Bruce Dickinson

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Beste studioplaat?

Tattooed Millionaire
2
11%
Balls To Picasso
0
Geen stemmen
Skunkworks
1
6%
Accident Of Birth
3
17%
Chemical Wedding
10
56%
Tyranny Of Souls
2
11%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Bruce Dickinson

Bericht door dako » di jan 30, 2024 9:08 am

Jeroen schreef: di jan 30, 2024 9:03 amDe albums vind ik sinds The Final Frontier overigens niet slecht
Meh. Wat mij betreft had alles na Brave New World op een enkele EP gemogen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Lennert » vr mar 01, 2024 4:05 pm

Godverdrie, Eternity Has Failed is echt mijlenver beter dan de Maiden-versie If Eternity Should Fail. Betere tekst, spectaculaire solo en vette toetsenpartijen. Voorlopig bevalt dit album me echt prima.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Bruce Dickinson

Bericht door dako » vr mar 01, 2024 4:06 pm

Ja, ik geloof dat ik dit een van z'n betere soloplaten ga vinden.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Kriestof » zo mar 03, 2024 12:02 pm

ik ben nog altijd groot metal en hardcore punk fan, maar het grootste nadeel van dit genre is dat bands en acts steeds variaties uitbrengen van het zelfde album, ik heb graag dat bands zich telkens opnieuw uitvinden en iets veranderen, en ik ben ook altijd kritisch op acts die ik goed vind (ik vind the chemical wedding een van de beste metal albums van de laatste 30 jaar), in dit licht moet je dit onderstaande zien:

afterglow of ragnorak: 8.5, een na beste song van album, checmical wedding achtige vibe, beste riff van album en ideale opener
many doors to hell: 4, een variatie op een bruce song die we al veel te vaak hebben gehoord, beetje accident of birth achtig refrein, when the sun comes down, is eigenlijk wel heel lazy refrein
rain on the graves: 3, je moet niet nick cave nadoen als je niet nick cave bent, en dat refrein, tja, vast gekocht bij de lidl, komaan bruce, je kan beter, orgeltje...jakkes jakkes jakkes
resurrection man: 5.5, gitaarwerk en middenstuk is wel aardig, brengt wat variatie in het geheel, refrein is weer matig, en de eerste keer op dit album dat bruce ver van toonvast is, beetje vals eigenlijk, hij moet lager gaan zingen
fingers in the wound: 5.5 iets vlotter nummer, middenstuk is midden oost achtig en wel speels, refrein is weer weinig soeps, maar wel catchy, door kortere speelduur wordt het ook automatisch beter, moet steve harris nu echt wel eens gaan leren
eternity has failed: 9 kennen we uiteraard al van dat afschuwelijk maiden album, was beste song op dat album (was ook niet moeilijk, luister liever naar verzameld werk van gerard joling dan naar die plaat) en ook op dit album, vind deze versie beter trouwens, gitaarsolo vind ik goed en intro is ook beter, hier merk je ook dat bruce echt hymnes kan zingen die je naar je toe trekken
mistress of mercy: 5.8 hier heeft bruce het echt wel naar zijn zin, zanglijnen komen wel te bekend voor, maar zingt ze wel lekker up tempo, maar hij moet dus wel lager zingen, niet bijzonder nummer, maar zeker niet slecht
face in the mirror: 4, nietszeggend ballade-achtig nummer, vergelijk dit eens met de geniale ballads op chemical wedding, ook hier worden zanglijnen gerecycleerd
shadow of the gods: 6 was bedoeld voor three tremors project van rob halford en dio, nu heeft bruce alle zanglijnen maar zelf ingezongen, ook het judas priest achtige stuk, jammer dat dat project er nooit gekomen is, nummer is ok, ook niet speciaal, maar wel degelijk, en beginnen met tekst and so we lay, het is een grapjas die bruce
sonato: 7 rustig nummer om af te sluiten, opbouw vind ik wel geslaagd, derde beste song van album, charme van bruce komt boven en brengt plaat toch mooie einde









