Welke albums kijk je naar uit, 2024 editie

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Amibor

Re: Welke albums kijk je naar uit, 2024 editie

Bericht door Amibor » vr aug 09, 2024 8:58 am

Nou nou, als dit de vakantietijd is, dan is het een aardig goed metaljaar aan het worden, en dan heb ik hier voornamelijk grotere namen, het ondergrondse druppelt vanzelf binnen.

23-08 Simone Simons - Vermillion
23-08 Nile - The Underworld Awaits Us All
23-08 Fleshgod Apocalypse - Opera

30-08 Leprous - Melodies Of Atonement
30-08 Teeth - The Will Of Hate
30-08 Anciients - Beyond The Reach Of The Sun

13-09 Oceans Of Slumber - Where Gods Fear To Speak
20-09 Ævangelist - Perdition Ekstasis Meta

11-10 Oranssi Pazuzu - Muuntautuja
11-10 Opeth - The Last Will And Testament

25-10 Gaerea - Coma
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » vr aug 09, 2024 10:40 am

Heyoka schreef: za jul 27, 2024 2:02 pm Mensen al de nieuwe Alcest geluisterd?
Ik vind het over het algemeen wel ok, maar eigenlijk is het enige album tot nu toe die me kon bekoren Souvenirs d'un autre monde. Maar deze nieuwe lijkt me wel heel erg goed te bevallen! Meer mensen enthousiast?
Die van Alcest vind ik een leuk album en is voor mij het eerste album van Alcest wat me kan boeien.

Limbonic art heb ik wel geluisterd maar het was een uurtje van mijn leven wat ik niet meer terug krijg.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » vr aug 09, 2024 1:05 pm

Jan-Willem schreef: vr aug 09, 2024 10:40 am
Heyoka schreef: za jul 27, 2024 2:02 pm Mensen al de nieuwe Alcest geluisterd?
Ik vind het over het algemeen wel ok, maar eigenlijk is het enige album tot nu toe die me kon bekoren Souvenirs d'un autre monde. Maar deze nieuwe lijkt me wel heel erg goed te bevallen! Meer mensen enthousiast?
Die van Alcest vind ik een leuk album en is voor mij het eerste album van Alcest wat me kan boeien.

Limbonic art heb ik wel geluisterd maar het was een uurtje van mijn leven wat ik niet meer terug krijg.
:lol:
Arme jongen toch!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 09, 2024 2:57 pm

Zoals al gezegd in Armored Saint-topic: Category 7. Vette shit, met John Bush op zang. Nineties Anthrax on speed, met flitsende solo's en technische krachtpatserij, gegoten in echte songs. Bush excelleert wederom. Kan ook bijna niet mis met die man achter de microfoon.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Amibor

Bericht door Amibor » za aug 10, 2024 4:39 pm

Boze dames, ik hoor ze graag, op plaat dan. Lekker razende BM zonder fratsen die dan wel weer eens barst van de noodzaak.

een haiku is een
nietszeggend te zijn

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » zo aug 11, 2024 2:55 pm

scorpion schreef: ma feb 19, 2024 3:48 pm De eerste echte topper is inmiddels binnen. '
Het voor mij onbekende spaanse Eternal Storm heeft met A Giant Bound To Fall een prachtig album afgeleverd.
Mocht je bands als Insomnium, In Vain, Alcest en Agalloch kunnen waarderen zou ik dit zeker een kans geven!
Daar ga ik me eens aan wagen.
innuendo schreef: vr apr 19, 2024 6:28 pm Ik hoor niemand over de nieuwe plaat van The Vision Bleak. Die is ook erg geslaagd!
Wederom uitmuntende sfeer op dit album, gecombineerde single Once I Was a Flower en The Premature Burial zijn een mooie uitsnede:

Ernst schreef: vr apr 26, 2024 10:02 am Inter Arma is zeker de moeite waard en Dvne klinkt tot nu toe als een verbetering op hun vorige, toen ook al heel sterke, werk. Beide bands zou ik graag een groter publiek toewensen, zijn toch wel een pak beter in songwriting etc den vele van de oudere bands heden ten dage.
Beiden verdienen hier nog meer aandacht, deze platen lijken wat minder toegankelijk dan eerst.

