HipHop

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Shreds of Sanity

HipHop

Bericht door Shreds of Sanity » di okt 15, 2024 6:08 pm

DJ Cool Herc had in 1973 niet kunnen vermoeden dat hij vijftig jaar later verantwoordelijk zou zijn voor het hoogtepunt van een wereldwijde beweging: een eigen topic op het metalfan forum.

Bespreek hier alle elementen van hip hop.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Re: HipHop

Bericht door Kriestof » di okt 15, 2024 8:37 pm

laat ik van start gaan met vier verschillende hip hop acts die hier wel eens zouden kunnen aanslaan

RUN THE JEWELS: een hip hop duo bestaande uit killer mike en producer/rapper EL-P
ze hebben vier albums, gemakkelijk genaamd RTJ1 tot en met RTJ4 en ik kan ze alle vier aanraden, in your face hip hop met vette productie, laat die subwoofer maar werken!

hier een nummertje met zach van rage against the machine om metalheads hier te overtuigen:

DANNY BROWN: een aparte stem, maar vooral zijn ouder werk is fantastisch

hier een nummertje met kendrick lamar, ab soul en earl sweatshirt, hoor je direct vier hedendaagse rappers aan het werk:

mijn persoonlijke held PUSHA T, de beste coke rapper aller tijden, elke rap bar gaat over coke! wat wil je nog meer

“I been getting at these coins as I’m breaking down a brick/ Make the jump to each level, Super Mario exists

enorme leuke wordplay dus, super mario levels vergelijken met coke deal levels, brick = coke voor alle duidelijkheid

en dan die andere coke rapper, FREDDIE GIBBS, ik word altijd gek van die flow, productie van madlib, lekker hoor

en ten slotte nog een video over hoe geweldig een hip hop concert kan zien, sheck wes in 2019 op woo hah, ik kom ook ergens voorbij in die video, maar zal maar niet zeggen wanneer :P

maar serieus, even kijken wat voor feest dat is

volgende week zal ik vier classic hip hop albums posten die elke muziekliefhebber imo moet kennen, en daarna zal ik eens de underground induiken met mijn tips
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Shreds of Sanity

Bericht door Shreds of Sanity » wo okt 16, 2024 12:49 pm

Run the Jewels zijn erg gaaf. Old school als ik ben vind ik vooral Ooh La La met DJ Premier heerlijk.

Sheck Wes ken ik nog niet, verder nog geen nieuwe namen gespot voor mij, hoewel ik vooral van Pusha T en Freddie Gibbs weinig ken. Danny Brown is gaaf, maar vanwege de stem en het ietwat hysterische moet je er wel echt voor in de stemming zijn.

Die producties van Madlib kan ik altijd heel weinig mee. Dit is ook weer zo'n nummer met een irritant gezongen refreintje wat een van mijn grootste ergernissen in hiphop is.

Ik heb sowieso erg weinig met moderne producties. Toen zo na 2000 opeens alle producties door Neptunes en Timbaland werden gedaan en die waardeloze 50 Cent de mainstream darling was verloor ik bijna alle interesse in hiphop. Naar mijn mening is hiphop daar ook nooit echt van hersteld. Er gebeuren wel weer interessante dingen, maar ik voel de producties vaak nog steeds niet. Waar is de boombap?

Deze met Danny Brown had ik vorige week ook al gepost. Joey Valance & Brae zijn qua flow wel een graadje minder dan Danny Brown, maar dit is wel het soort fun dat ik in hedendaagse hiphop vaak mis.

dako

Bericht door dako » wo okt 16, 2024 1:10 pm

Ik ben geen kenner. Vind het aggresievere werk leuk, maar kom niet verder dan de absolute basis. Ik vind het ook moeilijk om echt goed spul te vinden. Dan probeer ik wat grote namen, maar blijkt zo'n 2Pac ook voor de helft gewoon zoetsappige liefdesliedjes te maken. Do For Love, wat de fuck moet je daarmee joh. Heb geen idee waar ik moet beginnen.
Maar goed.

Eazy-E en NWA kennen we allemaal wel natuurlijk.

Army Of The Pharaos ga ik ook lekker op:

Was afgelopen week dus naar Cunninlynguists en die hebben ook leuk spul gemaakt:

Dan heb ik nog deze playlist op Spotify gevonden, en dat was al mijn kennis. Ik zal verder alles wel luisteren waar jelui mee komen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo okt 16, 2024 2:25 pm

Ik heb van die ICP momenten, lekker spul.

