Dit trek ik erg goed!
releases 2025
- XnegativeX
- Contacteer:
Re: releases 2025
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb ze een tijdje geleden nog live gezien in Hedon. Een verrassend fijne live band!
Dit nieuwe nummer klinkt, wat mij betreft, ook erg sterk. Ik ben erg benieuwd of het nieuwe album de vorige (Diversum - 2022) kan overtreffen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik zou ze ook eens graag live zien. Op een of andere manier staan ze zelden op de festivals. Een paar jaar terug kon ik niet toen ze in Den Bosch speelden, en Zwolle was we toch wat te ver onlangs.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Havukruunu komt met een nieuw album eind februari. De vorige uit 2020 was te gek en draai ik nog regelmatig.
Kryptograf heeft al twee toffe psychedelische retrorockplaten uit en komt ook met een nieuwe op korte termijn.
Kryptograf heeft al twee toffe psychedelische retrorockplaten uit en komt ook met een nieuwe op korte termijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Paradise Lost mag ook wel eens met wat nieuws komen dit jaar.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Night Flight Orchestra.
Niet erg vernieuwend tov het eerdere werk, misschien nog een tikkie meer pop en allemaal zo catchy als de tering.
Dit is goud.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
- Draconian
- Lult over cdtjes
In Tilburg was het ook een feestje 2 weken geleden! Deze nieuwe klinkt ook wel goed inderdaad, maar ik blijf Amber Galactic toch het allerleukst vinden, vooral vanwege het nummer Gemini.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- KoenM
- Contacteer:
Eens met Draconian. Nieuwe is erg genietbaar, maar Amber Galactic was mijn kennismaking en blijft favoriet. Ook het nr Divinyls van Aeromantic is geniaal.
Ik moet deze nog wat vaker luisteren om echt een conclusie te kunnen trekken, maar ik vermoed dat ik me bij jullie aansluit.
- KoenM
- Contacteer:
KoenM schreef: ↑wo jan 08, 2025 7:28 am
Dit belooft alvast. Heerlijke thrashbeuker.
In 2023 support van gespeeld in Aalst en backstage met die gast zitten praten. Intelligente kerel en dat blijkt hier ook weer uit de lyrics. Toelichting bij de tekst in de YT caption:
“When I was younger, I used to think the world would only get better during my life. I know now that isn’t the case. We aren’t going to fix the environment even though we know the consequences, because profits would decrease, so it’s not considered possible. On top of that, our societies keep getting more unequal, with a few people owning most everything, and most people just trying to keep their heads above water. We still won’t feed everyone, but we will fund development of weaponized autonomous drones. Etc etc.
I was reading some social theory stuff (Mark Fisher) some years ago and feeling depressed about my own future in these conditions. I went to a therapist and they basically told me it was all real and legitimate, and that all they could do was give me drugs so I could pretend that I didn’t know all this. I don’t really have time to worry too much, because a bunch of bills are always due. I also stopped dreaming for a year or two, which I found scary. I tried to bottle this feeling into ‘A Better World’ - I don’t think I’m the only one.
The video was made by Juan Rodriguez, who we worked with on ‘Crushed Beneath the Tracks’, and shows WARBRINGER going hard - what we do best. The song has a melodic death-tinged riff penned by Adam Carroll, with arrangements by thrash maestro Carlos Cruz. To me, it gives the feeling of being stuck on some accelerated loop that won’t slow down. Hope you guys enjoy the first taste of Wrath And Ruin, there’s a lot more to come!"
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
vrijdag komt nieuwe ingrown uit
tja, dat is combinatie van metal, amerika, harcore, amerika en tja, bier, wapens en inteelt, en dan nog wat amerika
bekijk de fantastische videoclip alvast:
tja, dat is combinatie van metal, amerika, harcore, amerika en tja, bier, wapens en inteelt, en dan nog wat amerika
bekijk de fantastische videoclip alvast:
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Die omschrijving was eigenlijk al genoeg om het niet aan te hoeven klikken. Heb het toch gedaan en wenste dat ik het niet had gedaan.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik had je gewaarschuwd
maar het is wel heel actuele muziek, echt amerika 2025, dus het vat de tijdgeest goed samen
maar het is wel heel actuele muziek, echt amerika 2025, dus het vat de tijdgeest goed samen
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Was dit een post om aan te geven dat het nieuwe album komt, of was het een endorsement om te luisteren? 