Jou kan ik overigens Huntsmen aanbevelen, een ongezonde mix van sludge, doom en post-metal. Mooie plek voor de mix van vrouwelijke/mannelijke vocalen, razende riffs, en de opbouw horend bij deze genres.
Jan-Willem schreef: vr jun 21, 2024 10:44 pm Reeds heb ik de nieuwe van Kvadrat ontdekt en ik vind hem geweldig!

Denk aan dissonante black/death in de stijl van Deathspell Omega, Svartidaudi, Zhrine

Voor mij staat dit album op nummer 1 voor de jaarlijst en er moet wel iets heel goed uitkomen wil dit album nog van die plaats verstoten worden.
Ook deze ga ik checken.

Dank voor de aanbevelingen!

Mijn voorlopige album van het jaar is de nieuwe van Dödsrit, Nocturnal Will: een uitmuntende mix van black, crust/d-beat, en heavy metal. Nocturnal Fire is een exemplarisch nummer, het begint als jaren '90 melodeath met het heavymetalgitaarwerk en slaat al snel om in nog steeds melodieuze blackmetal, om vervolgens een lekker hardcoreriffje erin te gooien. Daar overheen de screams en andersoortige vocalen, samen met leadgitaren die deze band inmiddels kenmerken, en dan is het nummer nog niet eens op de helft. Ik ben fan, nog meer dan ik al was sinds hun vorige album.

Andere albums die het hier goed doen zijn:

Welcome to the Machine van Monkey3, zwaar aangezette spacerock.

Dark Space -II van Darkspace, vooral met dank aan hun hypnotiserende optreden afgelopen jaar: veel langzamer dan voorheen, maar minstens zo duister.

IIII van Solbrud, heftig album waarbij ieder van de vier bandleden twee nummers componeerde, waarin blackmetal met dromeriger zaken verweven wordt, in de richting van Wolves in the Throne Room, maar met meer ruimte voor experimenteren. Dat zal ook wel, met ruim anderhalf uur muziek.

Let the Truth Speak van Earthside is een prog-album dat steeds meer grip op me krijgt. Het ligt in de hoek van Haken en ook van Leprous, maar dan het steviger materiaal van weleer. Het openingsnummer van dit album is een mooi instrumentaal stuk, maar deze single geeft een goede indruk van hun geluid.

Boezem van Vuur & Zijde, met leden van Laster, Terzij de Horde en Witte Wieven, gooit ook hoge ogen met hun mix van black, shoegaze en post-punk.

Pleroma van Orgone is ook een hele zit, met een mengelmoes van stijlen, geënt op technische deathmetal, maar met allerlei trucage er omheen, denk Sleepytime Gorilla Museum ga eclecticisme.

En een band die schijnbaar op eerdere albums al vergeleken werd met Opeth (met name hun Blackwater Park-dagen), Piah Mater, stijgt hier met stip met hun nieuwe album Under the Shadow of a Foreign Son. Op dit album hoor je de Opeth-aanbidding ook nog terug, maar gelukkig wel een doorgeëvolueerde vorm.

Ik moet verder nog de nieuwe Hail Spirit Noir beluisteren, en wacht ook op de nieuwe Anciients, Oranssi Pazuzu en Opeth. De nieuwe singles van Leprous en Gaerea konden me helaas nog niet overtuigen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » ma aug 12, 2024 12:43 pm

Bedankt voor de vele aanbevelingen Hieronimus, hier kan ik weer even mee uit de voeten :)

Nobucta

Bericht door Nobucta » ma aug 12, 2024 2:08 pm

Heyoka schreef: za jul 20, 2024 4:59 pm Iemand de nieuwe Limbonic Art al gehoord? Het is niet geworden waar je stilletjes op hoopt. Zijn anderen wel enthousiast?
Nee, elke keer denk ik "Ja, luisteren!". Dat heb ik al een aantal keer gedaan en hij is geen enkele keer blijven hangen. Jammer. Dit was er wel eentje waar ik zin in had.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma aug 12, 2024 2:29 pm