+
blijft bruce
beter dan langdradige iron maiden platen van laatste decennia
hij heeft er wel zin in, klinkt wel gemotiveerd en hij heeft het naar zijn zin

-
concept van mandrake project is totaal afwezig
teveel middelmatige songs
roy z kan echt wel betere riffs verzinnen
refreinen zijn vaak erg afgezaagd
stem begint toch wel echt te minderen

samengevat een 6 voor onze brucie, jammer genoeg geen chemical wedding part 2, wat het beste was dat hij ooit heeft gedaan sinds seventh son, het is het luisteren waard, maar voor mij persoonlijk wel een tegenvaller, had teveel verwacht, zal in de toekomst enkel nog eens ragnorak, sonata en eternity luisteren
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Jeroen » zo mar 03, 2024 1:19 pm

Dus je wilt enerzijds een tweede Chemical Wedding, maar aan de andere kant een plaat waarop hij zich opnieuw uitvindt?

Dat laatste heeft hij zo te horen behoorlijk geprobeerd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Kriestof » zo mar 03, 2024 1:52 pm

neen, geen kopie van the chemical wedding, maar wel qua niveau, teksten, sfeer, zware riffs en duisterheid, maar dan met nieuwe ideeën, zanglijnen en songstructuren, misschien zelfs wat death en black metal elementen erbij, zou ik cool vinden, ipv deze voorspelbare songs

en moet ook niet helemaal vernieuwend zijn, maar dezelfde zanglijnen en refreinen hergebruiken met een kleine variatie....dat heeft toch geen nut?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Bruce Dickinson

Bericht door dako » ma mar 04, 2024 7:30 am

Kriestof schreef: zo mar 03, 2024 1:52 pmmisschien zelfs wat death en black metal elementen erbij
:' )
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Kriestof » ma mar 04, 2024 9:04 am

ik zou dat wel geweldig vinden

hardere en zware riffs en dan een bruce die lager zingt
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11323
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Spawn999 » ma mar 04, 2024 9:44 am

Of wat hoger richting blek.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Lennert » ma mar 04, 2024 11:52 am

Ik ben echt heel blij dat er geen death/black invloeden inzitten en vind het een prima album dat nergens hetzelfde klinkt als eerder werk, maar goed.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Joris » ma mar 04, 2024 10:16 pm

Kriestof schreef: ma mar 04, 2024 9:04 am ik zou dat wel geweldig vinden

hardere en zware riffs en dan een bruce die lager zingt
Of met andere muzikanten en een andere zanger dan bruce…

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Iron Maiden » di mar 05, 2024 11:57 am

Ik vind het een prima album, dat in het verlengde ligt van zijn eerdere solo-albums. Er staat wat mij betreft geen zwak nummer op. Favoriet zijn Afterglow of Ragnarok, Ressurection Man, Shadow of the Gods.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Lennert » wo mar 06, 2024 8:58 pm

Goed, ik vind het gewoon echt een enorm goed album. Vandaag zeven keer achter elkaar aangehad en het verveelt me echt geen moment. Beter dan Tyranny Of Souls, beter dan Accident Of Birth, niet beter dan The Chemical Wedding. Maar de nummers zijn heerlijk afwisselend, ik vind Bruce enorm bevlogen zingen (maar goed, ik erger me echt niet aan wat andere mensen constant 'beknepen' noemen) en de refreinen van songs als Resurrection Men, Fingers In The Wound en Eternity Has Failed zitten echt enorm vast in mijn hoofd. Face In The Mirror is mijn minst favoriete lied, maar het wordt gelukkig wel opgevolgd door het supervette Shadow Of The Gods. Ik kijk enorm uit naar de liveshow in 013!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Kriestof » do mar 07, 2024 2:19 pm

gelukkig verschillen smaken en kunnen mensen dit album wel smaken, des te beter :)

heb het nog eens geprobeerd, maar vind het echt matig

ben wel benieuwd naar zijn setlist, kan zelf niet gaan en in belgie speelt ie enkel op graspop, daar krijg je mij nooit meer naar toe
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Rene » wo mar 13, 2024 10:49 am