De videoclip heeft me praktisch oogkanker gegeven.

De videoclip heeft me praktisch oogkanker gegeven.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
luisteren natuurlijk! dit is het soort muziek dat ik s morgens heel vroeg luister met bak koffie en dan kunnen we een werkdag weer aan!
ik ga vrijdag zeker dat album checken, ook goede live band trouwens, hier spelen ze al wat songs van het nieuwe album, strak concert hoor
ik ga vrijdag zeker dat album checken, ook goede live band trouwens, hier spelen ze al wat songs van het nieuwe album, strak concert hoor
![Tank [tank]](./images/smilies/tank.gif)
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ook nieuw werk uit van jivebomb, nieuwe single duurt maar een minuut en het is best te omschrijven als obituary met wat hc vibes
ook echt iets voor jou Lennert, kijk het maar eens
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
ook echt iets voor jou Lennert, kijk het maar eens

Nieuwe Destruction is ook weer een lekker doordenderende bak aggressie <3
- Krimhild
- Altijd welkom
- Krimhild
- Altijd welkom
Fluisterwoud! Al zeker 10 jaar niet meer geluisterd, moet dat toch weer eens aanzwengelen. Of gewoon Grafjammer een kans geven. De titels klinken alvast goed ja.
Fluisterwoud was live heel goud. Die gitarist ging helemaal los, naargeestige bekken trekkend, tong uit zijn bakkes als ware hij de duivel zelf. Zo hoort het, mensen!
Eigenlijk de enige vereisten voor echt goeie muziek!

Dit was een goede tip. Ik heb het nieuwe album van Combust inmiddels beluisterd, dit is gesneden koek voor mensen die bands als leeway, terror, cro-mags etc. goed vinden. Prima aanrader Kriestof!
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
album van het jaar wat mij betreft tot nu toe! leuk dat iemand het ook goed vind
beste nyhc albums in lange tijd! echt nog eens ouderwetse hardcore punk met goede productie, en niet enkel breakdowns
ik ga binnenkort in hardcore topic hier op metalfan forum heel wat tips zetten, want er zijn heel veel goede hc bands tegenwoordig, voor mij het beste genre in heavy muziek anno 2025, en ik luister alle genres van doom tot black, van hardcore tot death
hun vorig album is ook de moeite overigens
en live zijn ze ook goed
beste nyhc albums in lange tijd! echt nog eens ouderwetse hardcore punk met goede productie, en niet enkel breakdowns
ik ga binnenkort in hardcore topic hier op metalfan forum heel wat tips zetten, want er zijn heel veel goede hc bands tegenwoordig, voor mij het beste genre in heavy muziek anno 2025, en ik luister alle genres van doom tot black, van hardcore tot death
hun vorig album is ook de moeite overigens
en live zijn ze ook goed
Ik neem aan dat je The Chisel al kent? Dat vind ik zelf heel gaaf. Krijg er acute neigingen van om de tondeuse te pakken en kistjes aan te doen.
- Jan-Willem
Heeft iemand deze al ontdekt?
De vorige plaat werd hier allom gewaardeerd en zo heb ik ook deze band leren kennen. Hulde!
De vorige plaat werd hier allom gewaardeerd en zo heb ik ook deze band leren kennen. Hulde!
- Hieronimus
Juist deze plaat begint mij te overtuigen. Goede afwisseling, mooie sfeer.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
De nieuwe single van Acherontas klinkt ook weer prima, gaaf einde ook.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Topper is die nieuwe van Drudkh! Dit album gaat weer terug naar de sound van hun oude albums met op een paar nummers wat meer agressie.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Net besteld. Die omschrijving hoor ik al drie albums lang hehe.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Hieronimus
- Jeroen
- Contacteer:
Die zang is kut zeg. Ron probeert geforceerd agressief uit de hoek te komen. Hij was al niet van het grote bereik, maar vroeger zat er tenminste nog power achter. Dit valt me toch wel tegen. Nummer klinkt verder nogal dertien in een dozijn.