Enorm benieuwd naar "Carnation" van Mystical Death, nog enkele weken maar naar t schijnt!
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Amibor

Bericht door Amibor » zo aug 18, 2024 1:52 pm

Oeh, er komt ook een nieuwe Schammasch aan, klinkt al goed!

een haiku is een
nietszeggend te zijn

MadTinus

Bericht door MadTinus » ma aug 26, 2024 10:39 pm

De balans van 2024 tot nu toe:

1. COUNTING HOURS - The Wishing Tomb (met grote overtuiging nog steeds bovenaan)
2. DIIV - Frog in Boiling Water (niet zo sterk als voorganger Deceiver, maar nog steeds een zeer verdienstelijk album)
3. PET SHOP BOYS - Nonetheless (verrassing van het jaar, een sterk en boeiend album van mijn jeugdhelden)
4. THE BLEAK PICTURE - Meaningless (sterk doom debuut van deze Finnen)

Het nieuwe werk van In Vain, Dool, Dödsrit en Necrophobic maakt bij mij niet zoveel los als ik gehoopt had.

Net uit, moet ik nog vaker luisteren:
IN APHELION - Reaperdawn
NILE - The Underworld Awaits Us All
DARK TRANQUILLITY - Endtime Signals

Ik kijk nog uit naar o.a. VOLA, Opeth en God Dethroned.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 27, 2024 1:54 pm

Toch mooi om te zien dat er nog meer kerels zijn die trots vermelden dat Pet Shop Boys jeughelden zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

arjans

Bericht door arjans » di aug 27, 2024 7:37 pm

Ik ben onlangs naar het concert in de AFAS geweest.
Dat was ook echt een mooie avond.

MadTinus

Bericht door MadTinus » wo aug 28, 2024 10:46 am

Jeroen schreef: di aug 27, 2024 1:54 pm Toch mooi om te zien dat er nog meer kerels zijn die trots vermelden dat Pet Shop Boys jeughelden zijn.
👊🏻
arjans schreef: di aug 27, 2024 7:37 pm Ik ben onlangs naar het concert in de AFAS geweest.
Dat was ook echt een mooie avond.
Ik was er ook bij, was fantastisch!
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Last.fm

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » do aug 29, 2024 2:54 pm

Morgen de nieuwe plaat van Nick Cave & the Bad Seeds - Wild God. De laatste twee platen waren erg verstild en introvert, wat niet verbazend is gezien de thematiek (het verlies van Cave’s zoon op 15-jarige leeftijd), deze lijkt op basis van de drie singles die uit zijn weer uitbundiger te worden.
οu φροντiς

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do aug 29, 2024 8:19 pm

ja, hier ook een nick cave fan, van zijn eerste werk tot zijn laatste werk

in oktober naar nick cave en the bad seeds in antwerpen

heb nick cave solo en met de bad seeds al vaak gezien, en het is altijd erg goed, de enige 'pop' artiest van wie ik eigenlijk concerten bezoek
heb singles bewust nog niet gehoord, ik wacht altijd op het volledige album
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » vr aug 30, 2024 9:18 am

Eerste luisterbeurt is positief. De warme sound van Ghosteen, maar dan levenslustiger en energieker. Ik ga ze in september live zien, veel zin in.
οu φροντiς

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr aug 30, 2024 10:56 am

Jan-Willem schreef: ma aug 12, 2024 12:43 pm Bedankt voor de vele aanbevelingen Hieronimus, hier kan ik weer even mee uit de voeten :)
Mooi! Bevalt er iets? Die Kvadrat vind ik wel heftig, een plaat om voor te gaan zitten en die ik niet snel op zet.
Amibor schreef: zo aug 18, 2024 1:52 pm Oeh, er komt ook een nieuwe Schammasch aan, klinkt al goed!

Tonnen aan sfeer, heel goed.

