Death Metal VIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1581
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » zo mar 31, 2024 8:59 pm

Alleen met pasen.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1581
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » wo apr 03, 2024 12:26 pm

Interessant dat Amerikaanse old school death metal bands die de laatste jaren zijn opgekomen op hun nieuwe albums Europese invloeden uit de jaren 90 in hun geluid verwerken. Na Gatecreeper volgt nu Witch Vomit.

Op Funeral Sanctum is er een duidelijke melodic black/death sound aan het geluid toegevoegd. Van het blauwe artwork tot de aan Dissection's At the Fathomless Depths denkende intro. De diepere vocalen dan gebruikelijk bij dat genre in combinatie met het OSDM geluid van hun eerdere releases zorgt ervoor dat het geen een op een kopie is zoals bijvoorbeeld Thulcandra, maar ook echt iets toevoegt aan het genre.



(nog steeds een stomme bandnaam, maar ook nog steeds goede muziek)

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » vr apr 05, 2024 12:34 pm

Bij Witch Vomit denk ik niet meteen aan wat jij beschrijft, maar die beschrijving maakt me dan wel weer nieuwsgierig! Ik ga het checken.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1581
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » vr apr 05, 2024 12:48 pm

Nee, ik vind het een ongelukkig gekozen bandnaam. Hun vorige werk is ook al anders dan je van de naam zou verwachten. En ook de moeite waard.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » vr apr 05, 2024 1:13 pm

Top, ik ga het beluisteren.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

bakvet
Berichten: 285
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door bakvet » vr apr 05, 2024 4:29 pm

Klinkt goed op het eerste gehoor, maar blijkt na meerdere luisterbeurten niet bovengemiddeld. De Incantation vocalen houd ik van.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » di apr 09, 2024 9:35 am

Shreds of Sanity schreef: zo mar 31, 2024 7:23 pm Niet zo snel flap. Ik ben nog bezig met Lamentations. :P Klinkt goed trouwens.
Fijne track dit, ze zweven hier tussen tech death, gewone death (uhm zoiets) en zelfs melo death

🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1581
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » vr apr 12, 2024 1:54 pm

20 Buck Spin is tot een kwaliteitslabel uitgegroeid de laatste jaren. Gewoon door hun youtubekanaal even te bekijken kom je gave albums als deze tegen.
Slimelord - Chytridiomycosis Relinquished Lekker smerig en dissonant en soms toch verrassend melodisch. Zie bijvoorbeeld Batrachomorpha Resurrections Chamber .


Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16539
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Re: Death Metal VIII

Bericht door Jesper » za apr 13, 2024 11:36 am

Mee eens wat betreft 20 Buck Spin. Slimelord heb ik nog niet gehoord, maar ik kan het laatste album van Civerous genaamd Maze Envy van harte aanraden.
Heus.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door KoenM » za apr 13, 2024 8:32 pm

KoenM schreef: vr mar 15, 2024 5:53 am

Nieuw nummer Ulcerate. Het nieuwe album "Cutting the Throat of God" komt uit op 14 juni.
En single nr 2 liegt er ook weer niet om.



Ongemakkelijkheid troef.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » wo apr 17, 2024 11:39 am

20 Buck Spin is toch veel net niet voor mij. Dan ben ik meer fan van Profound Lore Records (o.a. Cruciamentum) en Dark Descent Records (o.a. debuut Blood Incantation).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1581
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » do apr 18, 2024 1:53 pm

Zo'n jaar of 10 geleden had Dark Descent echt de vinger aan de pols met Blood Incantation, Horrendous en (geen death metal) Crypt Sermon, maar de laatste paar jaar hoor ik weinig hype voor nieuwe bands op dat label.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » wo apr 24, 2024 10:32 am

Heel fijn dit, moderne prog/tech death maar toch een soort oldskool feel. Aanrader

🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » wo apr 24, 2024 10:33 am



Yummie.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Ernst
Berichten: 5015
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » vr apr 26, 2024 12:05 pm

Shreds of Sanity schreef: vr apr 12, 2024 1:54 pm 20 Buck Spin is tot een kwaliteitslabel uitgegroeid de laatste jaren. Gewoon door hun youtubekanaal even te bekijken kom je gave albums als deze tegen.
Slimelord - Chytridiomycosis Relinquished Lekker smerig en dissonant en soms toch verrassend melodisch. Zie bijvoorbeeld Batrachomorpha Resurrections Chamber .