- Jeroen
- Contacteer:
Zeg maar gerust slecht. Wat een tegenvaller
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
zal wel 1 april grap zijn van dark angel met die zangprestatie
...
denk ik....hoop ik
...
denk ik....hoop ik
- Shreds of Sanity
Die vocals klinken als een slechte Cronos-imitatie die eigenlijk Rob Dukes wil zijn.
Ah zo even luisteren...nog niet geluisterd...
Is het zakke wasser of zakken wasser?
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
voor de doom fans, nieuw tribunal album uit volgende week, luister alvast naar twee songs
uit op 20 buck spin
uit op 20 buck spin
- Jeroen
- Contacteer:
Waarom verbaast me dit niets? :p
Kreeg er meer een Slaughter in the Vatican of Epidemic Of Violence vibe van dan iets anders. Het schreeuwerige van Rob Dukes hoor ik minder in en dat is goed want ik luister niet graag naar hem.
Een paar dagen geleden is Otra van In the Woods uitgekomen. Ik dacht ik meld het even:
Tot nu toe bevalt het album me meer dan prima. Veel afwisseling en ik was een beetje bang dat het een beetje te lauwtjes zou worden, maar dat valt gelukkig alles mee.
Tot nu toe bevalt het album me meer dan prima. Veel afwisseling en ik was een beetje bang dat het een beetje te lauwtjes zou worden, maar dat valt gelukkig alles mee.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
Ik vind die Exhorder platen best goed en vind zeker van Leave Scars en Time does not Heal leuke oude thrash platen. Dit nieuwe nummer vind ik echt afgrijselijk, het klinkt ook als een ontzettend los geheel, als iets waar geen enkele chemie bij te pas komt. Ik had al een vermoeden dat ze eigenlijk gewoon niet in staat waren om een goed album af te leveren, nadat het zoveel jaren was uitgesteld. Helaas is dat bevestigd.
Nice! Ik ben heel benieuwd. A Misinterpretation of I is alvast heel tof. De andere singles heb ik denk ik maar 1 keer gehoord. Ik ga zo na de nieuwe van Messa ook deze voor het eerst luisteren!
- Jeroen
- Contacteer:
Ze hebben na Time Does Not Heal nog een vrij complete demo gemaakt. Lijkt me toch dat die songs prima opnieuw op te nemen zijn. Toen zaten ze nog in de creatieve flow. Alles beter dan dit.Ernst schreef: ↑di apr 15, 2025 8:24 amIk vind die Exhorder platen best goed en vind zeker van Leave Scars en Time does not Heal leuke oude thrash platen. Dit nieuwe nummer vind ik echt afgrijselijk, het klinkt ook als een ontzettend los geheel, als iets waar geen enkele chemie bij te pas komt. Ik had al een vermoeden dat ze eigenlijk gewoon niet in staat waren om een goed album af te leveren, nadat het zoveel jaren was uitgesteld. Helaas is dat bevestigd.
Liefhebbers van Ghost Brigade zouden het nieuwe album van The Man Eating Tree eens moeten checken!
De oude zanger van Ghost Brigade is hier tegenwoordig de vocalist bij, en ik moet zeggen dat de sound hierdoor ook veel van Ghost Brigade weg heeft, waarbij The Man Eating Tree zich iets meer op sfeer richt.
De oude zanger van Ghost Brigade is hier tegenwoordig de vocalist bij, en ik moet zeggen dat de sound hierdoor ook veel van Ghost Brigade weg heeft, waarbij The Man Eating Tree zich iets meer op sfeer richt.
- Krimhild
- Altijd welkom
JIJ HEBT ALTIJD DE BESTE TIPS! Go Scorpion.scorpion schreef: ↑wo apr 16, 2025 3:46 pm Liefhebbers van Ghost Brigade zouden het nieuwe album van The Man Eating Tree eens moeten checken!
Niemand heeft het ooit over Ghost Brigade, dus ik ben zeer blij verrast!
Sommige nummers van Ghost Brigade zijn toch ook wel zeer sfeer-gestuurd, zou ik zeggen. Maar sommigen vroemvroem. Hoe dan ook: ik ga het eens rap luisteren, merci.