Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
New Era Productions
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door New Era Productions » vr okt 11, 2024 4:02 pm

Afbeelding
web: new-era-productions.nl
winkel: new-era-productions.nl/shop

Nobucta

Bericht door Nobucta » do nov 21, 2024 11:24 am

Grima heeft een nieuwe single, klinkt weer erg Grima, benieuwd naar de rest van het album.

Crises

Bericht door Crises » di nov 26, 2024 7:16 pm

Shreds of Sanity schreef: ma okt 07, 2024 2:49 pm De huidige sound van Rotting Christ begint ongeveer bij het album Κατά τον δαίμονα εαυτού

Zoals veel bands had ook Rotting Christ in de jaren 90 een periode met veel gothic invloeden, dus volgens mij kan jij ook met de albums A Dead Poem en zijn opvolgers goed uit de voeten.
Oeh, ik ben nog steeds erg trots op mijn recensie van dat album (Κατά τον δαίμονα εαυτού)… helaas staat die website niet meer online.
Laatst gewijzigd door Crises op di nov 26, 2024 7:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Crises

Bericht door Crises » di nov 26, 2024 7:17 pm

Heeft iemand trouwens al het nieuwe nummer van Barshasketh geluisterd hier?
Dat is ook wel weer genieten!
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 26, 2024 8:09 pm

Ik hoorde deze week de Oekraïense heren van Labyrinthus Stellarum. Fijn werk. Spacesynth en trance-achtige ambient gemixt met black metal. Wat ik van de cleane autotune zang vind, weet ik nog niet, maar bandje wist me wel te verrassen.

Heb afgelopen week ook eens naar Emperor-kloon Secrets geluisterd. Een van de bands van die gast met honderd projecten. Vooralsnog vind ik het niet meer dan aardig. Het Nightside-sfeertje is er wel, maar songtechnisch klinkt het nogal eenvormig. Hopelijk valt het kwartje nog.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do nov 28, 2024 4:12 pm

Doet me denken aan Vorga qua thematiek en Abstract Void qua synthwerk. Ik ga het eens langer beluisteren.

Toen ik het album van Secrets voor het eerste beluisterde bleef het bepaald niet hangen. Ik had meer verwacht van deze semi-supergroep.

Ik moet verder de nieuwe albums van Kanonfieber, Sur Austru, Dawn Treader, Agrypnie, Firtan, Groza, Oranssi Pazuzu, Doedsmaghird, Schammasch, Ellende, Vemod, Gaerea, Doldrum en Panzerfaust nog gaan beluisteren... Volgens mij zitten daar wel weer wat pareltjes tussen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » vr nov 29, 2024 8:13 am

Hieronimus schreef: vr aug 30, 2024 11:16 am Maar ontdekking is wel Deadly Carnage, met hun album van 2023 Endless Blue. Geschoeid op blackmetal, maar dan op z'n Alcests, met vleugjes Novembre, en wat folk-achtige invloeden.

Het biedt mij net wat meer dan Alcest dat doet met prettig verschillende nummers op dit conceptalbum over Japanse folklore.
Is wel heel Alcestesk, bijna té. Moet zeggen dat ik eerder naar Alcest met screams grijp dan maar Alcest zonder screams. Ik wil wel wat kruiden in mijn soep, anders wordt het te slap. :) Deadly Carnage lijkt niet zo kruidig te zijn.
Bij mij doetie het wel, Moredhel!

Last.fm

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » vr nov 29, 2024 8:17 am

KoenM schreef: do jul 11, 2024 4:04 pm

Satyriconeske black met roots in de H8000 scene. Gitarist is Josh Fury van Liar geweest. Teksten in het Iepers. Klinkt erg lekker!
Leuk idee, black in het West-Vlaams. Verder klinkt het wel prima.

Last.fm

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » di dec 03, 2024 11:16 am

Iemand deze al gehoord?

Ik denk dat het wel iets is voor Amibor

Crises

Bericht door Crises » di dec 03, 2024 1:00 pm

Die nieuwe Vemod! Geweldig!

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » wo dec 04, 2024 9:42 pm

Jeroen schreef: di nov 26, 2024 8:09 pm Ik hoorde deze week de Oekraïense heren van Labyrinthus Stellarum. Fijn werk. Spacesynth en trance-achtige ambient gemixt met black metal. Wat ik van de cleane autotune zang vind, weet ik nog niet, maar bandje wist me wel te verrassen.