Ik ben er nog steeds niet uit of het een goed album is of niet. De muziek is inderdaad niet heel spectaculair, bij vlagen erg simpel. Maar het is wel een erg sfeervolle plaat en blijkt een lichte groeier. Vooralsnog zet ik 'm niet met tegenzin op.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Johan » wo mar 13, 2024 5:52 pm

Ja, een groeier vind ik 'm ook al inmiddels. Gek genoeg kan ik voorlopig wel minder genieten van de enige track die we al eerder kenden: Eternity has failed. Ik weet niet wat het is, maar ik vond de Maiden uitvoering op een of andere manier toch krachtiger klinken. Verder kunnen de eerste 5 nummers me goed smaken, inclusief het door sommigen verguisde Rain on the Graves. De ballad vind ik minder en de rest na Eternity has failed moet ik nog wat vaker gehoord hebben, want die kan ik me nog niet zo goed voor de geest halen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Jeroen » zo apr 14, 2024 1:48 pm

Is de plaat hier en daar al fatsoenlijk ingedaald? Ik moet toegeven dat ik de cd tot nu toe nog niet heb uit kunnen luisteren. Kan nog veranderen, maar echt spectaculair vind ik het niet. Ik hoor er verder ook bijzonder weinig over.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Kriestof » zo apr 14, 2024 2:11 pm

ik blijf bij mijn mening, elke week nog eens goed geluisterd, staan vier goede songs op, de rest stelt weinig voor jammer genoeg, bruce kan veel betere song schrijven dan dit en roy z valt me ook erg tegen met zijn gitaarwerk deze keer
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Jeroen » zo apr 14, 2024 2:13 pm

Ik zet 'em maar weer eens op.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Lennert » zo apr 14, 2024 2:50 pm

Ik luister hem wekelijks en vind het buiten The Chemical Wedding het beste Bruce Dickinson album. Met uitzondering van Face In The Mirror (te saai/gewoontjes) niets dan catchy refreinen, toffe teksten en zelfs met een speelduur van bijna een uur, heb ik altijd het idee dat het binnen drie kwartier al afgelopen is. Kan hem met gemak drie keer achter elkaar aanzetten.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Iron Maiden » zo apr 14, 2024 4:52 pm

Ik ben het met Lennert eens. Het is een heel goed album, ik draai m wekelijks en het album verveelt niet. Ik kijk uit naar 29 mei. De setlist die ik voorbij zag komen belooft in ieder geval veel goeds!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Johan » ma apr 15, 2024 10:40 am

Ik vind het ook een erg sterk album. Alleen met Face in the mirror kan ik minder, al zijn de laatste 2 nummers van de plaat nog steeds niet helemaal ingedaald.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Rene » ma apr 15, 2024 3:17 pm

Prima album, maar ben er niet stuk van. Voor mij een middelmatig Bruce-soloalbum.

De setlist is inderdaad erg tof. Ik wilde eerst afwachten of het de moeite waard zou zijn alvorens een kaartje te kopen. Maar de concerten zijn inmiddels uitverkocht.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Johan » wo apr 17, 2024 8:39 pm

Nou, voor die in 013 zijn er dus wel nog kaarten. Op basis van jouw bericht meteen even gecheckt en gekocht.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Rene » do apr 18, 2024 8:00 am

Aha! Ik had alleen Oosterpoort regelmatig gecheckt en dat optreden is sinds enkele weken uitverkocht. Van de 013 ging ik vanuit dat het al een tijdje geleden was gebeurd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Johan » do apr 18, 2024 9:58 am

Daar zal toch wel een stuk meer capaciteit zijn?

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1577
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Shreds of Sanity » do apr 18, 2024 10:19 am

Capaciteit van grote zaal 013 is 3000. Over Oosterpoort kan ik een capaciteit van 1150 zitplaatsen vinden. Met staanplaatsen zal het meer zijn, maar gok dat het niet veel hoger dan 1500 kan zijn.

Plaats reactie