Mee eens. 20 Buck spin en Profound Lore zijn wel zo ongeveer de beste labels voor death metal de laatste jaren. Slimelord speelt in juli overigens in Rotterdam, waar ik zeker heen wil, met nog zo'n soort band.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » vr apr 26, 2024 12:54 pm

Beste (vooral prog en tech) death metal liefhebbers. Klinkt dit ehm.... ''echt'? Ik ben groot fan van prog/tech death, maar speel en schrijf t bijna nooit. Wil toch een EP uitbrengen in dat genre. Meer prog dan tech. Klinkt dit dus? Zeg maar

https://soundclick.com/share.cfm?id=14771495

Dank voor evt commentaar!!
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Ernst
Berichten: 5015
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » vr apr 26, 2024 4:56 pm

Ik ga zo je werk eens beluisteren.

Tot die tijd ook nog een tip voor je en enkele anderen (vooral Shreds of Sanity denk ik): het Spaanse Ataraxy. Ik kende hun plaat uit 2018 al, Where all hope fails, maar had niet door dat ze in 2022 weer een album uit hebben gebracht, The Last Mirror. Review: https://www.thesleepingshaman.com/revie ... st-mirror/

Het valt mij ook op dat ze op Spotify slechts 243 maandelijkse luisteraars hebben, terwijl dit echt veel en veel betere old school death metal is dan 95% wat in die niche uit wordt gebracht, mijns inziens. Misschien omdat ze uit Spanje komen, wat toch niet echt het epicentrum van metal is?

Afijn, oordeel zelf:

Voor fans van: Death ten tijde van Spiritual Healing, Asphyx, Incantation. Ik vind het qua songwriting, vocals en productie erg goed.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za apr 27, 2024 8:55 am

Ik hoor geen Spiritual Healing maar vind 't wel erg lekker. Zeker een van de betere in t oldskopl tetro genre.

Enneh tsejk mij riffje nog even? Is maar 10 seconden ofzo :D
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Ernst
Berichten: 5015
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » za apr 27, 2024 9:46 am

Appelflap schreef: vr apr 26, 2024 12:54 pm Beste (vooral prog en tech) death metal liefhebbers. Klinkt dit ehm.... ''echt'? Ik ben groot fan van prog/tech death, maar speel en schrijf t bijna nooit. Wil toch een EP uitbrengen in dat genre. Meer prog dan tech. Klinkt dit dus? Zeg maar

https://soundclick.com/share.cfm?id=14771495

Dank voor evt commentaar!!
Het eerste stukje klonk mij iets te van-de-hak-op-de-tak, maar zit zeker potentieel in. Het deed me wat denken aan Obscura en dergelijke bands.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door KoenM » za apr 27, 2024 10:04 am

Je mix is er erg op vooruit gegaan!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za apr 27, 2024 11:22 am

Dat zijn mooie cmmentarenheren. Dank!
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Ernst
Berichten: 5015
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » za apr 27, 2024 1:34 pm

Nog eentje voor de liefhebbers van bands als Spectral Voice, dISEMBOWELMENT en Mortiferum: Civerous, op 20 Buck Spin :

Albumhoes is gruwelijk foeilelijk dat het doet denken aan Morbid Angel - Dominion.

Hier nog een aardige video-review van het album:

Wel een beetje het equivalent van een 10%+ bier - het is niet voor alle momenten en je bent er best ff mee bezig wanneer je het op hebt. Op zijn tijd wel erruug lekker.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1581
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » za apr 27, 2024 2:06 pm

Ernst schreef: vr apr 26, 2024 4:56 pm Ik ga zo je werk eens beluisteren.

Tot die tijd ook nog een tip voor je en enkele anderen (vooral Shreds of Sanity denk ik): het Spaanse Ataraxy. Ik kende hun plaat uit 2018 al, Where all hope fails, maar had niet door dat ze in 2022 weer een album uit hebben gebracht, The Last Mirror. Review: https://www.thesleepingshaman.com/revie ... st-mirror/

Het valt mij ook op dat ze op Spotify slechts 243 maandelijkse luisteraars hebben, terwijl dit echt veel en veel betere old school death metal is dan 95% wat in die niche uit wordt gebracht, mijns inziens. Misschien omdat ze uit Spanje komen, wat toch niet echt het epicentrum van metal is?