Heb afgelopen week ook eens naar Emperor-kloon Secrets geluisterd. Een van de bands van die gast met honderd projecten. Vooralsnog vind ik het niet meer dan aardig. Het Nightside-sfeertje is er wel, maar songtechnisch klinkt het nogal eenvormig. Hopelijk valt het kwartje nog.
Volgens Spotify is dit mijn meest beluisterde band van het afgelopen jaar

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » do dec 05, 2024 9:45 am

Ik vond er weinig aan, helaas.

Last.fm

MadTinus

Bericht door MadTinus » vr dec 13, 2024 3:35 pm

Vandaag is dan het nieuwe album van het Zweedse Mörk Gryning (niet te verwarren met het Noorse Mork) verschenen. Het heet "Fasornas Tid", bevat 12 nummers en klokt een keurige 44 minuten. Ik heb de eerste luisterbeurt er nagenoeg opzitten en het album sluit op het eerste gehoor naadloos aan op voorganger "Hinsides Vrede", dat vond ik een redelijk toffe plaat, maar ook redelijk 'ene oor in, andere oor eruit'.

De nieuwe vind ik qua productie een tikkie fijner. Het geluid is iets droger dan de wat mij betreft wat schel klinkende voorganger.

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 13, 2024 8:58 pm

MadTinus schreef: vr dec 13, 2024 3:35 pm Vandaag is dan het nieuwe album van het Zweedse Mörk Gryning (niet te verwarren met het Noorse Mork) verschenen. Het heet "Fasornas Tid", bevat 12 nummers en klokt een keurige 44 minuten. Ik heb de eerste luisterbeurt er nagenoeg opzitten en het album sluit op het eerste gehoor naadloos aan op voorganger "Hinsides Vrede", dat vond ik een redelijk toffe plaat, maar ook redelijk 'ene oor in, andere oor eruit'.

De nieuwe vind ik qua productie een tikkie fijner. Het geluid is iets droger dan de wat mij betreft wat schel klinkende voorganger.

Lekker, ben benieuwd. Hinsides Vrede is (net als de s/t) een lekker luisterbare plaat, maar een tikje vrijblijvend. Ik kan me zo ook geen nummers voor de geest halen. Dat kan ik wel van een Maelstrom Chaos. Dat is wat mij betreft de beste cd van de heren, waarop alles uitstekend samenkomt.

Ik heb afgelopen weekend de nieuwe plaat van Seth nog gescoord. Moet die nog draaien, maar dat kan bijna niet fout gaan na de vorige. Die band is sinds de wederopstanding een jaar of tien geleden heel erg goed bezig. Beetje vergelijkbaar met ...and Oceans wat dat betreft. Die gaan ook als een speer en qua sound hebben beide bands ook wel wat raakvlakken.

MadTinus

Bericht door MadTinus » vr feb 07, 2025 11:32 am

Over een week verschijnt het debuut album van KRYPTAN, de nieuwe blackmetalband van Mattias Norrman die je zou kunnen kennen als de ex-bassist van KATATONIA. Het album heet "Violence, Our Power" en verschijnt via het Noorse Edged Circle Productions (het label van ex-Immortal bassist Iscariah/Stian Smörholm) waar ook de Nederlandse bands Asagraum en Bodyfarm onder contract staan.

Het verschijnt vrijdag 14 februari, maar mijn pre-order CD viel gisteren al op de mat. Het is een erg lekker album vol Zweedse black metal geworden, soms slepend, dan weer snel met lekkere hysterische, maniakale zang van Alexander Högbom (October Tide) die me soms wel een beetje aan Niklas Kvarforth van Shining doet denken. Twee nummers zijn al te beluisteren.

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Last.fm

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 07, 2025 2:59 pm

Niet verkeerd. Die jongens weten wel hoe je sterke black metal maakt.

Hier viel afgelopen week de nieuwe EP van Helleruin op de mat. Die gast is ook goed bezig. Twee uitstekende tracks in de melorauwe stijl die we inmiddels gewend zijn. Helleruin ontpopt zich steeds meer als één van de betere Nederlandse blackmetalbands, samen met Kjeld en Ungrun. Dat Ungrun heeft wat mij betreft de beste blackmetalplaat van 2024 uitgebracht. Friese victorie.