Eternal Storm heeft overigens inderdaad een erg goede plaat uitgebracht. In eerste instantie komt het wat standaard over, maar bijvoorbeeld richting het einde van een nummer als The Void wordt het erg goed en doet het me ook denken aan Ne Obliviscaris.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Amibor

Bericht door Amibor » vr sep 20, 2024 12:21 pm

Oeeeh, nieuwe single van Imperial Triumphant, ik hoop op een album dit jaar nog! Wat blijven deze knakkers toch ontzettend verrassen en overdonderen.

een haiku is een
nietszeggend te zijn

Rene

Bericht door Rene » wo nov 20, 2024 2:08 pm

Rene schreef: do aug 01, 2024 7:24 pm Vorig jaar verscheen het debuut van het Griekse Triumpher hier in diverse jaarlijsten, dus er wordt vast uitgekeken naar de opvolger die verschijnt in oktober:
Ik was deze alweer vergeten, maar metalspeciaalzaak No Dust in Wezep had zowaar een exemplaar. Het debuut was uiteraard al erg goed, de nieuwe is zelfs beter. De nummers zijn geraffineerder, aanstekelijker, maar worden nog altijd op een heerlijk chaotische manier gebracht. De plaat duurt 39 minuten, maar het klinkt als een uur aan materiaal.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

dako

Bericht door dako » do nov 21, 2024 8:57 am

Ja, topspul. Alsof Manowar en Slough Feg in hun hoogtijdagen een samenwerken aangaan.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey

Bericht door jeffrey » vr nov 22, 2024 8:32 pm

Op de valreep.komt The Gates of Slumber nog met een nieuwe plaat. :D
Allemaal even normaal doen tegen djent

MadTinus

Bericht door MadTinus » vr nov 29, 2024 3:15 pm

Mensen hier bekend met Thy Catafalque? Ik tot een paar weken geleden ook niet echt. Ik had opgeslagen dat het een deathcore band was, niets is echter minder waar. Het is een band uit Hongarije die bestaat uit een vast bandlid Tamás Kátai. Hij is bijzonder productief want onlangs is alweer de 12e langspeler in 25 jaar verschenen. Op Metal-archives staat het als avant-garde metal geduid. Het is een mix van zeer vele stijlen, black metal en traditionele Hongaarse folk zijn wel de hoofdbestanddelen. Het is behoorlijk 'volle' muziek omdat er zoveel gaande is, er worden veel zangstijlen en instrumenten gebruikt. Heel veel afwisseling dus. Wat opvalt is de overtuiging en bezieling waarmee alles wordt gebracht.

Ik baseer me hierbij bijna alleen maar op het laatste album getiteld: "XII: A gyönyörű álmok ezután jönnek". De teksten en titels zijn in het Hongaars, dus daar kan ik geen kaas van maken. De muziek is echter zeer aansprekend en ik vermaak met er erg goed mee. Mooie ontdekking, wellicht dat meer mensen hier er wat mee kunnen.

Review op de frontpage: https://www.metalfan.nl/reviews.php?id=12809 hier krijgt het album een 79/100. Ik vind dat wat aan de magere kant. Op basis van wat ik gehoord heb, vind ik het zeker een 85/100 en dat kan hoger worden omdat het album zoveel details bevat dat het een typisch geval is van een groeiplaat die elke luisterbeurt weer wat nieuws prijsgeeft.

Review van het laatste album op Angrymetalguy: https://www.angrymetalguy.com/thy-cataf ... an-jonnek/
Laatst gewijzigd door MadTinus op vr nov 29, 2024 7:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Last.fm

Persistence

Bericht door Persistence » vr nov 29, 2024 4:08 pm

Jazeker! Een leuke band. Ik ben niet bekend met hun nieuwere werk, maar heb ze een tijd geleden wel grijs gedraaid.