Afijn, oordeel zelf:

Voor fans van: Death ten tijde van Spiritual Healing, Asphyx, Incantation. Ik vind het qua songwriting, vocals en productie erg goed.
Ik dacht, die ken ik, maar die klinken toch heel anders? Maar dat was het Franse Ataraxie en ze spelen funeral doom... :lol:

Ik ken niet veel death metal uit Spanje, maar de bands die ik ken hebben wel vaak zo'n fijn obscuur sfeertje, zoals ik hier ook in terug hoor.

Ik vind de Spaanse band Graveyard (dus niet de Zweedse Graveyard :wink:) bijvoorbeeld ook erg gaaf.


Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Kriestof » za apr 27, 2024 7:27 pm

ja, 20 buck spin is wel heel goed bezig
heb het label ooit ontdekt door de band Worm, wie dat niet kent, check foreverglade, erg lekker album

maar dit jaar scoren ze al met civerous, slimelord, witch vomit drie interessante death metal albums, rest van hun releases uit 2024 heb ik nog niet gehoord, maar ik ga ze zeker allemaal luisteren net zoals alle toekomstige albums van dit label

vind sowieso dat de laatste jaren in death metal de meest interessante releases op metalgebied zijn uitgekomen, black metal valt me wat tegen qua innovatie en nieuwe bands
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Ernst
Berichten: 5015
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » zo apr 28, 2024 12:29 am

Grotendeels mee eens. Ik heb vorig jaar overigens de britse death metal band Mithras ontdekt. Voor liefhebbers van Vektor, Blood incantation, Morbid angel en voivod een must. Een van de albums uit hun discografie: https://spotify.link/RQSl8tTe9Ib

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1581
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » zo apr 28, 2024 11:27 am

Ja Mithras is gaaf. Lekker spacey. Ik ben vooral fan van het album Behind The Shadows Lie Madness.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16539
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Re: Death Metal VIII

Bericht door Jesper » zo apr 28, 2024 11:34 am

Ik ken alleen de eerste, Forever Advancing... Legions, erg gaaf met een hoog Morbid Angel gehalte. Zijn de latere albums een beetje hetzelfde?
Heus.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1581
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » zo apr 28, 2024 12:24 pm

Ja de stijl blijft hetzelfde. Ze vinden wel iets meer hun eigen geluid maar de Morbid Angel invloeden zijn nooit ver weg.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Kriestof » zo apr 28, 2024 2:05 pm

nog nooit van gehoord, zal het vanavond luisteren
alle tips zijn hier welkom..alles wat jullie aanraden, zal ik luisteren.ben toe aan nieuwe muziek!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » ma apr 29, 2024 1:05 pm

Ernst schreef: vr apr 26, 2024 4:56 pm Ik ga zo je werk eens beluisteren.

Tot die tijd ook nog een tip voor je en enkele anderen (vooral Shreds of Sanity denk ik): het Spaanse Ataraxy. Ik kende hun plaat uit 2018 al, Where all hope fails, maar had niet door dat ze in 2022 weer een album uit hebben gebracht, The Last Mirror. Review: https://www.thesleepingshaman.com/revie ... st-mirror/

Het valt mij ook op dat ze op Spotify slechts 243 maandelijkse luisteraars hebben, terwijl dit echt veel en veel betere old school death metal is dan 95% wat in die niche uit wordt gebracht, mijns inziens. Misschien omdat ze uit Spanje komen, wat toch niet echt het epicentrum van metal is?

Afijn, oordeel zelf:

Voor fans van: Death ten tijde van Spiritual Healing, Asphyx, Incantation. Ik vind het qua songwriting, vocals en productie erg goed.
Ik weet dat t voor jullie niet speelt, maar ik heb t niet zo met de meeste anti-God en anti-christelijke teksten, maar dit album heeft prima teksten dus blij dat ik deze kan toevoegen aan mijn DM collectie :) dank, fijne oldskool metal in nieuw jasje idd!
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » ma apr 29, 2024 1:09 pm

Een oudje, 2008, lekker

🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Plaats reactie