In hetzelfde pakket zat een oogverblindende LP-versie van het Nokturnal Mortum-album Weltanschauung. Heb de laatste jaren vrijwel alles van de band ook op vinyl verzameld en het valt me op hoe ontzettend fraai deze uitgaven er allemaal uitzien. De klasse spat van het artwork af en de klank is ook heel goed.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 10, 2025 9:16 pm

En zo cancelde Doornroosje Akhlys. Vandaag de laatste cd maar weer eens gedraaid. Wat een geniaal album.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di feb 11, 2025 8:56 am

Ik las het. Heb nog geen concrete uitingen gezien van hen die zoiets nodig maken.Was mooi geweest op Soulcrusher, maar de line-up is verder al ok.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » di feb 11, 2025 8:58 am

Jeroen schreef: vr feb 07, 2025 2:59 pm Niet verkeerd. Die jongens weten wel hoe je sterke black metal maakt.

Hier viel afgelopen week de nieuwe EP van Helleruin op de mat. Die gast is ook goed bezig. Twee uitstekende tracks in de melorauwe stijl die we inmiddels gewend zijn. Helleruin ontpopt zich steeds meer als één van de betere Nederlandse blackmetalbands, samen met Kjeld en Ungrun. Dat Ungrun heeft wat mij betreft de beste blackmetalplaat van 2024 uitgebracht. Friese victorie.

In hetzelfde pakket zat een oogverblindende LP-versie van het Nokturnal Mortum-album Weltanschauung. Heb de laatste jaren vrijwel alles van de band ook op vinyl verzameld en het valt me op hoe ontzettend fraai deze uitgaven er allemaal uitzien. De klasse spat van het artwork af en de klank is ook heel goed.
Ungrun heeft toch zijn laatste album in 2023 uitgebracht of zie ik wat over het hoofd?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 11, 2025 9:01 am

Helemaal waar! De tijd gaat te snel.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 11, 2025 9:02 am

Hieronimus schreef: di feb 11, 2025 8:56 am Ik las het. Heb nog geen concrete uitingen gezien van hen die zoiets nodig maken.Was mooi geweest op Soulcrusher, maar de line-up is verder al ok.
Muzikaal kan ik me alleen het project Rhune voor de geest halen. Ergens begin dit millennium een split gemaakt met Bellum en dat is geen frisse naam.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » di feb 11, 2025 9:34 am

Ergens krijg ik het gevoel dat het spijkers op laag water zoeken is. Maar goed ik heb geen onderzoek gedaan en ik ga nu uit van de info die ik van Jeroen, Hieronimus en een artikel van het AD.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 11, 2025 8:25 pm

Dat sowieso. Akhlys stond overigens wel op Eindhoven Metal Meeting. Waar Impaled Nazarene uitgegooid was.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di feb 11, 2025 11:47 pm

Ik ken enkele van die gasten, onder wie Kyle, persoonlijk en die zijn er elke keer ook weer hogelijk verbaasd over.
לֹא אעבוד

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo feb 12, 2025 9:07 am

als een band op het podium mensen aanzet om haat in actie om te zetten, duidelijk toespraken houdt of een compleet publiek van neo nazi's trekt, de boel kapot slaan,...dan snap ik dat je dat liever niet hebt als zaal....

maar dit soort metalbands cancellen om een lyric, een uitspraak van vroeger, uiterlijk vertoon

ik kom uit principe (ja, ik cancel de cancelaars) dus ook niet meer in doornroosje of in de effenaar

je kan bijna elk reggae artiest cancellen uit jamaica, bij elke artiest zijn er wel anti homo teksten en dat zijn ze nu ook aan het doen in Belgie, ik weet niet of dat in nederland speelt
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo feb 12, 2025 9:20 am

AmnesJAn schreef: di feb 11, 2025 11:47 pm Ik ken enkele van die gasten, onder wie Kyle, persoonlijk en die zijn er elke keer ook weer hogelijk verbaasd over.
Hoe dan ook, die laatste cd van Akhlys is echt een meesterwerk. Wat een beklemmende nachtmerrie, zoals Rik al treffend schetste bij één van de eerdere platen.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo feb 12, 2025 11:12 am