Crises

Bericht door Crises » vr nov 29, 2024 5:11 pm

Ik heb er indertijd twee albums van moeten recenseren. Ik vond de eerste kut en de volgende nog erger…
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » za nov 30, 2024 6:29 am

dako schreef: vr mar 22, 2024 10:44 am Limbonic Art en Emperor zijn de enige blackbands die ik luister. In beide gevallen vind ik het tof omdat het niet enkel raggende stofzuigerblek is, maar opbouwende, lange nummers waar nog een beetje over nagedacht is.
Sowieso ben ik naast de meezingmetal ook erg fan van ingewikkelder spul (luister meer epic metal dan alestrom, hehe). Het is niet de hele dag roeien, zeg maar.
:mrgreen:
:mrgreen:

Amibor

Bericht door Amibor » za nov 30, 2024 12:40 pm

Nog een maandje pareltjes scharrelen, maar voor nu is dit ongeveer mijn top 10.

01. Opeth - The Last Will And Testament
02. Dool - The Shape Of Fluidity
03. Akhlys - House Of The Black Geminus
04. Blood Incantation - Absolute Elsewhere
05. Gaerea - Coma
06. Spectral Voice - Sparagmos
07. Oranssi Pazuzu - Muuntautuja
08. Ihsahn - Ihsahn
09. Ulcerate - Cutting The Throat Of God
10. Ævangelist - Perdition Ekstasis Meta
een haiku is een
nietszeggend te zijn

dako

Bericht door dako » ma dec 02, 2024 7:47 am

Demon Bitch - Master Of The Games

Wat een enorm puberale bandnaam. Echt heel sneu. Ik sloeg de band bijna over vanwege dit domme gedoe. Gelukkig niet gedaan, want Demon Bitch komt hier met een achterlijk goed album aan. Epic metal, heavy metal, whatever. Voor de liefhebbers van Cauldron Born en aanverwanten.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

bakvet

Bericht door bakvet » wo dec 04, 2024 1:55 pm

dako schreef: ma dec 02, 2024 7:47 am

Wat een enorm puberale bandnaam. Echt heel sneu. Ik sloeg de band bijna over vanwege dit domme gedoe. Gelukkig niet gedaan, want Demon Bitch komt hier met een achterlijk goed album aan. Epic metal, heavy metal, whatever. Voor de liefhebbers van Cauldron Born en aanverwanten.
Goeie. Ga ik checken. Hun debuut-ep is een klassieker in mijn cirkel (van n=1).

bakvet

Bericht door bakvet » do dec 05, 2024 11:17 am

Heb het album nu vijf keer geluisterd. Het is bovengemiddeld voor het genre maar net geen 8/10. Zal het nog een paar keren luisteren of het een extra laag krijgt. Deze stijl van excentrieke US power houd ik wel van. Stem van de zanger, en ook sommige zanglijnen, doen me wat meer aandacht andere bands denken - minder uniek dus.

bakvet

Bericht door bakvet » zo dec 08, 2024 9:16 pm

dako schreef: ma dec 02, 2024 7:47 am

The Jury is out. Een 8/10 is het weldegelijk.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma feb 17, 2025 4:21 pm

Kriestof schreef: do apr 25, 2024 1:31 pm a different shade of blue, dat vind ik een van de beste albums sinds 2000, en hoe meer het je luistert, hoe beter het wordt en hoe meer je het wil luisteren
ik ken ook alle lyrics van buiten eigenlijk, zo veel heb ik het geluisterd en ik word het nog niet beu...dus ik kan iedereen het aanraden
ook elke ep, losse singles en split zijn de moeite

het beukt knetterhard, de riffs zijn geweldig, de zang vind je in begin niets, maar later wil je niets anders dan dat geschreeuw dat door merg en ziel gaat...
in begin is het misschien moeilijk om in te komen, maar eens het kwartje valt, tja, dan ga je hard..

en live beukt het alles omver, altijd ook heel vette sfeer, beetje 70 procent hardcore punk liefhebbers en 30 procent metalheads
Luister nu nog eens de laatste plaat op koptelefoon en de frank is keihard gevallen. Allemachtig wat een kneiterharde band. Dat vuile gitaargeluid in de breakdowns, originele tempowisselingen, dat getergde geroep. Het valt ineens allemaal in elkaar. Had wel de afgeslotenheid van een koptelefoon nodig om intens te luisteren. Gewoon zomaar viel het nooit.

