dat. Abbath deed ooit iets soortgelijks. Lachen is dat altijd.
Het was een artikel in Das Rockhard. Die kocht ik regelmatig voor in de trein. Zal 20+ jaren geleden zijn, maar ik ben het niet vergeten.
Verhaal van Corpsgrinder zal ik een opzoeken. Je hebt een beeld van je helden en dan blijken het in het echt normale lui.
Had ik toen ik Mark Briody sprak in 2019, bleek een integere, nerdy gozer te zijn en super vriendelijk. Heel anders dan het Harder Than Steel beeld dat ik van hem had.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door Kriestof » vr feb 16, 2024 1:06 pm

alle tickets voor nederland en belgie waren uitverkocht in 1 uur
zo zie je maar, de les dat de industrie hier uithaalt, is dat ze volgende keer 250 euro kunnen vragen, en dan verkoopt het nog uit, waarom zou een band als ac dc ook druk uitoefenen voor de prijs laag te halen? voor hun fans?

over vijf jaar krijgen we hier ook amerikaanse toestanden van 800 euro voor een kaartje

hoewel het is nu al gaande, in sportpaleis in antwerpen was duurste kaartje voor beyonce 2.685,30 euro, dan kreeg je er wel TWEE drankbonnetjes bij, ik herhaal TWEE, dat is toch geniaal, mensen duizenden euro laten betalen en je krijgt er dan twee drankbonnetjes bij
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

bakvet
Berichten: 284
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door bakvet » vr feb 16, 2024 2:29 pm

Kriestof schreef: vr feb 16, 2024 1:06 pm alle tickets voor nederland en belgie waren uitverkocht in 1 uur
zo zie je maar, de les dat de industrie hier uithaalt, is dat ze volgende keer 250 euro kunnen vragen, en dan verkoopt het nog uit, waarom zou een band als ac dc ook druk uitoefenen voor de prijs laag te halen? voor hun fans?

over vijf jaar krijgen we hier ook amerikaanse toestanden van 800 euro voor een kaartje

hoewel het is nu al gaande, in sportpaleis in antwerpen was duurste kaartje voor beyonce 2.685,30 euro, dan kreeg je er wel TWEE drankbonnetjes bij, ik herhaal TWEE, dat is toch geniaal, mensen duizenden euro laten betalen en je krijgt er dan twee drankbonnetjes bij
Bands als AC/DC verkopen (volgens mij ook) hun toekomstige opbrengsten aan verzekeringsmaatschappijen voor veel geld, dus die zijn er dan alles aan gelegen om zoveel mogelijk te verdienen - daar zit dan de winst.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: AC/DC in Johan Cruijff Arena op 5 juni

Bericht door Rene » za feb 17, 2024 8:47 am

Tja, toeren is tegenwoordig duur.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Plaats reactie