Nu aan het luisteren op koptelefoon. Heel intens wel.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo feb 12, 2025 1:02 pm

voor bands is zo'n cancel actie natuurlijk wel gratis reclame, ik en vele anderen luisteren vandaag voor het eerst een akhlys album doordat ze in het nieuws kwamen

klinkt inderdaad goed!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

MadTinus

Bericht door MadTinus » wo feb 12, 2025 1:34 pm

Het zou wel helpen als zo'n band dan eens duidelijk afstand zou nemen van de zaken waarmee ze ten onrechte in verband worden gebracht. Geldt ook voor MGLA bijvoorbeeld, wees dan gewoon duidelijk. Zolang je dat niet doet, houd je altijd de schijn tegen.

Last.fm

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo feb 12, 2025 6:23 pm

Om vervolgens nog meer onder het vergrootglas komen te liggen? Mystiek is te belangrijk voor die bands. Ik heb bij beide bands niets fouts kunnen ontdekken. Wat een lid in het verleden eens heeft uitgevreten, vind ik niet per se van belang voor nu. En er is nog zoiets als vrijheid van meningsuiting, hoe achterlijk die meningen soms ook zijn.

Ik sluit me aan bij Kristof. Al cancel ik helemaal niets. Doen alsof iets er niet is, vind ik nooit een oplossing.

MadTinus

Bericht door MadTinus » vr feb 14, 2025 3:25 pm

MadTinus schreef: vr feb 07, 2025 11:32 am Over een week verschijnt het debuut album van KRYPTAN, de nieuwe blackmetalband van Mattias Norrman die je zou kunnen kennen als de ex-bassist van KATATONIA. Het album heet "Violence, Our Power" en verschijnt via het Noorse Edged Circle Productions (het label van ex-Immortal bassist Iscariah/Stian Smörholm) waar ook de Nederlandse bands Asagraum en Bodyfarm onder contract staan.

Het verschijnt vrijdag 14 februari, maar mijn pre-order CD viel gisteren al op de mat. Het is een erg lekker album vol Zweedse black metal geworden, soms slepend, dan weer snel met lekkere hysterische, maniakale zang van Alexander Högbom (October Tide) die me soms wel een beetje aan Niklas Kvarforth van Shining doet denken. Twee nummers zijn al te beluisteren.

Vandaag verschenen!

Last.fm

Nobucta

Bericht door Nobucta » ma feb 24, 2025 8:56 pm

De broertjes van Ultar brengen over een paar dagen met hun andere project (Grima) een nieuwe plaat uit en ik ben erg benieuwd. De singles zijn in elk geval al veelbelovend. En ik doe het wel goed op een beetje boos struinen in de sneeuw.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr feb 28, 2025 10:28 am

De stem van Gleb is exemplarisch voor blackmetal. Ik kijk ook uit naar het nieuwe album, eens goed voor gaan zitten. Maar vergeet het ándere project van de broertjes niet: Second to Sun. Een deels veel experimentelere en heftigere aanpak. En, wat ik net las, een nieuw album (dit jaar?).

Front voor/der Matigheid
last.fm

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr feb 28, 2025 3:22 pm

Zéro Absolu brengt met La Sagnée ook iets moois uit, als vervolg op de band Glaciation waarbinnen wat gesteggel was qua bandleden. Twee nummers, 33 minuten bijzondere blackmetal à la Der Weg Einer Freiheit met ruimte voor ambient en experimentatie. De korte teaser hieronder is slechts één stuk van het twintig minuten durende titelnummer wat hier goed in de smaak valt.

Front voor/der Matigheid
last.fm

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma mar 24, 2025 5:07 pm

Front voor/der Matigheid
last.fm

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » ma mar 24, 2025 6:35 pm

Oeeeeh nice!
Is het zakke wasser of zakken wasser?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 24, 2025 7:10 pm

Hieronimus schreef: ma mar 24, 2025 5:07 pm Jeroen!!!!

https://www.metalsucks.net/2025/03/23/t ... -20-years/
Yes! Hoog tijd. Al kan het na zo lang wachten alleen maar tegenvallen hehe. Desondanks gaaf! We kunnen wel weer een goed symfonisch blackmetalalbum gebruiken, en dat wordt het, als ik het zo lees.

Plaats reactie