Is het zakke wasser of zakken wasser?

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo okt 16, 2024 8:08 pm

beste uit de wu tang stal is liquid swords van gza

vince staples beukte er vroeger ook lekker op los:

en iets dat iedereen wel leuk kan vinden is denzel curry:

en voor diegene die echt niet veel hip hop kennen, deze kennen jullie allemaal, en zoniet, luisteren maar

en dan op naar YG, heeft enorme domme platen, maar ook juweeltjes als dit

die laatste krijg je wel nooit meer uit je hoofd

Shreds of Sanity

Bericht door Shreds of Sanity » do okt 17, 2024 2:50 pm

Misschien makkelijker als ik gewoon deze playlist post die ik in de loop der jaren heb gemaakt. Meer dan 1000 nummers. Geeft ook wel een aardig overzicht van de geschiedenis van hiphop door de jaren heen. Hier moet je wel iets in kunnen vinden wat je leuk vindt dako.

Shreds of Sanity

Bericht door Shreds of Sanity » di nov 12, 2024 1:01 pm

Sinds een week of wat ben ik weer helemaal verslaafd aan het album Movies For The Blind van Cage.
Vol met filmverwijzingen maar vooral een reis door de bizarre harde geest van Cage. Een van de hoogtepunten is het nummer Agent Orange. Knap hoe Cage hierin een sample die zo verwoven is met GZA's Liquid Swords eigen maakt en perfect in het nummer integreert.

dako

Bericht door dako » di nov 12, 2024 1:29 pm

Oef, puik album is dat.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di nov 12, 2024 7:15 pm

Shreds of Sanity schreef: di nov 12, 2024 1:01 pm Sinds een week of wat ben ik weer helemaal verslaafd aan het album Movies For The Blind van Cage.
Vol met filmverwijzingen maar vooral een reis door de bizarre harde geest van Cage. Een van de hoogtepunten is het nummer Agent Orange. Knap hoe Cage hierin een sample die zo verwoven is met GZA's Liquid Swords eigen maakt en perfect in het nummer integreert.

ja, cool album

ik luister wel vaak naar EL-P zijn label definitive jux, cage heeft daar ook albums op uitgebracht, noemden ze in die backpakker rap, werd altijd wat negatief over gedaan, vaak ook omdat het veel blanke rappers waren

https://en.wikipedia.org/wiki/Definitive_Jux

liquid swords wordt ook bij rapsody trouwens heel cool gebruikt, gza doet zelfs mee

rapsody vind ik overigens een van de beste vrouwelijke rappers ooit

Shreds of Sanity

Bericht door Shreds of Sanity » wo nov 13, 2024 10:48 am

Rapsody ken ik van naam maar heb ik nooit geluisterd. Ik zal er eens induiken. Albums of nummers die je kan aanbevelen?

Dat klagen over backpackrappers heeft grotendeels plaatsgemaakt voor klagen over mumblerap geloof ik.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo nov 13, 2024 7:27 pm

ja, maar die kritiek snap ik
allemaal zelfde cadans en dan een autotune refreintje erbij.......zit echt veel bagger bij

ik vind eve het beste album van rapsody, een album over allemaal sterke vrouwen, is relaxed album, maar ik vind het wel wat hebben
https://en.wikipedia.org/wiki/Eve_(Rapsody_album)

het is geen feestrap, maar wel mooi, is wel niet iedereen zijn ding, weet niet of jij zoiets goed vind

Shreds of Sanity

Bericht door Shreds of Sanity » wo dec 04, 2024 1:16 pm

Ik heb net de film KNEECAP gezien (aanrader!), over de band KNEECAP.

Ik kende ze niet, maar de muziek is erg gaaf. Hiphop met teksten die een mix van Engels en Iers zijn, met sterk pro-Ierse invalshoek. Doet wel wat aan Run The Jewels denken, maar toch ook anders.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo dec 04, 2024 1:29 pm

niet alle kneecap songs zijn even goed, maar dit is erg catchy en zit al weken in mijn hoofd

leuke film trouwens, beetje trainspotting achtig

Shreds of Sanity

Bericht door Shreds of Sanity » wo dec 04, 2024 2:03 pm

Daar deed hij mij ook aan denken ja! De muziek door die goeie bioscoopspeakers horen was ook vet.

Plaats reactie