Alleen op bureau en zin om een monitor te roundhousekicken.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma feb 17, 2025 6:29 pm

KoenM schreef: ma feb 17, 2025 4:21 pm
Kriestof schreef: do apr 25, 2024 1:31 pm a different shade of blue, dat vind ik een van de beste albums sinds 2000, en hoe meer het je luistert, hoe beter het wordt en hoe meer je het wil luisteren
ik ken ook alle lyrics van buiten eigenlijk, zo veel heb ik het geluisterd en ik word het nog niet beu...dus ik kan iedereen het aanraden
ook elke ep, losse singles en split zijn de moeite

het beukt knetterhard, de riffs zijn geweldig, de zang vind je in begin niets, maar later wil je niets anders dan dat geschreeuw dat door merg en ziel gaat...
in begin is het misschien moeilijk om in te komen, maar eens het kwartje valt, tja, dan ga je hard..

en live beukt het alles omver, altijd ook heel vette sfeer, beetje 70 procent hardcore punk liefhebbers en 30 procent metalheads
Luister nu nog eens de laatste plaat op koptelefoon en de frank is keihard gevallen. Allemachtig wat een kneiterharde band. Dat vuile gitaargeluid in de breakdowns, originele tempowisselingen, dat getergde geroep. Het valt ineens allemaal in elkaar. Had wel de afgeslotenheid van een koptelefoon nodig om intens te luisteren. Gewoon zomaar viel het nooit.

Alleen op bureau en zin om een monitor te roundhousekicken.
mooi om te horen!!! plaat klinkt ook zeer goed op vinyl
ik vind het de meest agressieve band van de laatste jaren, live is het een sloophamer

overigens ook goede teksten, zeer goede productie,...

shade of blue blijft wel zonder enige twijfel hun beste album

a tear in the fabric of life, is ook een zeer goede concert ep, ze hebben er ook een korte aniamtiefilm over gemaakt, gaat over een auto ongeluk en de nasleep

Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo feb 19, 2025 3:35 pm

MadTinus schreef: vr nov 29, 2024 3:15 pm Mensen hier bekend met Thy Catafalque? Ik tot een paar weken geleden ook niet echt. Ik had opgeslagen dat het een deathcore band was, niets is echter minder waar. Het is een band uit Hongarije die bestaat uit een vast bandlid Tamás Kátai. Hij is bijzonder productief want onlangs is alweer de 12e langspeler in 25 jaar verschenen. Op Metal-archives staat het als avant-garde metal geduid. Het is een mix van zeer vele stijlen, black metal en traditionele Hongaarse folk zijn wel de hoofdbestanddelen. Het is behoorlijk 'volle' muziek omdat er zoveel gaande is, er worden veel zangstijlen en instrumenten gebruikt. Heel veel afwisseling dus. Wat opvalt is de overtuiging en bezieling waarmee alles wordt gebracht.

Ik baseer me hierbij bijna alleen maar op het laatste album getiteld: "XII: A gyönyörű álmok ezután jönnek". De teksten en titels zijn in het Hongaars, dus daar kan ik geen kaas van maken. De muziek is echter zeer aansprekend en ik vermaak met er erg goed mee. Mooie ontdekking, wellicht dat meer mensen hier er wat mee kunnen.

Review op de frontpage: https://www.metalfan.nl/reviews.php?id=12809 hier krijgt het album een 79/100. Ik vind dat wat aan de magere kant. Op basis van wat ik gehoord heb, vind ik het zeker een 85/100 en dat kan hoger worden omdat het album zoveel details bevat dat het een typisch geval is van een groeiplaat die elke luisterbeurt weer wat nieuws prijsgeeft.

Review van het laatste album op Angrymetalguy: https://www.angrymetalguy.com/thy-cataf ... an-jonnek/
Zo'n band waar ik al heel erg lang niet aan toekom. Tot nu.

Allemachtig, wat een indruk maakt die laatste plaat!
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Persistence

Bericht door Persistence » wo feb 19, 2025 3:52 pm

Gave band! Mijn favoriete plaat van TC is Naiv uit 2020 alweer.

Plaats reactie